Ministru kabineta noteikumi Nr.787
Rīgā 2011.gada 11.oktobrī (prot. Nr.58 31.§)
Noteikumi par darbības programmas "Cilvēkresursi un nodarbinātība" papildinājuma 1.3.1.1.1.apakšaktivitātes "Atbalsts nodarbināto apmācībām komersantu konkurētspējas veicināšanai – atbalsts partnerībās organizētām apmācībām" projektu iesniegumu atlases trešo un turpmākajām kārtām
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības
struktūrfondu un
Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka:
1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Cilvēkresursi un nodarbinātība" papildinājuma 1.3.prioritātes "Nodarbinātības veicināšana un veselība darbā" 1.3.1.pasākuma "Nodarbinātība" 1.3.1.1.aktivitātes "Darbaspējas vecuma iedzīvotāju konkurētspējas paaugstināšana darba tirgū, tai skaitā nodarbināto pārkvalifikācija un aktīvie nodarbinātības pasākumi" 1.3.1.1.1.apakšaktivitātes "Atbalsts nodarbināto apmācībām komersantu konkurētspējas veicināšanai – atbalsts partnerībās organizētām apmācībām" (turpmāk – aktivitāte) projektu iesniegumu atlases trešo un turpmākās kārtas;
1.2. Eiropas Sociālā fonda projektu (turpmāk – projekts) iesniegumu vērtēšanas kritērijus;
1.3. prasības projekta iesniedzējam;
1.4. atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību;
1.5. atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu.
2. Eiropas Sociālā fonda finansējumu (turpmāk – finansējums) šīs aktivitātes ietvaros sniedz saskaņā ar Komisijas 2008.gada 6.augusta Regulu (EK) Nr.800/2008, kas atzīst noteiktas atbalsta kategorijas par saderīgām ar kopējo tirgu, piemērojot Līguma 87. un 88.pantu (vispārējā grupu atbrīvojuma regula) (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2008.gada 9.augusts, Nr. L 214) (turpmāk – Komisijas regula Nr.800/2008).
3. Aktivitātes trešās kārtas mērķis ir celt sīko (mikro) un mazo komersantu produktivitāti un darba efektivitāti, paaugstinot to darbinieku kvalifikāciju un prasmes informācijas un komunikācijas tehnoloģiju jomā, tādējādi nodrošinot komersanta konkurētspējas pieaugumu un veicinot tautsaimniecības attīstību.
4. Aktivitātes trešās un turpmāko kārtu mērķa grupa ir sīkie (mikro) un mazie komersanti.
5. Aktivitātes trešās kārtas ietvaros sasniedzamais uzraudzības rādītājs – līdz 2013.gadam apmācīt 5000 personas par informācijas un komunikācijas tehnoloģiju risinājumiem.
6. Aktivitātes trešās un turpmāko kārtu īstenošanas veids ir ierobežota projektu iesniegumu atlase.
7. Aktivitātes īstenošanu nodrošina atbildīgā iestāde un sadarbības iestāde. Atbildīgās iestādes funkcijas pilda Ekonomikas ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde). Sadarbības iestādes funkcijas pilda valsts aģentūra "Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra" (turpmāk – sadarbības iestāde). Sadarbības iestāde ir atbildīgās iestādes funkcionālā pārraudzībā.
8. Atbildīgā iestāde:
8.1. nodrošina aktivitātes īstenošanu, uzraudzību un kontroli, tai skaitā piemēro n+2 un n+3 principu aktivitātes līmenī, īstenojot Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999 (turpmāk – Padomes regula Nr.1083/2006), 93.panta 1. un 2.punktā minēto principu izpildi;
8.2. sniedz sabiedrībai informāciju un nodrošina publicitāti jautājumos, kas saistīti ar aktivitātes īstenošanu;
8.3. ar projekta iesniedzēju saskaņo komersantu atlases kritērijus.
9. Sadarbības iestāde:
9.1. nosūta ierobežotam projektu iesniedzēju lokam uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu;
9.2. izveido projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju un izstrādā komisijas darbības kārtību;
9.3. pirms uzsākta projektu iesniegumu pieņemšana, izstrādā un publicē sadarbības iestādes tīmekļa vietnē projektu iesniegumu vērtēšanas un vērtēšanas veidlapas aizpildīšanas metodiku un projekta īstenošanas līguma paraugu, tai skaitā starpposma un noslēguma pārskata veidlapu, tās aizpildīšanas kārtību un izdevumus apliecinošo dokumentu sarakstu;
9.4. veic projektu iesniegumu atlasi un nodrošina projektu iesniegumu vērtēšanu;
9.5. pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu un informē par to projekta iesniedzēju;
9.6. izvērtē un pieņem lēmumu par projekta grozījumiem atbilstoši līgumam par projekta īstenošanu un normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu;
9.7. sniedz projekta iesniedzējam informāciju par projekta iesnieguma sagatavošanu, projekta īstenošanu un līgumā par projekta īstenošanu ietverto nosacījumu izpildi;
9.8. slēdz līgumu par projekta īstenošanu ar finansējuma saņēmēju;
9.9. nodrošina aktivitātes īstenošanu, uzraudzību un kontroli, tai skaitā piemēro n+2 un n+3 principu projektu līmenī, īstenojot Padomes regulas Nr.1083/2006 93.panta 1. un 2.punktā minēto principu izpildi;
9.10. analizē problēmas aktivitātes un projektu īstenošanā, kā arī sniedz atbildīgajai iestādei priekšlikumus par aktivitātes un projektu īstenošanas uzlabošanu;
9.11. pārbauda un apstiprina finansējuma saņēmēja progresa pārskatu un maksājuma pieprasījumu un sagatavo izdevumu deklarāciju;
9.12. sniedz sabiedrībai informāciju un nodrošina publicitāti jautājumos, kas saistīti ar aktivitātes ietvaros iesniegtajiem projektu iesniegumiem;
9.13. nodrošina, lai Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmā tiktu uzkrāti dati par projektu iesniegumiem un projektiem.
10. Aktivitātes trešajai kārtai pieejamais Eiropas Sociālā fonda finansējums (turpmāk – finansējums) ir 1 121 374 lati. Turpmākās projektu iesniegumu atlases kārtas tiks īstenotas par trešās kārtas atlikušo finansējumu.
11. Maksimālais attiecināmais Eiropas Sociālā fonda finansējuma apmērs ir 80 % no projekta attiecināmo izmaksu kopsummas.
II. Projekta iesniedzējam noteiktās prasības
12. Aktivitātes trešās kārtas ietvaros projekta iesniedzējs ir biedrība, kura pārstāv saimnieciskās darbības veicējus informācijas un komunikācijas tehnoloģiju un telekomunikāciju nozarēs un kura papildus atbilst šādiem nosacījumiem:
12.1. tai ir izglītības iestādes statuss;
12.2. tās Latvijā reģistrēto biedru kopējais apgrozījums pēdējā noslēgtajā pārskata gadā ir pārsniedzis 100 miljonus latu (tiek ņemts vērā arī to saimnieciskās darbības veicēju apgrozījums, kas nav projekta iesniedzēja biedri, bet ir biedri kādā no organizācijām, kas ir projekta iesniedzēja biedri);
12.3. tā ir reģistrēta Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra Biedrību un nodibinājumu reģistrā ne vēlāk kā trīs gadus pirms projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē.
13. Uz finansējumu nevar pretendēt, ja:
13.1. projekta iesniedzējs citu projektu īstenošanas laikā sadarbības iestādei un atbildīgajai iestādei sniedzis nepatiesu informāciju vai tīši maldinājis saistībā ar struktūrfondu līdzfinansēto projektu īstenošanu;
13.2. projekta iesniedzēja interesēs fiziska persona ir izdarījusi noziedzīgu nodarījumu, kas skāris Latvijas Republikas vai Eiropas Savienības finanšu intereses, un projekta iesniedzējam saskaņā ar Krimināllikumu ir piemēroti piespiedu ietekmēšanas līdzekļi;
13.3. projekta iesniedzējs ir saņēmis vai paredz saņemt finansējumu par tām pašām attiecināmajām izmaksām citu aktivitāšu ietvaros no vietējiem, reģionālajiem, valsts vai Eiropas Savienības struktūrfondu līdzekļiem;
13.4. projekta iesniedzējs ir pārkāpis šo noteikumu vai citu normatīvo aktu nosacījumus Eiropas Savienības fondu jomā;
13.5. projekta iesniedzējs ar tiesas lēmumu ir pasludināts par maksātnespējīgu, atrodas sanācijas vai tiesiskās aizsardzības procesā, tā saimnieciskā darbība ir izbeigta vai saskaņā ar komercreģistrā pieejamo informāciju tas atrodas likvidācijas procesā;
13.6. projekta iesniedzējam ir Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu un citu valsts vai pašvaldību noteikto obligāto maksājumu parādi;
13.7. projekta iesniedzējs ir sodīts par Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 189.2 panta trešajā daļā minēto administratīvo pārkāpumu vai tam ir piemēroti piespiedu ietekmēšanas līdzekļi par Krimināllikuma 280.panta otrajā daļā minētā noziedzīgā nodarījuma izdarīšanu;
13.8. uz projekta iesniedzēju attiecas līdzekļu atgūšanas rīkojums, kas minēts Komisijas regulas Nr.800/2008 1.panta 6.punkta "a" apakšpunktā;
13.9. projekta iesniedzējam saskaņā ar pēdējo divu noslēgto finanšu gadu finanšu pārskatos norādīto informāciju ir novērojamas grūtībās nonākuša saimnieciskās darbības veicēja pazīmes – zaudējumu pieaugums, apgrozījuma samazināšanās, naudas plūsmas samazināšanās, parādu pieaugums un procentu likmju celšanās – un projekta iesniedzēja sniegtā informācija norāda, ka tas nespēj atgūties ar saviem resursiem vai ar līdzekļiem, ko tas iegūst no saviem biedriem vai īpašniekiem, vai no tirgus avotiem. Minēto nosacījumu nepiemēro saimnieciskās darbības veicējiem, kas reģistrēti mazāk nekā trīs gadus pirms projekta iesnieguma iesniegšanas dienas.
III. Prasības komersantiem atbalsta saņemšanai
14. Atbalstu var saņemt komersants, kas atbilst šādām prasībām:
14.1. komersants ir reģistrēts Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra komercreģistrā;
14.2. komersants pretendē uz atbalstu atbalstāmajā nozarē (neatbalstāmas ir darbības un nozares atbilstoši šo noteikumu 1.pielikumam);
14.3. komersants atbilst sīko (mikro) vai mazo komersantu definīcijai saskaņā ar Komisijas regulas Nr.800/2008 1.pielikumu;
14.4. komersants ar tiesas lēmumu nav atzīts par maksātnespējīgu, tai skaitā neatrodas sanācijas procesā vai tiesiskās aizsardzības procesā, tā saimnieciskā darbība nav izbeigta vai saskaņā ar komercreģistrā pieejamo informāciju tas neatrodas likvidācijas procesā;
14.5. komersants neatbilst grūtībās nonākuša komersanta statusam. Grūtībās nonācis komersants ir komersants, kas atbilst Komisijas regulas Nr.800/2008 1.panta 7.punktā noteiktajai grūtībās nonākuša komersanta definīcijai;
14.6. komersantam nav Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu un citu valsts vai pašvaldību noteikto obligāto maksājumu parādu;
14.7. komersants finansējuma saņēmējam nav sniedzis nepatiesu informāciju vai tīši maldinājis saistībā ar Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansēto projektu īstenošanu;
14.8. komersanta interesēs fiziska persona nav izdarījusi noziedzīgu nodarījumu, kas skāris Latvijas Republikas vai Eiropas Savienības finanšu intereses, un projekta iesniedzējam saskaņā ar Krimināllikumu nav piemēroti piespiedu ietekmēšanas līdzekļi;
14.9. komersants nav saņēmis vai neparedz saņemt finansējumu par tiem pašiem apmācību kursiem citu aktivitāšu ietvaros no vietējiem, reģionālajiem, valsts vai Eiropas Savienības līdzekļiem;
14.10. uz komersantu neattiecas līdzekļu atgūšanas rīkojums, kas minēts Komisijas regulas Nr.800/2008 1.panta 6.punka "a" apakšpunktā.
IV. Atbalstāmās un neatbalstāmās darbības
15. Aktivitātes trešās un turpmāko kārtu ietvaros tiek atbalstītas šādas darbības:
15.1. sīko (mikro) un mazo komersantu apmācības informācijas un komunikācijas tehnoloģiju jomā (tai skaitā elektroniskas apmācības veidā);
15.2. projekta administrēšana;
15.3. publicitātes pasākumi.
16. Projekta iesniedzējs izstrādā komersantu atlases kritērijus, pēc kuriem nosaka komersantus šo noteikumu 15.1.apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību saņemšanai atbilstoši šo noteikumu 4.punktā minētajām mērķa grupām.
17. Projekta iesniedzējs pirms projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē saskaņo šo noteikumu 16.punktā minētos komersantu atlases kritērijus ar atbildīgo iestādi. Sadarbības iestāde, nosūtot uzaicinājumu projekta iesniedzējam iesniegt projekta iesniegumu ierobežotai projektu iesniegumu atlasei, vienlaikus norāda, ka termiņš komersanta atlases kritēriju iesniegšanai atbildīgajā iestādē ir piecas darbdienas no minētā uzaicinājuma saņemšanas.
18. Atbildīgā iestāde sniedz atzinumu par komersantu atlases kritērijiem piecu darbdienu laikā.
19. Projekta iesniedzējs iesniedz projekta iesniegumu pēc atbildīgās iestādes pozitīva atzinuma saņemšanas par komersantu atlases kritēriju atbilstību.
20. Finansējuma saņēmējs šo noteikumu 15.1.apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai var piesaistīt ārējo pakalpojumu sniedzējus –juridiskas vai fiziskas personas, kuru kvalifikācija atbilst šādām prasībām:
20.1. pasniedzējam ir vismaz triju gadu darba pieredze jomā, kurā tiks apmācīti nodarbinātie, vai vismaz triju gadu pieredze apmācību sniegšanā jomā, kurā tiks apmācīti nodarbinātie;
20.2. pasniedzēja izglītība apmācību nozarē nav zemāka par kvalifikāciju, ko iegūs nodarbinātie, apgūstot apmācību programmu. Pasniedzējam ir augstākā izglītība.
21. Ārējo pakalpojumu sniedzējus izvēlas, veicot iepirkumu. Ja finansējuma saņēmējs veic iepirkumu šo noteikumu 15.1.apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, ārējo pakalpojumu sniedzējs komersantus atbalstāmo darbību saņemšanai izvēlas, ievērojot finansējuma saņēmēja izstrādātos komersantu atlases kritērijus.
22. Finansējuma saņēmējs, kas piesaista ārējo pakalpojumu sniedzēju, ir atbildīgs, lai apmācības komersantiem, kuri atlasīti atbilstoši komersantu atlases kritērijiem, tiktu nodrošinātas pie pasniedzējiem ar darba pieredzi un kvalifikāciju atbilstoši šo noteikumu 20.punktā noteiktajām prasībām.
23. Finansējumu piešķir komersantu vispārējām apmācībām. Vispārējās apmācības ir mācības, kas atbilst Komisijas regulas Nr.800/2008 38.pantā noteiktajai definīcijai.
24. Komersanti, kas saskaņā ar Ministru kabineta 2010.gada 30.marta noteikumiem Nr.328 "Noteikumi par darbības programmas "Cilvēkresursi un nodarbinātība" papildinājuma 1.3.1.1.1.apakšaktivitātes "Atbalsts nodarbināto apmācībām komersantu konkurētspējas veicināšanai – atbalsts partnerībās organizētām apmācībām" projektu iesniegumu atlases otro kārtu" ir piedalījušies aktivitātes otrajā kārtā kā partneri, trešās kārtas ietvaros nedrīkst saņemt atbalstu par tādiem pašiem apmācību kursiem un pie tiem pašiem apmācību sniedzējiem kā aktivitātes otrajā kārtā.
V. Attiecināmās un neattiecināmās izmaksas
25. Aktivitātes ietvaros attiecināmas ir šādas izmaksu pozīcijas:
25.1. apmācību kursu izmaksas. Apmācību kursu izmaksas var veidot šādas izmaksu apakšpozīcijas:
25.1.1. kopējā pasniedzēju darba samaksa par darba stundām, klātienē nodrošinot apmācības (tai skaitā darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas). Stundu skaits nedrīkst pārsniegt apmācību kursu ilgumu;
25.1.2. izmaksas par materiāliem un pakalpojumiem, kas tieši saistīti ar apmācību kursiem:
25.1.2.1. apmācībām izmantojamo mācību materiālu izmaksas par drukātiem, elektroniskiem vai audiovizuāli sagatavotiem materiāliem, kuri pēc apmācību beigām paliek apmācīto nodarbināto īpašumā (atbilstoši apmācīto nodarbināto skaitam, kā arī viena papildu eksemplāra izmaksas saskaņā ar šo noteikumu 38.punktu);
25.1.2.2. izmaksas, kas saistītas ar tiesību iegūšanu elektroniskās apmācību platformas izmantošanai, nepārsniedzot 15 % no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām;
25.1.2.3. apmācībām izmantojamo telpu un iekārtu nomas izmaksas par mācību laiku;
25.1.2.4. izmaksas, kas saistītas ar nodarbināto apmācību vajadzību noteikšanu un zināšanu līmeņa testēšanu, nepārsniedzot 10 % no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām;
25.1.2.5. sertifikācijas un eksaminācijas izmaksas;
25.2. pasniedzēju komandējumu un darba braucienu izmaksas (dienas nauda, izdevumi par viesnīcu (naktsmītni), ceļa (transporta) izdevumi), kas nepārsniedz normas, kas noteiktas normatīvajos aktos par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem un darbinieku darba braucieniem saistītie izdevumi;
25.3. neparedzētie izdevumi, kurus var izmantot šo noteikumu 25.1.apakšpunktā minētajām izmaksām, nepārsniedzot piecus procentus no projekta attiecināmajām tiešajām izmaksām. Neparedzētos izdevumus finansējuma saņēmējs var izmantot, to iepriekš saskaņojot ar sadarbības iestādi, pamatojoties uz līgumu par projekta īstenošanu;
25.4. projekta attiecināmo izmaksu pievienotās vērtības nodoklis, ja projekta iesniedzējs to nevar atgūt atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā;
25.5. izmaksas, kas atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības fondu publicitātes un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanu ir saistītas ar informācijas un publicitātes pasākumiem par projekta īstenošanu (tai skaitā, plakāti, informatīvie semināri, bukleti, mājaslapa internetā, informatīvās relīzes medijiem), nepārsniedzot 2,5 % no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām;
25.6. projekta netiešās faktiskās izmaksas – projekta administratīvās izmaksas (netiešās izmaksas – projekta vadības darba samaksa, darba vietas aprīkojuma izmaksas (pieļaujama tikai aprīkojuma noma), transporta izmaksas (maksa par degvielu, par transportlīdzekļa nomu, par transporta pakalpojumu pirkšanu, par sabiedriskā transporta izmantošanu), telpu īres un nomas izmaksas, telpu apsaimniekošanas izmaksas (apkure, elektrība, apsaimniekošanas pakalpojumi, ūdensapgāde), kancelejas preču izmaksas, interneta un telekomunikāciju izmaksas, komandējumu vai darba braucienu izmaksas, audita izmaksas), nepārsniedzot piecus procentus no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām.
26. Izmaksas ir attiecināmas, ja tās:
26.1. ir veiktas un uzskaitītas finansējuma saņēmēja grāmatvedības uzskaitē, identificējamas, nodalītas no pārējām izmaksām, pārbaudāmas un apliecinātas ar attiecīgu attaisnojuma dokumentu oriģināliem. Izdevumu attaisnojuma dokumenti atbilst attiecīgo normatīvo aktu prasībām;
26.2. ir nepieciešamas projekta īstenošanai, paredzētas apstiprinātajā projekta iesniegumā un tiks veiktas, ievērojot finanšu vadības, ekonomiskuma, produktivitātes un efektivitātes principus;
26.3. projektu izmaksu tāmē ir aprēķinātas aritmētiski pareizi, ievērojot aktivitātē noteiktos attiecināmo izmaksu ierobežojumus;
26.4. atbilst aktivitātē noteiktajam veidam un apjomam.
27. Nav attiecināmas šādas izmaksas:
27.1. izmaksas, kuras nav minētas šo noteikumu 25.punktā;
27.2. izmaksas, kuras radušās pirms projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē un pēc līgumā par projekta īstenošanu noteiktā termiņa beigām;
27.3. izmaksas, par kurām nav iesniegti finanšu līdzekļu izlietojumu apliecinoši dokumenti;
27.4. izmaksas, kuras nav tieši saistītas ar projekta ietvaros veiktajām darbībām, nav samērīgas un pamatotas;
27.5. izmaksas, kas pārsniedz šo noteikumu 25.1.2.2., 25.1.2.4., 25.3., 25.5. un 25.6.apakšpunktā minētos izmaksu ierobežojumus;
27.6. izmaksas par apmācībām augstākās izglītības programmās.
28. Šo noteikumu 25.6.apakšpunktā minētais projekta vadības personāls tiek nodarbināts uz uzņēmuma vai pakalpojuma līguma pamata, atlīdzībā iekļaujot arī darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, ja to nosaka normatīvie akti nodokļu jomā. Uzņēmuma vai pakalpojuma līgumā nenorāda stundas tarifa likmi, bet norāda sasniedzamo rezultātu.
29. Projekta tiešās attiecināmās izmaksas ir izmaksas, kas ir norādītas šo noteikumu 25.1., 25.2., 25.3., 25.4. un 25.5.apakšpunktā.
VI. Projektu iesniegumu atlases izsludināšana un projektu iesniegumu iesniegšana
30. Sadarbības iestāde 30 dienu laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās nosūta uzaicinājumu projekta iesniedzējiem, kas atbilst šo noteikumu 12.punktā noteiktajām prasībām, iesniegt projekta iesniegumu ierobežotai projektu iesniegumu atlasei.
31. Lai pieteiktos finansējuma saņemšanai, projekta iesniedzējs sadarbības iestādē iesniedz projekta iesniegumu:
31.1. aizpildītu projekta iesnieguma veidlapu (2.pielikums);
31.2. papildus iesniedzamos dokumentus:
31.2.1. iepirkuma procedūru apliecinošos dokumentus;
31.2.2. apmācību plānu, kurā norādītas paredzētās apmācību programmas, plānotais apmācību norises laiks, vieta (pilsēta vai plānošanas reģions), ilgums, mērķauditorija, apmācībās iesaistīto komersantu un personu skaits, apmācību nepieciešamība un iegūto zināšanu izmantošanas iespējas;
31.2.3. kritērijus atbalsta piešķiršanai sīkajiem (mikro) un mazajiem komersantiem;
31.2.4. citus dokumentus, kurus projekta iesniedzējs uzskata par nepieciešamiem, lai pamatotu projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 3.pielikumā minētajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem.
32. Projekta iesniegumu var iesniegt papīra formā vai elektroniska dokumenta formā. Projekta iesniegumu papīra formā var iesniegt personīgi sadarbības iestādē vai nosūtīt pa pastu ierakstītā vēstulē. Projekta iesniegumu elektroniska dokumenta formā var iesniegt personīgi sadarbības iestādē, nosūtīt pa pastu vai nosūtīt uz sadarbības iestādes elektroniskā pasta adresi, kas norādīta projekta iesnieguma iesniegšanas uzaicinājumā.
33. Ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā, to iesniedz vienā eksemplārā caurauklotu, ar secīgi sanumurētām lapām, uz pēdējās lapas otrā pusē diegu gali ir pielīmēti, uz uzlīmes ir norāde par dokumentā sanumurēto un cauraukloto lapu skaitu, apliecinājums par dokumentu kopiju pareizību, projekta iesniedzēja nosaukums, projekta iesnieguma sagatavošanas datums, dokumenta autora nosaukums, dokumenta izstrādāšanas vieta un projekta iesniedzēja amatpersonas paraksts.
34. Ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā, projekta iesniedzējs ne vēlāk kā triju darbdienu laikā pēc projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē iesniedz vai nosūta uz elektroniskā pasta adresi, kas norādīta paziņojumā par projekta iesnieguma iesniegšanu, aizpildītu projekta iesnieguma veidlapu DOC, XLS, JPG vai PDF datņu formātā.
35. Ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniska dokumenta formā, tas atbilst šādām prasībām:
35.1. projekta iesniegums ir izstrādāts un noformēts atbilstoši elektronisko dokumentu apriti regulējošajiem normatīvajiem aktiem;
35.2. projekta iesniegums ir izstrādāts DOC, XLS, JPG vai PDF datņu formātā;
35.3. projekta iesniegums ir parakstīts ar drošu elektronisko parakstu un apliecināts ar laika zīmogu pirms projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām.
36. Ja projekta iesniegumu iesniedz, nosūtot pa pastu, un rodas domstarpības par projekta iesnieguma iesniegšanas laiku, projekta iesniedzējam jāpierāda, ka projekta iesniegums nodots pastā pirms projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām.
37. Ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniska dokumenta veidā un rodas domstarpības par projekta iesnieguma iesniegšanas laiku, projekta iesniedzējam jāpierāda, ka projekta iesniegums ir nosūtīts līdz projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām.
38. Projekta iesniedzēja pienākums ir sagatavot un glabāt projekta iesnieguma atvasinājumu un ar projekta īstenošanu saistīto dokumentu oriģinālus vai normatīvajos aktos par dokumentu izstrādāšanu un noformēšanu noteiktajā kārtībā apliecinātas to kopijas līdz projektu iesniegumu vērtēšanas beigām, bet, ja projektu apstiprina, – līdz 2021.gada 31.decembrim. Projekta iesniedzējam ir pienākums sniegt Eiropas Komisijas un Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistīto institūciju pārstāvjiem pieeju šiem dokumentiem vai normatīvajos aktos par dokumentu izstrādāšanu un noformēšanu noteiktajā kārtībā apliecinātām to kopijām.
39. Sadarbības iestāde vienas darbdienas laikā pēc projekta iesnieguma saņemšanas rakstiski paziņo projekta iesniedzējam projekta iesnieguma reģistrācijas numuru.
VII. Projektu iesniegumu vērtēšana un lēmumu pieņemšana
40. Projektu iesniegumu vērtēšanu nodrošina sadarbības iestādes izveidota projektu iesniegumu vērtēšanas komisija (turpmāk – komisija):
40.1. komisijas sastāvā ietilpst valsts aģentūras "Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra" un Ekonomikas ministrijas izvirzītie pārstāvji;
40.2. komisijas sēdēs novērotāja statusā bez balsstiesībām var piedalīties vadošās iestādes, atbildīgās un sadarbības iestādes pārstāvji;
40.3. komisijai ir tiesības pieaicināt ekspertus ar padomdevēja tiesībām.
41. Komisijas darbību nosaka sadarbības iestādes izstrādāta un apstiprināta kārtība.
42. Projekta iesniegumus vērtē atbilstoši šo noteikumu 3.pielikumā minētajiem kvalitātes, atbilstības un administratīvajiem kritērijiem, izmantojot projektu iesniegumu atlases un vērtēšanas kārtību un projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapas, kas noteiktas normatīvajā aktā par kārtību, kādā nosaka Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības un kontroles sistēmas izveidošanas prasības.
43. Projekta iesnieguma atbilstību administratīvajiem un atbilstības kritērijiem vērtē ar "jā" vai "nē" ("jā" – atbilst, "nē" – neatbilst). Projekta iesnieguma atbilstību kvalitātes kritērijiem vērtē, piešķirot noteiktu punktu skaitu.
44. Ja projekta iesniegumā nav informācijas, lai izvērtētu projekta iesnieguma atbilstību vienam vai vairākiem vērtēšanas kritērijiem, vai ja minētā informācija nav salasāma, uzskata, ka projekta iesniegums neatbilst attiecīgajam kritērijam vai attiecīgajā kritērijā tiek piešķirts zemākais vērtējums.
45. Projekta iesnieguma vērtēšanas kārtība:
45.1. vispirms vērtē projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 3.pielikuma 3.1., 3.11., 3.12., 3.13., 3.23., 3.24., 4.1. un 4.2.apakšpunktā minētajiem kritērijiem. Ja projekta iesniegums neatbilst kādam no minētajiem kritērijiem, vērtēšanu neturpina;
45.2. ja projekta iesniegums atbilst šo noteikumu 3.pielikuma 3.1., 3.11., 3.12., 3.13., 3.23., 3.24., 4.1. un 4.2.apakšpunktā minētajiem kritērijiem, vērtēšanu turpina pēc šo noteikumu 3.pielikumā minētajiem kvalitātes kritērijiem (1.1., 1.2., 2.1., 2.2., 2.3. un 2.4.apakšpunkts);
45.3. ja projekta iesniegums katrā kvalitātes kritērijā ir saņēmis vismaz minimālo punktu skaitu, projekta iesniegumu vērtē atbilstoši pārējiem šo noteikumu 3.pielikumā minētajiem atbilstības un administratīvajiem kritērijiem (3.2., 3.3., 3.4., 3.5., 3.6., 3.7., 3.8., 3.9., 3.10., 3.14., 3.15., 3.16., 3.17., 3.18., 3.19., 3.20., 3.21., 3.22., 4.3., 4.4., 4.5., 4.6., 4.7., 4.8. un 4.9. apakšpunkts).
46. Sadarbības iestādes vadītājs, pamatojoties uz komisijas vērtējumu, pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, ja ir izpildīti šādi nosacījumi:
46.1. projekta iesniegums atbilst visiem atbilstības un administratīvajiem kritērijiem;
46.2. projekta iesniegums katrā kvalitātes kritērijā ir saņēmis vismaz minimālo punktu skaitu.
47. Sadarbības iestādes vadītājs, pamatojoties uz komisijas vērtējumu, pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu, ja:
47.1. projekta iesniegums neatbilst vienam vai vairākiem šo noteikumu 3.pielikuma 3.1., 3.11., 3.12., 3.13., 3.23., 3.24., 4.1. un 4.2.apakšpunktā minētajiem kritērijiem;
47.2. projekta iesniegums vienā vai vairākos kvalitātes kritērijos nav saņēmis minimālo punktu skaitu.
48. Lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu var ietvert nosacījumus, kas jāizpilda, lai projekta iesniedzējs varētu noslēgt līgumu par projekta īstenošanu.
49. Lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu sadarbības iestāde norāda, kāda papildu vai precizējoša informācija ir nepieciešama, lai projekta iesniegums atbilstu šo noteikumu 3.pielikumā minētajiem atbilstības un administratīvajiem kritērijiem (3.2., 3.3., 3.4., 3.5., 3.6., 3.7., 3.8., 3.9., 3.10., 3.14., 3.15., 3.16., 3.17., 3.18., 3.19., 3.20., 3.21., 3.22., 4.3., 4.4., 4.5., 4.6., 4.7., 4.8. un 4.9. apakšpunkts), un termiņu, kādā informācija ir jāiesniedz.
50. Sadarbības iestādes lēmumā ietverto nosacījumu izpildes termiņš nevar būt īsāks par 10 dienām un garāks par 30 dienām no dienas, kad parakstīts lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu. Nosacījumu izpildes termiņš nav pagarināms.
51. Informāciju par to, ka izpildīts lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu, projekta iesniedzējs iesniedz sadarbības iestādē izvērtēšanai.
52. Sadarbības iestāde 30 dienu laikā pēc informācijas saņemšanas izvērtē projekta iesniedzēja iesniegto informāciju un sagatavo atzinumu par tās atbilstību lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietvertajiem nosacījumiem.
53. Ja projekta iesniedzējs nenodrošina lēmumā ietverto nosacījumu izpildi lēmumā noteiktajā apjomā un termiņā, projekta iesniegums uzskatāms par noraidītu. Atzinumu par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi vai neizpildi sadarbības iestāde divu darbdienu laikā pēc atzinuma parakstīšanas nosūta projekta iesniedzējam.
54. Sadarbības iestāde lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu projekta iesniedzējam nosūta pa pastu divu darbdienu laikā no lēmuma pieņemšanas dienas.
55. Ja projekta iesniedzējs projekta iesniegumu neiesniedz noteiktajā termiņā, sadarbības iestāde 30 dienu laikā pēc projekta iesnieguma iesniegšanas beigu termiņa rakstiski nosūta projekta iesniedzējam atkārtotu uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu. Ja projekta iesniegumu noraida, sadarbības iestāde 30 dienu laikā pēc tam, kad pieņemts lēmums par projekta iesnieguma noraidīšanu, rakstiski nosūta projekta iesniedzējam atkārtotu uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu.
VIII. Projekta īstenošanas un finansējuma saņemšanas nosacījumi
56. Projekta maksimālais īstenošanas ilgums ir līdz 2015.gada 1.jūlijam.
57. Atbilstoši Komisijas regulas Nr.800/2008 8.panta 2.punktā noteiktajam projekta iesniedzējs var uzsākt atbalstāmās darbības pēc projekta iesnieguma iesniegšanas. Ar projekta atbalstāmo darbību uzsākšanu tiek saprasta līguma noslēgšana ar apmācību sniedzēju par apmācību sniegšanu sīkajiem (mikro) un mazajiem komersantiem vai līguma noslēgšana ar komersantu par apmācību saņemšanu (atkarībā no tā, kurš notikums iestājas pirmais).
58. Sadarbības iestāde apmācību kursu izmaksu ekonomisko pamatotību un atbilstību tirgus cenām vērtē, pirms projekta iesniedzējs ir uzsācis iepirkuma procedūru. Projekta iesniedzējs pirms iepirkuma procedūras uzsākšanas iesniedz sadarbības iestādē iepirkuma tehnisko specifikāciju par attiecīgajiem apmācību kursiem. Sadarbības iestāde 15 darbdienu laikā pēc minēto dokumentu saņemšanas izvērtē tehnisko specifikāciju un informē projekta iesniedzēju par plānoto izmaksu atbilstību vai neatbilstību tirgus cenām. Ja apmācību kursu plānotās izmaksas nepārsniedz tirgus cenas, projekta iesniedzējs var uzsākt iepirkuma procedūru.
59. Iepirkumu, kas nepieciešams projekta īstenošanai, finansējuma saņēmējs veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem. Finansējuma saņēmējs pirms līguma slēgšanas ar iepirkuma procedūrā noteikto uzvarētāju saskaņo ar sadarbības iestādi iepirkuma procedūras atbilstību normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem. Sadarbības iestāde iepirkuma dokumentāciju izvērtē 15 darbdienu laikā pēc minēto dokumentu saņemšanas.
60. Finansējuma saņēmējs pirmo iepirkuma konkursu izsludina ne vēlāk kā triju mēnešu laikā no projekta iesnieguma apstiprināšanas dienas. Ja konkurss netiek izsludināts minētajā termiņā, sadarbības iestāde var pieņemt lēmumu izbeigt līgumu par projekta īstenošanu.
61. Finansējuma saņēmējs nodrošina projekta īstenošanas finanšu plūsmas skaidru nodalīšanu no citas finansējuma saņēmēja darbības finanšu plūsmām projekta īstenošanas laikā un piecus gadus pēc tam, kad pabeigta projekta īstenošana.
62. Finansējuma saņēmējs nodrošina, lai tā mājaslapā internetā ne retāk kā reizi trijos mēnešos tiktu ievietota aktuāla informācija par projekta īstenošanu.
63. Līgumā par projekta īstenošanu paredzētajā kārtībā un laikā finansējuma saņēmējs iesniedz sadarbības iestādē ceturkšņa pārskatu.
64. Sadarbības iestādei ir tiesības starpposma un noslēguma maksājuma pieprasījuma vērtēšanas laikā, kā arī pēc maksājuma veikšanas pieprasīt no finansējuma saņēmēja papildu informāciju, kas saistīta ar starpposma un noslēguma pārskata vērtēšanu.
65. Šo noteikumu 25.1.2.2., 25.1.2.4., 25.3., 25.5. un 25.6.apakšpunktā minēto izmaksu ierobežojuma kontroli sadarbības iestāde veic, apstiprinot noslēguma maksājuma pieprasījumu.
66. Sadarbības iestāde proporcionāli samazina finansējumu un veic finanšu korekciju:
66.1. ja faktiskais finanšu līdzekļu izlietojums ir mazāks, nekā paredzēts projekta iesniegumā;
66.2. ja nav īstenota kāda no līgumā par projekta īstenošanu paredzētajām darbībām, bet tiek sasniegts projekta mērķis;
66.3. ja nav pieejami finanšu līdzekļu izlietojumu apliecinošie dokumenti;
66.4. ja līdzekļu izlietojums nav samērīgs un pamatots;
66.5. ja finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas laikā sadarbības iestādei un atbildīgajai iestādei sniedzis nepatiesu informāciju vai tīši maldinājis saistībā ar projekta īstenošanu;
66.6. ja finansējuma saņēmēja piesaistītie ārējo pakalpojumu sniedzēji nenodrošina šo noteikumu 22.punktā minēto prasību ievērošanu.
67. Sadarbības iestādei ir tiesības starpposmu un noslēguma pārskata vērtēšanas laikā pieaicināt ekspertu, lai pārbaudītu, vai projekta izmaksu tāmē norādītās attiecināmās izmaksas nav nepamatoti augstas.
68. Projekta īstenošanas laikā finansējuma saņēmējs var saņemt avansa maksājumu, kas nepārsniedz 15 % no publiskā finansējuma apmēra un kam nav nepieciešama kredītiestādes garantija par avansa atdošanu.
Ministru prezidents V.Dombrovskis
Ekonomikas ministrs A.Kampars
1.pielikums
Ministru kabineta
2011.gada 11.oktobra
noteikumiem Nr.787
Nozares, kurām nav paredzēts atbalsts
Darbības programmas "Cilvēkresursi un nodarbinātība" papildinājuma 1.3.prioritātes "Nodarbinātības veicināšana un veselība darbā" 1.3.1.pasākuma "Nodarbinātība" 1.3.1.1.aktivitātes "Darbaspējas vecuma iedzīvotāju konkurētspējas paaugstināšana darba tirgū, tai skaitā nodarbināto pārkvalifikācija un aktīvie nodarbinātības pasākumi" 1.3.1.1.1.apakšaktivitātes "Atbalsts nodarbināto apmācībām komersantu konkurētspējas veicināšanai – atbalsts partnerībās organizētām apmācībām" (turpmāk – aktivitāte) projektu iesniegumu atlases trešās kārtas ietvaros finansējums netiek sniegts šādās nozarēs:
1. Lauksaimniecības produktu primārā ražošana
1.1. Līguma par Eiropas Savienības darbību I pielikumā minēto lauksaimniecības produktu primārā ražošana. Atbalsts tiek sniegts lauksaimniecības produktu apstrādei un tirdzniecībai, izņemot tādu produktu ražošanu un tirdzniecību, kas atdarina vai aizstāj pienu un piena produktus, kā norādīts Padomes 2007.gada 22.oktobra Regulā (EK) Nr.1234/2007, ar ko izveido lauksaimniecības tirgu kopīgu organizāciju un paredz īpašus noteikumus dažiem lauksaimniecības produktiem (Vienotā TKO regula), un izņemot produktus ar kombinētās nomenklatūras (KN) kodiem 4502, 4503 un 4504 (korķa izstrādājumi).
2. Zivsaimniecība un akvakultūra
2.1. Atbalsts netiek sniegts pasākumiem zivsaimniecības un akvakultūras nozarē, ko reglamentē Padomes 1999.gada 17.decembra Regula (EK) Nr.104/2000 par zivsaimniecības un akvakultūras produktu tirgu kopīgo organizāciju.
3. Ogļu rūpniecība
3.1. Atbilstoši Padomes 2002.gada 23.jūlija Regulai Nr.1407/2002 par valsts atbalstu ogļu rūpniecībai (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2006.gada 2.augusts, L 205, 1.–8.lpp.) ogles tiek definētas kā augstas kvalitātes, vidējas kvalitātes, kā arī zemas kvalitātes A un B kategorijas ogles ANO Eiropas Ekonomikas komisijas izstrādātās starptautiskās ogļu kodifikācijas sistēmas nozīmē (Starptautiskā vidējas kvalitātes un augstas kvalitātes ogļu kodifikācijas sistēma (1998), Ogļu slāņa starptautiskā klasifikācija (1998) un Starptautiskā zemas kvalitātes ogļu kodifikācijas sistēma (1999)).
3.2. Ogļu rūpniecības nozare ietilpst NACE 2.red. saimniecisko darbību statistiskās klasifikācijas kodu nodaļā 05 "Ogļu un brūnogļu (lignīta) ieguve" (NACE 1.1.red. grupā 10.1 "Akmeņogļu ieguve, apstrāde un aglomerācija" un grupā 10.2 "Brūnogļu (lignīta) ieguve, apstrāde un aglomerācija").
4. Tērauda rūpniecība
Atbilstoši Valsts reģionālā atbalsta pamatnostādņu 2007.–2013.gadam 1.pielikumam (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2006.gada 4.marts, C 54, 33.–34.lpp.) tērauda rūpniecības nozares ierobežojums ir attiecināms uz komersantiem, kas ražo šādus produktus:
Nr.p.k. |
Izstrādājums |
Kombinētās nomenklatūras kods (KN 2007)1 |
4.1. |
čuguns | 7201 |
4.2. |
ferosakausējumi | 7202 11 20, 7202 11 80, 7202 99 10 |
4.3. |
dzelzsrūdas tiešā reducēšanā iegūtie produkti un citi porainās dzelzs produkti | 7203 |
4.4. |
dzelzs un neleģētais tērauds | 7206 |
4.5. |
dzelzs vai neleģētā tērauda pusfabrikāti | 7207 11 11, 7207 11 14, 7207 11 16, 7207 12 10, 7207 19 12, 7207 19 80, 7207 20 11, 7207 20 15, 7207 20 17, 7207 20 32, 7207 20 52, 7207 20 80 |
4.6. |
dzelzs vai neleģētā tērauda plakani velmējumi | 7208 10 00, 7208 25 00, 7208 26 00, 7208 27 00, 7208 36 00, 7208 37 00, 7208 38 00, 7208 39 00, 7208 40 00, 7208 51, 7208 52, 7208 53, 7208 54 00, 7208 90, 7209 15 00, 7209 16, 7209 17, 7209 18, 7209 25 00, 7209 26, 7209 27, 7209 28, 7209 90, 7210 11 00, 7210 12, 7210 20 00, 7210 30 00, 7210 41 00, 7210 49 00, 7210 50 00, 7210 61 00, 7210 69 00, 7210 70, 7210 90, 7211 13 00, 7211 14 00, 7211 19 00, 7211 23, 7211 29 00, 7211 90, 7212 10, 7212 20 00, 7212 30 00, 7212 40, 7212 50, 7212 60 00 |
4.7. |
dzelzs vai neleģētā tērauda karsti velmēti stieņi brīvi tītos saišķos | 7213 10 00, 7213 20 00, 7213 91, 7213 99 |
4.8. |
pārējie dzelzs vai neleģētā tērauda stieņi | 7214 20 00, 7214 30 00, 7214 91, 7214 99, 7215 90 00 |
4.9. |
dzelzs un neleģētā tērauda leņķi, fasonprofili un speciālie profili | 7216 10 00, 7216 21 00, 7216 22 00, 7216 31, 7216 32, 7216 33, 7216 40, 7216 50, 7216 99 00 |
4.10. |
nerūsējošs tērauds | 7218 10 00, 7218 91 10, 7218 91 80, 7218 99 11, 7218 99 20 |
4.11. |
nerūsējošā tērauda plakani velmējumi | 7219 11 00, 7219 12, 7219 13, 7219 14, 7219 21, 7219 22, 7219 23 00, 7219 24 00, 7219 31 00, 7219 32, 7219 33, 7219 34, 7219 35, 7219 90, 7220 11 00, 7220 12 00, 7220 20, 7220 90 |
4.12. |
nerūsējošā tērauda stieņi | 7221 00, 7222 11, 7222 19, 7222 30 97, 7222 40 10, 7222 40 90 |
4.13. |
citāda leģētā tērauda plakani velmējumi | 7225 11 00, 7225 19, 7225 30, 7225 40, 7225 50, 7225 91 00, 7225 92 00, 7225 99 00, 7226 11 00, 7226 19, 7226 20 00, 7226 91, 7226 92 00, 7226 99 |
4.14. |
citāda leģētā tērauda stieņi | 7224 10, 7224 90 02, 7224 90 03, 7224 90 05, 7224 90 07, 7224 90 14, 7224 90 31, 7224 90 38, 7227 10 00, 7227 20 00, 7227 90, 7228 10 20, 7228 20 10, 7228 20 91, 7228 30 20, 7228 30 41, 7228 30 49, 7228 30 61, 7228 30 69, 7228 30 70, 7228 30 89, 7228 60, 7228 70, 7228 80 00 |
4.15. |
rievkonstrukcijas | 7301 10 00 |
4.16. |
sliedes un gulšņi | 7302 10 21, 7302 10 23, 7302 10 29, 7302 10 40, 7302 10 50, 7302 10 90, 7302 40 00, 7302 90 00 |
4.17. |
bezšuvju caurules, cauruļvadi un dobie profili | 7303 00, 7304 |
4.18. |
metināta dzelzs vai tērauda caurules un cauruļvadi, kuru ārējais diametrs pārsniedz 406,4 mm | 7305 |
Piezīme.
1 Komisijas 2006.gada 17.oktobra Regula (EK) Nr.1549/2006, ar ko groza I pielikumu Padomes Regulā (EEK) Nr.2658/87 par tarifu un statistikas nomenklatūru un kopējo muitas tarifu (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2006.gada 31.oktobris, L 301, 448.–472.lpp.).
5. Sintētisko šķiedru ražošana
5.1. Visu veidu poliestera, poliamīda, akrila vai polipropilēna šķiedru un diegu (neatkarīgi no to izmantošanas veida) ekstrūzija/teksturēšana.
5.2. Polimerizācija (ieskaitot polikondensāciju), ja tā ir apvienota ar ekstrūziju izmantoto iekārtu ziņā.
5.3. Jebkādi palīgprocesi, kas saistīti ar vienlaicīgu ekstrūzijas/ teksturēšanas jaudu uzstādīšanu, ko veic potenciālais atbalsta saņēmējs vai cits tās grupas uzņēmums, kurā tas ietilpst, un kuri attiecīgajā uzņēmējdarbības veidā izmantoto iekārtu ziņā parasti tiek apvienoti ar šādām jaudām.
6. Kuģu būve
6.1. Atbilstoši Nostādnēm par valsts atbalstu kuģu būvei (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2003.gada 30.decembris, C 317, 11.lpp.) kuģu būve tiek definēta kā pašpiedziņas jūras tirdzniecības kuģu būve Eiropas Savienībā.
6.2. Kuģu būves nozare ietilpst NACE 2.red. saimniecisko darbību statistiskās klasifikācijas kodu klasē 30.11 "Kuģu un peldošo iekārtu būve" (NACE 1.1.red. saimniecisko darbību statistiskās klasifikācijas kodu klasē 35.11 "Kuģu būve un remonts").
Ekonomikas ministrs A.Kampars
Ekonomikas ministrijas iesniegtajā redakcijā
2.pielikums
Ministru kabineta
2011.gada 11.oktobra
noteikumiem Nr.787
Ekonomikas ministrs A.Kampars
3.pielikums
Ministru kabineta
2011.gada 11.oktobra
noteikumiem Nr.787
Projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji
Darbības programmas numurs un nosaukums | 1. Cilvēkresursi un nodarbinātība |
Prioritātes numurs un nosaukums | 1.3. Nodarbinātības veicināšana un veselība darbā |
Pasākuma numurs un nosaukums | 1.3.1. Nodarbinātība |
Aktivitātes numurs un nosaukums | 1.3.1.1. Darbaspējas vecuma iedzīvotāju konkurētspējas paaugstināšana darba tirgū, tai skaitā nodarbināto pārkvalifikācija un aktīvie nodarbinātības pasākumi |
Apakšaktivitātes numurs un nosaukums |
1.3.1.1.1. "Atbalsts nodarbināto apmācībām komersantu konkurētspējas veicināšanai – atbalsts partnerībās organizētām apmācībām" (3.kārta) |
Projektu iesniegumu atlases veids | Ierobežota projektu iesniegumu atlase |
Atbildīgā iestāde | Ekonomikas ministrija |
1. KVALITĀTES KRITĒRIJI |
Vērtējums Jāsaņem vismaz 48 punkti visu kritēriju kopsummā |
||
1.1. |
Saimnieciskās darbības veicēju skaits, kuru darbinieki tiek apmācīti projekta īstenošanas laikā: |
Jāsaņem vismaz 15 punktu |
|
vairāk par 250 |
35 |
||
200–250 |
25 |
||
125–199 |
15 |
||
mazāk par 125 |
0 |
||
1.2. | Projektā īstenotajos pasākumos apmācīto personu skaits: |
Jāsaņem vismaz 15 punktu |
|
vairāk par 3 000 |
35 |
||
2 000–3 000 |
25 |
||
1 000–1 999 |
15 |
||
mazāk par 1 000 |
0 |
||
2. KRITĒRIJI PAR HORIZONTĀLAJĀM PRIORITĀTĒM | |||
2.1. |
Horizontālā prioritāte "Teritorijas līdzsvarota attīstība": |
Jāsaņem vismaz 8 punkti |
|
projektā plānotās aktivitātes aptvers visus Latvijas plānošanas reģionus |
8 |
||
projektā plānotās aktivitātes neaptvers visus Latvijas plānošanas reģionus |
0 |
||
2.2. |
Horizontālā prioritāte "Vienlīdzīgas iespējas"
Projektā tiks nodrošināts vienlīdzības princips, paredzot darbības, kas sekmē dzimumu līdztiesību un gados vecāku cilvēku aktivitāti, kā arī personu ar invaliditāti tiesību ievērošanu |
8 |
Kritērijs dod papildu punktus (vērtējums kritērijā piešķirams kumulatīvi) |
Šajā kritērijā tiks vērtēts, vai projektā ir paredzēti šādi
pamatprincipi:
projektā tiks apmācīti nelabvēlīgākā situācijā esoši darba ņēmēji vai strādājošas personas ar invaliditāti, un šīs personas veido vismaz 15 % no projektā apmācāmo darbinieku kopskaita. "Nelabvēlīgākā situācijā esošs darba ņēmējs" un "strādājoša persona ar invaliditāti" ir persona, kura atbilst Komisijas 2008.gada 6.augusta Regulas (EK) Nr.800/2008, kas atzīst noteiktas atbalsta kategorijas par saderīgām ar kopējo tirgu, piemērojot Līguma 87. un 88.pantu (vispārējā grupu atbrīvojuma regula), 2.panta 18., 19. un 20.punktā noteiktajai definīcijai |
5 |
||
projekta iesniedzējs ir apzinājis projekta mērķgrupas sociālo portretu, tai skaitā sadalījumu pēc dzimuma, vecuma un invaliditātes |
2 |
||
balstoties uz iepriekš minēto, projektā ir paredzēti speciāli pasākumi, ņemot vērā darbinieku atšķirīgās vajadzības saistībā ar dzimumu un vecuma grupu un citiem iespējamiem sociālās atstumtības riskiem |
1 |
||
2.3. |
Horizontālā prioritāte "Informācijas sabiedrība": |
Jāsaņem vismaz 10 punktu |
|
projekts ietver apmācības darbam ar informācijas un komunikāciju tehnoloģijām |
10 |
||
projekts neietver apmācības darbam ar informācijas un komunikāciju tehnoloģijām |
0 |
||
2.4. |
Horizontālā prioritāte "Ilgtspējīga attīstība": |
4 |
Kritērijs dod papildu punktus (vērtējums kritērijā piešķirams kumulatīvi) |
drukātajiem reklāmas materiāliem tiks izmantots otrreiz pārstrādāts papīrs |
2 |
||
projektā plānots aizstāt drukātos reklāmas materiālus ar elektronisko datu nesējiem vai arī tos ievietot attiecīgajās tīmekļa vietnēs |
2 |
||
3. ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI | |||
Projekta iesnieguma atbilstības kritēriji |
Vērtējums* |
||
3.1. |
Projekta mērķis atbilst normatīvajā aktā par apakšaktivitātes īstenošanu noteiktajam apakšaktivitātes mērķim |
N |
|
3.2. |
Projektā paredzētās darbības atbilst normatīvajā aktā par apakšaktivitātes īstenošanu noteiktajām atbalstāmajām darbībām |
P |
|
3.3. |
Projekta attiecināmās izmaksas atbilst normatīvajā aktā par apakšaktivitātes īstenošanu noteiktajiem attiecināmo izmaksu veidiem |
P |
|
3.4. |
Projekta izmaksas (kopējās projekta attiecināmās izmaksas, kopējās projekta neattiecināmās izmaksas un kopējās projekta izmaksas) projekta izmaksu tāmē ir aprēķinātas aritmētiski pareizi, ievērojot normatīvajā aktā par apakšaktivitātes īstenošanu noteiktos attiecināmo izmaksu ierobežojumus |
P |
|
3.5. |
Projektam pieprasītā Eiropas Sociālā fonda līdzfinansējuma intensitāte nepārsniedz normatīvajā aktā par apakšaktivitātes īstenošanu noteikto pieļaujamo apmēru |
P |
|
3.6. |
Projektā ir izstrādāta nepieciešamā iepirkuma dokumentācija un prasības |
P |
|
3.7. |
Projekta izmaksu pamatotība, lietderība un efektivitāte (jāizpilda visi nosacījumi): |
P |
|
3.7.1. |
projekta iesniegumā ir definēta risināmā problēma un pamatotas izvēlētās mērķa grupas vajadzības | ||
3.7.2. |
projekta aktivitātes ir skaidri definētas, samērīgas ar plānoto īstenošanas laika grafiku, risina definēto problēmu un nodrošina plānoto rezultātu sasniegšanu | ||
3.7.3. |
projekta iesniegumā plānotie rezultāti un to rādītāji ir precīzi definēti un izmērāmi | ||
3.8. |
Projekta īstenošanas ilgums atbilst normatīvajos aktos par apakšaktivitātes īstenošanu noteiktajam laika periodam |
P |
|
3.9. |
Projekta iesniegumā ir definēti projekta īstenošanas personāla darba pienākumi un tā kvalifikācijas prasības |
P |
|
3.10. |
Projekta iesniegumā ir pamatots, kā tiks nodrošināta sasniegto rezultātu ilgtspēja un uzturēšana pēc projekta pabeigšanas |
P |
|
Projekta iesniedzēja atbilstības kritēriji | |||
3.11. |
Projekta iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu ierobežotai projektu iesniegumu atlasei |
N |
|
3.12. |
Projekta iesniedzējs ir biedrība, kura pārstāv informāciju tehnoloģiju un telekomunikāciju nozares saimnieciskās darbības veicējus |
N |
|
3.13. |
Projekta iesniedzēja Latvijā reģistrēto biedru kopējais apgrozījums pēdējā noslēgtā pārskata gadā ir pārsniedzis 100 miljonus latu (tiek ņemts vērā arī to saimnieciskās darbības veicēju apgrozījums, kas nav projekta iesniedzēja biedri, bet ir biedri kādā no organizācijām, kas ir projekta iesniedzēja biedri) |
N |
|
3.14. |
Projekta iesniedzējs ir reģistrēts Uzņēmumu reģistra Biedrību un nodibinājumu reģistrā ne vēlāk kā trīs gadus pirms projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē |
P |
|
3.15. | Projekta iesniedzējam ir izglītības iestādes statuss |
P |
|
3.16. |
Projekta iesniedzējam ir iepriekšēja pieredze, apmācot uzņēmējus informācijas un komunikācijas tehnoloģijās, iepriekšējo triju gadu laikā apmācīti ne mazāk kā 2000 uzņēmēji |
P |
|
3.17. |
Projekta iesniedzējam ir pieredze, apmācot
uzņēmējus tādās jomās kā e-bizness, e-komercija, e-pakalpojumi, informācijas un komunikācijas tehnoloģijas produktivitātes celšanai |
P |
|
3.18. |
Projekta iesniedzējam ir iepriekšēja pieredze ar informācijas komunikācijas tehnoloģijām saistītu apmācību vadīšanā ne mazāk kā trijos projektos, kuri realizēti Eiropas Savienības struktūrfondu atbalsta programmu ietvaros |
P |
|
3.19. |
Projekta iesniedzējam ir vismaz triju gadu pieredze datorpasniedzēju sagatavošanā un kvalificēšanā pieaugušo apmācībai, izmantojot starptautiski atzītas metodikas |
P |
|
3.20. |
Projekta īstenošanā ir iesaistīti vismaz divi darbinieki ar pieredzi finansiāli līdzvērtīgu projektu īstenošanā vai koordinēšanā |
P |
|
3.21. |
Projekta iesniedzējam ir izstrādāta apmācību metodoloģija, apmācību materiāli un tiešsaistes rīki informācijas un komunikācijas tehnoloģijas prasmju novērtēšanai un apmācībai |
P |
|
3.22. |
Projekta iesniedzējam nav Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu parādu |
P |
|
3.23. |
Projekta iesniedzējs nav atzīts par maksātnespējīgu, neatrodas sanācijas procesā vai tiesiskās aizsardzības procesā, tā saimnieciskā darbība nav izbeigta vai saskaņā ar komercreģistrā pieejamo informāciju tas neatrodas likvidācijas procesā |
N |
|
3.24. |
Projekta iesniedzējs nav sodīts par Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 189.2 panta trešajā daļā minēto administratīvo pārkāpumu vai tam nav piemēroti piespiedu ietekmēšanas līdzekļi par Krimināllikuma 280.panta otrajā daļā minētā noziedzīgā nodarījuma izdarīšanu |
N |
|
4. ADMINISTRATĪVIE KRITĒRIJI |
Vērtējums* |
||
4.1. |
Projekta iesniegums iesniegts projektu iesniegumu iesniegšanas termiņā |
N |
|
4.2. |
Projekta iesniegums ir aizpildīts latviešu valodā un datorrakstā |
N |
|
4.3. |
Projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši projekta iesnieguma veidlapai, ir pievienoti visi papildus iesniedzamo dokumentu sarakstā minētie dokumenti saskaņā ar normatīvo aktu par apakšaktivitātes īstenošanu, tie ir noformēti atbilstoši normatīvajiem aktiem dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas jomā |
P |
|
4.4. |
Projekta iesnieguma oriģinālam vai normatīvajos aktos par dokumentu izstrādāšanu un noformēšanu noteiktā kārtībā apliecinātai tā kopijai ir dokumenta juridiskais spēks |
P |
|
4.5. |
Projekta iesnieguma veidlapa ir pilnībā aizpildīta |
P |
|
4.6. |
Projekta iesniegumā nav neatrunātu labojumu – dzēsumu, aizkrāsojumu, svītrojumu un papildinājumu (attiecināms, ja projekta iesniegums ir iesniegts papīra formā) |
P |
|
4.7. |
Projekta iesniegumā lietotā naudas vienība ir lats |
P |
|
4.8. |
Projekta iesniegums ir iesniegts vienā eksemplārā. Ja projekta iesniegums ir iesniegts papīra veidā, projekta iesnieguma veidlapa iesniegta arī elektroniskā veidā. Ja projekta iesniegums ir iesniegts tikai elektroniskā veidā, tas ir parakstīts ar drošu elektronisko parakstu atbilstoši Elektronisko dokumentu likumā noteiktajām prasībām |
P |
|
4.9. |
Projektam pieprasītais Eiropas Sociālā fonda līdzfinansējums un attiecināmo izmaksu kopsumma norādīta pilnos latos |
P |
*Piezīmes.
1. N – ja saņemts negatīvs vērtējums, projekta iesniegumu noraida.
2. P – ja saņemts negatīvs vērtējums, var pieņemt lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu (projekta iesniedzējs nodrošina atbilstību kritērijam lēmumā noteiktajā laikā).
Ekonomikas ministrs A.Kampars