Lēmums par atbildes sniegšanu uz deputātu jautājumu 2011. gada 19. maijā
Saeimas Prezidijs nolemj:
Izziņot jautājumu, uz kuru tiks sniegta atbilde 2011.gada 19.maijā pulksten 17.00:
Deputātu A.Šlesera, E.Zalāna, I.J.Bekeša, R.Strodes, A.Šķēles un M.Kučinska jautājums izglītības un zinātnes ministram Rolandam Brokam (jautājumu reģistra Nr.20/J10)
"Par nekvalitatīvu mācību literatūru"
(pilns jautājuma teksts pielikumā) (Atbildes dok. Nr.912).
Saeimas priekšsēdētāja S.Āboltiņa
Rīgā 2011.gada 16.maijā
Pielikums
Par nekvalitatīvu mācību literatūru
Saskaņā ar Saeimas Kārtības ruļļa 119.panta pirmo un trešo daļu iesniedzam izglītības un zinātnes ministram Rolandam Brokam adresētu jautājumu.
Politisko partiju apvienības rīcībā ir nonākusi Sociālo zinību mācību grāmata 9.klasei, ko izdevis apgāds "Zvaigzne ABC". Grāmatas 187.lappusē ir pārpublicētas psiholoģes Jolantas Cihanovičas atbildes par homoseksualitāti no portāla www.apollo.lv, kuras ir grāmatā vienīgais atspoguļotais it kā profesionālais skaidrojums par šiem jautājumiem.
Ņemot vērā, ka psiholoģe Jolanta Cihanoviča līdz 2006.gadam ir bijusi LGBT un viņu draugu apvienības "Mozaīka" valdes locekle, šajā jautājumā viņas kā profesionāles viedokļa objektivitāte ir vairāk nekā apšaubāma. Turklāt atbildes, kuras pārpublicētas no portāla www.apollo.lv, ir tendenciozas un nav paredzētas jauniešiem, kuru seksualitāte ir tikai attīstības stadijā un izpratne par šiem jautājumiem tikai formējas.
Tā kā minētā mācību grāmata 2010.gadā ir apstiprināta Izglītības un zinātnes ministrijā, lūdzam atbildēt uz šādiem jautājumiem:
1) Vai uzskatāt, ka tā ir normāla prakse, ka mācību literatūrā tiek pārpublicēti "it kā" profesionālu viedokļi no interneta resursiem, kas nav paredzēti pamatskolas skolēniem?
2) Vai, Jūsuprāt, mācību literatūrā publicēta informācija drīkst būt neprecīza un zinātniski nepamatota (piemēram, "jebkurā sabiedrībā ir 8-10% homoseksuāli orientētu cilvēku" (187.lpp.) vai "pašlaik homoseksuālisms ir akceptēts vairumā Eiropas valstu, arī Latvijā" (52.lpp.))?
3) Kādēļ minētajā grāmatā vispār ir iekļauts jautājums par homoseksualitāti, ja tas netiek skatīts kopējā kontekstā ar seksualitātes attīstību un netiek runāts par heteroseksualitāti?
4) Pēc kādiem kritērijiem tiek vērtēts mācību grāmatas saturs un tā atbilstība mācību programmai, ja mācību grāmatā var tikt publicēts šāds tendenciozs materiāls?
5) Vai Jūsu vadītā ministrija atbalsta un piekrīt publicētajam viedoklim par homoseksualitāti un uzskata, ka šādā veidā informācija ir jāsniedz pamatskolas skolēniem?
LR 10.Saeimas deputāti: A.Šlesers, E.Zalāns, I.J.Bekešs,R.Strode, A.Šķēle, M.Kučinskis
Rīgā 2011.gada 3.maijā