• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Rīgas dome
Republikas pilsētas domes publicē saistošos noteikumus un to paskaidrojuma rakstu. Saistošie noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to publicēšanas, ja tajos nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš.

Pirms republikas pilsētas domes vēlēšanām republikas pilsētu vēlēšanu komisijas publicē reģistrētos deputātu kandidātu sarakstus, pēc vēlēšanām – informāciju par pilsētas domē ievēlētajiem deputātiem.

Rīgas pilsētas izpilddirektors publicē rīkojumus par paaugstinātas ledus bīstamības perioda noteikšanu.

TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Rīgas domes 2013. gada 26. novembra saistošie noteikumi Nr. 77 "Par reklāmu, izkārtņu un citu informatīvo materiālu izvietošanas un afišu stabu un stendu izmantošanas kārtību Rīgā". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 6.01.2014., Nr. 3 https://www.vestnesis.lv/op/2014/3.9

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Rīgas domes saistošie noteikumi Nr.78

Par Rīgas domes 2003.gada 1.jūlija saistošo noteikumu Nr.48 "Īslaicīgas lietošanas būvju – tirdzniecības kiosku un paviljonu, sezonas terašu un nojumju izvietošanas un ekspluatācijas noteikumi" atzīšanu par spēku zaudējušiem

Vēl šajā numurā

06.01.2014., Nr. 3

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Rīgas dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: 77

Pieņemts: 26.11.2013.

OP numurs: 2014/3.9

2014/3.9
RĪKI

Rīgas domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 5 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

Rīgas domes saistošie noteikumi Nr.77

Rīgā 2013.gada 26.novembrī (prot. Nr.15, 14.§)

Par reklāmu, izkārtņu un citu informatīvo materiālu izvietošanas un afišu stabu un stendu izmantošanas kārtību Rīgā

Izdoti saskaņā ar likuma "Par pašvaldībām"
43.panta pirmās daļas 7.punktu, Reklāmas likuma 7.panta trešo daļu un
Ministru kabineta 2012.gada 30.oktobra noteikumu Nr.732 "Kārtība, kādā
saņemama atļauja reklāmas izvietošanai publiskās vietās vai vietās,
kas vērstas pret publisku vietu" 28. un 45.punktu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi nosaka reklāmu, reklāmas objektu, izkārtņu un citu informatīvo materiālu (turpmāk – Reklāma) izvietošanas kārtību, izvietošanas ierobežojumus, afišu stabu un stendu izmantošanas kārtību, kā arī kārtību, kādā veicama Reklāmas izvietošanas uzraudzība un kontrole.

2. Saistošajos noteikumos ir lietoti šādi termini:

2.1. afiša – paziņojums vai reklāmas plakāts par pasākumiem, koncertiem, izrādēm, izstādēm, lekcijām u.tml. ar norādītu pasākuma norises vietu un laiku;

2.2. pašreklāma – reklāma uz tīkla reklāmas objekta, kas informē par iespēju izvietot reklāmu konkrētajā vietā.

3. Šo saistošo noteikumu mērķis ir veidot harmoniski attīstītu pilsētvidi, nosakot Reklāmas izvietošanu, afišu stabu un stendu izmatošanas kārtību un ekspluatācijas prasības publiskās vietās Rīgas pilsētas administratīvajā teritorijā, kā arī vietās, kas vērstas pret publisku vietu.

4. Tiesības izvietot Reklāmu ir visām personām, kas Ministru kabineta noteiktajā kārtībā Rīgas pilsētas būvvaldē (turpmāk – Būvvalde) saņēmušas atļauju Reklāmas izvietošanai, kā arī samaksājušas pašvaldības nodevu par Reklāmas izvietošanu publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu (turpmāk – pašvaldības nodeva). Patvaļīga Reklāmas izvietošana ir aizliegta.

5. Aizliegts izvietot Reklāmu, kas nav realizēta atbilstoši Reklāmas izvietošanas atļaujai pievienotajai, Būvvaldē saskaņotajai skicei vai fotomontāžai, kā arī Reklāmu, kurā nav izpildīti Reklāmas izvietošanas atļaujā norādītie nosacījumi.

6. Aizliegta mehāniski vai korozijas bojātas, notraipītas, krāsojuma vai detaļu izgaismojuma defektus saturošas Reklāmas eksponēšana.

7. Izvietojot jebkāda veida un formas Reklāmu:

7.1. jānodrošina Rīgas pilsētai raksturīgās arhitektūras un vides saglabāšana;

7.2. jāsaglabā konkrētās pilsētvides zonas apbūves raksturs un mērogs saskaņā ar teritorijas plānojumu, lokālplānojumu, detālplānojumu (ja tāds ir nepieciešams) un teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumiem;

7.3. valsts aizsargājama kultūras pieminekļa teritorijā jānodrošina, lai tās izvietojums un veids netraucē valsts aizsargājama kultūras pieminekļa vizuālo uztveri, neizjauc kultūrvēsturiskās vides tēlu, kā arī vērtību kopuma radīto noskaņu;

7.4. valsts aizsargājama kultūras pieminekļa aizsardzības zonā jānodrošina, lai tās izvietojums un veids netraucē valsts aizsargājama kultūras pieminekļa vizuālo uztveri un nemazina tā kultūrvēsturisko vērtību.

8. Uz reklāmas objekta (izņemot izkārtnes) izvieto bez īpašām optiskām palīgierīcēm saskatāmu marķējumu ar informāciju par tā īpašnieku (juridiskās personas nosaukums (firma) vai fiziskas personas uzvārds, tālruņa numurs).

9. Izvietojot Reklāmu, kas atbrīvota no pašvaldības nodevas, Rīgas pilsētas administratīvajā teritorijā, ziņas par pasākumu sponsoriem un atbalstītājiem (logotipi, komersantu firmas, juridisku personu nosaukumi, preču zīmes) nedrīkst aizņemt vairāk par 20% no kopējās vizuālās informācijas platības un tās jāizvieto norobežotā laukumā plakāta malā.

10. Aizliegts:

10.1. Reklāmu stiprināt pie kokiem;

10.2. uzkrāsot, uzlīmēt, gravēt, izklāt Reklāmu uz ceļa seguma (izņemot tirdzniecības centru un universālveikalu teritorijas ārpus Rīgas vēsturiskā centra);

10.3. izmantot Reklāmu ar skaņas efektiem;

10.4. izmantot Reklāmā gaismas iekārtas ar bākuguņu veida efektu;

10.5. bez speciāli izgatavotām nesošajām konstrukcijām izvietot (apsiet, aplīmēt u.tml.) Reklāmu ap apgaismes, elektropiegādes un citiem stabiem un balstiem.

11. Aizliegts izvietot Reklāmu uz tiltiem pār Daugavu, tajā skaitā kādreizējā Dzelzs tilta balstiem, un Pilsētas kanālu (uz to konstrukcijām, balstiem, apgaismes stabiem, tramvaju un trolejbusu gaisa līniju balstiem, kā arī uz tiem projektēt speciālas konstrukcijas reklāmas objektu uzstādīšanai) posmos, kas projicējas pret ūdeni.

12. Aizliegts uzstādīt Reklāmu uz ūdens, arī izmantojot dažādus peldlīdzekļus (pontonus, plostus, kuģus, laivas u.tml.) un reklāmas izvietošanas palīglīdzekļus. Aizliegums neattiecas uz tūrisma un maršruta kuģiem un publiska pasākuma Reklāmu, ja tas norisinās uz ūdens.

13. Aizliegts izvietot saldināto dzērienu (izņemot sulu un nektāru), enerģijas dzērienu un čipsu (skraukšķīgu, plānās šķēlēs ceptu kartupeļu) Reklāmu 50 m rādiusā ap izglītības iestāžu (izņemot augstskolu un koledžu) ēkām un būvēm.

14. Reklāmas devējs, bet, ja tāda nav, tad zemesgabala vai būves, uz kuras izvietota Reklāma, īpašnieks vai tiesiskais valdītājs veic Reklāmas (izņemot izkārtnes) demontāžu, ja beidzies izvietošanas atļaujas termiņš.

15. Reklāmas devējs, bet, ja tāda nav, tad zemesgabala vai būves, uz kuras izvietota Reklāma, īpašnieks vai tiesiskais valdītājs veic izkārtnes demontāžu pēc saimnieciskās darbības veikšanas beigām.

II. Reklāmas bez piesaistes zemei izvietošanas nosacījumi

16. Aizliegts:

16.1. izvietot uz ēkām Reklāmu, kas pārveido ēkas siluetu vai traucē kultūrvēsturisku vērtību uztveri;

16.2. aizsegt ar Reklāmu arhitektoniskas detaļas (logus, dzegas, fasādes dekorus u.c.);

16.3. izvietot Reklāmu uz erkeriem, balkoniem, lodžijām, ja tajos nav speciāli paredzēta vieta Reklāmas izvietošanai.

17. Šo saistošo noteikumu 16.punktā minētie ierobežojumi neattiecas uz Rīgas cirka ēku (kadastra apzīmējums 01000050014001), akreditēto muzeju, Kultūras ministrijas un/vai Rīgas pilsētas pašvaldības padotībā esošo teātru (tajā skaitā Latvijas Nacionālās operas), koncertzāļu (tajā skaitā Rīgas Kongresu nama), izstāžu zāļu Reklāmu par to organizētiem pasākumiem, kas norisinās ēkā, pie kuras tiek izvietota Reklāma.

18. Izvietojot Reklāmu, ievēro:

18.1. ēkas proporcijas un fasādes tekstūru;

18.2. fasādes dalījumu ar logiem, durvīm, dzegām u.c. arhitektoniskiem elementiem;

18.3. iedibināto Reklāmu izvietojumu pie ēkas, veidojot vienotu kompozicionālu risinājumu.

19. Uz sieta vai dekoratīva pārsega, kas apsedz neapdzīvotas un saimnieciskajai darbībai neizmantotas ēkas fasādes, pieļaujama Reklāmas izvietošana. Ja šāda ēka ir ietverta valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā, tad jānodrošina tās fasādes apsegšana ar dekoratīvu pārsegu, kas atveido fasādes zīmējumu, un Reklāmas laukums nedrīkst pārsniegt 50% no vienas fasādes pārsega laukuma.

20. Ja Reklāma pievienota elektrosistēmai, tad elektropiegādes kabeļi nedrīkst būt redzami ēkas fasādē.

21. Ja Reklāma izvietota perpendikulāri ēkas fasādei:

21.1 aizliegts izmantot digitālos ekrānus;

21.2. maksimāli pieļaujamais Reklāmas izvirzījums no būvlaides ir 1,3 m, ja attālums no Reklāmas ārējās malas līdz brauktuvei nav mazāks par 0,7 m un netiek aizsegta ielas perspektīva;

21.3. Reklāmas apakšējā mala nedrīkst atrasties zemāk par 3 m. Zemāki izvirzījumi līdz 2,5 m atļauti, ja ietve platāka par 1,5 m, izvirzījums nav lielāks par 30 cm un ietves platums no Reklāmas ārējās malas līdz brauktuvei ir ne mazāk kā 1,5 m.

22. Izvietojot Reklāmu paralēli ēkas fasādei, audumu vai citu elastīgu materiālu (PVC audumu u.tml.) pie fasādes atļauts izmantot tikai nospriegotā veidā, izkārtnes risinājumam jābūt bez redzamiem montāžas stiprinājumiem.

23. Uz ēku stikla fasādēm:

23.1. atļauts izvietot Reklāmu, kuras laukums nepārsniedz 25% no vienas fasādes plaknes;

23.2. atļauts izvietot reklāmas objektus starpstāvu seguma līnijā atbilstoši fasādes dalījumam, veidojot kompleksu risinājumu.

24. Izvietojot Reklāmu loga, skatloga un durvju vērtņu stiklotajās daļās, aizliegts:

24.1. aizlīmēt vairāk nekā 25% no katras rūts laukuma;

24.2. noformēt logu, skatlogu un durvju vērtni ar vairāk nekā vienu apdrukātu A4 vai A3 formāta papīra loksni.

25. Atļauts aizlīmēt logus, skatlogus un durvju vērtņu stiklotās daļas telpu remonta, renovācijas, rekonstrukcijas, restaurācijas laikā (kamēr netiek veikta komercdarbība un klientu apkalpošana) ar Reklāmu par veikalu, iestādi u.tml., kas attiecīgajās telpās tiks iekārtots pēc būvdarbu vai remonta pabeigšanas, uz periodu, kas nepārsniedz trīs mēnešus.

26. Izvietojot Reklāmu uz žoga:

26.1. atļauts aizsegt ne vairāk par 25% no caurredzama žoga kopējās platības;

26.2. Reklāmu atļauts izvirzīt virs žoga ne vairāk par 30% no žoga augstuma;

26.3. aizliegts izvietot Reklāmu, ja žogs ir kalts vai mākslinieciski veidots, izņemot izkārtni, kura sastāv no metāla plāksnes (līdz A3 formātam), telpiskiem burtiem vai telpiskiem logotipiem.

27. Pie apgaismes stabiem, satiksmes balstiem ielu sarkanajās līnijās, atsevišķos ceļa posmos atļauts uzstādīt reklāmas objektus, kas pārskatāmā ceļa posmā veido grupu no vismaz trīs identiskiem reklāmas objektiem (izņemot transparentus).

28. Reklāmai pie valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā esošas ēkas vai būves jābūt mākslinieciski augstvērtīgai.

29. Reklāma pie valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā esošas ēkas vai būves nedrīkst pazemināt pieminekļa kultūrvēsturisko vērtību.

30. Izvietojot Reklāmu Rīgas vēsturiskajā centrā un tā aizsardzības zonā, apbūves aizsardzības teritorijās un valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļu teritorijā, papildus ievēro šādus nosacījumus:

30.1. uz sieta vai dekoratīvā pārsega, kas apsedz neapdzīvotas un saimnieciskajai darbībai neizmantotas ēkas fasādes un atveido fasādes zīmējumu, pieļaujama Reklāmas izvietošana, kas nepārsniedz 50% no pārsega vienas fasādes laukuma;

30.2. aizliegts izvietot Reklāmu perpendikulāri fasādei, izņemot izkārtni un Reklāmu par nekustamā īpašuma, pie kura Reklāma izvietota, pārdošanu vai iznomāšanu;

30.3. pie būves fasādes otrā stāva līmenī un augstāk atļauts izvietot Reklāmu, kuras augstums nedrīkst pārsniegt 15% no pirmā stāva augstuma un kas sastāv no brīvi stāvošiem burtiem, logotipus (bez pamatnes);

30.4. aizliegts izvietot transparentus, kas novilkti starp kokiem, stabiem, ēkām, būvēm un citām konstrukcijām;

30.5. aizliegts izvietot Reklāmu, kas projicējas jumtu ainavā.

31. Izvietojot Reklāmu Rīgas vēsturiskajā centrā, aizliegts izmantot digitālos ekrānus, kas piestiprināti pie ēkas vai būves fasādes.

32. Rīgas vēsturiskā centra daļā "Vecrīga" (turpmāk – Vecrīga) papildus ievēro šādus nosacījumus:

32.1. Reklāma nedrīkst dominēt pār apkārtējo apbūvi, kolorītu un izgaismojumu;

32.2. Reklāma nedrīkst būt veidota spilgtos toņos, ieteicams ir klusināts vai monohroms kolorīts;

32.3. Reklāmas kompozīcijai jābūt līdzsvarotai, tā nedrīkst būt agresīva un nedrīkst izmantot hipertrofētus elementus;

32.4. Reklāmai jābūt bez redzamiem montāžas stiprinājumiem;

32.5. Reklāmas izvirzījums no būvlaides nedrīkst būt lielāks par 0,9 m un nedrīkst pārsniegt ietves platumu;

32.6. aizliegta Reklāmas izvietošana pie stabiem;

32.7. aizliegta gaismas projekciju izmantošana Reklāmā.

III. Reklāmas ar piesaisti zemei izvietošanas nosacījumi

33. Izvietojot Reklāmu ar piesaisti zemei, ievēro šādus nosacījumus:

33.1. tā nedrīkst aizsegt skatu uz pilsētas panorāmu, pieminekļiem, valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā ietvertiem objektiem, baznīcām un ielu perspektīvu;

33.2. izvietojot Reklāmu bez pamatiem, aizliegta redzamu atsvaru, redzamu pamatnes balstu un atsaišu lietošana;

33.3. viena skata perspektīvā Reklāmām jābūt vizuāli saskanīgām;

33.4. to aizliegts uzstādīt parkos, parkiem piegulošajās teritorijās līdz ielas brauktuvei, skvēros (aizliegums neattiecas uz pašvaldībai piederošiem reklāmas objektiem, pašvaldībai piederošiem afišu stabiem un stendiem un pašvaldības sniegto informāciju);

33.5. ja elektropiegādes gaisa kabeļa garums pārsniedz 5 m, elektropiegādi nodrošina, izmantojot pazemes kabeļus;

33.6. veicot inženierkomunikāciju izbūvi vai ielu rekonstrukciju, pēc pašvaldības pieprasījuma Reklāmas, kas izvietota ielu sarkanajās līnijās, īpašnieks par saviem līdzekļiem Reklāmu demontē desmit darba dienu laikā. Ja pēc būvdarbu veikšanas Reklāmas atjaunošana iepriekšējā vietā ir iespējama, to atļauts izvietot pēc būves nodošanas ekspluatācijā.

34. Uz pašvaldībai piederošas vai tiesiskajā valdījumā esošas zemes (turpmāk – pašvaldības zeme), saņemot pašvaldības piekrišanu, atļauts izvietot:

34.1. tīkla reklāmas objektus;

34.2. no pašvaldības nodevas atbrīvoto Reklāmu;

34.3. Reklāmu pie nobrauktuves uz iestādes, organizācijas vai saimnieciskās darbības veikšanas vietu, kas satur norādi uz attiecīgās iestādes, organizācijas vai privātpersonas saimnieciskās darbības veikšanas vietu. Ja šādu Reklāmu izvieto ielu sarkanajās līnijās, tad atļauts izvietot 1., 2. vai 3.pielikumā noteiktajam paraugam atbilstošu reklāmas objektu;

34.4. pašvaldībai piederošu Reklāmu;

34.5. tūrisma transporta pieturvietu zīmes;

34.6. reklāmas objektu, kura augstums nepārsniedz 1,5 m un platums 0,9 m pie iestādes, organizācijas vai saimnieciskās darbības veikšanas vietas tikai tās darba laikā un ne tālāk kā 2 m attālumā no ieejas objektā vai pagalmā, kurā tiek veikta saimnieciskā darbība, ja nav iespējams izvietot izkārtni konstruktīvā saistībā ar būvi (objekts, kurā tiek veikta saimnieciskā darbība atrodas pagrabstāvā, pagalmā, augstāk par 1.stāva līmeni u.c.). Izvietojot šādu Reklāmu, gājēju plūsmai atstāj 75% no ietves platuma, bet ne mazāk kā 1,5 m (izņemot, ja Reklāma tiek izvietota uz gājēju ielas). Pie vienas ieejas atļauts izvietot ne vairāk kā divas Reklāmas.

35. Izvietojot Reklāmu ar piesaisti zemei Rīgas vēsturiskajā centrā un tā aizsardzības zonā, papildus ievēro šādus nosacījumus:

35.1. aizliegts uzstādīt Reklāmu ar piesaisti zemei, kuras platums pārsniedz 1,8 m un augstums 4,5 m; Reklāmas izmēru ierobežojumi neattiecas uz pašvaldībai piederošām Reklāmām, informāciju par pilsētu, kā arī valsts un pašvaldības organizēto pasākumu Reklāmu;

35.2. Rīgas vēsturiskā centra teritorijā esošajos laukumos aizliegts izvietot Reklāmu ar piesaisti zemei (izņemot izkārtnes), Stacijas laukumā aizliegums noteikts līdz piegulošo ielu ārējām robežām; reklāmas ierobežojumi neattiecas uz pašvaldībai piederošām Reklāmām, informāciju par pilsētu, kā arī valsts un pašvaldības organizēto pasākumu Reklāmu;

35.3. izkārtni ar piesaisti zemei atļauts izvietot gadījumos, ja būve vai ēka ir iekļauta valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā un nav iespējams uzstādīt izkārtni, nebojājot (arī vizuāli) fasādi.

36. Vecrīgā aizliegts uzstādīt Reklāmu ar piesaisti zemei. Reklāmas ierobežojumi neattiecas uz izkārtnēm, pašvaldībai piederošu Reklāmu, informāciju par pilsētu, kā arī valsts un pašvaldības organizēto pasākumu Reklāmu.

37. Aizliegts uzstādīt Reklāmu ar piesaisti zemei Brīvības bulvāra posmā starp Zigfrīda Annas Meierovica bulvāri un Raiņa bulvāri.

IV. Mobilās reklāmas izvietošanas nosacījumi

38. Uz sabiedriskā transporta izvietotā reklāma drīkst aizsegt ne vairāk par 50% no katra loga laukuma un tā veidojama, izmantojot perforēto un transparento līmplēvi. Šie ierobežojumi neattiecas uz sabiedriskā transporta aizmugurējo logu.

39. Mobilās reklāmas izmantošana (izņemot reklāmu uz sabiedriskā transporta un reklāmu uz cilvēku pārnēsāta stenda, transparenta un tamlīdzīga palīglīdzekļa) aizliegta darba dienās no plkst. 7.00 līdz plkst. 10.00 un no plkst. 16.00 līdz plkst. 19.00.

V. Priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanas nosacījumi

40. Priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus aizliegts izvietot publiskās vietās un vietās, kas vērstas pret publisku vietu, šādās teritorijās:

40.1. Rīgas vēsturiskā centra un tā aizsardzības zonas teritorijā;

40.2. valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļa "Mežaparks" teritorijā (valsts aizsardzības Nr.7444);

40.3. valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļa "Ķīpsalas vēsturiskā apbūve" teritorijā (valsts aizsardzības Nr.8327);

40.4. valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļa "Kalnciema ielas koka apbūve" teritorijā (valsts aizsardzības Nr.8583);

40.5. valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļa "Pārdaugavas apbūves fragments" (valsts aizsardzības Nr.7443) teritorijā;

40.6. apbūves aizsardzības teritorijās, kas noteiktas Rīgas domes 2005.gada 20.decembra saistošo noteikumu Nr.34 "Rīgas teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumi" 395.punktā;

40.7. uz pašvaldības un pašvaldības kapitālsabiedrību īpašumā esošajām ēkām, būvēm un attiecīgajam īpašumam piesaistītajā zemesgabalā;

40.8. uz tiltiem, satiksmes pārvadiem un estakādēm;

40.9. uz pašvaldībai piederošiem afišu stabiem un stendiem.

VI. Afišu izvietošanas uz pašvaldībai piederošiem afišu stabiem un stendiem kārtība

41. Uz pašvaldībai piederošiem afišu stabiem un stendiem tiek izvietotas tikai afišas vertikālā formātā, A1 (0,594 m x 0,841 m) izmērā.

42. Persona, kura vēlas izvietot afišas uz Rīgas pilsētas pašvaldībai piederošiem afišu stabiem un stendiem, iesniegumu un afišas iesniedz Būvvaldē ne vēlāk kā piecas darba dienas pirms to plānotās izvietošanas.

43. Būvvalde ir tiesīga veikt korekcijas attiecībā uz iesniegumā par afišu izvietošanu norādīto datumu līdz trīs darba dienām.

44. Būvvalde nodrošina afišu izvietošanu, ja samaksāta pašvaldības nodeva par afišu izvietošanu.

45. Minimālais afišas eksponēšanas termiņš ir piecas dienas.

46. Afiša nedrīkst būt sastiprināta no vairākām daļām.

VII. Reklāmas izvietošanas nosacījumi publiska pasākuma norises vietā un laikā

47. Ja pasākums tiek organizēts vietā, kurā šajos noteikumos noteikts Reklāmas izvietošanas aizliegums, tad pasākuma norises vietā uz pasākuma norises laiku pieļaujams izvietot pasākuma un tā sponsoru Reklāmu.

48. Ja pasākuma norises vietā un laikā paredzēts uzstādīt Reklāmu, kuras platums pārsniedz 1,5 m un augstums pārsniedz 3 m, tad pasākuma organizators iesniedz sertificēta būvinženiera apliecinājumu, ka Reklāma neradīs reālus draudus cilvēku drošībai.

49. Ja pasākums noris Vecrīgā, tad pasākuma norises laikā un vietā (izņemot Doma laukumu, Rātslaukumu, Strēlnieku laukumu, Alberta laukumu) aizliegts uzstādīt Reklāmas ar piesaisti zemei, kuru platums pārsniedz 1,8 m un augstums 4,5 m.

50. Publiska pasākuma organizators nodrošina Reklāmas demontāžu atļaujā par publiska pasākuma rīkošanu noteiktajā termiņā.

VIII. Tīkla reklāmas izvietošanas nosacījumi

51. Jaunu tīkla reklāmu ar piesaisti zemei izvietošana un ekspluatācija uz pašvaldības zemes ir pieļaujama tikai Būvvaldes rīkotā konkursa kārtībā uz konkursā izsludinātajām vietām.

52. Persona, kura vēlas izvietot tīkla reklāmu Rīgas pilsētas administratīvajā teritorijā, var noslēgt līgumu ar Būvvaldi.

53. Uz tīkla reklāmas objektiem laikā, kad uz tiem netiek izvietotas Reklāmas, izvieto pašreklāmas plakātu, izņemot, ja reklāmas objekts Reklāmas izvietošanai netiek speciāli veidots.

54. Tīkla reklāmas objektus reģistrē Būvvalde, pamatojoties uz to īpašnieka iesniegumu, kurā noteikts reklāmas objekta reģistrācijas numurs (kods). Minēto reģistrācijas numuru (kodu) norāda pie 8.punktā noteiktā marķējuma.

IX. Patvaļīgas un bīstamas Reklāmas demontāža

55. Reklāmas devējam, bet, ja tas nav noskaidrojams vai tāda nav, tad zemesgabala vai būves, uz kuras izvietota Reklāma, īpašniekam vai tiesiskajam valdītājam atbilstoši Būvvaldes lēmumam ir pienākums demontēt Reklāmu, ja:

55.1. tā tiek ekspluatēta bez atļaujas;

55.2. tā uzstādīta neatbilstoši atļaujai;

55.3. pašvaldības nodevas maksājums nav veikts pilnā apmērā divus maksājumu grafikā norādītos termiņus.

56. Ja Reklāma apdraud trešo personu dzīvību, veselību, drošību vai īpašumu, Reklāmas devējam, bet, ja tas nav noskaidrojams, sasniedzams vai tāda nav, tad zemesgabala vai būves, uz kuras izvietota Reklāma, īpašniekam vai tiesiskajam valdītājam ir pienākums nekavējoties veikt Reklāmas sakārtošanu vai demontāžu.

57. Ja, konstatējot 56.punktā minētos apstākļus, pašvaldība ir informējusi par tiem Reklāmas devēju, bet, ja tas nav noskaidrojams, sasniedzams vai tāda nav, tad zemesgabala vai būves, uz kuras izvietota Reklāma, īpašnieku vai tiesisko valdītāju, taču trīs dienu laikā minētie apstākļi nav novērsti, pašvaldība veic nepieciešamos pasākumus bīstamības novēršanai.

X. Administratīvā atbildība par saistošo noteikumu neievērošanu

58. Par Reklāmas izvietošanu bez atļaujas vai neatbilstoši atļaujai izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu fiziskajām personām no 20 līdz 350 euro, juridiskajām personām no 100 līdz 1400 euro.

59. Par saistošo noteikumu 20., 22. un 54.punktā noteikto prasību pārkāpšanu (neievērošanu) izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu fiziskajām personām no 10 līdz 70 euro, juridiskajām personām no 20 līdz 140 euro.

60. Par saistošo noteikumu 6., 8., 14., 15., 39., 50. un 53.punktā noteikto prasību pārkāpšanu (neievērošanu) izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu fiziskajām personām no 20 līdz 140 euro, juridiskajām personām no 70 līdz 350 euro.

61. Par saistošo noteikumu 24. un 40.punktā noteikto prasību pārkāpšanu (neievērošanu) izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu fiziskajām personām no 20 līdz 250 euro, juridiskajām personām no 100 līdz 1000 euro.

62. Soda naudas ieskaita Rīgas pilsētas pašvaldības budžetā. 40% no iekasētās soda naudas piekrīt iestādei, kuras darbinieks ir sastādījis administratīvā pārkāpuma protokolu.

XI. Saistošo noteikumu izpildes kontrole

63. Saistošo noteikumu izpildi kontrolē Būvvalde. Būvvalde, konstatējot šo saistošo noteikumu prasību neievērošanu, ir tiesīga izdot administratīvo aktu, kas uzliek adresātam pienākumu veikt noteiktas darbību šo saistošo noteikumu izpildes nodrošināšanai.

64. Saistošo noteikumu izpildi kontrolēt, fiksēt saistošo noteikumu pārkāpumus un sastādīt administratīvo pārkāpumu protokolus ir tiesīgas šādas amatpersonas:

64.1. Būvvaldes reklāmas inspektori;

64.2. Būvvaldes būvinspektori;

64.3. Būvvaldes valsts valodas inspektors.

65. Policijas tiesības kontrolēt šo saistošo noteikumu izpildi reglamentē likums "Par policiju".

XII. Noslēguma jautājumi

66. Saistošie noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to publicēšanas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".

67. Tīkla reklāmas līgumi, kas noslēgti līdz Ministru kabineta 2012.gada 30.oktobra noteikumu Nr.732 "Kārtība, kādā saņemama atļauja reklāmas izvietošanai publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu" spēkā stāšanās brīdim, ir spēkā atbilstoši līgumā noteiktajam termiņam.

68. Atzīt par spēku zaudējušiem Rīgas domes 2005.gada 8.marta saistošos noteikumus Nr.91 "Par reklāmu, izkārtņu un citu informatīvo materiālu izvietošanas kārtību Rīgā" (Latvijas Vēstnesis, 2005, Nr.49; 2006, Nr.126; 2008, Nr.56, Nr.202; 2010, Nr.9; 2011, Nr.111; 2012, Nr.22, Nr.186; 2013, Nr.23).

Rīgas domes priekšsēdētājs N.Ušakovs



 

1.pielikums
Rīgas domes 2013.gada 26.novembra
saistošajiem noteikumiem Nr.77

Paraugs

Reklāmas objekts

Rīgas domes priekšsēdētājs N.Ušakovs

 



2.pielikums
Rīgas domes 2013.gada 26.novembra
saistošajiem noteikumiem Nr.77

Paraugs

Reklāmas objekts

Rīgas domes priekšsēdētājs N.Ušakovs

 



3.pielikums
Rīgas domes 2013.gada 26.novembra
saistošajiem noteikumiem Nr.77

Paraugs

Reklāmas objekts

Rīgas domes priekšsēdētājs N.Ušakovs



 

Paskaidrojuma raksts
Rīgas domes 2013.gada 26.novembra saistošajiem noteikumiem Nr.77 "Par reklāmu, izkārtņu un citu informatīvo materiālu izvietošanas un afišu stabu un stendu izmantošanas kārtību Rīgā"

1. Īss saistošo noteikumu izklāsts

Reklāmas likuma 7.panta trešajā daļa noteikts, ka pašvaldībai, ievērojot šī likuma un citu normatīvo aktu noteikumus reklāmas jomā, ir tiesības izdot saistošos noteikumus par reklāmas izvietošanu publiskās vietās un vietās, kas vērstas pret publisku vietu, paredzot ierobežojumus reklāmas izmēram, veidam, gaismas un skaņas efektiem atbilstoši videi, ēku un būvju arhitektūrai, kā arī nosakot vietas, kurās aizliegta atsevišķu preču, preču grupu vai pakalpojumu reklāmas izplatīšana. Saistošo noteikumu galvenais mērķis ir harmoniski attīstīta pilsētvide, lai reklāmas nedominētu pār arhitektūru, nekļūtu pārāk "agresīvas", bet tajā pašā laikā neliegtu iespēju uzņēmējiem sevi reklamēt. Saistošajos noteikumos lielā mērā saglabātas līdz šim spēkā esošo Rīgas domes 2005.gada 8.marta saistošo noteikumu Nr.91 "Par reklāmu, izkārtņu un citu informatīvo materiālu izvietošanas kārtību Rīgā" (turpmāk – Saistošie noteikumi Nr.91) normas, kas attiecas uz vides prasībām, kā arī noteikti jauni ierobežojumi. Tā, piemēram, sastrēgumstundās aizliegts braukt ar mobilo reklāmu, aizliegts reklāmas uzkrāsot vai uzlīmēt uz ielas, ietves seguma (izņemot tirdzniecības centru un universālveikalu teritorijas ārpus Rīgas vēsturiskā centra), reklāmās izmantot skaņas efektus, izvietot reklāmas ap kokiem, stabiem. Ir arī liberalizētas vairākas normas, piemēram, tiek atļauta ar modernām tehnoloģijām veidota reklāma uz pretugunsmūriem Vecrīgā, lielizmēra reklāmas uz kultūras iestādēm – teātriem, muzejiem, operas, kā arī citi atvieglojumi.

Lai mazinātu neveselīgas pārtikas reklāmas iedarbību uz vieglāk ietekmējamo auditoriju – bērniem, iekļauta tiesību norma, kas paredz, ka aizliegts izvietot saldināto dzērienu (izņemot sulu un nektāru), enerģijas dzērienu un čipsu (skraukšķīgu, plānās šķēlēs ceptu kartupeļu) reklāmu 50 m rādiusā ap izglītības iestāžu (izņemot augstskolu un koledžu) ēkām un būvēm.

2. Saistošo noteikumu nepieciešamības pamatojums

Saistošie noteikumi Nr.91 vairs neatbilst spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem, jo ir veikti grozījumi Reklāmas likumā, 2013.gada 1.janvārī stājies spēkā Priekšvēlēšanu aģitācijas likums, kā arī Ministru kabineta 2012.gada 30.oktobra noteikumu Nr.732 "Kārtība, kādā saņemama atļauja reklāmas izvietošanai publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu" 47.punktā noteikts, ka pašvaldībai jānodrošina atbilstība šiem noteikumiem.

3. Informācija par saistošo noteikumu ietekmi uz pašvaldības budžetu

Pašvaldības budžetu saistošie noteikumi neietekmēs.

4. Informācija par saistošo noteikumu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā

Uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā saistošie noteikumi neietekmēs.

5. Informācija par saistošo noteikumu ietekmi uz administratīvajām procedūrām

Saistošie noteikumi nosaka pārskatāmu reklāmas izvietošanas kontroles kārtību, kā arī tajos ietverts jauns regulējums par afišu izvietošanu uz pašvaldībai piederošiem afišu stabiem un stendiem.

6. Informācija par konsultācijām ar privātpersonām

Konsultācijas notikušas ar Vides reklāmas asociāciju, Latvijas Reklāmas asociāciju, Latvijas Ārstu biedrības prezidentu P.Apini.

Rīgas domes priekšsēdētājs N.Ušakovs

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!