Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 19 Visi
Ministru kabineta noteikumi Nr.161
Rīgā 2013.gada 26.martā (prot. Nr.16 14.§)
Noteikumi par vienoto zemkopības nozares informācijas sistēmu
Izdoti saskaņā ar Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma
13.panta desmito daļu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka vienotajā zemkopības nozares informācijas sistēmā iekļaujamos datus, kārtību, kādā tos apstrādā un izsniedz, kā arī saņem no citām valsts pārvaldes iestādēm.
2. Vienotā zemkopības nozares informācijas sistēma (turpmāk – vienotā sistēma) ir integrēta valsts informācijas sistēma, kurā ietilpst Zemkopības ministrijas padotībā esošo iestāžu (turpmāk – zemkopības nozares iestādes) klientu reģistrs, dokumentu vadības sistēma, Zemkopības ministrijas portāls, elektronisko pakalpojumu sistēma, resursu vadības sistēma, autentifikācijas risinājums un datu apmaiņas risinājums un kura ir savienota ar:
2.1. Lauku atbalsta dienesta informācijas sistēmu, kuras pārzinis un turētājs ir Lauku atbalsta dienests;
2.2. Traktortehnikas, tās piekabju un traktortehnikas vadītāju informatīvo sistēmu, kuras pārzinis un turētājs ir Valsts tehniskās uzraudzības aģentūra;
2.3. Pārtikas un veterinārā dienesta uzņēmumu reģistru un Sanitārās robežkontroles dokumentu apstrādes sistēmu, kuru pārzinis un turētājs ir Pārtikas un veterinārais dienests;
2.4. Lauksaimniecības datu centra informācijas sistēmu, kuras pārzinis un turētājs ir Lauksaimniecības datu centrs;
2.5. Kultūraugu uzraudzības valsts informācijas sistēmu, kuras pārzinis un turētājs ir Valsts augu aizsardzības dienests;
2.6. Meža valsts reģistru, kura pārzinis un turētājs ir Valsts meža dienests.
3. Vienotajā sistēmā iekļauj datus par personām, kuras izmanto zemkopības nozares iestāžu pakalpojumus vai kuru īpašumā vai valdījumā ir zemkopības nozares iestādēs reģistrēti objekti (turpmāk – klients).
4. Vienotās sistēmas mērķis ir nodrošināt pakalpojumu sniegšanas un klientu apkalpošanas pārvaldību zemkopības nozarē. Persona, kura nav klients, pakalpojuma saņemšanai reģistrējas klātienē iestādē vai elektroniski, aizpildot klienta reģistrācijas veidlapu (1. vai 2.pielikums). Elektronisko pakalpojumu saņemšanai klients noslēdz šo noteikumu 12.punktā minēto līgumu.
5. Vienotā sistēma nodrošina šo noteikumu 2.punktā minēto valsts informācijas sistēmu sadarbspēju, vienotajā sistēmā apstrādājamo datu apmaiņu automatizētā režīmā ar citām valsts informācijas sistēmām un reģistriem, kā arī datu apmaiņu starp zemkopības nozares iestādēm un klientiem.
6. Vienotā sistēma uztur datus par klientiem, sniegtajiem pakalpojumiem, kā arī tās darbībai nepieciešamos klasifikatorus un to izmaiņu vēsturi un nodrošina vienotu klasifikatoru izplatīšanu, identifikācijas un autentifikācijas servisus un veikto darbību audita pierakstus.
7. Vienotā sistēma nodrošina:
7.1. klientu reģistrāciju;
7.2. klienta autentifikāciju un autorizāciju, izmantojot vienotās sistēmas funkcionalitāti;
7.3. apkalpošanas pieprasījumu iesniegšanu portālā;
7.4. vienotās sistēmas lietošanas tehnisko problēmu pieteikšanu portālā;
7.5. pakalpojuma pieteikšanu portālā;
7.6. pakalpojumu apmaksas iespēju;
7.7. pakalpojuma rezultāta piegādi klientam elektronisko pakalpojumu sistēmā vai uz elektroniskā pasta adresi;
7.8. datu apkopošanu statistikas vajadzībām un nodošanu apstrādei citās valsts informācijas sistēmās.
8. Vienotās sistēmas darbību un attīstību uzrauga zemkopības ministra izveidota Vienotās zemkopības nozares informācijas sistēmas padome (turpmāk – padome).
9. Padomi vada Zemkopības ministrijas valsts sekretārs. Padomes sastāvā iekļauj vismaz pa vienam pārstāvim no Lauku atbalsta dienesta, Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras, Pārtikas un veterinārā dienesta, Lauksaimniecības datu centra, Valsts augu aizsardzības dienesta un Valsts meža dienesta. Ja nepieciešams, padomes darbā pieaicina ekspertus.
10. Padomei ir šādi uzdevumi:
10.1. apstiprināt vienotās sistēmas drošības politiku un lietošanas noteikumus;
10.2. apstiprināt vienotās sistēmas uzturēšanas izmaksas un izvērtēt vienotās sistēmas attīstībai nepieciešamo finansējumu;
10.3. izskatīt pārskatus par vienotās sistēmas uzturēšanas gaitu, kā arī priekšlikumus un pieprasījumus par izmaiņām tajā;
10.4. izvērtēt nepieciešamību noslēgt sadarbības līgumus vai starpresoru vienošanās par piekļuvi vienotajā sistēmā uzkrātajiem datiem;
10.5. apstiprināt vienotās sistēmas attīstības plānu turpmākajiem trim gadiem un uzraudzīt tā izpildi.
11. Vienotās sistēmas lietotāji ir:
11.1. fiziskas un juridiskas personas, kas saņem zemkopības nozares iestāžu pakalpojumu un ir noslēgušas šo noteikumu 12.punktā minēto līgumu vai līgumu par šo noteikumu 2.punktā minēto valsts informācijas sistēmu izmantošanu;
11.2. zemkopības nozares iestāžu darbinieki vai valsts civildienesta ierēdņi, kam vienotās sistēmas lietošanas tiesības nepieciešamas tiešo darba (amata) pienākumu veikšanai (turpmāk – nodarbinātais);
11.3. valsts un pašvaldību institūcijas, kurām regulāra piekļuve vienotajā sistēmā iekļautajai informācijai nepieciešama normatīvajos aktos noteikto funkciju veikšanai vai ja to paredz starpresoru vienošanās.
12. Klients, kas nav reģistrēts elektronisko pakalpojumu lietotājs šo noteikumu 2.punktā minētajās valsts informācijas sistēmās, līgumu par elektronisko pakalpojumu sistēmas izmantošanu slēdz ar vienotās sistēmas pārzini. Līgumu noslēdz klātienē zemkopības nozares iestādē vai elektroniski. Vienotās sistēmas lietotāja tiesības klients iegūst pēc līguma parakstīšanas un lietotāja piekļuves informācijas saņemšanas. Līgumā iekļauj:
12.1. pušu rekvizītus, ziņas par likumiskajiem pārstāvjiem un pārstāvības pamatu;
12.2. elektroniski parakstāmo un vienotajā sistēmā iekļaujamo datu un dokumentu kopumu;
12.3. identifikācijas un autentifikācijas kārtību;
12.4. dokumentu un datu elektroniskas parakstīšanas kārtību;
12.5. datu drošības un personas datu aizsardzības noteikumus;
12.6. vienotās sistēmas lietošanas noteikumus;
12.7. pušu tiesības, pienākumus un atbildību.
13. Vienotās sistēmas lietotāja tiesības nodarbinātajam piešķir vienotās sistēmas pārzinis, pamatojoties uz tās zemkopības nozares iestādes rakstisku iesniegumu, kurā strādā nodarbinātais.
14. Vienotās sistēmas pārzinis anulē nodarbinātajam vienotās sistēmas lietotāja tiesības, ja:
14.1. ar nodarbināto ir pārtrauktas darba tiesiskās attiecības vai valsts civildienesta attiecības;
14.2. iestāde vai tās struktūrvienība tiek likvidēta vai reorganizēta un tās funkcijās vairs neietilpst vienotās sistēmas datu apstrāde.
15. Fiziska vai juridiska persona un valsts vai pašvaldības institūcija, kurai ir tiesības uz vienotajā sistēmā iekļautās informācijas saņemšanu normatīvajos aktos noteikto funkciju veikšanai, saņem informāciju atbilstoši rakstiskajā pieprasījumā noteiktajam apjomam.
II. Vienotajā sistēmā iekļaujamo datu apjoms un kārtība, kādā saņem datus no citām valsts pārvaldes iestādēm
16. Pirmo reizi reģistrējot klientu vienotajā sistēmā, kā arī sniedzot pakalpojumu, veic klienta vai klienta pilnvarnieka datu pareizības pārbaudi:
16.1. Iedzīvotāju reģistrā:
16.1.1. statuss Iedzīvotāju reģistrā;
16.1.2. personas kods;
16.1.3. personas vārds;
16.1.4. personas otrais vārds;
16.1.5. personas uzvārds;
16.1.6. personas dzimšanas datums;
16.1.7. piezīme par fiziskas personas rīcībspēju;
16.1.8. aizbildnības vai aizgādnības statusa pārbaude;
16.1.9. personas deklarētās dzīvesvietas adrese;
16.1.10. fiziskas personas miršanas fakta reģistrācijas datums;
16.2. Uzņēmumu reģistra informācijas sistēmā:
16.2.1. reģistrācijas numurs;
16.2.2. nosaukums (firma);
16.2.3. juridiskā adrese;
16.2.4. likumiskais pārstāvis;
16.3. Valsts adrešu reģistrā – fiziskās vai juridiskās personas adrese;
16.4. Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā:
16.4.1. kadastra objektu identificējošie dati;
16.4.2. dati par nekustamā īpašuma piederību un nomnieku.
17. Vienotajā sistēmā par klientu – fizisku personu – reģistrē šādus pamatdatus:
17.1. klienta veids;
17.2. informācija par to, vai klients ir rezidents;
17.3. klienta numurs;
17.4. vārds un uzvārds;
17.5. personas kods (rezidentiem);
17.6. valstiskā piederība un tās veids (nerezidentiem);
17.7. personu identificējoša dokumenta dati (nerezidentiem);
17.8. deklarētās dzīvesvietas adrese Latvijā vai adrese mītnes zemē (nerezidentiem);
17.9. kontaktinformācija (adrese), ja tā atšķiras no šo noteikumu 17.8.apakšpunktā minētās adreses;
17.10. bankas norēķinu konts (IBAN), ja klients vēlas saņemt atbalsta maksājumu.
18. Vienotajā sistēmā par klientu – juridisku personu – reģistrē šādus pamatdatus:
18.1. klienta veids;
18.2. klienta numurs;
18.3. klienta reģistrācijas numurs;
18.4. klienta nosaukums;
18.5. komercdarbības forma vai iestādes statuss;
18.6. juridiskā adrese Latvijā vai adrese mītnes zemē (nerezidentiem);
18.7. kontaktinformācija (adrese), ja tā atšķiras no šo noteikumu 18.6.apakšpunktā minētās adreses;
18.8. bankas norēķinu konts (IBAN), ja klients vēlas saņemt atbalsta maksājumu.
19. Klienta pamatdatu izmaiņas reģistrē, pamatojoties uz citu valsts informācijas sistēmu sniegto informāciju vai atbilstoši zemkopības nozares iestādē klātienē iesniegtam vai ar elektronisko parakstu parakstītam klienta iesniegumam par izmaiņām pamatdatos, ja tie nav pieejami citās valsts informācijas sistēmās.
20. Vienotajā sistēmā reģistrē šādu informāciju attiecībā uz klientu:
20.1. ir noslēgts šo noteikumu 12.punktā minētais līgums;
20.2. šo noteikumu 12.punktā minētais līgums nav noslēgts, bet klientam ir iespēja saņemt jebkuru pakalpojumu klātienē, uzrādot personu apliecinošu dokumentu.
21. Vienotajā sistēmā papildus šo noteikumu 17. un 18.punktā minētajiem datiem par klientu, ja nepieciešams, reģistrē šādus datus:
21.1. darbības veids;
21.2. saimnieciskās darbības veikšanas vietas vai uzraudzības objekta nosaukums;
21.3. saimnieciskās darbības veikšanas vietas vai uzraudzības objekta adrese;
21.4. saimnieciskās darbības veikšanas vietas vai uzraudzības objekta kadastra numurs;
21.5. dati par tā nekustamā īpašuma piederību un nomniekiem, kurā tiek veikta saimnieciskā darbība vai atrodas uzraudzības objekts;
21.6. informācija par to, vai klients ir priekšlaikus pensionējies;
21.7. pārbaudes datums;
21.8. tālruņa numurs;
21.9. faksa numurs;
21.10. elektroniskā pasta adrese;
21.11. klienta kontaktpersona;
21.12. klienta statuss Lauku atbalsta dienesta elektroniskās pieteikšanās sistēmā un klienta numurs;
21.13. Lauku atbalsta dienesta struktūrvienība, kas apkalpo klientu;
21.14. Lauku atbalsta dienesta struktūrvienība, kas apstrādā konkrēto klienta pieteikumu;
21.15. Pārtikas un veterinārā dienesta uzraugāmā objekta adrese, statuss un darbības veids;
21.16. Valsts augu aizsardzības dienesta klienta darbības veids;
21.17. Valsts augu aizsardzības dienesta klienta zemes platība;
21.18. Lauksaimniecības datu centra klienta ganāmpulka pārvaldnieks;
21.19. Lauksaimniecības datu centra klienta novietnes ģeogrāfiskās koordinātas;
21.20. klienta statuss Meža valsts reģistrā;
21.21. dati par klientam piederošajiem traktoriem;
21.22. dati par traktora vadītāja apliecībām.
22. Vienotajā sistēmā par klienta kontaktpersonu (pilnvaroto pārstāvi) norāda šādus datus:
22.1. informācija par to, vai kontaktpersona ir rezidents;
22.2. vārds un uzvārds;
22.3. personas kods (rezidentiem);
22.4. valstiskā piederība (nerezidentiem);
22.5. personu identificējoša dokumenta dati (nerezidentiem);
22.6. dzimšanas datums (tikai nerezidentiem);
22.7. klienta numurs atbilstoši šo noteikumu 17.3. un 18.2.apakšpunktam;
22.8. statuss vienotajā sistēmā;
22.9. kontaktpersonas tips;
22.10. pārstāvības pamatu apliecinošā dokumenta nosaukums;
22.11. pārstāvības pamatu apliecinošā dokumenta numurs;
22.12. pārstāvības pamatu apliecinošā dokumenta derīguma termiņš;
22.13. iestāde, ar kuru kontaktpersona ir saistīta primāri.
23. Vienotajā sistēmā par šo noteikumu 12.punktā minēto līgumu norāda šādus datus:
23.1. klienta vārds un uzvārds vai nosaukums;
23.2. līguma veids;
23.3. līguma numurs;
23.4. līguma spēkā stāšanās datums;
23.5. līguma darbības izbeigšanās datums;
23.6. līguma parakstīšanas datums;
23.7. informācija par to, vai ir paredzēta automātiska līguma pagarināšana;
23.8. līguma statuss;
23.9. nodarbinātais, kas ir atbildīgs par līguma kontroli.
24. Vienotajā sistēmā par darbībām, kas veiktas ar klienta pieteikumu, norāda šādus datus:
24.1. darbības datums un laiks;
24.2. darbības veids;
24.3. darbības virziens;
24.4. darbības iniciācijas veids;
24.5. atbildes sniegšanas veids;
24.6. uzdevuma izpildes termiņš;
24.7. izpildes statuss;
24.8. darbību detalizēts apraksts;
24.9. nodarbinātais, kas ir atbildīgs par uzdevuma izpildi.
25. Vienotajā sistēmā par apkalpošanas pieprasījumu norāda šādus datus:
25.1. apkalpošanas pieprasījuma iesniegšanas veids;
25.2. klients, kas iesniedzis apkalpošanas pieprasījumu;
25.3. apkalpošanas pieprasījuma reģistrācijas numurs;
25.4. apkalpošanas pieprasījuma numurs dokumentu vadības sistēmā;
25.5. informācija par apkalpošanas pieprasījuma nodošanu izpildei;
25.6. nodarbinātais, kas ir atbildīgs par apkalpošanas pieprasījuma izpildi;
25.7. informācija par nepieciešamību sniegt atbildi uz apkalpošanas pieprasījumu;
25.8. apkalpošanas pieprasījuma slēgšanas datums;
25.9. apkalpošanas pieprasījuma izpildes datums;
25.10. apkalpošanas pieprasījuma izpildes rezultāts;
25.11. datums, kad sniegta atbilde uz apkalpošanas pieprasījumu.
26. Vienotajā sistēmā par informācijas pieprasījumu norāda šādus datus:
26.1. informācijas pieprasījuma identifikators;
26.2. tālruņa numurs, no kura pieteikts informācijas pieprasījums;
26.3. tālruņa numurs, no kura sniegta atbilde uz informācijas pieprasījumu;
26.4. elektroniskā pasta adrese, no kuras pieteikts informācijas pieprasījums;
26.5. informācijas pieprasījuma veids;
26.6. informācijas pieprasījuma iesniegšanas veids;
26.7. klients, kas iesniedzis informācijas pieprasījumu;
26.8. informācijas pieprasījuma adresāts.
27. Vienotajā sistēmā par iesniegtu sūdzību vai priekšlikumu norāda šādus datus:
27.1. reģistrācijas numurs un datums;
27.2. apstrīdētā dokumenta identifikācijas numurs dokumentu vadības sistēmā;
27.3. tālruņa numurs, no kura pieteikta sūdzība vai priekšlikums;
27.4. tālruņa numurs, no kura sniegta atbilde uz sūdzību vai priekšlikumu;
27.5. elektroniskā pasta adrese, no kuras pieteikta sūdzība vai priekšlikums;
27.6. sūdzības vai priekšlikuma iesniegšanas forma;
27.7. informācija par to, vai klients ir autentificēts;
27.8. informācija par to, vai sūdzība iesniegta atkārtoti;
27.9. sūdzības vai priekšlikuma būtība;
27.10. sūdzības vai priekšlikuma prioritāte;
27.11. detalizēts sūdzības vai priekšlikuma apraksts;
27.12. sūdzības vai iesnieguma izskatītājs;
27.13. sūdzības vai priekšlikuma izskatīšanas datums;
27.14. sūdzības vai priekšlikuma klasifikācija;
27.15. sūdzības vai priekšlikuma statuss;
27.16. sūdzības vai priekšlikuma izskatīšanas rezultāts;
27.17. reģistrācijas numurs dokumentu vadības sistēmā;
27.18. atbildes teksts;
27.19. atbildes dokumenta reģistrācijas numurs dokumentu vadības sistēmā.
28. Vienotajā sistēmā par tehniskas problēmas pieteikumu norāda šādus datus:
28.1. tehniskās problēmas identifikators;
28.2. tehniskās problēmas veids;
28.3. tehniskās problēmas pieteikšanas veids;
28.4. tālruņa numurs, no kura pieteikta tehniskā problēma;
28.5. tālruņa numurs, no kura sniegta atbilde uz tehniskās problēmas pieteikumu;
28.6. elektroniskā pasta adrese, no kuras pieteikta tehniskā problēma;
28.7. informācija par to, vai klients ir autentificēts;
28.8. tehniskās problēmas būtība;
28.9. detalizēts tehniskās problēmas apraksts;
28.10. informācija par to, vai tehniskā problēma pieteikta atkārtoti;
28.11. tehniskās problēmas pieteikšanas datums;
28.12. tehniskās problēmas pieteikuma slēgšanas datums;
28.13. tehniskās problēmas klasifikācija;
28.14. tehniskās problēmas pieteikuma statuss;
28.15. tehniskās problēmas pieteikuma reģistrācijas numurs atbalsta risinājumu sistēmā;
28.16. tehniskās problēmas risinājums.
29. Vienotajā sistēmā par pakalpojuma pieprasījumu norāda šādus datus:
29.1. pakalpojuma pieprasījuma identifikators;
29.2. klienta vārds un uzvārds vai nosaukums;
29.3. pakalpojuma būtība;
29.4. pakalpojuma veids;
29.5. pakalpojuma pieprasījuma kanāls;
29.6. pakalpojuma pieprasījuma statuss;
29.7. samaksas statuss;
29.8. pakalpojuma pieprasījuma iesniegšanas veids;
29.9. pieteikšanas datums;
29.10. pakalpojuma sniegšanas veids;
29.11. pakalpojuma pieprasījuma reģistrācijas numurs dokumentu vadības sistēmā;
29.12. izpildes rezultāta identifikators dokumentu vadības sistēmā;
29.13. pakalpojuma pieprasījuma slēgšanas datums.
30. Vienotajā sistēmā par pieprasītā pakalpojuma rēķinu norāda šādus datus:
30.1. rēķina numurs;
30.2. klienta vārds un uzvārds vai nosaukums;
30.3. pakalpojuma veids;
30.4. valūta;
30.5. pakalpojuma cena bez pievienotās vērtības nodokļa;
30.6. pakalpojuma cena ar pievienotās vērtības nodokli;
30.7. maksājumu nosacījumi;
30.8. rēķina samaksas statuss.
31. Vienotajā sistēmā var iekļaut arī citus datus, kas noteikti lauksaimnieciskās ražošanas, pārtikas nekaitīguma, veterinārmedicīnas, mežsaimniecības vai zivsaimniecības nozari reglamentējošos normatīvajos aktos.
32. Klienti pieteikumus un citu vienotajā sistēmā iekļaujamo informāciju iesniedz zemkopības nozares iestādē, kuras kompetencē ir attiecīgā pakalpojuma sniegšana, vai Lauku atbalsta dienestā, kas pilda personas datu operatora funkciju.
33. Datus vienotajā sistēmā iekļauj tūlīt pēc attiecīgās informācijas saņemšanas vai pēc attiecīga dokumenta saņemšanas un reģistrēšanas zemkopības nozares iestādē.
34. Datus vienotajā sistēmā iekļauj latviešu valodā, izņemot ārzemnieka vārdu, uzvārdu un adresi, ko norāda atbilstoši Iedzīvotāju reģistra likuma 9.pantam.
35. Lai nodrošinātu no citas valsts informācijas sistēmas saņemto datu pārbaudi, aktualizēšanu un iekļaušanu vienotajā sistēmā vai vienotās sistēmas datu nodošanu citai valsts informācijas sistēmai, Zemkopības ministrija slēdz starpresoru vienošanos ar attiecīgās valsts informācijas sistēmas pārzini vai turētāju. Starpresoru vienošanās ietver:
35.1. pušu rekvizītus, ziņas par likumiskajiem pārstāvjiem un pārstāvības pamatu;
35.2. nododamo vai saņemamo datu apjomu;
35.3. identifikācijas un autentifikācijas kārtību;
35.4. datu drošības un personas datu aizsardzības noteikumus;
35.5. informācijas sistēmu pieejamības parametrus;
35.6. sadarbspējas tehniskos parametrus;
35.7. pušu tiesības, pienākumus un atbildību.
III. Vienotajā sistēmā iekļauto datu apstrāde un izsniegšanas kārtība
36. Vienotajā sistēmā iekļautos datus apstrādā zemkopības nozares iestāžu nodarbinātie, izpildot lauksaimnieciskās ražošanas un pārstrādes, pārtikas nekaitīguma, veterinārmedicīnas, mežsaimniecības un zivsaimniecības nozari reglamentējošos normatīvajos aktos noteiktās funkcijas.
37. Vienotajā sistēmā iekļautos datus apstrādā šādiem mērķiem:
37.1. pakalpojumu sniegšanai saskaņā ar klienta pieprasījumu;
37.2. uzraudzības un kontroles pasākumu plānošanai un veikšanai;
37.3. statistikas analīzei un attīstības prognožu izstrādei;
37.4. informācijas sniegšanai citām institūcijām vai datu subjektam.
38. Katru datu apstrādi auditē. Audita pierakstus glabā atsevišķā vienotās sistēmas apgabalā ar ierobežotu piekļuvi.
39. Vienotajā sistēmā uzkrātos datus glabā atbilstoši to izmantošanas mērķim. Datus, kuru apstrādes mērķis ir zudis, arhivē un dzēš no vienotās sistēmas.
40. Vienotajā sistēmā uzkrātajiem pamatdatiem par klientu un tam sniedzamiem pakalpojumiem var piekļūt klients, kas noslēdzis šo noteikumu 12.punktā minēto līgumu vai līgumu par piekļuvi šo noteikumu 2.punktā minētajām valsts informācijas sistēmām un ir autentificējies, izmantojot:
40.1. drošu elektronisko parakstu;
40.2. elektronisko identifikācijas karti;
40.3. tās kredītiestādes elektronisko norēķinu sistēmas autentifikācijas līdzekli, kura noslēgusi attiecīgu vienošanos par autentifikācijas pakalpojumu sniegšanu ar tīmekļa vietnes www.latvija.lv pārzini;
40.4. identifikācijas rīku komplektu, kas klientam izsniegts, slēdzot līgumu par šo noteikumu 2.punktā minēto valsts informācijas sistēmu izmantošanu.
41. Klients, izmantojot vienotās sistēmas portāla lietotāja saskarni vai portāla www.latvija.lv elektroniskos pakalpojumus, var piekļūt datiem, kas par šo klientu uzkrāti elektronisko pakalpojumu sistēmā, kā arī elektroniski pieprasīt pakalpojumu vai iesniegt informācijas pieprasījumu vai iesniegumu un citus elektroniski sagatavotus dokumentus vai datus. Elektroniskie dati un iesniegtie dokumenti, kurus identificēts un autentificēts klients sagatavojis un iesniedzis, izmantojot lietotāja saskarni, uzskatāmi par parakstītiem ar elektronisko parakstu, par kura lietošanu puses ir rakstiski vienojušās.
42. Elektroniski pieprasītā pakalpojuma, informācijas pieprasījuma vai iesnieguma izpildes rezultātus klientam paziņo šādā kārtībā:
42.1. nosūtot paziņojumu un ievietojot klienta profilā elektronisku dokumentu vai vienotās sistēmas ģenerētu elektronisku informāciju;
42.2. ja klients septiņu dienu laikā nav lejupielādējis pēc pakalpojuma pieprasījuma izpildes sagatavoto dokumentu, pieprasīto informāciju vai atbildi uz iesniegumu, zemkopības nozares iestāde klientam ierakstītā vēstulē nosūta elektroniskā dokumenta papīra atvasinājumu.
43. Klientam, kurš nav noslēdzis šo noteikumu 12.punktā minēto līgumu vai līgumu par piekļuvi šo noteikumu 2.punktā minētajām valsts informācijas sistēmām vai kuram objektīvu iemeslu dēļ nav iespējams paziņot pakalpojuma pieprasījuma, informācijas pieprasījuma vai iesnieguma izpildes rezultātus šo noteikumu 42.punktā minētajā kārtībā, pakalpojuma pieprasījuma, informācijas pieprasījuma vai iesnieguma izpildes rezultātus paziņo Paziņošanas likumā noteiktajā kārtībā.
44. Bez autentifikācijas persona var piekļūt vienotajā sistēmā iekļautajiem datiem par pakalpojuma nosaukumu, atbildīgo zemkopības nozares iestādi, pakalpojuma uzdevumu un aprakstu, prasībām pakalpojuma saņēmējam un tā aprakstu, nepieciešamajiem dokumentiem, iesniedzamajām veidlapām, pakalpojuma sniegšanas termiņu un izmaksām, pakalpojuma pieprasīšanas un saņemšanas veidu.
IV. Noslēguma jautājums
45. Noteikumi stājas spēkā 2013.gada 1.jūlijā.
Ministru prezidenta vietā –
labklājības ministre I.Viņķele
Zemkopības ministre L.Straujuma
1.pielikums
Ministru kabineta
2013.gada 26.marta
noteikumiem Nr.161
Zemkopības ministre L.Straujuma
2.pielikums
Ministru kabineta
2013.gada 26.marta
noteikumiem Nr.161
Zemkopības ministre L.Straujuma