Ministru kabineta noteikumi Nr.411
Rīgā 2011.gada 24.maijā (prot. Nr.32 37.§)
Autopārvadājumu kontroles organizēšanas un īstenošanas kārtība
Izdoti saskaņā ar Autopārvadājumu likuma 4.panta ceturto daļu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka autopārvadājumu kontroles organizēšanas un īstenošanas kārtību.
2. Autopārvadājumu kontroles mērķis ir panākt, lai autopārvadājumi tiktu veikti atbilstoši autopārvadājumus reglamentējošo normatīvo aktu un Latvijai saistošo starptautisko līgumu prasībām un tiktu nodrošināta valsts, pārvadātāju un patērētāju interešu aizsardzība, tai skaitā bērnu interešu aizsardzība.
3. Autopārvadājumus kontrolē:
3.1. pašvaldību kontroles dienesti (institūcijas vai amatpersonas) – normatīvajos aktos par pašvaldību kontroles dienestu veikto autopārvadājumu kontroli noteiktajā kārtībā;
3.2. pārvadātāju kontroles dienesti – saskaņā ar attiecīgā pārvadātāja iekšējo kārtību;
3.3. Latvijas Republikas robežšķērsošanas vietās uz Latvijas Republikas un Krievijas Federācijas valsts robežas un uz Latvijas Republikas un Baltkrievijas Republikas valsts robežas:
3.3.1. Valsts robežsardze kontrolē:
3.3.1.1. dokumentus, kas apliecina tiesības vadīt attiecīgās kategorijas transportlīdzekli;
3.3.1.2. transportlīdzekļa reģistrācijas dokumentus;
3.3.1.3. transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas dokumentus;
3.3.1.4. transportlīdzekļa valsts tehniskās apskates derīguma termiņu apliecinošus dokumentus;
3.3.1.5. starptautisko autobusu regulāro maršrutu atļaujas;
3.3.1.6. pasažieru sarakstu (formulāru), izdarot atzīmi par pārbaudē konstatētās faktiskās situācijas atbilstību pasažieru sarakstam (formulāram), izņemot gadījumus, ja pārvadājumu veic saskaņā ar starptautisko autobusu regulāro maršrutu atļauju;
3.3.2. Valsts ieņēmumu dienesta muitas iestādes kontrolē:
3.3.2.1. lielgabarīta un smagsvara kravu pārvadāšanas atļaujas esību un pārvadājuma atbilstību atļaujā norādītajiem nosacījumiem;
3.3.2.2. kravas nostiprināšanas noteikumu prasību izpildi attiecībā uz gabalkravu izvietošanu;
3.3.2.3. transportlīdzekļa faktisko masu vai ass slodzi un gabarītus;
3.3.2.4. bīstamo kravu pārvadājumu noteikumu ievērošanu, par katru pārbaudīto transportlīdzekli sastādot bīstamo kravu autopārvadājumu pārbaudes protokolu trijos eksemplāros (1.pielikums). Protokola pirmo eksemplāru uzglabā kontroles institūcija, kas sastādījusi protokolu, otro eksemplāru izsniedz pārbaudītā transportlīdzekļa vadītājam, trešo eksemplāru nosūta Valsts policijai;
3.3.2.5. Latvijas Republikas starptautisko autopārvadājumu atļaujas esību (divpusējiem pārvadājumiem, tranzīta pārvadājumiem, pārvadājumiem uz trešajām valstīm vai no tām) un tajā norādītā pārvadājuma atbilstību citiem pārvadājuma dokumentiem un atļauto braucienu skaitam, atļaujas ailē "muitas iestādes zīmogs un datums" norādot informāciju par robežšķērsošanas vietu un datumu un simbolu "T", ja tiek veikts tranzīta pārvadājums, kā arī reģistrējot atļaujas sēriju un kārtas numuru muitas informatīvajā sistēmā;
3.3.2.6. Eiropas transporta ministru konferences atļaujas esību, kā arī izdara atzīmes Eiropas transporta ministru konferences atļaujai pievienotā reģistrācijas žurnāla ailē "Īpašas atzīmes", norādot robežšķērsošanas vietu un datumu un reģistrējot atļaujas sēriju un kārtas numuru muitas informatīvajā sistēmā;
3.3.2.7. Eiropas Kopienas atļaujas kopijas esību komercpārvadājumu veikšanai ar kravas autotransportu Eiropas Savienības teritorijā un Eiropas Kopienas autovadītāja atestāta esību, ja kravas transportlīdzekļa vadītājs nav Eiropas Savienības dalībvalsts piederīgais un veic komercpārvadājumu;
3.3.2.8. pašpārvadājuma sertifikāta esību;
3.3.2.9. transportlīdzekļa licences kartītes esību;
3.4. Valsts policija – atbilstoši šiem noteikumiem un citiem autopārvadājumus reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem.
4. Valsts policija, kontrolējot autopārvadājumus, katru gadu organizē pārbaudes tā, lai:
4.1. tās aptvertu vismaz 3 % no darba dienām, kurās strādā to transportlīdzekļu vadītāji, uz kuriem attiecas darba un atpūtas režīma nosacījumi;
4.2. vismaz 30 % no transportlīdzekļu vadītāju darba dienu pārbaužu kopējā skaita tiktu veiktas uz ceļiem un vismaz 50 % – tā saimnieciskās darbības veicēja telpās, kurš nodarbojas ar autopārvadājumiem;
4.3. vismaz sešas reizes gadā tiktu veiktas saskaņotas pārbaudes uz ceļiem, ko vienlaikus veic divu vai vairāku dalībvalstu kontroles iestādes katra savas valsts teritorijā.
5. Ja pārkāptas Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 15.marta Regulas (EK) Nr.561/2006, ar ko paredz dažu sociālās jomas tiesību aktu saskaņošanu saistībā ar autotransportu, groza Padomes Regulu (EEK) Nr.3821/85 un Padomes Regulu (EK) Nr.2135/98 un atceļ Padomes Regulu (EEK) Nr.3820/85, 1.panta prasības un Padomes 1985.gada 20.decembra Regulas (EEK) Nr.3821/85 par reģistrācijas kontrolierīcēm, ko izmanto autotransportā, 1.panta prasības, Valsts policija, novērtējot saimnieciskās darbības veicēju risku, izmanto šo noteikumu 2.pielikumā noteikto pārkāpumu sadalījumu kategorijās pēc to smaguma un 3.pielikumā noteiktās formulas un kritērijus saimnieciskās darbības veicēja pārkāpumu punktu skaita, riska skaitļa un riska pakāpes noteikšanai.
6. Šo noteikumu 3.1. un 3.4.apakšpunktā minēto kontroles institūciju darbiniekiem, veicot autopārvadājumu kontroli, ir tiesības:
6.1. pieprasīt transportlīdzekļa vadītājam vai pārvadātāja pārstāvim uzrādīt autopārvadājumus reglamentējošajos normatīvajos aktos norādītos dokumentus;
6.2. iekāpt un atrasties transportlīdzekļa kabīnē, kā arī, nemaksājot par braucienu, atrasties transportlīdzekļa salonā tā kustības laikā (izņemot vieglos taksometrus);
6.3. veikt transportlīdzekļa vadītāja darba un atpūtas laika uzskaites kontrolierīces un ātruma ierobežotājierīces detalizētu pārbaudi (izņemot transportlīdzekļa kustības laikā) atbilstoši normatīvajiem aktiem par minētajām ierīcēm un to lietošanas kārtību.
II. Autopārvadājumu kontrole, apturot transportlīdzekli
7. Valsts policija dod norādījumu apturēt transportlīdzekli kontrolējamā transportlīdzekļa vadītājam uz autoceļiem vietās, kur netiek apdraudēta satiksmes drošība.
8. Valsts policija apturēto transportlīdzekli novirza uz autoceļa tuvumā esošām piemērotām vietām (piemēram, stāvlaukumiem, degvielas uzpildes staciju teritorijām, kravas iekraušanas un izkraušanas laukumiem):
8.1. transportlīdzekļa faktiskās masas kontrolei (svēršanai) ar autotransporta svariem, kas verificēti atbilstoši normatīvajiem aktiem par neautomātisko svaru atbilstības novērtēšanu;
8.2. transportlīdzekļa sakabes stāvokļa kontrolei;
8.3. ja tiek konstatēti autopārvadājumus reglamentējošo normatīvo aktu pārkāpumi, kas liedz transportlīdzeklim piedalīties ceļu satiksmē.
9. Valsts policija pārbauda autopārvadājuma atbilstību attiecīgo autopārvadājumus reglamentējošo normatīvo aktu prasībām un par to sastāda kontroles aktu divos eksemplāros. Pirmo eksemplāru uzglabā Valsts policijā, bet otru eksemplāru izsniedz transportlīdzekļa vadītājam. Kontroles aktā ietver vismaz šādu informāciju:
9.1. autopārvadājumu kontroles vieta un laiks;
9.2. pārvadātāja nosaukums un adrese;
9.3. ziņas par transportlīdzekli;
9.4. autopārvadājuma veids;
9.5. veiktās pārbaudes;
9.6. pārbaudes, kurās konstatēti pārkāpumi.
10. Pārbaudot bīstamo kravu pārvadājumu noteikumu ievērošanu, Valsts policija par katru pārbaudīto transportlīdzekli sastāda bīstamo kravu autopārvadājumu pārbaudes protokolu (1.pielikums) divos eksemplāros. Protokola pirmo eksemplāru uzglabā Valsts policijā, otro eksemplāru izsniedz saimnieciskās darbības veicējam.
III. Saimnieciskās darbības veicēja kontrole
11. Saimnieciskās darbības veicējam ir pienākums:
11.1. kontroles laikā nodrošināt saimnieciskās darbības veicēja pilnvarotā pārstāvja atrašanos kontroles vietā;
11.2. uzrādīt Valsts policijai vai pašvaldību kontroles dienestam autopārvadājumus reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktos dokumentus, kas saistīti ar saimnieciskās darbības veicēja autopārvadājumu organizēšanu, un nodrošināt apstākļus kontroles veikšanai.
12. Ierodoties saimnieciskās darbības veicēja telpās, Valsts policija vai attiecīgās administratīvās teritorijas kontroles dienests saimnieciskās darbības veicēja pilnvarotajam pārstāvim:
12.1. sniedz informāciju par kontroles būtību;
12.2. pieprasa pilnvarojuma apliecinājumu saimnieciskās darbības veicēja autopārvadājumu vadītājam;
12.3. pārliecinās, vai saimnieciskās darbības veicējs sagatavojis kontrolei nepieciešamos Valsts policijas vai pašvaldību kontroles dienesta pieprasītos dokumentus;
12.4. pārbauda uzrādītos dokumentus.
13. Pēc saskaņošanas ar saimnieciskās darbības veicēju dokumentu kontroli var veikt Valsts policijas vai pašvaldību kontroles dienesta telpās. Par dokumentu pieņemšanu Valsts policijas vai pašvaldību kontroles dienesta telpās noformē pieņemšanas un nodošanas aktu. Aktā norāda kontrolei iesniegtos dokumentus.
14. Ja saimnieciskās darbības veicēja dokumentu kontrole notiek Valsts policijas vai pašvaldību kontroles dienesta telpās, kontroles ilgums nedrīkst pārsniegt 10 darbdienas. Pēc šā termiņa beigām divu darbdienu laikā, noformējot pieņemšanas un nodošanas aktu, dokumenti jāatdod saimnieciskās darbības veicēja pārstāvim.
15. Saimnieciskās darbības veicēja dokumentu kontroles rezultātus ieraksta saimnieciskās darbības veicēja kontroles aktā (4.pielikums).
16. Saimnieciskās darbības veicēja kontroles aktu paraksta Valsts policijas vai pašvaldību kontroles dienesta un saimnieciskās darbības veicēja pārstāvis. Ja saimnieciskās darbības veicēja pārstāvis atsakās parakstīt aktu, minēto faktu ieraksta kontroles aktā. Kontroles akta oriģinālu uzglabā Valsts policija vai pašvaldību kontroles dienests, akta kopiju izsniedz kontrolētā saimnieciskās darbības veicēja pārstāvim.
IV. Pašvaldību kontroles dienesti
17. Pašvaldības ir tiesīgas pilnvarot kontroles dienestus savā administratīvajā teritorijā veikt autopārvadājumu kontroli.
18. Pašvaldību kontroles dienestu darbiniekiem, pildot dienesta pienākumus, ir klāt dienesta apliecība, kura jāuzrāda pēc pieprasījuma.
19. Pašvaldību kontroles dienestu darbiniekiem, veicot autopārvadājumu kontroli, ir tiesības kontrolēt:
19.1. pasažieru pārvadājumu noteikumu ievērošanu (regulārie un neregulārie pārvadājumi) pilsētas vai reģionālajos vietējās nozīmes maršrutos;
19.2. vieglo taksometru pārvadājumu noteikumu ievērošanu;
19.3. autoostu un citu līnijbūvju stāvokli un darbības atbilstību pasažieru pārvadājumu prasībām.
20. Pašvaldību kontroles dienestiem pēc vienošanās ar Valsts policiju ir tiesības veikt transportlīdzekļa faktiskās masas kontroli (svēršanu) ar autotransporta svariem, kas verificēti atbilstoši normatīvajiem aktiem par neautomātisko svaru atbilstības novērtēšanu un autovadītājiem noteiktā darba un atpūtas laika un tā reģistrēšanas ierīces lietošanas noteikumu ievērošanas kontroli.
21. Pašvaldību kontroles dienestiem nav tiesību veikt autopārvadājumu kontroli, apturot transportlīdzekli uz autoceļiem.
Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvām
Noteikumos iekļautas tiesību normas, kas izriet no:
1) Padomes 1995.gada 6.oktobra Direktīvas 95/50/EK par vienotu kārtību, kādā pārbauda bīstamo kravu pārvadāšanu pa autoceļiem;
2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 15.marta Direktīvas 2006/22/EK par minimālajiem nosacījumiem Padomes Regulu (EEK) Nr.3820/85 un Nr.3821/85 īstenošanai saistībā ar sociālās jomas tiesību aktiem attiecībā uz darbībām autotransporta jomā un par Padomes Direktīvas 88/599/EEK atcelšanu;
3) Komisijas 2004.gada 13.decembra Direktīvas 2004/112/EK, ar ko tehnikas attīstībai pielāgo Padomes Direktīvu 95/50/EK par vienotu kārtību, kādā pārbauda bīstamo kravu pārvadāšanu pa autoceļiem;
4) Komisijas 2009.gada 23.janvāra Direktīvas 2009/4/EK par pasākumiem, lai novērstu un atklātu manipulācijas ar tahogrāfu ierakstiem, un ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2006/22/EK par minimālajiem nosacījumiem Padomes Regulu (EEK) Nr.3820/85 un Nr.3821/85 īstenošanai saistībā ar sociālās jomas tiesību aktiem attiecībā uz darbībām autotransporta jomā un par Padomes Direktīvas 88/599/EEK atcelšanu;
5) Komisijas 2009.gada 30.janvāra Direktīvas 2009/5/EK, ar ko izdara grozījumus III pielikumā Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvai 2006/22/EK par minimālajiem nosacījumiem Padomes Regulu (EEK) Nr.3820/85 un Nr.3821/85 īstenošanai saistībā ar sociālās jomas tiesību aktiem attiecībā uz darbībām autotransporta jomā.
Ministru prezidents V.Dombrovskis
Satiksmes ministrs U.Augulis
1.pielikums
Ministru kabineta
2011.gada 24.maija
noteikumiem Nr.411
Bīstamo kravu autopārvadājumu pārbaudes protokols Nr.________
1. Pārbaudes vieta |
2. Datums | 3. Laiks |
4. Transportlīdzekļa reģistrācijas valsts un reģistrācijas numurs |
5. Piekabes/puspiekabes reģistrācijas valsts un reģistrācijas numurs |
6. Pārvadātājs/adrese |
7. Transportlīdzekļa vadītājs/vadītāja palīgs |
8. Kravas nosūtītājs, adrese, iekraušanas vieta1, 2 | |
9. Kravas saņēmējs, adrese, izkraušanas vieta1, 2 | |
10. Bīstamās kravas Apvienoto Nāciju Organizācijas (turpmāk – ANO) Nr., kravas nosaukums, bīstamības zīmes, iepakošanas grupa (ja tāda piešķirta), kopējais daudzums transporta vienībā |
11. Pārsniegts Eiropas Nolīguma par bīstamo kravu starptautiskiem pārvadājumiem pa autoceļiem (turpmāk – ADR) 1.1.3.6.punktā noteiktais apjoms |
jā |
nē |
12. Pārvadāšanas veids | beztaras pārvadājums | iepakojumā | cisternās |
13. Pārvadājuma dokuments | pārbaudīts | konstatēts pārkāpums | nav nepieciešams |
14. Rakstiska instrukcija | pārbaudīts | konstatēts pārkāpums | nav nepieciešams |
15. Divpusējais/daudzpusējais nolīgums/atļauja iekšzemes pārvadājumiem | pārbaudīts | konstatēts pārkāpums | nav nepieciešams |
16. Transportlīdzekļu apstiprinājuma sertifikāts | pārbaudīts | konstatēts pārkāpums | nav nepieciešams |
17. Autovadītāja apliecība bīstamo kravu pārvadājumiem | pārbaudīts | konstatēts pārkāpums | nav nepieciešams |
18. Kravas pārvadāšana atļauta | pārbaudīts | konstatēts pārkāpums | nav nepieciešams |
19. Transportlīdzekļa tipam atļautā krava | pārbaudīts | konstatēts pārkāpums | nav nepieciešams |
20. Ar pārvadāšanas veidu saistītie noteikumi (beztaras pārvadājums, iepakojumā, cisternās) | pārbaudīts | konstatēts pārkāpums | nav nepieciešams |
21. Jauktās iekraušanas aizliegums | pārbaudīts | konstatēts pārkāpums | nav nepieciešams |
22. Iekraušana, kravas nostiprinājums un izvietojums3 | pārbaudīts | konstatēts pārkāpums | nav nepieciešams |
23. Kravas noplūde vai iepakojuma bojājumi3 | pārbaudīts | konstatēts pārkāpums | nav nepieciešams |
24. ANO iepakojuma marķējums/ cisternu marķējums2, 3 (ADR 6.) | pārbaudīts | konstatēts pārkāpums | nav nepieciešams |
25. Iepakojuma apzīmējums (piemēram, kravas ANO numurs) un bīstamības zīmes2 (ADR 5.2) | pārbaudīts | konstatēts pārkāpums | nav nepieciešams |
26. Cisternas/transportlīdzekļa bīstamības zīmes (ADR 5.3.1) | pārbaudīts | konstatēts pārkāpums | nav nepieciešams |
27. Transportlīdzekļa/transporta vienības apzīmējumi (oranžā plāksne, paaugstināta temperatūra) ADR 5.3.2-3) | pārbaudīts | konstatēts pārkāpums | nav nepieciešams |
28. Vispārīgas nozīmes drošības aprīkojums, kas norādīts ADR | pārbaudīts | konstatēts pārkāpums | nav nepieciešams |
29. Pārvadājamai kravai atbilstošs aprīkojums | pārbaudīts | konstatēts pārkāpums | nav nepieciešams |
30. Cits aprīkojums, kas norādīts rakstiskajā instrukcijā | pārbaudīts | konstatēts pārkāpums | nav nepieciešams |
31. Ugunsdzēšanas aparāts(-i) | pārbaudīts | konstatēts pārkāpums | nav nepieciešams |
32. Konstatēto pārkāpumu augstākā riska kategorija (ja tādi ir) | I kategorija | II kategorija | III kategorija |
33. Piezīmes |
34. Iestāde/amatpersona, kas veica pārbaudi |
Piezīmes.
1 Aizpilda pārkāpuma gadījumā, ja tas ir nepieciešams.
2 Ieraksta ailē "piezīmes" grupas transporta pārvadājumos.
3 Redzamu pārkāpumu pārbaude.
Satiksmes ministrs U.Augulis
2.pielikums
Ministru kabineta
2011.gada 24.maija
noteikumiem Nr.411
I. Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 15.marta Regulas (EK) Nr.561/2006, ar ko paredz dažu sociālās jomas tiesību aktu saskaņošanu saistībā ar autotransportu, groza Padomes Regulu (EEK) Nr.3821/85 un Padomes Regulu (EK) Nr.2135/98 un atceļ Padomes Regulu (EEK) Nr.3820/85, pārkāpumu grupas
Nr. |
Juridiskais pamats |
Pārkāpuma veids |
Pārkāpuma smagums (*) |
|||
VSI |
SI |
MI |
||||
A |
Apkalpe |
|||||
A1 | 5.panta 1.punkts | Transportlīdzekļu vadītāju minimālā vecuma neievērošana |
X |
|||
B |
Transportlīdzekļu vadīšanas laikposmi |
|||||
B1 | 6.panta 1.punkts | Ikdienas transportlīdzekļu vadīšanas laikposma (9 h) pārsniegšana, ja pagarinājums līdz 10 h nav atļauts | 9 h<...<10 h |
X |
||
B2 | 10 h<...<11 h |
X |
||||
B3 | 11 h<... |
X |
||||
B4 | Ikdienas transportlīdzekļa vadīšanas pagarinātā laikposma (10 h) pārsniegšana, ja pagarinājums ir atļauts | 10 h<...<11 h |
X |
|||
B5 | 11 h<...<12 h |
X |
||||
B6 | 12 h<... |
X |
||||
B7 | 6.panta 2.punkts | Iknedēļas transportlīdzekļa vadīšanas laikposma pārsniegšana | 56 h<...<60 h |
X |
||
B8 | 60 h<...<70 h |
X |
||||
B9 | 70 h<... |
X |
||||
B10 | 6.panta 3.punkts | Divu secīgu nedēļu laikā uzkrātā transportlīdzekļa vadīšanas laikposma pārsniegšana | 90 h<...<100 h |
X |
||
B11 | 100 h<...<112 h 30 |
X |
||||
B12 | 112 h 30<... |
X |
||||
C |
Pārtraukumi |
|||||
C1 | 7.pants | Nepārtraukta transportlīdzekļa vadīšanas laikposma pārsniegšana | 4 h 30<...<5 h |
X |
||
C2 | 5 h<...6 h |
X |
||||
C3 | 6 h<... |
X |
||||
D |
Atpūtas laikposmi |
|||||
D1 | 8.panta 2.punkts | Nepietiekams ikdienas atpūtas laikposms, kas mazāks par 11 h, ja saīsināts ikdienas atpūtas laikposms nav atļauts | 10 h<...<11 h |
X |
||
D2 | 8 h 30<...<10 h |
X |
||||
D3 | ...<8 h 30 |
X |
||||
D4 | Nepietiekams saīsinātais ikdienas atpūtas laikposms, kas mazāks par 9 h, ja saīsināšana ir atļauta | 8 h<...<9 h |
X |
|||
D5 | 7 h<...<8 h |
X |
||||
D6 | ...<7 h |
X |
||||
D7 | Nepietiekams sadalītais ikdienas atpūtas laikposms, kas mazāks par 3 h + 9 h | 3 h +(8 h<...<9 h) |
X |
|||
D8 | 3 h +(7 h<...<8 h) |
X |
||||
D9 | 3 h +(...<7 h) |
X |
||||
D10 | 8.panta 5.punkts | Nepietiekams ikdienas atpūtas laikposms, kas mazāks par 9 h, ja ir vairāki transportlīdzekļa vadītāji | 8 h<...<9 h |
X |
||
D11 | 7 h<...<8 h |
X |
||||
D12 | ...7 h |
X |
||||
D13 | 8.panta 6.punkts | Nepietiekams saīsinātais iknedēļas atpūtas laikposms, kas mazāks par 24 h | 22 h<...<24 h |
X |
||
D14 | 20 h<...<22 h |
X |
||||
D15 | ...<20 h |
X |
||||
D16 | Nepietiekams iknedēļas atpūtas laikposms, kas mazāks par 45 h, ja saīsināts iknedēļas atpūtas laikposms nav atļauts | 42 h<...<45 h |
X |
|||
D17 | 36 h<...<42 h |
X |
||||
D18 | ...<36 h | X | ||||
E |
Samaksas veids |
|||||
E1 | 10.panta 1.punkts | Saistība starp algu un nobraukto attālumu vai pārvadātās kravas daudzumu | X | |||
Piezīme. (*) VSI = ļoti nopietns pārkāpums
SI = nopietns pārkāpums MI = neliels pārkāpums |
II. Eiropas Parlamenta un Padomes 1985.gada 20.decembra Regulas (EEK) Nr.3821/85 par reģistrācijas kontrolierīcēm, ko izmanto autotransportā, pārkāpumu grupas
Nr. |
Juridiskais pamats |
Pārkāpuma veids |
Pārkāpuma smagums (*) |
||
VSI |
SI |
MI |
|||
F |
Reģistrācijas kontrolierīču uzstādīšana |
||||
F1 | 3.panta 1.punkts | Uzstādītas un izmantotas reģistrācijas kontrolierīces, kurām nav tipa apstiprinājuma |
X |
||
G |
Reģistrācijas kontrolierīču, transportlīdzekļa vadītāja kartes vai datu reģistrācijas diagrammas izmantošana |
||||
G1 | 13.pants | Reģistrācijas kontrolierīces nedarbojas pareizi (piemēram, reģistrācijas kontrolierīces nav pienācīgi pārbaudītas, kalibrētas un aizzīmogotas) |
X |
||
G2 | Reģistrācijas kontrolierīces netiek izmantotas pareizi (piemēram, derīgas transportlīdzekļa vadītāja kartes neizmantošana, tīša ļaunprātīga izmantošana) |
X |
|||
G3 | 14.panta 1.punkts | Nepietiekams datu reģistrācijas diagrammu skaits |
X |
||
G4 | Datu reģistrācijas diagrammas paraugs nav apstiprināts |
X |
|||
G5 | Nav pietiekami daudz papīra izdrukām |
X |
|||
G6 | 14.panta 2.punkts | Saimnieciskās darbības veicējs nesaglabā datu reģistrācijas diagrammas, izdrukas un lejupielādētos datus |
X |
||
G7 | 14.panta 4.punkts | Transportlīdzekļa vadītājam ir vairāk nekā viena derīga vadītāja karte |
X |
||
G8 | 14.panta 4.punkts | Transportlīdzekļa vadītājs izmanto vadītāja karti, kas nav tā personiskā derīgā vadītāja karte |
X |
||
G9 | 14.panta 4.punkts | Bojātas transportlīdzekļa vadītāja kartes izmantošana vai tādas vadītāja kartes izmantošana, kurai beidzies derīguma termiņš |
X |
||
G10 | 14.panta 5.punkts | Reģistrētie un saglabātie dati nav pieejami vismaz 365 dienas |
X |
||
G11 | 15.panta 1.punkts | Netīru vai bojātu datu reģistrācijas diagrammu vai transportlīdzekļa vadītāja karšu izmantošana, ja dati ir salasāmi |
X |
||
G12 | Netīru vai bojātu datu reģistrācijas diagrammu vai transportlīdzekļa vadītāja karšu izmantošana, ja dati nav salasāmi |
X |
|||
G13 | Transportlīdzekļa vadītāja kartes, kas ir bojāta, nedarbojas pareizi, ir nozaudēta vai nozagta, aizstāšana nav pieprasīta septiņu dienu laikā |
X |
|||
G14 | 15.panta 2.punkts | Datu reģistrācijas diagrammu/ transportlīdzekļa vadītāja karšu nepareiza izmantošana |
X |
||
G15 | Datu reģistrācijas diagrammu vai transportlīdzekļa vadītāja kartes neatļauta izņemšana, kas ietekmē attiecīgo datu reģistrāciju |
X |
|||
G16 | Datu reģistrācijas diagrammu vai transportlīdzekļa vadītāja kartes neatļauta izņemšana, kas neietekmē reģistrētos datus |
X |
|||
G17 | Datu reģistrācijas diagrammu vai transportlīdzekļa vadītāja kartes izmantošana ilgāk par paredzēto laikposmu, ja dati nav zaudēti |
X |
|||
G18 | Datu reģistrācijas diagrammu vai transportlīdzekļa vadītāja kartes izmantošana ilgāk par paredzēto laikposmu, ja dati ir zaudēti |
X |
|||
G19 | Manuālā datu ievade netiek izmantota, kad tas tiek prasīts |
X |
|||
G20 | Netiek izmantota datu reģistrācijas diagramma vai transportlīdzekļa vadītāja karte netiek ievietota pareizajā tahogrāfa atverē (ja ir vairāki transportlīdzekļu vadītāji) |
X |
|||
G21 | 15.panta 3.punkts | Diagrammā reģistrētais laiks nesakrīt ar transportlīdzekļa reģistrācijas valsts oficiālo pulksteņa laiku |
X |
||
G22 | Pārslēgšanas mehānisma nepareiza izmantošana |
X |
|||
H |
Informācijas ierakstīšana |
||||
H1 | 15.panta 5.punkts | Datu reģistrācijas diagrammā nav uzvārda |
X |
||
H2 | Datu reģistrācijas diagrammā nav vārda |
X |
|||
H3 | Nav datu reģistrācijas diagrammas izmantošanas sākuma vai beigu datuma |
X |
|||
H4 | Nav datu reģistrācijas diagrammas izmantošanas sākuma vai beigu vietas |
X |
|||
H5 | Datu reģistrācijas diagrammā nav reģistrācijas numura |
X |
|||
H6 | Datu reģistrācijas diagrammā nav odometra nolasījuma (sākuma) |
X |
|||
H7 | Datu reģistrācijas diagrammā nav odometra nolasījuma (beigu) |
X |
|||
H8 | Datu reģistrācijas diagrammā nav transportlīdzekļa nomaiņas laika |
X |
|||
H9 | 15.panta 5.a punkts | Reģistrācijas kontrolierīcē nav ievadīts valsts apzīmējums |
X |
||
I |
Informācijas uzrādīšana |
||||
I1 | 15.panta 7.punkts | Atteikšanās pakļauties pārbaudei |
X |
||
I2 | Nav iespējams uzrādīt datus par attiecīgo dienu |
X |
|||
I3 | Nav iespējams uzrādīt datus par iepriekšējām 28 dienām |
X |
|||
I4 | Nav iespējams uzrādīt transportlīdzekļa vadītāja kartes datus, ja vadītājam ir karte |
X |
|||
I5 | Nav iespējams uzrādīt manuāli ievadītus datus un izdrukas par attiecīgo dienu un par iepriekšējām 28 dienām |
X |
|||
I6 | Nav iespējams uzrādīt transportlīdzekļa vadītāja karti |
X |
|||
I7 | Nav iespējams uzrādīt izdrukas par attiecīgo dienu un par iepriekšējām 28 dienām |
X |
|||
J |
Krāpšana |
||||
J1 | 15.panta 8.punkts | Reģistrācijas diagrammās ierakstīto datu, reģistrācijas kontrolierīcēs vai transportlīdzekļa vadītāja kartē saglabāto datu vai izdruku falsifikācija, slēpšana vai iznīcināšana |
X |
||
J2 | Manipulācijas ar reģistrācijas kontrolierīcēm, datu reģistrācijas diagrammu vai transportlīdzekļa vadītāja karti, kuru dēļ var notikt datu un/vai izdrukās norādītās informācijas falsifikācija |
X |
|||
J3 | Transportlīdzeklī ir manipulācijas ierīce, ko var izmantot, lai falsificētu datus un/vai izdrukās norādīto informāciju (piemēram, slēdzis, stieple) |
X |
|||
K |
Bojājumi |
||||
K1 | 16.panta 1.punkts | Remontu nav veicis apstiprinātais montieris vai licencētā darbnīca |
X |
||
K2 | Remonts nav veikts pa ceļam |
X |
|||
L |
Manuālā datu ievade izdrukās |
||||
L1 | 16.panta 2.punkts | Transportlīdzekļa vadītājs neatzīmē visu informāciju par laikposmiem, kas nav reģistrēti, kamēr reģistrācijas kontrolierīce nedarbojas vai darbojas nepareizi |
X |
||
L2 | Datu reģistrācijas pagaidu diagrammā nav norādīts transportlīdzekļa vadītāja kartes numurs un/vai vārds vai uzvārds, un/vai autovadītāja apliecības numurs |
X |
|||
L3 | Datu reģistrācijas pagaidu diagramma nav parakstīta |
X |
|||
L4 | 16.panta 3.punkts | Par transportlīdzekļa vadītāja kartes nozaudēšanu vai zādzību nav oficiāli paziņots tās dalībvalsts kompetentajām iestādēm, kurā zādzība notikusi |
X |
||
Piezīme. (*) VSI = ļoti nopietns pārkāpums SI = nopietns pārkāpums MI = neliels pārkāpums |
Satiksmes ministrs U.Augulis
3.pielikums
Ministru kabineta
2011.gada 24.maija
noteikumiem Nr.411
Saimnieciskās darbības veicēja pārkāpumu punktu skaita, riska skaitļa un riska pakāpes noteikšana
1. Saimnieciskās darbības veicēja pārkāpumu punktu skaitu nosaka, izmantojot šādu formulu:
P = | (VSI × LVSI + SI × LSI + MI × LMI ) × T, kur |
P – saimnieciskās darbības veicēja pārkāpumu punktu skaits;
VSI – ļoti nopietnu pārkāpumu skaits;
SI – nopietnu pārkāpumu skaits;
MI – nelielu pārkāpumu skaits.
Pārkāpumu iedalījumam pēc smaguma atbilstošie punkti:
LVSI – ļoti nopietna pārkāpuma koeficients, vienāds ar 40;
LSI – nopietna pārkāpuma koeficients, vienāds ar 10;
LMI – neliela pārkāpuma koeficients, vienāds ar 1;
T – laika faktors (kārtējam gadam T=3, iepriekšējam gadam T=2, gadam pirms iepriekšējā gada T=1).
2. Saimnieciskās darbības veicēja vispārējā riska skaitli nosaka, izmantojot šādu formulu:
RV = | PY1 + PY2 + PY3 | , kur |
SY1 + SY2 + SY3 |
RV – saimnieciskās darbības veicēja vispārējā riska skaitlis;;
PY1 – saimnieciskās darbības veicēja pārkāpumu punktu skaits kārtējā gadā;
PY2 – saimnieciskās darbības veicēja pārkāpumu punktu skaits iepriekšējā gadā;
PY3 – saimnieciskās darbības veicēja pārkāpumu punktu skaits gadā pirms iepriekšējā gada;
SY1 – pārbaužu skaits kārtējā gadā;
SY2 – pārbaužu skaits iepriekšējā gadā;
SY3 – pārbaužu skaits gadā pirms iepriekšējā gada.
Piezīme. Pārbaudot saimnieciskās darbības veicēju, pārbaužu skaitu iegūst, pārbaudīto dienu skaitu dalot ar 28, kas ir līdzvērtīgi uz ceļa pārbaudīto dienu skaitam vienas pārbaudes ietvaros.
3. Saimnieciskās darbības veicēja riska pakāpi nosaka, izmantojot šādus kritērijus:
3.1. augsta riska pakāpe, ja RV ≥ 20;
3.2. vidēja riska pakāpe, ja 10 ≤ RV < 20;
3.3. zema riska pakāpe, ja 0,1 ≤ RV < 10;
3.4. riska pakāpe netiek piešķirta, ja RV < 0.
Satiksmes ministrs U.Augulis
4.pielikums
Ministru kabineta
2011.gada 24.maija
noteikumiem Nr.411
Saimnieciskās darbības veicēja kontroles akts Nr.____
Satiksmes ministrs U.Augulis