• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par Francijas transporta ministra vizīti Latvijā. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 25.01.2012., Nr. 14 https://www.vestnesis.lv/ta/id/243211

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par Latvijas ārlietu ministra darba vizīti Briselē

Vēl šajā numurā

25.01.2012., Nr. 14

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par Francijas transporta ministra vizīti Latvijā

Pirmdien, 23.janvārī, Latvijā vizītē uzturējās Francijas Republikas Ekoloģijas, ilgtspējīgas attīstības, transporta un mājokļu lietu ministrijas transporta ministrs Tjerī Mariāni (attēlā pa kreisi). Viņš tikās ar Ministru prezidentu Valdi Dombrovski (attēlā centrā) un satiksmes ministru Aivi Roni (attēlā pa labi). Tikšanās laikā amatpersonas apsprieda Eiropas transporta tīkla jaunās vadlīnijas, Latvijas valdības plānus aviācijas jomā, tai skaitā starptautiskās lidostas “Rīga” paplašināšanu, kā arī nacionālās lidsabiedrības “airBaltic” turpmāko attīstību
Foto: Toms Norde, Valsts kanceleja

Latvijas vēlme Transeiropas transporta tīkla TEN-T koridoros iekļaut austrumu–rietumu savienojumus ir pamatota un loģiska. To, pārrunājot šābrīža būtiskākās aktualitātes nozarē ar satiksmes ministru Aivi Roni, atzina Francijas Ekoloģijas, ilgtspējīgas attīstības, transporta un mājokļu lietu ministrijas transporta ministrs Tjerī Mariāni.

Latvija uzskata, ka pašlaik iezīmētie TEN-T tīklu koridori neatspoguļo faktisko Rietumu kravu plūsmu uz Krieviju un NVS valstīm un redzama Baltijas valstu potenciālā izolācija no Eiropas Savienības (ES) nākotnes sadarbības ar Austrumu valstīm, un Francijas transporta ministrs piekrita, ka austrumu–rietumu savienojumi, tostarp uz Krieviju, Baltkrieviju, Centrālāziju un Ķīnas rietumu daļu, perspektīvā būs nozīmīgi ne vien Baltijas reģionam, bet visai Eiropai.

Īpašu interesi Francijas puse izrādīja par dzelzceļa līnijas Rīga–Maskava modernizāciju. Francijas transporta ministrs atzina šā projekta nozīmīgumu un piekrita, ka tas dos būtisku pienesumu austrumu virziena attīstīšanā gan kravu, gan pasažieru pārvadājumu jomā. Viņš arī piedāvāja palīdzību, organizējot konsultācijas par inženiertehniskiem un ritošā sastāva risinājumiem. Pārrunāta tika arī projekta “Rail Baltica” virzība. Tā kā šis projekts varētu tikt finansēts no CEF, 85% no līdzekļiem sedzot ES, A.Ronis Francijas kolēģim uzsvēra, ka Latvija neatbalsta CEF projektu daļēju finansēšanu no Kohēzijas fonda (KF) t.s. nacionālajām aploksnēm, jo tādā gadījumā ciestu Latvijas transporta un sakaru jomas projekti, kam šobrīd plānoti KF līdzekļi.

A.Ronis Francijas ministram pavēstīja, ka perspektīvā ir paredzēts Eiropas platuma dzelzceļa sliežu projekts Rīgas centra savienošanai ar lidostu un vēl pēc tam – arī Rīgas ostu, kas eventuāli būtu savienojams arī ar “Rail Baltica” trasi.

Puses apmainījās ar pieredzi kravu pārvadājumos uz Afganistānu un no tās, kā arī pārrunāja situāciju aviokompānijā “Air Baltic Corporation” pēc tās pārņemšanas valsts īpašumā. Ministrs pastāstīja, ka šobrīd tiek strādāts pie uzņēmuma biznesa plāna, bet februāra otrajā pusē tiks prezentēta kompānijas tālākās attīstības stratēģija, paredzot arī flotes modernizāciju un jaunu investoru piesaisti.

Ministru tikšanās noslēgumā Satiksmes ministrijā notika Eiropas aviobūves kompānijas “Airbus” prezentācija.

Satiksmes ministrijas
Komunikācijas nodaļa

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!