Dažādi sludinājumi
EIROPAS AERONAVIGĀCIJAS DROŠĪBAS ORGANIZĀCIJA
EIROKONTROLE (EUROCONTROL)
MARŠRUTA MAKSU SISTĒMAS IZMANTOŠANAS NOTEIKUMI UN APMAKSAS NOTEIKUMI
[Tekstu apstiprinājusi paplašinātā Komisija, un tas stājies spēkā 2011. gada 20. maijā]
2011. gada izdevums (Šī versija aizstāj izdevumu Nr. 07.60.02)
MARŠRUTA MAKSU SISTĒMAS IZMANTOŠANAS NOTEIKUMI
1. PANTS
1. Maksa tiek iekasēta par katru lidojumu, kas veikts saskaņā ar procedūrām, kuras pieņemtas, līgumslēdzēju valstu gaisa telpā piemērojot Starptautiskās Civilās aviācijas organizācijas (ICAO) standartus un paraugpraksi. Lai piemērotu maršruta maksu, šī gaisa telpa jāsadala maršruta maksājumu tarifikācijas zonās, kā to nosaka līgumslēdzējas valstis un paredz I pielikums.
2. Maksu veido atlīdzība par izdevumiem, kas līgumslēdzējām valstīm rodas attiecībā uz maršruta aeronavigācijas aprīkojumu un pakalpojumiem un maršruta maksu sistēmas darbību, kā arī attiecībā uz izmaksām, kas radušās Eirokontrolei, īstenojot šīs sistēmas darbību.
3. Maksām, kas radušās kādā konkrētā maksājumu tarifikācijas zonā, var piemērot pievienotās vērtības nodokli (PVN). Tādā gadījumā Eirokontrole var atgūt minēto nodokli saskaņā ar noteikumiem un procedūrām, par kurām panākta vienošanās ar attiecīgo līgumslēdzēju valsti vai valstīm.
4. Maksām, kas radušās kādā konkrētā maksājumu tarifikācijas zonā, var piemērot veicināšanas shēmu vai shēmas. Eirokontrole var ieviest veicināšanas shēmu vai shēmas saskaņā ar noteikumiem un procedūrām, par kurām panākta vienošanās ar attiecīgo līgumslēdzēju valsti vai valstīm.
5. Par to, lai maksājums tiktu veikts, atbildīga ir tā persona, kas bijusi gaisa kuģa ekspluatants laikā, kad izpildīts attiecīgais reiss. Gaisa kuģa ekspluatantu var identificēt, izmantojot ICAO apzīmējumu vai jebkuru citu atzītu apzīmējumu, ko izmanto reisu identificēšanai.
6. Ja ekspluatanta identitāte nav zināma, par ekspluatantu uzskata gaisa kuģa īpašnieku, ja vien viņš nepierāda to, ka ekspluatants bijis kāds cits.
2. PANTS
Par katru lidojumu, kuru veicot tiek šķērsota I pielikumā noteikto maksājumu tarifikācijas zonu gaisa telpas robeža, tiek iekasēta viena maksa (R), kas ir līdzvērtīga maksājumu summai, kura rodas attiecībā uz šo lidojumu attiecīgo maksājumu tarifikācijas zonu gaisa telpā:
Atsevišķa maksa (ri) par lidojumiem maksājumu tarifikācijas zonā (i) tiek aprēķināta saskaņā ar 3. pantu.
3. PANTS
Maksu par lidojumu konkrētā maksājumu tarifikācijas zonā (i) aprēķina pēc šādas formulas:
ri = ti x Ni
kur (ri) ir maksa, (ti) ir vienības maksas likme, bet (Ni) ir šādam lidojumam atbilstošo pakalpojumu vienību skaits.
4. PANTS
Konkrētam lidojumam paredzēto pakalpojumu vienību skaitu (Ni), kas minēts iepriekšējā pantā, iegūst, izmantojot šādu formulu:
Ni = di x p
kur (di) ir attiecīgās maksājumu tarifikācijas zonas attāluma koeficients (i), bet (p) ir attiecīgās lidmašīnas svara koeficients.
5. PANTS
1. Attāluma koeficientu (di) iegūst, dalot ar simts (100) kilometru skaitu lielā loka attālumā starp:
- izlidošanas lidlauku vai ielidošanas punktu maksājumu tarifikācijas zonā (i)
un
- pirmā galamērķa lidlauku vai izlidošanas punktu no šīs maksājumu tarifikācijas zonas (i).
Iepriekš minētie ielidošanas un izlidošanas punkti ir punkti, kuros minētās maksājumu tarifikācijas zonas sānu robežas krusto lidojuma plānā aprakstītais lidojuma plāns. Šajā lidojuma plānā iekļauj visas izmaiņas, kuras ekspluatants veic sākotnējā lidojumu plānā, kā arī jebkuras ekspluatanta apstiprinātas izmaiņas, kas radušās gaisa satiksmes plūsmas pārvaldības pasākumu dēļ.
2. Lidojumiem, kas beidzas lidlaukā, no kura gaisa kuģis ir pacēlies, un kuru laikā nav notikusi starpnosēšanās (cirkulārajiem lidojumiem), tiek piemērots 5. panta 1. punkts, izņemot šādus gadījumus:
a) attiecībā uz cirkulārajiem lidojumiem, kas veikti vienā maksājumu tarifikācijas zonā, attāluma koeficientu iegūst, kilometru skaitu lielajā lokā starp lidlauku un visattālāko punktu no lidlauka reizinot ar divi (2) un dalot ar simts (100);
b) cirkulārajiem lidojumiem, kas veikti vairāk nekā vienā maksājumu tarifikācijas zonā, tiek piemērotas 5. panta 1. punkta prasības, izņemot maksājumu tarifikācijas zonu, kurā ir visattālākais punkts no lidlauka un kuras attāluma koeficientu iegūst, kilometru skaitu lielajā lokā no ielidošanas punkta šajā zonā līdz visattālākajam punktam no lidlauka, kā arī no šā visattālākā punkta no lidlauka līdz izlidošanas punktam no maksas zonas, dalot ar simts (100).
3. Attālums, kas jāņem vērā, jāsamazina par divdesmit (20) kilometriem par katru pacelšanos no līgumslēdzējas valsts teritorijas un katru nolaišanos tajā.
6. PANTS
1. Svara koeficientam (p) – izteikts kā skaitlis ar divām nullēm aiz komata – jābūt kvadrātsaknei no dalījuma, kas iegūts, metrisko tonnu skaitu dalot ar (50) – izteikts kā skaitlis ar vienu nulli aiz komata – pie gaisa kuģa maksimālā atļautā pacelšanās svara, kas norādīts gaisa kuģa lidojumderīguma sertifikātā, lidojumu rokasgrāmatā vai jebkurā citā līdzvērtīgā dokumentā, šādā formā:
Ja gaisa kuģa maksimālais atļautais pacelšanās svars nav zināms iestādēm, kas ir atbildīgas par maksas iekasēšanu, svara koeficients jāaprēķina, izmantojot lielāko eksistējošo šāda paša tipa gaisa kuģa svaru.
2. Ja gaisa kuģim ir vairāki atļautie maksimālie pacelšanās svari, svara koeficients jānosaka pēc lielākā maksimālā pacelšanās svara, ko apstiprinājusi valsts, kurā šis gaisa kuģis ir reģistrēts.
3. Taču, ja ekspluatants līdz tā kalendārā mēneša pēdējai darba dienai, kurā tā gaisa kuģu flote ir mainīta, un vismaz reizi gadā Eirokontrolei norāda, ka tas ekspluatē divus vai vairākus gaisa kuģus, kas ir viena tipa gaisa kuģa dažādas versijas, tad, lai aprēķinātu katra šā tipa gaisa kuģa svara koeficientu, izmanto visu šā tipa gaisa kuģu maksimālā pacelšanās svara vidējo lielumu. Šo koeficientu attiecībā uz ikvienu gaisa kuģu tipu un ekspluatantu aprēķina vismaz reizi gadā.
7. PANTS
1. Vienības maksas likmi nosaka (ti) eiro.
2. Ja attiecīgā līgumslēdzēja valsts vai valstis nelemj citādi, vienības maksas likmes pārrēķinu maksājumu tarifikācijas zonā, kurā eiro nav valsts valūta, veic katru mēnesi, piemērojot tādu eiro un valsts valūtas vidējo mēneša valūtas kursu, kāds ir mēnesī pirms tā mēneša, kurā tiek veikts reiss. Piemērojamais valūtas kurss ir mēneša vidējais dienas beigu kurss ("Closing Rate"), ko aprēķina Reuters, pamatojoties uz BID dienas kursu.
8. PANTS
1. No maksas ir atbrīvoti šādi lidojumi:
a) lidojumi, ko veic gaisa kuģis, kura maksimālais atļautais pacelšanās svars nepārsniedz divas (2) metriskās tonnas;
b) lidojumi, kas tiek veikti vienīgi tāpēc, lai pārvadātu oficiālā vizītē devušos valdnieku un viņa tuvākos ģimenes locekļus, valstu vadītājus, valdību vadītājus un valdību ministrus. Visos gadījumos tas ir jāapstiprina ar atbilstīgu statusa indikatoru vai norādi lidojuma plānā;
c) atbilstīgas kompetentās iestādes apstiprinātus glābšanas un meklēšanas lidojumus.
2. Turklāt attiecīgā līgumslēdzēja valsts (valstis) attiecībā uz konkrēto maksājumu tarifikācijas zonu, kas ir tās(to) jurisdikcijā, var no maršruta maksājumiem atbrīvot:
a) militāros lidojumus, ko veic jebkuras valsts militārās aviācijas gaisa kuģi;
b) treniņa lidojumus, kas tiek veikti tikai tādēļ, lai iegūtu apliecību vai attiecībā uz gaisa kuģa apkalpi – kvalifikācijas atzīmi, un tad, ja šis fakts ir apstiprināts ar atbilstīgu norādi lidojuma plānā. Lidojumus drīkst veikt vienīgi šajā maksājumu tarifikācijas zonā. Šie lidojumi nav paredzēti pasažieru un/vai kravas pārvadāšanai, ne arī gaisa kuģa pozicionēšanai vai pārvietošanai;
c) lidojumus, kas tiek veikti tikai tādēļ, lai pārbaudītu vai izmēģinātu iekārtas, kuras tiek izmantotas vai kuras paredzēts izmantot kā aeronavigācijas virszemes palīglīdzekļus, izņemot attiecīgā gaisa kuģa veiktus pozicionēšanas lidojumus;
d) lidojumus, kuru galamērķis ir lidlauks, no kura gaisa kuģis pacēlies, un kuru laikā nav notikusi starpnosēšanās (cirkulāros lidojumus);
e) lidojumus, kas veikti vienīgi saskaņā ar VFR šajā maksājumu tarifikācijas zonā;
f) humānās palīdzības piegādes lidojumus, kurus apstiprinājusi atbilstīgā kompetentā iestāde;
g) muitas un policijas lidojumus.
9. PANTS
Maksājums veicams Eirokontroles galvenajā mītnē saskaņā ar apmaksas noteikumiem, kas izklāstīti 2. pielikumā. Izmantojamā valūta ir eiro.
Ja parādnieks nav samaksājis attiecīgo summu, var veikt pasākumus šīs summas piedziņai saskaņā ar spēkā esošajiem tiesību aktiem.
10. PANTS
Līgumslēdzējas valstis publicē maršruta maksu sistēmas izmantošanas noteikumus un vienības izcenojumus.
1. PIELIKUMS
MARŠRUTA MAKSĀJUMU TARIFIKĀCIJAS ZONAS
Maksājumu tarifikācijas zonas nosaukums
|
Gaisa telpas raksturojums | Līgumslēdzēja(-as) valsts(-is) |
Albānija |
Tirānas lidojumu informācijas rajons
Tirānas augšējais lidojumu informācijas rajons |
Albānijas Republika |
Vācija |
Hannoveres augšējais lidojumu informācijas rajons
Reinas augšējais lidojumu informācijas rajons Brēmenes lidojumu informācijas rajons Langenes lidojumu informācijas rajons Minhenes lidojumu informācijas rajons |
Vācijas Federatīvā Republika |
Armēnija | Erevānas lidojumu informācijas rajons | Armēnijas Republika |
Austrija | Vīnes lidojumu informācijas rajons | Austrijas Republika |
Beļģija–Luksemburga |
Briseles augšējais lidojumu informācijas rajons
Briseles lidojumu informācijas rajons |
Beļģijas Karaliste–Luksemburgas Lielhercogiste |
Bosnija un Hercegovina |
Sarajevas augšējais lidojumu informācijas rajons
Maltas lidojumu informācijas rajons |
Bosnija un Hercegovina |
Bulgārija |
Sofijas lidojumu informācijas rajons
Varnas lidojumu informācijas rajons |
Bulgārijas Republika |
Kipra | Nikozijas lidojumu informācijas rajons | Kipras Republika |
Horvātija |
Zagrebas lidojumu informācijas rajons
Zagrebas augšējais lidojumu informācijas rajons |
Horvātijas Republika |
Dānija | Kopenhāgenas lidojumu informācijas rajons | Dānijas Karaliste |
Kontinentālā Spānija |
Madrides augšējais lidojumu informācijas rajons
Madrides lidojumu informācijas rajons Barselonas augšējais lidojumu informācijas rajons Barselonas lidojumu informācijas rajons |
Spānijas Karaliste |
Kanāriju salas |
Kanāriju salu augšējais lidojumu informācijas rajons
Kanāriju salu lidojumu informācijas rajons |
Spānijas Karaliste |
Somija |
Somijas augšējais lidojumu informācijas rajons
Somijas lidojumu informācijas rajons |
Somijas Republika |
Francija |
Francijas augšējais lidojumu informācijas rajons
Parīzes lidojumu informācijas rajons Brestas lidojumu informācijas rajons Bordo lidojumu informācijas rajons Marseļas lidojumu informācijas rajons Reimsas lidojumu informācijas rajons |
Francijas Republika |
Apvienotā Karaliste |
Skotijas augšējais lidojumu informācijas rajons
Skotijas lidojumu informācijas rajons Londonas augšējais lidojumu informācijas rajons Londonas lidojumu informācijas rajons |
Lielbritānijas un Ziemeļīrijas Apvienotā Karaliste |
Grieķija |
Atēnu augšējais lidojumu informācijas rajons
Atēnu lidojumu informācijas rajons |
Grieķijas Republika |
Ungārija | Budapeštas lidojumu informācijas rajons | Ungārijas Republika |
Īrija |
Šenonas augšējais lidojumu informācijas rajons
Šenonas lidojumu informācijas rajons Šenonas okeāna pārejas zona, ko ietver šādas koordinātas: 51° Ziemeļu platuma un 15° Rietumu garuma, 51° Ziemeļu platuma un 8° Rietumu garuma, 48°30’ Ziemeļu platuma un 8° Rietumu garuma, 49° Ziemeļu platuma un 15° Rietumu garuma, 51° Ziemeļu platuma un 15° Rietumu garuma un virs FL55 Ziemeļu okeāna pārejas zona, ko ietver šādas koordinātas: 57° Ziemeļu platuma un 15° Rietumu garuma, 54° Ziemeļu platuma un 15° Rietumu garuma, 57° Ziemeļu platuma un 10° Rietumu garuma, 54°34’ Ziemeļu platuma un 10° Rietumu garuma un virs FL55 |
Īrija |
Itālija |
Milānas augšējais lidojumu informācijas rajons
Milānas lidojumu informācijas rajons Romas augšējais lidojumu informācijas rajons Romas lidojumu informācijas rajons Brindizi augšējais lidojumu informācijas rajons Brindizi lidojumu informācijas rajons |
Itālijas Republika |
Latvija | Rīgas lidojumu informācijas rajons | Latvijas Republika |
Lietuva | Viļņas lidojumu informācijas rajons | Lietuvas Republika |
Bijusī Dienvidslāvijas Maķedonijas Republika
|
Skopjes lidojumu informācijas rajons | Bijusī Dienvidslāvijas Maķedonijas Republika |
Malta |
Maltas augšējais lidojumu informācijas rajons
Maltas lidojumu informācijas rajons |
Maltas Republika |
Moldova | Kišiņevas lidojumu informācijas rajons | Moldovas Republika |
Norvēģija |
Norvēģijas augšējais lidojumu informācijas rajons
Norvēģijas lidojumu informācijas rajons Būdē okeāna lidojumu informācijas rajons |
Norvēģijas Karaliste |
Nīderlande | Amsterdamas lidojumu informācijas rajons | Nīderlandes Karaliste |
Polija | Varšavas lidojumu informācijas rajons | Polijas Republika |
Lisabona |
Lisabonas augšējais lidojumu informācijas rajons
Lisabonas lidojumu informācijas rajons |
Portugāles Republika |
Santamarija | Santamarijas lidojumu informācijas rajons | Portugāles Republika |
Rumānija | Bukarestes lidojumu informācijas rajons | Rumānija |
Belgrada |
Belgradas augšējais lidojumu informācijas rajons
Belgradas lidojumu informācijas rajons |
Serbijas Republika–Melnkalne |
Slovākija | Bratislavas lidojumu informācijas rajons | Slovākijas Republika |
Slovēnija | Ļubļanas lidojumu informācijas rajons | Slovēnijas Republika |
Zviedrija |
Zviedrijas augšējais lidojumu informācijas rajons
Zviedrijas lidojumu informācijas rajons |
Zviedrijas Karaliste |
Šveice |
Šveices augšējais lidojumu informācijas rajons
Šveices lidojumu informācijas rajons |
Šveices Konfederācija |
Čehijas Republika | Prāgas lidojumu informācijas rajons | Čehijas Republika |
Turcija |
Ankaras lidojumu informācijas rajons
Stambulas lidojumu informācijas rajons |
Turcijas Republika |
Ukraina |
Kijevas lidojumu informācijas rajons
Simferopoles lidojumu informācijas rajons Odesas lidojumu informācijas rajons Harkovas lidojumu informācijas rajons Ļvovas lidojumu informācijas rajons |
Ukraina1
|
2. PIELIKUMS
APMAKSAS NOTEIKUMI
1. KLAUZULA
1. Rēķinā iekļauto summu samaksa veicama Eirokontroles galvenajā mītnē Briselē.
2. Taču arī tos maksājumus, kas veikti kontos, kuri uz Eirokontroles vārda atvērti bankās tajās valstīs, kuras norādījušas maršruta maksu sistēmas kompetentās iestādes, Eirokontrole ņems vērā, uzskatot tos par maksātāja saistību izpildi.
3. Maksājuma summa ir atkarīga no lidojuma izpildes datuma. Valutēšanas termiņa beigu datums, līdz kuram Eirokontrolei jāsaņem maksājums, norādāms rēķinā, un tas ir tad, kad apritējušas 30 dienas no rēķina izrakstīšanas datuma.
2. KLAUZULA
1. Izņemot gadījumus, kas minēti šīs klauzulas 2. punktā, maksājumi veicami eiro.
2. Ikviens lietotājs, kas ir līgumslēdzējas valsts pilsonis, veicot maksājumu noteiktā bankā, kas atrodas valstī, kuras pilsonis viņš ir, drīkst samaksāt parādu šīs valsts konvertējamā valūtā.
3. Ja lietotājs izmanto iespēju, kas minēta iepriekšējā punktā, eiro izteiktās summas konvertācija valsts valūtā veicama saskaņā ar valūtas maiņas kursu, ko komercdarījumiem izmanto valutēšanas datumā un maksāšanas vietā.
3. KLAUZULA
Uzskata, ka Eirokontrole maksājumu ir saņēmusi valutēšanas datumā, kurā attiecīgā summa ir iemaksāta norādītajā Eirokontroles bankas kontā. Valutēšanas datums ir datums, kurā Eirokontrole var lietot saņemtos naudas līdzekļus.
4. KLAUZULA
1. Maksājumiem pievienojams pārskats, kurā iekļauj norādes, datumus un summas eiro attiecībā uz apmaksātajiem rēķiniem un visām samazinātajām kredītzīmēm. Prasība rēķina summu norādīt eiro tiek piemērota arī tiem lietotājiem, kuri izmanto iespēju maksājumu veikt savas valsts valūtā.
2. Ja maksājumam nav pievienota 1. punktā noradītā informācija, kas to ļautu pielīdzināt specifiskam rēķinam vai rēķiniem, Eirokontrole maksājumu attiecinās:
- pirmkārt, uz procentiem;
- bet pēc tam – uz vecāko neapmaksāto rēķinu.
5. KLAUZULA
1. Pretenzijas par rēķiniem jāiesniedz Eirokontrolei rakstveidā vai izmantojot elektronisko datu nesēju, kura lietošanai Eirokontrole pirms tam ir piekritusi. Termiņa beigu datums, līdz kuram Eirokontrolei jāsaņem pretenzijas par rēķiniem, norādāms rēķinā, un tas ir tad, kad apritējušas 60 dienas no rēķina izrakstīšanas datuma.
2. Par pretenzijas saņemšanas datumu uzskatāms datums, kurā Eirokontrole saņem pretenziju.
3. Pretenziju izklāstam jābūt precīzam, un tam jāpievieno visi atbilstošie pierādījumi.
4. Tas, ka lietotājs ir iesniedzis pretenziju, nedod tam tiesības veikt kādus atskaitījumus no attiecīgā rēķina, ja vien to darīt nav atļāvusi Eirokontrole.
5. Ja starp Eirokontroli un lietotāju pastāv parādnieka un kreditora attiecības, bez Eirokontroles iepriekšējas piekrišanas nedrīkst veikt nekādus kompensācijas maksājumus.
6. KLAUZULA
1. Visas maksas, kas nav veiktas līdz maksāšanai noteiktā termiņa beigu datumam, palielinās, pievienojot tām procentus atbilstoši likmei, ko nosaka atbildīgās iestādes un publicē līgumslēdzējas valstis saskaņā ar Piemērošanas noteikumu 10. punktu. Procenti, kas tiek saukti par maksājuma kavējuma procentiem, vienkārši ir procenti, kas ik dienas tiek aprēķināti par nesamaksāto summu.
2. Procenti tiks aprēķināti un rēķins tiks sagatavots eiro.
7. KLAUZULA
Ja parādnieks nav samaksājis attiecīgo summu, var veikt pasākumus naudas līdzekļu piespiedu atgūšanai. Šie pasākumi var būt, piemēram, atteikums sniegt pakalpojumus, lidmašīnas aizturēšana vai citi piespiedu pasākumi saskaņā ar spēkā esošajiem tiesību aktiem.
1 Vēl nav tehniski ieviests.
Ja rodas strīds par "Maršruta maksu sistēmas izmantošanas noteikumi un apmaksas noteikumi" piemērošanu, tad noteicošais ir teksts angļu valodā, kas atrodams Eiropas Aeronavigācijas drošības organizācijas mājaslapā: http://publish.eurocontrol.int/sites/default/files/content/documents/route-charges/reference-documents/201106-conditions-of-application-of-the-route-charges-system-and-conditions-of-payment.pdf
Paziņojums par vispārējo atļauju 2012.gadā
Valsts augu aizsardzības dienests paziņo, ka 2011.gada 22.decembrī Valsts augu aizsardzības dienesta direktore K.Kjago ir pieņēmusi lēmumu nr.1 "Par vispārējo atļauju 2012. gadā visām fiziskajām vai juridiskajām personām, kas ražo, sagatavo vai importē no kādas trešās valsts bioloģiskās lauksaimniecības produktus, lai tos pārdotu, vai kas pārdod šādus produktus, izmantot bioloģiskajā lauksaimniecībā tādu lēmumā norādīto sugu sēklas un ģinšu, sugu veģetatīvo pavairošanas materiālu, kas nav iegūti ar bioloģiskās lauksaimniecības ražošanas metodi". Ar lēmuma tekstu var iepazīties Valsts augu aizsardzības dienesta mājaslapā www.vaad.gov.lv, sadaļā - Sākums > Pakalpojumi > Bioloģiskajiem audzētājiem > Vispārējās atļaujas.
Valsts augu aizsardzības dienesta Sēklu kontroles departamenta kontakttālrunis 67113262.
Paziņojums
Biedrība "Dunte 96", vienotais reģistrācijas numurs 40003297519, juridiskā adrese: "Dunte 96", Skultes pagasts, Limbažu novads, paziņo Albertam IRMEJAM, pers. kods 2209XX-XXXXX, un Ingunai IRMEJAI, pers. kods 2411XX-XXXXX, ka 1999.gada 30.augustā noslēgtais nomas līgums, kas noslēgts starp Biedrību "Dunte 96" un iznomātāju ILGU IRMEJU, pers. kods 1704XX-XXXXX, tiek izbeigts ar 2012.gada 1.februāri.
SABIEDRISKO PAKALPOJUMU REGULĒŠANAS KOMISIJA ORGANIZĒ PUBLISKU APSPRIEŠANU par lēmuma ,,Noteikumi par informāciju elektroenerģijas galalietotājiem" projektu
Aicinām ieinteresētās personas 30 dienu laikā no paziņojuma par lēmuma ,,Noteikumi par informāciju elektroenerģijas galalietotājiem" projektu publicēšanas laikrakstā ,,Latvijas Vēstnesis" sniegt komentārus un priekšlikumus Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai Rīgā, Brīvības ielā 55, fakss 67097200, e-pasts: sprk@sprk.gov.lv.
Ieinteresētās personas ar lēmuma ,,Noteikumi par informāciju elektroenerģijas galalietotājiem" projektu var iepazīties Komisijas mājas lapā http://www.sprk.gov.lv.
Paziņojums par promocijas darba aizstāvēšanu
2012.gada 17. janvārī plkst. 11.00 Latvijas Lauksaimniecības universitātes Pedagoģijas zinātnes nozares promocijas padomes atklātajā sēdē Jelgavā, Čakstes bulvārī 5, 502.auditorijā NATAĻJA VRONSKA aizstāvēs promocijas darbu "Topošo skolotāju informācijas un komunikācijas tehnoloģiju integrēšanas prasmju attīstība mājturības un mājsaimniecības izglītībā" pedagoģijas doktora zinātniskā grāda iegūšanai. Recenzenti: - Dr. paed., RPIVA profesore Inese Jurgena (Latvija); - Dr. paed., RPIVA profesore Anita Petere (Latvija); - Ph. D., Tallinas universitātes asociētā profesore Ene Lind (Igaunija). Ar promocijas darbu var iepazīties LLU Fundamentālajā bibliotēkā (Lielā iela 2, Jelgava) un http://llufb.llu.lv/llu-theses.htm.