• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ekonomikas ministrs: Par energoefektīvāku auto izvēli valsts pārvaldē. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 22.03.2012., Nr. 47 https://www.vestnesis.lv/ta/id/245673

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Zemkopības ministre: Par Latvijai sāpīgo situāciju ar tiešmaksājumiem

Vēl šajā numurā

22.03.2012., Nr. 47

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ekonomikas ministrs: Par energoefektīvāku auto izvēli valsts pārvaldē

Ekonomikas ministrs Daniels Pavļuts uzskata, ka valsts pārvaldes autoparkam jākļūst videi draudzīgākam un energoefektīvākam, kalpojot par pozitīvu paraugu iedzīvotājiem ceļā uz zaļāku, mazāk enerģiju patērējošu transporta sektoru Latvijā.

“Valsts pārvaldes autoparkā ir jāveic reformas, lai veicinātu videi draudzīgāku dzīvošanu un padarītu mūsu transporta sektoru energoefektīvāku. Tas kalpos ne vien par piemēru pārējiem autobraucējiem, bet var palīdzēt valstij ietaupīt, jo automašīnas ar mazākiem dzinēja tilpumiem samazina ne vien patērēto degvielu, kuras cenas patlaban aug un sāpīgi skar ikvienu autobraucēju, bet var būt arī lētākas, jo tām lielākoties nav raksturīga lieka ārišķība,” uzskata D.Pavļuts, aicinot kolēģus no valsts pārvaldes pēc iespējas izvēlēties automašīnas ar zemāku oglekļa dioksīda (CO2) emisiju līmeni.

20.martā Ministru kabinets, izskatot Finanšu ministrijas izstrādāto informatīvo ziņojumu “Par dienesta vieglo automobiļu izdevumiem valsts pārvaldes iestādēs, savstarpēji salīdzinot nomāto automobiļu izdevumus ar izdevumiem, ja attiecīgie automobiļi būtu iestādes īpašums”, atbalstīja D.Pavļuta priekšlikumu uzdot Ekonomikas ministrijai (EM) sadarbībā ar Satiksmes un Finanšu ministriju trīs mēnešu laikā iesniegt instrukcijas projektu par dienesta vieglo automobiļu iegādes un nomas kārtību, paredzot tajā noteikt obligāto automobiļos maksimāli pieļaujamo CO2 emisiju līmeni.

Ekonomikas ministrijas apkopotā informācija liecina, ka transporta sektors ir otrs lielākais enerģijas galapatēriņa sektors Latvijā. 2010.gadā enerģijas galapatēriņš transportā bija 13 986 gigavatstundas (GWh) jeb 28,2% no kopējā enerģijas galapatēriņa, kur lielāko daļu veido patēriņš autotransportā – 83,6%. Pašlaik enerģijas patēriņa transporta sektorā ietaupījumu nodrošina degvielas mazumtirdzniecības cenas palielinājums, tomēr ilgtermiņā valsts loma būs nozīmīga sabiedrības paradumu maiņas veicināšanā, ņemot vērā prognozēto enerģijas patēriņa transportā pieaugumu.

Eiropas Transporta un dabas federācijas pētījums “Cik tīras ir Eiropas automašīnas?” liecina, ka Latvijā 2010.gadā jauni auto uz vienu kilometru radīja 162 gramus CO2 izmešu. Pirmajā vietā ierindojusies Dānijā, kurā jaunas automašīnas uz kilometru rada 127 gramus CO2 izmešu. 2010.gadā vidējais ES jauno auto emisiju līmenis bija 140 grami uz kilometru.

Ekonomikas ministrs patlaban pārvietojas ar nomātu automašīnu “Audi A6”, bet ir lūdzis, beidzoties nomas līgumam, aizvietot to ar mazāku, taupīgāku automašīnu. Šādas prasības nākotnē tiks attiecinātas arī uz divām citām Ekonomikas ministrijas automašīnām, kuras saskaņā ar MK 2008.gada 4.augusta instrukciju Nr.11 “Dienesta vieglo automobiļu iegādes un nomas kārtība” nav iegādātas īpašumā, bet tiek nomātas.

Daiga Grūbe, ministra preses sekretāre

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!