• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2012. gada 22. augusta rīkojums Nr. 398 "Par Koncepciju par vienotu valsts pārvaldes institucionālo vienību un saimnieciskās darbības veicēju reģistrāciju". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 23.08.2012., Nr. 133 https://www.vestnesis.lv/op/2012/133.11

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta rīkojums Nr.399

Par Zinātnes un tehnoloģijas attīstības pamatnostādņu 2009.–2013.gadam ieviešanas rīcības plānu 2012.–2013.gadam

Vēl šajā numurā

23.08.2012., Nr. 133

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: rīkojums

Numurs: 398

Pieņemts: 22.08.2012.

OP numurs: 2012/133.11

2012/133.11
RĪKI

Ministru kabineta rīkojumi: Šajā laidienā 11 Pēdējās nedēļas laikā 9 Visi

Ministru kabineta rīkojums Nr.398

Rīgā 2012.gada 22.augustā (prot. Nr.48 27.§)

Par Koncepciju par vienotu valsts pārvaldes institucionālo vienību un saimnieciskās darbības veicēju reģistrāciju

1. Atbalstīt Koncepcijas par vienotu valsts pārvaldes institucionālo vienību un saimnieciskās darbības veicēju reģistrāciju (turpmāk – koncepcija) kopsavilkumā ietverto I risinājuma variantu.

2. Noteikt Tieslietu ministriju par atbildīgo institūciju koncepcijas īstenošanā.

3. Jautājumu par papildu valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu koncepcijas īstenošanai 2014.gadā un turpmākajos gados izskatīt Ministru kabinetā vienlaikus ar visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu budžeta prioritāšu pieteikumiem, sagatavojot un izskatot likumprojektu par valsts budžetu kārtējam gadam.

4. Tieslietu ministrijai un Finanšu ministrijai izstrādāt un atbildīgajam ministram līdz 2013.gada 1.janvārim iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetā koncepcijas 4.sadaļā norādītos likumprojektus kopsavilkumā ietvertā I risinājuma varianta īstenošanai.

5. Finanšu ministrijai izstrādāt koncepcijas 4.sadaļas 4.punktā minēto Ministru kabineta noteikumu projektu, Tieslietu ministrijai – 4.sadaļas 5.punktā minēto Ministru kabineta noteikumu projektu, bet Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai – 4.sadaļas 6.punktā minēto Ministru kabineta noteikumu projektu. Atbildīgajiem ministriem triju mēnešu laikā no šā rīkojuma 4.punktā minēto attiecīgo likumu pieņemšanas Saeimā noteikumu projektus iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetā.

6. Tieslietu ministrijai sadarbībā ar Finanšu ministriju izvērtēt saimnieciskās darbības veicēju statusu un to darbības normatīvo regulējumu, kā arī reģistrācijas kārtību Uzņēmumu reģistrā un Valsts ieņēmumu dienestā, un tieslietu ministram līdz 2013.gada 1.maijam iesniegt Ministru kabinetā informāciju par izvērtējuma rezultātiem un priekšlikumus turpmākai rīcībai.

7. Tieslietu ministrijai izvērtēt iespējamo atbrīvojumu no valsts nodevas samaksas par iepazīšanos ar komercreģistra ziņām attiecībā uz valsts un pašvaldību kapitālsabiedrībām, un tieslietu ministram līdz 2013.gada 1.februārim iesniegt Ministru kabinetā informāciju par izvērtējuma rezultātiem.

Ministru prezidents V.Dombrovskis

Tieslietu ministrs J.Bordāns

 

 

(Ministru kabineta
2012.gada 22.augusta
rīkojums Nr.398)

Koncepcijas par vienotu valsts pārvaldes institucionālo vienību un saimnieciskās darbības veicēju reģistrāciju kopsavilkums

Saskaņā ar Ministru kabineta 2007.gada 13.novembra sēdes protokola Nr.64  14.§ 2.punktu, Ministru kabineta 2008.gada 1.aprīļa sēdes protokola Nr.21  39.§ 2.punktu, Ministru kabineta 2009.gada 22.decembra sēdes protokola Nr.89  47.§, Tieslietu ministrijas darba plāna stratēģisko rīcības virzienu īstenošanai 2009.gadā 5.3.94.apakšpunktu, kā arī Finanšu ministrijas 2008.gada 1.aprīļa informatīvo ziņojumu "Par vienota institucionālo vienību saraksta (reģistra) izveidošanu" Tieslietu ministrija ir izstrādājusi Koncepciju par vienotu valsts pārvaldes institucionālo vienību un saimnieciskās darbības veicēju reģistrāciju (turpmāk – koncepcija).

1. Risināmā jautājuma būtība

Koncepcijas mērķis ir rast sabiedrības vajadzībām un valsts interesēm atbilstošāko risinājumu vienotas valsts pārvaldes institucionālo vienību uzskaites un informācijas pieejamības nodrošināšanai:

1) nodrošināt vienotu publiskā sektora subjektu uzskaiti un pilnīgas un aktuālas informācijas pieejamību par subjektiem vienuviet;

2) radīt priekšnoteikumus efektīvai un pilnvērtīgai publiskā sektora subjektu klasifikācijai.

Šobrīd Latvijā nav publisko personu un iestāžu vienotas reģistrācijas, bet tiek veikta to administratīvā uzskaite un klasifikācija atsevišķu institūciju vajadzībām. Arī informācija par visu publisko personu un iestāžu juridisko izveidošanu, reorganizāciju vai likvidāciju, tās padotību un cita informācija nav vienkopus pieejama. Valsts kancelejas uzturētajā datubāzē esošā informācija ir noderīga tikai ļoti šauram lietotāju lokam, kā arī šī informācija ne vienmēr atbilst esošajai situācijai.

Tas apgrūtina civiltiesisko attiecību veidošanu, jo publiskās personas un iestādes veic ne tikai publisko tiesību subjektu funkcijas, bet piedalās arī civiltiesiskajās attiecībās – slēdz līgumus, dibina uzņēmumus, piedalās tiesu procesos un tamlīdzīgi. Taču no dažādu institūciju uzturētajiem sarakstiem nav iespējams saņemt informāciju par iestādes juridisko statusu, izveidošanas pamatojumu, padotību, par tiesību un pienākumu pārņēmējiem iestādes likvidācijas vai reorganizācijas gadījumā. Publisko personu un iestāžu vienotas uzskaites trūkums traucē pilnvērtīgas statistikas veidošanu un apgrūtina sabiedrības iespēju iepazīties ar valsts pārvaldes struktūru un hierarhiju.

Vienlaikus konstatēts, ka tiesību subjektu un citu nodokļu maksātāju reģistrāciju un uzskaiti reglamentējošo normatīvo aktu terminu definējumā un lietojumā nav konsekvences vai viennozīmīgas lietoto jēdzienu izpratnes, kā arī atsevišķu nodokļu maksātāju reģistrā reģistrēto subjektu tiesiskais statuss normatīvajos aktos nav skaidri noteikts.

2. Piedāvātais risinājums

Koncepcijā ir iekļauti divi risinājuma varianti.

I risinājuma variants paredz izveidot jaunu publisku sarakstu – publisko personu un iestāžu sarakstu, kura uzturēšanu nodrošinātu Uzņēmumu reģistrs, tādējādi atrisinot visas koncepcijā minētās aktuālās problēmas – gan vienotu valsts iestāžu uzskaiti, gan aktuālās informācijas uzskaiti par sarakstā iekļautajiem subjektiem un pieejamību vienuviet, t.sk. informācijas nodošanu atbildīgajai institūcijai valsts finanšu un statistiskās informācijas kvalitātes nodrošināšanai.

Šis risinājuma variants neparedz mainīt saimnieciskās darbības veicēju reģistrācijas kārtību, jo koncepcijas izstrādes gaitā secināts, ka jautājums par saimnieciskās darbības veicēju reģistrācijas kārtību nav risināms šīs koncepcijas ietvaros, bet piedāvāts veikt padziļinātu attiecīgā jautājuma izpēti.

II risinājuma variants paredz nemainīt situāciju publisko personu un iestāžu uzskaites jomā, proti, saglabāt vairākus esošos reģistrus (sarakstus), kuros ietverta dažāda informācija par vieniem un tiem pašiem subjektiem, atsevišķos gadījumos tai pārklājoties, kā arī šo reģistru (sarakstu) informācijai ne visos gadījumos esot publiski pieejamai. Ņemot vērā iepriekš minēto, ir iespējams prognozēt sagaidāmās sekas, kas kopumā atstās negatīvu iespaidu uz valsts ekonomisko rādītāju un institucionālo vienību pārskatāmību.

Tā kā koncepcijas izstrādes gaitā secināts, ka jautājums par saimnieciskās darbības veicēju reģistrācijas kārtību nav risināms šīs koncepcijas ietvaros, risinājuma variants neparedz mainīt saimnieciskās darbības veicēju reģistrācijas kārtību.

3. Nepieciešamais finansējums un paredzētais finansējuma avots

I risinājuma varianta ieviešanas pirmajā gadā nepieciešamais finansējums ir Ls 72 000, otrajā gadā – Ls 18 990,92, nākamajos gados uzturēšanas izmaksu segšanai nepieciešamais finansējums ir Ls 10 800.

Paredzētais finansējuma avots – valsts budžets.

Tieslietu ministrs J.Bordāns

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!