• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par Vecrīgu pie Daugavas. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 6.05.1999., Nr. 140 https://www.vestnesis.lv/ta/id/24140

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Latvijas Bankas ziņas

Vēl šajā numurā

06.05.1999., Nr. 140

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par Vecrīgu pie Daugavas

Vakar, 5.maijā, Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejas sēdē tika izskatīts un akceptēts arhitekta Pētera Blūma izstrādātais ieceres projekts 11.Novembra krastmalas labiekārtošanai.

Projekta mērķis ir atjaunot Vecrīgas dabisko saiti ar Daugavmalu. Rīga tikai uz bildēm ir pie Daugavas, bet dzīvē vecpilsētu no ūdens šķir stāvošo un braucošo automašīnu blīva masa, kas ir problēmu josla gājēju ceļā no Vecrīgas uz Daugavmalu. Uz pilsētas atšķirtību no ūdens kā uz risināmu problēmu jau vairākkārt norādījuši arī UNESCO un Eiropas Padomes eksperti.

P.Blūma projekts paredz atjaunot senos Rīgas bastionus un paredzēt tos mūsdienu funkcijām — ierīkot tur vairākstāvu autostāvvietas, bet bastionu terases pieļautu multifunkcionālu izmantošanu dažādiem publiskiem pasākumiem un kā pilsētnieku atpūtas vietas. Turklāt tie līdzētu risināt svarīgāko projektu ideju — veidot tiešu vienlīmeņa pāreju no vecpilsētas uz Daugavmalu. "Autostāvvietas nav pašmērķis, bet iespēja mūsdienu funkcijas risināt vēsturiski pamatotā un atpazīstamā formā. Iespēja izmantot vēsturiski pastāvējušos nocietinājumu sistēmas fragmentus ir viena no nedaudzajām, kas nerada disharmoniju, jo nocietinājumi ir Rīgas zudusī daļa, kas gaida savu pielietojumu," norādīts P.Blūma projektā. Vecās Rīgas viduslaiku aizsargmūris Daugavas pusē radās XIII gadsimtā. XVII—XVIII gadsimtā to nomainīja ar pilsētas zemes vaļņu nocietinājumiem: Horna bastionu — iepretim pilij, Paula bastionu — vietā, kur uzcelta Anglikāņu baznīca, un Triangula bastionu — tagadējā skvēra vietā iepretim Pētera I namam. Bastionos iebūvēja kazarmas, kur izvietoja pilsētas garnizona zaldātus. XIX gs. vidū zemes nocietinājumi tika nojaukti.

Projektā paredzēts pāriet no sešu joslu transporta kustības krastmalā uz četru joslu transporta kustību. Reāli jau šobrīd kustība notiek četrās joslās, jo divas pārējās aizņem stāvošas mašīnas. Turklāt projekta ietvaros tiktu risināts jautājums arī par Rīgas panorāmu. No pilsētbūvnieciskās ainavas viedokļa koku stādījumi Vecrīgas panorāmas priekšplānā, pēc speciālistu atzinuma, kļuvuši pārāk dominējoši. Tie deformē Rīgas panorāmas uztveri gan no pretējā krasta, gan vēl jo vairāk, skatoties gareniskā virzienā. Vecpilsētas siluets nav pilnībā uztverams, jo koku lapotnes masa līdz ceturtajam stāvam nosedz priekšplāna unikālo viduslaiku pilsētām raksturīgo arhitektūru.

Jaunnedēļ šis projekts tiks izstādīts sabiedriskajai apspriešanai Rīgas domes vestibilā.

Rīgas domes

informācijas dienests

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!