Vakar Mežaparkā: a.s. "Aldaris" prezidents Vitālijs Gavrilovs;
a.s. "Mežaparks" prezidents Valdis Bernhards, Latvijas Tirgoņu
kluba pārstāve Ita Zariņa, Rīgas Domes priekšsēdētāja vietnieks
Juris Rītiņš un Ministru prezidents Vilis Krištopans ...
... a.s. "Aldaris" stends ...
... "Lido" produkcija ...
... "Staburadzes" plašais saldumu klāsts
Ministru prezidents Vilis Krištopans sarunā ar rožu
audzētājiem
Izvēlies Latvijas preci! — tādēļ, ka tā ir labākā
Tirgū ārpus valsts robežām produkta cenas un kvalitātes konkurētspējai jābūt īpaši augstai.
Acīmredzot tas bija iemesls, kura dēļ izstādes rīkotāji sadarbībā ar Latvijas Kvalitātes asociāciju jau pirmās dienas plānā bija iekļāvuši semināru izstādes dalībniekiem — "Kvalitātes sistēmas (ISO) uzņēmumos". Turklāt, kā uzsver pasākuma rīkotāji, arī pati līdzdalība izstādē šajos gados ļāvusi vairākiem Latvijas uzņēmumiem gūt pieredzi darbībai starptautiskās izstādēs, kā arī likusi pamatu vairākiem Latvijas preču gadatirgiem ārvalstīs — Lietuvā, Igaunijā, Ukrainā, arī Strasbūrā.
Izstādes atklāšanas svinībās, kur ar slavinošiem un uzmundrinošiem vārdiem izstādes dalībniekus sveica ne tikai Ministru prezidents, bet arī Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Juris Rītiņš, akciju sabiedrības "Mežaparks" prezidents Valdis Bernhards un Latvijas Tirgoņu kluba pārstāve Ita Zariņa, kļuva zināmi arī izstādes rīkotāju veiktās iedzīvotāju aptaujas rezultāti.
Par populārākajām Latvijas precēm šajā aptaujā atzīti Latvijas piena pārstrādātāju ražojumi, "Līvānu stikla" un "Dzintara" produkcija. Konkrētu uzņēmumu grupā līderpozīcijās izvirzījusies "Laima", tai cieši seko "Rīgas piensaimnieks" un "Staburadze".
Bet par Eiropas kvalitātei un iepakojumam visvairāk atbilstošo aptaujātie atzinuši akciju sabiedrības "Aldaris" produkciju. Saņemot balvu par augsto patērētāju novērtējumu, uzņēmuma prezidents Vitālijs Gavrilovs atzina, ka panākumu pamatā ir precīzs nākotnes redzējums, labi izstrādāta stratēģija, augsta motivācija un rūpīgs darbs. Šos pašus veiksmes priekšnoteikumus viņš vēlēja arī visiem pārējiem izstādes dalībniekiem — tikai tā būs sasniedzama citu Eiropas valstu uzņēmējiem līdzvērtīga konkurētspēja un plašāk pavērsies Rietumu tirgus vārti.
Kā atzina V. Krištopans, atbalsts Latvijas uzņēmējiem viņu konkurētspējas paaugstināšanā bijis arī viens no svarīgākajiem valdības iedibinātās akcijas "Latvijas prece XXI gadsimtam" iemesliem. Lai vērtētu un meklētu līderus šīs akcijas ietvaros organizētajam konkursam, izstādes atklāšanā tās dalībnieku piedāvājumu vērtēja arī vairāki akcijas "Latvijas prece XXI gadsimtam" žūrijas locekļi.
Tūlīt pēc svinīgās atklāšanas arī visi pārējie interesenti tika aicināti aplūkot izstādes dalībnieku piedāvājumu.
Kā sen pārbaudītas vērtības ne tikai Viļa Krištopana uzmanību vien piesaistīja tradicionālie pārtikas ražotāji — "Staburadze", "Ķekava", "Lido", "Margota", "Aldaris", "Lāčplēša alus", "Veta", "Talsu gaļa", "Vidzemes maiznīca" un citi. Lielu izstādes apmeklētāju piekrišanu izpelnījās arī mazāki uzņēmumi un to garšīgā produkcija, ne mirkli nerima burzma arī pie zemnieku saimniecības "Lāči" ceptās maizes galda un citu konditorejas izstrādājumu ražotāju stendiem.
Interese tika arī rūpniecības ražojumiem — "Liepājas metalurga", "Spodrības", "Līvānu stikla", "Dzintara", "New Rosme", "V.O.V.A." un daudzu citu Latvijā plaši pazīstamu uzņēmumu produkcijai. Ārpus izstāžu zālēm savu piedāvājumu — koka mājas un dārza mēbeles — prezentēja vairāki kokapstrādes uzņēmumi.
Izstādes dalībnieku un tās rīkotāju sarūpēta plaša kultūras programma apmeklētājus gaidīs vēl līdz nedēļas beigām — 9. maijam.
Dina Gailīte,
"LV" Saeimas un valdības lietu
redaktore
Foto: Arnis Blumbergs, "LV"