Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 12 Pēdējās nedēļas laikā 69 Visi
Ministru kabineta noteikumi Nr.172
Rīgā 2014.gada 1.aprīlī (prot. Nr.19 5.§)
Noteikumi par privatizācijas sertifikātu aprites administrēšanas uzdevuma deleģēšanu
Izdoti saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma
40.panta otro daļu un likuma
"Par privatizācijas sertifikātiem 3.1 pantu
1. Noteikumi nosaka privatizācijas sertifikātu aprites administrēšanas uzdevuma deleģēšanu valsts akciju sabiedrībai "Privatizācijas aģentūra" (vienotais reģistrācijas numurs 40003192154, juridiskā adrese – Krišjāņa Valdemāra iela 31, Rīga, LV-1010) (turpmāk – Privatizācijas aģentūra) un kārtību, kādā tiek segti Privatizācijas aģentūras izdevumi, kas saistīti ar deleģētā valsts pārvaldes uzdevuma izpildi.
2. Privatizācijas aģentūrai deleģēts pildīt valsts pārvaldes uzdevumu, kura ietvaros tiek kontrolēta sertifikātu piešķiršana, emitēšana, to izmantošana un dzēšana, kā arī veiktas citas darbības, kas saistītas ar sertifikātu apgrozības uzraudzību (turpmāk – valsts pārvaldes uzdevums).
3. Privatizācijas aģentūra attiecībā uz valsts pārvaldes uzdevuma izpildi atrodas Ekonomikas ministrijas funkcionālā pārraudzībā.
4. Valsts un Privatizācijas aģentūra noslēdz līgumu (pielikums) par valsts pārvaldes uzdevuma izpildi (turpmāk – valsts pārvaldes uzdevuma izpildes līgums).
5. Ekonomikas ministrija ir pilnvarota valsts vārdā parakstīt valsts pārvaldes uzdevuma izpildes līgumu.
6. Privatizācijas aģentūras izdevumi par valsts pārvaldes uzdevuma izpildi tiek saskaņoti ar Ekonomikas ministriju atbilstoši valsts pārvaldes uzdevuma izpildes līgumā noteiktajai kārtībai.
7. Šo noteikumu 6. punktā minētajā kārtībā saskaņotie Privatizācijas aģentūras izdevumi tiek segti no rezerves fonda līdzekļiem, kas izveidots, pamatojoties uz likumu "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju".
8. Ekonomikas ministrija iesniedz priekšlikumu par valsts pārvaldes uzdevuma deleģēšanu citai privātpersonai, ja Privatizācijas aģentūra atkāpjas no valsts pārvaldes uzdevuma izpildes līguma.
Ministru prezidente Laimdota Straujuma
Ekonomikas ministrs Vjačeslavs Dombrovskis
Pielikums
Ministru kabineta
2014.gada 1.aprīļa
noteikumiem Nr.172
Līgums par privatizācijas sertifikātu aprites administrēšanas uzdevuma izpildi
Rīgā, 201__. gada ___._____________
Latvijas Republika Ekonomikas ministrijas (vienotais reģistrācijas Nr. 90000086008, adrese: Brīvības iela 55, Rīga, LV-1519) personā, kuras vārdā saskaņā ar Ministru kabineta 2010. gada 23. marta noteikumiem Nr. 271 "Ekonomikas ministrijas nolikums" rīkojas___________ (turpmāk – Ministrija), no vienas puses, un
Valsts akciju sabiedrība "Privatizācijas aģentūra" (vienotais reģistrācijas Nr. 40003192154, adrese – K. Valdemāra iela 31, Rīga, LV-1010), kuras vārdā rīkojas tās ____________ (turpmāk – Aģentūra), no otras puses,
pamatojoties uz Ministru kabineta 2014. gada 1. aprīļa noteikumu Nr. 172
"Noteikumi par privatizācijas sertifikātu aprites administrēšanas uzdevuma
deleģēšanu" 2. punktu, saskaņā ar kuru Aģentūrai deleģēts valsts
pārvaldes uzdevums, kura ietvaros tiek kontrolēta sertifikātu piešķiršana,
emitēšana, to izmantošana un dzēšana, kā arī veiktas citas darbības, kas
saistītas ar sertifikātu apgrozības uzraudzību (turpmāk – valsts pārvaldes
uzdevums),
noslēdz šāda satura līgumu (turpmāk – Līgums):
1. Līguma priekšmets
Līgums paredz kārtību, kādā Aģentūra par Līgumā paredzēto samaksu izpilda tai deleģēto valsts pārvaldes uzdevumu, vienojoties par konkrētu valsts pārvaldes uzdevuma izpildes kārtību, noteikumiem un termiņiem.
2. Aģentūras tiesības un pienākumi
2.1. Aģentūrai, pildot valsts pārvaldes uzdevumu, ir šādas tiesības:
2.1.1. šajā Līgumā noteiktajā kārtībā un apmērā saņemt samaksu par valsts pārvaldes uzdevuma pienācīgu izpildi;
2.1.2. saņemt no valsts pārvaldes institūcijām informāciju, kas nepieciešama valsts pārvaldes uzdevuma izpildes nodrošināšanai;
2.1.3. iesniegt Ministrijai saskaņošanai precizētu Līguma 2.2.2. apakšpunktā minēto izdevumu tāmi, ja minētā gada ietvaros stājas spēkā normatīvie akti, kas maina valsts pārvaldes uzdevuma izpildes apjomu, vai iestājies fakts, kas sadārdzina valsts pārvaldes uzdevuma izmaksas. Aģentūra paskaidro sadārdzinājuma veidošanos.
2.2. Aģentūrai, pildot valsts pārvaldes uzdevumu, ir šādi pienākumi:
2.2.1. veikt valsts pārvaldes uzdevuma izpildi atbilstoši spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem, kas regulē jautājumus, kas saistīti ar privatizācijas sertifikātiem un to izmantošanu;
2.2.2. katru gadu līdz 1. novembrim iesniegt Ministrijā prognozējamo nākamā gada izdevumu tāmi un pamatojumu izdevumiem. Minētais pienākums neattiecas uz 2014. gada izdevumu tāmi;
2.2.3. līdz 2014. gada__. _______ iesniegt Ministrijā 2014. gada prognozējamo izdevumu tāmi un pamatojumu izdevumiem;
2.2.4. viena mēneša laikā pēc kārtējā ceturkšņa beigām iesniegt Ministrijā pārskatu par paveikto privatizācijas sertifikātu kontu aprites administrēšanā, kā arī finanšu līdzekļu izlietojumu valsts pārvaldes uzdevuma izpildē;
2.2.5. nekavējoties informēt Ministriju par jebkurām tās procedūras vai organizācijas izmaiņām, kas var ietekmēt šā Līguma īstenošanu, kā arī par visiem nozīmīgajiem notikumiem, kas var būtiski kaitēt veiksmīgai valsts pārvaldes uzdevuma izpildei;
2.2.6. sniegt Ministrijai papildu informāciju par valsts pārvaldes uzdevuma izpildi vai par valsts piešķirto finanšu līdzekļu izlietošanu pēc tās pieprasījuma piecu darbdienu laikā, ja pieprasījumā nav norādīts ilgāks termiņš;
2.2.7. iesniegt Ministrijai 10 darbdienu laikā no valsts pārvaldes uzdevuma deleģējuma izbeigšanās brīža valsts pārvaldes uzdevuma izpildes pārskatu un ziņojumu par finanšu līdzekļu izlietojumu valsts pārvaldes uzdevuma izpildei par pēdējo darbības gadu;
2.2.8. nodrošinot valsts pārvaldes uzdevuma izpildes nepārtrauktību, nodot visu ar valsts pārvaldes uzdevuma izpildi saistīto informāciju un dokumentus personai vai institūcijai, kurai Ministru kabinets deleģē vai nosaka valsts pārvaldes uzdevuma tālāku izpildi;
2.2.9. iesniegt Ministrijai 10 darbdienu laikā Līguma 3.1.2. apakšpunktā minēto informāciju.
3. Ministrijas tiesības un pienākumi
3.1. Ministrijai, funkcionāli pārraugot valsts pārvaldes uzdevuma izpildi, ir šādas tiesības:
3.1.1. pieprasīt no Aģentūras informāciju par valsts pārvaldes uzdevuma izpildi un par tā izpildei piešķirtā finansējuma izlietojumu;
3.1.2. pieprasīt papildu informāciju par Līguma 2.2.2., 2.2.3., 2.2.4 un 2.2.7. apakšpunktā minētajiem dokumentiem.
3.2. Ministrijai, funkcionāli pārraugot valsts pārvaldes uzdevuma izpildi, ir šādi pienākumi:
3.2.1. mēneša laikā no Līguma 2.2.2. un 2.2.3. apakšpunktā minēto dokumentu saņemšanas brīža vai 10 dienu laikā no Līguma 2.2.9. apakšpunktā minētās papildu informācijas iesniegšanas brīža izskatīt un apstiprināt izdevumu tāmi, rakstveidā nosūtot šo apstiprinājumu Aģentūrai;
3.2.2. 10 darbdienu laikā no Līguma 2.2.4. apakšpunktā minēto dokumentu saņemšanas brīža vai piecu darbdienu laikā no Līguma 2.2.9. apakšpunktā minētās papildu informācijas iesniegšanas brīža ar lēmumu apstiprināt valsts pārvaldes uzdevuma izpildes izdevumus no Aģentūras rezerves fonda, kas izveidots saskaņā ar likumu "Par valsts un pašvaldību īpašuma objekta privatizāciju" (turpmāk – rezerves fonds);
3.2.3. sniegt Aģentūrai informāciju par Ministrijas rīcībā esošajām sūdzībām saistībā ar Aģentūrai deleģēto valsts pārvaldes uzdevuma izpildi, kā arī citu informāciju, kas saistīta ar valsts pārvaldes uzdevuma izpildi;
3.2.4. sniegt informāciju Aģentūrai par Ministrijā saņemtu privātpersonas pieteikumu par zaudējumu atlīdzināšanu saskaņā ar Valsts pārvaldes iestāžu nodarīto zaudējumu atlīdzināšanas likumu (turpmāk – Atlīdzības likums).
4. Norēķinu kārtība par valsts pāvaldes uzdevuma izpildi
4.1. Aģentūras izdevumi par valsts pārvaldes uzdevuma izpildi, kas saskaņoti šajā Līgumā noteiktajā kārtībā, tiek segti no Aģentūras rezerves fonda līdzekļiem;
4.2. Lai veiktu Līguma 4.1. apakšpunktā minēto izdevumu samaksu, Aģentūrai ir jāiesniedz Ministrijā Līguma 2.2.2., 2.2.3., 2.2.4. un 3.1.2. apakšpunktā minētie dokumenti.
4.3. Ministrija, izvērtējot Līguma 2.2.4. un 2.2.9. apakšpunktā sniegto informāciju, atbilstoši Līguma 3.2.2. apakšpunktā noteiktajai kārtībai sagatavo un apstiprina lēmumu par izdevumu segšanu saistībā ar valsts pārvaldes uzdevuma izpildi. Minētais lēmums tiek nosūtīts Aģentūrai samaksas veikšanai no rezerves fonda līdzekļiem.
4.4. Ministrija Līguma 3.2.2. apakšpunktā minētajā lēmumā norāda ieturējuma apmēru par Aģentūras radītajiem izdevumiem valstij, kas tai radušies saistībā ar zaudējumu atlīdzināšanu trešajai personai, pamatojoties uz Līguma 5.3. apakšpunktā minētajiem lēmumiem.
5. Zaudējumu pieteikuma izskatīšana un to segšana
5.1. Ja Aģentūra ir saņēmusi privātpersonas zaudējumu atlīdzības pieteikumu atbilstoši Atlīdzības likumam, kas saistīts ar valsts pārvaldes uzdevuma izpildi, Aģentūra nekavējoties pārsūta minēto pieteikumu Ministrijai, kā arī sniedz skaidrojumu par zaudējumu rašanās iemesliem, norādot, vai atlīdzības pieteikums ir pamatots.
5.2. Ja Ministrija ir saņēmusi privātpersonas zaudējumu atlīdzības pieteikumu atbilstoši Atlīdzības likumam, kas saistīta ar valsts pārvaldes uzdevumu izpildi, Ministrija nekavējoties pārsūta Aģentūrai minēto pieteikumu skaidrojuma sniegšanai. Aģentūra piecu darbdienu laikā sniedz skaidrojumu par zaudējumu rašanās iemesliem, norādot, vai atlīdzības pieteikums ir pamatots.
5.3. Valsts pārvaldes uzdevuma izpildes rezultātā trešajai personai radītie un Atlīdzības likumā noteiktie zaudējumi tiek segti no valsts budžeta līdzekļiem, pamatojoties uz spēkā stājušos Ministrijas lēmuma un tiesas nolēmuma pamata.
5.4. Līguma 5.3. apakšpunktā minētie zaudējumi, kas segti no valsts budžeta līdzekļiem, tiek ieturēti no finanšu līdzekļiem, ko paredzēts maksāt Aģentūrai no rezerves fonda atbilstoši Līguma 4.3. un 4.4. apakšpunktā noteiktajai kārtībai. Šā Līguma punkta nosacījumi nav piemērojami gadījumos, ja trešajai personai zaudējumi radušies Ministrijas vai citas valsts pārvaldes institūcijas darbības vai bezdarbības rezultātā.
5.5. Ja Aģentūrai izbeidzas deleģējums valsts pārvaldes uzdevuma izpildei un Līguma 5.4. apakšpunktā noteiktajā kārtībā nav segti visi valsts budžeta izdevumi, Aģentūra neatlīdzinātos izdevumus sedz no saviem līdzekļiem.
6. Nepārvaramas varas apstākļi
6.1. Puse tiek atbrīvota no atbildības par daļēju vai pilnīgu Līgumā paredzēto saistību neizpildi, ja saistību neizpilde radusies nepārvaramu ārkārtēja rakstura apstākļu rezultātā, kuru darbība sākusies pēc Līguma parakstīšanas un kurus Puse nevarēja iepriekš paredzēt un novērst.
6.2. Pie šādiem apstākļiem pieskaitāmi: ugunsnelaime, karadarbība, epidēmija, dabas stihija, kā arī citi apstākļi, kas neiekļaujas Puses iespējamās kontroles un ietekmes robežās.
6.3. Tai Pusei, kas atsaucas uz nepārvaramu ārkārtēja rakstura apstākļu darbību, 3 (triju) kalendāra dienu laikā par tiem jāpaziņo otrai Pusei, norādot iespējamo saistību izpildes termiņu.
7. Informācijas pieejamība
Informācijas pieejamība attiecībā uz šā Līguma izpildi tiek nodrošināta, ievērojot Informācijas atklātības likumā noteikto kārtību.
8. Līguma izpildes termiņš un kārtība
8.1. Valsts pārvaldes uzdevums tiek veikts no 2014. gada _. ______ līdz valsts pārvaldes uzdevuma izbeigšanai šajā Līgumā noteiktajā kārtībā vai privatizācijas un zemes reformas procesa pabeigšanai.
8.2. Ja normatīvajos aktos tiek izdarīti grozījumi, kas ietekmē valsts pārvaldes uzdevuma izpildi vai finansēšanas kārtību un Līgumā noteikto saistību izpildi, Puses pēc iespējas savlaicīgi izdara grozījumus Līgumā.
8.3. Ja kāds no Līguma noteikumiem zaudē spēku normatīvo aktu izmaiņu gadījumā, tad Līgums pats par sevi nezaudē spēku tā pārējos noteikumos. Šādā gadījumā Pusēm ir pienākums piemērot Līgumu atbilstoši spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem.
8.4. Valsts pārvaldes uzdevuma izpilde var tikt izbeigta, ja Puse sešus mēnešus iepriekš rakstiski informē par to otru Pusi. Puses var vienoties ātrāk izbeigt valsts pārvaldes uzdevuma izpildi.
8.5. Ja Aģentūra iesniedz Līguma 8.4. apakšpunktā minēto paziņojumu, Ministrija sagatavo un noteiktā kārtībā virza izskatīšanai Ministru kabinetā Ministru kabineta noteikumu projektu, kas paredz noteikt citu privātpersonu par atbildīgo valsts pārvaldes uzdevuma izpildē.
9. Noslēguma jautājumi
9.1. Puses apliecina, ka tām ir attiecīgās pilnvaras, lai slēgtu šo Līgumu un uzņemtos tajā noteiktās tiesības un pienākumus, kā arī iespējas veikt šajā Līgumā noteikto pienākumu izpildi.
9.2. Jautājumi, kas nav noteikti šajā Līgumā, tiek risināti saskaņā ar spēkā esošajiem Latvijas Republikas tiesību aktiem.
9.3. Līguma izpildes laikā radušos strīdus Puses risina pārrunu ceļā, bet, ja vienošanās nav panākta 30 darbdienu laikā, – normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
9.4. Visi Līguma grozījumi vai papildinājumi ir spēkā tikai tad, ja tie noformēti rakstiski un ir Pušu parakstīti. Šādi Līguma grozījumi un papildinājumi ar to parakstīšanas brīdi kļūst par Līguma neatņemamu sastāvdaļu.
9.5. Ja kādai no Pusēm tiek mainīts juridiskais statuss, atrašanās vieta vai citi rekvizīti, tad par to nekavējoties jāpaziņo otrai Pusei.
9.6. Līgums ir saistošs Pusēm un to tiesību un saistību pārņēmējiem.
9.7. Līgums ir parakstīts latviešu valodā 2 (divos) eksemplāros, katrs no tiem uz _____ lapām, no kuriem viens glabājas Aģentūrā un otrs – Ministrijā.
10. KONTAKTPERSONAS
10.1. Kontaktpersonas no Deleģētāja puses:
tālrunis |
||
(vārds, uzvārds, amats) |
10.2. Kontaktpersonas no Privatizācijas aģentūras puses:
tālrunis |
||
(vārds, uzvārds, amats) |
Pušu rekvizīti un paraksti
LR Ekonomikas ministrija
Brīvības iela 55
Rīga, LV-1519
Reģ. Nr. 90000086008
VAS "Privatizācijas aģentūra"
K. Valdemāra iela 31
Rīga, LV-1887
Reģ. Nr. 40003192154
(valdes loceklis) |
Ekonomikas ministrs Vjačeslavs Dombrovskis