• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Satiksmes ministrija: Par Latvijas ostu, tranzīta un loģistikas padomē lemto. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 11.05.2012., Nr. 73 https://www.vestnesis.lv/ta/id/247613

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Satiksmes ministrija: Par pasažieru pārvadātāju darbības optimizēšanu

Vēl šajā numurā

11.05.2012., Nr. 73

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

 Satiksmes ministrija: Par Latvijas ostu, tranzīta un loģistikas padomē lemto

Par ostu darbības pārraudzības pilnveidošanu

Latvijas ostu, tranzīta un loģistikas padome (LOTLP) piekrīt Satiksmes ministrijai (SM), ka Likums par ostām šobrīd nav jāatver grozījumu veikšanai, jo Eiropas Komisija pašlaik strādā pie vienota ostu regulējuma noteikšanas Eiropas Savienības dalībvalstīm.

9.maijā SM ostu padomes sēdē prezentēja izstrādātos priekšlikumus ostu darbības pārraudzības efektivitātes pilnveidošanai, pirms tie tiek iesniegti valdībā. Priekšlikumi pamatā attiecas uz ostu pārvaldes darbu, to pieņemto lēmumu publiskošanu un lielāku atklātību informācijas pieejamībā.

Ostu padome atbalstīja SM ierosinājumus, kas paredz lielāku atklātību par ostu darbu, proti, ka ar ostu valdes locekļiem netiktu slēgti konfidenciāli darba līgumi, kā arī uzliktu par pienākumu brīvostai divu nedēļu laikā pēc gada publiskā pārskata apstiprināšanas to ievietot savā mājaslapā. Savukārt informācija par valdes sēdēs pieņemtajiem lēmumiem mājaslapā būtu publiskojama trīs darba dienu laikā.

Tāpat padomes atbalstu guva priekšlikums Rīgas un Ventspils ostu nolikumos noteikt, ka Ministru kabineta pārraudzība pār ostām tiktu īstenota ar SM starpniecību. SM kompetencē būtu ostu lēmumu pēcpārbaude, izņemot administratīvo aktu izskatīšanu apstrīdēšanas kārtībā.

LOTLP piekrita SM, ka nebūtu atbalstāmi priekšlikumi specializēt ostas un pārveidot tās par publiskām akciju sabiedrībām, jo ostu pārvalžu galvenā funkcija – attīstīt ostu teritorijas un infrastruktūru, kā arī uzturēt drošību – jānodrošina uz bezpeļņas principa pamata, tādējādi ceļot ostas kopējo konkurētspēju un investīciju pievilcību.

Satiksmes ministrijā tika izveidotas divas darba grupas ostu darbības izvērtēšanai un priekšlikumu izstrādei. Pirmajā darba grupā tika iesaistītas nozaru asociācijas, un tās mērķis bija izanalizēt nozaru asociāciju iesniegtos priekšlikumus ostu darbības uzlabošanai. Otrā darba grupa tika izveidota, iesaistot tajā pārstāvjus no citām ministrijām, kā arī Latvijas Pašvaldību savienības un Valsts kancelejas pārstāvjus, un tās mērķis bija izstrādāt priekšlikumus, kādā veidā tiktu nodrošināta ostu pārvalžu padotība Ministru kabinetam, kā arī izskatīt un sniegt viedokli par iepriekšējās darba grupas ietvaros izskatītajiem saskaņotajiem un nesaskaņotajiem jautājumiem.

 

Par loģistikas nozares attīstības veicināšanu

Satiksmes ministrija rosina veidot jaunu, pilnībā valstij piederošu akciju sabiedrību, kas nodrošinātu efektīvu, centralizētu un koordinētu sadarbību ar potenciālajiem kravu īpašniekiem, investoriem un starptautiskajiem loģistikas uzņēmumiem.

Šāds SM priekšlikums izteikts Latvijas ostu, tranzīta un loģistikas padomes sēdē 9.maijā.

Jaunais uzņēmums īstenotu aktīvu kravu un investīciju piesaisti, nodrošinātu vienotu Latvijas loģistikas nozares tēlu starptautiskajā loģistikas tirgū, kā arī organizētu vienotas starptautiskās mārketinga aktivitātes, piedaloties izstādēs, tirdzniecības misijās, Latvijas valsts amatpersonu vizītēs u.c. Tāpat tas izstrādātu multimodālus un integrētus Latvijas loģistikas nozares un piegāžu ķēdes piedāvājumus stratēģisko kravu un investīciju piesaistei, kur privātais sektors vai valsts loģistikas spēlētāji katrs atsevišķi nevar sasniegt vēlamo rezultātu. Uzņēmums attīstītu sadarbību arī ar Krievijas, NVS, Centrālāzijas un perspektīvā arī Rietumķīnas ražojošajiem uzņēmumiem, kā arī ārvalstu uzņēmumiem, kas šajos reģionos izvietojuši ražotnes un kam ir aktuālas kravu piegādes Eiropā un Amerikā.

SM uzskata, ka jāizveido integrēts operatīvais mehānisms, kas palīdzētu koordinēt četru multimodālo piegāžu ķēdi veidojošo dimensiju – zeme, ūdens, gaiss un komunikācijas – mijiedarbību, lai nodrošinātu kvalitatīvu Latvijas loģistikas nozares piedāvājumu izstrādi un mārketinga mehānismus atbilstoši potenciālajām kravu un investīciju plūsmām.

Pašlaik redzams, ka 90% kravu plūst virzienā austrumi–rietumi, kravas pamatā ir vienveidīgas – ogles un naftas produkti, tādēļ būtu nepieciešams Latvijas loģistikas koridoram aktīvi piesaistīt Rietumu kravas, organizējot vienotu un koordinētu, katram klientam pielāgotu nozares piedāvājumu izstrādi un komunikāciju. Tas veicinātu jaunu darba vietu un specializētu pakalpojumu radīšanu, kā arī specializēšanos no tranzīta uz loģistiku, palielinot Latvijā apstrādāto kravu pievienoto vērtību. Tāpat uzņēmums sadarbībā ar valsts institūcijām un nozaru asociācijām izstrādātu integrētus loģistikas un piegāžu ķēdes risinājumus Latvijas tautsaimniecības nozarēm, tai skaitā ražojošajiem eksportētājiem, kā arī vienotus IKT risinājumus. Visbeidzot, uzņēmums palīdzētu valstij efektīvāk plānot transporta un loģistikas infrastruktūras un administratīvo procesu uzlabojumus atbilstoši tirgus signāliem un nozares konkurētspējas attīstīšanai.

LOTLP atzinīgi novērtēja SM ziņojumu un atbalstīja tā virzīšanu diskusijām valdībā.

LOTLP ir valdības izveidota institūcija, un to vada Ministru prezidents. Padome piedalās nozares politikas veidošanā, noteiktā kārtībā sniedzot priekšlikumus un atzinumus valdībai un citām institūcijām.

Ministrijas Komunikācijas nodaļa

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!