• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2001. gada 3. jūlija noteikumi Nr. 298 "Kārtība, kādā pārtraucama sabiedrisko pakalpojumu sniegšana". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 6.07.2001., Nr. 105 https://www.vestnesis.lv/ta/id/26043

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.299

Sabiedrisko pakalpojumu licencēšanas noteikumi

Vēl šajā numurā

06.07.2001., Nr. 105

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 298

Pieņemts: 03.07.2001.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Ministru kabineta noteikumi Nr. 298

Rīgā 2001.gada 3.jūlijā (prot. Nr.31, 61.§)

Kārtība, kādā pārtraucama sabiedrisko pakalpojumu sniegšana

Izdoti saskaņā ar likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" 22.panta piekto daļu

I. Vispārīgais jautājums

1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs var pārtraukt sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu tiem lietotājiem, kuri nav samaksājuši par saņemtajiem sabiedriskajiem pakalpojumiem vai nav izpildījuši citas saistības pret sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju.

II. Sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas pārtraukšana enerģētikā

2. Elektroenerģijas apgādē sabiedriskos pakalpojumus pārtrauc sniegt saskaņā ar Ministru kabineta 1996.gada 22.oktobra noteikumiem Nr.413 "Elektroenerģijas piegādes un lietošanas noteikumi".

3. Gāzes apgādē sabiedriskos pakalpojumus pārtrauc sniegt saskaņā ar Ministru kabineta 1998.gada 20.janvāra noteikumiem Nr.23 "Gāzes piegādes un lietošanas noteikumi".

4. Siltumenerģijas apgādē sabiedriskos pakalpojumus pārtrauc sniegt saskaņā ar Ministru kabineta 1995.gada 28.februāra noteikumiem Nr.41 "Siltumenerģijas piegādes un lietošanas noteikumi".

III. Sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas pārtraukšana telekomunikācijās

5. Telekomunikāciju pakalpojumus sniedz un lietotājs šos pakalpojumus izmanto saskaņā ar sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja un lietotāja noslēgtu līgumu.

6. Sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs var pārtraukt sniegt telekomunikāciju pakalpojumus, par to rakstiski brīdinot lietotāju piecas darbdienas iepriekš, un pieprasīt lietotājam tā saistību izpildes nodrošinājumu (piemēram, galvojumu, noteiktas naudas summas iemaksu), ja ir publicēta oficiāla informācija par lietotāja — juridiskās personas — maksātnespējas procesa, bankrota procedūras vai likvidācijas procesa sākšanu.

7. Ja lietotājs noteiktajā termiņā nesamaksā par telekomunikāciju pakalpojumiem vai nav samaksājis par kādu no saņemtajiem telekomunikāciju pakalpojumiem, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs var pārtraukt sniegt telekomunikāciju pakalpojumus, par to rakstiski brīdinot lietotāju 10 dienas iepriekš. Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja un lietotāja noslēgtajā līgumā paredzētajos gadījumos sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs var pārtraukt sniegt telekomunikāciju pakalpojumus bez iepriekšējas lietotāja brīdināšanas.

8. Ja telekomunikāciju pakalpojumu sniegšanu pārtrauc lietotāja parāda dēļ, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs atjauno telekomunikāciju pakalpojumu sniegšanu piecu darbdienu laikā pēc apliecinājuma saņemšanas par visu paredzēto maksājumu veikšanu ar nosacījumu, ka 10 dienu laikā pēc pakalpojumu sniegšanas pārtraukšanas lietotājs ir samaksājis parādu un pēdējo par saņemtajiem pakalpojumiem izrakstīto un tam nosūtīto rēķinu. Ja minētie maksājumi šajā termiņā nav izdarīti, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs ir tiesīgs lauzt līgumu ar lietotāju. Pakalpojumu sniedzējs lietotāju par to informē rakstiski un parādu piedzen likumā noteiktajā kārtībā.

9. Par laikposmu, kad telekomunikāciju pakalpojumu sniegšana pārtraukta lietotāja parāda dēļ, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs var lietotājam aprēķināt:

9.1. abonēšanas maksu par laiku, kad telekomunikāciju pakalpojumi bija pārtraukti, saglabājot lietotājam abonenta numuru;

9.2. maksu par telekomunikāciju pakalpojumu pārtraukšanu un atjaunošanu.

10. Sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs ir tiesīgs lauzt līgumu ar lietotāju, par to 30 dienas iepriekš nosūtot lietotājam rakstisku paziņojumu, ja:

10.1. sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs nevar turpināt sniegt telekomunikāciju pakalpojumus saskaņā ar normatīvajos aktos noteiktajām prasībām;

10.2. 30 dienu laikā pēc pakalpojumu sniegšanas pārtraukšanas no lietotāja nav saņemts nodrošinājums atbilstoši šo noteikumu 6.punktam.

11. Lietotājam, kurš nav izpildījis šajos noteikumos neparedzētas saistības pret sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju, rakstisks paziņojums par telekomunikāciju pakalpojumu sniegšanas pārtraukšanu vai līguma laušanu nosūtāms 30 dienas iepriekš.

IV. Sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas pārtraukšana pasta nozarē

12. Pasta nozarē šie noteikumi attiecas uz visiem uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām), kas sniedz pasta pakalpojumus un ir noslēguši rakstisku līgumu ar pasta pakalpojumu lietotājiem.

13. Sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs var pārtraukt sniegt pasta pakalpojumus, par to rakstiski brīdinot lietotāju piecas darbdienas iepriekš, un pieprasīt lietotājam tā saistību izpildes nodrošinājumu (piemēram, galvojumu, noteiktas naudas summas iemaksu), ja ir publicēta oficiāla informācija par lietotāja — juridiskās personas — maksātnespējas procesa, bankrota procedūras vai likvidācijas procesa sākšanu.

14. Ja lietotājs noteiktajā termiņā nesamaksā par pasta pakalpojumiem vai nav samaksājis par kādu no saņemtajiem pasta pakalpojumiem, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs ir tiesīgs pārtraukt sniegt pasta pakalpojumus, par to rakstiski brīdinot lietotāju 10 dienas iepriekš.

15. Ja pasta pakalpojumu sniegšanu pārtrauc lietotāja parāda dēļ, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs atjauno pasta pakalpojumu sniegšanu lietotājam piecu darbdienu laikā pēc apliecinājuma saņemšanas par visu paredzēto maksājumu veikšanu ar nosacījumu, ka 10 dienu laikā pēc pakalpojumu pārtraukšanas lietotājs ir samaksājis parādu un līgumā noteikto līgumsodu. Ja minētie maksājumi šajā termiņā nav izdarīti, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs ir tiesīgs lauzt līgumu ar lietotāju. Pakalpojumu sniedzējs lietotāju par to informē rakstiski un parādu piedzen likumā noteiktajā kārtībā.

16. Sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs ir tiesīgs lauzt līgumu ar lietotāju, ja:

16.1. lietotājs neievēro normatīvajos aktos un ar sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju noslēgtajā līgumā noteiktās prasības;

16.2. sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs nevar turpināt sniegt pasta pakalpojumus saskaņā ar normatīvajos aktos noteiktajām prasībām. Šādos gadījumos sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs 30 dienas iepriekš nosūta lietotājam rakstisku paziņojumu;

16.3. 30 dienu laikā pēc pasta pakalpojumu sniegšanas pārtraukšanas no lietotāja nav saņemts nodrošinājums atbilstoši šo noteikumu 13.punktam.

17. Lietotājam, kurš nav izpildījis šajos noteikumos neparedzētas saistības pret sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju, rakstisks paziņojums par pasta pakalpojumu sniegšanas pārtraukšanu vai līguma laušanu nosūtāms 30 dienas iepriekš.

V. Sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas pārtraukšana dzelzceļa transporta nozarē

18. Sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas pārtraukšana dzelzceļa pasažieru pārvadājumos nozīmē pasažiera izsēdināšanu no vilciena.

19. Bērnu vecumā līdz 15 gadiem izsēdināt no vilciena sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs (turpmāk šajā nodaļā — dzelzceļa pārvadātājs) drīkst tikai tādā gadījumā, ja šo bērnu viņš nogādā tuvākajā policijas iecirknī.

20. Pasažieri, kurš atrodas alkohola, narkotisko vai toksisko vielu reibumā un pārkāpj sabiedrisko kārtību, dzelzceļa pārvadātājs var atteikties pārvadāt un var izsēdināt no vilciena jebkurā pasažieru vilcienu kustības sarakstā minētajā stacijā (pieturas punktā), kā arī nodot policijai.

21. Ja pasažiera rokas bagāžā ir atklātas lietas (arī vielas), kuras aizliegts pārvadāt, minēto pasažieri dzelzceļa pārvadātājs var atteikties pārvadāt un var izsēdināt no vilciena jebkurā pasažieru vilcienu kustības sarakstā minētajā stacijā (pieturas punktā).

22. Ja pasažieris slimības dēļ traucē citus pasažierus vai ir bīstams apkārtējo veselībai un viņu vilcienā nav iespējams izolēt no pārējiem pasažieriem, minēto pasažieri dzelzceļa pārvadātājs var atteikties pārvadāt un var izsēdināt no vilciena jebkurā pasažieru vilcienu kustības sarakstā minētajā stacijā (pieturas punktā).

23. Ja pasažieris nevar uzrādīt derīgu biļeti, dokumentu, kas apliecina viņa tiesības braukt ar maksas atlaidēm, vai citu braukšanas tiesības apliecinošu dokumentu, par maksu pārvadājamās rokas bagāžas kvīti, kā arī ja viņš nemaksā naudas sodu, braukšanas maksu un maksu par rokas bagāžas pārvadāšanu, minēto pasažieri dzelzceļa pārvadātājs var atteikties pārvadāt un var izsēdināt no vilciena jebkurā pasažieru vilcienu kustības sarakstā minētajā stacijā (pieturas punktā), kā arī nodot policijai.

24. Publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs ir tiesīgs pārtraukt pakalpojuma — dzelzceļa infrastruktūras izmantošana — sniegšanu pārvadātājam saskaņā ar noslēgto līgumu.

VI. Sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas pārtraukšana ūdensapgādes un kanalizācijas nozarē

25. Sabiedriskos pakalpojumus ūdensapgādes un kanalizācijas nozarē sniedz un lietotājs šos pakalpojumus izmanto saskaņā ar sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja un lietotāja noslēgtu līgumu.

26. Sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs var pārtraukt sniegt ūdensapgādes un kanalizācijas pakalpojumus, par to rakstiski brīdinot lietotāju 10 dienas iepriekš, šādos gadījumos:

26.1. lietotājs ar savu darbību vai bezdarbību traucē vai kavē pakalpojuma sniedzēja darbiniekam piekļūt pie ūdensvada vai kanalizācijas ierīcēm, kā arī kontrolierīcēm (piemēram, ūdens skaitītāja);

26.2. lietotājs nesniedz ūdens patēriņa uzskaitei nepieciešamās ziņas;

26.3. lietotājs ir bojājis vai patvaļīgi regulējis kontrolierīces;

26.4. lietotājs neievēro noteikto ūdens lietošanas un notekūdeņu novadīšanas režīmu;

26.5. lietotājs patvaļīgi pievienojis jaunas ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmas, kā arī ierīkojis nesaskaņotu pieslēgumu, kas neatbilst hidrauliskajiem vai citiem tehniskajiem parametriem.

27. Ja lietotājs par saņemtajiem pakalpojumiem nemaksā līgumā noteiktajā termiņā, pakalpojumu sniedzējs ir tiesīgs pārtraukt sniegt ūdensapgādes un kanalizācijas pakalpojumus, par to rakstiski brīdinot lietotāju 30 dienas iepriekš. Atkārtoti lietotājs tiek rakstiski brīdināts trīs darbdienas pirms pakalpojuma pārtraukšanas.

28. Ja ir publicēta oficiāla informācija par lietotāja — juridiskās personas — maksātnespējas procesa, bankrota procedūras vai likvidācijas procesa sākšanu, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs, lietotāju rakstiski brīdinot 30 dienas iepriekš, ir tiesīgs pārtraukt sniegt ūdensapgādes un kanalizācijas pakalpojumus vai pieprasīt lietotājam tā saistību izpildes nodrošinājumu (piemēram, galvojumu, noteiktas naudas summas iemaksu).

29. Ja lietotājs — fiziskā persona — nemaksā par dzīvojamās telpās saņemtajiem pakalpojumiem, pakalpojuma sniedzējs var samazināt sniegtā pakalpojuma apjomu līdz Pasaules veselības organizācijas noteiktajām minimālajām sanitārajām normām — 25 litri ūdens uz vienu personu diennaktī, par to sastādot attiecīgu aktu. Pakalpojuma sniegšana samazinātā apjomā neatbrīvo lietotāju no pienākuma samaksāt par patērēto ūdeni.

30. Pilnīga ūdensapgādes un kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas pārtraukšana vai ierobežošana pieļaujama vienīgi gadījumos, ja netiek traucēta šo pakalpojumu sniegšana citiem lietotājiem, kuri pilda līguma noteikumus.

31. Ūdensapgādes un kanalizācijas pakalpojumu sniegšanu atjauno pēc saistību pilnīgas nokārtošanas triju darbdienu laikā pēc tam, kad pakalpojumu sniedzējs ir saņēmis vai parakstījis saistību izpildi apliecinošu dokumentu.

32. Lietotājs sedz kanalizācijas pakalpojumu pārtraukšanas un ūdensapgādes samazināšanas vai pārtraukšanas izdevumus, kā arī šo pakalpojumu sniegšanas atjaunošanas izdevumus.

VII. Sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas pārtraukšana sadzīves atkritumu apsaimniekošanā

33. Sabiedriskos pakalpojumus sadzīves atkritumu apsaimniekošanā, izņemot sadzīves atkritumu pārstrādi, sniedz un lietotājs šos pakalpojumus izmanto saskaņā ar sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja un lietotāja noslēgtu līgumu.

34. Ja lietotājs par saņemtajiem pakalpojumiem nemaksā līgumā noteiktajā termiņā, pakalpojumu sniedzējs ir tiesīgs pārtraukt sadzīves atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumus, par to rakstiski brīdinot lietotāju 30 dienas iepriekš. Atkārtoti lietotājs tiek rakstiski brīdināts trīs darbdienas pirms pakalpojumu pārtraukšanas.

35. Sadzīves atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumu sniegšanas pārtraukšana pieļaujama vienīgi gadījumos, ja netiek traucēta šo pakalpojumu sniegšana citiem lietotājiem, kuri pilda līguma noteikumus.

36. Sadzīves atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumu sniegšanu atjauno līgumā noteiktajā laikposmā pēc tam, kad lietotājs ir nokārtojis savas saistības pret pakalpojumu sniedzēju.

37. Lietotājs sedz sadzīves atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumu pārtraukšanas un šo pakalpojumu sniegšanas atjaunošanas izdevumus.

Ministru prezidents A.BĒRZIŅŠ

Ekonomikas ministrs A.Kalvītis

Noteikumi stājas spēkā ar 2001.gada 7.jūliju 

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!