• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par projekta Rail Baltica detalizētu tehnisko izpēti. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 27.03.2012., Nr. 49 https://www.vestnesis.lv/ta/id/245829

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par sadarbību ar Dāniju energoefektivitātes uzlabošanā

Vēl šajā numurā

27.03.2012., Nr. 49

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par projekta Rail Baltica detalizētu tehnisko izpēti

Līdz 2015.gadam katrā no Baltijas valstīm ir jābūt pabeigtai detalizētai tehniskajai izpētei projekta Rail Baltica īstenošanai, savukārt kopuzņēmuma izveidi pētīs kopīgi.

Tāpēc līdz vasaras sākumam Baltijas valstīm jāveic attiecīgi iepirkumi, par to 22.martā Rīgā vienojās starptautiskās darba grupas projekta Rail Baltica attīstīšanai sanāksmes dalībnieki.

Projekta Rail Baltica detalizētās tehniskās izpētes viens no galvenajiem uzdevumiem ir veikt līnijas trases sasaisti ar teritoriju plāniem un noteikt maršruta precīzu novietojumu, Latvijas gadījumā arī paredzot savienojumu ar lidostu “Rīga” un Rīgas ostu. Tāpēc svarīgi ir nodrošināt, ka katrā no valstīm izpēte tiek veikta pēc vieniem parametriem un iegūtie rezultāti būtu objektīvi salīdzināmi.

Šobrīd ir sākta arī darba uzdevuma izstrāde izpētei par jauna kopuzņēmuma Rail Baltica īstenošanai izveidi. Šis jautājums ir komplicēts, jo jāņem vērā atšķirīgais tiesiskais regulējums katrā no valstīm, kā arī profesionāli jāizstrādā veidojamā uzņēmuma darbības modelis. Šīs izpētes iepirkumu organizēs kopīgi visām trim Baltijas valstīm, un vadošo lomu šajā procesā uzņemsies Igaunija.

Visu valstu eksperti ir vienisprātis, ka šāds uzņēmums ir nepieciešams ne ātrāk par 2015.gadu, kad atbilstoši AECOM izpētē noteiktajam ieviešanas plānam katrā valstī tiks pabeigtas detalizētas tehniskās izpētes. Iecerēts, ka jaunveidojamais uzņēmums organizēs dzelzceļa līnijas būvniecības darbus, nodrošinot projekta praktisko realizāciju, un pēc līnijas uzbūvēšanas varētu kļūt arī par šīs dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāju.

22.martā notika arī Baltijas valstu transporta ministru tikšanās Briselē, kuras laikā ministri vienojās, ka projekta koordinācijas veicināšanai tiks stiprināts projekta Rail Baltica darba grupas mandāts. Tāpat ministri bija vienisprātis, ka projekta virzību sekmēs Polijas pārstāvju iesaistīšana darba grupā, tāpēc Baltijas valstis Polijai nosūtīs oficiālu uzaicinājuma vēstuli, kuru tikšanās laikā parakstīja ministri.

Pērn decembrī Tallinā Baltijas valstu transporta ministri parakstīja nodomu deklarāciju par projekta Rail Baltica tālāko virzību. Tā paredzēja izveidot īpašu darba grupu ar pārstāvjiem no katras Baltijas valsts. Latviju tajā pārstāv Satiksmes ministrijas Sauszemes transporta departamenta Dzelzceļa nodaļas vadītājs Jānis Eiduks un Investīciju departamenta direktore Ilze Aleksandroviča.

Nākamā darba grupas projekta Rail Baltica attīstīšanai sanāksme paredzēta 25.aprīlī Viļņā, Lietuvā.

Satiksmes ministrijas Komunikācijas nodaļa

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!