• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Izglītības un zinātnes ministrs: Par Eiropas sadarbības prioritātēm izglītībā un apmācībā. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 14.02.2012., Nr. 25 https://www.vestnesis.lv/ta/id/244047

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Veselības ministre: Par ārstniecības iestāžu un sociālo dienestu sadarbību

Vēl šajā numurā

14.02.2012., Nr. 25

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Izglītības un zinātnes ministrs: Par Eiropas sadarbības prioritātēm izglītībā un apmācībā

Izglītības un zinātnes ministrs Roberts Ķīlis 10.februārī Briselē piedalījās Eiropas Savienības (ES) Izglītības, jaunatnes, kultūras un sporta ministru padomē, kurā notika debates “Stratēģija “Eiropa 2020” – izglītības un apmācības nozīme jauniešu bezdarba mazināšanā”, kā arī tika apstiprinātas Eiropas sadarbības izglītībā un apmācībā prioritātes 2012.–2014.gadam.

Dānijas prezidentūra Eiropas Savienības Padomē ministru debatēs akcentēja nepieciešamību pārskatīt izglītības un apmācību sistēmas, lai noskaidrotu, vai tās ir pietiekami pieskaņotas darba tirgus apstākļiem un spēj nodrošināt jauniešiem prasmes un zināšanas, kas nepieciešamas sekmīgas karjeras sākšanai darba tirgū.

R.Ķīlis uzsvēra, ka diskusija par izglītības un apmācības nozīmi jauniešu bezdarba mazināšanā šobrīd ir īpaši aktuāla, aicinot novērtēt ES līmeņa instrumentu un mehānismu iespējas izglītības un apmācības politikas un darba tirgus vajadzību samērošanai. Šajā procesā ir svarīgi iesaistīt dažādu nozaru speciālistus, vienlaikus ievērojot dalībvalstu darba tirgus situāciju un iespējas.

“ES programmas un fondi ir svarīgi instrumenti, lai veicinātu ne tikai mācību mobilitāti, bet arī palīdzētu nodrošināt jauniešu piekļuvi informācijai par darba tirgu un profesionālās izaugsmes iespējām, sniegtu atbilstošas karjeras konsultācijas un pietiekamu informāciju par darba tirgus iespējām un attīstību,” norādīja ministrs.

10.februāra Eiropas Savienības ministru padomē tika apstiprināts Padomes un Komisijas 2012.gada kopīgais ziņojums par stratēģiskās sistēmas Eiropas sadarbībai izglītības un apmācības jomā (“IA 2020”) īstenošanu “Izglītība un apmācība gudrā, ilgtspējīgā un iekļaujošā Eiropā”, noslēgumā pieņemot arī Eiropas sadarbības izglītībā un apmācībā prioritātes 2012.–2014.gadam.

2012.–2014.gadā Eiropas sadarbībai izglītībā un apmācībā noteiktas četras prioritātes:

• padarīt mūžizglītību un mobilitāti par realitāti,

• uzlabot izglītības un apmācības kvalitāti un efektivitāti,

• veicināt taisnīgumu, sociālo kohēziju un pilsonisko aktivitāti,

• visos izglītības un apmācības līmeņos sekmēt inovāciju un jaunradi, tostarp uzņēmējdarbības garu.

Latvija īpaši atbalsta ierosinājumus attiecībā uz profesionālo izglītību un apmācību, augstāko izglītību un sadarbības un partnerības veicināšanu starp dažādu līmeņu izglītības un apmācības sniedzējiem un sociālajiem partneriem, uzņēmējiem un pētniecības institūcijām.

Izglītības un zinātnes ministrijas Komunikācijas nodaļa

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!