• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 1999. gada 11. maija noteikumi Nr. 177 "Noteikumi par īpašuma nodokļa un iedzīvotāju ienākuma nodokļa maksājumu pamatparādu kapitalizāciju". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 18.05.1999., Nr. 159/160 https://www.vestnesis.lv/ta/id/24424

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru prezidenta rīkojums Nr.192

Par darba grupu Sodu reģistra likumprojekta izstrādāšanai

Vēl šajā numurā

18.05.1999., Nr. 159/160

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 177

Pieņemts: 11.05.1999.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Precizēts 28.05.1999., Latvijas Vēstnesis Nr.174/176 (1634/1636)

Ministru kabineta noteikumi Nr.177

Rīgā 1999.gada 11.maijā (prot. Nr.25 30.§)

Noteikumi par īpašuma nodokļa un iedzīvotāju ienākuma nodokļa maksājumu pamatparādu kapitalizāciju
Izdoti saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām"
24.panta divpadsmito daļu, 25.panta otro daļu un
likuma "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju" 2.pantu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Šie noteikumi nosaka kārtību, kādā saskaņā ar likumu "Par nodokļiem un nodevām" tiek kapitalizēti privatizēto valsts un pašvaldību uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību īpašuma nodokļa un iedzīvotāju ienākuma nodokļa (turpmāk — nodokļi) maksājumu pamatparādi un to palielinājuma nauda, kā arī kapitalizācijas rezultātā radušos valstij piederošo kapitāla daļu pārdošanas specifiku un vispārīgos principus rīcībai ar ieņēmumiem, kas gūti, pārdodot valstij piederošās kapitāla daļas.
2. Noteikumos lietotie termini:

2.1. ilgtermiņa likviditātes nodrošinājuma rādītājs — pašu kapitāla (bilances pasīva 1.iedaļas kopsumma) un ilgtermiņa parādu (aizņēmumi no kredītiestādēm pamatlīdzekļu iegādei un pamatlīdzekļu noma ar izpirkumu (līzings)) summas un ilgtermiņa ieguldījumu (bilances aktīva 1.iedaļas kopsumma) starpība;

2.2. kopējais likviditātes koeficients — statūtsabiedrības rīcībā esošo apgrozāmo līdzekļu (krājumi, debitoru parādi, vērtspapīri un līdzdalība kapitālos, naudas līdzekļi — bilances aktīva 2.iedaļas kopsumma) attiecība pret īstermiņa saistībām (aizņēmumi no kredītiestādēm, pircēju izsniegtie avansi, parādi piegādātājiem un darbuzņēmējiem, maksājumi par vekseļiem, parādi meitas uzņēmumiem un saistītajiem uzņēmumiem, pārējiem kreditoriem, ieskaitot nodokļu un citus parādus, — bilances pasīva 3.iedaļas otrās daļas kopsumma);

2.3. nodokļu administrācija — Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālā iestāde vai Valsts ieņēmumu dienesta Lielo nodokļu maksātāju pārvalde;

2.4. nodokļu maksājumu pamatparāds — nodokļa vai nodokļu maksājumu daļa, kas nav samaksāta attiecīgajā nodokļu likumā noteiktajā termiņā un apmērā, un nodokļu pamatparāda palielinājuma nauda, ja šajos noteikumos nav noteikts citādi;

2.5. pamatparāda palielinājuma nauda — summa, par kādu nodokļu pamatparāds visā tā kavējuma periodā saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" prasībām tiek palielināts atbilstoši refinansēšanas likmei;

2.6. pašreizējais brīdis — pieteikuma par nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizāciju iesniegšanas mēneša pirmais datums;

2.7. pašu kapitāla nodrošinājuma koeficients — pašu kapitāla (bilances pasīva 1.iedaļas kopsumma) un ilgtermiņa ieguldījumu (bilances aktīva 1.iedaļas kopsumma) starpības attiecība pret statūtsabiedrības rīcībā esošajiem apgrozāmajiem līdzekļiem (krājumi, debitoru parādi, vērtspapīri un līdzdalība kapitālos, naudas līdzekļi — bilances aktīva 2.iedaļas kopsumma);

2.8. privatizētais uzņēmums — valsts, pašvaldības vai valsts un pašvaldības īpašuma objekts, kas privatizēts likumā "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju" vai citos likumos un normatīvajos aktos, kuri reglamentēja vai reglamentē valsts, pašvaldības vai valsts un pašvaldības īpašuma objektu privatizāciju, noteiktajā kārtībā.
3. Šie noteikumi piemērojami:

3.1. privatizētajam uzņēmumam, kurš ir privatizēts saskaņā ar likumu "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju", citiem likumiem un normatīvajiem aktiem, kuri reglamentē vai reglamentēja valsts, pašvaldības vai valsts un pašvaldības īpašuma objektu privatizāciju, ja privatizētajam uzņēmumam līdz privatizācijas brīdim bija izveidojies nodokļu maksājumu pamatparāds un līdz pašreizējam brīdim tas nav samaksāts;

3.2. statūtsabiedrībai ar privāto kapitālu, ja statūtsabiedrībai līdz brīdim, kad valsts daļa, pašvaldības daļa vai valsts un pašvaldības daļu kopsumma tās pamatkapitālā samazinājās zem 50 procentiem, bija izveidojies nodokļu maksājumu pamatparāds un līdz pašreizējam brīdim tas nav samaksāts.
4. Nodokļu maksājumu pamatparādu kapitalizē:

4.1. privatizētajam uzņēmumam, kurš privatizācijas rezultātā pārveidots par statūtsabiedrību ar privāto kapitālu;

4.2. privatizētajai statūtsabiedrībai, kura privatizācijas rezultātā kļuvusi par statūtsabiedrību ar privāto kapitālu;

4.3. privatizētajam uzņēmumam, kuru privatizācijas rezultātā nopirkusi statūtsabiedrība ar privāto kapitālu;

4.4. privatizētajam uzņēmumam, kuru privatizācijas rezultātā nopirkusi fiziskā persona, ja minētā persona nodibina statūtsabiedrību un attiecīgā statūtsabiedrība pārņem nodokļu maksājumu parādu;

4.5. privatizētajam uzņēmumam, kuru privatizācijas rezultātā nopircis viena īpašnieka uzņēmums, ja attiecīgā uzņēmuma īpašnieks pārveido savu uzņēmumu par statūtsabiedrību un minētā statūtsabiedrība pārņem nodokļu maksājumu parādu;

4.6. citos gadījumos, kad privatizētā uzņēmuma nodokļu maksājuma parādus vai to daļu likumā noteiktajos gadījumos un kārtībā pārņem statūtsabiedrība;

4.7. statūtsabiedrībai ar privāto kapitālu, ja tajā ir ieguldīts valsts, pašvaldības vai valsts un pašvaldības uzņēmums vai tā daļa un statūtsabiedrība pārņem attiecīgā valsts, pašvaldības vai valsts un pašvaldības uzņēmuma nodokļu maksājumu parādus vai tā daļu;

4.8. statūtsabiedrībai ar privāto kapitālu, kurā valsts daļa, pašvaldības daļa vai valsts un pašvaldības daļu kopsumma tās pamatkapitālā pārsniedza 50 procentu.
5. Par privatizācijas brīdi uzskatāms:

5.1. privatizētajam uzņēmumam, kurš privatizācijas rezultātā pārveidots par statūtsabiedrību ar privāto kapitālu, — diena, kad statūtsabiedrība reģistrēta Uzņēmumu reģistrā;

5.2. privatizētajai statūtsabiedrībai, kura privatizācijas rezultātā kļuvusi par statūtsabiedrību ar privāto kapitālu, — diena, kad statūtsabiedrība ar privāto kapitālu reģistrēta Uzņēmumu reģistrā;

5.3. privatizētajam uzņēmumam, kuru privatizācijas rezultātā nopirkusi statūtsabiedrība ar privāto kapitālu, — diena, kad privatizāciju veicošā institūcija ar pieņemšanas un nodošanas aktu nodevusi nopirkto uzņēmumu attiecīgajai statūtsabiedrībai;

5.4. privatizētajam uzņēmumam, kuru privatizācijas rezultātā nopirkusi fiziskā persona, ja minētā persona nodibina statūtsabiedrību un attiecīgā statūtsabiedrība pārņem nodokļu maksājumu parādu, — diena, kad privatizāciju veicošā institūcija ar pieņemšanas un nodošanas aktu nodevusi nopirkto uzņēmumu minētajai fiziskajai personai;

5.5. privatizētajam uzņēmumam, kuru privatizācijas rezultātā nopircis viena īpašnieka uzņēmums, ja attiecīgā uzņēmuma īpašnieks pārveido savu uzņēmumu par statūtsabiedrību un minētā statūtsabiedrība pārņem nodokļu maksājumu parādu, — diena, kad privatizāciju veicošā institūcija ar pieņemšanas un nodošanas aktu nodevusi nopirkto uzņēmumu minētajam viena īpašnieka uzņēmumam;

5.6. citos gadījumos, kad privatizētā uzņēmuma nodokļu maksājumu parādu vai tā daļu likumā noteiktajos gadījumos un kārtībā pārņem statūtsabiedrība, — privatizētā uzņēmuma vai statūtsabiedrības privatizācijas brīdis;

5.7. statūtsabiedrībai ar privāto kapitālu, ja tajā ir ieguldīts valsts, pašvaldības vai valsts un pašvaldības uzņēmums vai tā daļa un statūtsabiedrība pārņem attiecīgā valsts uzņēmuma nodokļu maksājumu parādu vai tā daļu, — diena, kad ieguldījums ir reģistrēts Uzņēmumu reģistrā.
6. Ja privatizētais uzņēmums tā pircējam nav nodots ar pieņemšanas un nodošanas aktu, privatizācijas brīdi nosaka Privatizācijas aģentūra. Ja uzņēmums ir privatizēts, slēdzot nomas ar izpirkumu līgumu, privatizācijas brīdis ir minētā līguma likumīgā spēkā stāšanās diena.
7. Statūtsabiedrībai ar privāto kapitālu, kurā valsts daļa, pašvaldības daļa vai valsts un pašvaldības daļu kopsumma tās pamatkapitālā pārsniedza 50 procentu, kapitalizē to nodokļu maksājumu pamatparādu, kas tai bija laikā, kad valsts daļa, pašvaldības daļa vai valsts un pašvaldības daļu kopsumma pārsniedza 50 procentu no statūtsabiedrības pamatkapitāla, kā arī visu nodokļu maksājumu pamatparāda palielinājuma naudu, kas attiecas uz šo pamatparādu, ja šajos noteikumos nav paredzēts citādi.
8. Nodokļu maksājumu pamatparāds netiek kapitalizēts:

8.1. statūtsabiedrībai, kura ir pārņēmusi nodokļu maksājumu parādu, ja attiecīgā statūtsabiedrība ir pieņēmusi lēmumu par tās likvidāciju vai likumā "Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju" paredzētajā kārtībā ir pieņemts lēmums par statūtsabiedrības bankrota procedūras uzsākšanu;

8.2. statūtsabiedrībai ar privāto kapitālu, kurā valsts daļa, pašvaldības daļa vai valsts un pašvaldības daļu kopsumma tās pamatkapitālā pārsniedza 50 procentu, ja attiecīgā statūtsabiedrība ir pieņēmusi lēmumu par likvidāciju vai likumā "Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju" paredzētajā kārtībā ir pieņemts lēmums par statūtsabiedrības bankrota procedūras uzsākšanu;

8.3. statūtsabiedrībai ar privāto kapitālu, kurā valsts daļa, pašvaldības daļa vai valsts un pašvaldības daļu kopsumma tās pamatkapitālā pārsniedza 50 procentu, ja attiecīgajai statūtsabiedrībai nodokļu maksājumu pamatparāds saskaņā ar šiem noteikumiem vismaz reizi jau ir kapitalizēts.
9. Nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizācijas īpatnības statūtsabiedrībai ar privāto kapitālu, kurā valsts daļa, pašvaldības daļa vai valsts un pašvaldības daļu kopsumma tās pamatkapitālā pārsniedza 50 procentu, ja šis kapitāla pārsniegums radies statūtsabiedrības valsts budžetā ieskaitāmo nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizācijas rezultātā:

9.1. statūtsabiedrības nodokļu maksājumu pamatparāds saskaņā ar šiem noteikumiem tiek kapitalizēts pēc tam, kad ir pārdotas valsts kapitāla daļas, kas radušās valsts budžetā ieskaitāmo nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizācijas rezultātā;

9.2. statūtsabiedrībai saskaņā ar šiem noteikumiem netiek kapitalizēts tas nodokļu maksājumu pamatparāds, kas radies pēc statūtsabiedrības valsts budžetā ieskaitāmo nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizācijas.
II. Kapitalizācijas nosacījumi
10. Privatizācijas aģentūra saskaņā ar šiem noteikumiem var kapitalizēt:

10.1. iedzīvotāju ienākuma nodokļa maksājuma pamatparādu;

10.2. īpašuma nodokļa maksājuma pamatparādu.
11. Privatizētajam uzņēmumam kapitalizē nodokļu maksājumu pamatparādu, kas izveidojies līdz privatizācijas brīdim un līdz pašreizējam brīdim nav samaksāts.
12. Reizē ar kapitalizēto nodokļu maksājumu pamatparādu tiek dzēsta ar attiecīgo pamatparādu saistītā nokavējuma nauda un soda nauda, kas, veicot nodokļu auditu, aprēķināta par nodokļu likumu pārkāpumiem.
13. Privatizētajam uzņēmumam un statūtsabiedrībai ar privāto kapitālu, kurā valsts daļa, pašvaldības daļa vai valsts un pašvaldības daļu kopsumma tās pamatkapitālā pārsniedza 50 procentu, nodokļu maksājumu pamatparādu kapitalizē, ja:

13.1. statūtsabiedrības pašas kapitāls atbilst attiecīgo uzņēmējdarbības veidu reglamentējošā likuma prasībām un pēc kapitalizācijas ir pozitīvs;

13.2. statūtsabiedrības kreditoru saistības pēc kapitalizācijas nepārsniegs šīs sabiedrības pašu kapitālu vairāk kā par likumā noteikto lielumu saskaņā ar attiecīgo uzņēmējdarbības veidu reglamentējošā likuma prasībām;

13.3. statūtsabiedrībai pēdējo sešu kalendāra mēnešu laikā nodokļu maksājumu pamatparāds pieaudzis ne vairāk kā par 10 procentiem (t.i., noteiktajā laikposmā nav pilnībā nokārtoti kārtējie nodokļu maksājumi par attiecīgo laikposmu);

13.4. statūtsabiedrībai laikposmā no privatizācijas brīža līdz pieteikuma par nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizāciju (turpmāk — pieteikums) iesniegšanai nodokļu maksājumu pamatparāds pieaudzis ne vairāk kā par 10 procentiem. Šis nosacījums piemērojams statūtsabiedrībai, kurai minētais laikposms nepārsniedz sešus kalendāra mēnešus;

13.5. pēc kapitalizācijas statūtsabiedrības kopējais likviditātes koeficients būs ne mazāks par 1,0;

13.6. pēc kapitalizācijas statūtsabiedrības pašu kapitāla nodrošinājuma koeficients būs ne mazāks par 0,1 vai ilgtermiņa likviditātes nodrošinājuma rādītājs būs pozitīvs (lielāks par 0);

13.7. statūtsabiedrībai nav aizdevumu meitas uzņēmumiem, kā arī citu ilgtermiņa aizdevumu, ieskaitot aizdevumus radniecīgajiem uzņēmumiem, statūtsabiedrības līdzīpašniekiem, vadībai un darbiniekiem.
III. Nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizācija
14. Jautājumu par nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizāciju statūtsabiedrībai, kura ir pārņēmusi minēto parādu, vai statūtsabiedrībai ar privāto kapitālu, kurā valsts daļa, pašvaldības daļa vai valsts un pašvaldības daļu kopsumma tās pamatkapitālā pārsniedza 50 procentu, Privatizācijas aģentūra izskata, pamatojoties uz šādiem dokumentiem:

14.1. statūtsabiedrības pieteikums;

14.2. statūtsabiedrības statūtos noteiktās institūcijas lēmums par statūtsabiedrības nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizāciju;

14.3. notariāli apliecināts statūtsabiedrības reģistrācijas apliecības noraksts (kopija);

14.4. statūtsabiedrības statūti un visi grozījumi tajos, kas izdarīti līdz dokumentu iesniegšanai kapitalizāciju veicošajā institūcijā (oriģināls vai notariāli apliecināts noraksts (kopija));

14.5. šo noteikumu 21.punktā noteiktajā kārtībā izsniegta nodokļu administrācijas izziņa par privatizētā uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) vai statūtsabiedrības ar privāto kapitālu, kurā valsts daļa, pašvaldības daļa vai valsts un pašvaldības daļu kopsumma tās pamatkapitālā pārsniedza 50 procentu, nodokļu maksājumu parādiem (1.pielikums);

14.6. iepriekšējā gada pārskats un zvērināta revidenta atzinums par gada pārskatu;

14.7. bilance un peļņas un zaudējumu aprēķins pēc stāvokļa uz pašreizējo brīdi ar Valsts ieņēmumu dienesta atzīmi;

14.8. statūtsabiedrības saistību un apgrūtinājumu saraksts pēc stāvokļa uz pašreizējo brīdi;

14.9. privatizācijas faktu apliecinošs dokuments (privatizācijas noteikumi, privatizācijas projekts, pirkuma līgums, nomas ar izpirkumu līgums vai cits likumā vai citos tiesību aktos noteikts dokuments) vai dokumenti, kas apliecina, ka valsts daļa, pašvaldības daļa vai valsts un pašvaldības daļu kopsumma tās pamatkapitālā pārsniedza 50 procentu;

14.10. pilnvara pārstāvēt statūtsabiedrību nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizācijas procesā. Pilnvarā norādāmas konkrētas darbības, kādām persona tiek pilnvarota;

14.11. pašvaldības domes (padomes) lēmums, kas apliecina pašvaldības piekrišanu statūtsabiedrības nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizācijai. Statūtsabiedrībai jautājums par nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizāciju jāsaskaņo ar katru pašvaldību, attiecībā pret kuru minēto nodokļu maksājumu pamatparāda īpatsvars pārsniedz 20 procentu no minētā parāda kopējā apmēra.
15. Ja nodokļu maksājumu parādu statūtsabiedrība ir pārņēmusi no cita uzņēmuma (statūtsabiedrības) tā reorganizācijas (sadalīšanas vai atdalīšanas) rezultātā, dokumentiem jāpievieno attiecīgās institūcijas lēmums par šādu reorganizāciju un attiecīgais saistību sadales akts (oriģināls vai notariāli apliecināts noraksts (kopija)).
16. Statūtsabiedrībai, kurai laikposms no privatizācijas brīža līdz pieteikuma iesniegšanai pārsniedz sešus kalendāra mēnešus, nodokļu administrācija izziņā par nodokļu maksājumu parādu norāda arī datus atbilstoši šo noteikumu 14.5.apakšpunktā noteiktajām prasībām pēc stāvokļa, kāds bija sešus mēnešus pirms pieteikuma iesniegšanas. Dati norādāmi uz attiecīgā mēneša pirmo datumu.
17. Statūtsabiedrībām, kurām izsniegta izziņa attiecīgā nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizācijai, nodokļu administrācija pārtrauc kapitalizējamo nodokļu pamatparāda palielinājuma naudas un nokavējuma naudas aprēķināšanu. Pamatparāda palielinājuma naudas un nokavējuma naudas aprēķināšana tiek pārtraukta uz sešiem mēnešiem, sākot ar šo noteikumu 14.5.apakšpunktā minētajā izziņā norādīto pieteikuma iesniegšanas mēneša pirmo datumu. Ja nodokļu administrācija ir izsniegusi minēto izziņu, tā nav tiesīga piedzīt bezstrīda kārtībā kapitalizējamos nodokļu parādus laikā, kad notiek to kapitalizācija šajos noteikumos noteiktajā kārtībā.
18. Ja šo noteikumu 17.punktā minētajā termiņā nodokļu maksājumu pamatparāds netiek kapitalizēts, pamatparāda palielinājuma nauda un nokavējuma nauda tiek aprēķināta vispārējā kārtībā, sākot ar dienu, kad tika pārtraukta tās aprēķināšana. Ja šo noteikumu 17.punktā minētajā termiņā nodokļu maksājumu pamatparāds nav kapitalizēts, bet jau ir izsludināta statūtsabiedrības dalībnieku sapulce statūtsabiedrības pamatkapitāla palielināšanai saskaņā ar šo noteikumu 25.punktu, finansu ministrs pēc Privatizācijas aģentūras iesnieguma atļauj pagarināt šo noteikumu 17.punktā paredzēto termiņu, bet ne ilgāk kā par trim mēnešiem.
19. Privatizācijas aģentūra var pieprasīt arī citus dokumentus, kas nepieciešami, lai pieņemtu lēmumu par nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizāciju.
20. Privatizācijas aģentūrā iesniedzami tikai dokumentu oriģināli, izņemot šo noteikumu 14.3., 14.4., 14.6. un 14.9.apakšpunktā minētos dokumentus. Iesniedzot šo noteikumu 14.9.apakšpunktā minēto dokumentu norakstus (kopijas), uzrādāms arī attiecīgā dokumenta oriģināls. Pieteikuma iesniedzējs sniedz Privatizācijas aģentūrai attiecīgajā nodokļu administrācijā saņemtās ziņas par nodokļu maksājumu parāda lielumu. Šo noteikumu 14.5.apakšpunktā minēto izziņu Privatizācijas aģentūra pieprasa nodokļu administrācijai šo noteikumu 21.punktā noteiktajā kārtībā.
21. Privatizācijas aģentūra izskata statūtsabiedrības pieteikumu mēneša laikā no tā iesniegšanas dienas. Ja iesniegtie dokumenti un statūtsabiedrības darbības rādītāji atbilst šo noteikumu prasībām, Privatizācijas aģentūra pieprasa attiecīgajai nodokļu administrācijai šo noteikumu 14.5.apakšpunktā minēto izziņu, pieprasījumā norādot attiecīgā uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) privatizācijas brīdi. Nodokļu administrācija minēto izziņu izsniedz 10 darbdienu laikā pēc pieprasījuma saņemšanas.
22. Pirms lēmuma par nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizāciju pieņemšanas Privatizācijas aģentūra iesniedz Finansu ministrijā šo noteikumu 14.5., 14.6., 14.7. un 14.8.apakšpunktā minēto dokumentu kopijas, lai saņemtu atzinumu par statūtsabiedrības nodokļu maksājumu parāda apmēra salīdzinājumu.
23. Finansu ministrija 21 dienas laikā izskata iesniegtos dokumentus un sniedz šo noteikumu 22.punktā minēto atzinumu.
24. Privatizācijas aģentūra izstrādā privatizācijas noteikumus vai to papildinājumu nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizācijai, kurus apstiprina likumā "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju" noteiktajā kārtībā. Ne vēlāk kā nedēļas laikā pēc privatizācijas noteikumu apstiprināšanas Privatizācijas aģentūra publicē paziņojumu par noteikumu apstiprināšanu laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" un tā rajona vai pilsētas laikrakstā, kura administratīvajā teritorijā atrodas statūtsabiedrība, kuras nodokļu maksājumu pamatparāds tiek kapitalizēts.
25. Kapitalizējot nodokļu maksājumu pamatparādu, statūtsabiedrībai tiek palielināts tās pamatkapitāls atbilstoši attiecīgās statūtsabiedrības darbību reglamentējošā likuma noteikumiem. Nodokļu maksājumu pamatparāds uzskatāms par kapitalizētu ar brīdi, kad statūtsabiedrības pamatkapitāla palielinājums reģistrēts Uzņēmumu reģistrā, bet kapitalizācijas process uzskatāms par pabeigtu ar brīdi, kad ir dzēsts kapitalizētais nodokļu maksājumu pamatparāds un ar to saistītā nokavējuma nauda un soda nauda, kas, veicot nodokļu auditu, aprēķināta par nodokļu likumu pārkāpumiem.
26. Nodokļu maksājumu pamatparāda summa tiek aizstāta ar statūtsabiedrības kapitāla daļām tādā pašā vērtībā, palielinot par šo vērtību statūtsabiedrības pamatkapitālu. Par minēto kapitāla daļu turētāju kļūst Privatizācijas aģentūra. Ja kapitalizējamā summa nedalās ar statūtsabiedrības vienas kapitāla daļas pilnu vērtību bez atlikuma, dalījuma atlikumu noapaļo. Ja dalījuma atlikums ir vienāds ar pusi vai lielāks par pusi no statūtsabiedrības vienas kapitāla daļas vērtības, tad kapitāla daļu skaitu noapaļo līdz veselam kapitāla daļu skaitam. Ja dalījuma atlikums ir mazāks par pusi no kapitāla daļas vērtības, attiecīgā summa netiek kapitalizēta.
27. Pēc statūtsabiedrības pamatkapitāla palielinājuma reģistrācijas Uzņēmumu reģistrā Privatizācijas aģentūra attiecīgās kapitāla daļas novērtē un pārdod saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem par valsts un pašvaldību uzņēmumiem vai uzņēmējsabiedrībām piederošo kapitāla daļu pārdošanu.
28. Privatizācijas aģentūra pārdod šo noteikumu 27.punktā minētās kapitāla daļas pēc to novērtējuma. Publisko akciju sabiedrību akciju cena tiek noteikta atbilstoši iepriekšējā kalendāra mēneša vidējai akciju cenai biržā. Ja noteiktā kapitāla daļas cena ir augstāka par tās nominālvērtību, statūtsabiedrībai ir tiesības pirkt minētās kapitāla daļas par nominālvērtību, par maksāšanas līdzekli izmantojot tikai latus.
29. Ja statūtsabiedrības dalībnieki vai pati statūtsabiedrība likumā un tās statūtos noteiktajos gadījumos neizmanto pirmpirkuma tiesības, attiecīgās kapitāla daļas tiek pārdotas atklātā izsolē. Izsoles sākuma cena ir cena, par kuru kapitāla daļas tika piedāvāts pirkt pirmpirkuma tiesīgajiem dalībniekiem.
30. Ja kapitāla daļas šo noteikumu 28. un 29.punktā noteiktajā kārtībā nav pārdotas gada laikā pēc šo noteikumu 24.punktā minēto privatizācijas noteikumu apstiprināšanas, Privatizācijas aģentūra ir tiesīga tās pārvērtēt. Pēc atkārtotas cenas noteikšanas kapitāla daļas tiek pārdotas šo noteikumu 28. un 29.punktā noteiktajā kārtībā.
31. Maksāšanas līdzekļi par pārdodamajām kapitāla daļām ir lati un privatizācijas sertifikāti. Pārdodot kapitāla daļas fondu biržā, maksāšanas līdzekļi ir tikai lati. Pārdodot akcijas publiskajā piedāvājumā par privatizācijas sertifikātiem, kopējā samaksā jānodrošina šo noteikumu 32.punktā noteiktā privatizācijas sertifikātu un latu attiecība.
32. Latu un privatizācijas sertifikātu daļu kopējā samaksā par pārdodamajām kapitāla daļām nosaka attiecīgi nodokļu pamatparāda daļas attiecība pret kopējo kapitalizēto summu (nodokļu pamatparāda un pamatparāda palielinājuma naudas summu) un šī pamatparāda palielinājuma daļas attiecība pret kopējo kapitalizēto summu, ievērojot, ka attiecīgā nodokļu pamatparāda daļa samaksājama latos, bet attiecīgo pamatparāda palielinājuma daļu pircējs var samaksāt privatizācijas sertifikātos.
33. Privatizācijas aģentūra, izstrādājot šo noteikumu 24.punktā minētos privatizācijas noteikumus vai to papildinājumu, paredz tajos pirkuma līguma nodrošinājumu ar ķīlu vai kādu citu saistību pastiprinājumu.
IV. Nodokļu maksājumu parādu dzēšana un kapitalizācijas rezultātā iegūto naudas līdzekļu ieskaitīšana budžeta kontos
34. Pēc statūtsabiedrības pamatkapitāla palielinājuma reģistrācijas Uzņēmumu reģistrā Privatizācijas aģentūra iesniedz Finansu ministrijā lēmumu par nodokļu maksājuma pamatparāda kapitalizāciju un šādus dokumentus:

34.1. izziņu par kapitalizēto nodokļu maksājumu pamatparādu (2.pielikums);

34.2. dokumentus ar Uzņēmumu reģistra atzīmi par statūtsabiedrības pamatkapitāla palielināšanu.
35. Finansu ministrs 30 dienu laikā pēc Privatizācijas aģentūras lēmuma saņemšanas ar attiecīgu rīkojumu dzēš kapitalizēto nodokļu maksājuma pamatparādu un ar to saistīto iepriekš aprēķināto nokavējuma naudu un soda naudu.
36. Privatizācijas aģentūra informāciju par dzēsto nodokļu maksājumu parādu publicē laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".
37. Nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizācijas rezultātā iegūtos naudas līdzekļus Privatizācijas aģentūra reizi ceturksnī ieskaita Finansu ministrijas norādītajā budžeta kontā. Maksājumi par iepriekšējo ceturksni tiek veikti līdz nākamā ceturkšņa pirmā mēneša divdesmitajam datumam.
V. Noslēguma jautājumi
38. Ja nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizācijas procesā tiek konstatēts, ka statūtsabiedrībai nav nodokļu maksājumu pamatparāda, ar attiecīgo pamatparādu saistītā nokavējuma nauda un soda nauda, kas, veicot nodokļu auditu, aprēķināta par nodokļu likumu pārkāpumiem, tiek dzēsta šajā nodaļā noteiktajā kārtībā.
39. Šo noteikumu 38.punktā minētajā gadījumā netiek piemēroti šo noteikumu 13.punktā minētie nosacījumi un netiek veiktas šo noteikumu 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32. un 33.punktā paredzētās darbības.
40. Privatizācijas aģentūra pēc šo noteikumu 22.punktā minētā atzinuma saņemšanas apstiprina ar attiecīgo pamatparādu saistītās nokavējuma naudas un soda naudas summas, kas dzēšamas nodokļu maksājumu pamatparāda neesamības dēļ.
41. Privatizācijas aģentūra iesniedz Finansu ministrijā lēmumu par dzēšamajām nokavējuma naudas un soda naudas summām un attiecīgu Valsts ieņēmumu dienesta izziņu.
42. Ar attiecīgo pamatparādu saistītā nokavējuma nauda un soda nauda tiek dzēsta šo noteikumu 35.punktā noteiktajā kārtībā.
43. Kapitalizējot nodokļu maksājumu pamatparādu tiem valsts īpašuma objektiem, kuri privatizēti pirms 1993.gada 31.decembra (3.pielikums), par privatizācijas brīdi uzskatāms 1993.gada 31.decembris.
Ministru prezidents V.Krištopans

Finansu ministrs I.Godmanis
1. pielikums
Ministru kabineta
1999.gada 11.maija noteikumiem Nr.177
Finansu ministrs I.Godmanis
2. pielikums
Ministru kabineta
1999.gada 11.maija noteikumiem Nr.177
Finansu ministrs I.Godmanis
3. pielikums
Ministru kabineta
1999.gada 11.maija noteikumiem Nr.177
Privatizētie valsts īpašuma objekti, kuri privatizēti pirms 1993.gada 31.decembra
1. Akciju sabiedrība "Arta-F".

2. Akciju sabiedrība "Dzintars".

3. Akciju sabiedrība "Elektra".

4. Akciju sabiedrība "Latvija".

5. Akciju sabiedrība "Saiva".
Finansu ministrs I.Godmanis

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!