Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 6 Pēdējās nedēļas laikā 17 Visi
Ministru kabineta noteikumi Nr.263
Rīgā 2014.gada 26.maijā (prot. Nr.30 4.§)
Kārtība, kādā Valsts ieņēmumu dienesta elektroniskās deklarēšanas sistēmā tiek identificētas personas, kas iesniedz elektroniskos dokumentus
Izdoti saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām"
15.panta pirmās daļas 3.punktu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā Valsts ieņēmumu dienesta elektroniskās deklarēšanas sistēmā (turpmāk – elektroniskās deklarēšanas sistēma) tiek identificētas personas, kas iesniedz elektroniskos dokumentus.
2. Autentifikācija ir elektroniskās deklarēšanas sistēmas lietotāja identifikācijas process, kura gaitā elektroniskās deklarēšanas sistēmas lietotājs apliecina savu identitāti. Pēc lietotāja autentifikācijas tiek veikts autorizācijas process, kura laikā noskaidro, vai elektroniskās deklarēšanas sistēmas lietotājs ir pilnvarots izmantot vai apstrādāt datus, kā arī izmantot noteiktus elektroniskās deklarēšanas sistēmas darbības režīmus.
3. Pirmo reizi reģistrējoties elektroniskās deklarēšanas sistēmā un turpmāk lietojot elektroniskās deklarēšanas sistēmu, lietotājs autentificējas.
II. Reģistrācija elektroniskās deklarēšanas sistēmā, izmantojot elektronisko autentifikāciju
4. Nodokļu maksātājs elektroniskās deklarēšanas sistēmā var autentificēties, izmantojot:
4.1. vienotā valsts un pašvaldību pakalpojumu portāla www.latvija.lv sniegtos autentificēšanās pakalpojumus;
4.2. Pilsonības un migrācijas pārvaldes izsniegto elektroniskās identifikācijas karti (eID);
4.3. valsts akciju sabiedrības "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs" izsniegto elektroniskā paraksta viedkarti;
4.4. Valsts ieņēmumu dienesta izsniegto lietotājvārdu un paroli.
5. Lietotāja autentifikācija elektroniskās deklarēšanas sistēmā notiek brīdī, kad ir saņemts apstiprinājums par personas identitāti no autentifikācijas līdzekļa izsniedzēja.
6. Pirmo reizi autentificējoties un autentifikācijai izmantojot elektronisko sakaru līdzekļus, notiek elektroniskās deklarēšanas sistēmas lietotāju reģistrācija.
III. Reģistrācija elektroniskās deklarēšanas sistēmā pārējos gadījumos
7. Nodokļu maksātājs vai tā pārstāvis, iesniedzot iesniegumu par lietotāju sarakstu (turpmāk – iesniegums), minētajā iesniegumā katram elektroniskās deklarēšanas sistēmas lietotājam norāda šādu informāciju:
7.1. vārdu, uzvārdu;
7.2. personas kodu;
7.3. elektroniskā pasta adresi;
7.4. tālruņa numuru;
7.5. ja nepieciešams, datumu, kad beidzas lietotāja tiesības;
7.6. ja nepieciešams, ierobežojumus attiecībā uz pieslēgšanās interneta protokola adresēm. Norādot vienu vai vairākas interneta protokola adreses, lietotājs nevarēs pieslēgties elektroniskās deklarēšanas sistēmai no citām interneta protokola adresēm.
8. Iesniegumu iesniedz Valsts ieņēmumu dienestā vai nosūta uz Valsts ieņēmumu dienesta oficiālo elektroniskā pasta adresi.
9. Piecu darbdienu laikā pēc iesnieguma saņemšanas Valsts ieņēmumu dienests katram iesniegumā norādītajam lietotājam uz elektroniskā pasta adresi nosūta elektroniskās deklarēšanas sistēmas izmantošanai nepieciešamo lietotājvārdu un vienu reizi izmantojamu paroli, kuru lietotājs nomaina uzreiz pēc pirmreizējās autentifikācijas. Ja personai jau ir piešķirts lietotājvārds un parole, atkārtoti tos nenosūta.
IV. Noslēguma jautājumi
10. Elektroniskās deklarēšanas sistēmas lietotāji, kas pārstāv nodokļu maksātāju, kuram līdz šo noteikumu spēkā stāšanās dienai ir noslēgts līgums "Par elektronisko dokumentu parakstīšanu ar elektronisko parakstu, izmantojot Valsts ieņēmumu dienesta elektroniskās deklarēšanas sistēmas pakalpojumus", var turpināt izmantot sistēmu ar Valsts ieņēmumu dienesta piešķirto identifikatoru un paroli.
11. Noteikumi stājas spēkā 2014. gada 1. jūnijā.
Ministru prezidente Laimdota Straujuma
Finanšu ministrs Andris Vilks