• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Satiksmes ministrija: Par autoceļu sakārtošanu un pasažieru pārvadājumiem. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 10.05.2011., Nr. 71 https://www.vestnesis.lv/ta/id/229827

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta sēdē: 2011.gada 3.maijā

Vēl šajā numurā

10.05.2011., Nr. 71

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Satiksmes ministrija: Par autoceļu sakārtošanu un pasažieru pārvadājumiem

5.maijā notika ikgadējās Satiksmes ministrijas (SM) un Latvijas Pašvaldību savienības (LPS) sarunas, kurās puses vienojās par kopīgām pozīcijām autoceļu sakārtošanas un pasažieru pārvadājumu jautājumos.

Pašlaik pieejamais valsts budžeta finansējums autoceļu ikdienas uzturēšanai ir nepietiekams – šogad 60,3 miljoni latu ir valsts autoceļiem, bet mērķdotācija pašvaldībām – 20,36 miljoni latu. Tajā pašā laikā ir iespēja izmantot Eiropas Savienības (ES) fondu līdzekļus (šogad vairāk nekā 180 miljonus latu), kas ļauj veikt apjomīgākus rekonstrukcijas darbus uz valsts un pašvaldību autoceļiem, taču šo finansējumu nav iespējams izmantot autoceļu ikdienas uzturēšanai. Kā risinājums, lai autoceļu nozarei garantētu prognozējamu finansējumu, būtu Valsts autoceļu fonda atjaunošana.

Satiksmes ministrs Uldis Augulis norāda: “Nepieciešams prognozējams ilgtermiņa risinājums autoceļu sakārtošanai, un viens no tiem būtu Valsts autoceļu fonda atjaunošana, kam esam saņēmuši arī Latvijas Pašvaldību savienības atbalstu. Tādējādi mēs ievērotu principu – kurš brauc, tas maksā, un spētu īstenot ilgtspējīgu autoceļu sakārtošanas programmu, kuru Satiksmes ministrija tuvākajā laikā plāno iesniegt valdībā.”

Tāpat sarunās tika akcentēts jautājums par smagsvara pārvadājumiem pa autoceļiem. SM jāizskata iespēja noteikt, ka kravu pārvadājumi ar transportlīdzekļu pilnu masu virs 40 t pieļaujama tikai tajos ceļu posmos, kuros ieinteresētā nozare ir veikusi attiecīgas investīcijas. LPS pilnībā atbalsta šo nostāju.

Attiecībā uz pašvaldībām pieejamo Eiropas Savienības (ES) fondu finansējumu aktivitātēs “Tranzītielu sakārtošana pilsētu teritorijās” un “Valsts 1.šķiras autoceļu maršrutu sakārtošana” puses vienojās atzīt šīs aktivitātes par prioritārām gadījumā, ja ES fondu finansējuma pārdales rezultātā būs pieejami papildu līdzekļi. Tāpat LPS aicināja valdību izvērtēt iespēju citu nozaru neapgūto ES fondu finansējumu pārdalīt par labu SM un šo naudu novirzīt arī autoceļu projektiem.

SM un LPS sarunās amatpersonas diskutēja arī par pasažieru pārvadājumiem – to organizēšanas kārtību, pieejamo finansējumu, visas sistēmas efektivizēšanu.

Valsts budžeta dotācija zaudējumu segšanai pārvadātājiem par sniegtajiem pakalpojumiem pēdējo trīs gadu laikā ir būtiski samazināta (2011.gadā par 21% pret iepriekšējo gadu), līdz ar to turpmāka valsts budžeta finansējuma atņemšana pasažieru pārvadājumu valsts pasūtījumam var sagraut esošo sabiedriskā transporta sistēmu Latvijā, kā rezultātā būtiski samazināsies iedzīvotāju pārvietošanās iespējas un transporta pieejamība.

SM un LPS sarunās vienojās, ka jānosaka minimāli nepieciešamais finansējuma apjoms pasažieru pārvadājumu valsts pasūtījumam un jāsagatavo attiecīgi priekšlikumus dotāciju pieprasījumam 2012.gada valsts budžetā. SM atbilstoši LPS un plānošanas reģionu priekšlikumiem izvērtēs iespējas mainīt dotāciju sadales kritērijus un nepieciešamības gadījumā līdz šā gada 1.jūlijam izstrādās attiecīgus grozījumus Ministru kabineta noteikumos Nr.1614 “Noteikumi par valsts budžeta līdzekļu sadalīšanu plānošanas reģioniem sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai reģionālajos vietējās nozīmes maršrutos”.

Puses arī pauda pārliecību, ka jāsaglabā valsts noteiktie atvieglojumi esošajā apmērā un pasažieru kategorijas, kuras ir tiesīgas izmantot braukšanas maksas atvieglojumus, kamēr vien šim mērķim ir paredzēts pietiekams finansējums valsts budžetā vai Sociālā tīkla stratēģijas pasākumos.

Attiecībā uz autoostu pakalpojumiem plānota autoostas sistēmas modeļa reorganizācija, kas pārvadātājiem mazinātu ar autoostas pakalpojumiem saistītās izmaksas. SM un LPS vienojās veidot attiecīgu darba grupu un līdz 15.augustam izstrādāt priekšlikumus.

LPS arī atbalstīs un sekmēs SM centienus panākt, ka neregulāru pārvadājumu veicēji darbojas atbilstoši tiesību aktu stingram regulējumam un ka to darbības nerada papildu zaudējumus pārvadātājiem, kuri sniedz sabiedriskā transporta pakalpojumus valsts pasūtījuma ietvaros.

Ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļa

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!