• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par mazumtirdzniecības apgrozījumu martā. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 18.05.2011., Nr. 76 https://www.vestnesis.lv/ta/id/230277

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Veselības ministrija: Par darba organizāciju lokālajās slimnīcās

Vēl šajā numurā

18.05.2011., Nr. 76

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par mazumtirdzniecības apgrozījumu martā

29.aprīlī publiskotie Centrālās statistikas pārvaldes dati rāda, ka mazumtirdzniecības apgrozījums šā gada martā, salīdzinot ar februāri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem ir palielinājies par 0,6%.

Atšķirībā no iepriekšējiem mēnešiem kopējā mazumtirdzniecības apgrozījuma izmaiņas martā mazāk ietekmējis svārstīgais degvielas tirdzniecības apjoms, un kopējā apgrozījuma pieaugumu nodrošinājis pārtikas preču tirdzniecības pieaugums par 0,8%, kā arī nepārtikas preču, atskaitot degvielu, tirdzniecības pieaugums par 0,7%. Nepārtikas preču tirdzniecības pieaugumu martā lielā mērā noteicis pieaugums apģērbu un apavu tirdzniecībā, metālizstrādājumu mēbeļu, apgaismes ierīču, citu mājsaimniecības preču tirdzniecībā. Savukārt degvielas tirdzniecības apjoms salīdzinājumā ar iepriekšējo mēnesi samazinājies par 0,4%, uzrādot ievērojami mazāku svārstīgumu nekā iepriekšējos divos mēnešos, kad degvielas tirdzniecības izmaiņas bija ap 10% līmenī.

Mazumtirdzniecības gada pieauguma temps martā sarucis līdz 1,3%, jo pagājušā gada martā mazumtirdzniecība pret iepriekšējo mēnesī bija uzrādījusi strauju pieaugumu. Februārī mazumtirdzniecības apgrozījums, salīdzinot ar pagājušā gada februāri, bija audzis par 3,6%.

Gada griezumā stabilu pieaugumu uzrādījušas tādas preču grupas kā datori, audio un video tehnika, kosmētikas un tualetes preces, metālizstrādājumi un būvniecības preces, palielinājusies arī apģērbu un apavu tirdzniecība. Savukārt pārtikas tirdzniecības apjoms turpina samazināties – salīdzinājumā ar pagājušā gada martu tas samazinājies par 1,4%.

Marta mazumtirdzniecības dati rāda, ka iekšzemes patēriņš Latvijā turpina palielināties, neraugoties uz pēdējos mēnešos fiksēto patērētāju noskaņojuma pasliktināšanos, ko uzrādīja arī jaunākie EK ekonomiskās pārliecības indeksa (ESI) rādītāji. Tomēr negatīvais noskaņojums lielā mērā ir noteicis, ka pieauguma temps ir zems un svārstīgs salīdzinājumā ar kaimiņvalstīm, kur patērētāju uzticības indekss pēdējos mēnešos nav uzrādījis būtisku patērētāju noskaņojuma pasliktinājumu.

Nākamajos mēnešos, arvien lielākai sabiedrības daļai sākot izjust uz ārējo tirgu strādājošo nozaru attīstību, patērētāju noskaņojums varētu kļūt pozitīvāks. Tomēr par tālāku tirdzniecību ierobežojošu faktoru var attīstīties augošā inflācija, samazinot iedzīvotāju rīcībā paliekošos ienākumus.

Ministrijas Komunikācijas nodaļa

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!