Rīgas domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 2 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi
Rīgas domes saistošie noteikumi Nr.198
Rīgā 2012.gada 18.decembrī (prot. Nr.101, 5.§)
Nekustamā īpašuma nodokļa atvieglojumu piešķiršanas kārtība Rīgā
Izdoti saskaņā ar likuma "Par pašvaldībām"
14.panta pirmās daļas 3.punktu
un likuma "Par nekustamā īpašuma nodokli"
5.panta trešo un ceturto daļu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Saistošie noteikumi nosaka kārtību, kādā piešķir nekustamā īpašuma nodokļa atvieglojumus (turpmāk – atvieglojumi) atsevišķām nodokļa maksātāju kategorijām par Rīgas pilsētas administratīvajā teritorijā esošo nekustamo īpašumu – zemi un ēkām.
2. Nekustamā īpašuma nodokļa maksātāju atbilstību šo saistošo noteikumu nosacījumiem izvērtē un lēmumu par atvieglojumu piešķiršanu pieņem Rīgas domes Pašvaldības ieņēmumu pārvalde (turpmāk – Pārvalde).
3. Pārvaldes izdoto administratīvo aktu atvieglojumu piešķiršanas jautājumos privātpersona var apstrīdēt, vēršoties pie Rīgas domes priekšsēdētāja.
II. Nekustamā īpašuma nodokļa atvieglojumi
4. Atvieglojumus no taksācijas gadam aprēķinātās nekustamā īpašuma nodokļa summas piešķir šādām nekustamā īpašuma nodokļu maksātāju kategorijām norādītajos apmēros:
4.1. personai, kurai ar Rīgas Sociālā dienesta lēmumu piešķirts trūcīgas personas statuss – 90%;
4.2. personai, kurai ar Rīgas Sociālā dienesta lēmumu piešķirts maznodrošinātas personas statuss – 70%;
4.3. vientuļam pensionāram un vientuļam 1. vai 2.grupas invalīdam – 90%;
4.4. pensionāram un 1. vai 2.grupas invalīdam, kuram nav pilngadīgu bērnu un kuram ir kopīga deklarētā dzīvesvieta tikai ar vienu personu, kura ir 1. vai 2.grupas invalīds vai pensionārs – 70%;
4.5. pensionāram, kuram ir pilngadīgi bērni un kuram ir kopīga deklarētā dzīvesvieta tikai ar vienu personu, kura ir 1. vai 2.grupas invalīds vai pensionārs – 50%;
4.6. 1. vai 2.grupas invalīdam vai bērnam invalīdam – 50%;
4.7. personai, kurai ir kopīga deklarētā dzīvesvieta ar bērnu invalīdu, 1. vai 2.grupas invalīdu, kurš ir šīs personas vai tās laulātā bērns, mazbērns, brālis, māsa, laulātais, kāds no vecākiem vai vecvecākiem – 50%;
4.8. personai, kurai pašai (vai kopā ar laulāto) vai tās laulātajam taksācijas gada 1.janvārī ir trīs vai vairāk bērnu vecumā līdz 19 gadiem (arī aizbildnībā esoši vai audžuģimenē ievietoti bērni līdz pilngadības sasniegšanai) vai bērni pēc pilngadības sasniegšanas, kamēr viņi turpina vispārējās, profesionālās, augstākās vai speciālās izglītības iegūšanu dienas nodaļā (pilna laika klātienes studijas), bet ne ilgāk kā līdz 24 gadu vecuma sasniegšanai – 90%;
4.9. personai, kurai taksācijas gada 1.janvārī aprūpē ir bērns, kas saņem apgādnieka zaudējuma pensiju – 90%;
4.10. politiski represētajai personai un nacionālās pretošanās kustības dalībniekam par nekustamo īpašumu, kas ir šīs personas īpašumā vai tiesiskā valdījumā mazāk nekā 5 gadus – 50%;
4.11. personai par zemi, kas ietilpst īpaši aizsargājamo dabas teritoriju kategorijā – dabas liegumā vai dabas parka "Piejūra" dabas lieguma zonā (lietošanas tiesību aprobežojums nostiprināts zemesgrāmatā), ja nekustamais īpašums tiek apsaimniekots atbilstoši īpaši aizsargājamo dabas teritoriju normatīvo aktu prasībām un bez ierobežojuma pieejams sabiedrībai – 90%;
4.12. personai par zemi, kas tiek izmantota pašvaldības izglītības, sporta, kultūras un sociālo iestāžu darbības nodrošināšanai – 90%;
4.13. personai par pašvaldībai piederošo vai piekrītošo zemi, kas iznomāta mazdārziņa vajadzībām – 50%;
4.14. personai par pašvaldībai un tās izveidotām organizācijām piederošo un piekrītošo nekustamo īpašumu, kas tiek izmantots lidlauka darbības nodrošināšanai – 90%;
4.15. personai par ēkām, kas atzītas par valsts aizsargājamo kultūras pieminekli, ja sabiedrībai tās ir pieejamas no publiskās ārtelpas un tiek saglabātas atbilstoši Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas norādījumiem – 50%;
4.16. personai par ēkām, kas atzītas par pilsētvides kultūrvēsturisko vērtību veidojošo vēsturisko apbūvi, kurai noteikta kultūrvēsturiski nozīmīga, autentiska apbūves fronte, ja sabiedrībai tās ir pieejamas no publiskās ārtelpas un tās tiek saglabātas atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām prasībām Rīgas vēsturiskā centra un tā aizsardzības zonas teritorijā esošās vēsturiskās apbūves un kultūrvēsturiskās vides saglabāšanai – 25%;
4.17. personai par nekustamo īpašumu, kuru lieto sabiedriskā labuma organizācijas – 90%.
5. Personām, kuras minētas šo saistošo noteikumu 4.3.–4.10.apakšpunktā, piešķir atvieglojumus par šādiem nekustamā īpašuma objektiem:
5.1. par dzīvojamām mājām neatkarīgi no tā, vai tās ir vai nav sadalītas dzīvokļa īpašumos, dzīvojamo māju daļām, telpu grupām nedzīvojamās ēkās, kuru funkcionālā izmantošana ir dzīvošana, un tām piekritīgo zemi;
5.2. par telpu grupām, kuru funkcionālā izmantošana ir saistīta ar dzīvošanu (garāžām, autostāvvietām, pagrabiem, noliktavām un saimniecības telpām), un tām piekritīgo zemi.
III. Nekustamā īpašuma nodokļa atvieglojumu piešķiršanas nosacījumi
6. Vientuļš pensionārs un vientuļš 1. vai 2.grupas invalīds šo saistošo noteikumu izpratnē ir persona, kurai nav laulātā, pilngadīgu bērnu un nav pilngadīgu personu, ar kurām ir kopīga deklarētā dzīvesvieta.
7. Šo saistošo noteikumu 4.8. un 4.9.apakšpunktā paredzētos atvieglojumus piešķir arī, ja nekustamā īpašuma īpašnieks vai tiesiskais valdītājs ir kāds no attiecīgajā apakšpunktā minētajiem bērniem.
8. Personām, kuras minētas šo saistošo noteikumu 4.3.–4.7.apakšpunktā, 4.9. un 4.10.apakšpunktā, atvieglojumus piešķir par nekustamo īpašumu, ja tas ir vienīgais personas īpašumā vai tiesiskajā valdījumā esošais īpašums Rīgas pilsētā.
9. Šo saistošo noteikumu 8.punktā noteikto ierobežojumu var nepiemērot, ja šo saistošo noteikumu 5.1. un 5.2.apakšpunktā norādītie nekustamā īpašuma objekti ir reģistrēti atsevišķos zemesgrāmatas nodalījumos un Pārvaldes ieskatā atvieglojumu piešķiršana ir nepieciešama un samērīga.
10. Personām, kuras minētas šo saistošo noteikumu 4.3.–4.7.apakšpunktā un 4.10.apakšpunktā, atvieglojumus piešķir, ja personas deklarētā dzīvesvieta ir nekustamā īpašuma objektā, par kuru tiek piešķirti atvieglojumi.
11. Personām, kuras minētas šo saistošo noteikumu 4.8.apakšpunktā, atvieglojumus piešķir, ja taksācijas gada 1.janvārī personas vai tās laulātā deklarētā dzīvesvieta ir nekustamā īpašuma objektā, par kuru tiek piešķirti atvieglojumi, kopā ar vismaz trijiem no attiecīgajā saistošo noteikumu apakšpunktā minētajiem bērniem (izņemot audžuģimenēs ievietotos bērnus).
12. Personām, kuras minētas šo saistošo noteikumu 4.9.apakšpunktā, atvieglojumus piešķir, ja taksācijas gada 1.janvārī personas deklarētā dzīvesvieta ir nekustamā īpašuma objektā, par kuru tiek piešķirts atvieglojums, kopā ar attiecīgajā saistošo noteikumu apakšpunktā minēto apgādnieku zaudējušo bērnu.
13. Personām, kuras minētas šo saistošo noteikumu 4.3.–4.10.apakšpunktā, atvieglojumus piešķir par nekustamo īpašumu, kas netiek izmantots saimnieciskajā darbībā, izīrēts vai iznomāts.
14. Personām, kuras minētas šo saistošo noteikumu 4.8. un 4.9.apakšpunktā, piešķirto atvieglojumu apmērs vienai personai taksācijas gadā nepārsniedz Ls 600.
15. Par individuālās dzīvojamās mājas apbūvē ietilpstošajām ēkām piekrītošo zemi atvieglojumus piešķir par zemes vienības platību, kas nav lielāka par 1500 m2.
16. Ja nekustamais īpašums (zeme vai ēka), par kuru personai ir tiesības saņemt atvieglojumus, tikai daļēji atbilst šo saistošo noteikumu prasībām, tad atvieglojumus piešķir tikai par atbilstošo nekustamā īpašuma daļu.
17. Ja personai ir tiesības saņemt atvieglojumus uz likuma un šo saistošo noteikumu pamata vai uz vairāku šo saistošo noteikumu 4.punktā paredzēto nosacījumu pamata, Pārvalde piešķir atvieglojumus atbilstoši vienam, personai vislabvēlīgākajam nosacījumam.
18. Personai, kurai ir tiesības uz atvieglojumu saņemšanu saskaņā ar šo saistošo noteikumu 4.punktu, atvieglojumus nepiešķir, ja:
18.1. gada laikā pirms jautājuma par atvieglojumu piešķiršanu izskatīšanas Rīgas domes Administratīvā komisija ir administratīvi sodījusi personu par pašvaldības saistošo noteikumu neievērošanu;
18.2. gada laikā pirms jautājuma par atvieglojumu piešķiršanu izskatīšanas personai ir aprēķināta soda nauda saskaņā ar likuma "Par nekustamā īpašuma nodokli" 9.panta piekto daļu;
18.3. personai jautājuma par atvieglojumu piešķiršanu izskatīšanas brīdī ir Rīgas pilsētas pašvaldības budžetā ieskaitāmo nodokļu parādi vai nomas maksas un citu ar nomu saistīto maksājumu parādi par nomāto pašvaldības īpašumu, izņemot gadījumus, ja nekustamā īpašuma nodokļa parāds nepārsniedz piešķiramo nodokļa atvieglojumu apmēru.
19. Atvieglojumus nepiešķir, ja šo saistošo noteikumu 4.1.apakšpunktā minētajai personai trūcīgās personas statuss piešķirts Ministru kabineta noteiktajā kārtībā uz vienu mēnesi.
IV. Nekustamā īpašuma nodokļa atvieglojumu piešķiršanas periods
20. Atvieglojumus piešķir par to taksācijas gadu, kurā iesniegts personas pieteikums par atvieglojumu piešķiršanu (izņemot atvieglojumus, ko piešķir, pamatojoties uz šo saistošo noteikumu 4.11., 4.15. un 4.16.apakšpunktu), ja pieteikuma iesniegšana paredzēta šajos saistošajos noteikumos, ievērojot šo saistošo noteikumu 28.2.apakšpunkta nosacījumus.
21. Personām, kuras minētas šo saistošo noteikumu 4.1.–4.7.apakšpunktā, 4.10.apakšpunktā, 4.12.– 4.14.apkšpunktā un 4.17.apakšpunktā, atvieglojumus piešķir par to laika periodu, par kuru personai ir piešķirts attiecīgajā apakšpunktā noteiktais statuss un pastāv vai ir pastāvējusi atbilstība atvieglojumu piešķiršanas nosacījumiem.
22. Personām, kuras minētas šo saistošo noteikumu 4.8. un 4.9.apakšpunktā, atvieglojumus piešķir par visu taksācijas gadu, nosakot personas atbilstību šo saistošo noteikumu prasībām taksācijas gada 1.janvārī.
23. Personām, kuras minētas šo saistošo noteikumu 4.11., 4.15. un 4.16.apakšpunktā, atvieglojumus piešķir par visu taksācijas gadu, ja pastāv atbilstība atvieglojumu piešķiršanas nosacījumiem.
24. Personām, kurām saskaņā ar šiem saistošajiem noteikumiem ir tiesības uz atvieglojumiem (izņemot tiesības uz atvieglojumiem, pamatojoties uz šo saistošo noteikumu 4.1., 4.2., 4.8., 4.9., 4.11., 4.15. un 4.16.apakšpunktu), atvieglojumus piešķir ar nākamo kalendāro mēnesi pēc tam, kad radies atvieglojumu piešķiršanas pamats un iestājusies atbilstība atvieglojumu piešķiršanas nosacījumiem.
25. Personas tiesības uz atvieglojumiem, kas piešķirti saskaņā ar šiem saistošajiem noteikumiem (izņemot tiesības uz atvieglojumiem, pamatojoties uz šo saistošo noteikumu 4.8., 4.9., 4.11., 4.15. un 4.16.apakšpunktu), izbeidzas ar nākamo kalendāro mēnesi pēc tam, kad zudis atvieglojumu piešķiršanas pamats vai atbilstība atvieglojumu piešķiršanas nosacījumiem.
26. Juridiskās personas pasludināšana par maksātnespējīgu šo saistošo noteikumu izpratnē uzskatāma par atvieglojumu piešķiršanas pamata zušanu.
V. Nekustamā īpašuma nodokļa atvieglojumu piešķiršanas kārtība
27. Personām, kuras minētas šo saistošo noteikumu 4.1., 4.2., 4.8., 4.9., 4.11. un 4.13.apakšpunktā, Pārvalde piešķir atvieglojumus, pamatojoties uz Rīgas domes Vienotās informācijas sistēmas datiem par personas atbilstību šo saistošo noteikumu nosacījumiem, izņemot šādus gadījumus:
27.1. lai saņemtu atvieglojumus par nekustamā īpašuma objektu, kas minēts šo saistošo noteikumu 5.2.apakšpunktā un atbilst šo saistošo noteikumu 9.punkta nosacījumiem, persona, kura minēta šo saistošo noteikumu 4.8. un 4.9.apakšpunktā, līdz taksācijas gada 15.decembrim iesniedz Pārvaldē pieteikumu par atvieglojumu piešķiršanu;
27.2. persona, kurai ir tiesības uz šo saistošo noteikumu 4.8.apakšpunktā noteiktajiem atvieglojumiem, līdz taksācijas gada 15.decembrim iesniedz Pārvaldē apliecinājumu par audžuģimenē ievietotajiem bērniem taksācijas gada 1.janvārī;
27.3. persona, kurai ir tiesības uz šo saistošo noteikumu 4.8.apakšpunktā noteiktajiem atvieglojumiem, ja šī persona pati vai tās laulātais nav reģistrēta kā iedzīvotāju ienākuma nodokļa maksātājs Rīgas pilsētā, līdz taksācijas gada 15.decembrim iesniedz Pārvaldē izglītības iestādes apliecinājumu par bērniem pēc pilngadības sasniegšanas, kas taksācijas gada 1.janvārī turpina vispārējās, profesionālās, augstākās vai speciālās izglītības iegūšanu dienas nodaļā (pilna laika klātienes studijas).
28. Personām, kuras minētas šo saistošo noteikumu 4.3.–4.7.apakšpunktā, 4.10., 4.12., 4.14.–4.17.apakšpunktā, Pārvalde piešķir atvieglojumus uz personas pieteikuma par atvieglojumu piešķiršanu pamata, izvērtējot iesniegtās ziņas un dokumentus, kā arī Rīgas domes Vienotās informācijas sistēmas datus par personas atbilstību šiem saistošajiem noteikumiem saskaņā ar šādiem nosacījumiem:
28.1. persona, kurai ir tiesības uz šo saistošo noteikumu 4.3.–4.7.apakšpunktā, 4.10., 4.12., 4.14. un 4.17.apakšpunktā noteiktajiem atvieglojumiem, līdz taksācijas gada 15.decembrim iesniedz Pārvaldē pieteikumu par atvieglojumu piešķiršanu;
28.2. ja nav zudis vai mainījies atvieglojumu piešķiršanas pamats vai atbilstība atvieglojumu piešķiršanas nosacījumiem, tad personai, kura iesniegusi Pārvaldē pieteikumu par atvieglojumu piešķiršanu saskaņā ar šo saistošo noteikumu 27.1. un 28.1.apakšpunktu, nākamajos taksācijas gados nav jāiesniedz Pārvaldē atkārtots pieteikums par atvieglojumu piešķiršanu;
28.3. persona, kurai ir tiesības uz šo saistošo noteikumu 4.3.–4.7.apakšpunktā un 4.10.apakšpunktā noteiktajiem atvieglojumiem, iesniedzot pieteikumu par atvieglojumu piešķiršanu Pārvaldē, uzrāda attiecīgo statusu apliecinošu dokumentu;
28.4. personas, kurai ir tiesības uz šo saistošo noteikumu 4.4. un 4.5.apakšpunktā, 4.7.–4.9.apakšpunktā noteiktajiem atvieglojumiem, pieteikumu par atvieglojumu piešķiršanu paraksta arī attiecīgajā saistošo noteikumu apakšpunktā minētās pilngadīgās personas, ar kurām personai ir kopīga deklarētā dzīvesvieta;
28.5. persona, kurai ir tiesības uz šo saistošo noteikumu 4.11.apakšpunktā noteiktajiem atvieglojumiem, līdz pirmstaksācijas gada 1.oktobrim iesniedz Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta Pilsētvides attīstības pārvaldē noteiktas formas pieteikumu (1.pielikums) par nekustamā īpašuma atbilstību šo saistošo noteikumu 4.11.apakšpunkta nosacījumiem. Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta Pilsētvides attīstības pārvalde līdz taksācijas gada 1.janvārim izvērtē personas pieteikumu un, ja nekustamais īpašums atbilst šo saistošo noteikumu 4.11.apakšpunkta nosacījumiem, veic attiecīgu atzīmi Rīgas domes Vienotās informācijas sistēmā;
28.6. persona, kurai ir tiesības uz šo saistošo noteikumu 4.12.apakšpunktā noteiktajiem atvieglojumiem, līdz taksācijas gada 15.decembrim iesniedz Pārvaldē dokumentus, kas apliecina zemes izmantošanu pašvaldības izglītības, sporta, kultūras un sociālo iestāžu darbībai;
28.7. persona, kurai ir tiesības uz šo saistošo noteikumu 4.15.apakšpunktā noteiktajiem atvieglojumiem, līdz pirmstaksācijas gada 1.oktobrim iesniedz Rīgas pilsētas būvvaldes Arhitektūras pārvaldes Rīgas pilsētas kultūras pieminekļu aizsardzības nodaļā (turpmāk – RPKPAN) noteiktas formas pieteikumu (2.pielikums), pievienojot Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas (turpmāk – VKPAI) norādījumu par kultūras pieminekļa izmantošanu un saglabāšanu kopiju (ar VKPAI apliecinājumu, ka norādījumi ievēroti) vai VKPAI rakstisku atzinumu par kultūras pieminekļa saglabāšanu un izmantošanu atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām prasībām kultūras pieminekļu aizsardzībā (ja iesniedzējs līdz tam nav saņēmis iepriekšminētos VKPAI norādījumus par kultūras pieminekļa izmantošanu un saglabāšanu). RPKPAN līdz taksācijas gada 1.janvārim izvērtē personas pieteikumu ar pievienotajiem dokumentiem un, ja nekustamais īpašums atbilst šo saistošo noteikumu 4.15.apakšpunkta nosacījumiem, veic attiecīgu atzīmi Rīgas domes Vienotās informācijas sistēmā;
28.8. persona, kurai ir tiesības uz šo saistošo noteikumu 4.16.apakšpunktā noteiktajiem atvieglojumiem, līdz pirmstaksācijas gada 1.oktobrim iesniedz RPKPAN noteiktas formas pieteikumu ēkas izvērtēšanai (3.pielikums). RPKPAN līdz taksācijas gada 1.janvārim izvērtē personas pieteikumu un, ja nekustamais īpašums atbilst šo saistošo noteikumu 4.16.apakšpunkta nosacījumiem, veic attiecīgu atzīmi Rīgas domes Vienotās informācijas sistēmā;
28.9. persona, kurai ir tiesības uz šo saistošo noteikumu 4.17.apakšpunktā noteiktajiem atvieglojumiem, līdz taksācijas gada 15.decembrim iesniedz Pārvaldē dokumentus, kas apliecina faktu, ka nekustamā īpašuma objektu lieto sabiedriskā labuma organizācija.
29. Pieteikumā par atvieglojumu piešķiršanu persona norāda atvieglojumu piešķiršanas pamatu, apliecina, ka ir sniegusi precīzas un patiesas pieprasītās ziņas par sevi un citām personām, kā arī persona (šo saistošo noteikumu 28.4.apakšpunktā noteiktajos gadījumos – personas, kuras parakstījušas pieteikumu) apliecina, ka dod Pārvaldei tiesības iepazīties ar minēto personu (šo saistošo noteikumu 4.6.–4.9.apakšpunktā paredzētajos gadījumos – arī minēto personu bērnu) personas datiem, kas nepieciešami lēmuma par atvieglojumu piešķiršanu pieņemšanai.
30. Personai ir pienākums paziņot Pārvaldei par atvieglojumu piešķiršanas pamata vai atbilstības atvieglojumu piešķiršanas nosacījumiem zaudēšanu mēneša laikā no minēto apstākļu iestāšanās brīža.
31. Ja atvieglojumi nav piešķirti uz šo saistošo noteikumu 18.punkta pamata, Pārvalde atkārtoti izvērtē atvieglojumu piešķiršanas jautājumu, pamatojoties uz personas pieteikumu, kas iesniegts sešu mēnešu laikā no brīža, kad beiguši pastāvēt 18.punktā noteiktie apstākļi, bet ne vēlāk kā līdz taksācijas gada 15.decembrim.
32. Personas sniegtās ziņas Pārvalde pārbauda izlases kārtībā.
33. Ja persona ir izpildījusi šo saistošo noteikumu 30.punkta nosacījumus, Pārvalde aprēķina nekustamā īpašuma nodokli nepamatoti piešķirto atvieglojumu apmērā, papildus aprēķināto summu sadalot pa likumā "Par nekustamā īpašuma nodokli" noteiktajiem kārtējiem maksāšanas termiņiem taksācijas gadā. Ja nav iespējams noteikt taksācijas gada kārtējo maksāšanas termiņu, tad kā samaksas termiņu nosaka vienu mēnesi no papildu aprēķina spēkā stāšanās brīža.
34. Ja persona savā pieteikumā vai rakstiskā apliecinājumā ir sniegusi nepatiesas ziņas par sevi vai saviem ģimenes locekļiem vai ir pārkāpusi šo saistošo noteikumu 30.punktu, Pārvalde aprēķina nekustamā īpašuma nodokli nepamatoti piešķirto atvieglojumu apmērā, papildus aprēķināto summu sadalot pa likumā "Par nekustamā īpašuma nodokli" noteiktajiem maksāšanas termiņiem, kā arī aprēķinot nokavējuma naudu.
35. Šo saistošo noteikumu 33. un 34.punktā noteiktajos gadījumos nekustamā īpašuma nodokli nepārrēķina, ja pārrēķināmā summa nepārsniedz Ls 5.
36. Ja persona savā pieteikumā ir sniegusi nepatiesas ziņas par šo saistošo noteikumu 4.11., 4.15. vai 4.16.apakšpunktā minēto nekustamo īpašumu vai ir pārkāpusi šo saistošo noteikumu 30.punktu, tad viņa zaudē tiesības uz jebkāda veida nekustamā īpašuma nodokļa atvieglojumiem, kas piešķirami saskaņā ar šiem saistošajiem noteikumiem, turpmākos piecus gadus, skaitot no dienas, kad pašvaldība ir konstatējusi pēdējo pārkāpumu.
VI. Noslēguma jautājumi
37. Atzīt par spēku zaudējušiem Rīgas domes 2007.gada 11.septembra saistošos noteikumus Nr.88 "Nekustamā īpašuma nodokļa atvieglojumu piešķiršanas kārtība Rīgā" (Latvijas Vēstnesis, 2007, Nr.162; 2009, Nr.38; 2010, Nr.54, Nr.180; 2012, Nr.13).
38. Saistošie noteikumi publicējami laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" un stājas spēkā nākamajā dienā pēc publicēšanas.
Rīgas domes priekšsēdētājs N.Ušakovs
1.pielikums
Rīgas domes 2012.gada 18.decembra
saistošajiem noteikumiem Nr.198
Rīgas domes priekšsēdētājs N.Ušakovs
2.pielikums
Rīgas domes 2012.gada 18.decembra
saistošajiem noteikumiem Nr.198
Rīgas domes priekšsēdētājs N.Ušakovs
3.pielikums
Rīgas domes 2012.gada 18.decembra
saistošajiem noteikumiem Nr.198
Rīgas domes priekšsēdētājs N.Ušakovs
Paskaidrojuma raksts
Rīgas domes 2012.gada 18.decembra saistošajiem noteikumiem Nr.198
"Nekustamā īpašuma nodokļa atvieglojumu piešķiršanas kārtība Rīgā"
1. Īss saistošo noteikumu satura izklāsts Saskaņā ar likuma "Par nekustamā īpašuma nodokli" 5.panta trešo daļu pašvaldība var izdot saistošos noteikumus, kuros paredzēti nodokļa atvieglojumi atsevišķām nekustamā īpašuma nodokļa maksātāju kategorijām. Līdz šim nekustamā īpašuma nodokļa atvieglojumu piešķiršanas kārtību Rīgā ir reglamentējuši Rīgas domes 2007.gada 11.septembra saistošie noteikumi Nr.88 "Nekustamā īpašuma nodokļa piešķiršanas kārtība Rīgā" (turpmāk – saistošie noteikumi Nr.88), kuros noteiktas nodokļa maksātāju kategorijas, kurām piešķirami nekustamā īpašuma nodokļa atvieglojumi, kā arī apmērs un kārtība, kādā tie piešķirami. Sakarā ar nepieciešamību papildināt nodokļa maksātāju kategorijas, kurām piešķirami nodokļa atvieglojumi, nosakot arī kārtību, kādā šie jaunie atvieglojumi tiks piemēroti, un izstrādājot vienkāršotu procedūru atvieglojumu piešķiršanai jau patlaban noteiktajām kategorijām, nepieciešamās izmaiņas spēkā esošajos saistošajos noteikumos pārsniegtu 50% no normatīvā akta apjoma, tādēļ saskaņā ar Ministru kabineta 2009.gada 3.februāra noteikumu Nr.108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 140. un 186.punktu nepieciešams izdot jaunus pašvaldības saistošos noteikumus. Turklāt likuma "Par nekustamā īpašuma nodokli" grozījumi, kas Saeimā pieņemti 2012.gada 15.novembrī un stāsies spēkā no 2013.gada 1.janvāra, nosaka, ka, lemjot par nodokļa atvieglojumu piemērošanu, pašvaldībai jāpiemēro likumā noteiktie obligātie principi, kā arī pašvaldības var piemērot izvēles principus. Lemjot par nodokļa atvieglojumiem kopsakarā ar nodokļa likmēm, pašvaldībām jāievēro sociālās atbildības princips. Saistošajos noteikumos saglabātas līdz šim spēkā esošās nodokļa atvieglojumu kategorijas: 1) personām, kurām ar Rīgas Sociālā dienesta lēmumu piešķirts trūcīgas personas statuss – 90%; 2) personām, kurām ar Rīgas Sociālā dienesta lēmumu piešķirts maznodrošinātas personas statuss – 70%; 3) vientuļiem pensionāriem un vientuļiem 1. vai 2.grupas invalīdiem – 90% no nekustamā īpašuma nodokļa par zemi un dzīvojamām mājām (to daļām), telpu grupām nedzīvojamās ēkās, kuru funkcionālā izmantošana ir dzīvošana, kā arī telpu grupām, kuru funkcionālā izmantošana ir saistīta ar dzīvošanu (garāžām, autostāvvietām, pagrabiem, noliktavām un saimniecības telpām). Vientuļi pensionāri un vientuļi 1. vai 2.grupas invalīdi šo saistošo noteikumu izpratnē ir personas, kurām nav laulātā, pilngadīgu bērnu un nav personu, ar kurām ir kopīga deklarētā dzīvesvieta; 4) pensionāriem un 1. vai 2.grupas invalīdiem, kuriem nav pilngadīgu bērnu un kuriem ir kopīga deklarētā dzīvesvieta tikai ar vienu personu, kura ir 1. vai 2.grupas invalīds vai pensionārs – 70% no nekustamā īpašuma nodokļa par zemi un dzīvojamām mājām (to daļām), telpu grupām nedzīvojamās ēkās, kuru funkcionālā izmantošana ir dzīvošana, kā arī telpu grupām, kuru funkcionālā izmantošana ir saistīta ar dzīvošanu (garāžām, autostāvvietām, pagrabiem, noliktavām un saimniecības telpām); 5) pensionāriem, kuriem ir pilngadīgi bērni un kuriem ir kopīga deklarētā dzīvesvieta tikai ar vienu personu, kura ir 1. vai 2.grupas invalīds vai pensionārs – 50% no nekustamā īpašuma nodokļa par zemi un dzīvojamām mājām (to daļām), telpu grupām nedzīvojamās ēkās, kuru funkcionālā izmantošana ir dzīvošana, kā arī telpu grupām, kuru funkcionālā izmantošana ir saistīta ar dzīvošanu (garāžām, autostāvvietām, pagrabiem, noliktavām un saimniecības telpām); 6) 1. vai 2.grupas invalīdiem – 50% no nekustamā īpašuma nodokļa par zemi un dzīvojamām mājām (to daļām), telpu grupām nedzīvojamās ēkās, kuru funkcionālā izmantošana ir dzīvošana, kā arī telpu grupām, kuru funkcionālā izmantošana ir saistīta ar dzīvošanu (garāžām, autostāvvietām, pagrabiem, noliktavām un saimniecības telpām); 7) politiski represētajām personām un nacionālās pretošanās kustības dalībniekiem par zemi un dzīvojamām mājām (to daļām), telpu grupām nedzīvojamās ēkās, kuru funkcionālā izmantošana ir dzīvošana, kas ir šo personu īpašumā mazāk nekā 5 gadus – 50%; 8) personām par ēkām, kas atzītas par valsts aizsargājamo kultūras pieminekli, ja sabiedrībai tās ir pieejamas no publiskās ārtelpas un tiek saglabātas atbilstoši Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas norādījumiem – 50%; 9) personām par ēkām, kas atzītas par pilsētvides kultūrvēsturisko vērtību veidojošo vēsturisko apbūvi, kurai noteikta kultūrvēsturiski nozīmīga, autentiska apbūves fronte, ja sabiedrībai tās ir pieejamas no publiskās ārtelpas un tās tiek saglabātas atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām prasībām Rīgas vēsturiskā centra un tā aizsardzības zonā esošās vēsturiskās apbūves un kultūrvēsturiskās vides saglabāšanai – 25%; 10) personām par zemi, kas ietilpst īpaši aizsargājamo dabas teritoriju kategorijā – dabas liegumā vai dabas parka "Piejūra" dabas lieguma zonā (lietošanas tiesību aprobežojums nostiprināts zemesgrāmatā), ja nekustamais īpašums tiek apsaimniekots atbilstoši īpaši aizsargājamo dabas teritoriju normatīvo aktu prasībām un bez ierobežojuma pieejams sabiedrībai – 90%; 11) personām par zemi vai zemesgabala daļu, kas tiek izmantota pašvaldības izglītības, sporta, kultūras un sociālo iestāžu darbības nodrošināšanai – 90%; 12) personām par pašvaldībai piederošo vai piekritīgo zemi, kas iznomāta mazdārziņa vajadzībām – 50%; 13) personām, kurām ir kopīga deklarētā dzīvesvieta ar bērnu invalīdu, 1. vai 2.grupas invalīdu, kurš ir šīs personas bērns, mazbērns, brālis, māsa, laulātais, kāds no vecākiem vai vecvecākiem – 50% no nekustamā īpašuma nodokļa par zemi un dzīvojamām mājām (to daļām), telpu grupām nedzīvojamās ēkās, kuru funkcionālā izmantošana ir dzīvošana, kā arī telpu grupām, kuru funkcionālā izmantošana ir saistīta ar dzīvošanu (garāžām, autostāvvietām, pagrabiem, noliktavām un saimniecības telpām); 14) personām par pašvaldībai un tās izveidotām organizācijām piederošo un piekrītošo nekustamo īpašumu, kas tiek izmantots lidlauka darbības nodrošināšanai – 90%. Lai samazinātu nekustamā īpašuma nodokļa slogu atsevišķām nodokļa maksātāju kategorijām un vienkāršotu atvieglojumu piešķiršanas kārtību, saistošo noteikumu projektā paredzētas būtiskas izmaiņas salīdzinājumā ar līdz šim spēkā esošajiem saistošajiem noteikumiem: 1. Palielināts nodokļa atvieglojumu apmērs daudzbērnu ģimenēm no 50% uz 90% un paplašināts šo atvieglojumu saņēmēju loks, nosakot, ka atvieglojumi piešķirami personām, kurām pašām (vai kopā ar laulāto) vai to laulātajam taksācijas gada 1.janvārī ir trīs vai vairāk bērnu vecumā līdz 19 gadiem (arī aizbildnībā esoši vai audžuģimenē ievietoti bērni līdz pilngadības sasniegšanai) vai bērni pēc pilngadības sasniegšanas, kamēr viņi turpina vispārējās, profesionālās, augstākās vai speciālās izglītības iegūšanu dienas nodaļā (pilna laika klātienē), bet ne ilgāk kā līdz 24 gadu vecuma sasniegšanai, – 90%. Šo atvieglojumu paredzēts noteikt par visu taksācijas gadu atbilstoši noteiktajiem kritērijiem pēc stāvokļa taksācijas gada 1.janvārī, t.i., taksācijas gada laikā radušās izmaiņas šajā kategorijā minētajos datos nav par pamatu nodokļa apmēra pārrēķinam par taksācijas gadu. Paredzēta automātiska atvieglojumu piemērošanas kārtība nodokļa maksātājiem ar bērniem līdz 19 gadu vecumam par dzīvojamām mājām, to daļām, telpu grupām, kuru funkcionālā izmantošana ir dzīvošana, t.i., nodokļa maksātājam nebūs jāiesniedz pieteikums Rīgas domes Pašvaldības ieņēmumu pārvaldē (turpmāk arī – Pārvalde), bet atvieglojumi tiks piemēroti, pamatojoties uz Rīgas domes Vienotās informācijas sistēmas datiem, un paziņoti vienlaicīgi ar taksācijas gadam aprēķināto nodokli. Savukārt par telpu grupām, kuru funkcionālā izmantošana ir saistīta ar dzīvošanu (garāžām, pagrabiem, saimniecības telpām), un nodokļu maksātājiem ar bērniem līdz 24 gadu vecumam, kuri turpina izglītības iegūšanu, vai ar ģimenēs ievietotiem audžubērniem būs jāiesniedz pieteikums Pārvaldē, jo no Rīgas domes Vienotās informācijas sistēmas datiem nav iegūstama informācija par šādu personu un īpašumu atbilstību noteiktajiem kritērijiem. 2. Palielināts nodokļa atvieglojums politiski represētām personām un nacionālās pretošanās kustības dalībniekiem no 25% uz 50%. 3. Noteiktas papildu nodokļa maksātāju kategorijas, kurām piešķirami nekustamā īpašuma nodokļa atvieglojumi: a) personām, kurām taksācijas gada 1.janvārī ir bērns, kas saņem apgādnieka zaudējuma pensiju – 90%. Apgādnieka zaudējuma pensija saskaņā ar normatīvajiem aktiem tiek piešķirta nepilngadīgiem bērniem un bērniem pēc pilngadības sasniegšanas, kamēr viņi turpina vispārējās, profesionālās, augstākās vai speciālās izglītības iegūšanu dienas nodaļā (pilna laika klātienē), bet ne ilgāk kā līdz 24 gadu vecuma sasniegšanai. Šie atvieglojumi tiks piešķirti arī tad, ja persona (nodokļa maksātājs) ir minētā bērna brālis, māsa vai kāds no vecvecākiem; b) personām par nekustamo īpašumu, ko izmanto sabiedriskā labuma organizācijas – 90%. 4. Vienkāršota atvieglojumu piešķiršanas kārtība, nosakot, ka nodokļa maksātājiem atkārtoti nav jāiesniedz pieteikums atvieglojumu saņemšanai, ja nav mainījušies apstākļi, kas bija par pamatu atvieglojumu piešķiršanai. Šādos gadījumos Pārvalde atvieglojumus piemēros arī turpmākajos taksācijas gados, pamatojoties uz pirmreizējo pieteikumu un Rīgas domes Vienotās informācijas sistēmas datiem. 5. Atviegloti nosacījumi atvieglojumu piešķiršanai personām, kurām ir kopīga deklarētā dzīvesvieta ar bērnu invalīdu vai 1. vai 2.grupas invalīdu, piešķirot atvieglojumu arī tad, ja minētie invalīdi ir arī nodokļa maksātāja laulātā bērns, mazbērns, laulātais vai kāds no vecākiem vai vecvecākiem. 6. Noteiktām nodokļa maksātāju kategorijām (4.3.–4.7.apakšpunktā, 4.9. un 4.10.apakšpunktā minētās kategorijas) paredzēts piešķirt atvieglojumus, ja personai tas ir vienīgais nekustamais īpašums Rīgā. Tomēr gadījumos, ja personai dzīvošanai nepieciešamie īpašumi ir reģistrēti atsevišķos zemesgrāmatas nodalījumos, saistošo noteikumu projektā paredzēts, ka nosacījumu par vienīgo īpašumu var nepiemērot. Šāda rīcības brīvība nepieciešama, lai formālu apstākļu dēļ personai, kas pēc būtības atbilst nosacījumiem, netiktu liegta iespēja saņemt atvieglojumus. Piemēram, ja atsevišķā zemesgrāmatas nodalījumā reģistrēts dzīvoklis un atsevišķā nodalījumā garāža (pagrabs, saimniecības telpa u.tml.), atvieglojumi būtu piešķirami, savukārt atvieglojumi nebūtu piešķirami, ja personai Rīgā īpašumā ir dzīvoklis un vairākas garāžas. Nosakot nodokļa maksātāju kategorijas un atvieglojumu apmēru, ir piemēroti likumā "Par nekustamā īpašuma nodokli" noteiktie obligātie atvieglojumu noteikšanas principi: a) objektīvā grupējuma princips – nodokļa maksātāji ir sagrupēti atbilstoši objektīviem kritērijiem, atkarībā no personu statusa, deklarētās dzīvesvietas, nekustamā īpašuma statusa, izmantošanas veida; b) efektivitātes princips – atvieglojumu piemērošana neprasa papildu administratīvos resursus, nepieciešamie programmatūras papildinājumi tiks veikti piešķirto budžeta līdzekļu ietvaros; c) atbildīgas budžeta plānošanas princips – noteiktie nodokļa atvieglojumi neradīs šķēršļus pašvaldības funkciju un nekustamā īpašuma nodokļa prognozes izpildei; d) prognozējamības un stabilitātes princips – noteiktos atvieglojumus nav paredzēts samazināt nākamajos taksācijas gados; e) sociālās atbildības princips – sociāli mazaizsargāto un trūcīgo iedzīvotāju grupām tiek noteikts maksimālais atvieglojumu apmērs. Turklāt piemērots arī likumā "Par nekustamā īpašuma nodokli" noteiktais izvēles princips – teritorijas attīstības un teritorijas sakārtošanas princips, t.i., noteiktie atvieglojumi veicina valsts kultūras pieminekļu un ēku, kas atzītas par pilsētvides kultūrvēsturisko vērtību veidojošu vēsturisku apbūvi, sakārtošanu un uzturēšanu atbilstoši prasībām. |
2. Saistošo noteikumu nepieciešamības pamatojums 1. Ņemot vērā demogrāfisko un ekonomisko situāciju valstī un no tās izrietošās objektīvās grūtības atsevišķām iedzīvotāju un organizāciju kategorijām savlaicīgi un pilnā apmērā nomaksāt aprēķināto nekustamā īpašuma nodokļa summu, ir nepieciešams sniegt atbalstu un papildināt tās nodokļa maksātāju kategorijas, kurām šādi atvieglojumi piešķirami. 2. Nepieciešamas apjomīgas izmaiņas atvieglojumu noteikšanas kārtībā, paredzot iespējami vienkāršu procedūru nodokļa maksātājiem, pēc iespējas piešķirot atvieglojumus uz Rīgas domes Vienotās informācijas sistēmas datu pamata. 3. Ņemot vērā iepriekšminēto izmaiņu apjomu, t.i., šo izmaiņu apmērs pārsniedz 50% no spēkā esošo saistošo noteikumu Nr.88, kuri regulē nekustamā īpašuma nodokļa atvieglojumu piešķiršanas kārtību Rīgā, apjoma, tad saskaņā ar normatīvajiem aktiem ir jāizdod jauni pašvaldības saistošie noteikumi. |
3. Informācija par saistošo noteikumu ietekmi uz
pašvaldības budžetu Ņemot vērā likuma "Par nekustamā īpašuma nodokli" 5.panta piektajā daļā noteikto, ka tie nodokļa atvieglojumi, kurus nekustamā īpašuma nodokļa maksātājiem piešķīrusi pašvaldība, netiek ņemti vērā, nosakot nekustamā īpašuma nodokļa prognozi, papildu nodokļa atvieglojumi būtu piešķirami tādā apjomā, kas netraucētu nekustamā īpašuma nodokļa prognozes izpildi. Kopējā noteikto nodokļa atvieglojumu ietekme uz pašvaldības budžetu tiek prognozēta Ls 867 000 apmērā. Detalizēta informācija par atsevišķu nodokļa atvieglojumu kategoriju ietekmi sniegta pielikumā. |
4. Informācija par saistošo noteikumu ietekmi uz
uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā Saistošie noteikumi uzņēmējdarbības vidi neietekmē. |
5. Informācija par saistošo noteikumu ietekmi uz
administratīvajām procedūrām Šo saistošo noteikumu izpildi nodrošina Rīgas domes Pašvaldības ieņēmumu pārvalde. |
6. Informācija par konsultācijām ar privātpersonām Sarakste ar Latvijas Daudzbērnu ģimeņu biedrību apvienību, Dzintaru Rubeni (pensionāru un invalīdu pārstāvis) par atvieglojumu piešķiršanas procedūras vienkāršošanu, biedrību "Juglas Dzīvnieku aizsardzības grupa", Rīgas domes deputātiem V.Gavaru un O.Pulku. |
Rīgas domes priekšsēdētājs N.Ušakovs
Pielikums paskaidrojuma rakstam
Saistošo noteikumu ietekme uz pašvaldības 2013.gada budžetu
Nr.p.k. |
Atvieglojumu veids |
Apmērs |
Summa, Ls |
Personu skaits |
1. |
Personai, kurai ar Rīgas Sociālā dienesta lēmumu piešķirts trūcīgas personas statuss (4.1.apakšpunkts) | 90% no nekustamā īpašuma nodokļa |
34 500 |
3560 |
2. |
Personai, kurai ar Rīgas Sociālā dienesta lēmumu piešķirts maznodrošinātas personas statuss (4.2.apakšpunkts) | 70% no nekustamā īpašuma nodokļa |
69 400 |
7260 |
3. |
Vientuļam pensionāram, vientuļam 1. vai 2.grupas invalīdam (4.3.apakšpunkts) | 90% no nekustamā īpašuma nodokļa |
56 600 |
1750 |
4. |
Pensionāram un 1. vai 2.grupas invalīdam, kuram nav pilngadīgu bērnu un kuram ir kopīga deklarētā dzīvesvieta tikai ar vienu personu, kura ir 1. vai 2.grupas invalīds vai pensionārs (4.4.apakšpunkts) | 70% no nekustamā īpašuma nodokļa |
19 900 |
590 |
5. |
Pensionāram, kuram ir pilngadīgi bērni un kuram ir kopīga deklarētā dzīvesvieta tikai ar vienu personu, kura ir 1. vai 2.grupas invalīds vai pensionārs (4.5.apakšpunkts) | 50% no nekustamā īpašuma nodokļa |
62 700 |
2120 |
6. |
1. vai 2.grupas invalīdam vai bērnam invalīdam (4.6.apakšpunkts) | 50% no nekustamā īpašuma nodokļa |
27 800 |
1070 |
7. |
Personai, kurai ir kopīga deklarētā dzīvesvieta ar bērnu invalīdu, 1. vai 2.grupas invalīdu, kurš ir šīs personas vai tās laulātā bērns, mazbērns, brālis, māsa, laulātais, kāds no vecākiem vai vecvecākiem (4.7.apakšpunkts) | 50% no nekustamā īpašuma nodokļa |
14 700 |
490 |
8. |
Personai, kurai pašai (vai kopā ar laulāto) vai tās laulātajam taksācijas gada 1.janvārī ir trīs vai vairāk bērnu vecumā līdz 19 gadiem (arī aizbildnībā esoši vai audžuģimenē ievietoti bērni līdz pilngadības sasniegšanai) vai bērni pēc pilngadības sasniegšanas, kas reģistrēti Valsts ieņēmumu dienestā kā šīs personas apgādībā esoši, kamēr viņi turpina vispārējās, profesionālās, augstākās vai speciālās izglītības iegūšanu, bet ne ilgāk kā līdz 24 gadu vecuma sasniegšanai (4.8.apakšpunkts) | 90% no nekustamā īpašuma nodokļa |
60 000 |
1500 |
9. |
Personai, kurai taksācijas gada 1.janvārī ir bērns, kas saņem apgādnieka zaudējuma pensiju (4.9.apakšpunkts) | 90% no nekustamā īpašuma nodokļa |
120 000 |
3000 |
10. |
Politiski represētajai personai un nacionālās pretošanās kustības dalībniekam par nekustamo īpašumu, kas ir šīs personas īpašumā vai tiesiskā valdījumā mazāk nekā 5 gadus (4.10.apakšpunkts) | 50% no nekustamā īpašuma nodokļa |
600 |
40 |
11. |
Personai par zemi, kas ietilpst īpaši aizsargājamo dabas teritoriju kategorijā – dabas liegumā vai dabas parka "Piejūra" dabas lieguma zonā (lietošanas tiesību aprobežojums nostiprināts zemesgrāmatā), ja nekustamais īpašums tiek apsaimniekots atbilstoši īpaši aizsargājamo dabas teritoriju normatīvo aktu prasībām un bez ierobežojuma pieejams sabiedrībai (4.11.apakšpunkts) | 90% no nekustamā īpašuma nodokļa par zemi |
2200 |
10 |
12. |
Personai par zemi, kas tiek izmantota pašvaldības izglītības, sporta, kultūras un sociālo iestāžu darbības nodrošināšanai (4.12.apakšpunkts) | 90% no nekustamā īpašuma nodokļa |
72 100 |
160 |
13. |
Personai par pašvaldībai piederošo vai piekrītošo zemi, kas iznomāta mazdārziņa vajadzībām (4.13.apakšpunkts) | 50% no nekustamā īpašuma nodokļa par zemi |
11 300 |
1420 |
14. |
Personai par pašvaldībai un tās izveidotām organizācijām piederošo un piekrītošo nekustamo īpašumu, kas tiek izmantots lidlauka darbības nodrošināšanai (4.14.apakšpunkts) | 90% no nekustamā īpašuma nodokļa |
16 200 |
1 |
15. |
Personai par ēkām, kas atzītas par valsts aizsargājamo kultūras pieminekli, ja sabiedrībai tās ir pieejamas no publiskās ārtelpas un tiek saglabātas atbilstoši Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas norādījumiem (4.15.apakšpunkts) | 50% no nekustamā īpašuma nodokļa par ēkām |
161 700 |
150 |
16. |
Personai par ēkām, kas atzītas par pilsētvides kultūrvēsturisko vērtību veidojošo vēsturisko apbūvi, kurai noteikta kultūrvēsturiski nozīmīga, autentiska apbūves fronte, ja sabiedrībai tās ir pieejamas no publiskās ārtelpas un tās tiek saglabātas atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām prasībām Rīgas vēsturiskā centra un tā aizsardzības zonā esošās vēsturiskās apbūves un kultūrvēsturiskās vides saglabāšanai (4.16.apakšpunkts) | 25% no nekustamā īpašuma nodokļa par ēkām |
88 800 |
60 |
17. |
Personai par nekustamo īpašumu, ko lieto sabiedriskā labuma organizācijas (4.17.apakšpunkts) | 90% no nekustamā īpašuma nodokļa |
48 500 |
40 |
KOPĀ |
867 000 |
23 221 |
Rīgas domes priekšsēdētājs N.Ušakovs