• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija publicē:
  • lēmumus par tarifu aprēķināšanas metodiku un lēmumus, ar kuriem noteikts tarifs;
  • noteikumus par Regulatoram regulāri iesniedzamās informācijas veidiem, apjomu un iesniegšanas termiņiem;
  • vispārējās atļaujas noteikumus;
  • ziņojumus par izmaksu aprēķināšanas un attiecināšanas metodikas ievērošanu un ziņojumus, kuros informē par universālā pakalpojuma saistību tīrajām izmaksām.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2012. gada 21. novembra lēmums Nr. 1/15 "Noteikumi par tirgus analīzei nepieciešamās informācijas apjomu un iesniegšanas kārtību". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 28.11.2012., Nr. 187 https://www.vestnesis.lv/op/2012/187.21

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Valsts augu aizsardzības dienesta informācija

Par šķirņu uzturēšanas termiņa pagarināšanu Latvijas augu šķirņu katalogā

Vēl šajā numurā

28.11.2012., Nr. 187

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija

Veids: lēmums

Numurs: 1/15

Pieņemts: 21.11.2012.

OP numurs: 2012/187.21

2012/187.21
RĪKI

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas lēmumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

Šī publikācija ir precizēta.
Precizējums: OP 2013/3.10

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr.1/15

Rīgā 2012.gada 21.novembrī (prot. Nr.43 10.p.)

Noteikumi par tirgus analīzei nepieciešamās informācijas apjomu un iesniegšanas kārtību

Izdoti saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma
31.panta pirmo daļu

1. Noteikumi par tirgus analīzei nepieciešamās informācijas apjomu un iesniegšanas kārtību (turpmāk – noteikumi) nosaka tirgus analīzei nepieciešamās informācijas apjomu un kārtību, kādā elektronisko sakaru komersants (turpmāk – komersants) iesniedz šo informāciju Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijā (turpmāk – Regulators).

2. Noteikumos lietoti šādi termini:

2.1. aktivizēta lietotāja identifikācijas moduļa karte – lietotāja identifikācijas moduļa karte laika posmā no lietotāja identifikācijas moduļa kartes aktivizēšanas brīža (pirmā izsaukuma veikšanas vai saņemšanas brīža vai arī no priekšapmaksas kartes konta papildināšanas brīža) līdz brīdim, kad lietotājs var saņemt elektronisko sakaru pakalpojumus, bet ne ilgāk kā trīs mēneši no lietotāja identifikācijas moduļa kartes pēdējās izmantošanas;

2.2. atsaistīta un daļēji atsaistīta piekļuve abonentlīnijai – piekļuves pakalpojums, kuru komersants, kas nodrošina abonentlīniju, sniedz citam komersantam elektronisko sakaru pakalpojuma sniegšanai pilnīgi vai kopīgi, izmantojot abonentlīniju vai tās daļu;

2.3. balss telefonijas piekļuves nodrošināšana galalietotājam – galalietotājam nodrošināts publiskā telefonu tīkla pieslēgums, kas nodrošina balss telefonijas pakalpojumus;

2.4. datu pārraides pakalpojums – publiskais elektronisko sakaru pakalpojums, kas nodrošina signālu pārraidi vai maršrutēšanu publiskajā elektronisko sakaru tīklā, atskaitot interneta piekļuves, balss telefonijas, radio vai televīzijas programmu izplatīšanas pakalpojumu un elektronisko sakaru pakalpojumu, kas paredzēts teksta īsziņas nosūtīšanai un saņemšanai elektronisko sakaru tīklā;

2.5. datu un elektronisko ziņojumu pārraides pakalpojums mobilajā tīklā – datu pārraides nodrošināšana, izmantojot publisko mobilo tīklu operatora piedāvātos datu pārraides pakalpojumus (tajā skaitā vispārējais pakešu radiopakalpojums, bezvadu pielietojuma protokols, universālā mobilo telesakaru sistēma);

2.6. ekvivalento abonentlīniju skaits – analogo abonentlīniju, integrēto pakalpojumu cipartīkla galvenās plūsmas piekļuves (ISDN BRA) pieslēgumu, integrēto pakalpojumu cipartīkla primārās plūsmas piekļuves (ISDN PRA) pieslēgumu un 2048 kilobiti sekundē strukturēto ciparu nomāto līniju ar signalizāciju R2 (atbilstoši Nacionālajam standartam LVS 266 (D2048S ar R2 signalizāciju)) pieslēgumu summa, kurā ieskaitītas arī taksofonu līnijas un komersanta iekšējās līnijas. Ekvivalento abonentlīniju uzskaiti veic šādi:

2.6.1. viena analoga abonentlīnija ir viena ekvivalentā abonentlīnija;

2.6.2. viens ISDN BRA pieslēgums ir divas ekvivalentās abonentlīnijas;

2.6.3. viens ISDN PRA pieslēgums ir 30 ekvivalentās abonentlīnijas vai faktiskais izmantotais (abonētais) pieslēguma kanālu skaits;

2.6.4. viens D2048S ar R2 signalizāciju pieslēgums ir 30 ekvivalentās abonentlīnijas vai faktiskais izmantotais (abonētais) pieslēguma kanālu skaits.

2.7. ethernet protokols – lokālo tīklu protokols atbilstoši Starptautiskās standartizācijas organizācijas (ISO)/Starptautiskās elektrotehniskās komisijas (IEC) 8802-3 standartam1;

2.8. fiksētais tīkls – publiskais fiksētais elektronisko sakaru tīkls;

2.9. ģeogrāfiskais pārklājums – ģeogrāfiska teritorija, kurā komersants sniedz elektronisko sakaru pakalpojumu;

2.10. iekšējā līnija – līnija, kuru komersants nodrošina un izmanto savām iekšējām vajadzībām un pa kuru komersants nepārraida komerciālo noslodzi;

2.11. iekšzemes izsaukums – izsaukums, kurā ietilpst vietējais izsaukums, iekšzemes tālsarunas izsaukums un izsaukums mobilā telefona tīklā, neatkarīgi no izmantotās tehnoloģijas;

2.12. īpašs numurs – neģeogrāfiskais numurs, izņemot publiskā mobilo telefonu tīkla numuru, vai īsais kods, izņemot starptautiskās izejas prefiksu "00", īsos numurus "0x", "110", "112", "113", "114", "116xx" un īso kodu operatora izvēles pakalpojuma sniegšanai;

2.13. īsziņas pabeigšanas pakalpojums – komersanta sniegts vairumtirdzniecības pakalpojums, kas nodrošina ienākošās īsziņas maršrutēšanu uz pieslēguma punktu komersanta elektronisko sakaru tīklā, no pēdējās komutatīvās iekārtas pirms pieslēguma punkta, kuru var izmantot starpsavienojumam, līdz pieslēguma punktam. Pakalpojuma lietotājs ir cits komersants, kurš nodrošina publisko telefonu tīklu;

2.14. izsaukums mobilā telefona tīklā – savienojums vai savienojuma mēģinājums starp viena publiskā mobilā telefona tīkla un jebkura cita publiskā telefona tīkla lietotājiem;

2.15. kapitālieguldījumu izdevumi2 – komersanta finanšu līdzekļi, kurus komersants izmanto, lai būvētu, nopirktu vai palielinātu pamatlīdzekļus (piemēram, infrastruktūru, ēkas, iekārtas un citas ierīces vai īpašuma tiesības);

2.16. Latvijas teritorijā sniegts viesabonēšanas pakalpojums publiskajā mobilajā elektronisko sakaru tīklā – Latvijas mobilā elektronisko sakaru tīkla operatora sniegts pakalpojums citas valsts mobilā elektronisko sakaru tīkla operatoram, kas ļauj citas valsts mobilā elektronisko sakaru tīkla operatora sniegtā elektronisko sakaru pakalpojuma lietotājam saņemt mobilo elektronisko sakaru pakalpojumus Latvijas teritorijā;

2.17. mobilais tīkls – publiskais mobilais elektronisko sakaru tīkls ar mobilu pieslēguma punktu;

2.18. mobilais virtuālais operators – komersants, kas izmanto cita publiskā mobilā elektronisko sakaru tīkla operatora resursus elektronisko sakaru pakalpojumu sniegšanai;

2.19. neaktīvo pieslēgumu skaits – iespējamais pieslēguma punktu skaits, kurus elektronisko sakaru pakalpojumu sniedzējs (operators) var pieslēgt pie elektronisko sakaru tīkla. Tipiska jauna pieslēguma ierīkošanai ir nepieciešams ierīkot vai aktivizēt (pieslēgt) kabeli no pēdējā sadales punkta līdz pieslēguma punktam;

2.20. nomāto līniju gala posms3 – nomātā līnija, kuru komersants izmanto cita komersanta abonentlīnijas nodrošināšanai;

2.21. nomāto līniju maģistrālais posms4 – nomātās līnijas posms starp divām komutācijas vai maršrutēšanas iekārtām vienā elektronisko sakaru tīklā vai starp vienu iekārtu un starpsavienojuma punktu vienā vai vairāku komersantu elektronisko sakaru tīklos, kas nesavieno divas galalietotāja iekārtas;

2.22. nomāto līniju pakalpojums – publiskais elektronisko sakaru pakalpojums, kas nodrošina publiskajā elektronisko sakaru tīklā izdalītu vai izveidotu pastāvīgu sakaru kanālu signālu pārraidei starp diviem abonenta norādītajiem pieslēguma punktiem, neizmantojot komutācijas un maršrutēšanas iekārtas;

2.23. paaugstinātas maksas īsziņas pakalpojums – elektronisko sakaru pakalpojums paaugstinātas maksas īsziņas nosūtīšanai un saņemšanai elektronisko sakaru tīklā;

2.24. piekļuve datu plūsmai5 – operatora ciparu abonentlīnijas pakalpojumu nodrošināšana citam komersantam, lai komersants sniegtu galalietotājam platjoslas piekļuvi internetam6;

2.25. piekļuves un izsaukumu veikšanas pakalpojums publiskajā mobilajā elektronisko sakaru tīklā vairumtirdzniecībā – piekļuves pakalpojums, kuru komersants, kas nodrošina savu publisko mobilo elektronisko sakaru tīklu, sniedz citam komersantam izsaukuma veikšanai, interneta piekļuves, īsziņu, datu un elektronisko ziņojumu pakalpojumu nodrošināšanai;

2.26. platjoslas piekļuves pakalpojums vairumtirdzniecībā – citam komersantam sniegts interneta piekļuves pakalpojums ar datu augšupielādes un lejupielādes ātrumu ne mazāku kā 256 kilobiti sekundē;

2.27. publiskais īsziņas pakalpojums – elektronisko sakaru pakalpojums, kas nodrošina iespēju nosūtīt un saņemt īsziņu publiskajā elektronisko sakaru tīklā;

2.28. sasaistītais pakalpojums7 – divu vai vairāk elektronisko sakaru pakalpojumu piedāvājums par vienotu samaksu noteiktā laika periodā;

2.29. savienojuma uzsākšanas pakalpojums – komersanta sniegts vairumtirdzniecības pakalpojums, kas nodrošina izejošās noslodzes maršrutēšanu no publiskā elektronisko sakaru tīkla pieslēguma punkta komersanta publiskā elektronisko sakaru tīklā uz cita komersanta pirmo komutatīvo iekārtu pēc pieslēguma punkta, kuru var izmantot starpsavienojumam. Pakalpojuma lietotājs ir cits komersants, kurš nodrošina publisko telefonu tīklu un kurš piedāvā operatora izvēles pakalpojumu;

2.30. savienojumu pabeigšanas pakalpojums – komersanta sniegts vairumtirdzniecības pakalpojums, kas nodrošina ienākošās noslodzes maršrutēšanu uz pieslēguma punktu komersanta elektronisko sakaru tīklā, no pēdējās komutatīvās iekārtas pirms pieslēguma punkta, kuru var izmantot starpsavienojumam, līdz pieslēguma punktam. Pakalpojuma lietotājs ir cits komersants, kurš nodrošina publisko telefonu tīklu;

2.31. starptautiska īsziņa – elektronisko sakaru pakalpojums īsziņas nosūtīšanai citas valsts mobilā elektronisko sakaru tīkla operatora pakalpojuma lietotājam un saņemšanai no citas valsts mobilā elektronisko sakaru tīkla operatora pakalpojuma lietotāja;

2.32. tālākpārdošana – interneta piekļuves nodrošināšana galalietotājam, izmantojot cita operatora nodrošināto vairumtirdzniecības ciparu abonentlīnijas (DSL) piekļuves pakalpojumu bez citām pievienotām raksturpazīmēm ciparu abonentlīnijas (DSL) daļai;

2.33. tranzīta pakalpojums – komersanta sniegts vairumtirdzniecības pakalpojums, kas nodrošina ienākošās noslodzes maršrutēšanu starp divām komutācijas iekārtām, kuras izmanto starpsavienojuma nodrošināšanai (starpsavienojuma punktiem). Pakalpojuma lietotājs ir cits komersants, kurš nodrošina publisko telefonu tīklu;

2.34. virtuālais privātais tīkls – pakalpojums, kura ietvaros komersants par atlīdzību nodrošina datu pārraidi publiskos elektronisko sakaru tīklos starp lietotāja norādītiem pieslēguma punktiem.

3. Noteikumos lietoti šādi saīsinājumi:

3.1. 2G (2nd generation) – mobilā tīkla otrā paaudze, tas ir GSM un DCS;

3.2. 3G (3rd generation) – mobilā tīkla trešā paaudze, tas ir UMTS un CDMA;

3.3. 4G (4th generation) – mobilā tīkla ceturtā paaudze, tas ir LTE;

3.4. ADSL (asymmetric digital subscriber line) (ADSL 2, ADSL 2+) – asimetriskās ciparu abonentlīnijas veids. Informācijas pārraides līdzeklis, kas, izmantojot vienu no protokolu kopas ciparu abonentlīnijas tehnoloģijas (xDSL) protokoliem, lejupplūsmas pārraidi veic daudz ātrāk nekā augšupplūsmas pārraidi;

3.5. BSC (base station controller) bāzes stacijas kontrolieris publiskajā mobilajā tīklā;

3.6. BTS (base transceiver station) – bāzes radiouztvērēju stacija publiskajā mobilajā tīklā;

3.7. CDMA (code division multiple access) – koddales daudzkārša piekļuve;

3.8. D2048S ar R2 signalizāciju – 2048 kilobiti sekundē strukturēta ciparu nomātā līnija ar signalizāciju R2, atbilstoši Nacionālajam standartam LVS 266;

3.9. DCS (digital cellular system) – ciparu šūnu sakaru sistēma;

3.10. DSL (digital subscriber line) – ciparu abonentlīnija;

3.11. GMSC (gateway mobile switching centre) – mobilā tīkla komutācijas mezgla vārteja publiskajā mobilajā tīklā;

3.12. GPRS (general packet radio service) – vispārējais pakešu radiopakalpojums;

3.13. GSM (global system for mobile communications) – globālā mobilo sakaru sistēma;

3.14. HDSL (high speed (high bit-rate) digital subscriber line) – ātrdarbīga ciparu abonentlīnija. Informācijas pārraides līdzeklis, kas, izmantojot vienu no protokolu kopas ciparu abonentlīnijas tehnoloģijas (xDSL) protokoliem, nodrošina ātru datu pārraidi pa parastām vara telefona līnijām, izmantojot attiecīgi divus vai trīs vīto vadu pārus;

3.15. IM karte – lietotāja identifikācijas moduļa karte;

3.16. ISDN (integrated services digital network) – integrēto pakalpojumu cipartīkls;

3.17. ISDN BRA (integrated services digital network basic rated access) – integrēto pakalpojumu cipartīkla galvenās plūsmas piekļuve;

3.18. ISDN PRA (integrated services digital network primary rate access) – integrēto pakalpojumu cipartīkla primārās plūsmas piekļuve;

3.19. LTE (long-term evolution) – ceturtās paaudzes bezvadu-platjoslas mobilā tīkla tehnoloģija;

3.20. MSC (mobile switching centre) – mobilā tīkla komutācijas mezgli publiskajā mobilajā tīklā;

3.21. SDSL (symmetric digital subscriber line) – simetriskā ciparu abonentlīnija;

3.22. SHDSL (symmetric high speed digital subscriber line) – simetriskā ātrdarbīga abonenta ciparlīnija;

3.23. SMS (short message service) – elektronisko sakaru pakalpojums, kas paredzēts teksta īsziņas nosūtīšanai un saņemšanai elektronisko sakaru tīklā;

3.24. UMTS (universal mobile telecommunications service) – universālā mobilo telesakaru sistēma;

3.25. VDSL (very high speed digital subscriber line) – ļoti ātrdarbīga abonenta ciparlīnija. Informācijas pārraides līdzeklis, kas izmanto vienu no ciparu abonentlīnijas tehnoloģijas (xDSL) kopas protokoliem, kas līdzīgs protokolam ADSL, bet ierobežotā attālumā nodrošina lielāku pārraides ātrumu kā protokols ADSL;

3.26. VoIP (voice over internet protocol) – balss pārraides nodrošināšana, izmantojot interneta protokolu;

3.27. VPN (virtual private network) – virtuālais privātais tīkls;

3.28. WAP (wireless application protocol) – bezvadu pielietojuma protokols;

3.29. xDSL – ciparu abonentlīnijas tehnoloģijas.

4. Komersants iesniedz Regulatoram katru gadu līdz 1.augustam informāciju par esošā kalendārā gada 1.pusgadu un līdz 1.februārim informāciju par iepriekšējā kalendārā gada 2.pusgadu, pilnīgi un precīzi aizpildot šo noteikumu 1.pielikumā noteikto veidlapu, kā arī iesniedz Regulatoram šo informāciju elektroniskā formātā, nosūtot uz adresi sprk@sprk.gov.lv vai elektroniskajā datu nesējā.

5. Regulators, izvērtējot informāciju, kuru komersanti ir iesnieguši saskaņā ar šo noteikumu 4.punktu, nosaka tos komersantus, kuru attiecīgā sniegtā elektronisko sakaru pakalpojuma kopējais īpatsvars ir ne vairāk kā 95%, dilstošā secībā no attiecīgā elektronisko sakaru pakalpojuma sniegšanas kopējiem ieņēmumiem.

6. Komersantam, kura attiecīgā sniegtā elektronisko sakaru pakalpojuma īpatsvars ir vairāk kā 95% no attiecīgā elektronisko sakaru pakalpojuma sniegšanas kopējiem ieņēmumiem, Regulators nosūta tās šo noteikumu 2.pielikuma veidlapas, kuras attiecas uz šo elektronisko sakaru pakalpojumu sniegšanu.

7. Regulators nosūta komersantam, kuru Regulators noteicis kā komersantu ar būtisku ietekmi tirgū, attiecīgajam konkrētajam tirgum atbilstošas šo noteikumu 2.pielikuma veidlapas.

8. Vismaz četriem komersantiem, kura katra īpatsvars no kopējiem ieņēmumiem no attiecīgo elektronisko sakaru pakalpojumu sniegšanas dilstošā secībā ir vislielākais, Regulators nosūta tās 2.pielikuma veidlapas, kuras attiecas uz šo elektronisko sakaru pakalpojumu sniegšanu.

9. Komersants, kurš noteikts šo noteikumu 5., 6. un 7.punktā atbilstoši tā komercdarbībai aizpilda tam nosūtītās šo noteikumu 2.pielikuma veidlapas, kuras attiecas uz tā sniegtajiem elektronisko sakaru pakalpojumiem.

10. Komersants iesniedz Regulatoram pilnīgi un precīzi aizpildītas tam nosūtītās šo noteikumu 2.pielikuma veidlapas, kā arī iesniedz Regulatoram šo informāciju elektroniskā formātā, nosūtot uz adresi sprk@sprk.gov.lv vai elektroniskajā datu nesējā tādā termiņā, kādu Regulators norādījis, nosūtot šīs veidlapas.

11. Komersants, aizpildot šo noteikumu 2.pielikuma veidlapu, norāda informāciju par plānotajiem pasākumiem. Komersants paziņo par izmaiņām plānotajos pasākumos Regulatoram divu nedēļu laikā no izmaiņu plānotajos pasākumos apstiprināšanas, aizpildot atbilstošo šo noteikumu 2.pielikuma veidlapu.

12. Regulators var pieprasīt komersantam iesniegt precizētu informāciju, ja komersanta iesniegtā informācija ir lēmuma pieņemšanai nepietiekama.

13. Komersants līdz 2013.gada 1.februārim iesniedz Regulatoram informāciju par 2012.gada 2.pusgadu, pilnīgi un precīzi aizpildot šo noteikumu 3.pielikumā noteikto veidlapu, kā arī iesniedz Regulatoram šo informāciju elektroniskā formātā, nosūtot uz adresi sprk@sprk.gov.lv vai elektroniskajā datu nesējā.

14. Šo noteikumu 4.punkts stājas spēkā 2013.gada 1.martā.

15. Atzīt par spēku zaudējušu Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2010.gada 14.jūlija lēmumu Nr.1/11 "Noteikumi par tirgus analīzei nepieciešamās informācijas apjomu un iesniegšanas kārtību" (Latvijas Vēstnesis, 2010, 116.nr.).

16. Šie noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to publicēšanas laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".


1 ISO/IEC 8802-3: "Information technology - Telecommunications and information exchange between systems - Local and metropolitan area networks - Specific requirements - Part 3: Carrier sense multiple access with collision detection (CSMA/CD) access method and physical layer specifications"

2 angļu val. – CAPEX - capital expenditure

3 angļu val. – terminating segment

4 angļu val. – trunk segment

5 angļu val. – bit stream access

6 Piekļuve datu plūsmai attiecas uz gadījumiem, kad pamatoperators uzstāda augsta ātruma piekļuves posmu (link) lietotāja telpās (piemēram, uzstādot ADSL iekārtas un veicot konfigurāciju tā lokālajā piekļuves tīklā) un tad šo posmu (linku) padara pieejamu trešajām pusēm, lai tiem dotu iespēju nodrošināt augsta ātruma pakalpojumus lietotājiem. Pamatoperators var arī nodrošināt pārraides pakalpojumus tā konkurentiem, lai noslodzi nogādātu augstākā tīkla hierarhijas līmenī, kurā jaunajiem ienācējiem varētu būt platjoslas piekļuve

7 angļu val. – bundled offer

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
padomes priekšsēdētājs V.Lokenbahs

 

 

1.pielikums
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
2012.gada 21.novembra lēmumam Nr.1/15

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
padomes priekšsēdētājs V.Lokenbahs

 

 

2.pielikums
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
2012.gada 21.novembra lēmumam Nr.1/15

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
padomes priekšsēdētājs V.Lokenbahs

 

 

3.pielikums
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
2012.gada 21.novembra lēmumam Nr.1/15

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
padomes priekšsēdētājs V.Lokenbahs

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!