Satiksmes ministrijas informācija
Rīgā 1999.gada 26.martā
Par kompensāciju par nekvalitatīviem telefonsakariem
Telekomunikāciju tarifu padomei (TTP) līdz 30.martam ir jāizstrādā kārtība, kādā "Lattelekom" klienti var saņemt kompensāciju par nekvalitatīviem telefonsakariem.
Paralēli arī satiksmes ministrs Anatolijs Gorbunovs TTP ir iesniedzis attiecīgus priekšlikumus. Tie paredz, ka maksimāli jāvienkāršo procedūra, kādā klienti var pieprasīt kompensāciju vai abonēšanas atlaides par nekvalitatīviem sakariem.
Turklāt satiksmes ministrs ierosina kompensācijas un pārrēķinus klientiem noteikt tieši proporcionāli kvalitātes neatbilstībai noteiktajiem standartiem. Proti, ja telefonsakaru kvalitāte no normatīviem atšķirsies par 25%, tad par 25% jāsamazina abonēšanas maksa. Ja kvalitātes rādītāju atšķirība no normatīviem ir robežās no 25% līdz 40%, tad abonēšanas maksa ir jāsamazina par 40%, savukārt ja šī neatbilstība pārsniedz 40%, tad kompensācijai jābūt 75%. Satiksmes ministra priekšlikumi paredz arī abonēšanas maksas samazināšanu visiem telefona centrāles abonentiem, ja kvalitātes rādītāji šīs centrāles apkalpošanas zonā atšķiras no normatīviem vairāk nekā pusei abonentu. Bez tam klientam tiek paredzētas tiesības bez maksas pieprasīt atkārtotu pārbaudi Valsts elektrosakaru inspekcijai, ja viņš uzskata, ka "Lattelekom" veiktās sakaru pārbaudes rezultāti nav objektīvi.
Satiksmes ministra iesniegtajos priekšlikumos ir arī citi ierosinājumi, un tos visus A.Gorbunovs uzskata par minimālajām prasībām, kuras būtu jāiekļauj kompensāciju un pārrēķinu kārtībā.
Jau iepriekš esam ziņojuši, ka satiksmes ministrs 31.martā atcels TTP lēmumu par "Lattelekom" tarifu paaugstināšanu no 1.aprīļa, ja minētā kompensācijas kārtība netiks izstrādāta vai tiks noteikta formāla un nesamērīga.
Satiksmes ministra padomnieks Didzis Jonovs