• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Satiksmes ministrs: Par atbalstu lauksaimniekiem transporta lietās. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 21.06.2012., Nr. 97 https://www.vestnesis.lv/ta/id/249458

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Tiekoties ar Daugavas Vanagu vadības pārstāvjiem

Vēl šajā numurā

21.06.2012., Nr. 97

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Satiksmes ministrs:
Par atbalstu lauksaimniekiem transporta lietās

Atbalsts Latvijas tautsaimniecības nozarēm, īpaši ražotājiem un eksportētājiem, ir neapšaubāma Satiksmes ministrijas prioritāte valsts transporta un loģistikas infrastruktūras un aktīvu izmantošanā.

“Darīsim visu, lai lauksaimnieki ražas novākšanas laikā varētu rēķināties ar nepieciešamo dzelzceļa ritošā sastāva apjomu un pieejamību, un domāsim, kā varam līdzēt, lai saīsinātu laikietilpīgo atļauju saņemšanu piena vedējiem,” uzsvēra satiksmes ministrs Aivis Ronis, 19.jūnijā tiekoties ar Latvijas Lauksaimniecības kooperatīvu asociācijas, Zemnieku saeimas un Lauksaimnieku organizācijas sadarbības padomes pārstāvjiem. Šāda tikšanās tika rīkota, lai pārrunātu lauksaimniekiem aktuālos jautājumus, kuri saistīti ar transporta nozari.

Tuvojoties ražas novākšanas laikam, lauksaimnieki aktualizēja dzelzceļa vagonu pieejamības jautājumu, jo, ņemot vērā VAS “Latvijas dzelzceļš” meitasuzņēmumam SIA “LDZ Cargo” piederošo vagonu augsto pieprasījumu citās 1520 mm platuma sliedes izmantojošajās valstīs, kā arī t.s. kopējā vagona parka sistēmas nepilnības, nereti ir grūti nodrošināt šo vagonu operatīvu pieejamību. Lauksaimnieki sarunā ar ministru pauda bažas, vai, iestājoties ražas novākšanas sezonai, varēs rēķināties ar nepieciešamo vagonu daudzumu, ņemot vērā šogad prognozēto labo graudu ražu, kuras transportēšanai uz Latvijas ostām tālākam eksportam uz rietumiem izdevīgāk ir izmantot dzelzceļu, nevis relatīvi daudz dārgāko autotransportu.

Pārrunāts tika arī piensaimniekiem būtiskais jautājums par transportlīdzekļu masas ierobežojumiem rudens un pavasara šļūdoņa laikā, kad piena mašīnām, lai veiktu pārvadājumus, jāsaņem VAS “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) un pašvaldību atļauja noteiktā maršruta veikšanai ar konkrēto transporta līdzekli, kas sarežģī pārvadājumu veikšanu un prasa laiku. Ministrs solīja kopīgi ar ministrijas Sauszemes transporta departamentu un LVC pārskatīt šo jautājumu un meklēt risinājumus, lai iespēju robežās atvieglotu nepieciešamās procedūras piensaimniekiem, neaizskarot citu nozaru pārstāvju tiesības uz vienlīdzīgiem nosacījumiem. Kā atzina LVC Tehniskās pārvaldes direktors Valdis Laukšteins, pie šā jautājuma ir strādāts jau ilgstoši un daļēji kompromisa risinājumi jau ir atrasti, taču, domājot par to pilnveidošanu, svarīgi paturēt prātā sabiedrības drošības un privātīpašuma intereses.

Tikšanās laikā tika pārrunātas arī iespējas samazināt lielgabarīta kravas transportlīdzekļu un to vadītāju atkārtotas sertifikācijas biežumu, kā arī ministrijas plāni attiecībā uz autoceļu sakārtošanu un sabiedriskā transporta pieejamības nodrošināšanu Latvijas laukos.

Satiksmes ministrijas Komunikācijas nodaļa

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!