Ministru kabineta sēdē: 2011.gada 19.jūlijā
AM: Par finansējumu ceļu rekonstrukcijai uz Nacionālo bruņoto spēku Lielvārdes bāzi
19.jūlijā Ministru kabinetā apstiprināts Aizsardzības ministrijas sagatavotais rīkojuma projekts "Par neapgūtā līdzfinansējuma izmantošanu pašvaldību autoceļu rekonstrukcijai".
Rīkojuma projekts paredz, ka Aizsardzības ministrijas 2008.gadā piešķirtie, bet pilnībā neapgūtie finanšu līdzekļi tiks izlietoti Nacionālo bruņoto spēku (NBS) bāzes "Lielvārde" pievadceļa rekonstrukcijai.
2008.gadā Ķeguma novada domei autoceļa posma Lielvārde–Misiņi–NBS Gaisa spēku aviācijas bāze rekonstrukcijas tehniskā projekta izstrādei tika piešķirti 100 000 latu, savukārt Lielvārdes novada domei autoceļa "Rembates ielas posms Lielvārdē no dzelzceļa līdz Ķeguma novada teritorijai" rekonstrukcijas tehniskā projekta izstrādei – 50 000 latu.
Ņemot vērā būvniecības izmaksu straujo samazināšanos, autoceļu rekonstrukcijas tehnisko projektu izstrāde tika veikta par mazāku summu, tāpēc Ķeguma un Lielvārdes pašvaldības ir vērsušās Aizsardzības ministrijā ar lūgumu atļaut izmantot neapgūto finansējumu daļējai ceļu rekonstrukcijas darbu veikšanai.
Ķeguma novada domei piešķirtā līdzfinansējuma atlikums ir 95 886 lati, par ko plānots veikt 1.kārtas būvdarbus, rekonstruējot ceļa vissliktākajā stāvoklī esošo posmu.
Lielvārdes novada domei piešķirtā līdzfinansējuma atlikums ir 38 200 lati, ko plānots izmantot lietus ūdens kanalizācijas izbūvei, kas ir iekļauta izstrādātā tehniskā projekta risinājumos un ko paredzēts veikt kā tehniskā projekta 1.kārtu.
Nacionālo bruņoto spēku bāzes "Lielvārde" pievadceļa uzlabošana ir būtiska bāzes funkcionēšanas nodrošināšanai un attīstības projektu īstenošanai.
Aizsardzības ministrijas Militāri publisko attiecību departaments
FM: Par Stratēģiskās attīstības plāna 2010.–2013.gadam papildināšanu
19.jūlijā Ministru kabineta sēdē tika apstiprināts Finanšu ministrijas sagatavotais rīkojuma projekts, kas paredz papildināt Latvijas Stratēģiskās attīstības plānu 2010.–2013.gadam ar jauniem uzdevumiem un darbības rezultātiem.
Plāns tiek papildināts saskaņā ar Latvijas valdības 2011.gada 9.maija Nodomu vēstuli Starptautiskajam Valūtas fondam un 2011.gada 7.jūnija Papildu saprašanās memorandu (Saprašanās memoranda ceturtais papildinājums) starp Eiropas Savienību un Latviju.
Uz Latvijas Stratēģiskās attīstības plāna izpildes pamata starptautiskie aizdevēji lemj par finanšu līdzekļu piešķiršanu Latvijas Republikai, vērtē uzņemto saistību izpildi, veikto pasākumu kvalitāti un savlaicīgumu.
Attīstības plānā ir noteiktas par plāna izpildi atbildīgās un līdzatbildīgās institūcijas, kā arī noteikti informācijas sniegšanas termiņi par plāna īstenošanas gaitu, lai varētu veikt kontroli pār rīcības plānā noteiktajiem uzdevumiem, kuru kvalitatīva ieviešana noteiktajā laikā ir garants starptautisko aizdevuma līdzekļu savlaicīgai saņemšanai.
Finanšu ministrijas Komunikācijas nodaļa
IeM: Par autotransporta līdzekļu nomu Valsts policijas vajadzībām
19.jūlijā Ministru kabinets (MK) atbalstīja ilgtermiņa autotransporta līdzekļu nomu Valsts policijas darbības nodrošināšanai no 2012. līdz 2016.gadam.
Autotransportam un tā kvalitātei ir būtiska loma Valsts policijas darbā, jo to izmanto tiešo policijas funkciju izpildei – cīņai ar noziedzību, veicot sabiedriskās drošības un kārtības nodrošināšanu, reaģējot uz iedzīvotāju izsaukumiem, kā arī preventīvo pasākumu veikšanā, lai mazinātu noziedzīgo nodarījumu skaitu valstī.
2011.gada 1.janvārī Valsts policijas lietošanā bija 1516 autotransporta līdzekļi, no kuriem īpašumā ir 774, bet operatīvajā līzingā nomātas 742 automašīnas. Tehniskā nolietojuma dēļ daļa esošo automašīnu tiks norakstītas, savukārt operatīvajā līzingā nomātajām automašīnām beigsies līgumsaistības.
Izdevumi ilgtermiņa autotransporta līdzekļu nomai Valsts policijas vajadzībām paredzēti ne vairāk kā 4 220 316 latu ik gadu.
Transportlīdzekļu ikmēneša nomas maksa iekļauj arī automašīnu KASKO un OCTA apdrošināšanu, tehniskās apskates veikšanu, apkalpošanu un remontdarbus automašīnu drošas un nepārtrauktas lietošanas nodrošināšanai.
IeM: Par vienotu uzskaites sistēmu personu veiktajām apreibinošo vielu ietekmes pārbaudēm
19.jūlijā Ministru kabinets (MK) atbalstīja grozījumus MK 2006.gada 22.augusta noteikumos Nr.687, kas nosaka sniedzamo ziņu apjomu un kārtību Sodu reģistram par alkohola, narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmes konstatējošajām pārbaudēm.
Lai izveidotu vienotu uzskaites sistēmu valstī par personai veiktajām alkohola, narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmes pārbaudēm, tika veikti grozījumi Sodu reģistra likumā, kurš nosaka pienākumu uzkrāt ziņas par personai veikto pārbaudi alkohola koncentrācijas, narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmes konstatēšanai un iestādi, kas šo pārbaudi veikusi.
Lai izpildītu Sodu reģistra likumā noteikto pienākumu un precizētu Sodu reģistram sniegto ziņu apjomu, tika izstrādāti minētie grozījumi.
Grozījumi noteikumos paredz, ka ikvienai fiziskai personai, izmantojot portālā www.latvija.lv pieejamu elektronisko pakalpojumu, būs iespēja elektroniski saņemt informāciju par administratīvajiem sodiem un personai veikto alkohola, narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmi konstatējošo pārbaužu izdevumiem un to apmaksu.
Iekšlietu ministrijas Administratīvais departaments
LM: Par papildu izdevumu atlīdzināšanu apdrošinātajam cilvēkam
Lai precizētu kārtību, kādā apdrošinātajam cilvēkam atlīdzināmi papildu izdevumi saistībā ar nelaimes gadījumu darbā vai arodslimību, Labklājības ministrija (LM) sagatavojusi grozījumus attiecīgajos noteikumos.
Noteikumos precizēta un atrunāta kārtība, kādos gadījumos un pamatojoties uz kādiem dokumentiem cilvēkam jāatlīdzina papildu izdevumi, ja tie netiek segti no veselības aprūpes pakalpojumu minimuma vai sociālās palīdzības valsts programmas. Pirmkārt, situācijās, kad cilvēkam atlīdzināmi izdevumi par veselības aprūpes pakalpojumiem, ārstniecības līdzekļiem, medikamentiem, profesionālās rehabilitācijas pakalpojumiem. Tāpat arī gadījumos, kad cilvēkam izmaksā apdrošināšanas atlīdzību palielinātā apmērā. Vienlaikus precizēta arī atlīdzības par darbspēju zaudējumu pārrēķināšanas kārtība. To paredz 19.jūlijā valdībā apstiprinātie grozījumi Ministru kabineta noteikumos "Obligātās sociālās apdrošināšanas pret nelaimes gadījumiem darbā un arodslimībām apdrošināšanas atlīdzības piešķiršanas un aprēķināšanas kārtība".
Atgādinām, ka likums "Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darbā un arodslimībām" paredz: apdrošinātajam cilvēkam ir tiesības uz apdrošināšanas atlīdzību, kas ietver naudas izmaksas (slimības pabalsts, atlīdzība par darbspēju zaudējumu un papildu izdevumu atlīdzināšana) un pakalpojumus.
Šīs tiesības rodas, iestājoties apdrošināšanas gadījumam (ar attiecīgiem dokumentiem apstiprināts fakts par nelaimes gadījumu darbā, kā arī ceļā uz vai no tā darba devēja valdījumā esošā transportlīdzeklī vai konstatēta saslimšana ar arodslimību, kā rezultātā iestājusies apdrošinātā cilvēka pārejoša darba nespēja, daļējs vai pilnīgs darbspēju zaudējums).
LM: Par nodarbinātības pasākuma "Algotie pagaidu sabiedriskie darbi" īstenošanu
Ņemot vērā, ka šā gada beigās noslēgsies tā dēvētais simtlatnieku pasākums, valdība 19.jūlijā konceptuāli atbalstīja Labklājības ministrijas (LM) iniciatīvu no 2012.gada janvāra atjaunot nodarbinātības pasākuma "Algotie pagaidu sabiedriskie darbi" īstenošanu.
LM norāda, ka iespējamais darbavietu skaits, kas veidosies tautsaimniecībā, nav pietiekams, lai lielākā daļa reģistrēto bezdarbnieku varētu iekļauties darba tirgū. Prognozes liecina, ka situācija darba tirgū Latvijā neuzlabosies strauji, tādēļ nepieciešami papildu ieguldījumi bezdarbnieku atbalstam aktīvo nodarbinātības pasākumu ietvaros, t.sk. turpinot sabiedrisko darbu programmu. Ja nākamgad bezdarbniekiem netiks sniegts atbalsts nodarbinātības pasākumu veidā, pieaugs trūcīgo personu skaits, kā rezultātā palielināsies arī sociālā spriedze un emigrācija.
Tāpēc plānots, ka tuvāko pāris gadu laikā ar Eiropas Sociālā fonda (ESF) atbalstu un valsts līdzfinansējumu pašvaldībās algotajos pagaidu sabiedriskajos darbos varētu iesaistīt apmēram 49 tūkstošus ilgstošo bezdarbnieku.
Turklāt minētais pasākums būs sasaistīts ar sociālajiem pakalpojumiem, lai motivētu ilgstošos bezdarbniekus iesaistīties darba tirgū, uzturētu un attīstītu viņu darba iemaņas, īpaši reģionos un novados, kur ir augsts bezdarba līmenis un ierobežots darbavietu skaits. Līdz ar to galvenokārt algotajos pagaidu sabiedriskajos darbos plānots iesaistīt tos bezdarbniekus, kas jau šobrīd ir vērsušies sociālajā dienestā pēc palīdzības.
Pagaidu darbos varēs iesaistīties cilvēki, kas Nodarbinātības valsts aģentūrā (NVA) kā bezdarbnieki ir reģistrējušies vismaz sešus mēnešus un nesaņem bezdarbnieka pabalstu vai vecuma pensiju. Veikt mazkvalificētus sabiedriskos darbus pašvaldībā varēs līdz četriem mēnešiem, par paveikto ik mēnesi saņemot 100 latus. Tāpat par bezdarbnieku tiks veiktas apdrošināšanas obligātās iemaksas pensijas apdrošināšanai.
Aprēķini liecina, ka ar Eiropas Sociālā fonda un valsts budžeta atbalstu no 2012.gada līdz 2013.gadam pasākuma īstenošanā būtu jāiegulda apmēram 23 miljoni latu. Pasākumu īstenos NVA sadarbībā ar pašvaldībām.
Pašlaik bezdarbnieki, kas nesaņem bezdarbnieka pabalstu, ir iesaistījušies tā dēvētajā simtlatnieku pasākumā jeb veic mazkvalificētus darbus pašvaldību izveidotās darba prakses vietās, ik mēnesi saņemot 80 latu stipendiju.
Veicot pasākuma izvērtējumu, neatkarīgi eksperti ir secinājuši, ka pasākuma laikā saņemtā stipendija ir būtisks devums mājsaimniecību budžetā. 67% aptaujāto mājsaimniecību norādījuši, ka pasākums ir ļoti nozīmīgs sociālais atbalsts ekonomiskās krīzes apstākļos, un secināts, ka lielai daļai mājsaimniecību stipendija ir bijis vienīgais iztikas avots.
Tāpat pasākums ir finansiāli izdevīgs un pozitīvi ietekmē pašvaldību budžetu, jo tika sniegts finansiāls atbalsts darba inventāra iegādei un darbu paveikšanai, ko citādos apstākļos nevarētu atļauties veikt.
Labklājības ministrijas Komunikācijas nodaļa
TM: Par Uzturlīdzekļu garantiju fondu kā centrālo iestādi pārrobežu uzturlīdzekļu lietās
19.jūlijā Ministru kabinets atbalstīja kārtību, kādā Uzturlīdzekļu garantiju fonda administrācija (UGF) īstenos centrālās iestādes funkcijas pārrobežu uzturlīdzekļu lietās. Kārtības mērķis ir nodrošināt Eiropas Savienības (ES) regulas par jurisdikciju, piemērojamiem tiesību aktiem, nolēmumu atzīšanu un izpildi un sadarbību uzturēšanas saistību lietās piemērošanu. Tā likvidēs visus vēl atlikušos šķēršļus uzturlīdzekļu piedziņai ES.
Kārtība nosaka UGF uzdevumus, piemēram, nodrošināt palīdzību pieteikuma iesniedzējam, lai tam būtu pievienota nepieciešamā informācija un dokumenti, kā arī sadarbību ar citu ES dalībvalstu ieceltajām centrālajām iestādēm. Kārtībā norādīti pieteikumi, kurus UGF var iesniegt Latvijā dzīvojoša fiziska persona ar ārvalsts centrālās iestādes starpniecību. Tāpat paredzēta sadarbība ar ārvalsts centrālajām iestādēm pieteikumu ar lūgumiem veikt īpašus pasākumus pārsūtīšanā un saņemšanā.
Kārtība arī noteic, kā UGF nodrošinās regulā noteiktajam personu lokam bezmaksas juridisko palīdzību, lai tās varētu vērsties iestādē vai tiesā, kā arī pārstāvību tiesā.
TM: Par Administratīvās rajona tiesas Rīgas tiesu nama un Rīgas pilsētas Ziemeļu rajona tiesas pārvietošanu uz citām telpām
19.jūlijā Ministru kabinets pieņēma zināšanai Tieslietu ministrijas (TM) sagatavoto informatīvo ziņojumu par Administratīvās rajona tiesas Rīgas tiesu nama un Rīgas pilsētas Ziemeļu rajona tiesas pārvietošanu uz citām telpām.
Ēku, kurā atrodas tiesas, saskaņā ar Latvijas Republikas valdības un Krievijas Federācijas vienošanos plānots nodot Krievijas Federācijas vēstniecības vajadzībām. Tādējādi TM uzdots līdz 2012.gada 1.jūlijam nodrošināt abas tiesas ar citām darba telpām.
Pašlaik abu tiesu darba telpas neatbilst tiesu darba specifikai gan pēc telpu izvietojuma, gan tehniskā stāvokļa, gan platības.
TM piedāvātais risinājuma variants paredz Rīgas pilsētas Ziemeļu rajona tiesu izvietot Administratīvās apgabaltiesas ēkā, kas atrodas Rīgā, Jēzusbaznīcas ielā 6, savukārt Administratīvās rajona tiesas Rīgas tiesu nama un Administratīvās apgabaltiesas vajadzībām būvēt jaunu ēku Rīgā, Baldones ielā 1/ Slokas ielā 37a.
Administratīvās rajona tiesas Rīgas tiesu nama un Administratīvās apgabaltiesas izvietošana vienā ēkā nodrošinātu abu tiesu klientiem ērtāku un operatīvāku tiesas pakalpojumu saņemšanu un ļautu samazināt tiesu administratīvos izdevumus un optimizētu abu tiesu darbu.
Piedāvātā risinājuma īstenošana uzdota VAS "Tiesu namu aģentūra", jo tās līdzšinējā darbība līdzīgos projektos apliecina, ka aģentūra ir pieredzējušākais tiesu ēku būvniecības projektu realizētājs valstī.
Tiesu ēkas nodošana ekspluatācijā varētu tikt veikta 2012.gada otrajā vai trešajā ceturksnī.
Līdz minēto pasākumu īstenošanai abas tiesas turpinās darbu esošajās telpās Antonijas ielā 6/ Pumpura ielā 1.
TM ar Finanšu ministriju vēl jāvienojas par projekta tehniskiem jautājumiem: jāidentificē riski, ja netiek ievēroti būvniecības termiņi, kā arī jāprecizē pārcelšanās izdevumi.
Tieslietu ministrijas Administratīvais departaments
VARAM: Par finansiālu atbalstu atjaunojamo energoresursu izmantošanai mājsaimniecībās
19.jūlijā Ministru kabinets (MK) akceptēja Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) sagatavoto Ministru kabineta noteikumu projektu "Grozījumi Ministru kabineta 2011.gada 4.janvāra noteikumos Nr.11 "Klimata pārmaiņu finanšu instrumenta finansēto projektu atklāta konkursa "Atjaunojamo energoresursu izmantošana mājsaimniecību sektorā" nolikums"".
Saskaņā ar šiem MK noteikumu grozījumiem tiek pagarināts konkursa nākamās kārtas izsludināšanas termiņš. Tā kā šobrīd turpinās konkursa pirmās kārtas vērtēšana un lai novērstu iespējamos pārpratumus saistībā ar konkursa pirmās kārtas lēmumiem, MK noteikumu grozījumu atsevišķi punkti stāsies spēkā 2011.gada 1.oktobrī. Līdz ar to konkursa otro kārtu plānots izsludināt ne ātrāk kā 2011.gada oktobrī.
Savukārt, lai šā konkursa nākamo kārtu finansējuma saņēmēji varētu laikus īstenot, projektu iesniegumos paredzētas aktivitātes.
VARAM sagatavotie MK noteikumu grozījumi paredz pagarināt projekta aktivitāšu īstenošanas termiņu līdz 2012.gada 1.novembrim.
Konkursa otrajā kārtā projektu iesniedzējiem jaunbūvēm būs jāiesniedz ne tikai izziņa par jaunbūvi, kas apliecina ēkas būvniecības stadiju, bet arī īpašumtiesību apliecinājums no zemesgrāmatām.
Tāpat šie grozījumi precizē administratīvās vērtēšanas kritērijus, kas galvenokārt ir saistīti ar projekta iesnieguma noformējumu.
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas Sabiedrības informēšanas nodaļa
VM: Par papildu finansējuma piešķiršanu veselības nozarei
19.jūlijā Ministru kabineta (MK) sēdē atbalstīts Veselības ministrijas (VM) izstrādātais rīkojuma projekts par papildu 6,6 miljonu latu piešķiršanu veselības aprūpes nozarei, lai norēķinātos ar ārstniecības iestādēm par sniegto veselības aprūpi un apmaksātu izdevumus par kompensējamajiem medikamentiem un medicīnas precēm.
Papildu līdzekļu pieprasījuma apmērs ir balstīts uz šā gada četru mēnešu (janvāris–aprīlis) budžeta izpildi sekundārās ambulatorās aprūpes programmās un medikamentu iegādes kompensācijai. Piešķirtie līdzekļi tiks novirzīti ārstniecības iestādēm, proporcionāli palielinot līgumu apjomu, lai nodrošinātu ambulatoro pakalpojumu pieejamību 2011.gadā.
No piešķirtajiem līdzekļiem 2,7 miljoni latu nepieciešami ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu apmaksai; 157 tūkstoši latu – pacientu iemaksu kompensācijai iedzīvotāju grupām, kuras no pacientu iemaksām ir atbrīvotas; 3,1 miljons latu – kompensējamo medikamentu apmaksai; savukārt 626 tūkstoši latu – lai norēķinātos par iedzīvotāju ar zemiem ienākumiem ārstēšanu virs līguma summas.
Oskars Šneiders, VM preses sekretārs
ZM: Par augu aizsardzības līdzekļu lietošanas iekārtu testēšanu un uzraudzību
Zemkopības ministrija (ZM) izstrādājusi likumprojektu "Grozījumi Augu aizsardzības likumā", ko 19.jūlijā izskatīja un apstiprināja valdība. Dokumenta projekts izstrādāts, lai noteiktu fizisko un juridisko personu tiesības un pienākumus augu aizsardzības līdzekļu (AAL) lietošanas jomā saskaņā ar jauno Eiropas Savienības (ES) likumdošanu, kā arī ieviestu pienākumu veikt augu aizsardzības līdzekļu lietošanas iekārtu testēšanu un uzraudzību, līdz ar to paaugstinot darba drošību lauksaimniecības jomā un novēršot vides aizsardzības riskus, kas saistīti ar šo iekārtu izmantošanu.
2009.gada 21.oktobrī tika pieņemta Eiropas Parlamenta un Padomes direktīva par Kopienas sistēmu pesticīdu ilgtspējīgas lietošanas nodrošināšanu. Direktīva pieņemta, lai panāktu pesticīdu ilgtspējīgu lietošanu, mazinot pesticīdu lietošanas radīto risku un ietekmi uz cilvēku veselību un vidi, kā arī veicinot integrētās augu aizsardzības un pesticīdiem alternatīvu pieeju vai metožu izmantošanu. Tāpat tika pieņemta Eiropas Parlamenta un Padomes Regula par augu aizsardzības līdzekļu laišanu tirgū. Ieviešot šo abu tiesību aktu prasības, veikti grozījumi un precizēti termini Augu aizsardzības likumā.
Lai ieviestu jauno ES likumdošanu, Augu aizsardzības likumā plānots noteikt regulējumu augu aizsardzības līdzekļu lietošanas iekārtu testēšanai un tās uzraudzībai, noteikt to personu loku, kuras ir iesaistītas augu aizsardzības līdzekļu lietošanā, kā arī noteikt procedūru, kādā veidā ir pieļaujama augu aizsardzības līdzekļu izsmidzināšana no gaisa. Likumā arī plānots noteikt regulējumu par apmācības sistēmu augu aizsardzības jautājumos un tiesību normas par integrētās augu aizsardzības principu un prasību ieviešanu. Plānots, ka AAL testēšanas uzraudzību un iekārtu lietošanas uzraudzību veiks Valsts augu aizsardzības dienests (VAAD).
Saskaņā ar jauno regulu būtiski paredzēts mainīt AAL reģistrācijas sistēmu – turpmāk augu aizsardzības līdzekļus varēs reģistrēt vienā no ziemeļu zonas valstīm – Lietuvā, Latvijā, Igaunijā, Dānijā, Somijā vai Zviedrijā, tāpēc šīs zonas dalībvalstīm būs jāizstrādā vadlīnijas, kas noteiks augu aizsardzības reģistrācijas procesa ieviešanas prasības.
Pamatojoties uz Starptautisko augu aizsardzības konvenciju, ir izstrādāts arī fitosanitāro pasākumu starptautiskais standarts "Vadlīnijas koksnes iepakojamā materiāla reglamentācijai starptautiskajā tirdzniecībā". Tāpēc, sagatavojot tiesību aktus koksnes iepakojamā materiāla reglamentācijai starptautiskajā tirdzniecībā, tiks novērstas nepilnības regulējumā par koksnes iepakojamā materiāla kontroli.
Likuma grozījumi paredz arī deleģējumu izdot noteikumus par references laboratorijas funkcijām un pienākumiem, kā arī kārtību, kādā tā atzīst citas laboratorijas tiesības veikt karantīnas un augiem sevišķi bīstamo organismu diagnosticēšanu.
Savukārt AAL izplatītāju pienākumiem un tiesībām nav paredzēts būtiski mainīties. Tomēr paredzētas obligātas apmācības personām, kas tieši un netieši saistītas ar AAL lietošanu, tāpēc noteiks vairākas AAL lietotāju grupas, kurās atšķirsies apmācību prasības. Tie būs augu aizsardzības konsultanti, kuri kā jomas speciālisti peļņas gūšanas nolūkā veiks citu personu konsultēšanu par AAL. Tie būs arī augu aizsardzības līdzekļu profesionālie lietotāji – personas, kuras izlemj par konkrēta līdzekļa lietošanas laiku, devām un veidu. Tāpat tie būs augu aizsardzības lietošanas operatori, t.i., personas, kuras fiziski veiks AAL sagatavošanu lietošanai un izsmidzināšanu, kā arī AAL pārdevēji jeb personas, kas, pārdodot produktu pircējam, sniegs nepieciešamo informāciju par augu aizsardzības līdzekli.
Likumprojekta tiesiskais regulējums attieksies uz visām personām, kas lieto augu aizsardzības līdzekļus gan savā profesionālajā darbībā, gan pašu vajadzībām.
Grozījumi Augu aizsardzības likumā stāsies spēkā pēc to izskatīšanas Saeimā un publicēšanas laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".
Zemkopības ministrijas Preses un sabiedrisko attiecību nodaļa