Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par NBS patruļkuģu būvi Latvijā. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 12.05.2011., Nr. 73 (4471) https://vestnesis.lv/ta/id/229950

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par "Rail Baltica" nozīmi Centrāleiropā

Vēl šajā numurā

12.05.2011., Nr. 73 (4471)

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par NBS patruļkuģu būvi Latvijā

Jauno Nacionālo bruņoto spēku (NBS) Jūras spēku flotiles patruļkuģu būvēšana Latvijā sniedz būtisku ieguldījumu mūsu valsts ekonomikā – nodrošina darba vietas, nodokļu ieņēmumus un ļauj apgūt unikālas tehnoloģijas, ko pēc tam būs iespējams izmantot arī citu valstu pasūtījumos. To 10.maijā, apmeklējot AS “Rīgas kuģu būvētava”, uzsvēra Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas deputāti.

“Šodienas izbraukuma sēdē Rīgas kuģu būvētavā ne tikai uzklausījām detalizētu informāciju par piecu jaunu krasta apsardzes kuģu būves gaitu, bet arī klātienē varējām cehā aplūkot patruļkuģa būvniecības procesu. Redzētais un dzirdētais atstāja ļoti pozitīvu iespaidu,” norāda komisijas priekšsēdētājs Ainars Latkovskis, atzīmējot, ka šis apjomīgais projekts dod uzreiz divus lielus ieguvumus.

“Pirmkārt, mūsu bruņotie spēki iegūs pavisam jaunus, modernus patruļkuģus. Otrkārt, kuģu būvniecība Latvijā rada gan jaunas darba vietas, gan arī nomaksāto nodokļu veidā valsts saņem atpakaļ daļu no iepirkumā iztērētajiem līdzekļiem. Turklāt šie ir pasaulē pirmie šāda veida divkorpusu militārie kuģi, un tas ļauj Latvijā ieviest unikālas tehnoloģijas, ko nākotnē būs iespējams izmantot, būvējot kuģus citu valstu bruņotajiem spēkiem,” pauž A.Latkovskis.

Piecu NBS patruļkuģu būves projekta kopējais finansējums ir 39,2 miljoni latu, un tas ir viens no lielākajiem projektiem NBS vēsturē. Pirmais krasta apsardzes kuģis “Skrunda” jau nolaists ūdenī.

25 metrus garo un 13,5 metrus plato NBS patruļkuģu divdaļīgais korpuss izgatavots no alumīnija. Unikālā divkorpusu konstrukcija kuģiem nodrošina augstu jūraspēju arī sliktos laikapstākļos – pilnas darbaspējas tiem ir pat spēcīgā vējā ar 3,5 metrus augstiem viļņiem.

Ar pieciem jaunbūvējamiem kuģiem iecerēts nomainīt deviņus vecos NBS patruļkuģus. Līdztekus militārajām funkcijām, tos varēs izmantot arī civilām vajadzībām – glābšanas un naftas savākšanas darbos. Viena kuģa apkalpē būs tikai astoņi cilvēki līdzšinējo 20 vietā.

Saeimas preses dienests

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!