• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2011. gada 11. oktobra noteikumi Nr. 792 "Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.2.2.2.aktivitāti "Publisko interneta pieejas punktu attīstība"". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 20.10.2011., Nr. 166 https://www.vestnesis.lv/ta/id/238079-noteikumi-par-darbibas-programmas-infrastruktura-un-pakalpojumi-papildinajuma-3-2-2-2-aktivitati-publisko-interneta-pieejas-pun...

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.794

Grozījumi Ministru kabineta 2010.gada 12.oktobra noteikumos Nr.977 "Noteikumi par nacionālas nozīmes lauksaimniecības teritorijām"

Vēl šajā numurā

20.10.2011., Nr. 166

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 792

Pieņemts: 11.10.2011.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta noteikumi Nr.792

Rīgā 2011.gada 11.oktobrī (prot. Nr.58 38.§)

Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.2.2.2.aktivitāti "Publisko interneta pieejas punktu attīstība"

Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un
Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" 3.2.prioritātes "Teritoriju pieejamības un sasniedzamības veicināšana" 3.2.2.pasākuma "IKT infrastruktūra un pakalpojumi" 3.2.2.2.aktivitāti "Publisko interneta pieejas punktu attīstība" (turpmāk – aktivitāte);

1.2. Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektu (turpmāk – projekts) iesniegumu vērtēšanas kritērijus;

1.3. prasības projekta iesniedzējam un projekta iesniegumam;

1.4. atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību, kā arī atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu.

2. Aktivitātes mērķis ir paaugstināt piekļuves iespējas internetam pēc iespējas plašākām sabiedrības grupām, nodrošinot piekļuvi publiskās pārvaldes un komercsabiedrību piedāvātajiem elektroniskajiem pakalpojumiem un informācijai, lai veicinātu iedzīvotāju iekļaušanos sabiedrības sociālajos, ekonomiskajos un kultūras procesos un uzlabotu viņu dzīves kvalitāti.

3. Aktivitāti īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā.

4. Aktivitātei pieejamais kopējais finansējums ir 3 000 000 latu, tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums 2 550 000 latu un pašvaldību budžeta finansējums 450 000 latu.

5. Aktivitātes ietvaros Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums nepārsniedz 85 procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, bet pašvaldību budžeta finansējums nav mazāks par 15 procentiem no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām.

6. Aktivitātes īstenošanu nodrošina atbildīgā iestāde un sadarbības iestāde. Atbildīgā iestāde ir Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde), sadarbības iestāde ir Valsts reģionālās attīstības aģentūra (turpmāk – sadarbības iestāde).

7. Atbildīgā iestāde:

7.1. nodrošina ar aktivitātes uzraudzību saistītos informācijas un publicitātes pasākumus atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda finansēto projektu publicitātes un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanu;

7.2. nodrošina aktivitātes īstenošanu, uzraudzību un kontroli, aktivitātes īstenošanas nosacījumu un projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju izstrādi, analizē problēmas aktivitātes īstenošanā un sniedz vadošajai iestādei un Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda uzraudzības komitejai priekšlikumus par aktivitātes īstenošanas uzlabošanu;

7.3. nodrošina, lai netiktu pārsniegts aktivitātes īstenošanai pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums, un uzrauga pieejamā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apguvi, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi aktivitātes līmenī;

7.4. izstrādā vērtēšanas komisijas nolikumu, projektu iesniegumu vērtēšanas un projektu iesniegumu aizpildīšanas metodiku;

7.5. izveido projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju;

7.6. nodrošina projektu iesniegumu atlasi un vērtēšanu;

7.7. pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu, kā arī uzrauga nosacījumu izpildi;

7.8. saskaņo sadarbības iestādes izstrādāto standarta vienošanos par projekta īstenošanu (turpmāk – vienošanās);

7.9. izvērtē sadarbības iestādes sagatavoto informāciju par vienošanās grozījumiem un sniedz atzinumu par vienošanās grozījumu saskaņošanu.

8. Sadarbības iestāde:

8.1. nodrošina ar aktivitātes ieviešanu saistītos informācijas un publicitātes pasākumus atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda finansēto projektu publicitātes un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanu;

8.2. izstrādā vienošanās projektu, saskaņo to ar atbildīgo iestādi un slēdz vienošanos ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma saņēmēju (turpmāk – finansējuma saņēmējs);

8.3. izskata finansējuma saņēmēja sagatavoto maksājumu pieprasījumu iesniegšanas grafiku;

8.4. pārbauda finansējuma saņēmēja iesniegtos maksājumu pieprasījumus, apstiprina attiecināmo izdevumu summas, sagatavo maksājumu uzdevumus un izdevumu deklarācijas;

8.5. izvērtē projekta progresa pārskatu un tā atbilstību projekta īstenošanas gaitai;

8.6. izvērtē vienošanās grozījumus, saskaņojot tos ar atbildīgo iestādi, ja izmaiņas ir saistītas ar projekta mērķi, šo noteikumu 7.3.apakšpunktā minētā principa izpildi, projekta darbībām, projekta izmaksām, projekta rezultātiem un sasniedzamajiem uzraudzības rādītājiem, un pieņem lēmumu par vienošanās grozījumiem;

8.7. projektu uzraudzībai lieto Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmu un uzkrāj tajā datus par projektiem atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmas izmantošanu;

8.8. nodrošina, lai netiktu pārsniegts šo noteikumu 4.punktā noteiktais aktivitātes īstenošanai pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums, un uzrauga pieejamā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apguvi, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi projektu līmenī;

8.9. nodrošina projektu uzraudzību un kontroli, tai skaitā veic izlases pārbaudes projektu īstenošanas vietās;

8.10. pārbauda un iesniedz Iepirkumu uzraudzības birojā finansējuma saņēmēja sagatavoto iepirkuma plānu;

8.11. nodrošina informācijas sagatavošanu atbildīgajai iestādei par aktivitātes īstenošanai pieejamā finansējuma apguvi.

9. Sadarbības iestāde ir atbildīgās iestādes funkcionālā pārraudzībā.

II. Projekta darbības un izmaksas

10. Projekta atbalstāmās darbības:

10.1. jaunu publisko interneta pieejas punktu izveidošana;

10.2. esošu publisko interneta pieejas punktu būtiska funkcionalitātes paplašināšana.

11. Projekta ietvaros nav atbalstāmas darbības, kas nav minētas šo noteikumu 10.punktā un nesekmē šo noteikumu 2.punktā noteiktā aktivitātes mērķa sasniegšanu.

12. Projekta attiecināmās tiešās izmaksas ir:

12.1. projektu pamatojošās dokumentācijas sagatavošana – izmaksu efektivitātes analīzes izmaksas, nepārsniedzot piecus procentus no projekta kopējām attiecināmajām tiešajām izmaksām;

12.2. publisko interneta pieejas punktu izveides un attīstības izmaksas:

12.2.1. jauna interneta pieslēguma ierīkošana vai esoša interneta pieslēguma jaudas palielināšana;

12.2.2. bezvadu interneta pieejas zonas izveide vai paplašināšana;

12.2.3. datortehnikas un biroja tehnikas iegāde;

12.2.4. datortīkla un datortīkla komunikāciju iekārtu iegāde;

12.2.5. programmatūras iegāde;

12.2.6. publisko interneta pieejas punktu sagatavošana ekspluatācijai.

13. Projekta attiecināmās netiešās izmaksas ir:

13.1. ar projekta darbībām tieši saistīto obligāto Eiropas Savienības informācijas un publicitātes pasākumu izmaksas, nepārsniedzot vienu procentu no projekta kopējām attiecināmajām tiešajām izmaksām;

13.2. neparedzētie izdevumi, nepārsniedzot trīs procentus no projekta kopējām attiecināmajām tiešajām izmaksām.

14. Pievienotās vērtības nodokļa maksājumi, kas tiešā veidā saistīti ar projektu, ja finansējuma saņēmējs tos nevar atgūt normatīvajos aktos par pievienotās vērtības nodokli noteiktajā kārtībā, ir attiecināmās izmaksas apakšaktivitātes ietvaros.

15. Izmaksas ir attiecināmas, ja tās:

15.1. veiktas, ievērojot normatīvos aktus publisko iepirkumu jomā;

15.2. nepieciešamas šo noteikumu 10.punktā minēto darbību īstenošanai un šo noteikumu 2.punktā noteiktā mērķa sasniegšanai un atbilst drošas finanšu vadības, sociālekonomiskā izdevīguma un izmaksu efektivitātes principiem;

15.3. ir veiktas, pamatojoties uz noslēgtu iepirkuma vai uzņēmuma līgumu.

16. Projektā neiekļauj izmaksas, kas nav noteiktas šo noteikumu 12., 13. un 14.punktā.

17. Šo noteikumu 12., 13. un 14.punktā noteiktās izmaksas ir attiecināmas no šo noteikumu spēkā stāšanās dienas.

18. Projekta kopējais attiecināmo izmaksu apjoms nav lielāks par 3 000 000 latu.

III. Prasības projekta iesniedzējam un sadarbības partnerim

19. Projekta iesniedzējs ir Valsts reģionālās attīstības aģentūra.

20. Projekta iesniedzējs var iesniegt projekta iesniegumu sadarbībā ar pašvaldībām (turpmāk – sadarbības partneris), noslēdzot sadarbības līgumu, kurā sadarbības partneris apņemas:

20.1. nodrošināt telpas projektā paredzēto darbību norisei;

20.2. nodrošināt personālu, kam ir atbilstošas zināšanas un prasmes publisko interneta pieejas punktu pakalpojumu sniegšanai, t.sk. konsultācijām par darbu ar minimālo programmatūru, apmeklētāja datora pieslēgšanu bezvadu tīklam un publiskās pārvaldes elektronisko pakalpojumu izmantošanu;

20.3. projektā paredzēto darbību norisei un sekmīgam personāla darbam nodrošināt infrastruktūru un nepieciešamo aprīkojumu, kas netiek iegādāts projekta ietvaros;

20.4. no pašvaldības budžeta līdzekļiem uzturēt projekta ietvaros izveidoto infrastruktūru, iegādāto aprīkojumu un ieviestos pakalpojumus;

20.5. iesniegt Valsts reģionālās attīstības aģentūrā apliecinājumu, ka tai ir pietiekami un stabili finanšu resursi projekta īstenošanai;

20.6. nodrošināt, lai projekta ietvaros iegādātie un iestādei nodotie pamatlīdzekļi tiktu lietoti atbilstoši projekta mērķim projekta īstenošanas laikā un vismaz piecus gadus pēc pēdējā maksājuma veikšanas finansējuma saņēmējam;

20.7. reizi mēnesī sagatavot pārskatus par publiskā interneta pieejas punkta darbību projekta īstenošanas laikā, kā arī piecus gadus pēc projekta īstenošanas;

20.8. sniegt informāciju par projekta īstenošanu un nodrošināt Eiropas Komisijas un Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistīto institūciju pārstāvjiem pieeju visu ar projekta īstenošanu saistīto dokumentu oriģināliem, kā arī attiecīgā projekta īstenošanas vietai.

21. Sadarbības partneri var pieteikties uz publisko interneta pieejas punktu izveidi, nodrošinot, ka katrā republikas pilsētā (izņemot Rīgu), novadā vai novada teritoriālajā vienībā (pilsētā, pagastā) tiktu izveidots vai pilnveidots ne vairāk kā viens publiskais interneta pieejas punkts.

22. Projekta ietvaros attiecināmo izmaksu finansējuma sadalījums pa reģioniem nepārsniedz:

22.1. Rīgas plānošanas reģionam, izņemot Rīgas pilsētu, – 577 320 latu;

22.2. Kurzemes plānošanas reģionam – 607 801 latu;

22.3. Zemgales plānošanas reģionam – 632 241 latu;

22.4. Vidzemes plānošanas reģionam – 578 186 latus;

22.5. Latgales plānošanas reģionam – 604 452 latus.

23. Projekta iesniedzējs veic izmaksu efektivitātes analīzi.

24. Veicot izmaksu efektivitātes analīzi, projekta iesniedzējs izvēlas izmaksu efektivitātes ziņā labāko risinājumu, nodrošinot, ka projektā plānotās attiecināmās kopējās izmaksas uz vienu iegūtā labuma vienību – publisko interneta pieejas punktu – nepārsniedz 5 500 latu.

25. Izveidojamais publiskais interneta pieejas punkts nodrošina šādus pakalpojumus:

25.1. bezvadu pieeju internetam visu diennakti vismaz 50 metru rādiusā ap publisko interneta pieejas punktu;

25.2. pieeju datoriem ar noteiktu minimālo programmatūru (dokumentu, tabulu un attēlu rediģēšana, dokumentu digitalizācija un digitalizēto dokumentu apstrāde, e-paraksts) un pieslēgumu internetam;

25.3. iespēju digitalizēt dokumentus A4 un A3 izmērā;

25.4. iespēju izdrukāt krāsainus un melnbaltus dokumentus A4 un A3 izmērā;

25.5. iespēju pieslēgt apmeklētājiem piederošus datu nesējus, veikt tiem antivīrusu pārbaudi un darboties ar tiem.

26. Sadarbības partneri var pieteikties uz publisko interneta pieejas punktu pilnveidošanu, ja esošais publiskais interneta pieejas punkts nenodrošina kādu no šo noteikumu 25.punktā minētajām prasībām.

27. Projekta iesniedzējs projekta iesnieguma veidlapu, tai skaitā projekta iesnieguma veidlapas pielikumus, sagatavo un noformē atbilstoši šo noteikumu 1.pielikumā noteiktajām prasībām.

28. Projekta iesnieguma veidlapai pievieno:

28.1. izmaksu efektivitātes analīzi;

28.2. sadarbības partnera apliecinājumu (2.pielikums).

IV. Projektu iesniegumu atlase

29. Atbildīgā iestāde nosūta projekta iesniedzējam uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu, nosakot projekta iesnieguma iesniegšanas termiņu, kas nav īsāks par 90 darbdienām no uzaicinājuma nosūtīšanas dienas.

30. Projekta iesniedzējs iesniedz atbildīgajā iestādē projekta iesniegumu un šo noteikumu 28.punktā minētos dokumentus vienā no šādiem veidiem:

30.1. papīra formā divos eksemplāros (oriģināls un kopija) ar attiecīgām norādēm "oriģināls" vai "kopija". Dokumentus iesniedz personīgi vai nosūta pa pastu, pievienojot šo noteikumu 28.punktā minētos dokumentus elektroniski nepārrakstāmā datu nesējā. Dokumentus noformē atbilstoši normatīvajiem aktiem par dokumentu izstrādāšanu un noformēšanu un ievieto aizzīmogotā iepakojumā (aploksnē vai kastē). Ja projekta iesniegums ir nosūtīts pa pastu, projekta iesniegšanas brīdis ir diena, kad projekta iesniegums ir nodots pastā. Ja rodas domstarpības, projekta iesniedzējs pierāda faktu, kad sūtījums nodots pastā. Ja projekta iesniegums ir iesniegts personīgi, projekta iesniegšanas laiks ir brīdis, kad atbildīgās iestādes pārstāvis ir izdarījis atzīmi uz projekta iesnieguma par projekta saņemšanu;

30.2. elektroniskā dokumenta formā – atbilstoši normatīvajiem aktiem, par elektronisko dokumentu apriti. Projekta iesnieguma iesniegšanas laiks ir brīdis, kad projekta iesniegums nosūtīts pa elektronisko pastu vai izmantojot iestādes pārziņā esošās speciālās tiešsaistes formas. Ja rodas domstarpības, projekta iesniedzējs pierāda faktu, ka projekta iesniegums nosūtīts līdz projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām. Ja atbildīgā iestāde apgalvo, ka projekta iesniegums nav saņemts, tā minēto apgalvojumu pamato.

31. Projektu iesniegumu vērtēšanas komisijas sastāvā iekļauj trīs Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas pārstāvjus un divus sadarbības iestādes pārstāvjus.

32. Atbildīgā iestāde uzaicina piedalīties projektu iesniegumu vērtēšanas komisijas darbā vienu vadošās iestādes pārstāvi novērotāja statusā bez balss tiesībām.

33. Projektu iesniegumu vērtēšanas komisija saņemtos projektu iesniegumus vērtē atbilstoši šo noteikumu 3.pielikumā minētajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem.

34. Projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 3.pielikumā minētajiem administratīvajiem un atbilstības kritērijiem vērtē ar "Jā" (atbilst), "Daļēji atbilst" (atbilst ar nosacījumu) vai "Nē" (neatbilst). Projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 3.pielikumā minētajiem kvalitātes kritērijiem vērtē, piešķirot noteiktu punktu skaitu.

35. Ja projekta iesniegums, ievērojot šo noteikumu 3.pielikumā minēto projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju secību, neatbilst kādam no administratīvajiem vai atbilstības kritērijiem, kas noteikti kā neprecizējami, vai nesaņem minimālo punktu skaitu atbilstoši kādam no kvalitātes kritērijiem, projekta iesnieguma vērtēšanu neturpina.

36. Atbildīgās iestādes vadītājs pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, ja:

36.1. projekta iesniegums atbilst visiem šo noteikumu 3.pielikumā minētajiem administratīvajiem un atbilstības kritērijiem;

36.2. projekta iesniegumā ir izpildītas šo noteikumu 3.pielikumā minēto kvalitātes kritēriju minimālās prasības.

37. Atbildīgās iestādes vadītājs projekta iesniegumu apstiprina ar nosacījumu, ja projekta iesniegumu nepieciešams precizēt atbilstoši kādam no šo noteikumu 3.pielikumā minētajiem administratīvajiem vai atbilstības kritērijiem, kas pieļauj projekta iesnieguma precizēšanu.

38. Šo noteikumu 37.punktā minētais nosacījums var ietvert prasību sniegt papildu skaidrojumu par projekta iesniegumu vai prasību precizēt projekta iesniegumu, lai nodrošinātu projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 3.pielikumā minētajiem administratīvajiem vai atbilstības kritērijiem, kas pieļauj projekta iesnieguma precizēšanu.

39. Ja šo noteikumu 37. un 38.punktā minēto nosacījumu izpilde ietekmē kāda cita šo noteikumu 3.pielikumā minētā kritērija atbilstības vērtējumu, atbildīgā iestāde lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu papildina ar attiecīgiem norādījumiem.

40. Šo noteikumu 37.punktā minētajā lēmumā ietverto nosacījumu izpildes termiņš nav ilgāks par 20 darbdienām no lēmuma pieņemšanas dienas.

41. Atbildīgā iestāde pārbauda šo noteikumu 37.punktā minētajā lēmumā ietverto nosacījumu izpildi un septiņu darbdienu laikā pēc nosacījumu izpildes dokumentācijas saņemšanas nosūta projekta iesniedzējam atzinumu par nosacījumu izpildi.

42. Ja šo noteikumu 37.punktā minētajā lēmumā ietvertie nosacījumi nav izpildīti vai nav ievērots šo noteikumu 40.punktā minētais termiņš, projekta iesniegumu noraida.

43. Atbildīgās iestādes vadītājs pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu, ja:

43.1. projekta iesniegums neatbilst kādam no šo noteikumu 3.pielikumā minētajiem administratīvajiem un atbilstības kritērijiem, kas nepieļauj projekta iesnieguma precizēšanu;

43.2. projekta iesniegumā nav izpildītas šo noteikumu 3.pielikumā minēto kvalitātes kritēriju minimālās prasības.

44. Atbildīgā iestāde nodrošina šo noteikumu 36., 37., 41. un 42.punktā minētā lēmuma nosūtīšanu projekta iesniedzējam piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas.

45. Atbildīgā iestāde nodrošina, lai informācija par apstiprināto projekta iesniegumu tiktu publicēta Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas tīmekļa vietnē.

V. Projekta īstenošana un uzraudzība

46. Sadarbības iestāde vienošanos ar finansējuma saņēmēju slēdz atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu.

47. Finansējuma saņēmējs piecu darbdienu laikā pēc vienošanās noslēgšanas iesniedz izskatīšanai sadarbības iestādē iepirkuma plānu, kas sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu.

48. Projekta iesniedzējs 10 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 36.punktā minētā lēmuma vai šo noteikumu 41.punktā minētā atzinuma saņemšanas iesniedz sadarbības iestādē maksājumu pieprasījumu iesniegšanas grafiku.

49. Ja maksājumu pieprasījumu iesniegšanas grafikā ir nepieciešams veikt izmaiņas, finansējuma saņēmējs piecu darbdienu laikā iesniedz sadarbības iestādē aktualizēto maksājumu pieprasījumu iesniegšanas grafiku.

50. Finansējuma saņēmējs nodrošina pirmā iepirkuma konkursa izsludināšanu ne vēlāk kā triju mēnešu laikā pēc vienošanās noslēgšanas.

51. Finansējuma saņēmējs sadarbības iestādē iesniedz maksājumu pieprasījumu ar izdevumus attaisnojošo dokumentu kopijām un projekta progresa pārskatus vienošanās nosacījumos noteiktajos termiņos un kārtībā.

52. Sadarbības iestādei, izvērtējot starpposma vai noslēguma maksājuma pieprasījumu, ir tiesības pieaicināt neatkarīgus ekspertus publisko iepirkumu jomu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, lai pārbaudītu maksājuma pieprasījumā norādīto attiecināmo izmaksu atbilstību un pamatotību.

53. Projektu īsteno ne ilgāk kā līdz 2015.gada 30.jūnijam.

54. Finansējuma saņēmējs nodrošina, lai attiecināmie izdevumi, kurus atmaksā no Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma un nacionālā publiskā līdzfinansējuma, kā arī naudas plūsma, aktīvi un pasīvi grāmatvedības uzskaitē ir identificējami, nodalīti un pārbaudāmi.

55. Izmaiņas, kas skar projekta mērķi un sasniedzamos uzraudzības rādītājus, sadarbības iestāde saskaņo ar atbildīgo iestādi.

56. Ja projektu īsteno sadarbībā ar šo noteikumu 20.punktā minētajām iestādēm, projekta iesniedzējs noslēdz ar tām sadarbības līgumus triju mēnešu laikā no vienošanās noslēgšanas. Ja sadarbības līgumu nenoslēdz minētajā termiņā, sadarbības iestāde var lemt par vienošanās laušanu.

57. Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneri nodrošina, ka projekta ietvaros ieviestajos un paplašinātajos publiskajos interneta pieejas punktos vismaz piecus gadus pēc projekta īstenošanas netiek iekasēta maksa par to sniegtajiem interneta pieejas pakalpojumiem.

58. Finansējuma saņēmējs un sadarbības partneri visas projekta ietvaros iegādātās stacionārās iekārtas un aprīkojumu, kurā veikti ieguldījumi, apdrošina pret zaudējumiem vai bojājumiem, kas varētu rasties dabas katastrofu, trešo personu prettiesiskas rīcības vai nelaimes gadījumu dēļ, vismaz piecus gadus pēc projekta īstenošanas.

59. Lai nodrošinātu publisko interneta pieejas punktu ilgtspēju un kvalitatīvu darbību, finansējuma saņēmējs pēc projekta īstenošanas iegādājas centralizētu un vienotu publisko interneta pieejas punktu pārvaldības pakalpojumu un sadarbības partneri sedz šā pakalpojuma izmaksas no saviem līdzekļiem vismaz piecus gadus pēc projekta īstenošanas.

60. Atbildīgā iestāde, sadarbības iestāde un finansējuma saņēmējs glabā visu ar projekta īstenošanu saistīto dokumentu oriģinālus līdz 2021.gada 31.decembrim, kā arī nodrošina Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas institūcijām pieeju šai dokumentācijai.

Ministru prezidents V.Dombrovskis

Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministra vietā –
labklājības ministre I.Jurševska



 

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas iesniegtajā redakcijā

1.pielikums
Ministru kabineta
2011.gada 11.oktobra
noteikumiem Nr.792

Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministra vietā –
labklājības ministre I.Jurševska



 

2.pielikums
Ministru kabineta
2011.gada 11.oktobra
noteikumiem Nr.792

Sadarbības partnera apliecinājums

Projekts tiek īstenots sadarbībā ar  
 

(iestādes nosaukums)

Atbildīgā amatpersona  
 

(vārds, uzvārds)

   
 

(amats)

Ar parakstu apliecinu, ka projekta iesnieguma iesniegšanas dienā  
 

(dd/mm/gggg)

1.

 

apņemas piedalīties

 

(iestādes nosaukums)

 

projekta "________________________________________________" ieviešanā, nodrošinot, ka projekta ietvaros iegādātie un iestādei nodotie pamatlīdzekļi:

1.1. tiks uzņemti iestādes grāmatvedības uzskaitē;

1.2. tiks uzturēti un apdrošināti pret zaudējumiem vai bojājumiem, kas radušies dabas katastrofu, trešo personu prettiesiskas rīcības vai nelaimes gadījumu dēļ, vismaz piecus gadus pēc pēdējā maksājuma veikšanas finansējuma saņēmējam;

1.3. netiks atsavināti vai norakstīti vismaz piecus gadus pēc pēdējā maksājuma veikšanas finansējuma saņēmējam;

1.4. tiks lietoti atbilstoši projekta mērķim projekta īstenošanas laikā un vismaz piecus gadus pēc pēdējā maksājuma veikšanas finansējuma saņēmējam.

2. Sadarbības partnerim ir pietiekami un stabili finanšu resursi projekta īstenošanai.

3. Sadarbības partneris projekta īstenošanas laikā, kā arī piecus gadus pēc projekta īstenošanas beigām apņemas:

3.1. nodrošināt telpas projektā paredzēto darbību norisei;

3.2. nodrošināt personālu, kam ir atbilstošas zināšanas un prasmes publisko interneta pieejas punktu pakalpojumu sniegšanai, t.sk. konsultācijām par darbu ar minimālo programmatūru, apmeklētāja datora pieslēgšanu bezvadu tīklam un publiskās pārvaldes elektronisko pakalpojumu izmantošanu;

3.3. projektā paredzēto darbību norisei un sekmīgam personāla darbam nodrošināt infrastruktūru un nepieciešamo aprīkojumu, kas netiek iegādāts projekta ietvaros;

3.4. no pašvaldības budžeta līdzekļiem uzturēt projekta ietvaros izveidoto infrastruktūru, iegādāto aprīkojumu un ieviestos pakalpojumus;

3.5. reizi mēnesī sagatavot pārskatus par publiskā interneta pieejas punkta darbību;

3.6. sniegt informāciju par projekta īstenošanu un nodrošināt Eiropas Komisijas un Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistīto institūciju pārstāvjiem pieeju visu ar projekta īstenošanu saistīto dokumentu oriģināliem, kā arī attiecīgā projekta īstenošanas vietai.

4. Apzinos, ka tad, ja apliecinājumā minētās prasības netiks pildītas, pret iepriekš minēto juridisko personu – sadarbības partneri – var piemērot administratīva un finansiāla rakstura sankcijas.

Paraksts
Datums  

(dd/mm/gggg)

Zīmoga vieta


Piezīme. Dokumenta rekvizītus "Paraksts", "Datums" un "Zīmoga vieta" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.

Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministra vietā –
labklājības ministre I.Jurševska



 

3.pielikums
Ministru kabineta
2011.gada 11.oktobra
noteikumiem Nr.792

Projekta iesnieguma vērtēšanas kritēriji

Darbības programmas nosaukums un numurs

3.

Infrastruktūra un pakalpojumi
Prioritātes nosaukums un numurs

3.2.

Teritoriju pieejamības un sasniedzamības veicināšana
Pasākuma nosaukums un numurs

3.2.2.

IKT infrastruktūra un pakalpojumi
Aktivitātes nosaukums un numurs

3.2.2.2.

Publisko interneta pieejas punktu attīstība
Projektu atlases veids   Ierobežota projektu iesniegumu atlase
Atbildīgā iestāde   Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija

ADMINISTRATĪVIE KRITĒRIJI

Vērtēšanas sistēma – Jā/Nē

Noraidāms1 vai precizējams2

1. Projekta iesniegums ir sagatavots papīra formā un iesniegts personīgi vai nosūtīts pa pastu aizzīmogotā iepakojumā (aploksnē vai kastē) vai sagatavots elektroniska dokumenta formā un iesniegts elektroniski, parakstīts ar drošu elektronisko parakstu un apliecināts ar laika zīmogu

N

2. Projekta iesniegums ir iesniegts sadarbības iestādes uzaicinājumā noteiktajā termiņā

N

3. Projekta iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu

N

4. Projekta iesniegums ir iesniegts vienā oriģināleksemplārā

N

5. Iesniegtais projekta iesniegums ir cauršūts (caurauklots), ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā

P

6. Visas projekta iesnieguma lapas ir numurētas

P

7. Projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši Ministru kabineta noteikumos par aktivitātes īstenošanu norādītajai projekta iesnieguma veidlapai, un visas veidlapas sadaļas ir aizpildītas

P

8. Projekta iesniegums sagatavots datorrakstā

P

9. Projekta iesnieguma veidlapai ir pievienoti visi Ministru kabineta noteikumos par aktivitātes īstenošanu noteiktie un atbilstoši noformētie pavaddokumenti

P

10. Projekta iesniegumā nav neatrunātu labojumu, dzēsumu, aizkrāsojumu, svītrojumu vai papildinājumu, ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā

P

ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI

Vērtēšanas sistēma – Jā/Nē

PROJEKTA ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI

Noraidāms1 vai precizējams2

11. Projekta iesniegums atbilst aktivitātes mērķim – paaugstināt piekļuves iespējas internetam pēc iespējas plašākām sabiedrības grupām, nodrošinot piekļuvi publiskās pārvaldes un komercsabiedrību piedāvātajiem elektroniskajiem pakalpojumiem un informācijai, lai veicinātu iedzīvotāju iekļaušanos sabiedrības sociālajos, ekonomiskajos un kultūras procesos un uzlabotu viņu dzīves kvalitāti

N

12. Projekta iesniegumā iekļautās darbības atbilst Ministru kabineta noteikumos par aktivitātes īstenošanu noteiktajām atbalstāmajām darbībām

P

13. Projekta īstenošanas rezultātā iedzīvotājiem tiks nodrošināta piekļuve publiskās pārvaldes elektroniskajiem pakalpojumiem

N

14. Projekta iesniegumā iekļautās attiecināmās izmaksas atbilst Ministru kabineta noteikumos par aktivitātes īstenošanu noteiktajām attiecināmajām izmaksām

P

15. Projekta iesnieguma finanšu aprēķins ir aritmētiski precīzi un pareizi izstrādāts

P

16. Projekta iesniegumā Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums nepārsniedz pieļaujamo procentuālo apmēru, kas noteikts Ministru kabineta noteikumos par aktivitātes īstenošanu

P

17. Neparedzētie izdevumi nepārsniedz Ministru kabineta noteikumos par aktivitātes īstenošanu noteikto procentuālo apmēru (ja attiecināms)

P

18. Projekta iesniegumā plānotie rezultāti un to vērtības ir precīzi definētas, izmērāmas un sekmēs aktivitātes mērķa sasniegšanu

P

19. Projekta iesniegumā ir pamatots, kā tiks nodrošināta projekta īstenošana un uzraudzība

P

20. Projekta iesniegumā ir noteikts, kā tiks nodrošināta projektā sasniegto rezultātu uzturēšana vismaz piecus gadus pēc projekta pabeigšanas

P

21. Projekta iesniegumā kopējais attiecināmo izmaksu apjoms nav mazāks par Ministru kabineta noteikumos par aktivitātes īstenošanu noteikto minimālo kopējo attiecināmo izmaksu apjomu

P

22. Projekta iesniegumā kopējais attiecināmo izmaksu apjoms nepārsniedz Ministru kabineta noteikumos par aktivitātes īstenošanu noteikto plānošanas reģiona kvotas apmēru

P

23. Projekta iesniedzējs plāno īstenot publicitātes un informācijas pasākumus atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības fondu publicitātes un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanu

P

24. Projektam ir veikta izmaksu efektivitātes analīze saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem par aktivitātes īstenošanu

N

25. Projekta attiecināmo izmaksu apjoms uz vienu iegūtā labuma vienību nepārsniedz Ministru kabineta noteikumos par aktivitātes īstenošanu noteikto maksimālo izmaksu apjomu uz vienu iegūtā labuma vienību

P

26. Projekta iesniedzējs ir apņēmies nodrošināt finansējumu no saviem līdzekļiem, ja projekta izmaksas pieaugs

P

PROJEKTA IESNIEDZĒJA ATBILSTĪBAS KRITĒRIJS

Vērtēšanas sistēma – Jā/Nē

Noraidāms1 vai precizējams2

27.

Projekta iesniedzējs atbilst Ministru kabineta noteikumos par aktivitātes īstenošanu noteiktajam projekta iesniedzējam

N

KVALITĀTES KRITĒRIJI

Vērtēšanas sistēma – punktu skala

28. Projekta iesniegumā noteiktās darbības paredzēts īstenot:

Kritērijā jāsaņem vismaz 1 punkts

28.1. 91 procentā un vairāk no plānošanas reģionā ietilpstošajām pašvaldībām

3

28.2. no 75 līdz 90,99 procentiem no plānošanas reģionā ietilpstošajām pašvaldībām

2

28.3. no 60 līdz 74,99 procentiem no plānošanas reģionā ietilpstošajām pašvaldībām

1

28.4. nav izpildītas vismaz 28.3.apakškritērijā noteiktās prasības

0

29. Projekta īstenošanas rezultātā tiks izveidoti un attīstīti publiskie interneta pieejas punkti:

Kritērijā jāsaņem vismaz 1 punkts

29.1. jaunizveidoto interneta pieejas punktu īpatsvars projektā pārsniedz 70 procentus no visiem projektā plānotajiem interneta pieejas punktiem

2

29.2. jaunizveidoto interneta pieejas punktu īpatsvars projektā ir no 50 līdz 70 procentiem no visiem projektā plānotajiem interneta pieejas punktiem

1

29.3. nav izpildītas vismaz 29.2.apakškritērijā noteiktās prasības

0

30. Projekta iesniegumā atspoguļota projekta īstenošanas gatavības pakāpe:

Kritērijā jāsaņem vismaz 1 punkts

30.1. ir izsludināts iepirkums par projektā paredzēto pamatlīdzekļu iegādi

3

30.2. ir sagatavota un apstiprināta iepirkuma dokumentācija par projektā paredzēto pamatlīdzekļu iegādi

2

30.3. ir sagatavota iepirkuma dokumentācija par projektā paredzēto pamatlīdzekļu iegādi

1

30.4. nav izpildītas vismaz 30.3.apakškritērijā noteiktās prasības

0

31. Projektu paredzēts īstenot:

Kritērijā jāsaņem vismaz 1 punkts

31.1. līdz 12 mēnešiem

3

31.2. no 13 līdz 18 mēnešiem

2

31.3. no 19 līdz 24 mēnešiem

1

31.4. nav izpildītas vismaz 31.3.apakškritērijā noteiktās prasības

0

KRITĒRIJI PAR HORIZONTĀLĀM PRIORITĀTĒM
32. Projektā ir paredzētas specifiskas darbības vienlīdzīgu iespēju nodrošināšanai, tajā skaitā nodrošinot pakalpojuma pieejamību personām ar funkcionāliem traucējumiem:

Kritērijā jāsaņem vismaz 1 punkts

32.1. projektā paredzētas četras un vairāk specifiskas darbības vienlīdzīgu iespēju nodrošināšanai

2

32.2. projektā paredzētas no vienas līdz trim specifiskām darbībām vienlīdzīgu iespēju nodrošināšanai

1

32.3. projektā nav paredzētas specifiskas darbības vienlīdzīgu iespēju nodrošināšanai

0

Paskaidrojums piešķirtajam vērtējumam
KOPĀ – 13

Ja piešķirts mazāk par 5 punktiem, projekta iesniegumu noraida

Piezīmes.

Ja saņemts negatīvs vērtējums, projekta iesniegumu noraida.

Ja saņemts negatīvs vērtējums, var pieņemt lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu, ka projekta iesniedzējs nodrošina atbilstību kritērijam lēmumā noteiktajā laikā.

Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministra vietā –
labklājības ministre I.Jurševska

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!