Par Saeimas frakciju, politisko partiju, ministriju un sabiedrisko organizāciju izteikto viedokli
Par apspriešanai izvirzītajiem administratīvi teritoriālās reformas variantiem (uz 22.05.2001.)
N. |
Viedokļa |
Īss saturs |
Komentāri un |
|
p.k. |
autors |
piezīmes |
||
1. |
Saeimas |
Pieņem zināšanai ministra J.Krūmiņa |
||
frakcija |
sniegto informāciju par pašvaldību |
|||
“Latvijas ceļš” |
administratīvi teritoriālā |
|||
iedalījuma projektu. |
||||
2. |
Tautas partijas |
Informē, ka ir uzsākuši diskusiju |
||
Saeimas |
par ministrijas izstrādātajiem |
|||
frakcija |
pašvaldību reģionālās reformas |
|||
projektiem. |
||||
3. |
LSDSP |
Pieņem zināšanai ministra J.Krūmiņa |
||
Saeimas |
sniegto informāciju par pašvaldību |
|||
frakcija |
administratīvi teritoriālā |
|||
iedalījuma projektu. |
||||
4. |
Apvienības |
Uzklausīja ministra J.Krūmiņa |
||
“Tēvzemei |
viedokli administratīvi teritoriālās |
|||
un Brīvībai” / |
reformas jautājumā. |
|||
LNNK Saeimas |
Frakcija turpinās diskusiju, kā arī |
|||
frakcija |
sekos projekta tālākai virzībai. |
|||
5. |
Politisko |
Pieņem zināšanai ministra J.Krūmiņa |
||
organizāciju |
sniegto informāciju par pašvaldību |
|||
apvienības “Par |
administratīvi teritoriālā |
|||
cilvēka tiesībām |
iedalījuma projektu. |
|||
vienotā Latvijā” |
||||
Saeimas frakcija |
||||
6. |
LSDSP |
LSDSP iestājas par administratīvi |
||
konference |
teritoriālās reformas nepieciešamību |
|||
02.05.2001. |
un īstenošanu. |
|||
Reforma jāsāk ar tautas vēlētu |
||||
reģionālo pašvaldību izveidošanu. |
||||
LSDSP neatbalsta pašvaldību |
||||
administratīvi teritoriālās reformas |
||||
termiņu paātrināšanu. |
||||
7. |
Iekšlietu |
Norāda, ka 102 pašvaldību projekta |
Risinājums par |
|
ministrija |
realizācijas gadījumā ministrijai |
policijas iecirkņa |
||
būs jāveido Valsts ugunsdzēsības un |
izveidi katrā novadā |
|||
glābšanas dienesta, Valsts policijas un |
principā ir atbalstāms. |
|||
Pilsonības un migrācijas lietu |
||||
pārvaldes papildus struktūrvienības |
||||
jaunveidojamo novadu |
||||
administratīvajos centros. |
||||
Atbalsta nosacīti 33 pašvaldību variantu |
||||
un reformas realizāciju 2002. gadā. |
||||
8. |
Izglītības un |
Atbalsta nostādnes par pašvaldību |
||
zinātnes |
skaita samazināšanu, bet nenorāda, |
|||
ministrija |
kuru reformas variantu atbalsta, |
|||
kā arī nav atsauces uz ATR termiņiem. |
||||
Uzskata, ka Izglītības likuma norma |
Nav paredzēta |
|||
par izglītības pārvaldes izveidi |
novadu izglītības |
|||
republikas pilsētu un rajonu pašvaldībās |
pārvaldes veidošana. |
|||
ir attiecināma uz novadu pašvaldībām, |
||||
līdz ar to rastos liels skaits – 102 |
||||
izglītības pārvaldes un būtiski |
||||
palielinātos tur strādājošo skaits. |
||||
Nopietnas problēmas varētu rasties |
Tā ir reģionālo |
|||
pedagogu profesionālās meistarības |
pašvaldību |
|||
pilnveides, speciālo skolu un klašu |
funkcija |
|||
bērniem ar speciālām vajadzībām |
||||
organizēšanā (rajona un |
||||
republikas pilsētu pašvaldību funkcija). |
||||
9. |
Vides |
Ir izvērtēti un salīdzināti abi projektu |
Praktiski ministrija |
|
aizsardzības |
varianti, to pozitīvie un negatīvie |
iesaka saglabāt |
||
un reģionālās |
aspekti. |
esošo valsts |
||
attīstības |
Pozitīvo aspektu vairāk ir minēts |
pārvaldes teritoriālo |
||
ministrija |
nosacīti 33 pašvaldību variantam: |
institūciju |
||
• tiek saglabātas esošās teritorijas |
izvietojumu. |
|||
un zināms administratīvais centrs, |
||||
• iespējams koncentrēt lielākus |
||||
finansu resursus, |
||||
• mazāki resursi pārvaldes |
||||
uzturēšanai, |
||||
• iespējas pārvaldes institūcijas |
||||
nodrošināt ar kompetentiem kadriem, |
||||
• tiktu novērstas 102 pašvaldību projekta |
||||
nepilnības, kur nav ņemts vērā, |
||||
piemēram, pierobežas nelabvēlīgā |
||||
ietekme un jūras piekrastes īpašā |
||||
ietekme uz teritorijas attīstību, kas |
||||
“izstieptas” gar robežu vai jūras |
||||
piekrasti, |
||||
• nevajadzētu papildus |
||||
resursu reģionālo vides pārvalžu |
||||
institūciju pārraudzības teritoriju |
||||
pārveidošanai, kā arī plānošanas |
||||
reģionu darbības pārstrukturēšanai. |
||||
Tiek norādīts, ka realizējot jebkuru |
||||
no projektu variantiem: |
||||
• netiks atrisinātas problēmas, |
Tā ir reģionālo |
|||
kas saistītas ar realizējamiem |
pašvaldību |
|||
investīciju projektiem ar ES |
kompetence. |
|||
līdzfinansējumu un starptautisko |
||||
kredītinstitūciju finansu resursu |
||||
līdzdalību, |
||||
• saglabāsies problēmas, |
||||
kas saistītas ar likuma par |
||||
sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem |
||||
normu izpildi pašvaldību līmenī. |
||||
Komentāri par nosacīti 102 |
||||
pašvaldību projektu: |
||||
• norāda, ka nekorekti nosaukt par |
||||
lielpilsētām pilsētas ar iedzīvotāju |
||||
skaitu virs 25000, |
||||
• norāda, ka būs jāpārskata pašvaldību |
||||
teritorijas ap lielajām pilsētām, |
||||
• ierosina, ka jānosaka kritēriji |
||||
apdzīvotajai vietai, kurā veido |
||||
pakalpojumu sniegšanas vietu, |
||||
• uzskata, ka mērķdotāciju apjoms |
||||
pašvaldību attīstības plānu izstrādei |
||||
ir jāparedz lielāks, tas ir 2,5 milj. Ls. |
||||
10. |
Ekonomikas |
Iesaka par pamatu reformas projekta |
||
ministrija |
tālākai izstrādei izmantot nosacīti |
|||
102 variantu un projektu attīstīt |
||||
šādos virzienos: |
||||
• jaunais vietējo pašvaldību |
Mūsuprāt, primāras |
|||
administratīvi teritoriālais iedalījums |
ir iedzīvotāju |
|||
saskaņojams ar VARAM un |
intereses jaunā |
|||
Centrālās statistikas pārvaldes |
administratīvā |
|||
30.03.1999. kopīgi pieņemto |
iedalījuma izveidē |
|||
reģionālo iedalījumu. Nav pieļaujama |
nevis ierēdņu |
|||
novadu veidošana, ja kāda bijusī |
noteiktais reģionālais |
|||
pagasta teritorija tiek sadalīta pa |
iedalījums statistikas |
|||
vairākiem novadiem un pārvietota |
vajadzībām. |
|||
uz citu reģionu, jo Centrālajai |
||||
statistikas pārvaldei nav un nebūs |
||||
pietiekamas kapacitātes pārrēķinu |
||||
veikšanai, |
||||
• projekts papildināms ar sadaļu par |
||||
iespējamo pāreju uz vēlētām |
||||
reģionālam pašvaldībām, |
||||
• projekta 7. sadaļā jādod norādes |
Jauno administratīvo |
|||
par jaunveidojamo administratīvi |
teritoriju izveide nav |
|||
teritoriālo vienību saistību ar Centrālās |
saistāma ar |
|||
statistikas pārvaldes un VARAM |
iedalījumu reģionos, |
|||
noteiktajiem 5 reģioniem, |
kas noteikts balstoties |
|||
uz iedalījumu rajonos. |
||||
• projektā nav aprēķināti izdevumi |
Šos aprēķinus |
|||
statistiskās informācijas savākšanai |
visprecīzāk var veikt |
|||
un apkopošanai nosacīti 102 |
Centrālā statistikas |
|||
pašvaldību variantā bez otrā |
pārvalde. |
|||
līmeņa pašvaldībām, |
||||
• jāprecizē un jāpamato reformas |
Lai precizētu |
|||
tiešās izmaksas, |
reformas izmaksas, |
|||
nepieciešami valsts |
||||
pārvaldes institūciju |
||||
aprēķini par šo |
||||
institūciju |
||||
izdevumiem saistībā |
||||
ar reformu. |
||||
• jādod apsvērumi par ieguldāmo |
Reformu neveic, lai |
|||
līdzekļu atmaksāšanās laiku, |
pelnītu naudu, tad jau |
|||
šādi aprēķini būtu |
||||
jāveic arī veselības |
||||
aprūpes, sociālās |
||||
aprūpes un valsts |
||||
pārvaldes reformai. |
||||
• projekts jāpapildina ar tabulu par |
Saskaņā ar |
|||
netiešajiem reformas izdevumiem |
Administratīvi |
|||
un darbiem vietējās infrastruktūras |
teritoriālās reformas |
|||
sakārtošanā (transports un sakari, |
likumu šādi aprēķini |
|||
skolas, sociālās aprūpes un |
ir viens no pašvaldību |
|||
kultūras iestādes utt.) . |
apvienošanās projekta |
|||
uzdevumiem. |
||||
11. |
Kultūras |
Reformas realizācija nedrīkst |
||
ministrija |
pasliktināt iedzīvotāju iespējas |
|||
saņemt nepieciešamos pakalpojumus, |
||||
t.sk. arī informācijas, komunikācijas |
||||
un darījumu pakalpojumus, |
||||
kurus paredz Nacionālās programmas |
||||
“Informātika”, “Kultūra” |
||||
(apakšprogramma “Bibliotēkas”). |
||||
• Ministrija uzskata, ka viens no |
Mūsuprāt, ministrija |
|||
svarīgākajiem kritērijiem no |
ievērojami pārspīlē |
|||
kultūras mantojuma uzskaites viedokļa, |
savas grūtības sakarā |
|||
veidojot novadus, ir minimālas pilsētu |
ar administratīvi |
|||
un pagastu robežu izmaiņas, jo |
teritoriālās reformas |
|||
robežu grozīšana ļoti apgrūtinātu un |
realizēšanu. |
|||
sadārdzinātu turpmāko darbu ar valsts |
||||
aizsargājamajiem kultūras pieminekļiem |
||||
12. |
Tieslietu |
Ministrija iesniedz Tiesu departamenta |
||
ministrija |
un tās pakļautībā un pārraudzībā esošo |
|||
iestāžu atzinumus. |
||||
13. |
Tieslietu |
33 pašvaldību izveidošana neko |
||
ministrijas |
nemainīs tiesu darbā. 102 novadu |
|||
Tiesu |
izveidošanas gadījumā būs jāveic |
|||
departaments |
grozījumi likumā “Par tiesu varu”, |
|||
Civilprocesa un Kriminālprocesa |
||||
likumos, būs papildus izdevumi |
||||
sakarā ar tiesu teritorijas pārveidi. |
||||
14. |
Naturalizā- |
Naturalizācijas pārvaldes reģionālā |
||
cijas pārvalde |
struktūra ir pietiekoši elastīga, lai |
|||
pielāgotos ikvienam no piedāvātajiem |
||||
pašvaldību administratīvi teritoriālā |
||||
iedalījuma variantiem bez |
||||
ievērojamiem finansiāliem ieguldījumiem. |
||||
15. |
Valsts |
Atbalsta nosacīti 102 pašvaldību |
||
zemes dienests |
administratīvi teritoriālā iedalījuma projektu. |
|||
• Uzskata, ka minētā projekta realizācija |
||||
tālāk uzlabos dienesta sadarbības |
||||
iespējas ar pašvaldībām un nodrošinās |
||||
operatīvāku un kvalitatīvāku |
||||
klientu apkalpošanu. |
||||
16. |
Tieslietu |
Uzņēmumu reģistram obligāts ir |
||
ministrijas |
administratīvo teritoriju klasifikators. |
|||
Uzņēmumu |
Ja tas tiks grozīts, būs papildus |
|||
reģistrs |
izdevumi 3-5 tūkst. latu. |
|||
17. |
Centrālā |
Pilnībā atbalsta nepieciešamību veikt |
Iespēju robežās var |
|
statistikas |
administratīvi teritoriālo reformu, |
veikt pašvaldību |
||
pārvalde |
tomēr piedāvātais 102 pašvaldību |
administratīvā |
||
modelis sakarā ar tā struktūru rada |
teritoriālā iedalījuma |
|||
metodoloģiskas, organizatoriskas un |
projekta koriģēšanu, |
|||
finansiālās problēmas. |
bet prioritāte ir |
|||
• Būs nepieciešams pārveidot |
iedzīvotāju un |
|||
2000. gadā sagatavoto Republikas |
pašvaldību intereses, |
|||
Administratīvo teritoriju un teritoriālo |
nevis statistikas |
|||
vienību klasifikatoru. |
vienkāršošana. |
|||
• Būtiskas problēmas rodas |
||||
gadījumos, kad viena jaunveidojamā |
||||
novada sastāvā tiek ietverti divu |
||||
vai vairāku pašreiz esošo |
||||
administratīvo rajonu pagasti, |
||||
pilsētas, novadi vai novadu |
||||
robežas salauž makroekonomiskajos |
||||
aprēķinos līdz šim lietoto |
||||
NUTS III atbilstošo reģionu |
||||
struktūru (konstatēti 10 gadījumi). |
||||
• Makroekonomisko statistikas |
||||
datu precizēšana par iepriekšējiem |
||||
gadiem nebūs iespējama, jo aprēķinos |
||||
kā pamatvienība ir lietota republikas |
||||
pilsēta vai rajons, kuru eksistence līdz |
||||
ar piedāvātā projekta (102) realizāciju |
||||
tiek pārtraukta. Tiks izslēgta iespēja |
||||
veidot dinamiskās rindas ekonomisko |
||||
rādītāju salīdzinājumam. |
||||
• Latvijas statistikā tiek lietota izlases |
||||
metode, kura līdz šim tika veikta 33 |
||||
administratīvo teritoriju robežās. |
||||
102 pašvaldību gadījumā reprezentatīvu |
||||
izlasi var nodrošināt vienīgi Rīgā. |
||||
Pārējas pašvaldībās būs jāatsakās no |
||||
izlases metodes lietošanas un jāveic |
||||
tieša uzskaite. Tādā gadījumā Centrālās |
||||
statistikas pārvaldes darbinieku skaits |
||||
būs jāpalielina par 40-50 speciālistiem. |
||||
• Uzskata, ka vienlaicīgi ar novadu |
||||
izveidošanu ir jānosaka reģionālā līmeņa |
||||
vienības, kā arī jāizdara pieņemtā |
||||
lēmuma saskaņošana ar Eiropas |
||||
savienības institūcijām, ja tas |
||||
atšķiras no šodien lietotā varianta. |
||||
18. |
Administratīvi |
Par pamatu tālākai vietējo pašvaldību |
||
teritoriālās |
reformas realizācijai izmantot projektu |
|||
reformas |
nosacīti 102 pašvaldības, ņemot vērā |
|||
padome |
rajona administratīvo teritoriju |
|||
izpētes rezultātus. |
||||
• Reformas realizācijas beigu termiņš |
||||
2005.g. |
||||
• Reformas sekmīgai realizācijai |
||||
nepieciešami valsts atbalsta pasākumi |
||||
(lauku ceļu programma, pašvaldību |
||||
vienotās informācijas sistēmas |
||||
izveide utt.). |
||||
• Vietējo pašvaldību administratīvi |
||||
teritoriālā reforma veicama vienlaicīgi |
||||
ar reģionālo reformu. |
||||
19. |
Latvijas |
Atbalsta ideju par nepieciešamību |
||
Brīvo |
veikt administratīvi teritoriālo reformu, |
|||
arodbiedrību |
atzinīgi vērtē administratīvi teritoriālās |
|||
savienība |
reformas variantu publisko apspriešanu. |
|||
• Ierosina valdībai piedāvātos reformas |
||||
variantus papildināt ar šādā |
||||
programmām: |
||||
• valsts ceļu sakārtošanas programmu, |
||||
• sabiedriskā transporta attīstības |
||||
programmu, |
||||
• telekomunikāciju tīkla attīstības |
||||
programmu, |
||||
• veselības aprūpes attīstības programmu, |
||||
• vispārējās un profesionālās izglītības, |
||||
skolu un pirmsskolas iestāžu |
||||
attīstības programmu, |
||||
• nodarbinātības programmu, |
||||
• pieaugušo izglītības programmu, |
||||
• kultūras un sporta aktivitāšu |
||||
attīstības programmu, |
||||
• kopēju administratīvi teritoriālās |
||||
reformas programmu Latvijā, |
||||
iekļaujot visas nozaru ministrijas, |
||||
attīstības aģentūras un citas pārvaldes |
||||
institūcijas vienotā administratīvā sistēmā. |
||||
20. |
Latvijas |
Aicina valdību ievērot Administratīvi |
||
Pašvaldību |
teritoriālās reformas likumā noteiktos |
|||
savienības |
termiņus. |
|||
kongresa |
• Aicina valdību ievērot rajona izpētes |
|||
rezolūcija |
rezultātus un Administratīvi teritoriālās |
|||
18.05.2001. |
reformas padomes lēmumus, kā arī |
|||
pašvaldību viedokļus. |
||||
• Aicina valdību un Saeimu ievērot, ka: |
||||
• reforma atbalstāma tikai tad, ja tiek |
||||
veikta finansu un varas decentralizācija, |
||||
• reformas nosacījums ir valsts budžeta |
||||
nodrošinājums, sākot ar 2002. gadu, |
||||
lauku ceļu attīstības programmai, |
||||
pašvaldību informātikas programmas |
||||
īstenošanai un finansējuma palielināšanai |
||||
veselības aprūpei, |
||||
• pašvaldību tiesību ierobežošana veidot |
||||
sadarbības apvienības būtu likumu |
||||
pārkāpums, |
||||
• reformas paātrināšanai |
||||
jāpalielina dotācijas pašvaldībām, kuras |
||||
veic reformu, vismaz divas reizes, |
||||
• nedrīkst samazināt novadu ieņēmumus, |
||||
salīdzinot tos ar novadu izveidojušo |
||||
pašvaldību kopējo budžetu. |
||||
21. |
Latvijas |
Atbalsta nosacīti 102 pašvaldību variantu, |
||
pilsētu |
kas tiek precizēts atbilstoši pašvaldību |
|||
savienības |
un sabiedrības ieteiktajiem priekšlikumiem. |
|||
konferences |
• Reformas realizāciju veikt Administratīvi |
|||
rezolūcija |
teritoriālās reformas noteiktajos termiņos. |
|||
11.05.2001. |
• Aicina Saeimu un Ministru kabinetu |
|||
administratīvi teritoriālās reformas |
||||
realizāciju nodrošināt ar ilgtermiņa |
||||
programmām: ceļu, informatizācijas, |
||||
attīstības plānošanas, kā arī citām |
||||
investīcijām. |
||||
• Aicina nesamazināt jaunizveidoto |
||||
novadu ieņēmumus attiecībā pret pašreizējo |
||||
pašvaldību kopējo ieņēmumu apjomu. |
||||
22. |
Latvijas |
Izsaka neizpratni un satraukumu |
||
Pašvaldību |
par nepārdomātiem un sasteigtiem |
|||
savienības |
reformas projektu variantiem. |
|||
Pagastu |
• Aicina pagastu vadītājus organizēt |
|||
apvienību |
reformas projektu sabiedrisko apspriešanu. |
|||
valde |
• Aicina Saeimā pārstāvētās politiskās |
|||
partijas atzīt un iestrādāt likumdošanā, |
||||
ka pašvaldību grupas reformas gaitā |
||||
var brīvprātīgi izvēlēties gan |
||||
sadarbības apvienību veidošanu, |
||||
gan brīvprātīgu apvienošanos novados. |
||||
23. |
Latgales |
Atbalsta 102 pašvaldību izveidošanas |
||
pilsētu |
projektu. |
|||
savienība |
• Iesaka nesamazināt izveidoto novadu |
|||
ieņēmumus attiecībā pret pašreizējo |
||||
pašvaldību kopējo budžetu. |
||||
• Vienlaicīgi ar vietējo pašvaldību |
||||
reformu jārealizē valsts investīcijas |
||||
(vietējo ceļu un sakaru infrastruktūrā, |
||||
pašvaldības attīstības plānu izstrādē, |
||||
informācijas sistēmas izveidē). |
||||
• Iesaka dot pašvaldībām pilnvaras |
||||
novada robežu un administratīvo |
||||
centru noteikšanā. |
||||
• Nākamās pašvaldību vēlēšanas |
||||
rīkojamas likumā noteiktajos termiņos. |
||||
24. |
Latvijas |
LDDK Valde atbalsta nepieciešamību |
||
Darba |
paaugstināt pašvaldību kapacitāti, |
|||
devēju |
bet atturas no konkrētu skaitlisku |
|||
konfederācija |
lielumu atbalstīšanas. |
|||
(LDDK) |
• četri no pieciem izvēlētajiem |
Izvēlētie apvienošanās |
||
pašvaldību apvienošanās |
kritēriji ir kvantitatīvi |
|||
kritērijiem ir aritmētiski un neatspoguļo |
vienkārši, konkrēti un |
|||
konkrētas apvienotās pašvaldības |
nelielā skaitā. Tādi ir |
|||
finansiālo un intelektuālo potenciālu, |
lietoti citās valstīs, |
|||
kam jābūt noteicošam jaunās |
veicot administratīvi |
|||
pašvaldības izvēlē. |
teritoriālo reformu. |
|||
Izvēloties daudz |
||||
sarežģītākus kritērijus, |
||||
kas raksturo |
||||
pašvaldības |
||||
intelektuālo, finansiālo |
||||
un cita veida potenciālu, |
||||
tie nebūs praktiski |
||||
pielietojami. |
||||
• Iedzīvotāju skaits, neanalizējot |
Mums nav zināma |
|||
iedzīvotāju vecuma un dzimuma |
citu valstu prakse, kad |
|||
struktūru, nevar kalpot par |
par apvienošanās |
|||
apvienošanās kritēriju, jo jaunās |
kritērijiem būtu noteikta |
|||
pašvaldības ar mazu iedzīvotāju |
iedzīvotāju dzimuma |
|||
skaitu darbaspējīgā vecumā, |
struktūra, iedzīvotāju |
|||
jau sākotnēji lemtas neveiksmei. |
skaits darbaspējas |
|||
vecumā, bērnu skaits utt. |
||||
Pie iedzīvotāju skaita |
||||
virs 5000 šie rādītāji |
||||
izlīdzinās. Protams, |
||||
var sarežģīt aprēķinus |
||||
līdz bezgalībai, bet |
||||
tas nedos būtiski |
||||
kvalitatīvākus |
||||
rezultātus. |
||||
• Projektā nav pievienoti aprēķini, |
Apvienotās pašvaldības |
|||
cik reāli izmaksā katras pašvaldību |
spēs efektīvāk un |
|||
funkcijas veikšana. Ievērojot |
racionālāk izmantot |
|||
pašvaldību vadītāju viedokli, ka |
esošo finansējumu. |
|||
pašvaldībām uzdotās funkcijas |
Kopējo finansu |
|||
netiek nodrošinātas ar atbilstošu |
nepieciešamību |
|||
finansējumu nav pārliecības, ka |
pašvaldību funkciju |
|||
jaunizveidotās pašvaldības spēs |
veikšanai nosaka |
|||
šīs funkcijas realizēt. |
Finansu ministrija, |
|||
un mums nav pamata |
||||
to apšaubīt. Lai katrai |
||||
pašvaldībai būtu |
||||
vismaz minimālie |
||||
pašvaldību funkciju |
||||
izpildei nepieciešamie |
||||
finansu līdzekļi, ir |
||||
izveidota pašvaldību |
||||
finansu izlīdzināšanas |
||||
sistēma. |
||||
• Nav pamata apgalvojumam, |
Nevaram piekrist |
|||
ka vidējās izglītības nodrošināšana |
apgalvojumam, ka |
|||
pašvaldības teritorijā pozitīvi ietekmē |
kvalitatīvas vidējās |
|||
iedzīvotāju izvēli dzīvot šajā teritorijā. |
izglītības iegūšanas |
|||
Lielu bezdarbnieku daļu sastāda |
iespējas nav pašvaldības |
|||
personas ar vidējo izglītību, tādēļ |
teritorijai piesaistošs |
|||
teritorijas attīstībai nozīmīgas ir |
faktors. Profesionālās |
|||
iespējas iegūt visa līmeņa |
izglītības iespēju |
|||
profesionālo izglītību. |
radīšana šobrīd nav |
|||
vietējo pašvaldību |
||||
funkcija un tāpēc tā |
||||
projektā nav analizēta. |
||||
• Pirms administratīvi teritoriālās |
Protams, var izstrādāt |
|||
reformas uzsākšanas nepieciešams |
minētos dokumentus, |
|||
izstrādāt dokumentu, kurā veikta visu |
bet nav pārliecības, |
|||
valstī notiekošo reformu horizontāla |
ka tie nepieciešami |
|||
analīze, kā arī veikta ar pašvaldību |
vietējo pašvaldību |
|||
funkciju izpildi saistīto izmaksu |
administratīvi |
|||
reāla novērtēšana. |
teritoriālās reformas |
|||
realizēšanai. |