• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 1999. gada 11. maija noteikumi Nr. 168 "Noteikumi par zemes nodokļa maksājuma pamatparāda kapitalizāciju un dzēšanu". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 14.05.1999., Nr. 155/158 https://www.vestnesis.lv/ta/id/24351

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.169

Grozījumi Ministru kabineta 1997.gada 23.decembra noteikumos Nr.437 "Noteikumi par akcīzes nodokļa naftas produktiem maksāšanu sakarā ar nodokļa likmju ikgadējo maiņu"

Vēl šajā numurā

14.05.1999., Nr. 155/158

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 168

Pieņemts: 11.05.1999.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.
Ministru kabineta noteikumi Nr.168

Rīgā 1999.gada 11.maijā (prot. Nr.25 5.§)
Noteikumi par zemes nodokļa maksājuma pamatparāda kapitalizāciju un dzēšanu
Izdoti saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām"
24.panta četrpadsmito daļu un 25.panta trešo daļu un
likuma "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju" 2.panta piekto daļu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Šie noteikumi nosaka kārtību, kādā:

1.1. saskaņā ar likumu "Par nodokļiem un nodevām" tiek kapitalizēts privatizēto valsts un pašvaldību uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) zemes nodokļa maksājuma pamatparāds;

1.2. saskaņā ar likumu "Par nodokļiem un nodevām" tiek dzēsts kapitalizētais zemes nodokļa maksājuma pamatparāds un ar to saistītā nokavējuma nauda;

1.3. saskaņā ar likumu "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju" tiek privatizētas kapitāla daļas, kas izveidojušās zemes nodokļa maksājuma pamatparāda kapitalizācijas rezultātā.
2. Noteikumos lietotie termini:

2.1. kopējais likviditātes koeficients — statūtsabiedrības rīcībā esošo apgrozāmo līdzekļu (krājumi, debitoru parādi, vērtspapīri un līdzdalība kapitālos, naudas līdzekļi — bilances aktīva 2.iedaļas kopsumma) attiecība pret īstermiņa saistībām (aizņēmumi no kredītiestādēm, pircēju izsniegtie avansi, parādi piegādātājiem un darbuzņēmējiem, maksājumi par vekseļiem, parādi meitas uzņēmumiem un saistītajiem uzņēmumiem, pārējiem kreditoriem, tai skaitā nodokļi un citi parādi, — bilances pasīva 3.iedaļas otrās daļas kopsumma);

2.2. nodokļu administrācija — pašvaldības domes (padomes) iecelta amatpersona vai izveidota struktūra;

2.3. pamatparāda palielinājuma nauda — summa, par kādu zemes nodokļa pamatparāds visā tā kavējuma periodā saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" prasībām tiek palielināts atbilstoši Latvijas Bankas noteiktajai refinansēšanas likmei;

2.4. pašreizējais brīdis — pieteikuma par zemes nodokļa maksājuma pamatparāda kapitalizāciju iesniegšanas mēneša pirmais datums;

2.5. pašu kapitāla nodrošinājuma koeficients — pašu kapitāla (bilances pasīva 1.iedaļas kopsumma) un ilgtermiņa ieguldījumu (bilances aktīva 1.iedaļas kopsumma) starpības attiecība pret statūtsabiedrības rīcībā esošajiem apgrozāmajiem līdzekļiem (krājumi, debitoru parādi, vērtspapīri un līdzdalība kapitālos, naudas līdzekļi — bilances aktīva 2.iedaļas kopsumma);

2.6. privatizētais uzņēmums — valsts vai pašvaldības īpašuma objekts, kas privatizēts likumā "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju" vai citos likumos un normatīvajos aktos, kuri reglamentē vai reglamentēja valsts un pašvaldības īpašuma objektu privatizāciju, noteiktajā kārtībā;

2.7. zemes nodokļa maksājuma pamatparāds — zemes nodoklis vai tā maksājuma daļa, kas nav samaksāta likumā "Par zemes nodokli" noteiktajā termiņā un apmērā, un zemes nodokļa pamatparāda palielinājuma nauda, ja šajos noteikumos nav noteikts citādi.
3. Šie noteikumi piemērojami:

3.1. privatizētajam uzņēmumam, kuram līdz privatizācijas brīdim bija izveidojies zemes nodokļa maksājuma pamatparāds un līdz pašreizējam brīdim tas nav samaksāts;

3.2. statūtsabiedrībai ar privāto kapitālu, ja statūtsabiedrībai līdz brīdim, kad valsts daļa, pašvaldības daļa vai valsts un pašvaldības daļu kopsumma tās pamatkapitālā samazinājās zem 50 procentiem, bija izveidojies zemes nodokļa maksājuma pamatparāds un līdz pašreizējam brīdim tas nav samaksāts.
4. Zemes nodokļa maksājuma pamatparādu kapitalizē:

4.1. privatizētajam uzņēmumam, kurš privatizācijas rezultātā pārveidots par statūtsabiedrību ar privāto kapitālu;

4.2. privatizētajai statūtsabiedrībai, kura privatizācijas rezultātā kļuvusi par statūtsabiedrību ar privāto kapitālu;

4.3. privatizētajam uzņēmumam, kuru privatizācijas rezultātā nopirkusi statūtsabiedrība ar privāto kapitālu;

4.4. privatizētajam uzņēmumam, kuru privatizācijas rezultātā nopirkusi fiziska persona, ja minētā persona nodibina statūtsabiedrību un attiecīgā statūtsabiedrība pārņem zemes nodokļa maksājuma parādu;

4.5. privatizētajam uzņēmumam, kuru privatizācijas rezultātā nopircis viena īpašnieka uzņēmums, ja attiecīgā uzņēmuma īpašnieks pārveido savu uzņēmumu par statūtsabiedrību un minētā statūtsabiedrība pārņem zemes nodokļa maksājuma parādu;

4.6. citos gadījumos, kad privatizētā uzņēmuma zemes nodokļa maksājuma parādu vai tā daļu likumā noteiktajos gadījumos un kārtībā pārņem statūtsabiedrība;

4.7. statūtsabiedrībai ar privāto kapitālu, ja tajā ir ieguldīts valsts un pašvaldības uzņēmums vai tā daļa vai ja tajā ieguldīts valsts vai pašvaldības uzņēmums vai tā daļa un statūtsabiedrība pārņem attiecīgā valsts vai pašvaldības uzņēmuma zemes nodokļa maksājuma parādu vai tā daļu;

4.8. statūtsabiedrībai ar privāto kapitālu uz to brīdi, kad valsts daļa, pašvaldības daļa vai valsts un pašvaldības daļu kopsumma tās pamatkapitālā pārsniedza 50 procentu.
5. Par privatizācijas brīdi uzskatāms:

5.1. privatizētajam uzņēmumam, kurš privatizācijas rezultātā pārveidots par statūtsabiedrību ar privāto kapitālu, — diena, kad statūtsabiedrība reģistrēta Uzņēmumu reģistrā;

5.2. privatizētajai statūtsabiedrībai, kura privatizācijas rezultātā kļuvusi par statūtsabiedrību ar privāto kapitālu, — diena, kad statūtsabiedrība ar privāto kapitālu reģistrēta Uzņēmumu reģistrā;

5.3. privatizētajam uzņēmumam, kuru privatizācijas rezultātā nopirkusi statūtsabiedrība ar privāto kapitālu, — diena, kad privatizāciju veicošā institūcija ar pieņemšanas un nodošanas aktu nodevusi nopirkto uzņēmumu attiecīgajai statūtsabiedrībai;

5.4. privatizētajam uzņēmumam, kuru privatizācijas rezultātā nopirkusi fiziska persona, ja minētā persona nodibina statūtsabiedrību un attiecīgā statūtsabiedrība pārņem zemes nodokļa parādu, — diena, kad privatizāciju veicošā institūcija ar pieņemšanas un nodošanas aktu nodevusi nopirkto uzņēmumu minētajai fiziskajai personai;

5.5. privatizētajam uzņēmumam, kuru privatizācijas rezultātā nopircis viena īpašnieka uzņēmums, ja attiecīgā uzņēmuma īpašnieks pārveido savu uzņēmumu par statūtsabiedrību un minētā statūtsabiedrība pārņem zemes nodokļa parādu, — diena, kad privatizāciju veicošā institūcija ar pieņemšanas un nodošanas aktu nodevusi nopirkto uzņēmumu minētajam viena īpašnieka uzņēmumam;

5.6. citos gadījumos, kad privatizētā uzņēmuma zemes nodokļa parādu vai tā daļu likumā noteiktajos gadījumos un kārtībā pārņem statūtsabiedrība, — privatizētā uzņēmuma vai statūtsabiedrības privatizācijas brīdis;

5.7. statūtsabiedrībai ar privāto kapitālu, ja tajā ir ieguldīts valsts un pašvaldības uzņēmums vai tā daļa vai tajā ir ieguldīts valsts vai pašvaldības uzņēmums vai tā daļa un statūtsabiedrība pārņem attiecīgā valsts vai pašvaldības uzņēmuma zemes nodokļa maksājuma parādu vai tā daļu, — diena, kad ieguldījums ir reģistrēts Uzņēmumu reģistrā.
6. Ja privatizētais uzņēmums tā pircējam nav nodots ar pieņemšanas un nodošanas aktu, privatizācijas brīdi nosaka pašvaldības privatizācijas komisija. Ja uzņēmums ir privatizēts, slēdzot nomas ar izpirkumu līgumu, privatizācijas brīdis ir minētā līguma likumīgā spēkā stāšanās diena.
7. Statūtsabiedrībai ar privāto kapitālu kapitalizē zemes nodokļa pamatparādu, kas tai bija laikā, kad valsts daļa, pašvaldības daļa vai valsts un pašvaldības daļu kopsumma pārsniedza 50 procentu no statūtsabiedrības pamatkapitāla, kā arī zemes nodokļa pamatparāda palielinājuma naudu, kas attiecas uz šo pamatparādu.
8. Zemes nodokļa maksājuma pamatparāds netiek kapitalizēts:

8.1. statūtsabiedrībai, kura pārņēmusi zemes nodokļa maksājuma parādu, ja attiecīgā statūtsabiedrība ir pieņēmusi lēmumu par tās likvidāciju vai saskaņā ar likumu "Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju" ir pieņemts lēmums par bankrota procedūras uzsākšanu;

8.2. statūtsabiedrībai ar privāto kapitālu, kurā valsts daļa, pašvaldības daļa vai valsts un pašvaldības daļu kopsumma tās pamatkapitālā ir mazāka par 50 procentiem, ja attiecīgā statūtsabiedrība ir pieņēmusi lēmumu par likvidāciju vai saskaņā ar likumu "Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju" ir pieņemts lēmums par bankrota procedūras uzsākšanu;

8.3. statūtsabiedrībai ar privāto kapitālu, kurā valsts daļa, pašvaldības daļa vai valsts un pašvaldības daļu kopsumma tās pamatkapitālā pārsniedza 50 procentu, ja attiecīgajai statūtsabiedrībai zemes nodokļa maksājuma pamatparāds vismaz reizi jau ir kapitalizēts.
9. Statūtsabiedrībai ar privāto kapitālu, kurā valsts daļa, pašvaldības daļa vai valsts un pašvaldības daļu kopsumma tās pamatkapitālā pārsniedza 50 procentu, saskaņā ar šiem noteikumiem netiek kapitalizēts tas zemes nodokļa maksājuma pamatparāds, kas radies pēc statūtsabiedrības valsts budžetā ieskaitāmo nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizācijas.
10. Zemes nodokļa maksājuma pamatparāda kapitalizācijas procesu veic pašvaldības privatizācijas komisija, bet lēmumu par zemes nodokļa maksājuma pamatparāda kapitalizāciju un dzēšanu pieņem pašvaldības dome (padome).
11. Šo noteikumu 10.punktā paredzēto kapitalizācijas procesu veic tajā pašvaldībā, kuras administratīvajā teritorijā ir statūtsabiedrības juridiskā adrese.
12. Zemes nodokļa maksājuma pamatparāda kapitalizācijas izdevumus un kapitalizācijas rezultātā izveidojušos kapitāla daļu privatizācijas izdevumus sedz no ieņēmumiem, kas gūti, pārdodot kapitalizācijas rezultātā izveidojušās kapitāla daļas. Kapitalizācijas un privatizācijas procesa izdevumu segšanai novirza piecus procentus no kapitāla daļu, kas izveidojušās zemes nodokļa maksājuma pamatparāda kapitalizācijas rezultātā, privatizācijas ieņēmumiem, bet ne mazāk par pieciem procentiem no kapitalizētā zemes nodokļa maksājuma pamatparāda.
II. Kapitalizācijas nosacījumi
13. Privatizētajam uzņēmumam kapitalizē zemes nodokļa maksājuma pamatparādu, kas izveidojies līdz privatizācijas brīdim un līdz pašreizējam brīdim nav samaksāts.
14. Statūtsabiedrībai ar privāto kapitālu, kurā valsts daļa, pašvaldības daļa vai valsts un pašvaldības daļu kopsumma tās pamatkapitālā pārsniedza 50 procentu, kapitalizē zemes nodokļa maksājuma pamatparādu, kas tai bija laikā, kad valsts daļa, pašvaldības daļa vai valsts un pašvaldības daļu kopsumma pārsniedza 50 procentu no statūtsabiedrības pamatkapitāla, un līdz pašreizējam brīdim nav samaksāts.
15. Šo noteikumu 13. un 14.punktā minētajam uzņēmumam un statūtsabiedrībai zemes nodokļa maksājuma pamatparādu kapitalizē, ja:

15.1. pēc kapitalizācijas statūtsabiedrības pašas kapitāls būs pozitīvs, izņemot akciju sabiedrības, kurām jau pirms kapitalizācijas pašas kapitālam jābūt pozitīvam;

15.2. pēc kapitalizācijas statūtsabiedrības kreditoru saistības nepārsniegs minētās statūtsabiedrības pašas kapitālu vairāk kā par likumā noteikto lielumu, izņemot akciju sabiedrības, kurām jau pirms kapitalizācijas kreditoru saistības nedrīkst vairāk kā piecas reizes pārsniegt akciju sabiedrības pašas kapitālu;

15.3. statūtsabiedrībai pēdējo sešu kalendāra mēnešu laikā nekustamā īpašuma nodokļa par zemi pamatparāds pieaudzis ne vairāk kā par 10 procentiem;

15.4. statūtsabiedrībai laikposmā no privatizācijas brīža līdz pieteikuma par zemes nodokļa maksājuma pamatparāda kapitalizāciju (turpmāk — pieteikums) iesniegšanai nekustamā īpašuma nodokļa par zemi pamatparāds pieaudzis ne vairāk kā par 10 procentiem. Šis nosacījums piemērojams statūtsabiedrībai, kurai minētais laikposms nepārsniedz sešus kalendāra mēnešus;

15.5. pēc kapitalizācijas statūtsabiedrības kopējais likviditātes koeficients būs ne mazāks par 1,0, bet sabiedrības pašu kapitāla nodrošinājuma koeficients būs ne mazāks par 0,1;

15.6. statūtsabiedrībai nav aizdevumu radniecīgajiem uzņēmumiem, saistītajiem uzņēmumiem, uzņēmuma līdzīpašniekiem, vadībai un darbiniekiem, kā arī ilgtermiņa aizdevumu.
III. Zemes nodokļa maksājuma pamatparāda kapitalizācija
16. Lai pašvaldības privatizācijas komisija izskatītu jautājumu par zemes nodokļa maksājuma pamatparāda kapitalizāciju statūtsabiedrībai, kura ir pārņēmusi minēto parādu, vai statūtsabiedrībai ar privāto kapitālu, kad tajā valsts daļa, pašvaldības daļa vai valsts un pašvaldības daļu kopsumma tās pamatkapitālā pārsniedza 50 procentu, nepieciešami šādi dokumenti:

16.1. statūtsabiedrības pieteikums;

16.2. statūtsabiedrības statūtos noteiktās institūcijas lēmums par statūtsabiedrības zemes nodokļa maksājuma pamatparāda kapitalizāciju;

16.3. notariāli apliecināts statūtsabiedrības reģistrācijas apliecības noraksts (kopija);

16.4. statūtsabiedrības statūti un visi grozījumi tajos, kas izdarīti līdz dokumentu iesniegšanai pašvaldības privatizācijas komisijā (notariāli apliecināts noraksts);

16.5. šo noteikumu 23.punktā noteiktajā kārtībā izsniegta nodokļu administrācijas izziņa vai, ja ar nodokli apliekamie objekti atrodas citu pašvaldību administratīvajās teritorijās, — izziņas par privatizētā uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) nodokļu maksājumu parādiem (1.pielikums);

16.6. attiecīgās pašvaldības domes (padomes) lēmums, kas apliecina pašvaldības piekrišanu zemes nodokļa maksājuma pamatparāda kapitalizācijai, ja statūtsabiedrības ar nodokli apliekamie objekti atrodas arī citu pašvaldību administratīvajā teritorijā;

16.7. statūtsabiedrības iepriekšējā gada pārskats un zvērināta revidenta atzinums par gada pārskatu;

16.8. statūtsabiedrības bilance un peļņas un zaudējumu aprēķins pēc stāvokļa uz pašreizējo brīdi ar Valsts ieņēmumu dienesta atzīmi;

16.9. statūtsabiedrības saistību un apgrūtinājumu saraksts pēc stāvokļa uz pašreizējo brīdi;

16.10. privatizācijas faktu apliecinošs dokuments (privatizācijas noteikumi, privatizācijas projekts, pirkuma līgums, nomas ar izpirkumu līgums vai cits likumā vai citos normatīvajos aktos noteikts dokuments) vai dokumenti, kas apliecina, ka valsts daļa, pašvaldības daļa vai valsts un pašvaldības daļu kopsumma tās pamatkapitālā pārsniedza 50 procentu;

16.11. pilnvara pārstāvēt statūtsabiedrību zemes nodokļa maksājuma pamatparāda kapitalizācijas procesā. Pilnvarā norādāmas konkrētas darbības, kādām persona tiek pilnvarota.
17. Ja zemes nodokļa maksājuma parādu statūtsabiedrība ir pārņēmusi no cita uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) tā reorganizācijas (sadalīšanas vai atdalīšanas) rezultātā, dokumentiem pievienojams attiecīgās institūcijas lēmums par šādu reorganizāciju un attiecīgais saistību sadales akts (oriģināls vai notariāli apliecināts noraksts (kopija)).
18. Statūtsabiedrībai, kurai laikposms no privatizācijas brīža līdz pieteikuma iesniegšanai pārsniedz sešus kalendāra mēnešus, nodokļu administrācija izziņā par nekustamā īpašuma nodokļa par zemi un zemes nodokļa maksājuma parādu norāda arī datus atbilstoši šo noteikumu 15.3.apakšpunktā noteiktajām prasībām pēc stāvokļa, kāds bija sešus kalendāra mēnešus pirms pieteikuma iesniegšanas. Dati norādāmi uz attiecīgā mēneša pirmo datumu.
19. Statūtsabiedrībām, kurām izsniegta šo noteikumu 16.5.apakšpunktā minētā izziņa, nodokļu administrācija pārtrauc kapitalizējamā zemes nodokļa pamatparāda palielinājuma naudas un nokavējuma naudas aprēķināšanu. Pamatparāda palielinājuma naudas un nokavējuma naudas aprēķināšanu pārtrauc uz sešiem mēnešiem no šo noteikumu 16.5.apakšpunktā minētajā izziņā norādītā pieteikuma iesniegšanas mēneša pirmā datuma. Ja nodokļu administrācija ir izsniegusi minēto izziņu, tā nav tiesīga piedzīt bezstrīda kārtībā kapitalizējamo zemes nodokļa parādu laikā, kad notiek tā kapitalizācija šajos noteikumos noteiktajā kārtībā.
20. Ja šo noteikumu 19.punktā minētajā termiņā zemes nodokļa maksājuma pamatparāds netiek kapitalizēts, pamatparāda palielinājuma nauda un nokavējuma nauda tiek aprēķināta vispārējā kārtībā, sākot ar dienu, kad tika pārtraukta tās aprēķināšana. Ja šo noteikumu 19.punktā minētajā termiņā zemes nodokļa maksājuma pamatparāds nav kapitalizēts, bet ir jau izsludināta statūtsabiedrības dalībnieku sapulce statūtsabiedrības pamatkapitāla palielināšanai saskaņā ar šo noteikumu 27.punktu, pašvaldības dome (padome) pēc pašvaldības privatizācijas komisijas iesnieguma saņemšanas atļauj pagarināt šo noteikumu 19.punktā minēto termiņu, bet ne ilgāk kā par trim mēnešiem.
21. Pašvaldības privatizācijas komisija var pieprasīt arī citus dokumentus, kas nepieciešami, lai izskatītu jautājumu par zemes nodokļa maksājuma pamatparāda kapitalizāciju.
22. Pašvaldības privatizācijas komisijā iesniedzami tikai dokumentu oriģināli, izņemot šo noteikumu 16.3., 16.4., 16.7. un 16.10.apakšpunktā minētos dokumentus. Kopā ar šo noteikumu 16.10.apakšpunktā minēto dokumentu norakstiem (kopijām) uzrādāms arī attiecīgā dokumenta oriģināls. Pieteikuma iesniedzējs sniedz pašvaldības privatizācijas komisijai attiecīgajā nodokļu administrācijā saņemtās ziņas par nekustamā īpašuma nodokļa par zemi un zemes nodokļa maksājuma parāda lielumu. Šo noteikumu 16.5.apakšpunktā minēto izziņu pašvaldības privatizācijas komisija pieprasa nodokļu administrācijai šo noteikumu 23.punktā noteiktajā kārtībā.
23. Pašvaldības privatizācijas komisija izskata statūtsabiedrības pieteikumu 30 dienu laikā no tā iesniegšanas dienas. Ja iesniegtie dokumenti un statūtsabiedrības darbības rādītāji atbilst šo noteikumu prasībām, pašvaldības privatizācijas komisija divu darbdienu laikā pēc dokumentu izskatīšanas pieprasa nodokļu administrācijai šo noteikumu 16.5.apakšpunktā minēto izziņu, pieprasījumā norādot attiecīgā uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) privatizācijas brīdi. Nodokļu administrācija minēto izziņu izsniedz trīs darbdienu laikā pēc pieprasījuma saņemšanas.
24. Pašvaldības privatizācijas komisija 10 darbdienu laikā pēc lēmuma par statūtsabiedrības iesniegto dokumentu un darbības rādītāju atbilstību šiem noteikumiem pieņemšanas dokumentus par statūtsabiedrības zemes nodokļa maksājuma pamatparāda kapitalizāciju iesniedz pašvaldības domē (padomē).
25. Lēmumu par statūtsabiedrības zemes nodokļa maksājuma pamatparāda kapitalizāciju pieņem pašvaldības dome (padome), pamatojoties uz pašvaldības privatizācijas komisijas atbilstoši šiem noteikumiem sagatavotajiem dokumentiem.
26. Zemes nodokļa maksājuma pamatparāda summa tiek aizstāta ar statūtsabiedrības kapitāla daļām tādā pašā vērtībā, palielinot par šo vērtību statūtsabiedrības pamatkapitālu. Par minēto kapitāla daļu turētāju kļūst kapitalizāciju veikusī pašvaldība. Ja kapitalizējamā summa nedalās ar statūtsabiedrības vienas kapitāla daļas pilnu vērtību bez atlikuma, dalījuma atlikumu noapaļo. Ja dalījuma atlikums ir vienāds ar pusi vai lielāks par pusi no statūtsabiedrības vienas kapitāla daļas vērtības, tad kapitāla daļu skaitu noapaļo uz augšu līdz veselam kapitāla daļu skaitam. Ja dalījuma atlikums ir mazāks par pusi no kapitāla daļas vērtības, attiecīgā summa netiek kapitalizēta.
27. Kapitalizējot zemes nodokļa maksājuma pamatparādu, statūtsabiedrībai tiek palielināts tās pamatkapitāls atbilstoši attiecīgās statūtsabiedrības darbību reglamentējošajam likumam.
IV. Kapitalizētā zemes nodokļa maksājuma pamatparāda un ar to saistītās nokavējuma naudas dzēšana
28. Pēc statūtsabiedrības pamatkapitāla palielinājuma reģistrācijas Uzņēmumu reģistrā pašvaldības privatizācijas komisija iesniedz pašvaldības domē (padomē):

28.1. iesniegumu par kapitalizētā zemes nodokļa maksājuma pamatparāda dzēšanu un norāda pašvaldības domes (padomes) lēmuma par statūtsabiedrības zemes nodokļa maksājuma pamatparāda kapitalizāciju datumu un numuru;

28.2. izziņu par privatizētā uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) kapitalizēto zemes nodokļa maksājuma pamatparādu un statūtsabiedrības darbības rādītājiem (2.pielikums);

28.3. dokumentus ar Uzņēmumu reģistra atzīmi par statūtsabiedrības pamatkapitāla palielināšanu.
29. Pašvaldības dome (padome) 30 dienu laikā pēc šo noteikumu 28.punktā minēto dokumentu saņemšanas, pieņemot attiecīgu lēmumu, dzēš kapitalizēto zemes nodokļa maksājuma pamatparādu un ar to saistīto nokavējuma naudu.
30. Informāciju par dzēsto zemes nodokļa maksājuma parādu pašvaldība 10 darbdienu laikā publicē laikrakstā "Latvijas Vēstnesis". Publikācijā norādāma arī pašvaldība (vai pašvaldības), kuras administratīvajā teritorijā atrodas ar nodokli apliekamais objekts, dzēstais zemes nodokļa pamatparāds, pamatparāda palielinājuma nauda un nokavējuma nauda.
V. Statūtsabiedrības zemes nodokļa maksājuma amatparāda kapitalizācijas rezultātā izveidojušos kapitāla daļu privatizācija un iegūto naudas līdzekļu ieskaitīšana budžeta kontos
31. Pašvaldības privatizācijas komisija 30 dienu laikā pēc statūtsabiedrības pamatkapitāla palielinājuma reģistrācijas Uzņēmumu reģistrā izstrādā un iesniedz pašvaldības domē (padomē) izskatīšanai un lēmuma pieņemšanai statūtsabiedrības zemes nodokļa maksājuma pamatparāda kapitalizācijas rezultātā izveidojušos kapitāla daļu privatizācijas projektu vai attiecīgā privatizācijas projekta papildinājumu.
32. Pašvaldības privatizācijas komisija attiecīgās kapitāla daļas novērtē un pārdod saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem par valsts un pašvaldību uzņēmumiem vai uzņēmējsabiedrībām piederošo kapitāla daļu pārdošanu.
33. Pašvaldības privatizācijas komisija pārdod šo noteikumu 31.punktā minētās kapitāla daļas:

33.1. statūtsabiedrības dalībniekiem vai pašai statūtsabiedrībai pēc to novērtējuma, bet kapitāla daļu cena nedrīkst būt zemāka par to nominālvērtību;

33.2. atklātā izsolē, ja statūtsabiedrības dalībnieki vai pati statūtsabiedrība likumā un tās statūtos noteiktajos gadījumos neizmanto pirmpirkuma tiesības. Izsoles sākumcena ir cena, par kādu kapitāla daļas tika piedāvāts pirkt pirmpirkuma tiesīgajiem dalībniekiem.
34. Publisko akciju sabiedrību akciju cena tiek noteikta atbilstoši pēdējā kalendāra mēneša vidējai akciju cenai biržā.
35. Maksāšanas līdzekļi par pārdodamajām kapitāla daļām ir lati un privatizācijas sertifikāti. Pārdodot kapitāla daļas fondu biržā, maksāšanas līdzekļi ir tikai lati. Pārdodot akcijas publiskajā piedāvājumā par privatizācijas sertifikātiem, kopējā samaksā nodrošināms šo noteikumu 36.punktā noteiktais privatizācijas sertifikātu un latu īpatsvars.
36. Kopējā samaksā par pārdodamajām kapitāla daļām jānodrošina kapitalizētā zemes nodokļa pamatparāda samaksa latos, bet kapitalizētā zemes nodokļa pamatparāda palielinājuma nauda var tikt samaksāta privatizācijas sertifikātos. Pēc zemes nodokļa maksājuma pamatparāda kapitalizācijas nosaka zemes nodokļa pamatparāda īpatsvaru kopējā kapitalizētajā summā (zemes nodokļa pamatparāda un pamatparāda palielinājuma naudas summā) un attiecīgi pamatparāda palielinājuma īpatsvaru. Šādi aprēķinātais zemes nodokļa pamatparāda īpatsvars un pamatparāda palielinājuma īpatsvars piemērojams, nosakot latu un privatizācijas sertifikātu daļu konkrētajā samaksā par pārdodamajām kapitāla daļām.
37. Pašvaldības privatizācijas komisija, izstrādājot šo noteikumu 31.punktā minēto privatizācijas projektu vai attiecīgā privatizācijas projekta papildinājumu, paredz tajā pirkuma līguma nodrošinājumu ar ķīlu vai kādu citu saistību pastiprinājumu.
38. Ja gada laikā no dienas, kad ir apstiprināts statūtsabiedrības zemes nodokļa maksājuma pamatparāda kapitalizācijas rezultātā izveidojušos kapitāla daļu privatizācijas projekts vai attiecīgā privatizācijas projekta papildinājums, nav noslēgts šo kapitāla daļu pirkuma līgums, tad:

38.1. ir veicama minēto kapitāla daļu pārvērtēšana;

38.2. pašvaldība, kura veica zemes nodokļa maksājuma pamatparāda kapitalizāciju, ieceļ pilnvarnieku no tās pašvaldības, kurai piekritīgo zemes nodokļa maksājuma pamatparādu tā bija tiesīga kapitalizēt, ja attiecīgā pašvaldība rakstiski ir izteikusi šādu vēlēšanos. Pilnvarnieka balsstiesības nosaka atbilstoši attiecīgajai pašvaldībai piekritīgā kapitalizētā zemes nodokļa maksājuma pamatparāda apmēram.
39. Ieņēmumi, kas gūti, pārdodot zemes nodokļa maksājuma pamatparāda kapitalizācijas rezultātā izveidojušās kapitāla daļas, ieskaitāmi tās pašvaldības budžeta kontos, kura veica zemes nodokļa maksājuma pamatparāda kapitalizāciju un tās rezultātā izveidojušos kapitāla daļu privatizāciju. Atbilstoši šo noteikumu 12.punktam privatizācijas ieņēmumu daļa novirzāma kapitalizācijas un privatizācijas procesa izdevumu segšanai.
40. Pašvaldība, kura saņēmusi šo noteikumu 39.punktā minētos ieņēmumus, pēc kapitalizācijas un privatizācijas izdevumu segšanai noteiktās summas atskaitīšanas sadala tos proporcionāli katrai pašvaldībai piekritīgajam kapitalizētajam zemes nodokļa maksājuma pamatparādam. Attiecīgi citām pašvaldībām piekritīgās summas par iepriekšējo kalendāra gada ceturksni pārskaita to budžeta kontos līdz nākamā ceturkšņa pirmā mēneša divdesmitajam datumam.
VI. Noslēguma jautājumi
41. Ja zemes nodokļa maksājuma pamatparāda kapitalizācijas procesā konstatē, ka statūtsabiedrībai nav zemes nodokļa maksājuma pamatparāda, ar attiecīgo pamatparādu saistītā nokavējuma nauda tiek dzēsta šajā nodaļā noteiktajā kārtībā.
42. Šo noteikumu 41.punktā minētajā gadījumā nepiemēro šo noteikumu 15.punkta nosacījumus un neveic šo noteikumu 25., 26., 27., 31., 32., 33., 34., 35., 36. un 37.punktā paredzētās darbības.
43. Pašvaldības dome (padome), pamatojoties uz pašvaldības privatizācijas komisijas atbilstoši šiem noteikumiem sagatavotajiem dokumentiem, pieņem lēmumu par tās zemes nodokļa nokavējuma naudas dzēšanu, kura ir saistīta ar zemes nodokļa pamatparādu, kas bija izveidojies līdz privatizācijai.
44. Privatizācijas sertifikāti kā maksāšanas līdzeklis šajos noteikumos paredzētajos gadījumos izmantojami līdz likumā "Par privatizācijas sertifikātiem" norādītajam termiņam.
Ministru prezidents V.Krištopans

Finansu ministrs I.Godmanis
1. pielikums
Ministru kabineta
1999.gada 11.maija noteikumiem Nr.168
Finansu ministrs I.Godmanis
2. pielikums
Ministru kabineta
1999.gada 11.maija noteikumiem Nr.168
Finansu ministrs I.Godmanis

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!