• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Valsts sekretāru sanāksmē: 2011.gada 25.augustā. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 30.08.2011., Nr. 135 https://www.vestnesis.lv/ta/id/235089

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Tiekoties ar Latvijas vēstnieku NATO

Vēl šajā numurā

30.08.2011., Nr. 135

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Valsts sekretāru sanāksmē: 2011.gada 25.augustā

FM: Par grozījumiem likumā “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā”

25.augustā valsts sekretāru sanāksmē tika izsludināti Finanšu ministrijas sagatavotie grozījumi likumā “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā”, lai nodrošinātu skaidras naudas kontroles iespēju, paredzot pienākumu valsts amatpersonām naudas uzkrājumus ieskaitīt savā kontā reģistrētā kredītiestādē, krājaizdevu sabiedrībā vai pasta norēķinu sistēmā.

Grozījumi ir izsludināti kontekstā ar šā gada aprīlī Ministru kabineta (MK) apstiprināto Fizisko personu mantiskā stāvokļa deklarēšanas likumprojektu, nosakot fizisko personu mantiskā stāvokļa deklarēšanas pienākumu pēc stāvokļa, kāds tas ir 2012.gada 1.janvārī.

MK lēma optimizēt valsts resursu izlietojumu un neuzlikt par pienākumu Fizisko personu mantiskā stāvokļa deklarāciju iesniegt personām, kas ir Latvijas Republikas valsts amatpersonas un iesniedz deklarāciju likuma noteiktajā kārtībā. Lai vienādotu naudas uzkrājumu deklarēšanas prasības, grozījumi paredz pienākumu valsts amatpersonām, kas iesniegs kārtējo deklarāciju par 2011.gadu, ieskaitīt skaidras naudas uzkrājumus savā kontā kredītiestādē, krājaizdevu sabiedrībā vai pasta norēķinu sistēmā.

Skaidras naudas ieskaitīšanas kontā prasība radīs nelielu papildu administratīvo slogu deklarācijas iesniedzējiem, taču ir samērīga ar paredzēto ieguvumu – skaidras naudas kontroles iespēju ar mērķi izskaust nodokļu nemaksāšanu, novērst noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšanas mēģinājumus, kā arī ierobežot ēnu ekonomikas aktivitātes.

Ēnu ekonomika neapšaubāmi atstāj postošu iespaidu uz sabiedrības labklājību ilgtermiņā, kropļojot uzņēmējdarbības vidi un samazinot sociālajiem pakalpojumiem pieejamos līdzekļus. Arī Latvijas Republikas Satversme paredz iespēju likumdevējam ierobežot personas tiesības, lai aizsargātu demokrātisko valsts iekārtu un sabiedrības labklājību.

Likumprojektu vēl skatīs un par to lems Saeima.

Finanšu ministrijas Komunikācijas nodaļa

 

SM: Par grozījumiem likumā “Par aviāciju”

Likumprojekts paredz, ka Civilās aviācijas aģentūra (CAA) turpmāk būs tiesīga izskatīt lietas par administratīvajiem pārkāpumiem civilās aviācijas jomā un pieņemt lēmumu par naudas soda piemērošanu.

“Uzraugošā institūcija civilās aviācijas drošības jomā Latvijā ir CAA, taču šobrīd nav ieviests atbilstošs sankciju piemērošanas mehānisms par pārkāpumiem civilās aviācijas drošības jomā, kā to paredz starptautisko tiesību aktu prasības,” norāda Satiksmes ministrijas Gaisa transporta departamenta direktors Arnis Muižnieks.

2010.gadā Latvijas Republikā Starptautiskās civilās aviācijas organizācijas (ICAO) auditori veica drošības uzraudzības auditu. Tajā tika vērsta uzmanība uz to, ka, ja CAA kā uzraugošai institūcijai civilās aviācijas drošības jomā nav piešķirtas pilnvaras piemērot naudas sodus, tad tai nav iespējams pilnvērtīgi nodrošināt civilās aviācijas drošību. Pašlaik vienīgās sankcijas, kuras var piemērot CAA, ir izsniegto atļauju (sertifikātu) darbības apturēšana vai anulēšana, kas atsevišķos gadījumos, salīdzinot ar izdarīto pārkāpumu, nav samērīgas.

Sagatavoti grozījumi likumā “Par aviāciju”, kas izsludināti 25.augustā valsts sekretāru sanāksmē. Tie paredz papildināt likumu ar jaunu divpadsmito nodaļu “Atbildība par pārkāpumiem civilās aviācijas jomā”, kurā tiks noteikts pārkāpuma sastāvs, piemērojamā soda apmēra maksimālās robežas un noteikta kārtība, kādā CAA izskata konstatētās pārkāpumu lietas un pieņem lēmumus par soda piemērošanu.

Vienlaikus likumprojektā iekļautas tiesību normas, kuras noteiks CAA inspektora statusu un tiesības; sniegs precīzu skaidrojumu terminiem “civilās aviācijas gaisa kuģa lidojumu apkalpes loceklis”, “civilās aviācijas gaisa kuģa salona apkalpes loceklis” un “lidojumu drošība vai drošums”; kā arī iekļautas tiesību normas, kas noteiks gaisa kuģa īpašnieka un ekspluatanta atbildību un to, kas ir atbildīgs, ja tiek veikti mācību vai pārbaudes lidojumi, kā arī precizētas Civilās aviācijas aģentūras funkcijas.

Likumprojekts nodots saskaņošanai ministrijām, un tas vēl jāpieņem Ministru kabinetā.

 

SM: Par pasažieru pārvadāšanu ar vieglajiem taksometriem

Ir jāapvieno spēkā esošie normatīvie akti taksometru pakalpojumu jomā, jo pretējā gadījumā pastāv to sadrumstalotība.

Turklāt viena un tā paša jēdziena apzīmēšanai dažādos noteikumos tiek lietoti atšķirīgi termini. Lai to novērstu, Satiksmes ministrija ir izstrādājusi noteikumu projektu “Noteikumi par pasažieru pārvadāšanu ar vieglajiem taksometriem”, kas 25.augustā tika izskatīts valsts sekretāru sanāksmē.

Jaunais regulējums paredzēs taksometru noformējuma un aprīkojuma prasības, pārvadājuma līguma būtiskās sastāvdaļas, norēķinu kārtību par braucienu taksometrā, bagāžas pārvadāšanas nosacījumus, kā arī pasažieru un vadītāja tiesības un pienākumus.

Šobrīd taksometru pakalpojumu jomu regulē vairāki normatīvie akti – “Noteikumi par pasažieru pārvadāšanu ar vieglajiem taksometriem”, “Noteikumi par nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu tehniskajām prasībām”, “Nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu lietošanas kārtība”, “Noteikumi par metroloģiskajām prasībām mērīšanas līdzekļiem”, “Noteikumi par metroloģiskajām prasībām taksometra skaitītājiem” un citi. Lielais normatīvo aktu skaits sarežģī to prasību apzināšanu un izpildi, tāpēc jaunais noteikumu projekts lielāko daļu no tiem apvienos.

Patlaban spēkā esošajā regulējumā atšķiras arī lietotie termini – ar vienu un to pašu nozīmi dažādos noteikumos figurē gan apzīmējums “sākotnējā maksa”, gan “taksometra nolīgšana”. Šādu situāciju nepieļauj Latvijas nacionālā tiesību sistēma, tāpēc turpmāk paredzēts lietot tikai terminu “taksometra nolīgšanas maksa”.

Vienlaikus ar šo noteikumu projektu valsts sekretāru sanāksmē tiek virzīti arī grozījumi “Noteikumos par nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu tehniskajām prasībām”, grozījumi “Nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu lietošanas kārtībā” un grozījumi “Noteikumos par mērīšanas līdzekļu atkārtoto verificēšanu, verificēšanas sertifikātiem un verificēšanas atzīmēm”. Lai tie stātos spēkā, izstrādātie noteikumi vēl jāpieņem Ministru kabinetā.

Projektu izstrādes gaitā notikušas konsultācijas ar Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociāciju.

Satiksmes ministrijas Komunikācijas nodaļa

 

TM: Par grozījumiem kārtībā, kādā bērni šķērso valsts robežu

25.augustā valsts sekretāru sanāksmē izsludināja grozījumus Ministru kabineta noteikumos “Kārtība, kādā bērni šķērso valsts robežu”. Grozījumi paredz, ka gadījumos, kad Latvijas tiesa vai ārvalsts tiesa vai kompetentā iestāde būs pieņēmusi nolēmumu par bērna atgriešanos viņa dzīvesvietas valstī, un vecāks, kas pieprasa bērna atgriešanos, minētā nolēmuma piespiedu izpildē pats nepiedalīsies, bērna nogādāšanu atpakaļ veiks bāriņtiesas pārstāvis.

Līdz ar to minētajos gadījumos bērns Latvijas valsts robežu varēs šķērsot bāriņtiesas pārstāvja pavadībā un attiecīgā vecāka notariāli apliecināta pilnvara nebūs nepieciešama. Šķērsojot robežu, būs jāuzrāda tiesas vai kompetentās iestādes nolēmums.

Līdz šim Ministru kabineta noteikumi “Kārtība, kādā bērni šķērso valsts robežu” neparedzēja iespēju bērnam šķērsot valsts robežu bāriņtiesas pārstāvja pavadībā gadījumos, kad ir pieņemts nolēmums par bērna atgriešanos viņa dzīvesvietas valstī.

Tāpat nebūs jāuzrāda otra vecāka pilnvara bērna izceļošanai no valsts gadījumos, ja bērns, kurš ir Latvijas valstspiederīgais, saskaņā ar Latvijas tiesas vai ārvalsts tiesas, vai kompetentās iestādes nolēmumu par bērna atgriešanos viņa dzīvesvietas valstī, izceļo no valsts tā vecāka pavadībā, kurš nav Latvijas pilsonis vai nepilsonis, vai Eiropas Savienības dalībvalsts piederīgais.

Lai ievērojami uzlabotu tiesas nolēmumu par bērna atgriešanos viņa dzīvesvietas valstī labprātīgas un piespiedu izpildes mehānismu, šī gada 4.augustā tika pieņemti grozījumi Civilprocesa likumā un Bāriņtiesu likumā. Līdz ar to ir nepieciešami arī minētie grozījumi noteikumos “Kārtība, kādā bērni šķērso valsts robežu”.

Visi minētie grozījumi stāsies spēkā šī gada 1.oktobrī.

Grozījumi noteikumos “Kārtība, kādā bērni šķērso valsts robežu” vēl jāatbalsta valdībai.

Ksenija Novikova, Tieslietu ministrijas preses sekretāre

 

VARAM: Par Digitālās programmas Eiropai īstenošanu Latvijā

25.augustā valsts sekretāru sanāksmē tika izsludināts Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) sagatavotais informatīvā ziņojuma projekts “Par Stratēģijas ES 2020 pamatiniciatīvas “Digitālā programma Eiropai” ieviešanas Latvijā koordinēšanu”, kuras uzdevums ir paātrināt ātrgaitas interneta pakalpojumu ieviešanu, kā arī mājsaimniecībām un uzņēmumiem izmantot vienotā digitālā tirgus priekšrocības.

Informatīvā ziņojuma projekts nosaka pasākumus stratēģijas “ES 2020” pamatiniciatīvas “Digitālā programma Eiropai” īstenošanai, pārvaldībai un izvirzīto mērķu sasniegšanai Latvijā.

Programmas ietvaros plānots paaugstināt sociālo un ekonomisko potenciālu, it īpaši internetā, kas ir nozīmīga saimnieciskās un sabiedriskās darbības vide uzņēmējdarbībai, darbam, izglītībai, saziņai un brīvai pašizpausmei. Tās īstenošana sekmēs inovāciju, saimniecisko izaugsmi un uzlabojumus gan uzņēmumu, gan privātpersonu dzīvē.

To plānots īstenot atbildīgajām institūcijām piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros, kā arī piesaistīt Eiropas Savienības instrumentu – Eiropas Reģionālās attīstības fonda, ES Konkurētspējas un inovācijas ietvarprogrammas, Informācijas un komunikāciju tehnoloģijas politikas atbalsta programmas, Septītās pamatprogrammas, Eiropas Sociālā fonda, Kohēzijas fonda, Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai un Eiropas Lauku attīstības programmas – finanšu līdzekļus.

Par atbildīgo institūciju šīs programmas ieviešanai plānots noteikt Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju. Programmas ieviešanas turpināšanai līdz 2013.gada 1.decembrim VARAM jāizstrādā attīstības plānošanas dokuments 2014.–2020.gadam, ietverot saskaņotu rīcībpolitiku ar programmā un stratēģijā “ES 2020” noteiktajiem politikas mērķiem.

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas Sabiedrības informēšanas nodaļa

 

ZM: Par Latvijā audzēto ceriņu šķirņu pārbaudes metodiku

Zemkopības ministrija (ZM) izstrādājusi Ministru kabineta (MK) noteikumu projektu “Ceriņu atšķirīguma, viendabīguma un stabilitātes pārbaudes metodika”, ko 25.augustā izsludināja valsts sekretāru sanāksmē.

Noteikumu projekta mērķis ir noteikt pārbaudes metodiku visām ceriņu ģints (Syringa L.) šķirnēm, līdz ar to jaunie noteikumi paredz prasības pārbaudāmajam materiālam un šķirnes pārbaudes nosacījumus, kā arī šķirnes pazīmju novērtējumus.

Šobrīd Latvijā ir izveidotas jaunas ceriņu šķirnes, kas varētu pretendēt uz selekcionāru tiesību aizsardzību. Atbilstoši Augu šķirņu aizsardzības likumam to var piešķirt tikai tad, ja šķirnei ir veikta atšķirīguma, viendabīguma un stabilitātes pārbaude.

Noteikumu projekts stāsies spēkā pēc tā apstiprināšanas valdībā un publicēšanas laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.

Zemkopības ministrijas Preses un sabiedrisko attiecību nodaļa

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!