• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2011. gada 21. jūnija noteikumi Nr. 464 "Bīstamo kravu ar īpašu riska potenciālu aprites aizsardzības pasākumu plānošanas, īstenošanas un kontroles kārtība". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 29.06.2011., Nr. 99 https://www.vestnesis.lv/ta/id/232272-bistamo-kravu-ar-ipasu-riska-potencialu-aprites-aizsardzibas-pasakumu-planosanas-istenosanas-un-kontroles-kartiba

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.465

Noteikumi par zvērināta tiesu izpildītāja palīga amata apliecības veidu un lietošanas kārtību

Vēl šajā numurā

29.06.2011., Nr. 99

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 464

Pieņemts: 21.06.2011.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta noteikumi Nr.464

Rīgā 2011.gada 21.jūnijā (prot. Nr.39 19.§)

Bīstamo kravu ar īpašu riska potenciālu aprites aizsardzības pasākumu plānošanas, īstenošanas un kontroles kārtība

Izdoti saskaņā ar Bīstamo kravu aprites likuma 11.panta ceturto daļu

I. Vispārīgais jautājums

1. Noteikumi nosaka bīstamo kravu ar īpašu riska potenciālu (turpmāk – īpaši bīstamas kravas) aprites aizsardzības pasākumu plānošanas, īstenošanas un kontroles kārtību.

II. Īpaši bīstamo kravu aizsardzības pasākumu plānošana un īstenošana

2. Bīstamo kravu aprites dalībnieki, izņemot tos, kuri bīstamo kravu apritē iesaistīti tikai uz kuģiem, ostās vai ostu iekārtu objektos un lidostās vai pilnvaroto pārstāvju objektos, izstrādā īpaši bīstamo kravu aizsardzību reglamentējošos dokumentus (turpmāk – reglamentējošie dokumenti) un nodrošina tajos paredzēto pasākumu īstenošanu.

3. Bīstamo kravu aprites dalībnieki, kuri bīstamo kravu apritē iesaistīti tikai uz kuģiem, ostās vai ostu iekārtu objektos un lidostās vai pilnvaroto pārstāvju objektos, īpaši bīstamo kravu aprites plānošanu, īstenošanu un kontroli nodrošina attiecīgi jūrniecības un civilās aviācijas nozari reglamentējošos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

4. Reglamentējošajos dokumentos iekļauj šādu informāciju:

4.1. īpaši bīstamo kravu reģistru;

4.2. aizsardzības pienākumu sadali bīstamo kravu aprites dalībnieka darbiniekiem, strādājot ar īpaši bīstamām kravām;

4.3. īpaši bīstamo kravu pārvadāšanas maršrutu, transportlīdzekļu apstāšanās un stāvēšanas vietu aprakstu un plānu;

4.4. informāciju par īpaši bīstamo kravu pārvadājošiem autotransportlīdzekļiem (valsts reģistrācijas numurs, transportlīdzekļa marka un modelis) un autotransportlīdzekļa vadītāju (vārds, uzvārds, personas kods) vai informāciju par citos pārvadājumu veidos izmantojamajiem transportlīdzekļiem un to apkalpojošo personālu, par pārvadājumu organizēšanu atbildīgajām personām, kā arī šajā apakšpunktā minēto personu kontaktinformāciju (tālruņa numurs, e-pasta adrese);

4.5. īpaši bīstamo kravu aprites bīstamības novērtējumu atbilstoši starptautiskajos nolīgumos un reglamentējošajos dokumentos noteiktajām prasībām;

4.6. īpaši bīstamo kravu apritē iesaistīto bīstamo kravu aprites dalībnieka darbinieku mācību vajadzības, strādājot ar īpaši bīstamām kravām;

4.7. īpaši bīstamo kravu aizsardzības pasākumu aprakstu;

4.8. procedūru aprakstu rīcībai ārkārtas notikumos un negadījumos;

4.9. informāciju par aprīkojumu un citiem resursiem īpaši bīstamo kravu drošas aprites nodrošināšanai un ārkārtas situāciju novēršanai.

5. Reglamentējošos dokumentus var aizstāt arī citi dokumenti, ja to saturs nodrošina šo noteikumu 4.punktā minēto prasību izpildi.

6. Ja reglamentējošajos dokumentos iekļautā informācija tiek mainīta, tos atjaunina.

III. Īpaši bīstamo kravu aprites kontrole

7. Īpaši bīstamo kravu aprites un reglamentējošo dokumentu kontroli nodrošina šādas uzraudzības institūcijas:

7.1. pārvadājumos pa autoceļiem – Valsts policija;

7.2. pārvadājumos pa dzelzceļu – Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija;

7.3. pārvadājumos ar kuģiem atbilstoši jūrniecības nozari reglamentējošajiem tiesību aktiem – valsts akciju sabiedrība "Latvijas Jūras administrācija";

7.4. ostas teritorijā atbilstoši jūrniecības nozari reglamentējošajiem tiesību aktiem – attiecīgās ostas pārvalde;

7.5. pārvadājumos ar gaisa kuģiem atbilstoši civilās aviācijas nozari reglamentējošiem tiesību aktiem – valsts aģentūra "Civilās aviācijas aģentūra".

8. Ja īpaši bīstamā krava satur radioaktīvos materiālus, tās aprites kontrolē, ja nepieciešams, šo noteikumu 7.punktā minētās uzraudzības institūcijas (turpmāk – uzraudzības institūcijas) pieaicina Valsts vides dienesta Radiācijas drošības centra amatpersonas. Ar radioaktīvu materiālu pārvadājumiem saistīto bīstamo kravu aprites jomu kontrolē atbilstoši normatīvajiem aktiem par radiācijas drošību un kodoldrošību.

9. Bīstamo kravu aprites dalībniekam, kurš iesaistīts īpaši bīstamo kravu apritē, ir pienākums pastāvīgi uzglabāt un pēc uzraudzības institūciju vai Drošības policijas, vai Valsts vides dienesta Radiācijas drošības centra pieprasījuma nekavējoties izsniegt pārbaudei reglamentējošos dokumentus.

10. Izskatot reglamentējošos dokumentus un konstatējot tajos neatbilstības šo noteikumu 4.punktā minētajām prasībām, uzraudzības institūcijas vai Drošības policija, vai Valsts vides dienesta Radiācijas drošības centrs sniedz bīstamo kravu aprites dalībniekiem norādījumus konstatēto trūkumu novēršanā.

11. Uzraudzības institūcijas pastāvīgi veic bīstamo kravu aprites dalībnieku uzraudzību, pārbaudot to darbības atbilstību starptautiskajos nolīgumos un reglamentējošajos dokumentos noteiktajām prasībām.

12.  Uzraudzības institūcijas, konstatējot būtiskus starptautisko nolīgumu vai reglamentējošo dokumentu prasību ievērošanas pārkāpumus īpaši bīstamo kravu apritē, ir tiesīgas pārtraukt attiecīgo īpaši bīstamo kravu apriti līdz konstatēto pārkāpumu pilnīgai novēršanai atbilstoši normatīvajiem aktiem par bīstamo kravu apriti.

IV. Noslēguma jautājumi

13. Īpaši bīstamo kravu aprites dalībnieki reglamentējošos dokumentus izstrādā ne vēlāk kā sešu mēnešu laikā no šo noteikumu spēkā stāšanās dienas.

14. Noteikumi stājas spēkā 2011.gada 1.jūlijā.

Ministru prezidents V.Dombrovskis

Satiksmes ministrs U.Augulis

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!