Ministru kabineta rīkojumi: Šajā laidienā 2 Pēdējās nedēļas laikā 27 Visi
Ministru kabineta rīkojums Nr.573
Rīgā 2014.gada 13.oktobrī (prot. Nr.51 30.§)
Par Eiropas Savienības fondu darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 6.3.1.specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt reģionālo mobilitāti, uzlabojot valsts reģionālo autoceļu kvalitāti" īstenošanu
1. Atbalstīt Eiropas Savienības fondu darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 6.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt reģionālo mobilitāti, uzlabojot valsts reģionālo autoceļu kvalitāti" ietvaros paredzēto atbalstāmo darbību (turpmāk – projekta priekšlikumi) īstenošanu pirms projekta iesnieguma apstiprināšanas, ievērojot Eiropas Savienības un Latvijas Republikas tiesību aktus, tai skaitā publisko iepirkumu, budžeta plānošanu un izpildi regulējošos tiesību aktus.
2. Satiksmes ministrijai 2014. gadā projekta priekšlikumu īstenošanai nepieciešamo finansējumu 7 114 000 euro apmērā normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pieprasīt pārdalei no 74. resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai".
3. Satiksmes ministrija pieprasījumu pārdalei var iesniegt pēc tam, kad tā Finanšu ministrijā ir iesniegusi apliecinājumu, ka apstiprinās tikai tādus projektu iesniegumus, kas atbilst Eiropas Savienības un Latvijas Republikas tiesību aktiem un specifiskā atbalsta mērķa īstenošanas nosacījumiem, tādējādi neradot papildu izdevumus valsts budžetam.
4. Specifiskā atbalsta mērķa īstenošanai plānotais nepieciešamais finansējums 2015. gadā ir 35 572 000 euro, 2016. gadā – 56 915 000 euro, 2017. gadā – 56 915 000 euro, 2018. gadā – 56 915 000 euro, 2019. gadā – 35 572 000 euro, 2020. gadā – 28 029 428 euro.
5. Noteikt, ka par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu atbildīgā iestāde ir Satiksmes ministrija.
6. Noteikt, ka sadarbības iestādes funkcijas specifiskā atbalsta mērķa īstenošanai veic Centrālā finanšu un līgumu aģentūra.
7. Satiksmes ministrijai un Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai noslēgt ar valsts akciju sabiedrību "Latvijas valsts ceļi" starpresoru vienošanos par projekta priekšlikumu ieviešanu un uzraudzību, līdz tie noteiktā kārtībā tiek pārkvalificēti par Eiropas Savienības fondu projektiem.
8. Noteikt, ka projekta attiecināmās izmaksas ir:
8.1. zemes iegādes izmaksas, ja zemes iegāde ir tieši nepieciešama projektā paredzētās būvniecības īstenošanai (ne vairāk kā 10 % no attiecināmo izmaksu kopsummas);
8.2. būvlaukuma ierīkošanas un novākšanas izmaksas;
8.3. apbraucamo ceļu būvniecības, nojaukšanas un uzturēšanas izmaksas pamatceļa būvniecības laikā;
8.4. pievadceļu uzturēšanas izmaksas pamatceļa būvniecības laikā;
8.5. pamatceļa būvniecības izmaksas;
8.6. ceļa kompleksam piederošo inženiertīklu būvniecības izmaksas (izmaksas ir attiecināmas tikai tad, ja tiek nodrošināts sertificēta būvinženiera ekspertīzes atzinums, kurā konstatēts, ka, veicot projekta ietvaros plānotos ieguldījumus noteiktās teritorijās, nav iespējams izvairīties no minētās infrastruktūras bojāšanas vai pārbūves, vienlaikus nodrošinot atbilstību valsts atbalsta regulējumam) ne vairāk kā 10 % apmērā no attiecināmo izmaksu kopsummas;
8.7. satiksmes mezglu izveides un likvidācijas izmaksas, lai nodrošinātu satiksmei drošus pievienojumus pamatceļam;
8.8. ar pamatceļa būvniecību saistīto vietējo ceļu tīkla pārbūves izmaksas, ja tie nedalāmi saistīti ar projekta īstenošanu;
8.9. ar velosipēdistu un gājēju ceļiem saistītās izmaksas, lai novērstu infrastruktūras pārrāvumus, ar nosacījumu, ka minētajām darbībām nav nepieciešama zemes iegāde;
8.10. labiekārtošanas izmaksas (autobusu pieturvietas, apgaismojuma līnijas, apzaļumošana, lietusūdens savākšanas un attīrīšanas iekārtu izbūve atbilstoši tehniskā projekta risinājumam un pamatceļa specifikācijai);
8.11. satiksmes drošības aprīkojuma uzstādīšanas un atjaunošanas izmaksas (piemēram, ceļa zīmes, luksofori, signālstabiņi, aizsargbarjeras, gājēju barjeras, vertikālie un horizontālie ceļa apzīmējumi);
8.12. satiksmes vadības aprīkojuma uzstādīšanas un atjaunošanas izmaksas (piemēram, meteoroloģiskās stacijas, kas nepieciešamas konkrētā ceļa posma seguma stāvokļa noteikšanai, un satiksmes uzskaites punkti);
8.13. būvdarbu uzraudzības un autoruzraudzības izmaksas;
8.14. obligātās informācijas un publicitātes pasākumu izmaksas, ciktāl to paredz Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadību regulējošie normatīvie akti;
8.15. pasākumu izmaksas vides aizsardzības prasību nodrošināšanai, ciktāl to paredz normatīvo aktu prasības;
8.16. neatgūstamie pievienotās vērtības nodokļa maksājumi;
8.17. ceļu drošības audita un ekspertīžu izmaksas;
8.18. projektēšanas izmaksas;
8.19. projekta attiecināmo izmaksu rezerve līdz iepirkuma līguma noslēgšanai (ne vairāk kā 10 % no šā rīkojuma 8.5. apakšpunktā minēto attiecināmo izmaksu kopsummas), ja projekta apstiprināšanas brīdī nav apstiprināts būvprojekts tehniskā projekta stadijā.
9. Noteikt, ka šā rīkojuma 8.3., 8.4., 8.7., 8.8., 8.9. un 8.10. apakšpunktā minētās izmaksas kopā nepārsniedz 10 % no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, kā arī šā rīkojuma 8.13., 8.17. un 8.18. apakšpunktā minētās izmaksas kopā nepārsniedz 10 % no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām.
10. Satiksmes ministrijai nekavējoties informēt Ministru kabinetu, ja izmaksas, kas projekta priekšlikumos veiktas pirms to pārkvalificēšanas par Eiropas Savienības fondu projektiem, varētu netikt vai netiek attiecinātas no Eiropas Reģionālās attīstības fonda, sagatavojot attiecīgu informatīvo ziņojumu, kurā detalizēti aprakstīta radusies situācija un skaidroti neatbilstības rašanās cēloņi, kā arī norādīta finansiālā ietekme uz valsts budžetu un turpmākie iespējamie risinājumi, lai turpinātu attiecīgā projekta priekšlikuma īstenošanu. Projekta turpmākā īstenošana un Eiropas Savienības fondu un valsts budžeta līdzfinansējuma piešķiršana vai pārtraukšana notiek, ņemot vērā Ministru kabinetā nolemto.
Ministru prezidente Laimdota Straujuma
Satiksmes ministrs Anrijs Matīss