• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par grozījumiem likumā "Par valsts budžetu 2001.gadam". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 19.06.2001., Nr. 94 https://www.vestnesis.lv/ta/id/25423

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta Komitejas sēdē

Vēl šajā numurā

19.06.2001., Nr. 94

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Par grozījumiem likumā “Par valsts budžetu 2001.gadam”

No likumprojekta (Reģistrācijas nr.928)

Izdarīt likumā “Par valsts budžetu 2001.gadam” (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2001, 2.nr.) šādus grozījumus:

1. Izteikt 1., 2., 4., 5., 9. un 10.pantu šādā redakcijā:

1.pants. Apstiprināt valsts budžetu 2001.gadam ieņēmumos 1 454 123 708 latu apmērā saskaņā ar 1.un 2.pielikumu.

2.pants. Apstiprināt valsts budžetu 2001.gadam izdevumos 1 531 887 279 latu apmērā un tīrajos aizdevumos 12 043 832 latu apmērā saskaņā ar 1., 3., 4.un 5.pielikumu.

4.pants. Apstiprināt valsts budžeta dotāciju pašvaldībām 7 695 832 latu apmērā, tajā skaitā:

1) pašvaldību finansu izlīdzināšanas fondam 7 152 897 latu apmērā;

2) Administratīvi teritoriālās reformas likuma izpildei 275 000 latu apmērā;

3) reģionālo attīstības aģentūru kapacitātes veicināšanai 250 000 latu apmērā;

4) Valkas rajona padomei par bērniem Palsmanes bērnu mītnē 17 935 latu apmērā.

5.pants. Apstiprināt valsts nozīmes pasākumu veikšanai bezpeļņas organizācijai valsts akciju sabiedrībai “Valsts informācijas tīkla aģentūra” valsts budžeta finansētos ieņēmumus un izdevumus 2 657 578 latu apmērā saskaņā ar 14.pielikumu.

9.pants. Ministru kabinets izdod noteikumus par ministriju un citu centrālo valsts iestāžu programmu un apakšprogrammu rezultatīvajiem rādītājiem, kas paredz kārtību, kādā nosaka, atskaitās par izpildi un groza rezultatīvos rādītājus.

10.pants. Noteikt maksimālo valsts parādu gada beigās 720 100 000 latu apmērā. Noteikt valdības rīcības pieļaujamās robežas valsts parāda saistību izpildei neparedzētu apstākļu gadījumā 6 700 000 latu apmērā. Paredzēt 2001.gadā izsniedzamos valsts galvojumus 41 147 000 latu apmērā saskaņā ar 17.pielikumu.”

2. Papildināt likumu ar 26.pantu šādā redakcijā:

26.pants. Latvijas nacionālā līdzfinansējuma daļu SAPARD programmai finansēt no Zemkopības ministrijas pamatbudžeta programmas 01.00.00 “Valsts atbalsts ES kvalitātes prasībām atbilstošas produkcijas ražošanai” normatīvajos aktos noteiktā kārtībā”.”

(— — —)

Finansu ministrs G.Bērziņš

Finansu ministrijas valsts sekretāra vietniece I.Sudraba

Finansu ministrijas Juridiskās nodaļas vadītāja E.Strazdiņa

No anotācijas par likumprojektu

I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs?

1. Pašreizējās situācijas raksturojums.

Likumprojekts “Grozījumi likumā “Par valsts budžetu 2001.gadam” izstrādāts atbilstoši Ministru kabineta sēdēs nolemtajam, paredzot šādus grozījumus:

• precizēts valsts budžeta ieņēmumu plāns; į

• iekļauti virsplāna ārvalstu finansu palīdzības līdzekļi, kas jau ir novirzīti papildu izdevumu finansēšanai saskaņā ar Finansu ministrijas š.g. 16.februāra rīkojumu Nr.144 “Par valsts budžeta papildu izdevumiem”;

veikta iekšēja līdzekļu pārdale starp vienas ministrijas programmām (apakšprogrammām);

• atbilstoši sagaidāmajām prognozēm precizēti ieņēmumi par sniegtajiem maksas pakalpojumiem un citiem pašu ieņēmumiem; *

izdevumu finansēšanai novirzīti atsevišķu ministriju neizlietotie naudas līdzekļu atlikumi uz gada sākumu valsts pamatbudžetā un valsts speciālajā budžetā;

• paredzēts papildu finansējums atsevišķiem neatliekamiem pasākumiem, lai nodrošinātu pieņemto tiesību aktu un uzņemto saistību izpildi.

Bez tam grozījumu projektā palielināts valsts galvojumu apjoms, papildus paredzot valsts galvojumu Jelgavas pašvaldības uzņēmumam “Ūdens un kanalizācijas saimniecība”, kurš realizē Valsts investīciju programmā iekļauto projektu “Ūdenssaimniecības attīstība Jelgavā” (Valsts programmas “Ūdenssaimniecības attīstība Latvijas pilsētās 800+” sastāvdaļa) 1,5 milj. latu apmērā. Šis projekts pretendē saņemt arī ISPA finansējumu. Ministru kabineta 29.05.2001. sēdē tika akceptēts noteikumu projekts “Kārtība, kādā tiek piešķirts, atmaksāts un dzēsts studiju kredīts un studējošā kredīts no kredītiestādes līdzekļiem ar valsts galvojumu”, kas paredz ar 2001./2002. akadēmisko gadu uzsākt studiju un studējošo kreditēšanu no kredītiestāžu līdzekļiem ar valsts galvojumu. Atbilstoši iepriekš minētajiem Ministru kabineta noteikumiem studiju un studējošo kreditēšanai no kredītiestāžu līdzekļiem tiek plānots valsts galvojums 90% apmērā no kopējās izsniegto kredītu summas, t.i., 7 776 000 latu apmērā.

2. Tiesību akta projekta būtība.

Saskaņā ar likumā “Par budžetu un finansu vadību “ noteikto budžets ir līdzeklis valsts politikas realizācijai ar finansiālām metodēm. Tas ir valdības finansiālās darbības un vadības pamatā. Budžeta mērķis ir noteikt un pamatot, kādi līdzekļi nepieciešami valdībai, citām valsts institūcijām un pašvaldībām to valsts pienākumu izpildei, kuru finansēšana ir noteikta ar likumdošanas aktiem, nodrošinot, lai tajā laikposmā, kuram šie līdzekļi paredzēti, izdevumus segtu atbilstoši resursi.

Visi maksājumi, kas saskaņā ar likumu vai citu normatīvo aktu vai līgumu ieskaitāmi valsts budžeta ieņēmumos, ir valsts budžeta līdzekļi, kurus saskaņā ar gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktu apropriāciju apropriē valsts mērķim.

Valsts budžeta līdzekļus var piešķirt vai saņemt vienīgi ar gadskārtējā valsts budžeta likumā paredzētu apropriāciju.

II. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību?

1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi.

Likumprojekts izstrādāts, ņemot vērā valsts ekonomisko stāvokli un tautsaimniecības attīstības tendences turpmākajiem gadiem un lai nodrošinātu stabilu finansiālo situāciju.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu.

Sekmē uzņēmējdarbības attīstību, paredzot valsts galvojumu Jelgavas pašvaldības uzņēmumam “Ūdens un kanalizācijas saimniecība”.

3. Sociālo seku izvērtējums.

Likumprojekts šo jomu neskar.

4. Ietekme uz vidi.

Likumprojekts šo jomu neskar.

III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem?

tūkst. Ls

Rādītāji

Kārtējais

3 nākamie

*)

gads

gadi

1. Izmaiņas valsts budžeta ieņēmumos

Valsts pamatbudžetā, tajā skaitā

7 531,5

Ieņēmumi no akcīzes nodokļa

(atbilstoši grozījumu projektam likumā

“Par akcīzes nodokli”)

-133,0

Atbilstoši sagaidāmajām prognozēm palielināti

ieņēmumi no maksas pakalpojumiem

un citi pašu ieņēmumi

1 466,6

Precizēti ārvalstu finansu palīdzības līdzekļi

kopumā par

5 709,5

Ieņēmumi no valsts nodevas par valsts valodas

prasmes atestāciju profesionālo

un amata pienākumu veikšanai

118,9

Ieņēmumi no nodevas par dārgmetālu

provēšanu un zīmogošanu

189,5

Ieņēmumi no valsts rezervēs esošo materiālo

vērtību realizācijas

180,0

Valsts speciālajā budžetā, tajā skaitā

2 542,5

Ieņēmumi no iedzīvotāju ienākuma nodokļa

900,0

Pārapdrošināšanas maksājumi

(Transportlīdzekļu īpašnieku Zaļo karšu

apdrošināšanas garantijas fondā)

70,0

Ārvalstu finansu palīdzības palielinājums

926,9

Atskaitījumi no ostas maksām

122,0

Ieņēmumi no izlidošanas nodevas

100,0

Valsts pamatbudžeta dotācija

221,1

Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi

2,4

2. Izmaiņas valsts budžeta izdevumos

Valsts pamatbudžetā

15 478,1

Precizēti ārvalstu finansu palīdzības izdevumi

5 709,5

Paredzēts papildu finansējums atsevišķiem

neatliekamiem pasākumiem, lai nodrošinātu

pieņemto tiesību aktu un uzņemto saistību izpildi:

· Valsts prezidenta kancelejai — 134 460 lati

152,6

sakarā ar Valsts prezidentes ārpolitiskajām

aktivitātēm, Rīgas 800 gadu jubilejas svinībām

un ņemot vērā precizētos Ārlietu ministrijas

vizīšu grafikus — tiek plānotas papildus

23 ienākošās (valsts, darba un amatpersonu)

vizītes un 18 160 lati , lai Valsts

eksprezidenta pašreizējo automašīnu

pārdotu un iegādātos jaunu.

· Ekonomikas ministrijai1 300 000 latu

1 610,7

papildus paredzēti programmai 03.00.00

“Centrālā statistikas pārvalde” skaitīšanas

pasākumu veikšanai lauksaimniecībā

un 111 300 latu tautas skaitīšanā iegūto

datu apstrādei un publicēšanai;

139 440 latu novirzīti naftas darbu vadības,

administrēšanas, uzraudzības un valsts

naftas kompānijas izveidošanas nodrošināšanai.

Pamatojoties uz Ministru kabineta 27.marta

sēdē nolemto, dotācija 60 000 latu apmērā

novirzīta 01.07.00 apakšprogrammai

“Baltijas jūras partneriāts” 2000.gadā iesāktā

projekta pabeigšanai un foruma organizēšanai Rīgā.

· Finansu ministrijai — 56 541 latu

690,6

apmērā paredzēta papildu dotācija no

vispārējiem ieņēmumiem apakšprogrammai

03.03.00 “Dārgmetālu proves uzraudzība”,

lai nodrošinātu prasības, kuras izvirzījusi

Starptautiskā dārgmetālu kontroles

un zīmogošanas konvencija, t.i., nodrošināt

atsevišķas telpas inspicēšanas un testēšanas

procesa veikšanai. Lai atrisinātu radušos

situāciju, VTUI ir iespēja īrēt neizbūvētas

mansarda telpas Teātra ielā 9 (6.stāvā).

Papildus paredzēto finansējumu

paredzēt segt no papildu iemaksām

valsts pamatbudžetā no nodevas

par dārgmetālu provēšanu un zīmogošanu;

134 090 latu — laika posmā 1998.—2000.gadam

uzcelto un nodoto ekspluatācijā četru jaunu

robežkontroles punktu “Terehova”,

“Grebņeva”, “Pāternieki”, “Silene” uzturēšanai;

500 000 latu — kompensāciju izmaksai

reabilitētajiem pilsoņiem saskaņā ar

Ministru Padomes 26.05.1992 lēmumu

Nr.191 un Ministru kabineta 30.12.1997.

noteikumiem Nr.443;

· Iekšlietu ministrijai — 337 665 latu

337,7

apmērā palielināta dotācija no

vispārējiem ieņēmumiem, t.sk.:

programmā 05.00.00 “Autotransporta uzturēšana”

par 180 000 latiem papildu degvielas iegādei,

pamatojoties uz Ministru kabineta š.g. 13.marta

sēdes protokola Nr.11 34.¤, paredzot, ka valsts

uzņēmums “Materiālās rezerves“ pārskaita

minēto summu valsts budžeta nenodokļu

ieņēmumos no ieņēmumiem, kas iegūti,

realizējot valsts rezervēs esošās materiālās

vērtības; programmā 10.00.00 “Robežsardze”

par 33 270 latiem Silenes robežkontroles punkta

uzturēšanas un ekspluatācijas izdevumiem.

programmā 06.00.00 “Valsts policija” (06.01.00

“Valsts policijas pārvalde”) par 124 395 latiem

Dobeles rajona policijas pārvaldes īslaicīgās

aizturēšanas izolatora būvniecības pabeigšanai,

lai novērstu nelietderīgu līdzekļu izmantošanu,

veicot aizturēto pārvadāšanu uz citu rajonu izolatoriem;

· Izglītības un zinātnes ministrijai

503,2

128 508 latu apmērā palielināta dotācija

no vispārējiem ieņēmumiem apakšprogrammai

06.14.00 “Iestādes izglītības satura un eksaminācijas

attīstības nodrošināšanai” valsts valodas atestācijas

funkcijas nodrošināšanai;

03.09.00 “Dotācija Rīgas Juridiskajai augstskolai”

— saskaņā ar 14.07.1997 noslēgto Latvijas Republikas

valdības un Zviedrijas Karalistes līgumu “Par Rīgas

Juridiskās augstskolas dibināšanu” augstskolas

finansēšanai paredzēts papildu finansējums

132 000 latu apmērā;

Ņemot vērā, ka Ministru kabineta komitejas

23.04.2001. sēdē tika akceptēts noteikumu projekts

“Kārtība, kādā studējošie saņem kredītus

no kredītiestāžu līdzekļiem ar valsts galvojumu”,

kas paredz ar 2001./2002. akadēmisko gadu uzsākt

studiju un studējošo kreditēšanu no kredītiestāžu

līdzekļiem ar valsts galvojumu, 242 736 latu

apmērā palielināta dotācija speciālajam budžetam

studiju un studējošo kredītu procentu starpības

segšanai un kredītu administrēšanai;

· Labklājības ministrijai6 600 latu

3 192,8

apmērā palielināta dotācija no vispārējiem

ieņēmumiem programmas 05.00.00

“Sociālā palīdzība” apakšprogrammā 05.02.00

“Materiālais atbalsts mantisko un naudas

pabalstu veidā”, lai pildītu 2001.gada 18. janvārī

pieņemto likumu “Par valsts speciālo pabalstu

Latvijas neatkarības atgūšanas procesā

bojā gājušo personu bērniem”;

26 000 latu atbilstoši 2001.gada 27.februāra

Ministru kabineta sēdes protokola Nr.9 43.¤

“Par nacionālsociālistiskā režīma spaidu darbos

nodarbinātajām personām Vācijas Federatīvās

Republikas piešķirtās kompensācijas pieprasīšanas

un izmaksas mehānismu, kā arī nepieciešamā

finansējuma apmēru”.

2 636 735 latu apmērā palielināta dotācija no

vispārējiem ieņēmumiem programmas 05.00.00

“Sociālā palīdzība” apakšprogrammā 05.02.00

“Materiālais atbalsts mantisko un naudas pabalstu

veidā”, lai nodrošinātu esošā likuma “Par sociālo

palīdzību” (16.,17.pants) ietvaros kontingenta

izmaiņas, MK noteikumi Nr.381, 384, 325, 87, 193;

23 477 latu apmērā palielināta dotācija no vispārējiem

ieņēmumiem programmas 03.00.00.Veselības aprūpe”

apakšprogrammā 03.17.00.”Dotācija speciālajam

veselības aprūpes budžetam” atbilstoši 2001.gada

20. aprīļa Ministru kabineta sēdes protokollēmuma

Nr.19 1.paragrāfam “Par nepieciešamo finansējumu

medicīnas māsu darba algām” 2.2. punktam,

pārdalot līdzekļus no Finansu ministrijas pamatbudžeta

programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”.

200 000 latu apmērā palielināta dotācija no

vispārējiem ieņēmumiem 03.00.00 programmas

“Veselības aprūpe’’ apakšprogrammā 03.17.00

“Dotācija speciālajam veselības aprūpes budžetam’’,

lai nodrošinātu Ārstniecības likumā paredzēto

bērnu atbrīvošanu no pacientu iemaksas;

300 000 latu apmērā palielināta dotācija no

vispārējiem ieņēmumiem medicīnas māsu

atalgojuma palielināšanai 03.00.00 programmas

“Veselības aprūpe’’ apakšprogrammās 03.10.00

“Katastrofu medicīnas programma’’, 03.27.00

“Psihiatrija (piespiedu ārstēšana)’’, 05.00.00

programmas “Sociālā palīdzība’’ apakšprogrammā

05.01.00 “Sociālā un profesionālā rehabilitācija’’,

05.03.00 “Aprūpe iestādēs’’, 05.04.00 “Sociālās

palīdzības administrēšana’’, 05.13.00 “No vardarbības

cietušo bērnu sociālā rehabilitācija’’, programmas

10.00.00 “Sabiedrības veselības veicināšana’’

apakšprogrammā 10.03.00 “Valsts higiēniskā

un epidemioloģiskā uzraudzība’’.

· Tieslietu ministrijai — saskaņā ar

1 002,5

Ministru kabineta š.g. 20.februāra sēdes

protokola Nr.8 43.¤ palielināta dotācija

no vispārējiem ieņēmumiem programmā 02.00.00.

“Uzņēmuma reģistra attīstība” par 402 504 latiem

Komerclikuma spēkā stāšanās nodrošināšanai.

saskaņā ar Ministru kabineta 10.04.2001.

protokolu Nr. 17 37.¤ “Par likumprojektu

“Grozījumi likumā “Par valsts budžetu

2001.gadam””” programmai 10.00.00. “Rajonu

(pilsētu) tiesas” palielināta dotācija no vispārējiem

ieņēmumiem kārtējo izdevumu segšanai

par 400 000 latiem obligātās aizstāvības

krimināllietās nodrošināšanai;

saskaņā ar 14.11.2001. MK sēdes protokolu

Nr.54 8.¤ 2.punktu Sabiedrības integrācijas

fonda darbības nodrošināšanai palielināta dotācija

no vispārējiem ieņēmumiem 200 000 latu

apmērā jaunizveidotajā programmā 31.00.00.

“Sabiedrības integrācijas fonds”.

Kultūras ministrijai — paredzēts papildu

143,7

finansējums 74 935 latu apmērā apakšprogrammai

01.02.00. “Bibliotēku pārvalde un bibliotēkas”

sakarā ar to, ka Latvijas Nacionālajai bibliotēkai

1997.gadā noslēgtais telpu nomas līguma termiņš

izbeidzās pagājušā gada beigās un, sākot ar

2001.gada 1.janvāri, ir palielināti telpu nomas

maksājumi un noteikti 4 Ls/kvm.

Apakšprogrammā 01.12.00. “Bibliotēku

informatizācijas tīkla konsorcijs” paredzēta papildu

dotācija no vispārējiem ieņēmumiem 48 750 latu

apmērā BOV SIA ‘’Bibliotēku informācijas tīklu

konsorcijs” — elektronisko žurnālu pilna teksta

datu bāzes (EBSCO) licenču iegādes izmaksām un

20 000 latu apmērā Konsorcija uzturēšanas izdevumiem.

· Valsts kontrolei — programmai 01.00.00

28,0

“Valsts kontrole” palielināta dotācija no valsts

budžeta vispārējiem ieņēmumiem par 28 000 latiem ,

lai nodrošinātu izdevumus ēkas K. Valdemāra ielā 26

kapitālajam remontam avārijas situācijas novēršanai.

Īpašu uzdevumu ministra sadarbībai ar

253,5

starptautiskajām finansu institūcijām

sekretariātam —lai turpinātu lauku attīstības

projekta realizāciju, programmā 03.00.00

“Pasaules bankas Lauku attīstības projekta valsts

atbalsts” projekta līdzfinansējumam paredzēta

papildu dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

253 500 latu apmērā (Ministru kabineta rīkojums

Nr.210, pieņemts 11.04.2001.)

· Dotācijām pašvaldībām — tiek paredzēta

17,9

papildu dotācija 17 935 latu apmērā jaunai

programmai 09.00.00. “Dotācija Valkas rajona

padomei par bērniem Palsmanes bērnu mītnē”

sakarā ar to, ka Labklājības ministrija ir precizējusi

informāciju par bērnu skaitu Valkas rajona

Palsmanes bērnu mītnē, kuri iestājušies tajā līdz

1998.gada 1.janvārim.

Valsts speciālā budžeta izdevumi

5 551,1

3. Finansiālā ietekme

Valsts konsolidētā budžeta fiskālais deficīts

kopumā palielinās par 10,6 milj. latu.

10 626,1

4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi

papildu izdevumu finansēšanai

5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins

*) Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

 

IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu?

Kādi normatīvie akti — likumi un Ministru kabineta noteikumi — papildus jāizdod, un vai ir sagatavoti to projekti?

Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts šos noteikumus izstrādāt.

Vienlaikus paredzēts veikt grozījumus likumā “Par akcīzes nodokli” un likumā “Par valsts ieņēmumu dienestu”.

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts ?

1. Saistības pret Eiropas Savienību.

Likumprojekts “Grozījumi likumā “Par valsts budžetu 2001.gadam”” nav pretrunā ar Eiropas Savienības tiesībām un normatīvajiem aktiem.

2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām.

3. Atbilstības izvērtējuma tabula

Attiecīgie EK tiesību akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Kopienu tiesas spriedumi, vadlīnijas u.tml.), numurs, pieņemšanas datums, nosaukums, publikācija

Likumprojekts šo jomu neskar.

Latvijas tiesību akta ES tiesību akta Atbilstības pakāpe Komentāri

projekta norma (attiecīgā un attiecīgā (atbilst/neatbilst)

panta, punkta Nr.) panta Nr.

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu?

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas.

Konsultācijas nav notikušas.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta).

Konsultācijas nav notikušas.

3. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem.

Konsultācijas nav notikušas.

VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde?

1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses — vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas.

Budžeta finansētu institūciju — budžeta iestāžu, pilnīgi vai daļēji no budžeta finansētu uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) un organizāciju vadītāji (budžeta izpildītāji) var izdarīt valsts budžeta izdevumus vai uzņemties saistības tikai likumā noteikto apropriāciju ietvaros saskaņā ar finansēšanas plānos noteiktajiem asignējumu apjomiem.

Lai izpildītu likumu “Grozījumi likumā “Par valsts budžetu 2001.gadam””, nav jārada jaunas institūcijas vai jāpaplašina esošo institūciju funkcijas.

2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo.

Likumprojekts ir izstrādāts, ņemot vērā indivīda intereses — valdība ir centusies nodrošināt vismazāko iespējamo fiskālā deficīta līmeni atbilstoši valsts budžeta ieņēmumu prognozēm līdz gada beigām un iekļaujot izdevumu daļā jaunos, neatliekamos pasākumus.

Finansu ministrs G. Bērziņš Paskaidrojums likumprojektam

Likumprojekts “Grozījumi likumā “Par valsts budžetu 2001.gadam”” izstrādāts atbilstoši Ministru kabineta sēdēs nolemtajam un tajā paredzēti šādi grozījumi:

• precizēts valsts budžeta ieņēmumu plāns;

• iekļauti virsplāna ārvalstu finansu palīdzības līdzekļi, kas jau ir novirzīti papildu izdevumu finansēšanai saskaņā ar Finansu ministrijas š.g. 16.februāra rīkojumu Nr.144 “Par valsts budžeta papildu izdevumiem” ;

• veikta iekšēja līdzekļu pārdale starp vienas ministrijas programmām (apakšprogrammām);

• atbilstoši sagaidāmajām prognozēm precizēti ieņēmumi par sniegtajiem maksas pakalpojumiem un citiem pašu ieņēmumiem;

• izdevumu finansēšanai novirzīti atsevišķu ministriju neizlietotie naudas līdzekļu atlikumi uz gada sākumu valsts pamatbudžetā un valsts speciālajā budžetā;

• paredzēts papildu finansējums atsevišķiem neatliekamiem pasākumiem, lai nodrošinātu pieņemto tiesību aktu un uzņemto saistību izpildi.

Grozījumu projektā palielināts valsts galvojumu apjoms, papildus paredzot valsts galvojumu Jelgavas pašvaldības uzņēmumam “Ūdens un kanalizācijas saimniecība”, kurš realizē Valsts investīciju programmā iekļauto projektu “Ūdenssaimniecības attīstība Jelgavā” (Valsts programmas “Ūdenssaimniecības attīstība Latvijas pilsētās 800+” sastāvdaļa) 1,5 milj. latu apmērā. Šis projekts pretendē saņemt arī ISPA finansējumu. Ministru kabineta 29.05.2001. sēdē tika akceptēts noteikumu projekts “Kārtība, kādā tiek piešķirts, atmaksāts un dzēsts studiju kredīts un studējošā kredīts no kredītiestādes līdzekļiem ar valsts galvojumu”, kas paredz ar 2001./2002. akadēmisko gadu uzsākt studiju un studējošo kreditēšanu no kredītiestāžu līdzekļiem ar valsts galvojumu. Atbilstoši iepriekš minētajiem Ministru kabineta noteikumiem studiju un studējošo kreditēšanai no kredītiestāžu līdzekļiem tiek plānots valsts galvojums 90% apmērā no kopējās izsniegto kredītu summas, t.i., 7 776 000 latu apmērā.

Likumprojektā “Grozījumi likumā “Par valsts budžetu 2001.gadam”” kopumā valsts pamatbudžeta ieņēmumi 2001.gadā plānoti 792,4 milj. latu apmērā , kas ir par 7,5 milj. latu vairāk nekā apstiprinātajā budžetā. Lielāko ieņēmumu palielinājumu 5,7 milj. latu apmērā veido ieņēmumi no ārvalstu finansu palīdzības. Par 1,5 milj. latu lielāki prognozēti ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citiem pašu ieņēmumiem.

Valsts speciālā budžeta ieņēmumi 2001.gadā plānoti 727,1 milj. latu apmērā , kas ir par 2,5 milj. latu vairāk nekā apstiprinātajā budžetā. Par 0,9 milj. latu lielāki prognozēti ieņēmumi no iedzīvotāju ienākuma nodokļa veselības aprūpes speciālajā budžetā, par 0,122 milj. latu lielāki prognozēti atskaitījumi no ostas maksām, par 0,1 milj. latu lielāki ieņēmumi no izlidošanas nodevas. Par 0,9 milj. latu palielināti ieņēmumi no ārvalstu finansu palīdzības.

 

Grozījumi valsts budžeta izdevumos

Valsts pamatbudžeta izdevumi paredzēti 827,5 milj. latu apmērā. Izdevumu pieaugums, salīdzinot ar 2001.gada apstiprināto budžetu, ir 1,9% jeb 15,5 milj. latu. No tā 5,7 milj. latu apmērā palielināti izdevumi no ārvalstu finansu palīdzības. Paredzēts papildu finansējums atsevišķiem neatliekamiem pasākumiem, lai nodrošinātu pieņemto tiesību aktu un uzņemto saistību izpildi.

Sakarā ar valsts pamatbudžeta izdevumu palielinājumu prognozēts fiskālā deficīta pieaugums par 7,0 milj. latu, kā finansēšanai paredzēts izmantot ieņēmumu pieaugumu no valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas 2,3 milj. latu apmērā, maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumus uz gada sākumu 0,4 milj. latu apmērā, paredzot pārējā deficīta finansēšanu no aizņēmumiem 4,3 milj. latu apmērā.

Valsts speciālā budžeta izdevumi paredzēti 769,8 milj. latu apmērā. Izdevumu pieaugums, salīdzinot ar 2001.gada apstiprināto budžetu, ir par 5,6 milj. latu.

Sakarā ar valsts speciālā budžeta izdevumu daļas palielinājumu prognozēts fiskālā deficīta pieaugums par 2,7 milj. latu, kā finansēšanai paredzēts novirzīt arī naudas līdzekļu atlikumu uz 2001.gada 1.janvāri — 3,4 milj. latu, vienlaicīgi paredzot aizņēmuma no valsts pamatbudžeta samazināšanu 0,7 milj. latu apmērā.

Valsts pamatbudžetā veikti šādi grozījumi:

Veikti maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmumu precizējumi. Atbilstoši sagaidāmajām prognozēm kopumā ir palielināti ieņēmumi par sniegtajiem maksas pakalpojumiem un citiem pašu ieņēmumiem par 1 466 634 latiem un tiem atbilstoši izdevumi, tajā skaitā izmaiņas pa ministrijām :

latos

Ministru kabinets

+11 000

Aizsardzības ministrija

-337 299

Ārlietu ministrija

+175 000

Ekonomikas ministrija

+1 007 161

Finansu ministrija

+369 211

Iekšlietu ministrija

+324 886

Izglītības un zinātnes

ministrija

+357 068

Zemkopības ministrija

+845 722

Labklājības ministrija

-133 817

Tieslietu ministrija

+1 000

Vides aizsardzības

un reģionālās

attīstības ministrija

+93 100

Kultūras ministrija

+71 602

Sabiedrisko pakalpojumu

regulēšanas komisija

-1 318 000

Precizēti ārvalstu finansu palīdzības līdzekļi kopumā par 5 709 479 latiem, tajā skaitā pa ministrijām:

latos

Ekonomikas ministrija

+655 225

Finansu ministrija

+1 251 066

Iekšlietu ministrija

+89 862

Izglītības un zinātnes

ministrija

+2 001 243

Zemkopības ministrija

+713 839

Satiksmes ministrija

-1 540 872

Labklājības ministrija

+109 302

Tieslietu ministrija

+1 065 604

Vides aizsardzības

un reģionālās

attīstības ministrija

+253 790

Īpašu uzdevumu ministra

sadarbībai ar starptautis-

kajām finansu institūcijām

sekretariāts

+159 300

Īpašu uzdevumu ministra

valsts reformu lietās

sekretariāts

+951 120

Paredzēts papildu finansējums atsevišķiem neatliekamiem pasākumiem, lai nodrošinātu pieņemto tiesību aktu un uzņemto saistību izpildi:

Valsts prezidenta kancelejai — 134 460 lati sakarā ar Valsts prezidentes ārpolitiskajām aktivitātēm, Rīgas 800 gadu jubilejas svinībām un ņemot vērā precizētos Ārlietu ministrijas vizīšu grafikus, tiek plānotas papildus 23 ienākošās (valsts, darba un amatpersonu) vizītes, un 18 160 lati, lai valsts eksprezidenta pašreizējo automašīnu pārdotu un iegādātos jaunu.

Ekonomikas ministrijai — 1 300 000 latu papildus paredzēti programmai 03.00.00 “Centrālā statistikas pārvalde” skaitīšanas pasākumu veikšanai lauksaimniecībā un 111 300 latu tautas skaitīšanā iegūto datu apstrādei un publicēšanai;

139 440 latu novirzīti naftas darbu vadības, administrēšanas, uzraudzības un valsts naftas kompānijas izveidošanas nodrošināšanai, paredzot finansējumu 01.01.00 apakšprogrammā “Centrālais aparāts” 41 670 latu apmērā, 14.01.00 apakšprogrammā “Investīciju un eksporta atbalsts” 55 000 latu un izveidojot jaunu 14.03.00 apakšprogrammu “Valsts naftas kompānija”, un paredzot finansējumu 42 770 latu apmērā.

Pamatojoties uz Ministru kabineta 27.marta sēdē nolemto, dotācija 60 000 latu apmērā novirzīta 01.07.00 apakšprogrammai “Baltijas jūras partneriāts” 2000.gadā iesāktā projekta pabeigšanai un foruma organizēšanai Rīgā.

Finansu ministrijai — 56 541 lata apmērā paredzēta papildu dotācija no vispārējiem ieņēmumiem apakšprogrammai 03.03.00 “Dārgmetālu proves uzraudzība” , lai nodrošinātu prasības, kuras noteiktas Starptautiskā dārgmetālu kontroles un zīmogošanas konvencijā, t.i., nodrošināt atsevišķās telpās inspicēšanas un testēšanas procesa veikšanu. Lai atrisinātu radušos situāciju, Valsts proves uzraudzības inspekcijai ir iespēja īrēt neizbūvētas mansarda telpas Teātra ielā 9 (6.stāvā). Papildus paredzēto finansējumu paredzēts segt no papildu iemaksām valsts pamatbudžetā no nodevas par dārgmetālu provēšanu un zīmogošanu;

134 090 latu — laika posmā no 1998. līdz 2000.gadam uzcelto un nodoto ekspluatācijā četru jaunu robežkontroles punktu “Terehova” , “Grebņeva” , “Pāternieki” , “Silene” uzturēšanai;

500 000 latu — kompensāciju izmaksai reabilitētajiem pilsoņiem saskaņā ar Ministru padomes 26.05.1992. lēmumu Nr.191 un Ministru kabineta 30.12.1997. noteikumiem Nr.443.

Iekšlietu ministrijai — 337 665 latu apmērā palielināta dotācija no vispārējiem ieņēmumiem, t.sk.:

programmā 05.00.00 “Autotransporta uzturēšana” par 180 000 latiem papildu degvielas iegādei, pamatojoties uz Ministru kabineta š.g. 13.marta sēdes protokola Nr.11, 34.¤, paredzot, ka valsts uzņēmums “Materiālās rezerves “ pārskaita minēto summu valsts budžeta nenodokļu ieņēmumos no ieņēmumiem, kas iegūti, realizējot valsts rezervēs esošās materiālās vērtības;

programmā 06.00.00 “Valsts policija” (06.01.00 “ Valsts policijas pārvalde”) par 124 395 latiem Dobeles rajona policijas pārvaldes īslaicīgās aizturēšanas izolatora būvniecības pabeigšanai, lai novērstu nelietderīgu līdzekļu izmantošanu, veicot aizturēto pārvadāšanu uz citu rajonu izolatoriem;

programmā 10.00.00 “Robežsardze” par 33 270 latiem Silenes robežkontroles punkta uzturēšanas un ekspluatācijas izdevumiem.

Izglītības un zinātnes ministrijai — 128 508 latu apmērā palielināta dotācija no vispārējiem ieņēmumiem apakšprogrammai 06.14.00 “Iestādes izglītības satura un eksaminācijas attīstības nodrošināšanai” valsts valodas atestācijas funkcijas nodrošināšanai;

03.09.00 “Dotācija Rīgas Juridiskajai augstskolai” — saskaņā ar 14.07.1997. noslēgto Latvijas Republikas valdības un Zviedrijas Karalistes līgumu “Par Rīgas Juridiskās augstskolas dibināšanu” augstskolas finansēšanai paredzēts papildu finansējums 132 000 latu apmērā.

Ņemot vērā, ka Ministru kabineta komitejas 23.04.2001. sēdē tika akceptēts noteikumu projekts “Kārtība, kādā studējošie saņem kredītus no kredītiestāžu līdzekļiem ar valsts galvojumu”, kas paredz ar 2001./2002. akadēmisko gadu uzsākt studiju un studējošo kreditēšanu no kredītiestāžu līdzekļiem ar valsts galvojumu, 242 736 latu apmērā palielināta dotācija speciālajam budžetam studiju un studējošo kredītu procentu starpības segšanai un kredītu administrēšanai.

Turpmāk — vēl

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!