• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2011. gada 7. septembra rīkojums Nr. 436 "Par Veselības norēķinu centra un Veselības ekonomikas centra reorganizāciju". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 9.09.2011., Nr. 143 https://www.vestnesis.lv/ta/id/235650-par-veselibas-norekinu-centra-un-veselibas-ekonomikas-centra-reorganizaciju

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta rīkojums Nr.437

Par Darījumu novērtējuma komisiju

Vēl šajā numurā

09.09.2011., Nr. 143

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: rīkojums

Numurs: 436

Pieņemts: 07.09.2011.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta rīkojums Nr.436

Rīgā 2011.gada 7.septembrī (prot. Nr.50 53.§)

Par Veselības norēķinu centra un Veselības ekonomikas centra reorganizāciju

1. Lai nodrošinātu valsts pārvaldes institucionālās sistēmas pilnveidošanu un darbības efektivitāti, saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 15.panta trešās daļas 2.punktu reorganizēt veselības ministra pakļautībā esošās tiešās pārvaldes iestādes – Veselības norēķinu centru (turpmāk – norēķinu centrs) un Veselības ekonomikas centru (turpmāk – ekonomikas centrs) –, tās apvienojot, un ar 2011.gada 1.novembri izveidot jaunu veselības ministra pakļautībā esošu tiešās pārvaldes iestādi – Nacionālo veselības dienestu (turpmāk – dienests).

2. Noteikt, ka dienests ir norēķinu centra un ekonomikas centra funkciju, pārvaldes uzdevumu, tiesību, saistību, finanšu līdzekļu, mantas un lietvedības pārņēmējs.

3. Noteikt, ka dienestam ir šādas funkcijas:

3.1. administrēt veselības aprūpei paredzētos valsts budžeta līdzekļus un saskaņā ar noslēgtajiem līgumiem norēķināties par sniegtajiem veselības aprūpes pakalpojumiem, kā arī ambulatorajai ārstniecībai paredzētajām zālēm un medicīniskajām ierīcēm;

3.2. uzraudzīt dienesta administrēšanā nodoto valsts budžeta līdzekļu izlietojumu ārstniecības iestādēs un aptiekās;

3.3. analizēt veselības aprūpes pakalpojumu finanšu un apjoma rādītājus, prognozēt veselības aprūpes pakalpojumu apjomu un izvērtēt šo pakalpojumu nepieciešamību;

3.4. informēt sabiedrību par tai pieejamajiem veselības aprūpes pakalpojumiem un to saņemšanas kārtību, kā arī konsultēt iedzīvotājus par viņu tiesībām, saņemot veselības aprūpes pakalpojumu;

3.5. organizēt un veikt normatīvajos aktos paredzēto zāļu un medicīnisko ierīču valsts centralizētos iepirkumus veselības aprūpes jomā;

3.6. nodrošināt valsts organizētā vēža skrīninga īstenošanu;

3.7. regresa kārtībā atgūt līdzekļus par personu ārstēšanu, ja ārstēšana ir prettiesiskas darbības, bezdarbības vai noziedzīga nodarījuma sekas;

3.8. veikt Eiropas Parlamenta un Padomes 2004.gada 29.aprīļa Regulā (EK) Nr.883/2004 par sociālās nodrošināšanas sistēmu koordinēšanu, Eiropas Parlamenta un Padomes 2009.gada 16.septembra Regulā (EK) Nr.988/2009, ar ko groza Regulu (EK) Nr.883/2004 par sociālās nodrošināšanas sistēmu koordinēšanu un ar ko nosaka tās pielikumu saturu, kā arī Eiropas Parlamenta un Padomes 2009.gada 16.septembra Regulā (EK) Nr.987/2009, ar ko nosaka īstenošanas kārtību Regulai (EK) Nr.883/2004 par sociālās nodrošināšanas sistēmu koordinēšanu, un Eiropas Parlamenta un Padomes 2010.gada 24.novembra Regulā (ES) Nr.1231/2010, ar ko Regulu (EK) Nr.883/2004 un Regulu (EK) Nr.987/2009 attiecina arī uz tiem trešo valstu valstspiederīgajiem, uz kuriem minētās regulas neattiecas tikai viņu valstspiederības dēļ, noteiktos kompetentās iestādes uzdevumus veselības aprūpes jomā;

3.9. nodrošināt starptautisko saistību izpildi veselības aprūpes pakalpojumu pieejamības nodrošināšanā un veselības aprūpei paredzēto valsts budžeta līdzekļu administrēšanā;

3.10. izstrādāt uz zinātniskiem pierādījumiem balstītus priekšlikumus veselības aprūpes un sabiedrības veselības politikas veidošanai un sniegt priekšlikumus par tās prioritātēm;

3.11. izstrādāt priekšlikumus un finanšu aprēķinus jaunu no valsts budžeta apmaksājamu veselības aprūpes pakalpojumu ieviešanai;

3.12. pamatojoties uz veselības ekonomikas principiem, izstrādāt priekšlikumus par veselības aprūpei piešķirtā finansējuma efektīvu izmantošanu;

3.13. izstrādāt veselības aprūpes pakalpojumu finansēšanas modeļus un noteikt no valsts budžeta līdzekļiem apmaksājamos veselības aprūpes pakalpojumu veidus;

3.14. veidot konkrētu pacientu grupu ārstniecības procesu aprakstus, kas balstīti uz zinātniskiem pierādījumiem un pamatoti ar izmaksu efektivitāti. Aprakstos norāda ārstēšanas rezultāta sasniegšanai nepieciešamās darbības, ārstniecībā izmantojamās zāles, medicīniskās ierīces un medicīniskās tehnoloģijas;

3.15. novērtēt ārstniecībā lietojamo zāļu, medicīnisko ierīču un medicīnisko tehnoloģiju izmaksu efektivitāti;

3.16. veidot un uzturēt no valsts budžeta līdzekļiem apmaksājamo ārstniecībā lietojamo zāļu un medicīnisko ierīču sarakstus;

3.17. apstiprināt ārstniecībā izmantojamās medicīniskās tehnoloģijas, veidot un uzturēt apstiprināto medicīnisko tehnoloģiju uzskaites un no valsts budžeta līdzekļiem apmaksājamo medicīnisko tehnoloģiju datubāzi;

3.18. iegūt, apkopot, apstrādāt un analizēt sabiedrības veselības un veselības aprūpes statistikas informāciju;

3.19. veikt sabiedrības veselības monitoringu;

3.20. veikt Eiropas Narkotiku un narkomānijas uzraudzības centra nacionālā koordinācijas punkta un nacionālā references centra funkcijas atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 12.decembra Regulai Nr.1920/2006 par Eiropas Narkotiku un narkomānijas uzraudzības centru;

3.21. nodrošināt agrīno brīdināšanas sistēmu par jaunām psihoaktīvām vielām atbilstoši Padomes 2005.gada 10.maija lēmumam 2005/387/TI par informācijas apmaiņu, riska novērtējumu un kontroli attiecībā uz jaunām psihoaktīvām vielām;

3.22. īstenot e-veselības politiku;

3.23. veikt Eiropas Savienības fondu sadarbības iestādes funkcijas;

3.24. nodrošināt Iedzīvotāju genoma valsts reģistra darbību;

3.25. sagatavot izstrādājamo klīnisko vadlīniju sarakstu, izvērtēt klīniskās vadlīnijas un nodrošināt to ieviešanas metodisko vadību;

3.26. izstrādāt racionālas farmakoterapijas vadlīnijas;

3.27. sadarboties ar ārvalstu un starptautiskajām institūcijām, kā arī nodrošināt informācijas apmaiņu jautājumos, kas attiecas uz dienesta darbību.

4. Veselības ministram nedēļas laikā pēc šā rīkojuma stāšanās spēkā izveidot norēķinu centra un ekonomikas centra reorganizācijas komisiju. Reorganizācijas komisijai veikt materiālo un finanšu līdzekļu inventarizāciju, noteikt mantas vērtību un saistību apjomu, kā arī nodrošināt finanšu līdzekļu, mantas, saistību un lietvedības nodošanu dienestam.

5. Veselības ministrijai sagatavot un veselības ministram līdz 2011.gada 1.novembrim iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetā ar centra un dienesta reorganizāciju saistītos tiesību aktu projektus.

6. Ar reorganizāciju saistītos izdevumus segt no norēķinu centram un ekonomikas centram piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem.

7. Veselības ministrijai sadarbībā ar Finanšu ministriju (Centrālo finanšu un līgumu aģentūru) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavot un veselības ministram līdz 2011.gada 25.oktobrim iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā rīkojuma projektu par Eiropas Savienības fondu sadarbības iestādes funkciju nodošanu Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai ar 2012.gada 1.janvāri un ar to saistīto finanšu resursu pārdali starp Veselības ministriju un Finanšu ministriju.

Ministru prezidents V.Dombrovskis

Veselības ministrs J.Bārzdiņš

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!