Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 10 Pēdējās nedēļas laikā 17 Visi
Ministru kabineta noteikumi Nr.587
Rīgā 2013.gada 13.augustā (prot. Nr.44 166.§)
Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.3.1.2.aktivitātes "TEN-T dzelzceļa posmu rekonstrukcija un attīstība (Austrumu–Rietumu dzelzceļa koridora infrastruktūras attīstība un Rail Baltica)" projektu iesniegumu atlases trešo kārtu
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu
un Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka:
1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.3.prioritātes "Eiropas nozīmes transporta tīklu attīstība un ilgtspējīga transporta veicināšana" 3.3.1.pasākuma "Liela mēroga transporta infrastruktūras uzlabojumi un attīstība" 3.3.1.2.aktivitātes "TEN-T dzelzceļa posmu rekonstrukcija un attīstība (Austrumu–Rietumu dzelzceļa koridora infrastruktūras attīstība un Rail Baltica)" projektu iesniegumu atlases trešo kārtu (turpmāk – aktivitātes trešā kārta);
1.2. prasības Kohēzijas fonda projekta (turpmāk – projekts) iesnieguma iesniedzējam;
1.3. projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus;
1.4. atbildīgo iestādi.
2. Aktivitātes trešās kārtas mērķis ir attīstīt kvalitatīvu, kopējā Eirāzijas transporta sistēmā integrētu dzelzceļa transporta infrastruktūru, izveidojot to par multimodālu transporta sistēmu, kas savienota ar ostām, palielinot Austrumu–Rietumu transporta koridora caurlaides spējas un samazinot vilcienu kustības ātruma un citu tehniskās ekspluatācijas ierobežojumu daudzumu, kā arī ar efektīvu dzelzceļa sistēmu uzsākt Baltijas valstu savienošanu ar Centrāleiropu (projekts Rail Baltica).
3. Aktivitātes trešās kārtas mērķa grupa ir dzelzceļa kravu nosūtītāji un saņēmēji, kā arī pasažieri.
4. Aktivitātes trešo kārtu īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā.
5. Aktivitātes trešās kārtas ietvaros projektu līdzfinansē no Kohēzijas fonda un finansējuma saņēmēja līdzekļiem. Aktivitātes trešās kārtas ietvaros pieejamais Kohēzijas fonda finansējums ir 78 579 366 lati un finansējuma saņēmēju līdzfinansējums – 13 866 947 lati.
6. Maksimāli pieļaujamā Kohēzijas fonda finansējuma intensitāte ir 85 procenti no kopējām projekta attiecināmajām izmaksām.
7. Atbildīgās iestādes funkcijas veic Satiksmes ministrija. Atbildīgā iestāde:
7.1. īsteno starpniekinstitūcijas funkcijas un atbilstoši kompetencei nodrošina, lai netiktu pārsniegts šo noteikumu 5.punktā minētais aktivitātes īstenošanai pieejamais Kohēzijas fonda finansējuma apmērs;
7.2. nodrošina aktivitātes un projekta uzraudzību un kontroli, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi aktivitātes un projekta līmenī.
II. Prasības projekta iesniedzējam
8. Projekta iesniegumu trešās kārtas aktivitātes ietvaros var iesniegt valsts kapitālsabiedrība, kas pārvalda valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūru un kura atbilst šajos noteikumos noteiktajām prasībām.
9. Projekta iesniedzējs nevar pretendēt uz finansējumu, ja:
9.1. tas atbilst grūtībās nonākuša komersanta statusam. Grūtībās nonācis komersants ir komersants, kuram:
9.1.1. ar tiesas spriedumu ir pasludināts maksātnespējas process vai tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process, ar tiesas lēmumu tiek īstenots ārpustiesas tiesiskās aizsardzības process, tas atrodas sanācijas procesā, tam tiek veikta bankrota procedūra, piemērota izlīguma procedūra vai tā saimnieciskā darbība ir izbeigta;
9.1.2. saskaņā ar pēdējo divu noslēgto finanšu gadu finanšu pārskatiem tam ir novērojamas grūtībās nonākuša saimnieciskās darbības veicēja pazīmes – zaudējumu pieaugums, apgrozījuma samazināšanās, naudas plūsmas samazināšanās, parādu pieaugums, procentu likmju celšanās, gatavās produkcijas krājumu pieaugums, jaudas pārpalikums, zems likviditātes koeficients, krītoša vai nulles aktīvu vērtība;
9.1.3. nav iespēju nosegt zaudējumus no saviem līdzekļiem vai ar līdzekļiem, ko tas spēj iegūt no sava īpašnieka vai kreditoriem, un tas nespēj apturēt zaudējumus, kuri bez valsts iestāžu ārējās iejaukšanās īstermiņā vai vidējā termiņā gandrīz noteikti izraisīs komercsabiedrības nespēju turpināt darbību;
9.2. fiziska persona ar tiesas spriedumu ir atzīta par vainīgu noziedzīgā nodarījumā, kas ir izdarīts projekta iesniedzēja interesēs un skar Latvijas Republikas vai Eiropas Savienības finanšu intereses, un saskaņā ar Krimināllikumu personai ir piemēroti piespiedu ietekmēšanas līdzekļi;
9.3. fiziska persona ar tiesas spriedumu ir atzīta par vainīgu krāpšanā, kukuļošanā, komerciālā uzpirkšanā, dalībā noziedzīgā organizācijā vai citā noziedzīgā nodarījumā, kas ir izdarīts projekta iesniedzēja interesēs un skar Latvijas Republikas vai Eiropas Savienības finanšu intereses, un personai sodāmība nav dzēsta vai noņemta;
9.4. tas citu Eiropas Savienības struktūrfondu vai Kohēzijas fonda projektu īstenošanas laikā tīši maldinājis sadarbības iestādi vai atbildīgo iestādi, sniedzot nepatiesu informāciju saistībā ar minēto projektu īstenošanu;
9.5. tas projekta iesnieguma vērtēšanas gaitā centies iegūt savā rīcībā ierobežotas pieejamības informāciju vai centies ietekmēt komisiju vai atbildīgo iestādi projekta iesnieguma vai citu Eiropas Savienības fondu līdzfinansēto projektu iesniegumu vērtēšanā.
10. Projekta īstenošanai nepieciešamo iepirkumu projekta iesniedzējs veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kas regulē iepirkuma procedūras.
III. Atbalstāmās darbības un attiecināmās izmaksas
11. Aktivitātes trešās kārtas ietvaros atbalstāmās darbības ir jaunas infrastruktūras izveide vai jaunu maršrutu attīstība, vai esošās infrastruktūras rekonstrukcija.
12. Aktivitātes trešās kārtas ietvaros ir attiecināmas šādas izmaksas:
12.1. projekta īstenošanai nepieciešamās zemes un nekustamā īpašuma iegādes izmaksas, bet ne vairāk kā 10 procenti no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām;
12.2. projekta dokumentācijas sagatavošanas izmaksas (inženierizpēte, tehniski ekonomiskais pamatojums, tai skaitā izmaksu un ieguvumu analīze un dokumentācija, kas saistīta ar ietekmes uz vidi novērtējumu);
12.3. projektēšanas izmaksas;
12.4. būvdarbu izmaksas;
12.5. būvniecības uzraudzības izmaksas;
12.6. autoruzraudzības izmaksas;
12.7. būvekspertīžu veikšanas izmaksas;
12.8. pievienotās vērtības nodokļa maksājumi, ja projekta iesniedzējs tos nevar atgūt atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā;
12.9. ar projekta darbībām tieši saistītās obligāto publicitātes pasākumu izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda publicitātes un vizuālās identitātes prasībām;
12.10. neparedzētie izdevumi šo noteikumu 12.4.apakšpunktā minēto izdevumu segšanai, bet ne vairāk kā pieci procenti no projekta tiešajām kopējām attiecināmajām izmaksām.
13. Šo noteikumu 12.2., 12.3., 12.5. un 12.6.apakšpunktā minētās izmaksas kopā nepārsniedz 10 procentus no kopējām attiecināmajām izmaksām.
14. Tiešās attiecināmās izmaksas minētas šo noteikumu 12.1., 12.3., 12.4., 12.5., 12.6. un 12.7.apakšpunktā.
15. Aktivitātes trešās kārtas ietvaros nav attiecināmas šādas izmaksas:
15.1. projekta administrēšanas izmaksas;
15.2. izmaksas, kuras nav pamatotas ar izmaksas attaisnojošiem dokumentiem vai radušās normatīvo aktu prasību neievērošanas dēļ;
15.3. izmaksas, kas nav norādītas šo noteikumu 12.3., 12.4., 12.6., 12.7., 12.8. un 12.9.apakšpunktā vai pārsniedz šo noteikumu 12.1., 12.2., 12.3., 12.5., 12.6. un 12.10.apakšpunktā minēto izmaksu apjoma ierobežojumu;
15.4. izmaksas, kas radušās, pamatojoties uz noslēgtu darba līgumu.
16. Projektā var iekļaut tikai šo noteikumu 12. un 15.punktā minētās izmaksas.
17. Projekta ietvaros radušās izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst projekta īstenošanas kārtībai un ir radušās ne agrāk kā 2006.gada 24.oktobrī.
IV. Projektu iesniegumu atlases izsludināšana un projektu iesniegumu iesniegšana
18. Projektu iesniegumu atlasi uzsāk ne vēlāk kā mēneša laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās.
19. Atbildīgā iestāde nosūta projekta iesniedzējam uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu. Uzaicinājumā ietver informāciju par ierobežoto projektu iesniegumu atlasi, norādot aktivitātes nosaukumu, pieejamo finansējumu, projektu iesniegumu iesniegšanas sākuma un beigu termiņu, plānotos informatīvos pasākumus, jautājumu iesniegšanas iespējas, atbildīgās amatpersonas, kontaktinformāciju, kā arī citu informāciju, kas saistīta ar projekta iesnieguma iesniegšanu.
20. Projekta iesniedzējs iesniedz projekta iesniegumu atbildīgajā iestādē uzaicinājumā norādītajā termiņā, kas nav īsāks par 15 dienām no uzaicinājuma nosūtīšanas dienas.
21. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumu atbildīgajā iestādē var iesniegt vienā no šādiem veidiem:
21.1. papīra formā, iesniedzot personīgi vai nosūtot pa pastu;
21.2. elektroniska dokumenta veidā, nosūtot pa elektronisko pastu vai izmantojot iestādes pārziņā esošās speciālās tiešsaistes formas.
22. Ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniska dokumenta veidā, to sagatavo atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu, pievieno visus noteiktos pavaddokumentus, paraksta ar drošu elektronisko parakstu un apliecina ar laika zīmogu.
23. Ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā, to iesniedz divos eksemplāros (oriģinālu un kopiju) un pievieno elektronisko versiju elektroniski nepārrakstāmā datu nesējā. Elektroniski nepārrakstāmā datu nesējā ievietotos dokumentus noformē MS Word un MS Excel datņu formātā.
24. Projekta iesniedzējs pārliecinās, ka projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši noteiktajām prasībām un tajā ir iekļauti visi nepieciešamie pielikumi un pavaddokumenti.
25. Ja projekta iesniegumu iesniedz personīgi, par tā iesniegšanas laiku uzskata atbildīgās iestādes zīmogā norādīto saņemšanas datumu un laiku.
26. Ja projekta iesniegumu nosūta pa pastu, par tā iesniegšanas datumu uzskata pasta zīmogā norādīto nosūtīšanas datumu.
27. Ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniska dokumenta veidā, sūtot pa elektronisko pastu vai izmantojot iestādes pārziņā esošās speciālās tiešsaistes formas, par tā iesniegšanas brīdi uzskata laiku, kad tas ir nosūtīts.
28. Atbildīgā iestāde reģistrē saņemto projekta iesniegumu tā saņemšanas dienā un piešķir tam identifikācijas numuru. Apliecinājumu par projekta iesnieguma saņemšanu atbildīgā iestāde projekta iesniedzēja pārstāvim vai pilnvarotajai personai izsniedz personīgi, nosūta pa pastu vai nosūta elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu).
29. Projekta iesniegumu noformē latviešu valodā datorrakstā atbilstoši šo noteikumu 1.pielikumam.
30. Projekta iesniegumā finanšu aprēķinu veic latos.
31. Projekta iesniegumu paraksta projekta iesniedzēja pārstāvis, kuram ir paraksta tiesības, vai pilnvarota persona. Ja projekta iesniegumu paraksta pilnvarotā persona, kopā ar projekta iesniegumu iesniedz attiecīgu pilnvaru.
32. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumam pievieno pavaddokumentu oriģinālus vai kopijas, kuru atbilstība oriģinālam ir apliecināta normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
33. Projekta iesniegumam pievieno šādus dokumentus:
33.1. kredītiestādes garantijas vēstules kopiju vai projekta iesniedzēja lēmumu, kas apliecina iespēju piesaistīt kredītresursus projekta īstenošanai nepieciešamajā apjomā, ja projektu paredzēts īstenot par aizņemtiem līdzekļiem;
33.2. projekta vadības grupā nodarbināto dzīvesgaitas aprakstus (CV);
33.3. tehniski ekonomisko pamatojumu, kurā ietverti projekta izmaksu un ieguvumu analīzes aprēķini un jutīguma un risku analīzes aprēķini, kā arī aprēķinus pamatojošos dokumentus;
33.4. dokumentus, kas norādīti projekta iesniegumā;
33.5. cita veida informāciju, kas, pēc projekta iesniedzēja uzskatiem, ir būtiska lēmuma pieņemšanai (piemēram, aprēķini, kartes, shēmas).
V. Projektu iesniegumu vērtēšana un lēmumu pieņemšana
34. Aktivitātes trešās kārtas ietvaros iesniegto projektu iesniegumu vērtēšanu nodrošina atbildīgā iestāde, izveidojot vērtēšanas komisiju.
35. Vērtēšanas komisijas sastāvā iekļauj atbildīgās iestādes pārstāvjus, kuriem ir balsstiesības. Vērtēšanas komisijas sēdēs novērotāja statusā var piedalīties vadošās iestādes pārstāvji bez balsstiesībām. Vērtēšanas komisijas sēdēs var pieaicināt vienu vai vairākus ekspertus bez balsstiesībām.
36. Vērtēšanas komisijas darbību nosaka atbildīgās iestādes vadītāja apstiprināts nolikums.
37. Uzsākot darbu, komisijas locekļi, eksperti un novērotāji paraksta apliecinājumu, ka:
37.1. komisijas sēžu laikā iegūto informāciju un dokumentu saturu neizpaudīs trešajām personām;
37.2. viņu darbībā nav tādu apstākļu, kuru dēļ viņi varētu pārkāpt normatīvajos aktos par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadību noteiktos ierobežojumus Eiropas Savienības struktūrfondu vadībā iesaistītajai personai, un nav tādu apstākļu, kuru dēļ varētu uzskatīt, ka viņi ir ieinteresēti konkrēta projekta iesniedzēja iesniegtā projekta iesnieguma apstiprināšanā vai noraidīšanā.
38. Projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šo noteikumu 2.pielikumā minētajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem, ievērojot atbildīgās iestādes izstrādāto un apstiprināto projektu iesniegumu vērtēšanas kārtību un normatīvos aktus par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadību, īstenošanu un īstenošanas uzraudzību, kā arī izmantojot projekta iesnieguma vērtēšanas metodiku.
39. Projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 2.pielikuma 1. un 2.daļā minētajiem vērtēšanas kritērijiem vērtē ar "Jā" (atbilst) vai "Nē" (neatbilst), bet atbilstību šo noteikumu 2.pielikuma 3.daļā minētajiem vērtēšanas kritērijiem – ar "Jā" (atbilst) vai "Nē" (neatbilst), vai piešķirot noteiktu punktu skaitu.
40. Lai noteiktu iegūto punktu skaitu par šo noteikumu 2.pielikuma 3.1.apakšpunktā minēto kritēriju, punktu skaitu reizina ar kritērija īpatsvara procentam atbilstošu skaitli.
41. Projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 2.pielikuma 4.daļā minētajiem vērtēšanas kritērijiem vērtē ar "Jā" (atbilst) vai "Nē" (neatbilst).
42. Atbildīgā iestāde projekta iesniegumu apstiprina, ja tas atbilst visiem šo noteikumu 2.pielikumā minētajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem.
43. Atbildīgā iestāde projekta iesniegumu apstiprina ar nosacījumu, ja projekta iesniegumu nepieciešams precizēt atbilstoši kādam no šo noteikumu 2.pielikuma 1. un 2.daļā minētajiem vērtēšanas kritērijiem, kas pieļauj projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu.
44. Atbildīgā iestāde projekta iesniegumu noraida, ja tas neatbilst kādam no šo noteikumu 2.pielikumā minētajiem vērtēšanas kritērijiem, kas nepieļauj projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu.
45. Lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu atbildīgā iestāde piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas paziņo projekta iesniedzējam.
46. Lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietverto nosacījumu izpildi projekta iesnieguma iesniedzējs nodrošina 15 darbdienu laikā pēc lēmuma paziņošanas.
47. Piecu darbdienu laikā pēc nosacījumu izpildi apliecinošo dokumentu saņemšanas komisija izvērtē lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietverto nosacījumu izpildi un atbildīgā iestāde sagatavo attiecīgu atzinumu.
48. Ja projekta iesniedzējs ir izpildījis lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietvertos nosacījumus, projekta iesniegums ir uzskatāms par apstiprinātu un atbildīgā iestāde piecu darbdienu laikā pēc šo noteikumu 46.punktā minētā termiņa beigām nosūta projekta iesniedzējam pozitīvu atzinumu par minēto nosacījumu izpildi.
49. Ja lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietvertie nosacījumi nav izpildīti vai nav izpildīti šo noteikumu 46.punktā minētajā termiņā, atbildīgā iestāde piecu darbdienu laikā pēc šo noteikumu 47.punktā minētā termiņa beigām nosūta projekta iesniedzējam negatīvu atzinumu.
50. Atbildīgā iestāde publicē informāciju par apstiprināto projekta iesniegumu Satiksmes ministrijas mājaslapā internetā (www.sam.gov.lv).
51. Pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas atbildīgā iestāde ar projekta iesnieguma iesniedzēju noslēdz līgumu par projekta īstenošanu.
VI. Projektu īstenošanas un finansējuma saņemšanas nosacījumi
52. Līgumā par projekta īstenošanu, kas noslēgts starp atbildīgo iestādi un finansējuma saņēmēju, atbildīgā iestāde norāda iepirkuma procedūras uzsākšanas termiņu (ja iepirkuma procedūra nav uzsākta agrāk) un maksājuma pieprasījuma sagatavošanas un Eiropas Savienības fonda finansējuma saņēmēja izdevumu atmaksas veidu. Maksājuma pieprasījumu var sagatavot un izdevumus var atmaksāt latos vai euro.
53. Grozījumus projektā veic atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu, ciktāl šajos noteikumos nav noteikts citādi.
54. Projektu īsteno līdz 2015.gada 31.decembrim.
55. Ja projekta īstenošanas laikā rodas neattiecināmie izdevumi vai izmaksas, kas pārsniedz līgumā par projekta īstenošanu paredzētās attiecināmās izmaksas, finansējuma saņēmējs tās sedz no saviem līdzekļiem un uzskaita saskaņā ar līgumu par projekta īstenošanu.
56. Finansējuma saņēmējs sniedz atbildīgajai iestādei (projekta īstenošanas laikā un septiņus gadus pēc projekta īstenošanas) pilnu informāciju par projekta īstenošanu (tai skaitā projekta īstenošanas pārskatus un pārskatus pēc projekta īstenošanas).
57. Projekta īstenošanas laikā un projekta īstenošanas rezultātā izveidotās infrastruktūras izmantošanas laikā (20 gadus pēc izveidotās infrastruktūras pieņemšanas ekspluatācijā) finansējuma saņēmējs vismaz reizi gadā iesniedz Satiksmes ministrijā pārskatu par infrastruktūras izmantošanu.
58. Finansējuma saņēmējs savā mājaslapā internetā ievieto aktuālu informāciju par projekta īstenošanas gaitu.
59. Pēc līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas atbildīgā iestāde, ja tai ir pieejami valsts budžeta līdzekļi, nodrošina finansējuma saņēmējam avansa maksājumu atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā paredzami valsts budžeta līdzekļi Eiropas Savienības fonda līdzfinansēto projektu īstenošanai, kā arī maksājumu veikšana un izdevumu deklarācijas sagatavošana.
60. Ja aktivitātes trešās kārtas ietvaros kādā projektā ir konstatēta neatbilstība vai tiek izbeigts līgums par projekta īstenošanu, attiecīgais finansējums neatbilstoši veikto izdevumu apmērā vai atbilstoši summai, kas paredzēta līguma vai vienošanās izbeigšanas gadījumā, nevar tikt novirzīts jaunu projektu īstenošanai vai papildu darbību finansēšanai esošā projekta ietvaros.
61. Atbildīgā iestāde trīs gadus pēc projekta īstenošanas, bet ne vēlāk kā līdz darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" īstenošanas beigu termiņam nodrošina projekta radīto ieņēmumu uzraudzību, tajā skaitā to ieņēmumu atgūšanu vai ieturēšanu, kas netika ņemti vērā, aprēķinot projektam pieejamā Kohēzijas fonda un Latvijas valsts budžeta finansējuma apjomu.
62. Šo noteikumu 52.punktā paredzēto maksājuma pieprasījumu var sagatavot un izdevumus atmaksāt latos līdz 2013.gada 31.decembrim.
Ministru prezidents Valdis Dombrovskis
Satiksmes ministrs Anrijs Matīss
Satiksmes ministrijas iesniegtajā redakcijā
1.pielikums
Ministru kabineta
2013.gada 13.augusta
noteikumiem Nr.587
A daļa
|
|||
|
|||
Kohēzijas fonda
|
|||
Projekta nosaukums: | |||
Darbības programmas 2007.–2013.gadam nosaukums: |
3. Infrastruktūra un pakalpojumi. |
||
Prioritātes numurs un nosaukums: |
3.3. Eiropas nozīmes transporta tīklu attīstība un ilgtspējīga transporta veicināšana. |
||
Pasākuma numurs un nosaukums: |
3.3.1. Liela mēroga transporta infrastruktūras uzlabojumi un attīstība. |
||
Aktivitātes numurs un nosaukums: |
3.3.1.2. TEN-T dzelzceļa posmu rekonstrukcija un attīstība (Austrumu-Rietumu dzelzceļa koridora infrastruktūras attīstība un Rail Baltica). |
||
Apakšaktivitātes numurs un nosaukums: |
– – |
||
Projekta iesniedzējs: | |||
Aizpilda atbildīgā iestāde: |
|||
Projekta identifikācijas Nr.: | |||
Projekta iesniegšanas datums: | |||
Projektu atlases veids: ierobežota atklāta |
|||
1. Sadaļa – Pamatinformācija par projekta iesniedzēju |
Projekta iesniedzējs:
1.1. Nosaukums: | |
1.2. Reģistrācijas numurs: | |
1.3. Nodokļu maksātāja reģistrācijas numurs: | |
1.4. Juridiskā adrese: | Iela, mājas Nr. |
Pilsēta, rajons | |
Valsts | |
Pasta indekss |
1.5. Kontaktpersonas: |
Tālrunis: |
Fakss: |
E-pasts: |
Atbildīgā persona: | |||
Vārds, uzvārds |
|||
Ieņemamais amats |
|||
Kontaktpersona: | |||
Vārds, uzvārds |
|||
Ieņemamais amats |
1.6. Projekta iesniedzēja tips:
Kods |
Nosaukums | ||
X |
I-8 |
Valsts akciju sabiedrība |
1.7. Projekta iesniedzēja Vispārējās ekonomiskās darbības klasifikācijas NACE kods (lūdzam ierakstīt atbilstošo):
kods |
nosaukums |
2. Sadaļa – Projekta apraksts |
2.1. Projekta mērķis un kopsavilkums par Kohēzijas fonda projekta ietvaros veicamajām darbībām (minētā informācija Informācijas atklātības likumā noteiktajā kārtībā un apjomā būs pieejama pēc tam, kad būs stājies spēkā lēmums par Kohēzijas fonda projekta iesniegumu):
2.2. Projekta īstenošanas vieta (lūdzam aizpildīt tabulu):
Projekta īstenošanas vietas adrese (ja iespējams norādīt): | ||
Pašvaldība: | ||
Plānošanas reģions (atzīmēt): | Kurzeme | |
Latgale | ||
Zemgale | ||
Vidzeme | ||
Rīga |
Lūdzam pievienot projekta iesniegumam informāciju par projekta izvietojumu dabā (karti).
2.3. Projekta klasifikācija (lūdzam norādīt projekta saturam atbilstošo Vispārējās ekonomiskās darbības klasifikācijas NACE kodu):
kods |
nosaukums |
2.4. Projekta nepieciešamības pamatojums, konstatētās problēmas apraksts un problēmas risinājumi:
2.4.1. Vai projekts nodrošina dzelzceļa koridora jaudas palielināšanu vietās, kur iecirkņa caurlaides spēja neatbilst prognozētajam pārvadājuma apjomam? (lūdzam atzīmēt atbilstošo):
jā;
nē.
Ja atbilde ir "jā", lūdzam sniegt skaidrojumu, kādā veidā projekts nodrošina dzelzceļa koridora jaudas palielināšanu vietās, kur iecirkņa caurlaides spēja neatbilst prognozētajam pārvadājuma apjomam:
2.4.2. Vai projekts ir nepieciešams citu projektu attīstībai, lai nodrošinātu sabalansētu transporta sistēmas attīstību? (lūdzam atzīmēt atbilstošo):
jā;
nē.
Ja atbilde ir "jā", lūdzam sniegt skaidrojumu, kādēļ projekts ir nepieciešams citu projektu attīstībai, lai nodrošinātu sabalansētu transporta sistēmas attīstību:
2.4.3. Kādā maršrutā atrodas projekts? (lūdzam atzīmēt atbilstošo):
projekts atrodas maršrutā Austrumu – Rietumu transporta koridorā;
projekts atrodas "Rail Baltica" maršrutā Latvijas Republikas teritorijā.
2.4.4. Vai projekts paredz jaunas infrastruktūras izveidi vai jaunu maršrutu attīstību, vai esošās infrastruktūras uzlabošanu? (lūdzam atzīmēt atbilstošo):
jā;
nē.
Ja atbilde ir "jā", lūdzam sniegt skaidrojumu, kādā veidā projekta nodrošinās jaunas infrastruktūras izveidi vai jaunu maršrutu attīstību:
2.5. Aprakstīt plānotās projekta aktivitātes:
Nr. |
Aktivitātes nosaukums |
Aktivitātes īss apraksts |
2.6. Sasniedzamie rezultāti aktivitāšu ietvaros:
Aktivitātes Nr.* |
Projekta aktivitātes nosaukums |
Rezultāts |
Rezultāts skaitliskā izteiksmē |
|
Skaits |
Mērvienība |
|||
*Aktivitātēm jāsakrīt ar projekta īstenošanas laika grafikā (B daļa) norādītajām. Vienai aktivitātei var būt vairāki rezultāti.
2.7. Aprakstīt projekta atbilstību aktivitātes mērķim - attīstīt kvalitatīvu, kopējā Eirāzijas transporta sistēmā integrēta dzelzceļa transporta infrastruktūru, izveidojot to par multimodālu transporta sistēmu, kas savienota ar ostām, palielinot Austrumu-Rietumu transporta koridora caurlaides spējas un samazinot vilcienu kustības ātruma un citu tehniskās ekspluatācijas ierobežojumu daudzumu, kā arī uzsākt Baltijas valstu savienošanu ar Centrāleiropu ar efektīvu dzelzceļa sistēmu (projekts Rail Baltica):
2.8. Projektā sasniedzamie uzraudzības rādītāji (lūdzam aizpildīt tabulas):
2.8.1. Iznākuma rādītāji (projektiem, kuriem tiks izbūvēts sliežu ceļš, noteikti jānorāda izbūvētā TEN dzelzceļa kopgarumu 2015.gadā, pārējiem projektiem var izmantot citus iznākuma rādītājus):
Nr. |
Rādītāja nosaukums |
Skaits |
Mērvienība |
1. |
|||
2. |
|||
3. |
2.8.2. Rezultāta rādītāji (projektiem, kuriem tiks izbūvēts sliežu ceļš, noteikti jānorāda dzelzceļa posma caurlaides spēja miljonos tonnu 2015.gadā, savukārt, projektiem, kuriem tiks veikta dzelzceļa mezgla rekonstrukcija, noteikti jānorāda dzelzceļa mezgla staciju pārstrādes spēju miljonos tonnu 2015.gadā, pārējiem projektiem var izmantot citus rezultāta rādītājus):
Nr. |
Rādītāja nosaukums |
Skaits |
Mērvienība |
1. |
|||
2. |
|||
3. |
3. Sadaļa – Projekta īstenošana |
3.1. Raksturot projekta vadības, ieviešanas un uzraudzības shēmu:
3.2. Raksturot projekta ieviešanai nepieciešamos resursus (iesaistāmā personāla skaits, kvalifikācija un pienākumi, pieejamā materiāli tehniskā bāze):
3.3. Raksturot projekta vadības personāla pieredzi, projekta vadības kapacitāti, profesionālās un tehniskās zināšanas:
3.4. Plānotais kopējais projekta īstenošanas ilgums:
(pilnos mēnešos) |
3.5. Norādīt projekta pabeigšanas datumu (norādīt gadu un mēnesi):
3.6. Projekta īstenošanas laika grafiks (aizpildīt B daļas tabulu).
3.7. Projekta rezultātu ilgtspēja - lūdzam aprakstīt, kā tiks nodrošināta objekta uzturēšana pēc projekta pabeigšanas (projekta iesniegums tiks apstiprināts, ja tiks nodrošināta projekta rezultātu ilgtspēja un objekta uzturēšanas vismaz 20 gadus pēc projekta īstenošanas):
4. sadaļa – Publicitāte |
4.1. Projekta informācijas un publicitātes pasākumu veidi:
Plāksne telpās | ||||
Preses relīzes | ||||
Informēšana masu medijos | ||||
Lielformāta informācijas stendi | ||||
Informācijas plāksnes | ||||
Informācija mājas lapā internetā | ||||
Citi (lūdzu norādīt) |
4.2. Raksturot pasākumus, kas tiks īstenoti, lai izpildītu Eiropas Savienības prasības attiecībā uz projekta publicitāti:
5. sadaļa – saskaņa ar horizontālajām prioritātēm |
5.1. Projekta ietekme uz horizontālo prioritāti "Vienlīdzīgas iespējas".
5.1.1. Vai īstenojot projektu tiks ņemtas vērā Latvijas Republikas normatīvo aktu prasības dzelzceļa un būvniecības jomā un labās prakses piemēri attiecībā uz vides pieejamību personām ar funkcionāliem traucējumiem? (lūdzam atzīmēt atbilstošo):
jā;
nē.
Lūdzam raksturot, kādi pasākumi tiks veikti, lai projekta īstenošanas rezultātā nodrošinātu vides pieejamību personām ar funkcionāliem traucējumiem (ja attiecas):
5.2. Projekta ietekme uz horizontālo prioritāti "Ilgtspējīga attīstība".
5.2.1. Vai īstenojot projektu tiks novērsta vai samazināta negatīvā ietekme uz vides kvalitāti? (lūdzam atzīmēt atbilstošo):
jā;
nē.
Lūdzam raksturot, kādi pasākumi tiks veikti, lai īstenojot projektu tiktu novērsta vai samazināta negatīvā ietekme uz vides kvalitāti:
6. sadaļa – Projekta ietekme uz vidi |
6.1. Projektā paredzēto darbību atbilstība likuma “Par ietekmes uz vidi novērtējumu" noteiktajām darbības izvērtēšanas prasībām:
izvērtējums nav nepieciešams;
nepieciešams sākotnējais ietekmes uz vidi izvērtējums;
nepieciešams ietekmes uz vidi novērtējums.
6.2 Ja 6.1.punktā norādīts, ka izvērtējums nav nepieciešams, sniegt pamatojumu norādītajai atbilstībai ar atsaucēm uz normatīvajiem aktiem, kas regulē ietekmes uz vidi novērtējuma jomu:
6.3. Ja 6.1.punktā norādīts, ka nepieciešams sākotnējais ietekmes uz vidi izvērtējums vai ietekmes uz vidi novērtējums, pievienot raksturojumu*:
Iesniegumam jāpievieno Vides pārraudzības valsts biroja lēmumu par IVN nepiemērošanu vai atzinumu par IVN noslēguma ziņojumu.
7. Sadaļa – Projekta izmaksas un finansēšanas avoti |
7.1. Projekta finansēšanas plāns (aizpildīt C daļas tabulu).
7.2. Projekta budžeta kopsavilkums, tai skaitā indikatīvais projekta izmaksu plāns (aizpildīt D daļas tabulu).
7.3. Vai projektam ir veikta izmaksu un ieguvumu analīze? (lūdzam atzīmēt atbilstošo):
jā;
nē.
Ja atbilde uz 7.3. jautājumu ir "jā", lūdzam aizpildīt tabulu:
Projekta izmaksu un ieguvumu analīzē izmantotā
reālā finansiālā diskonta likme = ...% Projekta izmaksu un ieguvumu analīzē izmantotā sociālā diskonta likme = ...% Projekta ekonomiskā neto pašreizējā vērtība ENPV = .... Projekta ekonomiskā ienesīguma norma ERR=...% |
7.4. Izdevumu-ieguvumu analīzes galvenie secinājumi:
7.4.1. Finanšu analīzē izmantotie galvenie elementi un parametri (norāda projektiem, no kuriem gūst ieņēmumus, ja to kopējā attiecināmo izdevumu summa pārsniedz 200 000 eiro, saskaņā Komisijas 2006.gada 8.decembra Regulas (EK) Nr.1826/2006 XXI pielikuma E.1.2.sadaļā norādīto tabulu).
7.4.2. Galvenie finanšu analīzes rezultāti (norāda projektiem, no kuriem gūst ieņēmumus, ja to kopējā attiecināmo izdevumu summa pārsniedz 200 000 eiro, saskaņā Komisijas 2006.gada 8.decembra Regulas (EK) Nr.1826/2006 XXI pielikuma E.1.3.sadaļā norādīto tabulu).
7.4. Vai projektam ir veikta jūtīguma un risku analīze? (lūdzam atzīmēt atbilstošo):
jā;
nē.
7.5. Vai projekta iesniegumā iekļautie izdevumi atbilst Ministru kabineta noteikumos par aktivitātes īstenošanu noteiktajām izmaksām un to apjomiem, projekta izmaksās ietvertas visas projekta īstenošanai nepieciešamās izmaksas un plānotās projekta izmaksas ir samērīgas un pamatotas attiecībā pret sagaidāmajiem rezultātiem, atbilst faktiskajām izmaksām nozarē projekta iesnieguma iesniegšanas brīdī? (lūdzam atzīmēt atbilstošo):
jā;
nē.
8. Sadaļa – Apliecinājums |
Es, apakšā parakstījies (-usies), projekta iesniedzēja |
||
projekta iesniedzēja nosaukums |
||
atbildīgā amatpersona, | ||
vārds, uzvārds |
||
amata nosaukums |
||
apliecinu, ka uz projekta iesnieguma iesniegšanas brīdi, | ||
dd/mm/gggg |
• projekta iesniedzējs nav pasludināts par maksātnespējīgu, neatrodas likvidācijas stadijā un tā saimnieciskā darbība nav apturēta vai pārtraukta;
• projekta iesniedzējam nav nodokļu un valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu;
• projekta iesniedzējam ar tiesas spriedumu nav pasludināts maksātnespējas process, ar tiesas spriedumu netiek īstenots tiesiskās aizsardzības process, ar tiesas lēmumu netiek īstenots ārpustiesas tiesiskās aizsardzības process, projekta iesniedzējs neatrodas sanācijas procesā, tam netiek veikta bankrota procedūra, nav piemērots izlīgums, tā saimnieciskā darbība nav izbeigta, saskaņā ar komercreģistrā pieejamo informāciju tas neatrodas likvidācijas procesā, kā arī saskaņā ar pēdējo divu noslēgto finanšu gadu finanšu pārskatiem tam nav novērojamas grūtībās nonākuša saimnieciskās darbības veicēja pazīmes;
• projekta iesniedzējs nav sodīts par Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 189.2 panta trešajā daļā minētā administratīvā pārkāpuma vai Krimināllikuma 280.panta otrajā daļā minētā noziedzīgā nodarījuma izdarīšanu vai tam nav piemēroti piespiedu ietekmēšanas līdzekļi (ja projekta iesniedzējs ir privāto tiesību juridiska persona) par minētā noziedzīgā nodarījuma izdarīšanu;
• projekta iesniedzējam ir atbilstošs juridiskais statuss;
• projekta iesniedzējam ir atbilstošs pamatdarbības veids;
• projekta iesniedzēja rīcībā ir pietiekami un stabili finanšu resursi, lai nodrošinātu nacionālo līdzfinansējumu;
• projekta iesniegumā un tā pielikumos iekļautā informācija atbilst patiesībai un projekta īstenošanai pieprasītais Kohēzijas fonda līdzfinansējums tiks izmantots saskaņā ar projekta iesnieguma aprakstu;
• projekta iesniedzējs citu Eiropas Savienības struktūrfondu vai Kohēzijas fonda projektu īstenošanas laikā nav tīši maldinājis sadarbības iestādi vai atbildīgo iestādi, sniedzot nepatiesu informāciju saistībā ar minēto projektu īstenošanu".
• nav zināmu iemeslu, kādēļ šis projekts nevarētu tikt īstenots vai varētu tikt aizkavēta tā īstenošana, un apstiprinu, ka projektā noteiktās saistības iespējams veikt normatīvajos aktos par attiecīgās Eiropas Savienības fonda aktivitātes īstenošanu noteiktajos termiņos;
• tieši šis projekts netiek un nav ticis finansēts vai līdzfinansēts no citiem Eiropas Savienības finanšu avotiem, kā arī valsts un pašvaldību budžeta līdzekļiem, kā arī projekta ietvaros plānotās darbības nepārklājas ar darbībām, kas tiek finansētas citu Eiropas Savienības fondu aktivitāšu un citu finanšu instrumentu ietvaros;
• projekta apstiprinājuma gadījumā tieši šis projekta iesniegums netiks iesniegts finansēšanai vai līdzfinansēšanai no citiem Eiropas Savienības finanšu avotiem, kā arī valsts un pašvaldību budžeta līdzekļiem;
• projekts neatbilst komercdarbības atbalsta kontroli reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktajām atbalsta pazīmēm;
• projekta realizācijai nepieciešamā zeme ir projekta iesniedzēja īpašumā vai valdījumā vismaz piecus gadus pēc projekta īstenošanas.
Apņemos nodrošināt finansējumu no saviem līdzekļiem projekta izmaksu pieauguma gadījumā.
Apzinos, ka projektu var neapstiprināt līdzfinansēšanai no Kohēzijas fonda, ja projekta iesniegums, ieskaitot šo sadaļu, nav pilnībā un kvalitatīvi aizpildīts, kā arī, ja normatīvajos aktos par attiecīgās Eiropas Savienības fonda aktivitātes īstenošanu plānotais Kohēzijas fonda finansējums (kārtējam gadam/plānošanas periodam) projekta apstiprināšanas brīdī ir izlietots.
Apzinos, ka nepatiesas apliecinājumā sniegtās informācijas gadījumā administratīva un finansiāla rakstura sankcijas var tikt uzsāktas gan pret mani, gan arī pret augstākminēto juridisko personu – projekta iesniedzēju.
Apliecinu, ka projekta iesniegumam pievienotās kopijas atbilst manā rīcībā esošiem dokumentu oriģināliem un projekta iesnieguma kopijas un elektroniskā versija atbilst iesniegtā projekta iesnieguma oriģinālam.
Paraksts: | |||
Datums: | |||
dd/mm/gggg |
|||
Zīmoga vieta |
Dokumenta rekvizītus "Paraksts", "Datums" un "Zīmoga vieta" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir noformēts atbilstoši elektronisko dokumentu noformēšanai normatīvajos aktos noteiktajām prasībām.
B daļa
Projekta īstenošanas laika grafiks:
Atbilstošās aktivitātes Nr. * |
Projekta īstenošanas laika grafiks (ceturkšņos) |
|||||||||||
2013 |
2014 |
2015 |
||||||||||
1.** |
2. |
3. |
4. |
1. |
2. |
3. |
4. |
1. |
2. |
3. |
4. |
|
* Jāsakrīt ar 2.5.punkta tabulā norādīto aktivitāšu numuriem.
**Laika grafikā attiecīgā gada kvartāla "lodziņā" norādīt arī konkrētu aktivitātes uzsākšanas un pabeigšanas mēnesi.
C Daļa
Finansēšanas plāns, LVL:
Gads |
Kopējās izmaksas |
Neattiecināmās izmaksas |
Kopējās attiecināmās izmaksas |
Kopējās attiecināmās izmaksas |
Publiskās izmaksas |
||||||||||
Publiskās attiecināmās izmaksas |
Privātās attiecināmās izmaksas |
KF finansējums |
Pārējais finansējums |
||||||||||||
Attiecināmais valsts budžeta finansējums |
Valsts budžeta dotācija pašvaldībām |
Attiecināmais pašvaldības budžeta finansējums |
Cits publiskais finansējums (VBP)* |
||||||||||||
% |
% |
% |
% |
% |
|||||||||||
1=2+3 |
2 |
3=4+5 |
4=6+8+10+12+14 |
5 |
6 |
7=6/3 |
8 |
9=8/3 |
10 |
11=10/3 |
12 |
13=12/3 |
14 |
15=14/3 |
|
2013 |
|||||||||||||||
2014 |
|||||||||||||||
2015 |
|||||||||||||||
Kopā |
D daļa
Projekta budžeta kopsavilkums, tai skaitā indikatīvais projekta izmaksu plāns, LVL:
Nr. |
Izmaksu pozīcijas nosaukums* |
Daudzums |
Kopējā summa |
Izmaksas |
||
LVL |
% |
attiecināmās |
neattiecināmās |
|||
KOPĀ |
* Izmaksu pozīcijas norāda saskaņā ar normatīvajiem aktiem par attiecīgās Eiropas Savienības fonda aktivitātes īstenošanu norādītajām attiecināmo izmaksu pozīcijām.
Satiksmes ministrs Anrijs Matīss
2.pielikums
Ministru kabineta
2013.gada 13.augusta
noteikumiem Nr.587
Projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji
1. ADMINISTRATĪVIE KRITĒRIJI |
Vērtēšanas sistēma |
Kritērija ietekme uz lēmuma pieņemšanu (P*, N**) |
||
Jā/Nē |
||||
1.1. | Projekta iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu |
N |
||
1.2. | Projekta iesniegums ir iesniegts atbildīgās iestādes noteiktajā termiņā |
N |
||
1.3. | Projekta iesniegums sagatavots datorrakstā |
N |
||
1.4. | Projekta iesniegums sagatavots latviešu valodā |
P |
||
1.5. | Ir iesniegts projekta iesnieguma oriģināleksemplārs un viena kopija (ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā) |
N |
||
1.6. | Projekta iesnieguma lapas ir numurētas (ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā) |
P |
||
1.7. | Projekta iesnieguma kopija atbilst oriģinālam (ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā) |
P |
||
1.8. | Projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši Ministru kabineta noteikumos par aktivitātes īstenošanu noteiktajai projekta iesnieguma veidlapai |
P |
||
1.9. | Projekta iesniegums ir pilnībā aizpildīts, t.sk. pievienoti pielikumi atbilstoši Ministru kabineta noteikumos par aktivitātes īstenošanu noteiktajam |
P |
||
1.10. | Projekta iesnieguma finansēšanas plāns un budžeta kopsavilkums ir bez aritmētiskām kļūdām |
P |
||
1.11. | Projekta iesniegumā nav neatrunātu labojumu – dzēsumu, aizkrāsojumu, svītrojumu vai papildinājumu |
N |
||
1.12. | Projekta iesniegumu ir parakstījis projekta iesniedzēja institūcijas vadītājs vai tā pilnvarota persona |
N |
||
1.13. | Kohēzijas fonda līdzfinansējuma procentuālais un summārais apjoms ir aprēķināts aritmētiski pareizi |
P |
||
2. ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI | ||||
2.1. Projekta iesniedzēja atbilstības kritēriji |
Vērtēšanas sistēma |
Piezīmes |
||
Jā/Nē |
||||
2.1.1. | Projekta iesniedzējam ar tiesas spriedumu nav pasludināts maksātnespējas process, ar tiesas spriedumu netiek īstenots tiesiskās aizsardzības process, ar tiesas lēmumu netiek īstenots ārpustiesas tiesiskās aizsardzības process, projekta iesniedzējs neatrodas sanācijas procesā, tam netiek veikta bankrota procedūra, nav piemērots izlīgums, tā saimnieciskā darbība nav izbeigta, saskaņā ar komercreģistrā pieejamo informāciju tas neatrodas likvidācijas procesā, kā arī saskaņā ar pēdējo divu noslēgto finanšu gadu finanšu pārskatiem tam nav novērojamas grūtībās nonākuša saimnieciskās darbības veicēja pazīmes |
P |
||
2.1.2. | Projekta iesniedzējam nav nodokļu un valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu |
P |
||
2.1.3. | Projekta iesniedzēja rīcībā ir pietiekami un stabili finanšu resursi, lai nodrošinātu nacionālo līdzfinansējumu projekta īstenošanai |
N |
||
2.1.4. | Projekta iesniedzējs ir apņēmies nodrošināt finansējumu no saviem līdzekļiem projekta izmaksu pieauguma gadījumā |
N |
||
2.1.5. | Projekta iesniegumā ir raksturota projekta vadības, ieviešanas un uzraudzības shēma un tai nepieciešamie resursi (iesaistāmā personāla skaits, kvalifikācija un pienākumi, pieejamā materiāli tehniskā bāze) |
P |
||
2.1.6. | Projekta vadības personālam ir atbilstoša pieredze un pietiekama projekta vadības kapacitāte, profesionālās un tehniskās zināšanas |
P |
||
2.1.7. | Projekta realizācijai nepieciešamā zeme ir projekta iesniedzēja īpašumā vai valdījumā vismaz piecus gadus pēc projekta īstenošanas |
P |
||
2.1.8. | Projekta iesniedzējs nav sodīts par Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 189.2 panta trešajā daļā minētā administratīvā pārkāpuma vai Krimināllikuma 280.panta otrajā daļā minētā noziedzīgā nodarījuma izdarīšanu vai tam nav piemēroti piespiedu ietekmēšanas līdzekļi (ja projekta iesniedzējs ir privāto tiesību juridiska persona) par minētā noziedzīgā nodarījuma izdarīšanu |
N |
||
2.2. Projekta atbilstības kritēriji |
Vērtēšanas sistēma |
Piezīmes |
||
Jā/Nē |
||||
2.2.1. | Projektam ir veikta izmaksu un ieguvumu analīze |
N |
||
2.2.2. | Projekta izmaksu un ieguvumu analīzē ir izmantota reālā finansiālā diskonta likme 5 % un sociālā diskonta likme 5,5 % |
N |
||
2.2.3. | Projekta ekonomiskā neto pašreizējā vērtība ENPV > 0 |
N |
||
2.2.4. | Projekta ekonomiskā ienesīguma norma ERR > 5,5 % |
N |
||
2.2.5. | Projektam ir veikta jutīguma un risku analīze |
N |
||
2.2.6. | Projekta īstenošana tiks pabeigta Ministru kabineta noteikumos par aktivitātes īstenošanu noteiktajā termiņā |
N |
||
2.2.7. | Projekts atbilst aktivitātes mērķim – attīstīt kvalitatīvu, kopējā Eirāzijas transporta sistēmā integrēta dzelzceļa transporta infrastruktūru, izveidojot to par multimodālu transporta sistēmu, kas savienota ar ostām, palielinot Austrumu–Rietumu transporta koridora caurlaides spējas un samazinot vilcienu kustības ātruma un citu tehniskās ekspluatācijas ierobežojumu daudzumu, kā arī ar efektīvu dzelzceļa sistēmu uzsākt Baltijas valstu savienošanu ar Centrāleiropu (projekts Rail Baltica) |
N |
||
2.2.8. | Projekta iesniegumā iekļautās izmaksas atbilst Ministru kabineta noteikumos par aktivitātes īstenošanu noteiktajām izmaksām un to apjomiem, projekta izmaksās ietvertas visas projekta īstenošanai nepieciešamās izmaksas, un plānotās projekta izmaksas ir samērīgas un pamatotas attiecībā pret sagaidāmajiem rezultātiem, atbilst faktiskajām izmaksām nozarē projekta iesnieguma iesniegšanas brīdī |
N |
||
2.2.9. | Projekta iesniegumā plānotie uzraudzības rādītāji ir precīzi definēti un izmērāmi |
N |
||
2.2.10. | Projekts nodrošina dzelzceļa koridora jaudas palielināšanu vietās, kur iecirkņa caurlaides spēja neatbilst prognozētajam pārvadājuma apjomam |
N |
||
2.2.11. | Projekts ir nepieciešams citu projektu attīstībai, lai nodrošinātu sabalansētu transporta sistēmas attīstību |
N |
||
2.2.12. | Projekts tiek īstenots Austrumu–Rietumu transporta koridorā vai arī Rail Baltica maršrutā Latvijas Republikas teritorijā |
N |
||
2.2.13. | Projekta kopējās attiecināmās izmaksas ir vismaz 3 514 020 latu |
N |
||
2.2.14. | Projekts paredz jaunas infrastruktūras izveidi vai jaunu maršrutu attīstību, vai esošās infrastruktūras uzlabošanu |
N |
||
2.2.15. | Projekts netiek un nav ticis finansēts vai līdzfinansēts no citiem Eiropas Savienības finanšu avotiem, kā arī valsts un pašvaldību budžeta līdzekļiem, projekta ietvaros plānotās darbības nepārklājas ar darbībām, kas tiek finansētas citu Eiropas Savienības fondu aktivitāšu un citu finanšu instrumentu ietvaros |
N |
||
2.2.16. | Projekta ietvaros plānotie publicitātes un vizuālās identitātes pasākumi atbilst normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā nodrošina Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda publicitātes un vizuālās identitātes prasības, kā arī publisko informāciju par šo fondu projektiem |
P |
||
2.2.17. | Tiks nodrošināta projekta rezultātu ilgtspēja vismaz 20 gadus pēc projekta īstenošanas |
N |
||
2.2.18. | Tiks nodrošināta objekta uzturēšana vismaz 20 gadus pēc projekta īstenošanas |
N |
||
2.2.19. | Projekta iesniegumā norādītā Kohēzijas fonda atbalsta intensitāte nepārsniedz Ministru kabineta noteikumos par aktivitātes īstenošanu noteikto Kohēzijas fonda atbalsta intensitāti |
P |
||
3. KVALITĀTES KRITĒRIJI |
Vērtēšanas sistēma |
Piezīmes |
||
Punkti vai Jā/Nē |
||||
3.1. | Projekta ekonomiskā ienesīguma norma
ERR ir: (Punkti tiks piešķirti atbilstoši ERR lielumam. Piemēram, ja projekta ERR=6, tad tas šajā kritērijā saņems 6 punktus (6x100)) |
Punktus piešķir atbilstoši ERR lielumam. Kritērija īpatsvars 100 % |
||
3.2. | Īstenojot projektu, tiks ņemtas vērā Latvijas Republikas normatīvo aktu prasības dzelzceļa un būvniecības jomā un labās prakses piemēri attiecībā uz vides pieejamību personām ar funkcionāliem traucējumiem (ja attiecināms) |
N |
||
3.3. | Īstenojot projektu, tiks novērsta vai samazināta negatīvā ietekme uz vides kvalitāti |
N |
||
4. FINANSĒJUMA PIEŠĶIRŠANAS KRITĒRIJS |
Vērtēšanas sistēma |
Piezīmes |
||
Jā/Nē |
||||
4.1. | Projekta iesniegums atbilst 1.1., 1.2., 1.3., 1.5., 1.11., 1.12., 2.1.3., 2.1.4., 2.1.8., 2.2.1., 2.2.2., 2.2.3., 2.2.4., 2.2.5., 2.2.6., 2.2.7., 2.2.8., 2.2.9., 2.2.10., 2.2.11., 2.2.12., 2.2.13., 2.2.14., 2.2.15., 2.2.17., 2.2.18., 3.2., 3.3.vērtēšanas kritērijam, kā arī 3.1.vērtēšanas kritērijā saņēmis kopā vismaz 505 punktus |
N |
||
4.2. | Sarindojot 4.1.kritērijā ar "Jā" novērtētos projektu iesniegumus dilstošā secībā, sākot ar visvairāk punktu ieguvušo, projektu atlases kārtā projekta iesniegumam pietiek finansējuma |
N |
Piezīmes.
* Ja kritērijs neatbilst (N), atbildīgā iestāde pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu.
** Ja kritērijs neatbilst (P), atbildīgā iestāde pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu.
Satiksmes ministrs Anrijs Matīss