• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Rīgas domes 1993. gada 23. decembra lēmums Nr. 95 "Par Noteikumu par reklāmu, izkārtņu, sludinājumu un citu informatīvu materiālu izvietošanu Rīgā apstiprināšanu". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 25.01.1994., Nr. 10 https://www.vestnesis.lv/ta/id/235667

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Grozījumi Latvijas Republikas Augstākās padomes lēmumā "Par Latvijas Republikas Notariāta likuma spēkā stāšanās laiku un kārtību"

Vēl šajā numurā

25.01.1994., Nr. 10

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Rīgas dome

Veids: lēmums

Numurs: 95

Pieņemts: 23.12.1993.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Rīgas Domes lēmums Nr.95

1993.gada 23.decembrī

Par Noteikumu par reklāmu, izkārtņu, sludinājumu un citu informatīvu materiālu izvietošanu Rīgā apstiprināšanu

Pamatojoties uz Latvijas Republikas likuma "Par galvaspilsētas Rīgas pašvaldību" 13.panta 8.punktu, Rīgas Dome nolemj:

1. Apstiprināt Noteikumus par reklāmu, izkārtņu, sludinājumu un citu informatīvu materiālu izvietošanu Rīgā.

2. Uzdot Rīgas pilsētas valdei:

2.1. izveidot pilsētas vizuālā noformējuma komisiju;

2.2. apstiprināt pilsētas vizuālā noformējuma komisijas sastāvu un nolikumu;

2.3. apstiprināt Nolikumu par reklāmas eksponēšanas maksas izmantošanu.

3. Noteikt, ka reklāmas izvietotājiem līdz 1994.gada 1.decembrim:

3.1. jāizvērtē noslēgtos līgumus, jāgroza vai jāizbeidz tos līgumus, kas ir pretrunā ar šiem Noteikumiem, kā arī jānovāc neatbilstošās šiem Noteikumiem reklāmas, atjaunojot vietu iepriekšējā tehniskā un vizuālā kārtībā;

3.2. jānodrošina reklāmu un izkārtņu izvietošana atbilstoši šiem Noteikumiem.

4. Noteikt, ka par šo Noteikumu pārkāpšanu uzliktie naudas sodi tiek ieskaitīti Rīgas pilsētas valdes galvenās arhitektūras pārvaldes speclīdzekļu norēķinu kontā.

Paredzēt, ka 40% no iekasētās summas paliek tās institūcijas rīcībā, kas uzlikusi sodu, darbinieku materiālajai stimulēšanai un tehniskā aprīkojuma iegādei un 60% ieskaitāmi Rīgas pilsētas attiecīgā rajona (priekšpilsētas) budžetā.

5. Noteikt, ka Noteikumi par reklāmu, izkārtņu, sludinājumu un citu informatīvu materiālu izvietošanu Rīgā stājas spēkā 15 dienā pēc to publicēšanas laikrakstā "Rīgas Balss".

6. Lēmuma izpildi kontrolēt Rīgas Domes Rīgas attīstības komisijai.

Domes priekšsēdētājs A.Teikmanis

 

Apstiprināti ar
Rīgas Domes 23.12.1993. lēmumu Nr.95

NOTEIKUMI
par reklāmu, izkārtņu, sludinājumu un citu informatīvu un materiālu izvietošanu Rīgā

Noteikumi par reklāmu, izkārtņu, sludinājumu un citu informatīvu materiālu izvietošanu Rīgā (turpmāk - Noteikumi) reglamentē reklāmu, izkārtņu, sludinājumu un citu informatīvu materiālu projektēšanas, izvietošanas un apsaimniekošanas kārtību Rīgā.

Noteikumi ir saistoši visām fiziskajām un juridiskajām personām, t.sk. ārvalstu.

1.NODAĻA
Noteikumos lietoto terminu skaidrojums

1.1. Reklāma ir Rīgas pilsētas teritorijā uz reklāmas nesējiem objektiem izvietotā vizuālā informācija par produkciju, pakalpojumu veidiem, idejām, kā arī objektiem, kuros noris tirdzniecība, pakalpojumu sniegšana vai citi pasākumi saimnieciskās darbības uzlabošanai, ienākumu gūšanai vai popularitātes palielināšanai.

1.2. Reklāmas nesējs objekts (turpmāk - "reklāmas nesējs"), uz kura izvieto reklāmu vai informāciju. Ir divu veidu reklāmas nesēji:

1.2.1. jebkura veida speciāli šim nolūkam veidoti reklāmas nesēji - stendi, reklāmas vairogi, stabi, transparenti, brīvstāvošas vitrīnas, stiklotas konstrukcijas un citi dizaina objekti, kā stacionāri, tā pagaidu, ar gaismas un skaņas izmantošanu vai bez tās, plakaniski pie sienas vai šķērsām pret to piestiprinātas ierīces, izvietotas pie stabiem, ēku fasādēm, uz jumtiem, žogiem, ietvēm, ielām, ēku logos un vitrīnās (skatlogos), apstādījumos, dārzos, parkos, skvēros, brīvā ainavā, gar ceļiem, dzelzceļiem, pilsētas laukumos, krastmalās, uz tiltiem, estakādēm, ceļu pārvadiem, uz pagaidu būvēm.

1.2.2. jebkura veida reklāmai piemērojams reklāmas nesējs - ēku sienas un fasādes, jumti, žogi, ietves, ēku logi un vitrīnas (skatlogi), estakādes, ceļu pārvadi, stabi (apgaismes, elektrības vadu turētāji u.c.), pagaidu būves, sabiedriskā transporta līdzekļi (trolejbusi, tramvaji, autobusi - ja reklāmas laukums pārsniedz 1200 cm2 un nav saistība ar transporta līdzekļa funkciju), gaisa baloni, aerostati u.c. līdzīgi objekti.

1.3. Izkārtne ir informācija par iestādes vai uzņēmuma nosaukumu, fizisko vai juridisko personu darbības veidu un darba laiku. Izkārtni uzkrāso vai izvieto uz veikala, uzņēmuma vai cita attiecīgā objekta fasādes, šķērsām tai vai arī citādi piestiprina saistībā ar attiecīgo fasādi. Izkārtnes izvietošanai vajadzīga Rīgas pilsētas valdes Galvenās arhitektūras pārvaldes Rīgas pilsētas galvenā mākslinieka nodaļas (turpmāk "Galvenā mākslinieka nodaļa") atļauja tikai īpaši norādītās pilsētas daļās, ielās, laukumos, kas uzskaitīti Noteikumu pirmajā pielikumā.

1.4. Sludinājumi un citi informatīvie materiāli ir visāda veida īslaicīga informācija: paziņojumi, aicinājumi, uzsaukumi, ko izliek tiem speciāli paredzētās, Galvenā mākslinieka nodaļas iepriekš atļautās vietās (stendi, afišu stabi).

1.5. Reklāmas izvietotājs ir fiziska vai juridiska persona, kurai pieder attiecīgā reklāma un kura vēlas izvietot reklāmu vai reklāmas nesēju un ir atbildīga par konkrētās reklāmas praktisko izvietošanu.

2.NODAĻA
Vispārējie noteikumi

2.1. Noteikumos paredzētā kārtība attiecas uz reklāmu, izkārtņu, sludinājumu un citu informatīvo materiālu izvietošanu visā Rīgas pilsētas teritorijā neatkarīgi no zemes, ēkas vai cita objekta piederības.

Šie Noteikumi neattiecas uz funkcionālo informāciju: valsts un pilsētas dienestu norādēm (ceļu zīmes, transporta pietura zīmes, ielu nosaukumu norādes u.tml.), kas izgatavotas pēc iepriekš apstiprināta tipveida etalona.

2.2. Jautājumu par šajos Noteikumos paredzēto prasību izpildi izskata Galvenā mākslinieka nodaļa. Konflikta gadījumā jautājumu izšķir Rīgas pilsētas valdes pilsētas vizuālā noformējuma komisija.

2.3. Tiesības izvietot reklāmu Rīgā ir fiziskajām un juridiskajām personām, kuras noslēgušas līgumu ar Galvenā mākslinieka nodaļu par reklāmas vai tās nesēja eksponēšanu un noteiktajā kārtībā izdarījušas līgumā paredzētos maksājumus, līguma paraugu apstiprina Rīgas pilsētas valde. Nomas maksas jautājumus un saistības ar tās zemes, ēkas vai cita objekta, uz kura reklāmas izvietotājs vēlas izvietot reklāmu, īpašnieku vai lietotāju kārto pats reklāmas vai reklāmas nesēja izvietotājs. Reklāmas izvietotājam ir jāuzrāda reklāmas nesēja īpašniekam, pārvaldītājam vai lietotājam ar Galvenā mākslinieka nodaļu noslēgto eksponēšanas maksas līgumu.

2.4. Tiesības izvietot izkārtni uz attiecīgas ēkas fasādes ir fiziskām un juridiskām personām, kuras iesniegušas izkārtnes projektu Galvenā mākslinieka nodaļā un noteiktajā kārtībā saņēmušas attiecīgi noformētu izkārtnes izvietošanu atļaujošu dokumentu - izkārtnes pasi, kuras paraugu apstiprina Rīgas pilsētas valde. Pasi izsniedzot, tiek iekasēta samaksa.

2.5. Gadījumā, ja skatlogā izvietotā reklāma nav saistībā ar veikala vai uzņēmuma darbības veidu vai pārdodamās produkcijas sortimentu, reklāmas izvietotājam noteiktajā kārtībā jāslēdz reklāmas eksponēšanas līgums ar Galvenā mākslinieka nodaļu.

2.6. Rīgas galvenajam arhitektam un Rīgas galvenajam māksliniekam ir tiesības dot norādījumus īpašniekiem par uzņēmumu un veikalu skatlogu iekārtojuma sakārtošanu vai nomaiņu, kā arī par izkārtnes un reklāmas objektu sakārtošanu. Šie norādījumi ir saistoši visām juridiskām un fiziskām personām.

2.7. Gadījumā, ja vairāki reklāmas izvietotāji pretendē uz reklāmu vai tās nesēja izvietošanu vienā un tajā pašā vietā, šīs tiesības izšķir konkursa ceļā, konkursu organizē Galvenā mākslinieka nodaļa.

2.8. Aizliegts īslaicīgu reklāmu izvietot neparedzētās vietās (uz sētām, namu fasādēm, jaunbūvēm, būvžogiem, apgaismošanas stabiem, transformatoru mājām u.c.). Visāda veida īslaicīgu reklāmu, sludinājumus, drukātos plakātus, afišas, transparentus u.c. Rīgā atļauts izvietot tikai Galvenā mākslinieka nodaļas atļautās vietās. Īslaicīgās reklāmas jānovāc izvietotājiem 10 dienu laikā pēc pasākuma, atjaunojot vietu iepriekšējā tehniskā un vizuālā stāvoklī.

2.9. Īpašos gadījumos (vēlēšanas, tautas aptaujas, referendums u.c. pasākumi) īslaicīgas reklāmas var izlikt arī citās vietās, iesniedzot izvietošanas vietu sarakstus vai shēmas. Galvenā mākslinieka nodaļā un noteiktajā kārtībā saņemot izvietošanas atļauju.

2.10. Reklāmas un izkārtnes (arī kombinācijā ar ieejas jumtiņiem, piebūvēm u.c.), kas tiek izvietotas pie ēkām - arhitektūras pieminekļiem, projekta stadijā jāsaskaņo ar Rīgas pilsētas kultūras pieminekļu aizsardzības inspekciju (tas attiecas arī uz durvju, to rokturu, logu restu un žogu jaunizbūvi un nomaiņu).

2.11. Pie iepriekš izvietot atļauta reklāmas nesēja nepieciešama ikreizēja Galvenā mākslinieka nodaļas atļauja reklāmas grafiskās kompozīcijas nomaiņas gadījumos.

2.12. Izvietojot reklāmas, izkārtnes, sludinājumus un citu informatīvo materiālu, jāvadās pēc šiem Noteikumiem, Latvijas Republikas Satiksmes ministrijas Noteikumiem par reklāmas objektu uzstādīšanu tiešā ceļu tuvumā, Rīgas apbūves noteikumiem, pilsētbūvniecības pieminekļa Vecrīgas būvnoteikumiem un likumdošanu, kas regulē valsts valodas lietošanu.

2.13. Izvietojot informāciju, jāievēro šādas prasības:

2.13.1. reklāmai, izkārtnēm, atklātiem ziņojumiem, afišām un plakātiem jābūt latviešu valodā;

2.13.2. publiskā informācijā līdzās latviešu valodai, kuras tekstam jābūt dominējošam, lietojamas arī citas valodas, ja šī informācija:

- nepieciešama drošības apsvērumu dēļ (brīdinājuma un aizlieguma informācija);

- attiecas uz nacionālo kultūras biedrību un reliģisko konfesiju pasākumiem;

- attiecas uz tādu organizāciju sniegto informāciju, kuras saistītas ar starptautisko tūrismu, ja tās lietošanas nepieciešamība saskaņota ar Valsts valodas centru;

- attiecas uz starptautiskiem pasākumiem (konferences, izstādes, konkursi, simpoziji u.tml.);

2.13.3. firmas preču zīmē (logotipā) lietotais nosaukums citās valodās nav tulkojams.

2.14. Rīgas pilsētas teritorijā aizliegta alkoholisko dzērienu, tabakas izstrādājumu, kā arī narkotiku, pornogrāfijas un vardarbības reklāmu izvietošana.

2.15. Rīgas pilsētas teritorijā, kurai izstrādāta reklāmas izvietošanas konceptuālā programma, reklāmas, reklāmas nesēja vai izkārtnes izvietošana tiek veikta tikai saskaņā ar Rīgas galvenā mākslinieka projektēšanas uzdevumu.

2.16. Projektēšanas uzdevums nosaka reklāmas, reklāmas nesēja projektēšanas, izgatavošanas, izvietošanas un ekspluatācijas funkcionālos, telpiskos un mākslinieciskos principus, ņemot vērā pilsētas apbūves pašreizējo stāvokli, arhitektūras raksturu, attīstības perspektīvas, apbūves noteikumus, un nepieciešamo apkārtējās teritorijas labiekārtošanu.

2.17. Projektēšanas uzdevumā ietverto prasību izpilde ir obligāta reklāmas un tās nesēja izvietotājam.

2.18. Visa veida reklāmām un izkārtnēm jāatbilst pilsētas apbūves, labiekārtošanas u.c. noteikumiem, funkcionāli estētiskajām prasībām, tās izvietojot, jānodrošina Rīgas pilsētai raksturīgās arhitektūras un vides saglabāšana, reklāmas nedrīkst aizsegt nozīmīgas un skaistas dabas ainavas parkos un apstādījumos, tās izvietojot, nedrīkst izjaukt ielas kopskata savdabīgumu.

2.19. Jāievēro reklāmā un izkārtnē pielietoto materiālu, grafiskās kompozīcijas, reklāmas plastiskā risinājuma, kā arī kolorīta atbilstība attiecīgās pilsētas daļas arhitektūras raksturam.

2.20. Reklāmas un izkārtnes nedrīkst aizsegt arhitektūras raksturīgās daļas, ainaviski vērtīgākus apbūves fragmentus vai citādi bojāt pilsētas izskatu.

2.21. Reklāmām, to nesēju objektiem un izkārtnēm jābūt piestiprinātām statiski drošā veidā.

2.22. Reklāmas, to nesēji objekti un izkārtnes izvietotājiem jāuztur tehniskā un vizuālā kārtība.

2.23. Pie fasādes plakaniski piestiprinātām reklāmām un izkārtnēm visā apmērā jāpieguļ pie sienas, izkārtnes izmēram jābūt proporcionālam fasādei, tās nedrīkst sniegties pāri fasādes laukumam. Pie ēku izvirzītajām daļām (apaļas kolonnas, balkoni, erkeri) nedrīkst piestiprināt plakaniskas reklāmas un izkārtnes, tās jāpiemēro ēkas arhitektūrai.

2.24. Pie fasādes plakaniski piestiprinātas kastveidīgas reklāmas vai izkārtnes, kas sniedzas ārpus būvlaida, atļaujamas tikai pie vismaz 2m platām ietvēm. Šādu kastveidīgu reklāmu vai izkārtņu dziļums nedrīkst pārsniegt 15 cm.

2.25. Reklāmu un izkārtņu, kas no sienām izvirzās šķērsām būvlaidam, apakšējā mala nedrīkst atrasties zemāk par 3m virs ietves, Vecrīgā un Rīgas centrā izkārtnes un reklāmas nedrīkst būt izvirzītas no būvlaida vairāk par 70 cm, ja ietves platums nepārsniedz 2 metrus.

2.26. Reklāmu un izkārtni grīkst izvietot tikai uz sakoptas ēkas fasādes.

2.27. Vecrīgā un Rīgas vēsturiskajā centra apbūvē nav ieteicamas plakanās plastikāta gaismas kastes, tās pieļaujamas tikai gadījumos, ja netiek traucēts arhitektūras kopējais raksturs un ielas panorāmas koptēls.

2.28. Rīgas vēsturiskajā centrā un Vecrīgā aizliegts reklāmas un izkārtnes izvietošana uz jumta, izņemot caurskatāmas reklāmas un izkārtnes, kuras jāpieskaņo jumta formai. Nesošā konstrukcija jāveido tā, lai nebojātu ēkas izskatu, jumta konstrukciju un jumta segumu. Rīgas vēsturiskajā centrā un Vecrīgā šādas reklāmas var izvietot ēkas īpašnieks vai lietotājs saskaņā ar ēkas izmantošanas funkciju. Cita rakstura reklāmas uz ēku jumtiem pieļaujamas tikai jaunajā pēckara apbūvē, ja tās netraucē ēkas arhitektoniskajam koptēlam.

2.29. Uzņēmumu vai veikalu skatlogu iekārtojuma elementiem jābūt savstarpēji proporcionāliem un saskanīgiem pielietoto materiālu, kompozīcijas elementu grafiskā un plastiskā risinājuma, kā arī kolorīta ziņā.

2.30. Reklāmas nesēja uzstādīšana un ekspluatācija atļauta tikai tad, ja veikti nepieciešamie labiekārtošanas darbi apkārtējā teritorijā.

2.31. Reklāmas nesējam jābūt atbilstošā formā marķētam ar izvietotāja rekvizītiem un līguma numuru.

2.32. Reklāmu nedrīkst novietot tuvāk par 20 m pie sabiedriski nozīmīgām kultūrvēsturiskām vietām (baznīcām, pieminekļiem u.c.). Tas neattiecas uz reklāmu par konkrēto objektu.

3.NODAĻA
Reklāmas izvietošanas kārtība

3.1. Persona, kura vēlas izvietot reklāmu, reklāmas nesēju vai izkārtni Rīgā, iesniedz Galvenā mākslinieka nodaļā iesniegumu ar ziņām par sevi un reklāmas, reklāmas nesēja vai izkārtnes izvietošanas vietas adresi. Iesniegumam jāpievieno:

- izvietošanas vietas situācijas fotogrāfija;

- zemes vai ēkas īpašnieka, pārvaldītāja lietotāja rakstiska piekrišana reklāmas nesēja vai izkārtnes izvietošanai;

- projekts vai projekta pieteikums - idejas skice.

3.2. Iesniegumu izskata Galvenā mākslinieka nodaļa un dod atbildi mēneša laikā.

3.3. Iesniegto projektu izskata Galvenā mākslinieka nodaļa un dod atļauju izvietot konkrēto reklāmu, reklāmas nesēju vai izkārtni, ja ievērotas visas šajos Noteikumos minētās prasības. Ja izvietojamo reklāmu vai reklāmas nesēju skaits ir vairāk par simts - tādos gadījumos izvietošanas atļauju dod pilsētas vizuālā noformējuma komisija.

3.4. Reklāmas, reklāmas nesēja vai izkārtnes izvietotājs saņem izvietošanas atļauju no inženierdienestiem, ja nepieciešams no Ceļu satiksmes drošības departamenta, Valsts valodas centra u.c.

3.5. Ja izkārtne realizēta atbilstoši izvietot atļautajam projektam, Galvenā mākslinieka nodaļa izsniedz attiecīgi noformētu dokumentu - izkārtnes pasi.

3.6. Izkārtnes pases izgatavošanas izmaksu segšanai pasi izsniedzot, tiek iekasēta samaksa, kuras apmēru nosaka Rīgas pilsētas valde.

3.7. Reklāmas vai reklāmas nesēja izvietotājs slēdz līgumu ar Galvenā mākslinieka nodaļu par tiesībām eksponēt reklāmu vai reklāmas nesēju Rīgas pilsētas teritorijā.

3.8. Reklāmas vai reklāmas nesēja izvietotājs veic regulāras iemaksas speciāli izveidotā norēķinu kontā, par maksāšanas kārtību vienojoties pie līguma slēgšanas:

- 1x mēnesī;

- 1x3 mēnešos;

- visu summu uzreiz.

Reklāmas eksponēšanas maksas sākuma summu nosaka Rīgas pilsētas valde.

Eksponēšanas maksa tiek aprēķināta pēc 2.pielikumā noteiktajiem koeficientiem.

3.9. Ja reklāmas vai reklāmas nesēja izvietotājs neizpilda Noteikumos paredzētās prasības vai ar Galvenā mākslinieka nodaļu noslēgtos līgumus, tiek sniegts motivēts atteikums reklāmas vai tās nesēja izvietošanai Rīgā.

4.NODAĻA
Prasības projektu izsniegšanai

4.1. Ja izkārtnes vai reklāmas izvietošana paredzēta uz jau esoša reklāmas nesēja (stenda, sienas, fasādes u.c.), projektā jāiekļauj:

4.1.1. vietas situācijas fotogrāfija ar iekontūrētu paredzēto izkārtni vai reklāmu;

4.1.2. situācijas plāns ar objekta un tā apkārtējās teritorijas raksturojumu, fasādei - zīmējumus mērogā 1;100;

4.1.3. izstrādāts projekts vai skice krāsās M 1:10, M 1:20;

4.1.4. konstruktīvais risinājums apjomīgām kompozīcijām;

4.1.5. burtu garnitūras pieteikums.

4.2. Ja izvietošanas atļauja tiek prasīta reklāmas nesējam ar stacionāru piesaisti zemē, papildus jāiesniedz topogrāfiskais plāns un visi pieprasītie saskaņojumi.

4.3. Ja reklāmas nesējs paredzēts vairākos eksemplāros, papildus jāiesniedz:

4.3.1. izvietošanas vietu saraksts un shēma;

4.3.2. konstrukciju paraugs-etalons, ievērojot visas 3.nodaļā paredzētās prasības.

4.4. Uz projekta jābūt tā autora parakstam.

5.NODAĻA
Atbildība par Noteikumu neievērošanu

5.1. Šie Noteikumi paredz administratīvo atbildību:

1.grupa 5.1.1. par reklāmas vai reklāmas nesēja izvietošanu bez līguma ar Galvenā mākslinieka nodaļu par tiesībām eksponēt reklāmu vai tās nesēju; 5.1.2. par reklāmas vai reklāmas nesēja izvietošanu bez ēkas, zemes gabala vai cita attiecīga objekta īpašnieka, pārvaldītāja vai lietotāja piekrišanas; 5.1.3. par izkārtnes izvietošanu bez Galvenā mākslinieka nodaļas atļaujas - izkārtnes pases saņemšanas;

2.grupa 5.1.4. par īslaicīgās reklāmas, sludinājumu u.c. informatīvo materiālu izvietošanu uz konstrukcijām un vietās, kur to nav atļāvusi Galvenā mākslinieka nodaļa; 5.1.5. par īslaicīgo reklāmu nenovākšanu 10 dienu laikā pēc attiecīgā pasākuma;

3.grupa 5.1.6. par reklāmas vai tās nesēja izpildi dabā neatbilstoši Galvenā mākslinieka nodaļas apstiprinātajam projektam; 5.1.7. par reklāmas, tās nesēju un izkārtņu neuzturēšanu atbilstošā tehniskā un vizuālā kārtībā; 5.1.8. par reklāmu, izkārtņu izvietošanu uz nesakoptas nama fasādes; 5.1.9. par reklāmu, to nesēju uzstādīšanu bez marķējuma ar izvietotāja rekvizītiem un līguma numuru; 5.1.10. par reklāmas, tās nesēja vai izkārtnes nostiprināšanu statiski nedrošā veidā.

5.2. Par šo Noteikumu pārkāpšanu atbild reklāmas, reklāmas nesēja, izkārtnes, sludinājuma un cita informatīvā materiāla izvietotājs.

5.3. Par šo Noteikumu 2.8.punkta neievērošanu atbild juridiskās vai fiziskās personas, uz kurām attiecas izvietotā informācija.

5.4. Par šo Noteikumu pārkāpšanu atbild zemes, ēkas vai cita objekta īpašnieks, pārvaldītājs vai lietotājs, ja ar tā atļauju uz viņam piederošā vai viņa pārvaldījumā esošā īpašuma izvietota Galvenā mākslinieka nodaļas neatļauta reklāma, reklāmas nesējs, izkārtne vai cits informatīvais materiāls.

5.5. Administratīvo pārkāpumu protokolus sastādīt un naudas sodus

5.5.1. par punktā 5.1.1., 5.1.2., 5.1.3.paredzētajiem pārkāpumiem (1.grupa: no Ls 25 līdz Ls 50);

5.5.2. par punktā 5.1.4., un 5.1.5.paredzētajiem pārkāpumiem (2.grupa: no Ls 10 līdz Ls 30);

5.5.3. par punktā 5.1.6., 5.1.7., 5.1.8., 5.1.9. un 5.1.10. paredzētajiem pārkāpumiem (3.grupa: no Ls 5 līdz Ls 20) uzlikt ir tiesīgi:

5.5.4. līdz Ls 25 - Rīgas pilsētas un tās rajonu (priekšpilsētu) Tautas deputātu padomes priekšsēdētājs un viņa vietnieki;

5.5.5. līdz Ls 10 - Rīgas pilsētas (rajonu) valdes locekļi;

- Rīgas pilsētas galvenais arhitekts;

- Rīgas pilsētas galvenais mākslinieks;

- Rīgas pilsētas Galvenā mākslinieka nodaļas speciālisti;

- Galvenās arhitektūras pārvaldes arhitektūras un celtniecības kontroles inspekcijas priekšnieks un inspektori;

- Rīgas pilsētas kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas priekšnieks un inspektori;

- Rīgas pašvaldības institūciju izveidoto administratīvo inspekciju inspektori;

- attiecīgās Municipālās policijas priekšnieks un viņa vietnieki, vecākie inspektori un inspektori.

Administratīvo pārkāpumu lietas izskatīt un naudas sodu līdz Ls 50 var uzlikt Rīgas pašvaldības institūciju izveidotās administratīvās komisijas un Rīgas pilsētas valdes izveidotā pilsētas vizuālā noformējuma komisija.

5.6. Ja naudas soda apmērs ir Ls 5 un pārkāpējs neapstrīd viņam uzlikto sodu, 5.5.punktā minētās amatpersonas uzliek administratīvo sodu un iekasē naudas sodu uz vietas, nesastādot protokolu, bet izsniedzot noteikta parauga kvīti.

5.7. Administratīvā soda uzlikšana neatbrīvo Noteikumu pārkāpējus no to pildīšanas, kā arī ar savu darbību nodarīto zaudējumu atlīdzināšanas saskaņā ar spēkā esošo likumdošanu.

5.8. Sastādot administratīvo pārkāpumu protokolu, 5.5.punktā minētajām amatpersonām ir tiesības dot rakstveida norādījumus reklāmu, izkārtņu, sludinājumu u.c. informatīvo materiālu izvietotājiem, kā arī zemes, ēkas vai cita objekta īpašniekam, pārvaldītājam vai lietotājam par reklāmas nesēja un uz tā izvietotās informācijas tehnisko un vizuālo sakārtošanu vai demontēšanu.

5.9. Noteikumu 5.8.punktā minēto norādījumu nepildīšanas gadījumā Galvenā mākslinieka nodaļa ir tiesīga novākt reklāmu, reklāmas nesēju, izkārtni, sludinājumu un citu informatīvo materiālu uz izvietotāja rēķina vai arī zemes, ēkas vai cita objekta īpašnieka pārvaldītāja vai lietotāja rēķina, ja uz viņam piederošā vai viņa pārvaldījumā esošā īpašuma izvietota Galvenā mākslinieka nodaļas neatļauta reklāma.

 

1.pielikums

Rīgas pilsētas rajonu, ielu un laukumu saraksts, kur
nepieciešama Galvenā mākslinieka nodaļas atļauja izkārtnes izvietošanai
 

I.Rajoni

1. Pilsētas centra daļa, ko ierobežo Eksporta iela, Vašingtonas laukums, Hanzas, K.Valdemāra, Blieķu, Šarlotes, Matīsa, Aleksandra Čaka, Marijas, Dzirnavu, Maskavas iela un Daugava, ieskaitot ierobežojošās ielas.

2. Mežaparka daļa, ko ierobežo Meža kapi, dzelzceļš, Meža prospekts, Ezermalas un Ķīšezera iela.

3. Āgenskalna daļa, ko ierobežo Uzvaras bulvāris, Altonovas, Mārupes, Liepājas, Eduarda Smiļģa, Pilotu iela un Nameja bulvāris, ieskaitot ierobežojošās ielas.

4. Daugavas kreisā krasta piekraste posmā no Ķīpsalas līdz Salu tiltam.

II.Ielas

Āgenskalna iela

Akmeņu iela

Avotu iela

Baložu iela

K.Barona iela

Bauskas iela posmā no Satiksmes ielas līdz Ziepniekkalna ielai

Biķernieku iela

Brīvības gatve

Brīvības iela

Friča Brīvzemnieka iela

Buļļu iela

Aleksandra Čaka iela

Daugavas iela posmā līdz Lidoņu ielai

Augusta Deglava iela

Dzirnavu iela posmā no 1.ganību dambja līdz Turgeņeva ielai

Dzelzavas iela

Duntes iela

Sergeja Eizenšteina iela

Ganību dambis

Ģertrūdes iela

Hipokrāta iela

Jūrmalas gatve

Kalnciema iela posmā no Balasta dambja līdz Šampētera ielai

Kandavas iela posmā no Slokas ielas līdz dzelzceļam

Klusā iela

Kuldīgas iela posmā no Daugavgrīvas ielas līdz dzelzceļam

Kurzemes prospekts

Ķīšezera iela

Lāču iela

Liepājas iela

Lubānas iela

Mārupes iela

Maskavas iela

Matīsa iela

Miera iela

Mazā Nometņu iela

Pērnavas iela

Popova iela

Satiksmes iela

Slokas iela

Šarlotes iela

Tērbatas iela

Tilta iela

Uzvaras bulvāris

K.Valdemāra iela

Vienības gatve

Ziepniekkalna iela

III.Laukumi, sabiedriskās vietas u.c.

1. Baznīcu laukumi

2. Parki un apstādījumi

3. Dzelzceļa stacijas

4. Lidosta "Rīga"

5. Universālveikali "Viļņa", "Minska", "Tallina", "Dole", Ščecina" u.c. sabiedrisko un tirdzniecības centru apkārtējās teritorijas

6. Kapsētas

7. Visas vietas, kas redzamas no dzelzceļa pasažieru satiksmes līnijām

8. Visas vietas, kas redzamas no Daugavas akvatorija.

 

2.pielikums

REKLĀMAS EKSPONĒŠANAS MAKSAS APRĒĶINĀŠANAS KOEFICIENTI

1. Tarifu nosaka Rīgas pilsētas valde.

2. Eksponēšanas maksu par 1 mēnesi aprēķina pēc formulas: Reklāmas Ls___ Zonas Efektivitātes Tematikas izmēri m2 x _____x koeficients x koeficients x koeficients m3

3. Zonas koeficienti:

3.1. Vecrīga -4

3.2. vēsturiskais centrs -3

3.3. pie galvenajām maģistrālēm -2

3.4. mikrorajonu centros -1,5

3.5. pārējā teritorija -1

4. Efektivitātes koeficients - kompozīcijas sarežģītības pakāpe:

4.1. kustīga reklāma pilsētas telpā -3

4.2. skaņas reklāma -3

4.3. kinētiska reklāma -3

4.4. dinamiska gaismas reklāma -3

4.5. gaismas reklāma -2

4.6. apjomīga reklāma -1,5

4.7. parasta reklāma -1

5. Tematikas koeficients:

5.1. kultūras tematika, dabas un veselības aizsardzība u.tml. (bez komercrakstura) -0,5

5.2. pārējās reklāmas -1

 

REKLĀMAS NESĒJA OBJEKTA EKSPONĒŠANAS MAKSAS APRĒĶINĀŠANAS KOEFICIENTI

1. Tarifu nosaka Rīgas pilsētas valde.

2. Eksponēšanas maksu par 1 mēnesi aprēķina pēc formulas:

Reklāmas Maināmais Zonas Efektivitātes x Tematikas nesēja x Ls x reklāmas x koeficients x koeficients koeficients objekta virsmas izmērs izmērs m2 vai m3 m2 vai m3

3. Zonas koeficienti:

3.1. Vecrīga -4

3.2. vēsturiskais centrs -3

3.3. pie galvenajām maģistrālēm -2

3.4. mikrorajonu centros -1,5

3.5. pārējā teritorija -1

4. Efektivitātes koeficients - kompozīcijas sarežģītības pakāpe:

4.1. kustīga reklāma pilsētas telpā -3

4.2. skaņas reklāma -3

4.3. kinētiska reklāma -3

4.4. dinamiska gaismas reklāma -3

4.5. gaismas reklāma -2

4.6. apjomīga reklāma -1,5

4.7. parasta reklāma -1

5. Tematikas koeficients:

5.1. kultūras tematika, dabas un veselības aizsardzība u.tml. (bez komercrakstura) -0,5

5.2. pārējās reklāmas -1

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!