• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2011. gada 30. jūnija lēmums Nr. 1/13 "Maksājumu par publiskā telefona tīkla izmantošanu kontroles noteikumi". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 6.07.2011., Nr. 103 https://www.vestnesis.lv/ta/id/232681-maksajumu-par-publiska-telefona-tikla-izmantosanu-kontroles-noteikumi

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Zāļu valsts aģentūras dienesta informācija Nr.1-3.2/1093

Par izmaiņām Latvijas Zāļu reģistrā

Vēl šajā numurā

06.07.2011., Nr. 103

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija

Veids: lēmums

Numurs: 1/13

Pieņemts: 30.06.2011.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr.1/13

Rīgā 2011.gada 30.jūnijā (prot. Nr.21, 14.p.)

Maksājumu par publiskā telefona tīkla izmantošanu kontroles noteikumi

Izdoti saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma 64.panta divpadsmito daļu

1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā elektronisko sakaru komersants, kuram noteiktas universālā pakalpojuma saistības (turpmāk – komersants) nodrošina abonentam iespēju kontrolēt maksājumus par publiskā telefona tīkla izmantošanu, bez maksas informējot abonentu, ja tā elektronisko sakaru pakalpojumu patēriņš ir pārmērīgs vai netipisks.

2. Šo noteikumu izpratnē pārmērīgs elektronisko sakaru pakalpojumu patēriņšir tāds patēriņš, par kuru kārtējā maksājuma apjoms vismaz trīs reizes pārsniedz abonenta pēdējo sešu mēnešu vidējo ikmēneša maksājumu par elektronisko sakaru pakalpojumiem. Par pārmērīgu elektronisko sakaru pakalpojumu patēriņu neuzskata maksājumu, kura apjoms mainījies jaunu elektronisko sakaru pakalpojumu ierīkošanas vai tarifu izvēles plānu maiņas rezultātā.

3. Šo noteikumu izpratnē netipisks elektronisko sakaru pakalpojumu patēriņš ir abonenta elektronisko sakaru pakalpojumu patēriņš veicot starptautiskos izsaukumus vai izsaukumus uz maksas pakalpojumiem, kuriem komersants noteicis paaugstinātu tarifu un kuru lietošanas apjoms atšķiras no abonenta pēdējo sešu mēnešu perioda elektronisko sakaru pakalpojumu lietošanas apjoma.

4. Komersants publisko savā mājas lapā internetā informāciju par to, ka komersants bez maksas informē abonentu par pārmērīgu vai netipisku elektronisko sakaru pakalpojumu patēriņu.

5. Komersants bez maksas nodrošina abonentam iespēju kontrolēt maksājumus par publiskā telefona tīkla izmantošanu vienā no šādiem veidiem:

5.1. pieeja kārtējam maksājumam komersanta mājas lapā internetā (abonentu pašapkalpošanās sistēmā);

5.2. sniedz bez maksas informāciju komersanta abonentu apkalpošanas vietās vai pa tālruni abonentu apkalpošanas dienestā.

6. Komersants nosaka un publisko savā mājas lapā internetā informāciju par abonentu sadalījumu grupās pēc komersanta noteiktiem kritērijiem un piemērojamo minimālo ikmēneša maksājuma apjomu (turpmāk – rēķina ikmēneša limits), kuru abonentam sasniedzot un izpildoties vismaz vienam šo noteikumu 7.punkta nosacījumam, komersants bez maksas informē abonentu par pārmērīgu vai netipisku pakalpojuma patēriņu.

7. Nosacījumi abonenta informēšanai par pārmērīgu vai netipisku elektronisko sakaru pakalpojumu patēriņu, ja abonents pārsniedz rēķina ikmēneša limitu:

7.1. abonenta kārtējais maksājums vismaz trīs reizes pārsniedz pēdējo sešu mēnešu vidējo ikmēneša maksājumu, ja abonentam maksājuma apjoms nav mainījies jaunu elektronisko sakaru pakalpojumu ierīkošanas vai tarifu izvēles plānu maiņas rezultātā;

7.2. komersantam ir aizdomas par nelikumīgu elektronisko sakaru tīkla izmantošanu;

7.3. abonentam ir netipisks elektronisko sakaru pakalpojumu patēriņš, veicot starptautiskos izsaukumus vai izsaukumus uz maksas pakalpojumiem, kuriem komersants piemēro paaugstinātu tarifu;

7.4. citi gadījumi, kad komersants uzskata, ka abonenta elektronisko sakaru pakalpojumu patēriņš ir pārmērīgs vai netipisks.

8. Komersants, konstatējot pārmērīgu vai netipisku elektronisko sakaru pakalpojumu patēriņu, par to informē abonentu vismaz vienā no šādiem veidiem:

8.1. nosūta informāciju uz abonenta norādīto e-pasta adresi;

8.2. nosūta īsziņu (SMS) uz abonenta norādīto mobilā tālruņa numuru;

8.3. informē abonentu mutiski zvanot uz abonenta norādīto tālruni;

8.4. izraksta un nosūta abonentam ārpuskārtas rēķinu.

9. Komersants abonentam bez maksas nodrošina iespēju komersanta mājas lapā internetā (abonentu pašapkalpošanās sistēmā) vai komersanta abonentu apkalpošanas vietās un pa tālruni abonentu apkalpošanas dienestā pieteikt veidu, kādā abonents vēlas saņemt informāciju, saskaņā ar šo noteikumu 8.punktu.

10. Komersantam, konstatējot pārmērīgu vai netipisku elektronisko sakaru pakalpojumu patēriņu, ir tiesības ierobežot elektronisko sakaru pakalpojumu sniegšanu abonentam saskaņā ar elektronisko sakaru pakalpojumu līguma nosacījumiem.

11. Noteikumi stājas spēkā 2011.gada 1.oktobrī.

Informatīvā atsauce uz Eiropas Savienības direktīvu

Noteikumos iekļautas tiesību normas, kas izriet no Eiropas Parlamenta un Padomes 2009.gada 25.novembra direktīvas 2009/136/EK, ar ko groza direktīvu 2002/22/EK par universālo pakalpojumu un lietotāju tiesībām attiecībā uz elektronisko sakaru tīkliem un pakalpojumiem.

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
padomes priekšsēdētājs V.Lokenbahs

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!