• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Saeimas 2011.gada 26.maija sēdes stenogramma (sākums) . Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 31.05.2011., Nr. 84 https://www.vestnesis.lv/ta/id/230924

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Nacionālā trīspusējās sadarbības padome: Par plāna izstrādi cenu stabilitātes nodrošināšanai

Vēl šajā numurā

31.05.2011., Nr. 84

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Saeimas 2011.gada 26.maija sēdes stenogramma (sākums)

Sēdi vada Latvijas Republikas 10.Saeimas priekšsēdētāja Solvita Āboltiņa.

Sēdes vadītāja. Labrīt, cienījamie kolēģi! Lūdzu, ieņemiet vietas!

Sākam Saeimas 26.maija sēdi.

Pirms mēs sākam izskatīt apstiprināto darba kārtību, informēju jūs, ka Saeimas Prezidijs ir saņēmis veselu virkni iesniegumu ar lūgumu izdarīt izmaiņas šīsdienas sēdes darba kārtībā.

Saeimas Prezidijs ir saņēmis Parlamentārās izmeklēšanas komisijas sakarā ar iespējamām pretlikumīgām darbībām A/S „Parex banka” pārņemšanas un restrukturizācijas procesā iesniegumu ar lūgumu izdarīt izmaiņas 26.maija sēdes darba kārtībā un svītrot no tās 22.punktu – „Par Parlamentārās izmeklēšanas komisijas sakarā ar iespējamām pretlikumīgām darbībām A/S „Parex banka” pārņemšanas un restrukturizācijas procesā starpziņojumu”. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputātiem iebildumu nav. Darba kārtība ir grozīta.

Saeimas Prezidijs ir saņēmis Juridiskās komisijas iesniegumu ar lūgumu grozīt Saeimas 26.maija sēdes darba kārtību un iekļaut tajā sadaļā „Likumprojektu izskatīšana” likumprojektu „Grozījumi Civilprocesa likumā”. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputātiem iebildumu nav. Darba kārtība ir grozīta.

Saeimas Prezidijs ir saņēmis arī Juridiskās komisijas iesniegumu ar lūgumu grozīt Saeimas 26.maija sēdes darba kārtību un iekļaut sadaļā „Likumprojektu izskatīšana” likumprojektu „Grozījums Valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības likumā”. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputātiem iebildumu nav. Darba kārtība ir grozīta.

Tāpat Saeimas Prezidijs ir saņēmis Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas iesniegumu ar lūgumu izdarīt izmaiņas 26.maija sēdes darba kārtībā un iekļaut tajā komisijai atpakaļ nodoto likumprojektu „Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību”, kurš tika atzīts par steidzamu, izskatīšanai otrajā lasījumā. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputātiem iebildumu nav. Darba kārtība ir grozīta.

Saeimas Prezidijs ir saņēmis arī Juridiskās komisijas iesniegumu ar lūgumu grozīt Saeimas 26.maija sēdes darba kārtību un iekļaut tajā likumprojektu „Grozījumi Krimināllikumā”. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputātiem iebildumu nav. Darba kārtība ir grozīta.

Tāpat Saeimas Prezidijs ir saņēmis Juridiskās komisijas iesniegumu ar lūgumu grozīt Saeimas 26.maija sēdes darba kārtību un iekļaut tajā likumprojektu „Grozījumi Kriminālprocesa likumā” izskatīšanai pirmajā lasījumā. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputātiem iebildumu nav. Darba kārtība ir grozīta.

Un Saeimas Prezidijs ir saņēmis arī Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas iesniegumu ar lūgumu grozīt 26.maija sēdes darba kārtību un iekļaut tajā likumprojektu „Grozījumi Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likumā” izskatīšanai pirmajā lasījumā. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputātiem iebildumu nav. Darba kārtība ir grozīta.

Sākam izskatīt apstiprināto grozīto Saeimas sēdes darba kārtību.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi Ieguldījumu pārvaldes sabiedrību likumā” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai, nosakot, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputātiem iebildumu nav. Likumprojekts komisijai nodots.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi Finanšu un kapitāla tirgus komisijas likumā” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai, nosakot, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputātiem iebildumu nav. Likumprojekts komisijai nodots.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījums Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likumā” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai, nosakot, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputātiem iebildumu nav. Likumprojekts komisijai nodots.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi likumā „Par pievienotās vērtības nodokli”” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai, nosakot, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputātiem iebildumu nav. Likumprojekts komisijai nodots.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījums likumā „Par pašvaldībām”” nodot Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijai, nosakot, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputātiem iebildumu nav. Likumprojekts komisijai nodots.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi Administratīvā procesa likumā” nodot Juridiskajai komisijai, nosakot, ka tā ir atbildīgā komisija.

Deputāts Valērijs Agešins pieteicies runāt „pret”.

V.Agešins (SC frakcija).

Godātā Saeimas priekšsēdētāja! Cienījamie kolēģi! Ir apsveicama Ministru kabineta vēlme padarīt efektīvāku administratīvo procesu un nodrošināt, lai lietas tiktu izskatītas saprātīgos termiņos, nevis tādos, kādi ir pašlaik (šobrīd lietas tiek izskatītas divu gadu laikā rajona tiesā un gada laikā – apgabaltiesā). Tieši tāpēc lielākā daļa normu likumprojektā „Grozījumi Administratīvā procesa likumā” ir atbalstāmas.

Tomēr likumprojektā ietvertas arī normas, kuras ir kā darvas karote tajā: tās paredz padarīt dārgāku vēršanos augstākas instances tiesā, četrkāršojot valsts nodevu par apelācijas sūdzības iesniegšanu (no 10 uz 40 latiem) un ieviešot drošības naudu par blakus sūdzībām (10 latu apmērā) un par kasācijas sūdzībām (50 latu apmērā), kā arī valsts nodevu par lūgumu par pagaidu aizsardzību un par lūgumu par lietas jaunu izskatīšanu sakarā ar jaunatklātiem apstākļiem (10 latu apmērā).

Pēc anotācijā izteiktajām likumprojekta autoru domām, nepieciešams nodrošināt barjeras funkciju un novērst „situāciju, kad personas nepārdomāti sniedz nepamatotas sūdzības, gan vilcinot laiku, gan vēršoties tiesā „sporta pēc””.

Es vēlos atgādināt, ka sākotnēji administratīvais process bija iecerēts, lai iedzīvotāji varētu aizsargāt savas tiesības pret daudzskaitlīgo un labi apmācīto valsts aparātu, lai tiktu garantēta cilvēktiesību ievērošana un nodrošināts taisnīgs rezultāts konkrētās tiesiskās situācijās. Ar šo nodevu paaugstināšanu un jaunu nodevu ieviešanu tiek uzlikta pārāk liela barjera cilvēktiesībām, un šo barjeru ļoti daudzi cilvēki pārkāpt nevarēs tieši tāpēc, ka viņiem nav šādas naudas.

Tiesiskā valstī cilvēktiesības ir pašvērtība. Tas nav pieļaujami – kārtējo reizi pārlikt slogu uz mūsu valsts iedzīvotājiem, šoreiz pieprasot no viņiem nesamērīgu maksu par to, lai viņi varētu aizstāvēt savas tiesības!

Es uzskatu, ka šādu normu ieviešana ir pretrunā ar paša likuma mērķi un tāpēc nav atbalstāma.

Paldies par uzmanību.

Sēdes vadītāja. Paldies.

Neviens nav pieteicies runāt „par”. Lūdzu zvanu! Balsosim par to, lai Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi Administratīvā procesa likumā” nodotu Juridiskajai komisijai, nosakot, ka tā ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 59, pret – 25, atturas – 7. Likumprojekts komisijai nodots.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi Veterinārmedicīnas likumā” nodot Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai, nosakot, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputātiem iebildumu nav. Likumprojekts komisijai nodots.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likumā” nodot Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai, nosakot, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputātiem iebildumu nav. Likumprojekts komisijai nodots.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību”” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai, nosakot, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputātiem iebildumu nav. Likumprojekts komisijai nodots.

Nākamā darba kārtības sadaļa – „Likumprojektu izskatīšana”.

Nākamais darba kārtības jautājums – likumprojekts „Grozījumi Iepakojuma likumā”, trešais lasījums.

Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vārdā – deputāts Einārs Cilinskis.

E.Cilinskis (VL–TB/LNNK frakcija).

Godājamā Saeimas priekšsēdētājas kundze! Godājamie deputāti! Skatīsim likumprojektu „Grozījumi Iepakojuma likumā”.

Trešajam lasījumam ir saņemts viens – Juridiskā biroja priekšlikums, kas ir redakcionāla rakstura, proti, definīcijā vārds „tirgotājs” aizstāts ar vārdu „pārdevējs”. Komisija to atbalstīja.

Sēdes vadītāja. Deputāti piekrīt.

E.Cilinskis. Līdz ar to komisijas vārdā lūdzu atbalstīt šo likumprojektu trešajā un galīgajā lasījumā.

Sēdes vadītāja. Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta „Grozījumi Iepakojuma likumā” atbalstīšanu trešajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 85, pret un atturas – nav. Likums pieņemts.

Nākamais darba kārtības jautājums – likumprojekts „Grozījumi Zemesgrāmatu likumā”, trešais lasījums.

Juridiskās komisijas vārdā – deputāte Ilma Čepāne.

I.Čepāne (frakcija „Vienotība”).

Labrīt, godātie kolēģi! Izskatīsim grozījumus trešajā lasījumā. Es gribu pievērst jūsu uzmanību tam, ka šie grozījumi Zemesgrāmatu likumā paredz efektivizēt zemesgrāmatu nodaļu darbības procesu, mazinot administratīvo slogu, izdevumus un laiku, kas nepieciešams, lai nekustamo īpašumu un ar to saistītās tiesības nostiprinātu zemesgrāmatā.

Juridiskajā komisijā šis likumprojekts arī pirms trešā lasījuma ļoti pamatīgi tika izvērtēts. Kā jūs redzat, šeit galvenokārt ir Saeimas Juridiskā biroja un atbildīgās komisijas priekšlikumi, kā arī tieslietu ministra priekšlikumi.

1. – Saeimas Juridiskā biroja priekšlikums. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti piekrīt.

I.Čepāne. 2. – Juridiskās komisijas priekšlikums. Arī ir atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti piekrīt.

I.Čepāne. 3. – Juridiskā biroja priekšlikums. Tas ir tīri tehniska rakstura priekšlikums. Arī ir atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti piekrīt.

I.Čepāne. 4. – Juridiskās komisijas priekšlikums. Arī te ir skarts vairāk juridiskās tehnikas jautājums. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti piekrīt.

I.Čepāne. Tāpat ir atbalstīts arī 5. – Juridiskās komisijas priekšlikums.

Sēdes vadītāja. Deputāti piekrīt.

I.Čepāne. 6. – arī Juridiskās komisijas priekšlikums. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

I.Čepāne. 7. – arī. Šī terminoloģija ir precizēta. To ir iesniegusi Juridiskā komisija. Un tas ir atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

I.Čepāne. 8. – Saeimas Juridiskā biroja priekšlikums. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

I.Čepāne. 9. – Juridiskā biroja priekšlikums. Tas ir atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

I.Čepāne. 10.priekšlikums, kā jūs redzat, prasa svītrot likumprojekta 7.panta otro daļu. Tas ir atbalstīts. Tas bija Juridiskās komisijas priekšlikums.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

I.Čepāne. 11. – Juridiskās komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

I.Čepāne. 12. – Saeimas Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

I.Čepāne. 13. – tieslietu ministra Štokenberga kunga priekšlikums, kuru Juridiskā komisija ir atbalstījusi.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

I.Čepāne. Arī 14. ir tieslietu ministra Štokenberga kunga priekšlikums, kuru komisija ir atbalstījusi.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

I.Čepāne. Un pēdējais ir 15. – Juridiskās komisijas priekšlikums, kas ir saistīts ar likumprojekta pārejas noteikumiem. Arī tas ir atbalstīts.

Es lūdzu atbalstīt šo likumprojektu trešajā, galīgajā, lasījumā.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta 15.priekšlikumu.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta „Grozījumi Zemesgrāmatu likumā” atbalstīšanu trešajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 89, pret un atturas – nav. Likums pieņemts.

Nākamais darba kārtības jautājums – likumprojekts „Grozījumi Imigrācijas likumā”, trešais lasījums.

Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas vārdā... Deputāt Latkovski, kurš Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas vārdā ziņos par grozījumiem Imigrācijas likumā?

Deputāts Ainārs Latkovskis.

A.Latkovskis (frakcija „Vienotība”).

Labrīt! Likumprojekts „Grozījumi Imigrācijas likumā”. Saņemti 67 priekšlikumi.

1. – Saeimas Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

A.Latkovskis. 2. – Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

A.Latkovskis. 3. – Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

A.Latkovskis. 4. – Saeimas Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

A.Latkovskis. 5. – iekšlietu ministres Lindas Mūrnieces priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

A.Latkovskis. 6. – iekšlietu ministres Mūrnieces priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

A.Latkovskis. 7. – Saeimas Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

A.Latkovskis. 8. – iekšlietu ministres Mūrnieces priekšlikums. Daļēji atbalstīts, iekļauts komisijas 16.priekšlikumā.

Sēdes vadītāja. Deputāti neiebilst.

A.Latkovskis. 9. – ārlietu ministra Ģirta Valda Kristovska priekšlikums. Daļēji atbalstīts, iekļauts komisijas 16.priekšlikumā.

Sēdes vadītāja. Deputāti neiebilst.

A.Latkovskis. 10. – ārlietu ministra Kristovska priekšlikums. Daļēji atbalstīts, iekļauts komisijas priekšlikumā – 16.priekšlikumā.

Sēdes vadītāja. Deputāti neiebilst.

A.Latkovskis. 11. – ārlietu ministra Kristovska priekšlikums. Daļēji atbalstīts, iekļauts komisijas priekšlikumā – 16.priekšlikumā.

Sēdes vadītāja. Deputāti neiebilst.

A.Latkovskis. 12. – ārlietu ministra Kristovska priekšlikums. Daļēji atbalstīts, iekļauts komisijas priekšlikumā – 16.priekšlikumā.

Sēdes vadītāja. Deputāti neiebilst.

A.Latkovskis. 13. – ārlietu ministra Kristovska priekšlikums. Nav atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti neiebilst.

A.Latkovskis. 14. – ārlietu ministra Kristovska priekšlikums. Daļēji atbalstīts, iekļauts komisijas priekšlikumā – 16.priekšlikumā.

Sēdes vadītāja. Deputāti neiebilst.

A.Latkovskis. 15. – Saeimas Juridiskā biroja priekšlikums. Daļēji atbalstīts, iekļauts komisijas priekšlikumā – 16.priekšlikumā.

Sēdes vadītāja. Deputāti neiebilst.

A.Latkovskis. Un visbeidzot 16. – Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

A.Latkovskis. 17. – Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

A.Latkovskis. 18. – iekšlietu ministres Mūrnieces priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

A.Latkovskis. 19. – nacionālās apvienības „Visu Latvijai!–Tēvzemei un Brīvībai/LNNK” frakcijas priekšlikums. Nav atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Sākam debates.

Vārds deputātam Dzintaram Rasnačam.

Dz.Rasnačs (VL–TB/LNNK frakcija).

Labrīt, godātie kolēģi un cienījamo priekšsēdētāj! Nacionālā apvienība nosūtīja (konkrēti – es nosūtīju) Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldei pieprasījumu par skaitļiem, kādi ir saistīti tieši ar uzturēšanās atļauju saņemšanu 19. ... 23.panta pirmās daļas 28., 29. un 31.punkta sakarā.

Jāteic, ka šie skaitļi skaidri parāda tendences. Un šīs tendences nepārprotami liecina par to, ka uzturēšanās atļauju tirgošana rada šeit ievērojamu legālo imigrantu pieplūdumu. Šis legālais imigrantu pieplūdums ir saistīts ar tā sauktajiem investoriem un ar viņu ģimenes locekļiem. Un jāteic, ka tas ģimenes locekļu skaits tomēr ir ievērojami liels.

Es jums varu minēt šo statistisku. Pa šo laiku, kopš spēkā stājušās šīs normas, tātad uz šo brīdi, ir ieceļojuši 643 legālie migranti, no kuriem 429 ir saistīti ar nekustamā īpašuma pirkšanu, 179 – ar ieguldījumiem bankās un 35 – ar ieguldījumiem kapitālsabiedrībās. Nepārprotami ir redzams, ka absolūtais vairākums šo imigrantu jeb ieceļotāju ir saistīti tieši ar nekustamā īpašuma iegādi. Skaidrs ir arī tas, ka, protams, lielākā daļa no šiem iegādātajiem nekustamajiem īpašumiem būs arī šo imigrantu apdzīvota.

Tas ir uz mirkli jeb nelielu laiku pozitīvs pienesums tautsaimniecībai, taču nākotnē mums tas var izmaksāt ļoti, ļoti dārgi. Mani tiešām izbrīna Iekšlietu ministrijas un Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas vieglprātīgā attieksme, skatoties uz šo jautājumu nākotnes perspektīvā. Vai tiešām mums nav laba mācība dota ar Francijas un Vācijas piemēru, ar tām smagajām sociālajām problēmām, kādas šobrīd risina šīs valstis?

Varu jums minēt arī izcelsmes valstis, no kurām šie imigranti ir ieceļojuši (minēšu tikai investoru skaitu bez viņu ģimenes locekļiem). Kopumā 252 – no Krievijas, 24 – no Ukrainas, 22 – no Kazahstānas, 6 – no Baltkrievijas, un tālāk jau ir pavisam nelieli skaitlīši un apmēram kādas 12 valstis.

Tātad redzam, ka absolūtais vairākums ir ieceļotāji no Krievijas. Kāpēc? Tāpēc, ka te vienkārši ir ļoti labvēlīga vide, te ir komercvide krievu valodā, te ir plašsaziņas līdzekļi krievu valodā, te ikviens ar viņiem runās kaimiņvalsts valodā.

Man būtu aicinājums Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijai – ja ne atbalstīt šo mūsu priekšlikumu par visiem trim 23.panta pirmās daļas punktiem, tad vismaz par nekustamo īpašumu izslēgšanu ļoti, ļoti nopietni padomājiet un atcerieties, kolēģi no „Vienotības”, ka pirms vēlēšanām jūs bijāt viskategoriskākie šā nekustamā īpašuma punkta pretinieki. Kāpēc ir mainījušies viedokļi? Vai tāpēc, ka kādam kolēģim ir investīcijas nekustamā īpašuma tirgū un var rasties zaudējumi? Es ceru, ka tas tā nav.

Paldies.

Sēdes vadītāja. Paldies.

Debates slēdzu.

Vai komisijas vārdā Latkovska kungs vēlas ko piebilst?

Lūdzu zvanu! Balsosim par 19. – frakcijas „Visu Latvijai!–Tēvzemei un Brīvībai/LNNK” iesniegto priekšlikumu! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 11, pret – 71, atturas – 6. Priekšlikums nav atbalstīts.

Vai Urbanoviča kungam kas sakāms par procedūru? Bet Urbanoviča kunga nav zālē... Tātad tas, kurš nospieda viņa vietā balsošanas pogu, lūdzu, atsauciet arī šo... Vai Urbanoviča kungs tomēr ir zālē un vēlas runāt par procedūru?

Paldies. Lūdzu, turpiniet!

A.Latkovskis. 20. – Saeimas deputāta Dombravas priekšlikums. Nav atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Sākam debates. Vārds deputātam Jānim Dombravam.

J.Dombrava (VL–TB/LNNK frakcija).

Labrīt, godātā Saeima! Jāsaka, mani iepriekšējais balsojums tiešām izbrīnīja. Paldies, ja es nekļūdos, dažiem zālē esošajiem, kuri nobalsoja pozitīvi par mūsu priekšlikumu. Un man tiešām izbrīnu rada tas, kā vieni un tie paši deputāti par vienu un to pašu jautājumu var katru reizi balsot citādāk. Ko es vēlos teikt? Vēstījums būs īss gan par šo 20., gan par 22.priekšlikumu, kas ir skatāmi komplektā.

Mēs 90.gadu sākumā pieļāvām, ka iztirgo mūsu zemi, tagad pieļaujam, ka uzturēšanās atļaujas iztirgo, nākotnē varbūt sekosim Šlesera kunga teiktajam un izpārdosim arī pilsonību. Un šajā kontekstā mēs jau varam redzēt šīs tendences, kas ir aktīvākie mūsu uzturēšanās atļauju uzpircēji. Tie ir Krievijas, Ukrainas, Kazahstānas pilsoņi, un viens ir pat Libānas pilsonis. Varbūt tomēr kaut kādā ziņā parūpēsimies par mūsu valsts nākotni? Nebūsim vieglprātīgi pret to, ko ir devuši mūsu senči, un šajā punktā, kas ir saistīts ar kapitālsabiedrību ieguldījumiem, balsosim pozitīvi, neskatoties uz to, ka varbūt kāds kartiņas cēlājs pacels sarkano vai parādīs īkšķi uz leju!

Un līdzīgi var teikt arī par 22.priekšlikumu, kas saistīts ar kredītiestāžu investīcijām, kur arī ir bijis ļoti liels imigrantu pieplūdums – 179 personas gada laikā, kas, manuprāt, ir visumā satraucoši, ņemot vērā to, ka šī tendence ir augšupejoša. Nu, varbūt tomēr izrādīsim kaut kādu cieņu pret savu zemi, pret savu tautu!

Sēdes vadītāja. Paldies.

Debates slēdzu. Vai komisijas vārdā ir kas piebilstams?

Lūdzu zvanu! Balsosim par 20. – Saeimas deputāta Jāņa Dombravas iesniegto priekšlikumu! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 12, pret – 67, atturas – 5. Priekšlikums nav atbalstīts.

A.Latkovskis. 21. – Saeimas deputāta Agešina priekšlikums. Nav atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Sākam debates. Vārds deputātam Valērijam Agešinam.

V.Agešins (SC frakcija).

Godātā Saeimas priekšsēdētāja! Cienījamie kolēģi! Es vēlos atgādināt, ka Saeima atvēra Imigrācijas likumu, lai veiktu grozījumus, kas atvieglotu uzturēšanās atļaujas saņemšanu ārzemniekiem, taču tagad faktiski sākotnējā doma ir pazaudēta, jo likumprojektā tika iestrādātas normas, kuras – gluži pretēji! – var radīt šķēršļus uzturēšanās atļaujas saņemšanai Latvijā. Līdz ar to mūsu frakcija ir iesniegusi priekšlikumu, kas ļautu vienkāršot uzturēšanās atļaujas izsniegšanu ārvalstniekiem, kuri Latvijā iegādājušies nekustamo īpašumu vai investējuši līdzekļus mūsu valsts ekonomikā.

Esmu pārliecināts, ka šajos grūtajos ekonomiskajos apstākļos Latvijai ir jāpieliek visi spēki, lai piesaistītu investīcijas, to skaitā arī ārvalstu. Nav noslēpums, ka šodien daudzi ārvalstnieki, piemēram, Krievijas pilsoņi, neriskē iegādāties nekustamo īpašumu Latvijā, baidīdamies, ka varētu elementāri nesaņemt vīzu, lai uzturētos mūsu valstī.

Uzturēšanās atļaujas saņemšanas vienkāršošana ārzemniekiem atrisinātu šo problēmu, kā arī padarītu pievilcīgāku iespēju investēt Latvijā. Diemžēl otrajā lasījumā pieņemtā redakcija tikai pasliktina investīciju klimatu. Racionāli spriežot, priekšlikumā ir tikai trīs atslēgvārdi – „investīcijas Latvijas ekonomikā”. Es uzskatu, ka tie politiķi, kuri protestē pret šo ideju, vienkārši pasliktina investīciju klimatu Latvijā un paši nepiedāvā neko.

Es domāju, ka jāuztraucas nevis par uzturēšanās atļaujām, bet gan par to, ka Latvijas zemi masveidā pamet paši latvieši, kuri dodas prom no Latvijas.

Līdz ar to es aicinu atbalstīt 21. – deputāta Agešina priekšlikumu.

Sēdes vadītāja. Paldies. Debates slēdzu.

Vai komisijas vārdā ir kas piebilstams? Lūdzu zvanu! Balsosim par 21. – Saeimas deputāta Valērija Agešina iesniegto priekšlikumu! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 25, pret – 64, atturas – nav. Priekšlikums nav atbalstīts.

A.Latkovskis. 22. – deputāta Dombravas priekšlikums. Nav atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti lūdz balsojumu. Lūdzu zvanu! Balsosim par
22. – deputāta Jāņa Dombravas iesniegto priekšlikumu! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 13, pret – 71, atturas – 3. Priekšlikums nav atbalstīts.

A.Latkovskis. 23. – Saeimas Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

A.Latkovskis. 24. – Labklājības ministrijas parlamentārā sekretāra Staķa priekšlikums. Atbalstīts, iekļauts komisijas priekšlikumā – 25.priekšlikumā.

25. – komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputātiem nav iebildumu pret 24. un 25.priekšlikumu.

A.Latkovskis. 26. – iekšlietu ministres Mūrnieces priekšlikums. Atbalstīts, iekļauts komisijas priekšlikumā – 27.priekšlikumā.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

A.Latkovskis. 27. – komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

A.Latkovskis. 28. – Saeimas Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

A.Latkovskis. 29. – Saeimas Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

A.Latkovskis. 30. – Saeimas Juridiskā biroja priekšlikums. Daļēji atbalstīts, iekļauts komisijas priekšlikumā – 32.priekšlikumā.

Sēdes vadītāja. Deputāti neiebilst.

A.Latkovskis. 31. – iekšlietu ministres Mūrnieces priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

A.Latkovskis. 32. – komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

A.Latkovskis. 33. – iekšlietu ministres Mūrnieces priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

A.Latkovskis. 34. – iekšlietu ministres Mūrnieces priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

A.Latkovskis. 35. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

A.Latkovskis. 36. – Juridiskā biroja priekšlikums. Daļēji atbalstīts, iekļauts komisijas priekšlikumā – 37.priekšlikumā.

Sēdes vadītāja. Deputāti neiebilst.

A.Latkovskis. 37. – Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

A.Latkovskis. 38. – Saeimas Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

A.Latkovskis. 39. – Saeimas Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

A.Latkovskis. 40. – Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

A.Latkovskis. 41. – Saeimas Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

A.Latkovskis. 42. – iekšlietu ministres Mūrnieces priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

A.Latkovskis. 43. – iekšlietu ministres priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

A.Latkovskis. 44. – Saeimas Juridiskā biroja priekšlikums. Daļēji atbalstīts, iekļauts komisijas priekšlikumā – 45.priekšlikumā.

Sēdes vadītāja. Deputāti neiebilst.

A.Latkovskis. 45. – komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

A.Latkovskis. 46. – Saeimas Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts, iekļauts komisijas priekšlikumā – 47.priekšlikumā.

Sēdes vadītāja. Deputāti piekrīt.

A.Latkovskis. 47. – Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

A.Latkovskis. 48. – iekšlietu ministres Lindas Mūrnieces priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

A.Latkovskis. 49. – Saeimas Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

A.Latkovskis. 50. – Saeimas Juridiskā biroja priekšlikums. Daļēji atbalstīts, iekļauts atbildīgās komisijas 51.priekšlikumā.

Sēdes vadītāja. Deputāti piekrīt.

A.Latkovskis. 51. – atbildīgās komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

A.Latkovskis. 52. – Saeimas Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

A.Latkovskis. 53. – Saeimas Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

A.Latkovskis. 54. – Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

Varbūt jūs varētu kaut kā to diezgan skaļo sanāksmi pārtraukt, lai mēs varam turpināt skatīt likumprojektu?

Paldies.

A.Latkovskis. 55. – Saeimas Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts un iekļauts komisijas 56.priekšlikumā.

Sēdes vadītāja. Deputāti piekrīt.

A.Latkovskis. 56. – atbildīgās komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

A.Latkovskis. 57. – Saeimas Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

A.Latkovskis. 58. – iekšlietu ministres Lindas Mūrnieces priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

A.Latkovskis. 59. – Saeimas Juridiskā biroja priekšlikums. Daļēji atbalstīts un iekļauts komisijas 61.priekšlikumā.

Sēdes vadītāja. Deputāti neiebilst.

A.Latkovskis. 60. – iekšlietu ministres Mūrnieces priekšlikums. Daļēji atbalstīts, iekļauts komisijas 61.priekšlikumā.

Sēdes vadītāja. Deputāti neiebilst.

A.Latkovskis. 61. – atbildīgās komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

A.Latkovskis. 62. – Saeimas Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

A.Latkovskis. 63. – iekšlietu ministres Mūrnieces priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

A.Latkovskis. 64. – iekšlietu ministres Mūrnieces priekšlikums. Atbalstīts un iekļauts komisijas 65.priekšlikumā.

Sēdes vadītāja. Deputāti piekrīt.

A.Latkovskis. 65. – atbildīgās komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

A.Latkovskis. 66. – Saeimas Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

A.Latkovskis. 67. – Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

A.Latkovskis. Un, pirms es aicinu Saeimu balsot par grozījumiem Imigrācijas likumā trešajā, galīgajā, lasījumā, es gribu pateikties visiem komisijas deputātiem par aktīvu darbu šā likumprojekta izskatīšanas gaitā.

Sēdes vadītāja. Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta „Grozījumi Imigrācijas likumā” atbalstīšanu trešajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 68, pret – nav, atturas – 22. Likums pieņemts.

Stenogrammas nobeigums – Saeimas materiālu nākamajā, 38.laidienā

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!