• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Valsts sekretāru sanāksmē: 2011.gada 30.jūnijā. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 7.07.2011., Nr. 104 https://www.vestnesis.lv/ta/id/232745

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par Dienvidkorejas parlamenta priekšsēdētāja vizīti

Vēl šajā numurā

07.07.2011., Nr. 104

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Valsts sekretāru sanāksmē: 2011.gada 30.jūnijā

MK: Par institūciju funkciju datubāzu aktualizācijas principiem

30.jūnijā valsts sekretāru sanāksmē tika apstiprināts Valsts kancelejas izstrādātais Ministru kabineta rīkojumu projekts "Par pasākumiem, kas veicami, lai nodrošinātu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu un institūciju funkciju datubāzes informācijas aktualizāciju", lai nodrošinātu iespējas salīdzināt, klasificēt un grupēt relatīvi līdzīgas iestāžu funkcijas (piemēram, grāmatvedības uzskaite, autoparka uzturēšana, ES struktūrfondu finansējuma apguve utt.).

Kā viens no ieguvumiem, apstiprinot iestāžu funkciju sarakstu, ir iespēja informēt sabiedrību par ministriju un citu centrālo valsts iestāžu un institūciju funkcijām un izdevumiem to īstenošanai un iespējām tās salīdzināt pa dažādiem resoriem – institūcijām. Līdzīgi piemēri meklējami vairākās valstīs, piemēram, Vācijā un Itālijā.

Ministru kabineta rīkojuma projekts apstiprina institūciju funkciju sarakstu, nosaka termiņus budžeta bāzes informācijas aktualizēšanai. Saskaņā ar normatīvo aktu funkciju datubāzē tiek ievadīta informācija par plānotajiem valsts budžeta bāzes izdevumiem 2012.–2014.gadam sadalījumā pa funkcijām, tiek publicētas vienotas ministriju un citu centrālo valsts iestāžu un institūciju funkciju definēšanas un funkciju saraksta pārvaldības vadlīnijas un nodrošināta informācijas regulāra atjaunošana un publiska pieejamība.

Līdz šim izmantotā informācija par funkcijām nebija izstrādāta, pielietojot vienveidīgu un konsekventu informāciju, turklāt ministrijas un citas centrālo valsts iestāžu un institūciju funkciju datubāzē apkopotā informācija nav aktualizēta, sākot ar 2010.gadu, un līdz šim veiktās strukturālās reformas ir būtiski mainījušas institūciju veikto funkciju saturu, apjomu un skaitu.

Valsts kancelejas Komunikācijas departaments

 

 

FM: Par Uzticamo uzņēmumu saraksta koncepciju

30.jūnijā valsts sekretāru sanāksmē tika izsludināts Finanšu ministrijas (FM) sagatavotais koncepcijas projekts par Uzticamo uzņēmumu sarakstu, lai veidotu sistēmu, kurā uzņēmumi, kas ir pierādījuši savu izcilību attieksmē pret valsti, no valsts puses saņem īpašu attieksmi un pretimnākošu sadarbību. Koncepcijas projekts paredz iespējamos saraksta veidošanas principus un darbības mehānismu.

Uzticamo uzņēmumu saraksta mērķis ir veicināt ciešāku sadarbību ar Valsts ieņēmumu dienestu (VID) nodokļu saistību izpildei, kā arī nākotnē atvieglot sadarbību arī ar citām valsts pārvaldes iestādēm, samazināt administratīvos šķēršļus un nodrošināt iespēju ātrāk novērtēt komersantu atbilstību kvalifikācijas prasībām.

Sarakstā paredzēts reģistrēt komersantus, kas atbilst noteiktiem kritērijiem un piekrīt publiskot vispārēju informāciju par savu uzņēmumu. Reģistrēšanās sarakstā veicinātu tajā esošo komersantu savstarpējo sadarbību, pamatojoties uz norādītās informācijas publisko ticamību.

Pašlaik Latvijā attiecībā uz nodokļu piemērošanu, atskaišu iesniegšanu, sodu piemērošanu, kā arī valsts kopējo attieksmi pastāv pilnīgi vienāda pieeja visiem komersantiem. Valsts, slēdzot sadarbības līgumus ar komersantiem, šobrīd ievēro tikai formālas un uz konkrēto brīdi izpildāmas prasības, neņemot vērā komersanta kopējo praktisko darbību ilgākā laika periodā. Līdz ar to veidojas situācija, kad komersanti, kas pilda visas saistības ar valsti un cenšas ievērot visas normatīvajos aktos noteiktās prasības, attiecībās ar valsti nonāk vienlīdzīgā situācijā vai pat zaudē tiem komersantiem, kas neuzskata par vajadzīgu strādāt godprātīgi.

Koncepcijas projektā tiek piedāvāts risinājums Uzticamo uzņēmumu saraksta iekļaušanas kritērijiem, darbības mehānismam un iespējamajiem ieguvumiem no dalības sarakstā.

Uzticamo uzņēmumu saraksta pirmajā posmā, lai komersants varētu pieteikties iekļūšanai sarakstā, tam būs jāizvērtē sava saimnieciskā darbība un atbilstība sākotnējiem kritērijiem, kas paredz, ka:

– neto apgrozījums iepriekšējā taksācijas gadā pārsniedz 3 miljonus latu;

– budžetā iemaksāto nodokļu kopsumma iepriekšējā taksācijas gadā pārsniedz 500 000 latu;

– vidējais darbinieku skaits pēdējos 6 mēnešos ir vismaz 25;

– vidējā bruto darba samaksa pēdējos 6 mēnešos nav mazāka par 600 latiem;

– saimnieciskā darbība tiek veikta ilgāk nekā 3 gadus;

– nav nodokļu parādu vai tie uz pieteikuma iesniegšanas brīdi nepārsniedz 100 latus;

– komersantam nav uzsākts maksātnespējas, tiesiskās aizsardzības vai ārpustiesas tiesiskās aizsardzības process u.c.

Atbilstību izvirzītajiem kritērijiem, ņemot vērā katras nozares specifiku un sniegtās informācijas patiesumu, vērtēs Uzticamo uzņēmumu saraksta komisija. Ja komisijas apstiprinās komersanta iekļaušanu sarakstā, uzņēmuma pamatinformācijas dati tiks publiskoti FM un VID mājaslapās.

Iekļūstot sarakstā, komersantam būs iespēja atviegloti un ātri komunicēt ar VID un izmantot piedāvātās priekšrocības no valsts kontrolējošo iestāžu puses, kas paredzēs PVN atmaksu trīs dienu laikā, vienkāršotas muitas procedūras, individuālu VID konsultantu, savlaicīgu informācijas par VID konstatētajiem iespējamiem nodokļu nenomaksas riskiem saņemšanu, kā arī VID rakstiskas atbildes sagatavošanu ātrāk nekā noteiktajā kārtībā.

Priekšrocības no saraksta ieviešanas būtu lielāka komersantu uzticamība, kas ļautu samazināt valsts kontrolējošo dienestu kontroļu skaitu, kontrolējošās iestādes savus resursus varētu novirzīt uz komersantiem, kas nav sarakstā. Vienošanās ar valsti par praksi konkrētiem darījumiem dotu komersantam iespēju droši darboties, neuztraucoties par interpretācijas maiņu.

Drīzumā paredzēts izvērtēt iespēju attiecināt Uzticamo uzņēmumu sarakstu arī uz plašāku uzņēmumu loku, paredzot iesaistīt un ļaut pieteikties visiem uzņēmumiem, ne tikai lielajiem uzņēmumiem, kas atbilst sākotnējiem kritērijiem. Tādā veidā tiktu ieviests vairāku pakāpju saraksts ar atbilstošiem kritērijiem un priekšrocībām.

Koncepcijā aplūkots arī otrs risinājums – neieviest šādu sarakstu, līdz ar to saglabātos līdzšinējā situācija, kad komersanti, kas pilda visas saistības ar valsti un veic savlaicīgu nodokļu nomaksu, nonāk vienlīdzīgā situācijā vai pat zaudē tiem komersantiem, kas neuzskata par vajadzīgu strādāt godprātīgi un maksāt nodokļus.

Tā kā līdz šim Latvijā nav realizēts pasākums, kas būtu līdzvērtīgs pašlaik plānotajam sarakstam, tad nav iespējams izvērtēt iepriekšējo pieredzi, kā arī sniegt uz pieredzes rezultātiem pamatotu nākotnes vērtējumu.

Finanšu ministrijas Komunikācijas nodaļa

 

 

VARAM: Par atkritumu savākšanas, šķirošanas un kompostēšanas vietām

30.jūnijā valsts sekretāru sanāksmē tika izsludināts Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas sagatavotais Ministru kabineta noteikumu projekts "Noteikumi par atkritumu savākšanas, šķirošanas un bioloģiski noārdāmo atkritumu kompostēšanas vietām".

Noteikumu projekts nosaka atkritumu savākšanas un šķirošanas vietu veidus. Tāpat paredz atkritumu savākšanas, šķirošanas un bioloģiski noārdāmo atkritumu kompostēšanas vietu ierīkošanas un apsaimniekošanas prasības. Vienlaikus tajā iestrādātas arī prasības atsevišķu veidu bīstamo atkritumu savākšanas punktiem, kuri ir izvietoti ārstniecības vai veterinārajās iestādēs.

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas Sabiedrības informēšanas nodaļa

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!