• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par Rail Baltica Eiropas platuma līnijas izbūves izpēti. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 3.06.2011., Nr. 87 https://www.vestnesis.lv/ta/id/231196

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Satiksmes ministrija: Par dzelzceļa publiskās lietošanas infrastruktūras finansēšanu

Vēl šajā numurā

03.06.2011., Nr. 87

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Satiksmes ministrija: Par Rail Baltica Eiropas platuma līnijas izbūves izpēti

31.maijā Satiksmes ministrija saņēmusi gala ziņojumu par Eiropas platuma (1435 mm) sliežu ceļa izbūves iespēju Rail Baltica koridorā.

Ziņojumā iekļautas prognozes par potenciālo kravu un pasažieru plūsmu, iespējamo izmaksu aplēses, kā arī sniegti priekšlikumi projekta turpmākajai īstenošanai. Pēc iepazīšanās ar ziņojumu tas vēl būs jāapstiprina izpētes projekta starptautiskajai vadības komitejai, kurā ietilpst Latvijas, Lietuvas un Igaunijas pārstāvji.

Pēc tam paredzams, ka tehniski ekonomiskās izpētes rezultātus pētījuma veicējs “AECOM Ltd.” mēneša laikā prezentēs Latvijai, Lietuvai un Igaunijai, tai skaitā mediju pārstāvjiem.

Pamatojoties uz šiem rezultātiem, Baltijas valstīm būs jāpieņem lēmums par jaunās, Eiropas Savienības dzelzceļu savstarpējās izmantojamības tehniskajām specifikācijām atbilstošās dzelzceļa līnijas izveidi. Šāda diskusija visu trīs valstu starpā varētu norisināties Baltijas Transporta ministru forumā, kas paredzēts septembrī.

Eiropas platuma Rail Baltica dzelzceļa izbūves izpēte tika sākta 2010.gada aprīlī. Pamatojoties uz pētījuma veicēja sniegtajiem secinājumiem, pagājušā gada decembrī Latvijas, Lietuvas un Igaunijas pārstāvji konceptuāli vienojās, ka izdevīgākais Rail Baltica maršruts būtu Tallina–Pērnava–Rīga–Bauska–Panevēža–Kauņa, un tika sākta šā maršruta detalizēta izpēte.

Izbūvējot jaunas Eiropas platuma 1435 mm sliedes, būtu iespējams nodrošināt maksimālo pieļaujamo ātrumu pasažieru satiksmei līdz 250 km/h. Tas nozīmē, ka ceļu no Rīgas uz Tallinu būtu iespējams veikt divās stundās, līdzīgi arī maršrutā Rīga–Kauņa. Sagaidāms, ka šādas dzelzceļa līnijas izbūve varētu būtiski mainīt pasažieru braukšanas paradumus un ievērojami tuvināt trīs valstu – Igaunijas, Latvijas un Lietuvas lielākās pilsētas.

Izpēte par Eiropas platuma sliežu izbūvi Rail Baltica koridorā iekļauta Eiropas transporta tīkla (TEN-T) 2007.–2013.gada perioda daudzgadu programmā, un Rail Baltica ir ES prioritārs projekts. No TEN-T budžeta izpēte tiek finansēta 50% apmērā. Projekta nacionālo līdzfinansējumu 50% apmērā proporcionāli nodrošina katra valsts no budžeta līdzekļiem. Izpētes kopējās izmaksas ir līdz 396 000 eiro (280 000 lati), un tās sedz trīs Baltijas valstis kopā.

2009.gada nogalē izsludinātajā atklātajā konkursā piedalījās desmit pretendenti no Spānijas, Lielbritānijas, Somijas, Francijas, Vācijas un arī no Latvijas. Iepirkumā uzvarējušais uzņēmums “AECOM Ltd.” ir globāls profesionālu tehnisko un vadības pakalpojumu sniedzējs tādās jomās kā transporta infrastruktūra, pārvadājumi, apkārtējā vide un enerģētika. Kompānijā darbojas vairāk nekā 45 000 darbinieku, un tā apkalpo klientus vairāk nekā 100 pasaules valstīs, to skaitā trīs Baltijas valstīs.

Ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļa

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!