Labklājības ministrija: Par aprūpes kvalitāti sociālās aprūpes iestādēs
Lai aktualizētu aprūpes kvalitāti un klientu drošības jautājumus, Labklājības ministrijas (LM) valsts sekretārs Ringolds Beinarovičs un ministrijas speciālisti 5.oktobrī tikās ar visu valsts sociālās aprūpes iestāžu (SAC) vadītājiem.
Tikšanās laikā LM valsts sekretārs aicināja valsts sociālo aprūpes centru direktorus un SAC filiāļu vadītājus pievērst īpašu uzmanību klientu, īpaši guļošo, aprūpes jautājumiem.
“Atbildība par klientu aprūpi tiek un arī turpmāk tiks prasīta no katra filiāles vadītāja personīgi. Nav pieļaujams, ka sociālās aprūpes iestādēs esošie klienti netiek pienācīgi aprūpēti. Galvenais ir godprātīgs darbs,” norādīja LM valsts sekretārs R.Beinarovičs.
Vienlaikus viņš uzsvēra komunikācijas nozīmi gan pašu darbinieku vidū, gan ar klientiem, gan ar klientu aizbildņiem, aizgādņiem vai ģimenes locekļiem.
Savukārt VSAC direktori un filiāļu vadītāji informēja LM pārstāvjus par to, kā norit ikdienas darbs iestādēs, kā arī par konstatētajām problēmām, t.sk. personāla mainību, īpaši sociālo aprūpētāju un aprūpētāju vidū, viņu zemo atalgojumu. Tāpat centru pārstāvji uzsvēra problēmas saistībā ar piegādāto preču kvalitāti.
Lai risinātu situāciju ar darbinieku zemo atalgojumu, LM plāno ar 2013.gadu sākt darbu pie iespējamām atalgojuma izmaiņām SAC strādājošiem cilvēkiem. Paredzēts paaugstināt arī kvalitātes prasības pakalpojumu nodrošināšanā.
Ņemot vērā nepieciešamību uzlabot klientu aprūpi, LM esošā budžeta ietvaros plāno organizēt apmācības aprūpes iestāžu darbiniekiem.
Ministrijas Komunikācijas nodaļa