Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 13 Pēdējās nedēļas laikā 17 Visi
Ministru kabineta noteikumi Nr.666
Rīgā 2014.gada 28.oktobrī (prot. Nr.58 14.§)
Noteikumi par darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.3. specifiskā atbalsta mērķa "Atbalstīt prioritāro (sirds un asinsvadu, onkoloģijas, perinatālā un neonatālā perioda aprūpes un garīgās veselības) veselības jomu veselības tīklu attīstības vadlīniju un kvalitātes nodrošināšanas sistēmas izstrādi un ieviešanu, jo īpaši sociālās atstumtības un nabadzības riskam pakļauto iedzīvotāju veselības uzlabošanai" īstenošanu
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu
un Kohēzijas fonda 2014.–2020.gada plānošanas perioda
vadības likuma 20.panta 13.punktu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka:
1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" prioritārā virziena "Sociālā iekļaušana un nabadzības apkarošana" 9.2.3. specifiskā atbalsta mērķi "Atbalstīt prioritāro (sirds un asinsvadu, onkoloģijas, perinatālā un neonatālā perioda aprūpes un garīgās veselības) veselības jomu veselības tīklu attīstības vadlīniju un kvalitātes nodrošināšanas sistēmas izstrādi un ieviešanu, jo īpaši sociālās atstumtības un nabadzības riskam pakļauto iedzīvotāju veselības uzlabošanai" (turpmāk – specifiskā atbalsta mērķis);
1.2. specifiskā atbalsta mērķi;
1.3. specifiskā atbalsta mērķim pieejamo finansējumu;
1.4. prasības Eiropas Sociālā fonda projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam un projekta sadarbības partnerim;
1.5. atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;
1.6. vienošanās par projekta īstenošanu vienpusēja uzteikuma nosacījumus.
2. Specifiskā atbalsta mērķi īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā.
3. Specifiskā atbalsta mērķa ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Veselības ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde).
4. Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republika.
II. Specifiskā atbalsta mērķis
5. Specifiskā atbalsta mērķis ir atbalstīt sirds un asinsvadu, onkoloģijas, garīgās un perinatālā un neonatālā perioda veselības jomu (turpmāk – prioritārās veselības jomas) veselības tīklu attīstības vadlīniju un kvalitātes nodrošināšanas sistēmas izstrādi un ieviešanu, jo īpaši sociālās atstumtības un nabadzības riskam pakļauto iedzīvotāju veselības uzlabošanai.
6. Specifiskā atbalsta mērķa grupa ir Nacionālais veselības dienests, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests, Veselības inspekcija, Slimību profilakses un kontroles centrs, ārstniecības iestādes un pašvaldības.
7. Specifiskā atbalsta mērķi īsteno līdz 2023. gadam, sasniedzot šādus specifiskos rezultāta un iznākuma rādītājus un finanšu rādītājus:
7.1. specifiskie rezultāta rādītāji:
7.1.1. izstrādāto un ieviesto veselības attīstības vadlīniju skaits – 4;
7.1.2. izstrādāto un ieviesto kvalitātes nodrošināšanas sistēmu skaits – 1;
7.2. specifiskie iznākuma rādītāji:
7.2.1. attīstībai un ieviešanai atbalstīto veselības tīklu attīstības vadlīniju skaits – 4;
7.2.2. to stacionāro ārstniecības iestāžu skaits, kuras nodrošina neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšanu un kuras atbalstītas kvalitātes sistēmas un veselības tīklu attīstības vadlīniju izstrādāšanai un ieviešanai, – 21;
7.3. finanšu rādītājs – līdz 2018. gadam sertificēti izdevumi 4 091 176 euro apmērā.
III. Specifiskā atbalsta mērķim pieejamais finansējums
8. Specifiskā atbalsta mērķim pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 4 352 315 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda finansējums – 3 699 467 euro apmērā un valsts budžeta finansējums 652 848 euro apmērā.
9. Maksimālais attiecināmais Eiropas Sociālā fonda finansējuma apmērs ir 85 procenti no šo noteikumu 8. punktā minētā specifiskā atbalsta mērķim pieejamā kopējā attiecināmā finansējuma.
IV. Prasības projekta iesniedzējam un sadarbības partneriem
10. Projekta iesniedzējs ir Nacionālais veselības dienests.
11. Projekta iesniedzējs sadarbības partneru statusā piesaista:
11.1. Veselības inspekciju;
11.2. Veselības ministriju;
11.3. Slimību profilakses un kontroles centru;
11.4. Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestu.
12. Šo noteikumu 11. punktā minētais sadarbības partneris, iesaistoties projekta īstenošanā, nodrošina, lai funkcijas, kuras tas pilda projekta īstenošanā, tiktu nodalītas no iestādes pamatfunkciju izpildes.
13. Sadarbības partneris veic šo noteikumu 16.2. un 16.3. apakšpunktā norādītās atbalstāmās darbības un par to veikšanu saņem finansējumu atbilstoši šo noteikumu 19.1.1., 19.1.2., 20.1.1. un 20.1.2. apakšpunktam.
14. Nacionālais veselības dienests slēdz sadarbības līgumus ar sadarbības partneriem, kontrolē to izpildi un nepieļauj dubultā finansējuma riskus.
15. Nacionālais veselības dienests pirms sadarbības līguma noslēgšanas ar sadarbības partneriem tā projektu saskaņo ar atbildīgo iestādi. Sadarbības līgumā vismaz nosaka sadarbības partnera:
15.1. finansējuma plānošanu;
15.2. īstenojamās funkcijas un to apjomu;
15.3. īstenojamo funkciju kvalitātes kontroles kārtību;
15.4. pienākumus un pārskatu sniegšanas kārtību.
V. Atbalstāmās darbības un attiecināmās izmaksas
16. Specifiskā atbalsta mērķa ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības:
16.1. projekta administrēšana;
16.2. prioritāro veselības jomu veselības tīklu attīstības vadlīniju izstrāde;
16.3. vienotas nacionālās veselības aprūpes kvalitātes nodrošināšanas sistēmas izveide un ieviešana;
16.4. informācijas un publicitātes pasākumu nodrošināšana.
17. Šo noteikumu 16.1. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības finansējums ir netiešās izmaksas, kas nepārsniedz septiņus procentus no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām pieejamā finansējuma un ietver šādas attiecināmo izmaksu pozīcijas:
17.1. projekta administrēšanas personāla atlīdzības izmaksas;
17.2. darba braucienu un iekšzemes komandējumu izmaksas;
17.3. darba vietas aprīkojuma iegādes un īres izmaksas;
17.4. sakaru un pasta pakalpojumu izmaksas.
18. Šo noteikumu 16.2., 16.3. un 16.4. apakšpunktā minēto darbību izmaksas veido tiešās attiecināmās izmaksas.
19. Šo noteikumu 16.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības finansējums nepārsniedz 30 procentus no šo noteikumu 8. punktā minētā kopējā specifiskā atbalsta mērķim pieejamā finansējuma un ietver šādas attiecināmo izmaksu pozīcijas:
19.1. izmaksas, kas nepārsniedz 17 procentus no šo noteikumu 16.2. apakšpunktā norādītajai atbalstāmajai darbībai pieejamā finansējuma un ietver izmaksas, kas saistītas ar veselības tīklu attīstības vadlīniju koncepcijas un darba uzdevuma izstrādi, dalību līguma slēgšanā, sadarbību ar ārpakalpojuma sniedzēju un nodevumu izvērtēšanu (ekspertīzi), kā arī informācijas izplatīšanu sabiedrībai, ārstniecības iestādēm un pašvaldībām par veselības tīklu attīstības vadlīnijām, tai skaitā:
19.1.1. Nacionālā veselības dienesta un sadarbības partneru personāla atlīdzības izmaksas;
19.1.2. Nacionālā veselības dienesta un sadarbības partneru darba braucienu un komandējumu izmaksas;
19.1.3. tulkošanas pakalpojumu izmaksas;
19.1.4. informatīvo semināru un konferenču organizēšanas un īstenošanas izmaksas;
19.2. konsultantu un ekspertu pakalpojumu izmaksas, kas saistītas ar pētījumu, izvērtējumu un analīzes veikšanu un veselības tīklu attīstības vadlīniju (laikposmam līdz 2022. gadam) izstrādi un publisko apspriešanu.
20. Šo noteikumu 16.3. apakšpunktā minētā atbalstāmā darbība ietver šādas attiecināmo izmaksu pozīcijas:
20.1. izmaksas, kas nepārsniedz 15 procentus no šo noteikumu 16.3. apakšpunktā minētajai atbalstāmajai darbībai pieejamā finansējuma un ietver izmaksas, kas saistītas ar vienotas nacionālās veselības aprūpes kvalitātes nodrošināšanas sistēmas koncepcijas un tehniskās specifikācijas izstrādi, darbu iepirkuma komisijā, sadarbību ar ārpakalpojuma sniedzēju un nodevumu izvērtēšanu (ekspertīzi), kā arī informācijas izplatīšanu sabiedrībai, ārstniecības iestādēm un pašvaldībām par kvalitātes nodrošināšanas sistēmu, tai skaitā:
20.1.1. Nacionālā veselības dienesta un sadarbības partneru personāla atlīdzības izmaksas;
20.1.2. Nacionālā veselības dienesta un sadarbības partneru darba braucienu un komandējumu izmaksas;
20.1.3. tulkošanas pakalpojumu izmaksas;
20.1.4. informatīvo semināru un konferenču organizēšanas un īstenošanas izmaksas;
20.2. konsultantu un ekspertu pakalpojumu izmaksas, kas saistītas ar pētījumu, izvērtējumu un analīzes veikšanu un vienotas nacionālās veselības aprūpes kvalitātes nodrošināšanas sistēmas izveidi, publisko apspriešanu un ieviešanu.
21. Šo noteikumu 16.4. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības finansējums nepārsniedz 5 000 euro un ietver informācijas un publicitātes nodrošināšanas izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu publicitātes un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanu.
22. Projekta administrēšanas un īstenošanas personālam, kas darba laika slodzes ietvaros vienā institūcijā veic pienākumus, kuri ir saistīti ne tikai ar projektu, bet arī ar konkrētās institūcijas pamatdarbību vai citu finanšu instrumentu administrēšanu, daļa no atlīdzības izmaksām var tikt segta no projekta finansējuma proporcionāli laikam, kurā tiek veikti ar projektu saistītie pienākumi. Šādā gadījumā veic projekta administrēšanas un projekta īstenošanas personāla darba laika uzskaiti, ievērojot, ka izmaksas no Eiropas Sociālā fonda ir attiecināmas, ja darbinieks projektā nodarbināts vismaz 30 procentus no kopējās noslodzes.
23. Sadarbības partneru izmaksas ir attiecināmas, ja tās ir veiktas pēc šo noteikumu 14. punktā minētā sadarbības līguma noslēgšanas, ievērojot šo noteikumu 26. punktā minēto termiņu.
24. Šo noteikumu 17.3. apakšpunktā noteiktās attiecināmo izmaksu pozīcijas darba vietas aprīkojuma (biroja mēbeles un tehnika, datorprogrammas un licences, izņemot telpu nomu) iegādes vai īres izmaksas, tai skaitā aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas, ir attiecināmas ne vairāk kā 3000 euro apmērā uz vienu jaunradītu darba vietu visā projekta īstenošanas laikā personālam, kurš projektā iesaistīts pilnu darba laiku.
25. Pievienotās vērtības nodoklis ir attiecināmās izmaksas, ja tās nav atgūstamas atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā.
26. Projekta izmaksas ir attiecināmas ar šo noteikumu spēkā stāšanās dienu.
VI. Specifiskā atbalsta mērķa īstenošanas nosacījumi
27. Specifiskā atbalsta mērķa projekta atbalstāmo darbību īstenošanas termiņi ir šādi:
27.1. šo noteikumu 16.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ieviešamas līdz 2015. gada 31. decembrim;
27.2. šo noteikumu 16.3. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības ieviešamas līdz 2018. gada 31. decembrim.
28. Nacionālajam veselības dienestam ir pienākums nodrošināt iekšējo projekta vadību un uzraudzību, izveidojot projekta vadības un uzraudzības komisiju un pieaicinot dalībai komisijā sadarbības partneru pārstāvjus komisijas locekļu statusā un atbildīgās iestādes pārstāvi novērotāja statusā. Nacionālais veselības dienests novērotāja statusā var pieaicināt arī sadarbības iestādes un vadošās iestādes pārstāvi. Projekta vadības un uzraudzības komisijas sanāksmes organizē ne retāk kā reizi ceturksnī.
29. Sadarbības iestādei ir tiesības vienpusēji atkāpties no vienošanās par projekta īstenošanu, ja finansējuma saņēmējs nepilda vienošanās noteikumus, tai skaitā projekta īstenošana nenotiek atbilstoši projektā noteiktajiem termiņiem vai ir iestājušies citi apstākļi, kas ietekmē vai var būtiski negatīvi ietekmēt specifiskā atbalsta mērķi, specifiskā atbalsta mērķa iznākuma rādītāju vai uzraudzības rādītāju sasniegšanu.
VII. Specifiskā atbalsta mērķa īstenošanas nosacījumi līdz vienošanās noslēgšanai par projekta īstenošanu
30. Līdz vienošanās noslēgšanai par projekta īstenošanu Nacionālais veselības dienests nodrošina finansējuma saņēmēja pienākumu izpildi.
31. Nacionālais veselības dienests un sadarbības partneri organizē iepirkumus, slēdz līgumus un veic maksājumus.
32. Nacionālais veselības dienests sagatavo un 10 darbdienu laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās iesniedz atbildīgajā iestādē informāciju par kārtējā gadā nepieciešamo finansējumu sadalījumā pa mēnešiem un atbilstoši ekonomiskajām kategorijām.
33. Nacionālais veselības dienests 10 darbdienu laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās sagatavo un iesniedz atbildīgajā iestādē pagaidu projekta iesniegumu. Iesniegumā iekļauj šādu informāciju:
33.1. projekta mērķis un mērķa grupas apraksts;
33.2. projekta ietvaros sasniedzamie rezultāti un iznākuma rādītāji;
33.3. finansējuma saņēmēja un sadarbības partneru apraksts;
33.4. aktivitāšu apraksts;
33.5. aktivitāšu ieviešanas grafiks;
33.6. finansējuma sadalījums atbilstoši atbalstāmajām darbībām, izmaksu pozīcijām un finansēšanas avotiem;
33.7. projekta ieviešanas kapacitātes apraksts;
33.8. projekta ietekmes uz horizontālo principu "Vienlīdzīgas iespējas" apraksts.
34. Atbildīgā iestāde 30 darbdienu laikā no šo noteikumu 33. punktā minētā pagaidu projekta iesnieguma iesniegšanas dienas izvērtē tā atbilstību šo noteikumu prasībām un apstiprina to. Atbildīgā iestāde apstiprināto pagaidu projekta iesniegumu nosūta sadarbības iestādei.
35. Nacionālais veselības dienests sagatavo un 10 darbdienu laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fondu 2007.–2013. gada plānošanas perioda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu, iesniedz sadarbības iestādē iepirkuma plānu, kā arī saskaņo ar sadarbības iestādi visas izmaiņas iepirkuma plānā.
36. Nacionālais veselības dienests saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fondu 2007.–2013. gada plānošanas perioda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu, nodrošina iepirkumu dokumentācijas iesniegšanu sadarbības iestādē pirmspārbaudes un norises pārbaudes veikšanai.
37. Sadarbības iestāde veic iepirkumu dokumentācijas pirmspārbaudi un iepirkumu norises pārbaudi saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fondu 2007.–2013. gada plānošanas perioda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu.
38. Nacionālais veselības dienests un sadarbības partneri nodrošina atsevišķu grāmatvedības uzskaiti par projekta izdevumiem vai visu ar projektu saistīto darījumu uzskaites kodu sistēmu.
39. Nacionālais veselības dienests un sadarbības partneri nodrošina visu ar projekta īstenošanu saistīto dokumentu uzglabāšanu, tai skaitā jebkuru ar projektu saistīto sarakstes dokumentu, iepirkuma dokumentācijas, projekta ietvaros noslēgto līgumu, veikto darbu, piegāžu un sniegto pakalpojumu apliecinošu dokumentu, veikto maksājumu apliecinošo dokumentu oriģinālu vai to atvasinājumu ar juridisku spēku atsevišķu uzglabāšanu.
40. Nacionālais veselības dienests un sadarbības partneri nodrošina atbildīgās iestādes vai sadarbības iestādes pieprasītās informācijas un dokumentu iesniegšanu noteiktajā termiņā, kas nav īsāks par trijām darbdienām.
41. Nacionālais veselības dienests un sadarbības partneri nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus, kas noteikti Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulā (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006, un normatīvajos aktos par Eiropas Savienības fondu publicitātes un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanu.
42. Nacionālais veselības dienests un sadarbības partneri, īstenojot personāla apmācību, nodrošina mikrodatu vākšanu projekta līmenī atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006, 125. panta 2. punkta "d" un "e" apakšpunktam.
Ministru prezidenta vietā –
satiksmes ministrs Anrijs Matīss
Finanšu ministra vietā –
iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis