Par muitas robežas caurlaides punktiem
Latvijas Republikas Valdība un Krievijas Federācijas Valdība
(turpmāk tekstā - "Līgumslēdzējas Puses"),
cenšoties pilnveidot sadarbību tādu pārvadājumu veikšanā, kas
saistīti ar muitas robežas šķērsošanu, paaugstināt muitas robežas
šķērsošanas punktu caurlaides spēju, kā arī lai personām,
transportlīdzekļiem, precēm un citiem priekšmetiem radītu
pienācīgus apstākļus muitas robežas šķērsošanai,
vienojās par sekojošo:
1. pants. 1. Līgumslēdzējas Puses vienojušās atvērt uz muitas
robežas starp Latvijas Republiku un Krievijas Federāciju šādus
caurlaides punktus:
1) uz dzelzceļa:
a) Kārsava (Latvija) - Skangaļi (Krievija),
b) Zilupe (Latvija) - Posiņi (Krievija) ;
2) uz autoceļiem:
a) Vientuļi (Latvija) - Ludonka (Krievija),
b) Grebņeva (Latvija) - Ubiļinka (Krievija),
c) Terehova (Latvija) - Burači (Krievija) .
2. Gaisa satiksmi un jūras satiksmi, un starptautisko pasta
pārvadājumu apmaiņu starp Latvijas Republiku un Krievijas
Federāciju veic lidostās un jūras ostās, kas ir starptautiskie
caurlaides punkti, starptautiskajās pasta apmaiņas vietās un
punktos, kuru darbību nosaka spēkā esošās starptautiskās un
divpusējās vienošanās, kā arī attiecīgās Līgumslēdzējas Puses
likumdošanas akti.
3. Šī panta 1. punktā minētie muitas robežas caurlaides punkti
būs atvērti robežas šķērsošanai arī trešo valstu personām,
transportlīdzekļiem, precēm un citiem priekšmetiem.
4. Personas, transportlīdzekļi, preces un citi priekšmeti tiek
izlaisti cauri caurlaides punktiem (arī lidostās un jūras ostās)
saskaņā ar katras Līgumslēdzējas Puses spēkā esošajiem muitas
likumdošanas aktiem.
5. Muitas caurlaides punktus uz autoceļiem šķērso, izmantojot
transportlīdzekļus vai kājām.
6. Muitas robežas caurlaides punktu atvēršanas termiņus, kā arī
kustības veidus, kādos notiek punktu šķērsošana, Līgumslēdzējas
Puses nosaka, apmainoties ar notām, atbilstoši šo punktu
labiekārtošanas un nepieciešamās infrastruktūras izveidošanas
pabeigšanai.
2. pants. 1. Līdz šīs vienošanās 1. panta 1. punktā minēto muitas
punktu atvēršanai katra Līgumslēdzēja Puse savā teritorijā veic
attiecīgus infrastruktūras iekārtošanas darbus, ņemot vērā
transportlīdzekļu, preču un personu, arī to personu, kuras muitas
robežu šķērso kājām, iespējamo kustības pieaugumu.
2. Autoceļu un dzelzceļa caurlaides punktu projektēšanas un
celšanas darbu veikšanas laikā pēc Līgumslēdzēju Pušu vienošanās
ir paredzēta iespēja, ka vienā no Līgumslēdzēju Pušu teritorijām
tiek radīti priekšnosacījumi, lai kompetentas institūcijas veiktu
kopīgu muitas un cita veida kontroli.
3. Katra autoceļu un dzelzceļa muitas punkta objektu
projektēšanas uzdevumi un celtniecības projekti ir savstarpēji
jāsaskaņo abu Līgumslēdzēju Pušu kompetentām institūcijām.
3. pants. Līgumslēdzēju Pušu kompetentas institūcijas vispusīgi
sadarbojas ar muitas robežas šķērsošanas kustību saistīto
jautājumu risināšanu, lai optimāli izmantotu esošos
starptautiskās satiksmes muitas punktus un atvērtu jaunus,
izdevīgā vietā iekārtotus muitas punktus. Veicot šos uzdevumus,
tiek ievēroti šī līguma 2. panta nosacījumi.
4. pants. Caurlaides punktu atvēršana un slēgšana notiek,
pamatojoties uz Līgumslēdzēju Pušu savstarpēju vienošanos.
5. pants. 1. Kustības apturēšana vai ierobežošana pāri muitas
robežai atsevišķos caurlaides punktos var notikt sanitāru iemeslu
dēļ, kā arī ievērojot sabiedriskās drošības apsvērumus, vai dabas
katastrofu gadījumā. Tā Līgumslēdzēja Puse, kura vēlas apturēt
vai ierobežot kustību, paziņo par to otrai Līgumslēdzējai Pusei
ne vēlāk kā piecas dienas pirms paredzētās kustības apturēšanas
vai ierobežošanas.
2. Neatliekamos gadījumos šī panta 1. punktā minētais paziņojums
ir jāsniedz ne vēlāk kā 24 stundas pirms paredzamās kustības
apturēšanas.
3. Par kustības apturēšanu vai tās ierobežošanu pāri muitas
robežai sakarā ar caurlaides punktu objektu vai to komunikācijas
būvju paredzēto remontu vai rekonstrukciju Līgumslēdzējas Puses
informē viena otru ne vēlāk kā trīs mēnešus pirms remonta vai
celtniecības darbu sākuma un paziņo šo darbu pabeigšanas
termiņu.
6. pants. Pamatotos gadījumos Latvijas Republikas
Robežapsardzības dienests un Krievijas Federācijas
Robežapsardzības karaspēks pēc savstarpējas vienošanās un pēc
saskaņošanas ar savu valstu attiecīgajām institūcijām, ievērojot
noteiktās prasības un kontroli, var atļaut šķērsot muitas
robežu:
1) caurlaides punktā, kurš nav paredzēts šādai muitas robežas
šķērsošanai;
2) ārpus caurlaides punkta.
7. pants. 1. Šī vienošanās ir jāapstiprina saskaņā ar katrā
Līgumslēdzējā Pusē spēkā esošajiem likumdošanas aktiem, un tā
stājas spēkā ar dienu, kad Līgumslēdzējas Puses apmainīsies ar
notām, kuras apliecina, ka šī vienošanās ir apstiprināta.
2. Šī vienošanās ir spēkā līdz Latvijas Republikas un Krievijas
Federācijas valsts robežas noteikšanai un var tikt pagarināta pēc
abpusējas Līgumslēdzēju Pušu vienošanās. Tā var tikt denonsēta,
ja viena no Līgumslēdzējām Pusēm iesniedz par to otrai rakstisku
paziņojumu. Šādā gadījumā vienošanās zaudē spēku sešus mēnešus
pēc tam, kad ir iesniegts paziņojums par šīs vienošanās
denonsēšanu.
Šī vienošanās ir noslēgta Maskavā 1993. gada 2.jūnijā divos
eksemplāros, katrs no tiem latviešu un krievu valodā, turklāt
abiem tekstiem ir vienāds spēks.
Latvijas Republikas Valdības vārdā J.Dinēvičs
Krievijas Federācijas Valdības vārdā A.Kruglovs