Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 20 Visi
Ministru kabineta noteikumi Nr.741
Rīgā 2012.gada 30.oktobrī (prot. Nr.60 43.§)
Grozījumi Ministru kabineta 2008.gada 28.jūlija noteikumos Nr.606 "Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.4.1.1.aktivitāti "Ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstība apdzīvotās vietās ar iedzīvotāju skaitu līdz 2000""
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un
Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu
Izdarīt Ministru kabineta 2008.gada 28.jūlija noteikumos Nr.606 "Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" 3.4.1.1.aktivitāti "Ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstība apdzīvotās vietās ar iedzīvotāju skaitu līdz 2000"" (Latvijas Vēstnesis, 2008, 131.nr.; 2009, 6., 38., 135., 165.nr.; 2010, 45., 127.nr.; 2011, 13.nr.) šādus grozījumus:
1. Aizstāt noteikumos:
1.1. tekstu "www.vidm.gov.lv" ar tekstu "www.varam.gov.lv";
1.2. vārdus "laikrakstā "Latvijas Vēstnesis"" ar vārdiem "oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis"".
2. Izteikt 15.punktu šādā redakcijā:
"15. Projekta iesniedzējs ir ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs, kas saskaņā ar pārvaldes lēmumu, pašvaldības saistošajiem noteikumiem vai pašvaldības un kapitālsabiedrības pakalpojumu līgumu (atkarībā no projekta iesniedzēja juridiskā statusa) sniedz ūdenssaimniecības pakalpojumus projekta teritorijā."
3. Izteikt 17., 18. un 19.punktu šādā redakcijā:
"17. Ja sabiedrisko pakalpojumu sniedz kapitālsabiedrība, tā ar pašvaldību noslēdz pakalpojumu līgumu par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 35.punktam.
18. Ja sabiedrisko pakalpojumu sniedz pašvaldība vai tās iestāde, pieņem pārvaldes lēmumu par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 36.punktam.
19. Ja sabiedrisko pakalpojumu sniedz pašvaldības aģentūra, par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu izdod pašvaldības saistošos noteikumus atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 37.punktam."
4. Izteikt 22.punktu šādā redakcijā:
"22. Projektu iesniegumu atlasi izsludina septiņās atlases kārtās. No pirmās līdz sestajai projektu iesniegumu atlases kārtai projektu iesniegumu atlasi izsludina atbilstoši attiecīgajai kārtai plānošanas reģionam pieejamai Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk – ERAF) līdzekļu kvotai (2.pielikums), septīto projektu iesniegumu atlases kārtu izsludina par pirmo sešu projektu iesniegumu atlases kārtu finansējuma atlikumu. Septītajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamais ERAF līdzfinansējums ir vismaz 5 802 962 lati."
5. Izteikt 23.1 punktu šādā redakcijā:
"23.1 Ja projektu iesniegumu atlases kārtā paredzētais finansējums netiek piešķirts vai izlietots, to novirza nākamās projektu iesniegumu atlases kārtas finansēšanai."
6. Aizstāt 41.2.apakšpunktā skaitļus "41., 42., 43." ar skaitļiem "41., 41.1, 42., 43., 43.1".
7. Aizstāt 44.11.apakšpunktā vārdus "pārvaldes līgumu" ar vārdiem "pašvaldības saistošos noteikumus".
8. Aizstāt 47.1 punkta pirmajā teikumā vārdus "plānošanas reģionam" ar vārdu "aktivitātei".
9. Izteikt 49.punktu šādā redakcijā:
"49. Finansējuma saņēmējs – ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs, kas saskaņā ar pārvaldes lēmumu, pašvaldības saistošajiem noteikumiem vai pašvaldības un kapitālsabiedrības pakalpojumu līgumu (atkarībā no projekta iesniedzēja juridiskā statusa) sniedz ūdenssaimniecības pakalpojumus projekta teritorijā, – visas projekta aktivitātes īsteno divu gadu laikā pēc civiltiesiskā līguma vai vienošanās noslēgšanas."
10. Izteikt 56.punkta ievaddaļu šādā redakcijā:
"56. Finansējuma saņēmējs piecus gadus pēc projekta īstenošanas reizi gadā sniedz sadarbības iestādei informāciju par:".
11. Aizstāt 57.punktā skaitli un vārdus "5.pielikumā noteikto veidlapu" ar vārdiem un skaitli "šo noteikumu 56.punktā minēto informāciju".
12. Papildināt noteikumus ar 64.punktu šādā redakcijā:
"64. Ja aktivitātes ietvaros kādā projektā ir konstatēta neatbilstība vai tiek lauzta vienošanās par projekta īstenošanu, attiecīgais finansējums neatbilstoši veikto izdevumu apmērā vai atbilstoši summai, kas paredzēta vienošanās laušanas gadījumā, nevar tikt novirzīts jaunu projektu īstenošanai vai papildu darbību finansēšanai esošā projekta ietvaros."
13. Izteikt 2.pielikuma tabulu "II. Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma sadalījums projektu iesniegumu atlases kārtās" šādā redakcijā:
"Plānošanas reģions |
I kārta |
II kārta |
III kārta |
IV kārta |
V kārta |
VI kārta |
VII kārta |
(lati) |
(lati) |
(lati) |
(lati) |
(lati) |
(lati) |
(lati) |
|
Rīga |
6 518 250 |
5 367 191 |
2 089 066 |
1 044 533 |
1 044 533 |
1 044 533 |
Vismaz 5 802 962 |
Vidzeme |
6 880 375 |
5 665 369 |
2 205 126 |
1 102 563 |
1 102 563 |
1 102 563 |
|
Kurzeme |
5 794 000 |
4 770 837 |
1 856 948 |
928 474 |
928 474 |
928 474 |
|
Zemgale |
8 328 875 |
6 858 078 |
2 669 363 |
1 334 681 |
1 334 681 |
1 334 681 |
|
Latgale |
8 691 000 |
7 156 255 |
2 785 422 |
1 392 711 |
1 392 711 |
1 392 711 |
|
Kopā |
36 212 500 |
29 817 730 |
11 605 925 |
5 802 962 |
5 802 962 |
5 802 962 |
Vismaz 5 802 962" |
14. Izteikt 4.pielikumu šādā redakcijā:
"4.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 28.jūlija
noteikumiem Nr.606
Projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapa
Nr. p.k. |
Kritērijs |
Vērtējums |
|
1. KVALITĀTES KRITĒRIJI |
Vērtējums punktos |
||
1. | Projektā plānoto aktivitāšu gatavība uzsākšanai: |
|
Jāiegūst vismaz |
1.1. | projekts nav gatavs uzsākšanai (veicamo būvdarbu saraksts nav sagatavots vai sagatavots nekvalitatīvi) |
0 |
|
1.2. | projektam ir zema gatavība uzsākšanai (ir sagatavots un pamatots veicamo būvdarbu saraksts, iepirkuma dokumentācija nav sagatavota) |
1 |
|
1.3. | projektam ir vidēja gatavība uzsākšanai (ir sagatavots un pamatots veicamo būvdarbu saraksts, sagatavota iepirkuma dokumentācija tehniskā projekta izstrādei vai ir noslēgts līgums tehniskā projekta izstrādei) |
3 |
|
1.4. | projektam ir augsta gatavība uzsākšanai (akceptēts būvdarbu tehniskais projekts, sagatavotas tehniskās specifikācijas iepirkumam) |
5 |
|
2. | Projekta īstenošanas risku izvērtējums, tai skaitā novērtēts iespējamais izmaksu pieaugums: |
|
Jāiegūst vismaz |
2.1. | projekta iesniegumā nav veikts iespējamo risku izvērtējums |
0 |
|
2.2. | projekta iesniegumā iespējamo risku izvērtējums veikts nepilnīgi, pasākumu plāns identificēto risku novēršanai nav izstrādāts vai izstrādāts nepilnīgi |
1 |
|
2.3. | projekta iesniegumā ir veikts kvalitatīvs iespējamo risku izvērtējums, pasākumu plāns identificēto risku novēršanai vai samazināšanai izstrādāts nepilnīgi |
2 |
|
2.4. | projekta iesniegumā ir veikts kvalitatīvs iespējamo risku izvērtējums, izstrādāts pamatots pasākumu plāns identificēto risku novēršanai vai samazināšanai |
3 |
|
3. | Projekta iesniegumā ir izanalizētas iespējamās alternatīvas (finanšu, tehnoloģiskais, tehniskais risinājums): |
|
Jāiegūst vismaz 1 punkts |
3.1. | nav veikta alternatīvu analīze |
0 |
|
3.2. | alternatīvu analīze veikta tikai vienam no parametriem |
1 |
|
3.3. | ir veikta alternatīvu analīze, kas pamatota ar skaitliskiem aprēķiniem un pamato piedāvātās alternatīvas izvēli |
2 |
|
3.4. | ir veikta alternatīvu analīze, kas pamatota ar skaitliskiem aprēķiniem un pamato piedāvātās alternatīvas izvēli, un izvēlētā alternatīva ir ar viszemākajām izmaksām |
3 |
|
4. | Izmaksu atdeves novērtējuma
rādītājs (iedzīvotāju skaits, kuriem projekta īstenošanas rezultātā tiks
uzlabota ūdenssaimniecības pakalpojumu kvalitāte un nodrošināta to
pieejamība attiecībā pret sākotnējām kopējām izmaksām):
Piezīme. Vidējo projektu iesniegumu atlases kārtas izmaksu atdeves novērtējuma rādītāju aprēķina attiecībā uz projektu iesniegumiem, kuri atbilst administratīvajiem un atbilstības kritērijiem – projektu izmaksu atdeves novērtējuma rādītāju summa attiecībā pret atlases kārtas projektu iesniegumu skaitu |
|
Kritērijs dod papildu punktus |
4.1. | projekta izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs ir mazāks par vidējo projektu iesniegumu atlases kārtas izmaksu atdeves novērtējuma rādītāju, un to starpība ir lielāka par 20 procentiem |
1 |
|
4.2. | projekta izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs ir mazāks par vidējo projektu iesniegumu atlases kārtas izmaksu atdeves novērtējuma rādītāju, un to starpība ir no 10 līdz 20 procentiem |
2 |
|
4.3. | projekta izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs ir vienāds ar vidējo aprēķināto vai par 10 procentiem (neieskaitot) to pārsniedz, vai ir par 10 procentiem (neieskaitot) mazāks par vidējo projektu iesniegumu atlases kārtas izmaksu atdeves novērtējuma rādītāju |
3 |
|
4.4. | projekta izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs ir lielāks par vidējo projektu iesniegumu atlases kārtas izmaksu atdeves novērtējuma rādītāju, un to starpība ir no 10 līdz 20 procentiem |
4 |
|
4.5. | projekta izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs ir lielāks par vidējo projektu iesniegumu atlases kārtas izmaksu atdeves novērtējuma rādītāju, un to starpība ir lielāka par 20 procentiem |
5 |
|
5. | Ilgtermiņa ieguldījuma novērtējums ūdenssaimniecības sistēmai pēc projekta īstenošanas: |
|
Jāiegūst vismaz |
5.1. | nav veikts novērtējums par plānotajiem ilgtermiņa ieguldījumiem vai ilgtermiņa ieguldījumi plānoti termiņā līdz 1 gadam (neieskaitot) |
0 |
|
5.2. | ilgtermiņa ieguldījumi plānoti termiņā no 1 līdz 5 gadiem (neieskaitot) |
1 |
|
5.3. | ilgtermiņa ieguldījumi plānoti termiņā no 5 līdz 10 gadiem |
2 |
|
5.4. | ilgtermiņa ieguldījumi plānoti termiņā, kas pārsniedz 10 gadus |
3 |
|
6. | Pēc projekta īstenošanas nodrošināta normatīvo aktu prasībām atbilstoša ūdenssaimniecības pakalpojumu (ūdensapgāde vai kanalizācija) kvalitāte: |
|
Jāiegūst vismaz |
6.1. | mazāk nekā 50 procentiem apdzīvotās vietas iedzīvotāju |
0 |
|
6.2. | no 50 līdz 60 procentiem (neieskaitot) apdzīvotās vietas iedzīvotāju |
1 |
|
6.3. | no 60 līdz 75 procentiem (neieskaitot) apdzīvotās vietas iedzīvotāju |
2 |
|
6.4. | no 75 līdz 90 procentiem (neieskaitot) apdzīvotās vietas iedzīvotāju |
3 |
|
6.5. | no 90 līdz 95 procentiem (neieskaitot) apdzīvotās vietas iedzīvotāju |
4 |
|
6.6. | no 95 līdz 100 procentiem apdzīvotās vietas iedzīvotāju |
5 |
|
7. | Projekta nozīmība teritorijas attīstībā: |
|
Kritērijs dod papildu punktus |
7.1. | projekta īstenošanas rezultātā plānots uzlabot ūdenssaimniecības pakalpojumu kvalitāti vai pieejamību apdzīvotā vietā ar iedzīvotāju skaitu līdz 500 (ieskaitot) |
1 |
|
7.2. | projekta īstenošanas rezultātā plānots uzlabot ūdenssaimniecības pakalpojumu kvalitāti vai pieejamību apdzīvotā vietā ar iedzīvotāju skaitu no 501 līdz 1000 |
3 |
|
7.3. | projekta īstenošanas rezultātā plānots uzlabot ūdenssaimniecības pakalpojumu kvalitāti vai pieejamību apdzīvotā vietā ar iedzīvotāju skaitu no 1001 līdz 2000 |
5 |
|
8. | Pašvaldībai, kuras teritorijā tiks īstenots ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstības projekts, ir piešķirts vides pārvaldības un audita sistēmas (EMAS) sertifikāts: |
|
Kritērijs dod papildu punktus |
8.1. | vides pārvaldības un audita sistēmas (EMAS) sertifikāts nav piešķirts |
0 |
|
8.2. | vides pārvaldības un audita sistēmas (EMAS) sertifikāts ir piešķirts |
1 |
1.1. kritēriji par horizontālām prioritātēm |
Vērtējums punktos |
||
9. | Pieprasītā atbalsta
intensitāte. Samazinot atbalsta intensitāti par diviem procentpunktiem no maksimālās atbalsta intensitātes saskaņā ar finanšu analīzi, vērtējums tiek palielināts par vienu punktu. Ja atbalsta intensitāti samazina vairāk nekā par 10 procentpunktiem, tiek piešķirts maksimālais vērtējums |
0–5 |
Kritērijs dod papildu punktus |
10. | Projekta ietekme uz riska ūdens objektiem – ūdens objektiem, kuros biogēno elementu slodzes dēļ ir risks līdz 2015.gadam nesasniegt labu ūdens kvalitāti (ilgtspējīga attīstība): |
|
Kritērijs dod papildu punktus |
10.1. | nav pozitīvas ietekmes uz riska ūdens objektiem |
0 |
|
10.2. | ir pozitīva ietekme uz riska ūdens objektiem |
5 |
|
11. | Projekta īstenošanai ir pozitīva ietekme uz īpaši aizsargājamām dabas teritorijām (ilgtspējīga attīstība): |
|
Kritērijs dod papildu punktus |
11.1. | nav pozitīvas ietekmes |
0 |
|
11.2. | ir pozitīva ietekme |
5 |
|
12. | Projekta ietvaros plānots būvēt vai rekonstruēt notekūdeņu attīrīšanas iekārtas (ilgtspējīga attīstība): |
|
Kritērijs dod papildu punktus |
12.1. | projekta ietvaros nav paredzēta notekūdeņu attīrīšanas iekārtu būvniecība vai rekonstrukcija |
0 |
|
12.2. | projekta ietvaros plānots būvēt jaunas vai rekonstruēt tādas notekūdeņu attīrīšanas iekārtas, kuru darbība atbilst reģionālās vides pārvaldes noteiktajām prasībām, bet kuras ir nolietotas un neefektīvas |
3 |
|
12.3. | projekta ietvaros plānots būvēt jaunas vai rekonstruēt tādas notekūdeņu attīrīšanas iekārtas, kuru darbība neatbilst reģionālās vides pārvaldes noteiktajām prasībām, vai vispār nav notekūdeņu attīrīšanas iekārtu |
5 |
|
13. | Projekta īstenošanas rezultātā plānota normatīvo aktu prasībām atbilstoša notekūdeņu attīrīšanas kvalitāte un dzeramā ūdens kvalitāte (ilgtspējīga attīstība): |
|
Kritērijs dod papildu punktus |
13.1. | projektā nav plānota normatīvo aktu prasībām atbilstoša notekūdeņu attīrīšanas kvalitāte un dzeramā ūdens kvalitāte |
0 |
|
13.2. | projektā plānots nodrošināt normatīvo aktu prasībām atbilstošu dzeramā ūdens kvalitāti vai notekūdeņu attīrīšanas kvalitāti |
3 |
|
13.3. | projektā plānots nodrošināt normatīvo aktu prasībām atbilstošu dzeramā ūdens kvalitāti un notekūdeņu attīrīšanas kvalitāti |
5 |
|
13.4. | projektā plānota viena ūdenssaimniecības komponente (ūdensapgāde vai notekūdeņu savākšana un attīrīšana), kuru īstenojot ir nodrošināta normatīvo aktu prasībām atbilstoša dzeramā ūdens kvalitāte un notekūdeņu attīrīšanas kvalitāte |
5 |
|
2. ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI | |||
2.1. Projekta atbilstības kritēriji |
Jā/Nē/NA |
|
|
14. | Iedzīvotāju skaits apdzīvotajā vietā nepārsniedz 2000 |
|
N |
15. | Ja attiecīgajā apdzīvotajā vietā iedzīvotāju skaits ir mazāks par 200 vai projekts plānots atsevišķā objektā (piemēram, skolā) ar autonomu ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmu, projekta iesniegumā sniegts projekta pamatojums vides piesārņojuma riskam, sabiedrības veselības riskam vai ieguvumiem reģionālās attīstības veicināšanai (pievienots kompetentās institūcijas atzinums) |
|
N (NA) |
16. | Projekta iesniegums atbilst aktivitātes mērķim – ūdensapgādes un notekūdeņu savākšanas un attīrīšanas kvalitātes uzlabošana un pakalpojumu pieejamības paplašināšana, nodrošinot kvalitatīvu dzīves vidi, samazinot vides piesārņojumu un ūdenstilpju eitrofikāciju, kā arī sekmējot ūdens resursu un energoresursu racionālu izmantošanu |
|
N |
17. | Projekta iesniegumā iekļautās atbalstāmās darbības atbilst vismaz vienai no aktivitātes atbalstāmajām darbībām: |
|
N |
17.1. | kvalitatīva dzeramā ūdens sagatavošanas un piegādes nodrošināšana un ūdens resursu aizsardzība |
|
|
17.2. | ar komunālajiem notekūdeņiem vidē novadītā piesārņojuma apjoma samazināšana |
|
|
17.3. | normatīvajos aktos noteiktajiem ūdenssaimniecības pakalpojumu kvalitātes rādītājiem atbilstošu ūdenssaimniecības pakalpojumu pieejamības nodrošināšana |
|
|
18. | Projekta iesniegumā iekļautās attiecināmās izmaksas atbilst aktivitātes attiecināmajām izmaksām: |
|
P |
18.1. | tehniski ekonomiskā pamatojuma, ar to saistītās aktualizācijas, ar ietekmes uz vidi novērtējumu saistītās dokumentācijas izstrādes izmaksas, būvprojekta izstrādes un ar to saistītās būvekspertīzes izmaksas un autoruzraudzības un būvuzraudzības izmaksas, bet ne vairāk kā 10 procenti no projekta iesniegumā plānotajām kopējām attiecināmajām izmaksām, ja šādas izmaksas paredzētas |
|
|
18.2. | būvdarbu izmaksas |
|
|
18.3. | piegāžu līgumu izmaksas, tai skaitā tehnoloģisko iekārtu iegādes, montāžas un noregulēšanas izmaksas, ja tādas paredzētas projekta iesniegumā |
|
|
18.4. | publicitātes pasākumu izmaksas | ||
18.5. | pievienotās vērtības nodokļa izmaksas | ||
19. | Projekta iesniegumā iekļautās neattiecināmās izmaksas atbilst aktivitātes neattiecināmajām izmaksām |
|
P |
20. | Projekta maksimālās attiecināmās izmaksas nepārsniedz 351 402 latus |
|
P |
21. | Valsts budžeta finansējums ir 10 procenti no projekta iesniegumā plānotajām kopējām attiecināmajām izmaksām, pašvaldības budžeta finansējums – vismaz pieci procenti no plānotajām projekta kopējām attiecināmajām izmaksām (kritērijs attiecināms uz pirmās projektu iesniegumu atlases kārtas projektu iesniegumiem) |
|
P (NA) |
22. | Projekta iesniegumā projekta apraksts sniedz nepieciešamo informāciju par veicamajām darbībām: |
|
N |
22.1. | ir veicamo darbību tehniskais raksturojums |
|
|
22.2. | norādīti rezultāta un iznākuma rādītāji, un tie atbilst aktivitātes mērķim |
|
|
22.3. | norādīts veicamo darbību izvietojums projekta īstenošanas teritorijā |
|
|
22.4. | norādīti veicamo darbību ekonomiskie ieguvumi |
|
|
22.5. | norādīti veicamo darbību kvalitatīvie un kvantitatīvie vides ieguvumi |
|
|
22.6. | norādīti veicamo darbību kvalitatīvie un kvantitatīvie ieguldījumi Eiropas Savienības un Latvijas Republikas normatīvo aktu prasību ieviešanā vides aizsardzības un ūdenssaimniecības jomā |
|
|
22.7. | paredzēta principa "piesārņotājs maksā" ievērošana, īstenojot projektu |
|
|
23. | Projekta laika grafiks atbilst plānotajām projekta aktivitātēm |
|
P |
24. | Projekta iesniegumā sniegtā informācija apliecina, ka projekta iesniedzējs nodrošinās projekta rezultātu ilgtspēju: |
|
N |
24.1. | ir atbilstoša institucionālā struktūra |
|
|
24.2. | ir atbilstoši plānotas projekta rezultātā izbūvētās infrastruktūras ekspluatācijas un uzturēšanas izmaksas |
|
|
24.3. | ir plānota atbilstoša tarifu politika, kas nodrošinās nepieciešamos ekspluatācijas un attīstības izdevumus (ja ņemts aizņēmums, – arī aizdevuma atmaksāšanu) |
|
|
24.4. | ir vai būs pieejams personāls, lai nodrošinātu projekta īstenošanas rezultātā radīto pamatlīdzekļu atbilstošu ekspluatāciju |
|
|
25. | Projekta iesniegumā norādītie būvdarbu un aprīkojuma piegādes rādītāji (piemēram, tīklu garums, infrastruktūras objekti, piegādājamā tehnika) atbilst projekta aprakstam un ietver galvenos darbus, kas raksturo izvirzīto projekta mērķu sasniegšanu |
|
N |
26. | Projekta finanšu analīze veikta, ievērojot: |
|
N |
26.1. | reālo sociālo diskonta likmi vai atbilstošu nominālo diskonta likmi | (NA) |
|
26.2. | reālo finansiālo diskonta likmi vai atbilstošu nominālo diskonta likmi |
|
|
26.3. | atbilstošus konversijas faktoru rādītājus |
|
|
26.4. | atbilstošas vidēja termiņa un ilgtermiņa prognozes |
|
|
27. | Projekta finanšu analīzes rezultāti apliecina projekta finansiālo stabilitāti |
|
N |
28. | Pieprasītā Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma atbalsta intensitāte pamatota ar projekta finanšu analīzes rezultātiem |
|
N (NA) |
29. | Projekta budžetā iekļautās izmaksas: |
|
N |
29.1. | ietver visas projekta īstenošanai nepieciešamās izmaksu pozīcijas |
|
|
29.2. | ir saskaņā ar būvdarbu tāmi |
|
|
29.3. | ir samērīgas un pamatotas, norādīti skaidri pieņēmumi izmaksu aprēķinam |
|
|
29.4. | ir tieši nepieciešamas projekta īstenošanai |
|
|
29.5. | atbilst prognozētajām vidējām tirgus cenām pusgada laikā pirms projektu iesniegumu atlases kārtas izsludināšanas |
|
|
30. | Projekta naudas plūsmas prognoze: |
|
P |
30.1. | parāda gan finansējuma pieprasījumu, gan izmaksu prognozi |
|
|
30.2. | ir atbilstoša plānotajam laika grafikam |
|
|
30.3. | ir atbilstoša projekta finanšu plānam |
|
|
31. | Projekta iesniegumā plānotā projekta ieviešana un plānotie cilvēkresursi nodrošina normatīvajos aktos noteiktās finansējuma saņēmēja funkcijas: |
|
P |
31.1. | projekta administratīvajai (piemēram, iepirkums, līgumu administrācija, lietvedība) vadībai |
|
|
31.2. | projekta finanšu (piemēram, grāmatvedības uzskaite, maksājumu pārbaude un veikšana, finanšu plānošana) vadībai |
|
|
31.3. | projekta tehniskajai (piemēram, saskaņojumi projektēšanas un būvniecības gaitā, darbu progresa atskaišu un pārskatu sagatavošana) vadībai |
|
|
32. | Projektā plānotie publicitātes un vizuālās identitātes pasākumi atbilst normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fondu publicitātes un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanu |
|
P |
2.2. Projekta iesniedzēja atbilstības kritēriji |
Jā/Nē/NA |
|
|
33. | Projekta iesniedzējs – pašvaldība, pašvaldības iestāde vai aģentūra, kapitālsabiedrība – sniedz sabiedriskos pakalpojumus projekta iesniegumā norādītajā teritorijā | N |
|
34. | Vienā projektu iesniegumu atlases kārtā par vienu apdzīvotu vietu projekta iesniedzējs ir iesniedzis vienu projekta iesniegumu | N |
|
35. | Ja sabiedrisko pakalpojumu sniedz kapitālsabiedrība, ar pašvaldību ir noslēgts līgums, kurā nosaka: | P (NA) |
|
35.1. | konkrētus sniedzamos ūdenssaimniecības sabiedriskos pakalpojumus | ||
35.2. | prasību ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam uzturēt un atjaunot nepieciešamo tehnisko aprīkojumu, lai minētos pakalpojumus varētu sniegt atbilstoši katram konkrētajam pakalpojumam noteiktajām prasībām | ||
35.3. | līguma darbības laiku, kas nav mazāks par 5 gadiem, bet nepārsniedz 10 gadu darbības termiņu | ||
35.4. | ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas teritoriju | ||
35.5. | ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam piešķirtās ekskluzīvās vai īpašās tiesības | ||
35.6. | iespējas saņemt atlīdzības (kompensācijas) maksājumus – investīcijas sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas infrastruktūrā – un nosacījumus atlīdzības (kompensācijas) maksājumu aprēķināšanai, kontrolei un pārskatīšanai, kā arī atlīdzības (kompensācijas) maksājumu pārmaksas novēršanai un atmaksāšanai | ||
35.7. | atsauci uz Eiropas Komisijas 2011.gada 20.decembra lēmumu par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106.panta 2.punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi | ||
36. | Ja sabiedrisko pakalpojumu sniedz pašvaldība vai tās iestāde, par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu ir pieņemts pārvaldes lēmums, kura darbības ilgums nepārsniedz 10 gadus un kurā nosaka: | P (NA) |
|
36.1. | konkrētus sniedzamos ūdenssaimniecības sabiedriskos pakalpojumus | ||
36.2. | ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas teritoriju | ||
36.3. | ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu tarifus | ||
36.4. | atsauci uz Eiropas Komisijas 2011.gada 20.decembra lēmumu par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106.panta 2.punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi | ||
37. | Ja sabiedrisko pakalpojumu sniedz pašvaldības aģentūra, par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu ir izdoti pašvaldības saistošie noteikumi, kuru darbības termiņš nepārsniedz 10 gadus un kuros nosaka: | P (NA) |
|
37.1. | pašvaldības aģentūrai uzdotās funkcijas ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanā, tai skaitā konkrētus sniedzamos ūdenssaimniecības sabiedriskos pakalpojumus | ||
37.2. | ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas teritoriju | ||
37.3. | ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu tarifus | ||
37.4. | prasību ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam uzturēt un atjaunot nepieciešamo tehnisko aprīkojumu, lai minētos pakalpojumus varētu sniegt atbilstoši katram konkrētajam pakalpojumam noteiktajām prasībām | ||
37.5. | ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam piešķirtās ekskluzīvās vai īpašās tiesības | ||
37.6 | iespējas saņemt atlīdzības (kompensācijas) maksājumus – investīcijas sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas infrastruktūrā – un nosacījumi atlīdzības (kompensācijas) maksājumu aprēķināšanai, kontrolei un pārskatīšanai, kā arī atlīdzības (kompensācijas) maksājumu pārmaksas novēršanai un atmaksāšanai | ||
37.7. | atsauci uz Eiropas Komisijas 2011.gada 20.decembra lēmumu par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106.panta 2.punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi | ||
38. | Projekta iesniedzēja īpašumā ir visa infrastruktūra ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanai atbilstoši pašvaldības un kapitālsabiedrības noslēgtajam līgumam, ja projekta iesniedzējs ir kapitālsabiedrība | N (NA) |
|
39. | Projekta iesniedzējam projekta iesnieguma iesniegšanas mēneša pirmajā darbdienā nav nodokļu parādu | P |
|
40. | Projekta iesniedzējs ir apliecinājis, ka tam ar tiesas spriedumu nav pasludināts maksātnespējas process vai ar tiesas spriedumu netiek īstenots tiesiskās aizsardzības process, vai ar tiesas lēmumu netiek īstenots ārpustiesas tiesiskās aizsardzības process, projekta iesniedzējs neatrodas sanācijas procesā vai tā saimnieciskā darbība nav izbeigta, vai saskaņā ar komercreģistrā pieejamo informāciju tas neatrodas likvidācijas procesā, kā arī saskaņā ar pēdējo divu noslēgto finanšu gadu finanšu pārskatiem tam nav novērojamas grūtībās nonākuša saimnieciskās darbības veicēja pazīmes | N (NA) |
|
41. | Projekta iesniedzēja finanšu situācijas novērtējums apliecina finansiālo stabilitāti pēc projekta īstenošanas | N |
|
41.1 | Projekta iesniedzējs ir apliecinājis, ka kompensācija par sabiedriskā pakalpojuma sniegšanu nepārsniegs 15 miljonus eiro gadā | N |
|
42. | Projekta iesniedzējs ir apliecinājis, ka nodrošinās finansējumu no saviem līdzekļiem, ja pieaugs projekta izmaksas | N |
|
43. | Projekta iesniedzējs ir apliecinājis, ka tam ir tiesības veikt būvdarbus zemesgabalos, kur projekta ietvaros paredzēti būvdarbi | N |
|
43.1 | Projekta iesniedzējs nav sodīts par Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 189.2 panta trešajā daļā minēto administratīvo pārkāpumu vai tam nav piemēroti piespiedu ietekmēšanas līdzekļi par Krimināllikuma 280.panta otrajā daļā minētā noziedzīgā nodarījuma izdarīšanu | N |
|
3. ADMINISTRATĪVIE KRITĒRIJI |
Jā/Nē/NA |
|
|
44. | Projekta iesniegums ir iesniegts atbildīgās iestādes norādītajā termiņā | N |
|
45. | Projekta iesniegums sagatavots atbilstoši aktivitātes projekta iesnieguma veidlapai | N |
|
46. | Projekta iesniegums sagatavots latviešu valodā | N |
|
47. | Projekta iesniegums sagatavots datorrakstā | N |
|
48. | Projekta iesniegumu parakstījusi projekta iesniedzēja atbildīgā persona vai pilnvarota persona | N |
|
49. | Iesniegts viens projekta iesnieguma oriģināls un viena kopija, kā arī elektroniskā versija, kuras pielikumā ir tikai projekta iesnieguma veidlapa un izmaksu ieguvumu analīze (ja projekta iesniegums iesniegts papīra dokumenta formā) | P (NA) |
|
50. | Gan projekta iesnieguma oriģināls, gan kopija iesniegta caurauklota, pievienoto dokumentu lapas ir numurētas (ja projekta iesniegums iesniegts papīra dokumenta formā) | P (NA) |
|
51. | Projekta iesniegums ir noformēts atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu apriti (ja projekta iesniegums iesniegts elektroniskā dokumenta formā) | N (NA) |
|
52. | Projekta iesniegums parakstīts ar drošu elektronisko parakstu (ja projekta iesniegums iesniegts elektroniskā dokumenta formā) | N (NA) |
|
53. | Projekta iesniegums izstrādāts DOC, XLS, PDF vai JPG datņu formātā (ja projekta iesniegums iesniegts elektroniskā dokumenta formā) | N (NA) |
|
54. | Projekta iesnieguma pielikumi ir izstrādāti un noformēti atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu apriti (ja projekta iesniegums iesniegts elektroniskā dokumenta formā) | N (NA) |
|
55. | Projekta iesnieguma veidlapā ir aizpildītas visas sadaļas | N |
|
56. | Projekta iesniegumam ir pievienoti visi norādītie pielikumi: | P (NA) |
|
56.1. | ūdenssaimniecības attīstības tehniski ekonomiskais pamatojums (tai skaitā papildu dokumentācija, kas paskaidro vai aktualizē tehniski ekonomisko pamatojumu, ja tāda nepieciešama) |
|
|
56.2. | projekta kartogrāfiskais materiāls ir atbilstošā mērogā, kas nodrošina informāciju par projekta aktivitāšu izvietojumu projekta īstenošanas teritorijā un to ietekmi uz dabas objektiem apkārtējā teritorijā |
|
|
56.3. | būvdarbu tāme |
|
|
56.4. | pašvaldības apliecinājums, ka iesniegtais projekts atbilst spēkā esošajam pašvaldības teritorijas plānojumam un detālplānojumam |
|
|
56.5. | Vides pārraudzības valsts biroja atzinums par ietekmes uz vidi novērtējuma noslēguma ziņojumu vai lēmums par ietekmes uz vidi novērtējuma procedūras nepiemērošanu, vai Valsts vides dienesta reģionālās vides pārvaldes atzinums par to, ka sākotnējais ietekmes uz vidi novērtējums nav nepieciešams |
|
|
56.6. | ūdenssaimniecības būvju būvniecības projektu vērtēšanas komisijas akcepts tehniski ekonomiskajam pamatojumam saskaņā ar ūdenssaimniecības objektu būvniecību reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem |
|
|
56.7. | pārvaldes lēmuma, pašvaldības saistošo noteikumu vai pašvaldības un kapitālsabiedrības līguma (atbilstoši projekta iesniedzēja juridiskajam statusam) par ūdenssaimniecības sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu kopija |
|
|
56.8. | licences par sabiedriskā pakalpojuma sniegšanu kopija, ja pakalpojumus sniedz kapitālsabiedrība | (NA) |
|
56.9. | noslēgtā kredītlīguma kopija vai kredītinstitūcijas izdota dokumenta kopija, kas apliecina, ka kredīts tiks piešķirts bez galvojuma, ja ir paredzēts kredīts bez pašvaldības galvojuma | (NA) |
|
56.10. | pašvaldības lēmums par finansējuma piešķiršanu vai nodrošināšanu | (NA) |
|
56.11. | pašvaldības lēmums par galvojumu vai aizņēmumu, ja projektā paredzēts pašvaldības galvojums vai aizņēmums | (NA) |
|
56.12. | pašvaldības lēmums par to, ka pašvaldība saskaņo projekta iesniedzēja sagatavoto projekta iesniegumu un tajā ietverto darbu un finansējuma apjomu | ||
56.13. | projekta naudas plūsmas prognoze |
|
|
4. FINANSĒJUMA PIEŠĶIRŠANAS KRITĒRIJI | Jā/Nē |
|
|
57. | Ja projekta iesniegums atbilst administratīvajiem, atbilstības un kvalitātes vērtēšanas kritērijiem, tad 1., 2., 3., 5., 6., 7. un 13.kritērija kopējais vērtējums ir vismaz 10 punktu | N |
|
58. | Sarindojot 57.punktā minētajā kritērijā ar "Jā" novērtētos projektu iesniegumus prioritārā secībā (sākot ar visvairāk punktus ieguvušo projekta iesniegumu), projektu iesniegumu atlases kārtā projekta iesniegumam pietiek finansējuma aktivitātes ietvaros | N |
Apzīmējumi.
N – ja vērtējums negatīvs, projekta iesniegumu noraida.
P – pieņem lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu (projekta iesniedzējam jānodrošina atbilstība kritērijiem, precizējot projekta iesniegumu lēmumā noteiktajā termiņā).
NA (neattiecas) – ja norādītais kritērijs nav attiecināms uz konkrēto projekta iesniedzēju, projekts netiek vērtēts attiecībā uz šo kritēriju."
15. Svītrot 5.pielikumu.
Ministru prezidents V.Dombrovskis
Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministra vietā –
ekonomikas ministrs D.Pavļuts