• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Konkurences padomes 2011. gada 11. novembra lēmums Nr. 74 "Par tirgus dalībnieku apvienošanos". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 6.12.2011., Nr. 191 https://www.vestnesis.lv/ta/id/240755

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Konkurences padomes lēmums Nr.E02-68

Par lietas izpētes izbeigšanu daļā un pārkāpuma konstatēšanu, tiesiskā pienākuma un naudas soda uzlikšanu daļā

Vēl šajā numurā

06.12.2011., Nr. 191

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Konkurences padome

Veids: lēmums

Numurs: 74

Pieņemts: 11.11.2011.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Konkurences padomes lēmums Nr.74

Rīgā 2011.gada 11.novembrī  (prot. Nr.55, 6.§)

Lēmuma publiskojamā versija

Par tirgus dalībnieku apvienošanos

Lieta Nr.2610/11/03.02./19

Par Moller Auto Baltic AS, Moller Real Estate Baltic AS un SIA "Motors Latvia", SIA "Miera auto" un SIA "Venta Motors" apvienošanos

Konkurences padome 07.10.2011. saņēma saīsināto ziņojumu par Moller Auto Baltic AS un Moller Real Estate Baltic AS apvienošanos ar SIA "Motors Latvia", SIA "Miera auto" un SIA "Venta Motors" (turpmāk – Ziņojums). Ziņojums neatbilda Ministru kabineta 29.09.2008. noteikumu Nr.800 "Kārtība, kādā iesniedz un izskata pilno un saīsināto ziņojumu par tirgus dalībnieku apvienošanos" prasībām, par ko Konkurences padome informēja Moller Auto Baltic AS un Moller Real Estate Baltic AS pilnvaroto pārstāvi, norādot uz nepilnībām Ziņojumā. Papildus informāciju Konkurences padome saņēma 19.10.2011., tādēļ par Ziņojuma saņemšanas dienu Konkurences likuma 16.panta pirmās daļas izpratnē Konkurences padome noteica 19.10.2011. un informēja par to pilnvaroto pārstāvi.

Konkurences padome ieguva papildus informāciju no Latvijas Republikas Centrālās statistikas pārvaldes.

Izvērtējot Ziņojumā ietverto un papildus iegūto informāciju, Konkurences padome

konstatēja:

1. Apvienošanās dalībnieki

Moller Auto Baltic AS ir Norvēģijas komercreģistrā ar reģistrācijas Nr.987030402 reģistrēta sabiedrība, juridiskā adrese: Frysjaveien 31B, 0883 Oslo, Norvēģija, kura ietilpst Moller uzņēmumu grupā. Moller Auto Baltic AS realizē izšķirošu ietekmi Latvijā reģistrētā SIA "Moller Auto Latvia". SIA "Moller Auto Latvia" nodarbojas ar jaunu un lietotu vieglo automobiļu mazumtirdzniecību, rezerves daļu un piederumu mazumtirdzniecību, tehnisko apkopi un remontu Latvijā. Latvijā darbojas arī divi Moller uzņēmumu grupā ietilpstoši Audi un Volkswagen markas automobiļu importētāji un izplatītāji Baltijas valstīs.

Moller Real Estate Baltic AS ir Norvēģijas komercreģistrā ar reģistrācijas Nr.996975592 reģistrēta sabiedrība, juridiskā adrese: Frysjaveien 31B, 0883 Oslo, Norvēģija, kura ietilpst Moller uzņēmumu grupā. Moller Real Estate Baltic AS realizē izšķirošu ietekmi Latvijā reģistrētā SIA "Moller Real Estate", SIA "Ulmana 86" un SIA "Eizensteina 6", kuru pamatdarbība ir nekustamo īpašumu iznomāšana saistītajiem uzņēmumiem.

Moller uzņēmumu grupas mātes sabiedrība ar saistītajiem uzņēmumiem, tai skaitā Moller Real Estate Baltic AS, Moller Auto Baltic AS un tās meitas sabiedrības Latvijā uzskatāmas par vienu tirgus dalībnieku (Konkurences likuma 1.panta 9.punkts).

"Motors Latvia" ir Latvijas Republikas Komercreģistrā ar vienotās reģistrācijas Nr.40003570184 reģistrēta sabiedrība ar ierobežotu atbildību, juridiskā adrese: Krasta iela 54, Rīga, kuras vienīgais dalībnieks ir Vācijas uzņēmums Heinz Wilke Autohandel GmbH. SIA "Motors Latvia" pamatdarbības veidi ir jaunu un lietotu vieglo un kravas automobiļu mazumtirdzniecība, rezerves daļu un piederumu mazumtirdzniecība, automobiļu tehniskā apkope un remonts.

"Venta Motors" ir Latvijas Republikas Komercreģistrā ar vienotās reģistrācijas Nr.41203010445 reģistrēta sabiedrība ar ierobežotu atbildību, juridiskā adrese: Zvaigžņu iela 11, Ventspils, kuras vienīgais dalībnieks ir Vācijas uzņēmums Heinz Wilke Autohandel GmbH. SIA "Venta Motors" pamatdarbības veidi ir jaunu un lietotu vieglo un jaunu kravas automobiļu mazumtirdzniecība, rezerves daļu un piederumu mazumtirdzniecība, tehniskā apkope un remonts.

"Miera Auto" ir Latvijas Republikas Komercreģistrā ar vienotās reģistrācijas Nr.40003327550 reģistrēta sabiedrība ar ierobežotu atbildību, juridiskā adrese: Krasta iela 54, Rīga, kuras vienīgais dalībnieks ir Vācijas uzņēmums Heinz Wilke Autohandel GmbH. SIA "Miera Auto" pamatdarbības veids ir sava nekustamā īpašuma iznomāšana saistītajiem uzņēmumiem.

Heinz Wilke Autohandel GmbH, SIA "Motors Latvia", SIA "Venta Motors" un SIA "Miera Auto" uzskatāmas par vienu tirgus dalībnieku (Konkurences likuma 1.panta 9.punkts).

2. Apvienošanās veids

Apvienošanās rezultātā Moller Auto Baltic AS iegūs izšķirošu ietekmi SIA "Motors Latvia" un SIA "Venta Motors", bet Moller Real Estate Baltic AS iegūs izšķirošu ietekmi SIA "Miera Auto". Tādējādi saskaņā ar Konkurences likuma 15.panta pirmās daļas 3.punktu darījums ir vērtējams kā apvienošanās, vienam tirgus dalībniekam iegūstot izšķirošu ietekmi pār citu tirgus dalībnieku.

3. Ziņojuma iesniegšanas pienākums

Atbilstoši Konkurences likuma 15.panta otrās daļas 1.punktam, tirgus dalībnieki, kuri nolēmuši apvienoties kādā no šā panta pirmajā daļā paredzētajiem veidiem, tai skaitā, vienam tirgus dalībniekam iegūstot izšķirošu ietekmi pār citu tirgus dalībnieku, pirms apvienošanās iesniedz Konkurences padomei pilnu ziņojumu atbilstoši Ministru kabineta 29.09.2008. noteikumos Nr.800 "Kārtība, kādā iesniedz un izskata pilno un saīsināto ziņojumu par tirgus dalībnieku apvienošanos" (turpmāk – Noteikumi Nr.800) noteiktajai kārtībai, ja (1) apvienošanās dalībnieku kopējais apgrozījums iepriekšējā finanšu gadā Latvijas teritorijā ir bijis ne mazāks par 25 miljoniem latu vai (2) apvienošanās dalībnieku kopējā tirgus daļa konkrētajā tirgū pārsniedz 40 procentus. Apvienošanās dalībnieku kopējā apgrozījuma aprēķināšanas noteikumus nosaka Noteikumi Nr.800.

Savukārt, 15.panta otrā divi prim daļa nosaka, ka šā panta otrajā daļā minētajiem tirgus dalībniekiem (t.i. tiem, kuru apvienošanās gadījumā izpildās augstāk minētie ziņojuma iesniegšanas kritēriji) ir tiesības iesniegt Konkurences padomei saīsināto ziņojumu par apvienošanos, ja (1) neviens no apvienošanās dalībniekiem nedarbojas vienā konkrētajā tirgū vai ar to vertikāli saistītā tirgū vai (2) apvienošanā iesaistīto tirgus dalībnieku kopējā tirgus daļa konkrētajā tirgū nepārsniedz 15 procentus.

Ziņojumā norādīts, ka apvienošanās dalībnieku kopējais apgrozījums, kas aprēķināts atbilstoši Noteikumiem Nr.800, 2010.gadā bija LVL (*), kas pārsniedz Konkurences likuma 15.panta otrās daļas 1.punktā noteikto slieksni, tādēļ paredzētā apvienošanās ir darījums, par kuru iesniedzams ziņojums Konkurences padomei.

Atbilstoši Ziņojumā sniegtajai informācijai apvienošanā iesaistīto tirgus dalībnieku tirgus daļa konkrētajos tirgos nepārsniedz 15 procentus, tādēļ tirgus dalībnieki ir iesnieguši Konkurences padomei saīsināto ziņojumu par apvienošanos.

4. Ietekmētie tirgi

Saskaņā ar Konkurences likuma 1.panta 4.punktu konkrētais tirgus ir konkrētās preces tirgus, kas izvērtēts saistībā ar konkrēto ģeogrāfisko tirgu. Atbilstoši Konkurences likuma 1.panta 5.punktam konkrētās preces tirgus ir noteiktas preces tirgus, kurā ietverts arī to preču kopums, kuras var aizstāt ar šo noteikto preci konkrētajā ģeogrāfiskajā tirgū, ņemot vērā pieprasījuma un piedāvājuma aizstājamības faktoru, preču pazīmes un lietošanas īpašības, savukārt konkrētais ģeogrāfiskais tirgus ir ģeogrāfiskā teritorija, kurā konkurences apstākļi konkrētās preces tirgū ir pietiekami līdzīgi visiem šā tirgus dalībniekiem, un tādēļ šo teritoriju var nošķirt no citām teritorijām (Konkurences likuma 1.panta 3.punkts).

Gan Moller grupas uzņēmumi, gan SIA "Motors Latvia", SIA "Venta Motors" un SIA "Miera Auto" Latvijā nodarbojas ar jaunu un lietotu vieglo pasažieru un komerciālo automobiļu mazumtirdzniecību, automobiļu rezerves daļu un piederumu mazumtirdzniecību, automobiļu (izņemot autobusus un vilcējus) remontu un tehnisko apkopi un nekustamo īpašumu nomu.

Ievērojot iepriekšminēto un zemāk 4.punktā minētos apsvērumus, Konkurences padome šajā lietā izvērtē sekojošus tirgus:

1) jaunu vieglo pasažieru automobiļu mazumtirdzniecības tirgus Latvijas Republikas teritorijā,

2) lietotu vieglo pasažieru automobiļu mazumtirdzniecības tirgus Latvijas Republikas teritorijā,

3) jaunu vieglo komerciālo automobiļu mazumtirdzniecības tirgus Latvijas Republikas teritorijā,

4) lietotu vieglo komerciālo automobiļu mazumtirdzniecības tirgus Latvijas Republikas teritorijā,

5) automobiļu rezerves daļu un piederumu mazumtirdzniecības tirgus Rīgas pilsētā un tuvāko novadu teritorijā1,

6) automobiļu rezerves daļu un piederumu mazumtirdzniecības tirgus Ventspils pilsētas teritorijā,

7) automobiļu (izņemot autobusus un vilcējus) remonta un tehniskās apkopes pakalpojumu tirgus Rīgas pilsētā un tuvāko novadu teritorijā,

8) automobiļu (izņemot autobusus un vilcējus) remonta un tehniskās apkopes pakalpojumu tirgus Ventspils pilsētas teritorijā,

9) nekustamo īpašumu (komercdarbības objektu) nomas tirgus.

4.1. Automobiļu mazumtirdzniecība

Moller grupas uzņēmums, SIA "Motors Latvia" un SIA "Venta Motors" Latvijā galvenokārt izplata jaunus un lietotus vieglos pasažieru un vieglos komerciālos automobiļus. Par vieglajiem pasažieru automobiļiem uzskata individuālos pasažieru automobiļus, bet par vieglajiem komerciālajiem automobiļiem tādus, kuri primāri nav paredzēti tikai personām un tām nav atbilstošs komforta līmenis, piemēram, dažādam nolūkam (kravu un personu pārvadāšanai) paredzēti automobiļi.2 Par vieglajiem komerciālajiem automobiļiem šajā lietā tiek uzskatīti automobiļi ar pilnu masu līdz 3,5 tonnām.

Automobiļu ražotāju praksē automobiļi tiek dalīti vairākos segmentos, piemēram, vieglie pasažieru, komerciālie, sporta u.c. automobiļi, lai apmierinātu dažādu patērētāju vēlmes un vajadzības. Iepriekšminētie un citi kritēriji patērētājam ir svarīgi, izvēloties konkrētajām vajadzībām atbilstošu automobili. Tai skaitā, no pieprasījuma puses ir svarīgi dažādu automobiļu parametri, piemēram, komerciālā transporta lielums, kravnesība, jauda u.c. faktori, kas ir objektīvi kritēriji, pēc kuriem var tikt izdalīti konkrēto preču tirgi. Konkurences padomes ieskatā konkrētajā lietā apvienošanās ietekmes izvērtēšanai nav nepieciešama detalizēta konkrēto tirgu izdalīšana.

Tāpat atšķirīgas prasības un normatīvais regulējums jaunu un lietotu automobiļu tirdzniecības uzsākšanai (piemēram, jaunu automobiļu tirdzniecības uzsākšanai nepieciešams konkrētās automobiļu markas pilnvarotā tirgotāja statuss, kā arī jāizpilda ražotāja prasības, tai skaitā tirdzniecības principi, garantijas remonta nodrošināšana u.c. prasības, kas nav jānodrošina lietotu automobiļu tirgotājiem) liecina, ka lietotu un jaunu automobiļu tirdzniecība ir atsevišķi tirgi.

Konkurences padomes ieskatā gan vieglo pasažieru automobiļu mazumtirdzniecības tirgus, gan vieglo komerciālo automobiļu mazumtirdzniecības tirgus ģeogrāfiski aptver vismaz Latvijas Republikas teritoriju.

Ņemot vērā apvienošanās nebūtisko ietekmi uz konkurenci (skatīt lēmuma 5.1.punktu), Konkurences padome šajā lietā atstāj tirgus definīciju atvērtu.

4.2. Automobiļu rezerves daļu un piederumu mazumtirdzniecība un automobiļu remonta un tehniskā apkope

Kā Konkurences padome ir konstatējusi citā lietā, gan no piedāvājuma, gan no pieprasījuma puses autoservisa pakalpojumi mazgabarīta un lielgabarīta automašīnām ir nošķirami un savstarpēji nav aizvietojami.3 Apvienošanās dalībnieki neveic lielgabarīta komerciālo automobiļu un autobusu remontu un tehniskās apkopes, tādēļ šajā lietā vērtējams apvienošanās rezultātā ietekmētais mazgabarīta automobiļu (izņemot autobusus un vilcējus) remonta un tehniskās apkopes tirgus. Neatkarīgi no tā, ka autoservisi parasti nodrošina dažāda veida remonta un tehniskās apkopes pakalpojumus, konkrēts specifisks remonta pakalpojums var veidot atsevišķu konkrēto tirgu, jo no pieprasījuma puses automobiļu īpašniekiem parasti ir nepieciešams konkrēts remonta pakalpojums, un tas nav aizvietojams ar citu remonta pakalpojumu. Ņemot vērā, ka apvienošanās dalībnieki nodrošina dažādus remonta un tehniskās apkopes pakalpojumus, šajā lietā vērtējams dažādu remonta un tehniskās apkopes pakalpojumu tirgus.

Automobiļu rezerves daļu realizācija notiek gan ar autoservisa pakalpojumu sniegšanas starpniecību, gan atsevišķi konkrētā tirdzniecības vietā. Lai arī autoservisa pakalpojumu sniegšana un automobiļu rezerves daļu realizācija ir viens otram pakārtoti tirgi, automobiļu rezerves daļas un piederumi kā prece un remonts kā pakalpojums nav aizvietojami un ir nodalāmi kā atsevišķi tirgi. Automobiļu piederumu un rezerves daļu tirgotāji, kuri vienlaicīgi veic dažādu automobiļu remontu un tehniskās apkopes, parasti piedāvā klientiem dažādu automobiļu piederumus un rezerves daļas, kā arī tirgotājiem pastāv iespēja piegādāt nepieciešamos piederumus un rezerves daļas nepieciešamības gadījumā. Vienlaicīgi pieprasījuma puses faktori norāda, ka automobiļu rezerves daļu un piederumu mazumtirdzniecības tirgus var tikt definēts šaurāk, ievērojot to, ka dažādu automobiļu piederumi un rezerves daļas ir atšķirīgas un bieži vien paredzētas tikai konkrētajam automobilim, kādēļ tās parasti ir neaizvietojamas. Ņemot vērā, ka apvienošanās dalībnieki veic dažādu automobiļu piederumu un rezerves daļu tirdzniecību, šajā lietā vērtējams dažādu automobiļu piederumu un rezerves daļu mazumtirdzniecības tirgus.

Iepriekš citā lietā Konkurences padome ir konstatējusi, ka ģeogrāfiski automobiļu rezerves daļu un piederumu mazumtirdzniecības tirgus aptver teritoriju, kurā automašīnu īpašnieki dzīvo un strādā vai kurā atrodas saimnieciskās darbības veicēja automobiļu bāze.4 Minētie secinājumi attiecināmi arī uz automobiļu remonta un tehniskās apkopes tirgu, vienlaicīgi ievērojot to, ka automobiļu remonta un tehniskās apkopes tirgus ģeogrāfiskās robežas var ietekmēt vairāki apstākļi, piemēram, var būt gadījumi, ka konkrēts specifisks remonta pakalpojums var nebūt pieejams visos automobiļu servisos, kādēļ ģeogrāfiski tirgus var aptvert plašāku teritoriju nekā tikai administratīvo teritoriju, kurā tiek veikta saimnieciskā darbība vai kurā ir automobiļa īpašnieka dzīvesvieta. Konkrētajā lietā nav nepieciešams izdarīt galēju secinājumu par konkrēto ģeogrāfisko tirgu, ievērojot to, ka apvienošanās ietekme uz konkurenci nav būtiska, vērtējot arī šaurāk definētus ģeogrāfiskos tirgus.

Ņemot vērā iepriekšminēto un ievērojot apvienošanās dalībnieku preču tirdzniecības un pakalpojumu sniegšanas atrašanās vietas, Konkurences padome šajā lietā izvērtē automobiļu piederumu un rezerves daļu mazumtirdzniecības un automobiļu remonta un tehniskās apkopes pakalpojumu tirgus Rīgas pilsētas un tuvāko novadu teritorijā un Ventspils pilsētas teritorijā.

4.3. Nekustamo īpašumu noma

Konkurences padome iepriekš līdzīgā lietā ir konstatējusi, ka par atsevišķu konkrēto tirgu ir uzskatāms nekustamo īpašumu (komercdarbības objektu) nomas tirgus, vienlaicīgi norādot, ka tas var tikt definēts šaurāk, ņemot vērā komercdarbības objekta atbilstību konkrētā komercdarbības veida specifiskajām prasībām.5 Ievērojot apvienošanās nebūtisko ietekmi uz konkurenci (skatīt lēmuma 5.3.punktu), Konkurences padome šajā lietā atstāj tirgus definīciju atvērtu.

5. Ietekmes uz konkurenci izvērtējums

5.1. Vieglo pasažieru automobiļu un vieglo komerciālo automobiļu mazumtirdzniecības tirgus Latvijas Republikas teritorijā

Moller grupas uzņēmumi Latvijā pārdod Audi un Volkswagen markas automobiļus.6 SIA "Motors Latvia" un SIA "Venta Motors" pārdod Volkswagen markas automobiļus. Volkswagen markas automobiļus Latvijā pārdod arī citi tirgus dalībnieki.7

Latvijā 2010.gadā reģistrēti 4976 jauni vieglie pasažieru automobiļi.8 Moller grupas uzņēmumi Latvijā 2010.gadā pārdeva (*) jaunus vieglos pasažieru automobiļus, kas veido mazāk kā 10% (*) no kopējā Latvijā pirmo reizi reģistrēto automobiļu skaita. Atbilstoši Ziņojumā norādītajai informācijai Moller grupas uzņēmumi Latvijā pārdeva arī (*) lietotus vieglos pasažieru automobiļus, kas pēc apvienošanās dalībnieku aplēsēm veido mazāk kā 10% (*) no kopējā pārdoto lietoto automobiļu skaita. SIA "Motors Latvia" un SIA "Venta motors" 2010.gadā pārdeva (*) jaunus vieglos pasažieru automobiļus, kas veido mazāk kā 20% (*) no kopējā Latvijā pirmo reizi reģistrēto vieglo pasažieru automobiļu skaita. Papildus SIA "Motors Latvia" un SIA "Venta motors" pārdeva arī (*) lietotus vieglos pasažieru automobiļus, kas pēc apvienošanās dalībnieku aplēsēm veido mazāk kā 10% (*) no kopējā pārdoto lietoto automobiļu skaita. Pēc apvienošanās kopējā tirgus daļa veidosies mazāka kā 20% (*), kas liecina par to, ka jaunajam tirgus dalībniekam neveidosies un nenostiprināsies dominējošais stāvoklis jaunu un lietotu vieglo pasažieru automobiļu mazumtirdzniecības tirgū Latvijas Republikas teritorijā.

Latvijā 2010.gadā tika reģistrēti 548 jauni vieglie komerciālie automobiļi.9 Moller grupas uzņēmumi 2010.gadā nedarbojās jaunu un lietotu vieglo komerciālo automobiļu mazumtirdzniecības tirgū Latvijā, darbība tajā tika uzsākta 2011.gada septembrī, kad Rīgā tika atvērts Volkswagen autocentrs.10 Tādējādi Moller grupas uzņēmumi vieglo komerciālo automobiļu mazumtirdzniecības tirgū Latvijā darbojas neilgu laiku. Atbilstoši Ziņojumā norādītajai informācijai SIA "Motors Latvia" un SIA "Venta motors" 2010.gadā Latvijā pārdeva (*) jaunus vieglos komerciālos automobiļus, kas veido mazāk kā 20% (*) no kopējā Latvijā pirmo reizi reģistrēto vieglo komerciālo automobiļu skaita. Saskaņā ar Ziņojumā sniegto informāciju SIA "Motors Latvia" un SIA "Venta motors" tirgus daļa 2010.gadā lietotu vieglo komerciālo automobiļu mazumtirdzniecības tirgū Latvijā bija neliela. Pēc apvienošanās kopējā tirgus daļa jaunu vieglo komerciālo automobiļu mazumtirdzniecības tirgū Latvijā jaunajam tirgus dalībniekam varētu veidoties lielāka (*), ņemot vērā, ka uz apvienošanās izvērtēšanas brīdi Moller grupas uzņēmumi ir uzsākuši darbību šajā tirgū. Tomēr nav uzskatāms, ka pēc apvienošanās tirgus daļas pieaugums varētu būt tāds, kas liecinātu par jaunā tirgus dalībnieka dominējošo stāvokli konkrētajā tirgū.

5.2. Automobiļu rezerves daļu un piederumu mazumtirdzniecības tirgus un automobiļu (izņemot autobusus un vilcējus) remonta un tehniskās apkopes pakalpojumu tirgus Rīgas pilsētas un tuvāko novadu teritorijā un Ventspils pilsētas teritorijā

Gan SIA "Moller Auto Latvia", gan SIA "Motors Latvia" darbojas automobiļu rezerves daļu un piederumu mazumtirdzniecības tirgū un automobiļu remonta un tehniskās apkopes pakalpojumu tirgū Rīgas pilsētas un tuvāko novadu teritorijā. Rīgā un tuvākajos novados darbojas 339 rezerves daļu un piederumu tirgotāji un 936 remonta un tehniskās apkopes veicēji.11 Apvienošanās dalībnieku kopējais apgrozījums rezerves daļu un piederumu mazumtirdzniecības tirgū 2010.gadā bija LVL (*), kas no kopējā tirgus dalībnieku apgrozījuma LVL 49 370 40012 veido mazāk kā 10% (*), savukārt, apvienošanās dalībnieku kopējais apgrozījums remonta un tehniskās apkopes pakalpojumu tirgū 2010.gadā bija LVL (*), kas no kopējā tirgus dalībnieku apgrozījuma LVL 42 343 40013 veido mazāk kā 10% (*).

Konkrētajos tirgos darbojas ievērojams skaits tirgus dalībnieku. Jaunā tirgus dalībnieka tirgus daļa gan automobiļu rezerves daļu un piederumu mazumtirdzniecības tirgū, gan automobiļu remonta un tehniskās apkopes pakalpojumu tirgū Rīgas pilsētas un tuvāko novadu teritorijā pēc apvienošanās būs neliela, kas neliecina par dominējošā stāvokļa rašanos vai būtisku konkurences samazināšanos konkrētajos tirgos.

 Moller grupas uzņēmumi nedarbojas automobiļu rezerves daļu un piederumu mazumtirdzniecības tirgū un automobiļu remonta un tehniskās apkopes pakalpojumu tirgū Ventspils pilsētā, tādēļ apvienošanās rezultātā viens tirgus dalībnieks nomainīs otru, nemainoties tirgus struktūrai un konkurences situācijai.

5.3. Nekustamo īpašumu (komercdarbības objektu) nomas tirgus

Atbilstoši Ziņojumā norādītajai informācijai gan Moller grupas uzņēmumi, gan SIA "Miera Auto" nekustamos īpašumus (komercdarbības objektus) iznomā saistītajiem uzņēmumiem. Pēc apvienošanās viens komercdarbības objekts būs iznomāts neatkarīgam uzņēmumam (*). Ņemot vērā iepriekšminēto, secināms, ka apvienošanās ietekme uz konkurenci nekustamo īpašumu (komercdarbības objektu) nomas tirgū būs nebūtiska.

Ņemot vērā iepriekšminēto un pamatojoties uz Konkurences likuma 8.panta pirmās daļas 5.punktu, 15.panta pirmās daļas 3.punktu un otrās daļas 1.punktu, 16.panta pirmo un ceturto daļu, Konkurences padome

nolēma:

atļaut apvienošanos, kas paredzēta, Moller Auto Baltic AS iegūstot izšķirošu ietekmi pār SIA "Motors Latvia" un SIA "Venta Motors", kā arī Moller Real Estate Baltic AS iegūstot izšķirošu ietekmi pār SIA "Miera Auto".

Saskaņā ar Konkurences likuma 8.panta otro daļu šo lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā apgabaltiesā viena mēneša laikā no šā lēmuma spēkā stāšanās dienas.

 

(*) – Ierobežotas pieejamības informācija

1Šeit un turpmāk lēmumā par Rīgas pilsētai tuvākajiem novadiem tiek uzskatīti Carnikavas, Ādažu, Garkalnes, Ropažu, Stopiņu, Salaspils, Ķekavas, Olaines, Mārupes un Babītes novadi

2 Līdzīga pieeja ir arī Eiropas Komisijai definējot konkrētos tirgus 22.07.2002. lēmumā apvienošanās lietā Nr.COMP/M.2832 - GENERAL MOTORS / DAEWOO MOTORS, Pieejams: http://ec.europa.eu/competition/mergers/cases/decisions/m2832_en.pdf

3 Konkurences padomes 27.09.2006. lēmuma Nr.108 " Par SIA "Domenikss" 16.08.2006. ziņojumu par apvienošanos" 6.2.2.punkts, pieejams Konkurences padomes mājas lapā: http://www.kp.gov.lv/

4 Konkurences padomes 27.09.2006. lēmuma Nr.108 " Par SIA "Domenikss" 16.08.2006. ziņojumu par apvienošanos" 6.2.3.punkts, pieejams Konkurences padomes mājas lapā: http://www.kp.gov.lv/

5 Konkurences padomes 01.10.2008. lēmums Nr.101 lietā Nr.2349/08/05/24 Par AS "Wess Investīcijas" un SIA "Bensona biznesa attīstības centrs" apvienošanos 4.punkts, pieejams Konkurences padomes mājas lapā: http://www.kp.gov.lv/

6 Avots: http://www.mollerauto.lv/

7 Avots: http://www.volkswagen.lv/aboutus/contacts/index.php

8 Avots: Latvijas pilnvaroto autotirgotāju asociācijas interneta vietne: http://www.lpaa.lv/lv/statistika/latvija

9 Avots: Latvijas pilnvaroto autotirgotāju asociācijas interneta vietne: http://www.lpaa.lv/lv/statistika/latvija

10 Avots: http://www.whatcar.lv/auto-zinas-raksts/4207/atklats-jauns-volkswagen-centrs

11 Latvijas Republikas Centrālās statistikas pārvaldes informācija, tirgus dalībnieku skaits pēc pamatdarbības veida (NACE 2.red. 45.32, 45.20)

12 Latvijas Republikas Centrālās statistikas pārvaldes informācija, apgrozījums pēc NACE 2.red. 45.32

13 Latvijas Republikas Centrālās statistikas pārvaldes informācija, apgrozījums pēc NACE 2.red. 45.20

Konkurences padomes priekšsēdētāja p.i. Dz.Striks

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!