Tiekoties ar VAS “Latvijas dzelzceļš” vadību
“Lai “Latvijas dzelzceļš” (LDz) varētu turpināt attīstīties, tajā ir jāiegulda ievērojami līdzekļi, kurus uzņēmums nopelna pats. Nepieciešams vien valdības atbalsts,” tiekoties ar premjerministru Valdi Dombrovski, uzsvēra LDz prezidents Uģis Magonis.
LDz prezidents akcentēja LDz lomu Latvijas tranzītbiznesa nozarē: ““Latvijas dzelzceļš” ir mūsu valsts tranzīta mugurkauls ar lielu pienesumu valsts tautsaimniecībai, tāpēc ir ļoti svarīgi, lai dzelzceļš varētu turpināt attīstīties. Dzelzceļš Latvijā bija, ir un būs, taču mēs gribam, lai Latvijā būtu arvien labāks dzelzceļš. Tāpēc, tiekoties ar valdības vadītāju, uzsvērām nepieciešamību ieguldīt līdzekļus dzelzceļa attīstībā – vismaz atļaut mums izmantot to, ko esam nopelnījuši paši, piemēram, dividendes.”
LDz viceprezidents Aivars Strakšas uzsvēra, ka LDz var iegūt līdzekļus attīstībai, ja tiktu rasts risinājums atmaksāt dzelzceļa pārvadātāju par degvielas iegādi samaksāto akcīzes nodokli. Tāpat būtu jāatrisina jautājums par infrastruktūras maksas finansējumu pasažieru pārvadājumos, kā arī jāiegulda LDz bilancē šobrīd valsts īpašumā esošā zeme, uz kuras atrodas LDz sliežu ceļi.
V.Dombrovskis ar U.Magoni vienojās, ka šie ir būtiski jautājumi, tomēr tie nav atrisināmi uzreiz. V.Dombrovskis atzina, ka krīzes laikā valsts pastiprināti ņēmusi dividendes no valsts uzņēmumiem, tomēr, izejot no krīzes, būtu jāatgriežas pie normālām dividenžu izņemšanas likmēm, ļaujot uzņēmumiem, tostarp LDz, līdzekļus investēt attīstībā. “Valdība šo jautājumu risinās,” piebilda Ministru prezidents.
“Latvijas dzelzceļa”
Sabiedrisko attiecību daļa