Latvijas Ostu, tranzīta un
loģistikas padome:
Par tuvākajā laikā veicamajiem darbiem tranzīta
sekmēšanai
24.augustā notika kārtējā Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomes sēde, kurā pārrunāja nozares aktualitātes un sprieda par tuvākajā laikā veicamajiem darbiem.
Padomes locekļi tika iepazīstināti ar paveikto galveno tranzīta autoceļu remontā un rekonstrukcijā, kā arī plāniem līdz 2013.gadam.
Satiksmes ministrijas pārstāvji informēja padomi par Eiropas Savienības fondu apguves gaitu TEN-T transporta ass Maskava–Rīga–Ventspils attīstīšanā un tuvākajiem plāniem.
Tika skatīts jautājums par Eiropas Komisijas (EK) Valstu reģionālā atbalsta pamatnostādņu izstrādes gaitu un grozījumu veikšanu likumā “Par nodokļu piemērošanu brīvostās un speciālajās ekonomiskajās zonās”.
Minēto pamatnostādņu izstrāde EK ir vēl sākuma stadijā, un konkrētu dokumentu projektu vēl nav. Padome atbalstīja priekšlikumu veikt grozījumus likumā “Par nodokļu piemērošanu brīvostās un speciālajās ekonomiskās zonās”, kā arī Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likumā un Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas likumā. Grozījumi šajās teritorijās paredzēs nodokļu atvieglojumu piemērošanas termiņa pagarināšanu no 2017.gada līdz 2035.gadam.
Tā kā privātajiem dzelzceļa pārvadātājiem ir problēmas saņemt kravu vilcienus no Krievijas uz Latvijas ārējās robežas, starp abām valstīm tiek gatavots starpvaldību nolīgums. Ir jau notikušas vairākas dokumenta saskaņošanas, un nolīgumu paredzēts parakstīt līdz šā gada beigām. Līdzīgs nolīgums jāsagatavo arī ar Baltkrieviju.
Sēdē tika diskutēts arī par darba gaitu biedrības “Autopārvadātāju asociācija “Latvijas Auto”” un Krievijas starptautiskās autopārvadātāju asociācijas ASMAP projektā prāmju līniju attīstīšanai no Latvijas ostām. Projekts paredz arvien vairāk piesaistīt Krievijas autopārvadātājus, lai tie izmantotu Latviju kā tranzītvalsti. Krievijas autopārvadātāju asociācijai ir liela interese šajā projektā. Tādējādi tiek ekonomētas pārvadājumu izmaksas un atvieglots šoferu darba režīms. Latvijas būtiskākie ieguvumi no šā projekta realizēšanas ir jaunu partneru piesaiste ostu izmantošanā, prāmju satiksmes attīstība un autopārvadātāju paritātes celšana: ja Krievijas pārvadātāji vairāk izmantos Latvijas starptautisko autopārvadājumu atļaujas, arī Latvijas pārvadātājiem būs pieejams vairāk Krievijas atļauju, kuru šobrīd katastrofāli pietrūkst.
Padomes sēdē tika skatīta arī jautājuma virzība par siltumnīcefektu radošu gāzu emisiju mazināšanu no kuģiem Starptautiskās Jūrniecības organizācijas (IMO) ietvaros.
Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padome ir Ministru kabineta izveidota institūcija, un to vada Ministru prezidents. Padome piedalās nozares politikas veidošanā, noteiktā kārtībā sniedzot priekšlikumus un atzinumus valdībai un citām institūcijām.
Satiksmes ministrijas Komunikācijas nodaļa