• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par pilnībā datorizētajām Rīgas un Torņakalna stacijām. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 28.06.2001., Nr. 100 https://www.vestnesis.lv/ta/id/25759

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Rīgas domes saistošie noteikumi Nr.2

Par zonējuma izmaiņu projekta zemesgabalam Rīgā, Maskavas ielā 450a, apstiprināšanu

Vēl šajā numurā

28.06.2001., Nr. 100

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par pilnībā datorizētajām Rīgas un Torņakalna stacijām

Rīgas pasažieru un Torņakalna stacijas ir viens no Latvijas dzelzceļa svarīgākajiem dzelzceļa tīkla mezgliem, caur kuru notiek visa pasažieru vilcienu plūsma, kā arī tranzītkravu plūsma Rīgas un Ziemeļblāzmas ostām. Dzelzceļa mezglā ietilpst 12 pieņemšanas un nosūtīšanas ceļi, 140 pārmijas, 154 luksofori. Diennaktī iespējams nodrošināt līdz 600 pasažieru un kravas vilcienu kustību.

Pagājušā gadsimta sākumā, lai nodrošinātu vilcienu kustību, vadītu pārmiju un luksoforu darbu, tika uzturēts liels pārmijnieku un signālistu personāls. Vēlāk to nomainīja vācu firmas “Maks Judel” mehāniskās centralizācijas iekārtas, kuras 1958.—1960. gadā nomainīja pret releju iekārtām.

Releju centralizācijas sistēmas normatīvais kalpošanas laiks ir aptuveni 35 gadi. Tāpēc jau 80. gadu beigās tika sākta projektu izstrāde nolietoto releju centralizācijas iekārtu nomaiņai pret jaunām. “Latvijas dzelzceļam” bija izvēle — uzstādīt ierīces, kas ir analogas esošajām, vai dot priekšroku modernākām, uz mikroprocesoru bāzes radītām centralizācijas iekārtām. Dzelzceļa eksperti, detalizēti izvērtējot abas sistēmas, norādīja uz būtiskām mikroprocesoru centralizācijas iekārtu priekšrocībām:

— mūsdienīgai sistēmai ir lielāka funkcionalitāte un kustības vadības automatizācija;

— to uzstādīšanai nepieciešamas samērā nelielas telpas, nav jābūvē jaunas ēkas;

— salīdzinoši mazi iekārtu ekspluatācijas izdevumi;

— iespēja vadīt visas stacijā izvietotās pārmijas un luksoforus no vienotā vadības centra ar datora palīdzību;

— visu darbam nepieciešamo informāciju stacijas dežuranti var nolasīt no datora ekrāna; stacijas dežurantu pieņemtie lēmumi vilcienu vadības nodrošināšanā tiek saglabāti datora atmiņā un nepieciešamības gadījumā tie ir ērti pieejami attiecīgo darbinieku rīcības pamatotības izvērtēšanai.

Mikroprocesoru centralizācijas vadības sistēmas piegādātāja izvēlei valsts a/s “Latvijas dzelzceļš” 1997. gadā izsludināja starptautisku konkursu, kurā par uzvarētāju tika atzīta zviedru firma “ADtranz”, kas tagad ietilpst Kanādas firmas “Bombardier Transportation” (B.T.) sastāvā. Firma “ADtranz” Rīgas un Torņakalna staciju aprīkošanai piedāvāja mikroprocesoru centralizācijas sistēmu “Ebilock–950”.

Firma B.T. veica centralizācijas sistēmas projektēšanas darbus, sadarbībā ar valsts a/s “Latvijas dzelzceļš” Infrastruktūras pārvaldes speciālistiem nodrošināja izgatavoto ierīču atbilstību Latvijas dzelzceļa drošības sistēmas prasībām, kā arī veica samontētās sistēmas regulēšanu un testēšanu. Paralēli tam firmas “ADtranz” speciālisti apmācīja Rīgas un Torņakalna staciju dežurantus un sistēmas apkopes tehnisko personālu darbam ar jaunajām iekārtām.

Mikroprocesoru centralizācijas sistēmas uzstādīšana Rīgas dzelzceļa mezglā (Rīgas pasažieru un Torņakalna stacijās) tika pabeigta 2001. gada 20. jūnijā. Vecās sistēmas pārslēgšana uz jauno notika no 4. līdz 20. jūnijam.

Mikroprocesoru centralizācijas vadības sistēmas ieviešanas projekta kopējās izmaksas ir 5,4 miljoni latu, no kuriem 4,2 miljoni latu ir kredīts, 1,2 miljoni — “Latvijas dzelzceļa” ieguldījums projektā.

“Latvijas dzelzceļa” sabiedrisko attiecību daļa

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!