• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2014. gada 23. decembra noteikumi Nr. 835 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.1.specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt nelabvēlīgākā situācijā esošu bezdarbnieku iekļaušanos darba tirgū" pasākuma "Subsidētās darbavietas nelabvēlīgākā situācijā esošiem bezdarbniekiem" īstenošanas noteikumi". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 8.01.2015., Nr. 4 https://www.vestnesis.lv/op/2015/4.6

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.836

Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 7.1.1.specifiskā atbalsta mērķa "Paaugstināt bezdarbnieku kvalifikāciju un prasmes atbilstoši darba tirgus pieprasījumam" īstenošanas noteikumi

Vēl šajā numurā

08.01.2015., Nr. 4

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 835

Pieņemts: 23.12.2014.

OP numurs: 2015/4.6

2015/4.6
RĪKI

Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 8 Pēdējās nedēļas laikā 17 Visi

Šī publikācija ir precizēta.
Precizējums: OP 2015/12.1

Ministru kabineta noteikumi Nr.835

Rīgā 2014.gada 23.decembrī (prot. Nr.72 57.§)

Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.1.specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt nelabvēlīgākā situācijā esošu bezdarbnieku iekļaušanos darba tirgū" pasākuma "Subsidētās darbavietas nelabvēlīgākā situācijā esošiem bezdarbniekiem" īstenošanas noteikumi

Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un
Kohēzijas fonda 2014.–2020.gada plānošanas perioda
vadības likuma 20.panta 13.punktu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt nelabvēlīgākā situācijā esošu bezdarbnieku iekļaušanos darba tirgū" (turpmāk – atbalsta mērķis) pasākumu "Subsidētās darbavietas nelabvēlīgākā situācijā esošiem bezdarbniekiem" (turpmāk – pasākums);

1.2. pasākuma mērķi;

1.3. pasākumam plānoto finansējumu;

1.4. prasības Eiropas Sociālā fonda projekta iesniedzējam;

1.5. atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;

1.6. pasākuma īstenošanas nosacījumus, tai skaitā vienošanās par projekta īstenošanu vienpusējā uzteikuma nosacījumus;

1.7. ar valsts atbalsta saņemšanu saistītos nosacījumus.

2. Pasākuma mērķis ir veicināt šo noteikumu 3. punktā minēto bezdarbnieku iekļaušanos sabiedrībā un iekārtošanos pastāvīgā darbā.

3. Pasākuma mērķa grupa ir nelabvēlīgākā situācijā esoši bezdarbnieki, tostarp ilgstošie bezdarbnieki (turpmāk – bezdarbnieki), kuri atbilst vismaz vienam no šādiem kritērijiem:

3.1. persona ar invaliditāti;

3.2. persona ir bijusi bez darba vismaz 12 mēnešus;

3.3. persona ir bijusi bez darba vismaz 24 mēnešus;

3.4. persona, kas ir pieaugušais ar vienu vai vairākiem apgādājamiem vai ir vecāka par 55 gadiem, ir bijusi bez darba vismaz 12 mēnešus;

3.5. persona ir vecāka par 55 gadiem.

4. Pasākuma ietvaros līdz 2023. gada 31. decembrim ir sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji:

4.1. iznākuma rādītājs – bezdarbnieki, tostarp ilgstošie bezdarbnieki (iesaistīti pasākumā) – 4783, bet projekta iesniegumā plāno – 4 554, tai skaitā līdz 2018. gada 31. decembrim – 2390;

4.2. rezultāta rādītāji:

4.2.1. nodarbinātībā vai pašnodarbinātībā iesaistītie dalībnieki pēc aiziešanas (pēc pasākuma pabeigšanas) – 2678, bet projekta iesniegumā plāno – 2 550;

4.2.2. pasākuma dalībnieki izglītībā/apmācībā, kvalifikācijas ieguvē, vai ir nodarbināti, tostarp pašnodarbināti sešu mēnešu laikā pēc dalības pasākumā – 1004, bet projekta iesniegumā plāno – 956;

4.3. finanšu rādītājs – līdz 2018. gada 31. decembrim sertificēti izdevumi 10 221 841 euro apmērā.

5. Pasākumu īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā.

6. Pasākuma ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Labklājības ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde).

7. Pasākumam plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 29 205 260 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda finansējums – 24 824 471 euro, valsts budžeta finansējums – 2 625 393 euro un privātais līdzfinansējums, ko veido šo noteikumu 18.3. apakšpunktā minētās izmaksas, – 1 755 396 euro. Projekta iesniegumā kopējo attiecināmo finansējumu plāno ne vairāk kā 27 809 934 euro apmērā, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda finansējumu – 23 638 444 euro apmērā, valsts budžeta finansējumu – 2 499 961 euro apmērā un privāto līdzfinansējumu (darba devēju finansējums) – 1 671 529 euro apmērā, paredzot iznākuma rādītāju un rezultāta rādītāju plānojumu atbilstoši šo noteikumu 4.1. un 4.2. apakšpunktā noteiktajam apjomam.

8. Maksimālais attiecināmais Eiropas Sociālā fonda finansējuma apmērs ir 85 procenti no šo noteikumu 7. punktā minētā pasākumam plānotā kopējā attiecināmā finansējuma.

9. Pasākuma ietvaros izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām un ir radušās ne agrāk par 2015. gada 2. februāri.

10. Projekta minimālā attiecināmo izmaksu kopsumma nav ierobežota, maksimālā attiecināmo izmaksu kopsumma līdz 2018. gada 31. decembrim ir 27 809 934 euro. No 2019. gada 1. janvāra atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma var ierosināt palielināt projektā noteikto attiecināmo izmaksu kopsummu līdz 29 205 260 euro, ievērojot šo noteikumu 7. punktā minēto finansēšanas avotu proporcionālo sadalījumu.

11. Eiropas Sociālā fonda projekta īstenošanai nepieciešamos finanšu līdzekļus plāno, projekta īstenošanu finansē un maksājumus valsts budžeta iestādei veic atbilstoši normatīvajiem aktiem par valsts budžeta līdzekļu plānošanu Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda projektu īstenošanai un maksājumu veikšanu 2014.–2020. gada plānošanas periodā.

II. Prasības projekta iesniedzējam

12. Projekta iesniedzējs pasākuma ietvaros ir Nodarbinātības valsts aģentūra – iestāde, kas saskaņā ar Bezdarbnieku un darba meklētāju atbalsta likumu īsteno valsts politiku bezdarba samazināšanas un bezdarbnieku, darba meklētāju un bezdarba riskam pakļauto personu atbalsta jomā (turpmāk – finansējuma saņēmējs).

13. Projekta iesniedzējs sagatavo un iesniedz projekta iesniegumu saskaņā ar projekta iesnieguma atlases nolikuma prasībām.

14. Sadarbības iestāde lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu pieņem mēneša laikā no projekta iesnieguma iesniegšanas beigu datuma, kas noteikts projekta iesnieguma atlases nolikumā.

III. Atbalstāmās darbības un izmaksas

15. Pasākuma ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības:

15.1. subsidētās darbavietas nodrošināšana:

15.1.1. bezdarbnieku un darba devēju informēšana, piesaiste un atlase dalībai pasākumā;

15.1.2. darbavietu pielāgošana šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minēto bezdarbnieku vajadzībām atbilstoši ergoterapeita sniegtajam atzinumam;

15.1.3. konsultācijas darba devējiem par šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minēto bezdarbnieku nodarbināšanu;

15.1.4. šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minēto bezdarbnieku nodarbināšanai nepieciešamo speciālistu (atbalsta personu darbā ar bezdarbniekiem ar garīga rakstura traucējumiem (turpmāk – atbalsta persona), ergoterapeitu, surdotulku) piesaiste;

15.1.5. bezdarbnieku nodarbināšana pie darba devēja un darbam nepieciešamo pamatprasmju un iemaņu apguves nodrošināšana;

15.2. atbalsts reģionālajai mobilitātei;

15.3. projekta īstenošanas personāla apmācība darbam ar šo noteikumu 3. punktā minētajiem bezdarbniekiem, kā arī lai nodrošinātu darba devēju piesaisti;

15.4. informācijas un publicitātes pasākumi par projekta īstenošanu;

15.5. projekta administrēšana.

16. Pasākuma ietvaros plāno šādas izmaksas:

16.1. tiešās attiecināmās izmaksas;

16.2. netiešās attiecināmās izmaksas;

17. Šo noteikumu 16.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:

17.1. mērķa grupas nodrošinājuma izmaksas, kuras finansējuma saņēmējs ikmēneša dotācijas veidā piešķir darba devējam:

17.1.1.  50 procenti no bezdarbniekiem izmaksājamās darba algas (izņemot šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētos bezdarbniekus), nepārsniedzot valstī noteiktās minimālās mēneša darba algas apmēru;

17.1.2. darba algas dotācija šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētajiem bezdarbniekiem nav lielāka par valstī noteikto pusotru minimālās mēneša darba algas apmēru vai valstī noteiktās minimālās mēneša darba algas apmērā, ja bezdarbniekus plānots nodarbināt mazkvalificētos darbos (vienkāršo profesiju darbi atbilstoši Latvijas Republikas Profesiju klasifikatora devītajai pamatgrupai);

17.1.3. atlīdzība (piemaksa vai ikmēneša darba alga, ja ir noslēgts darba līgums par darba vadītāja pienākumu izpildi) šo noteikumu 3. punktā minēto bezdarbnieku darba vadītājam 50 procentu apmērā no valstī noteiktās minimālās mēneša darba algas apmēra;

17.1.4. valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas no algas dotācijas daļas, ja darba devējs ir biedrība vai nodibinājums, kura darbības mērķis ir atbalsta sniegšana personām ar invaliditāti un kurš nodarbina šo noteikumu 3. punktā minētos bezdarbniekus šādās profesijās – asistents vai pavadonis personām ar invaliditāti, surdotulks, latviešu nedzirdīgo zīmju valodas tulks, interešu pulciņa audzinātājs un speciālais pedagogs personām ar invaliditāti –, vai ja darba devējs ir biedrība vai nodibinājums, kura statūti paredz atbalsta sniegšanu personām ar redzes invaliditāti. Kopējais šo noteikumu 3. punktā minēto nodarbināto bezdarbnieku skaits nepārsniedz 50 procentus no kopējā biedrībā vai nodibinājumā nodarbināto skaita;

17.2. mērķa grupas nodrošinājuma izmaksas, kuras finansējuma saņēmējs vienreizējas dotācijas veidā piešķir darba devējam:

17.2.1. normatīvajos aktos par obligātajām veselības pārbaudēm noteikto veselības pārbaužu izmaksas šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētajiem bezdarbniekiem;

17.2.2. iekārtu un aprīkojuma iegādes izmaksas, kā arī tehnisko palīglīdzekļu izgatavošanas un iegādes izmaksas, lai pielāgotu darba vietu šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētajiem bezdarbniekiem. Dotāciju piešķir atbilstoši darba devēja iesniegtajai darba vietas pielāgošanas tāmei, kura atbilst ergoterapeita atzinumam, bet ne vairāk kā 711 euro vienas darba vietas pielāgošanai (tai skaitā piegādes un uzstādīšanas izmaksas);

17.3. mērķa grupas nodrošinājuma izmaksas, kuras sedz no darba devēju privātā līdzfinansējuma:

17.3.1. darba algas daļa tādā apmērā, lai kopā ar dotāciju šo noteikumu 3. punktā minētajiem bezdarbniekiem (izņemot šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētos bezdarbniekus) darba alga sasniegtu vismaz valstī noteiktās minimālās mēneša darba algas apmēru par normālo darba laiku;

17.3.2. valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas par pasākumā iesaistītajiem šo noteikumu 3. punktā minētajiem bezdarbniekiem (izņemot šo noteikumu 17.1.4. apakšpunktā noteikto);

17.4. mērķa grupas nodrošinājuma izmaksas, kuras finansējuma saņēmējs sedz bezdarbnieku atbalstam:

17.4.1. uzņēmuma līguma izmaksas par atbalsta personu, ergoterapeitu, surdotulku pakalpojumu sniegšanu, ja to vienīgais uzdevums ir palīdzība šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētajiem bezdarbniekiem. Atbalsta personu piesaistes izmaksas nepārsniedz 4,50 euro par vienu pakalpojuma sniegšanas stundu, nepārsniedzot 40 darba stundas nedēļā, proporcionāli šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minēto bezdarbnieku nostrādāto stundu skaitam;

17.4.2. šo noteikumu 15.2. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanas izmaksas – finanšu atlīdzība pirmos četrus darba tiesisko attiecību mēnešus transporta izdevumu segšanai braucieniem no deklarētās dzīvesvietas uz darbavietu un atpakaļ un dzīvojamās telpas īres vai dienesta viesnīcas izdevumu kompensācijai ne vairāk kā 400 euro apmērā šādā kārtībā:

17.4.2.1. par darba tiesisko attiecību pirmo mēnesi avanss 145 euro apmērā, ko izmaksā piecu darbdienu laikā no lēmuma pieņemšanas par atbalsta piešķiršanu;

17.4.2.2. par nākamajiem trim darba tiesisko attiecību mēnešiem ikmēneša finanšu atlīdzība nepārsniedz 85 euro mēnesī, un to aprēķina, ņemot vērā katrā mēnesī radušās faktiskās dzīvojamās telpas īres un transporta izmaksas, no kurām proporcionāli katru mēnesi tiek atskaitīts pirmajā mēnesī saņemtās finanšu atlīdzības atlikums, ja dzīvojamās telpas īre vai dienesta viesnīcas un transporta izdevumi ir bijuši mazāki par 145 euro mēnesī;

17.5. projekta īstenošanas personāla izmaksas:

17.5.1. atlīdzības izmaksas atbilstoši Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumā noteiktajam, izņemot virsstundas;

17.5.2. iekšzemes komandējumu un dienesta braucienu izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi;

17.5.3. transporta izmaksas (maksa par degvielu, transportlīdzekļa noma, transporta pakalpojumu pirkšana, sabiedriskā transporta izmantošana);

17.5.4. biroja, kancelejas preču, iekārtu un inventāra izmaksas (līdz 213 euro par vienību, ja to kalpošanas laiks ir mazāks par gadu);

17.5.5. jaunu darba vietu radīšanai vai esošo darba vietu atjaunošanai nepieciešamā aprīkojuma iegādes un īres izmaksas, tai skaitā aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas ne vairāk kā 3 000 euro apmērā vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā. Ja projekta īstenošanas personāls ir nodarbināts normālo vai nepilnu darba laiku, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja atlīdzībai piemēro daļlaika attiecināmības principu, darba vietas aprīkojuma izmaksas nosakāmas proporcionāli atlīdzības procentuālajam sadalījumam;

17.5.6. telpu īres un nomas maksa;

17.5.7. telpu apsaimniekošanas izmaksas (apkure, elektrība, apsaimniekošanas pakalpojumi, ūdensapgāde);

17.5.8. interneta, pasta pakalpojumu un telekomunikāciju izmaksas;

17.5.9. normatīvajos aktos par obligātajām veselības pārbaudēm paredzēto veselības pārbaužu izmaksas un redzes korekcijas līdzekļu kompensācijas izmaksas projekta īstenošanas personālam;

17.5.10. veselības apdrošināšanas izmaksas projekta īstenošanas personālam, ja veselības apdrošināšana paredzēta finansējuma saņēmēja iestādē. Ja projekta īstenošanas personāls ir nodarbināts normālo darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja projekta īstenošanas personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas nosakāmas atbilstoši nepilnā darba laika noslodzei. Ja projekta īstenošanas personāla atlīdzībai piemēro daļlaika attiecināmības principu, veselības apdrošināšanas izmaksas nosakāmas proporcionāli atlīdzības procentuālajam sadalījumam;

17.6. pārējās projekta īstenošanas izmaksas:

17.6.1. sludinājumu izmaksas plašsaziņas līdzekļos šo noteikumu 15.1.1. apakšpunktā noteikto atbalstāmo darbību īstenošanai;

17.6.2. uzņēmumu līgumu izmaksas šo noteikumu 15.1.3. un 15.3. apakšpunktā noteikto atbalstāmo darbību īstenošanai. Ja pakalpojumu sniedzējs ir reģistrēts Valsts ieņēmumu dienestā kā finansējuma saņēmēja darba ņēmējs, attiecināmas ir arī darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu izmaksas;

17.6.3. projekta informācijas un publicitātes pasākumu izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda finansēto projektu publicitātes un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanu;

17.6.4 uzņēmumu līgumu izmaksas de minimis valsts atbalsta uzskaites un kontroles sistēmas izstrādei;

17.7. neparedzētās izmaksas, kuras projektā plāno kā vienu izdevumu pozīciju un izlieto papildu darbu vai pakalpojumu veikšanai, kas neparedzamu apstākļu dēļ ir kļuvuši nepieciešami, lai varētu nodrošināt par projekta īstenošanu noslēgtās vienošanās izpildi, ja finansējuma saņēmējs veicis visus plānošanas pasākumus, lai šādus izdevumus novērstu. Neparedzētās izmaksas nepārsniedz divus procentus no kopējām projekta attiecināmajām tiešajām izmaksām, un to izlietošanu finansējuma saņēmējs saskaņo ar sadarbības iestādi, ievērojot vienošanos par projekta īstenošanu.

18. Šo noteikumu 16.2. apakšpunktā minētās izmaksas jeb projekta administrēšanas izmaksas nepārsniedz septiņus procentus no projekta plānotajām tiešajām attiecināmajām izmaksām, neskaitot šo noteikumu 7. punktā minēto privāto līdzfinansējumu, un tās ietver šādas izmaksu pozīcijas:

18.1. atlīdzības izmaksas projekta administrēšanas personālam atbilstoši Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumā noteiktajam, izņemot virsstundas;

18.2. jaunu darba vietu radīšanai vai esošo darba vietu atjaunošanai nepieciešamā aprīkojuma iegādes un īres izmaksas, tai skaitā aprīkojuma uzturēšanas un remonta izmaksas ne vairāk kā 3 000 euro apmērā vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā. Ja projekta administrēšanas personāls ir nodarbināts normālo vai nepilnu darba laiku, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja atlīdzībai piemēro daļlaika attiecināmības principu, darba vietas aprīkojuma izmaksas nosakāmas proporcionāli atlīdzības procentuālajam sadalījumam;

18.3. transporta izmaksas (maksa par degvielu, transportlīdzekļa noma, transporta pakalpojumu pirkšana, sabiedriskā transporta izmantošana);

18.4. telpu īres un nomas maksa;

18.5. telpu apsaimniekošanas izmaksas (apkure, elektrība, apsaimniekošanas pakalpojumi, ūdensapgāde);

18.6. biroja, kancelejas preču, iekārtu un inventāra izmaksas (līdz 213 euro par vienību, ja to kalpošanas laiks ir mazāks par gadu);

18.7. interneta, pasta pakalpojumu un telekomunikāciju izmaksas;

18.8. iekšzemes komandējumu un dienesta braucienu izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi;

18.9. normatīvajos aktos par obligātajām veselības pārbaudēm paredzēto veselības pārbaužu izmaksas un redzes korekcijas līdzekļu kompensācijas izmaksas projekta administrēšanas personālam;

18.10. uzņēmuma līguma izmaksas par maksājumus pamatojošo dokumentu elektronisko apstrādi;

18.11. veselības apdrošināšanas izmaksas projekta administrēšanas personālam, ja veselības apdrošināšana paredzēta finansējuma saņēmēja iestādē. Ja projekta administrēšanas personāls ir nodarbināts normālo darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja projekta administrēšanas personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, veselības apdrošināšanas izmaksas nosakāmas atbilstoši nepilnā darba laika noslodzei. Ja projekta administrēšanas personāla atlīdzībai piemēro daļlaika attiecināmības principu, veselības apdrošināšanas izmaksas nosakāmas proporcionāli atlīdzības procentuālajam sadalījumam.

19. Pasākuma ietvaros šo noteikumu 16.1. un 16.2. apakšpunktā minēto izmaksu pievienotās vērtības nodokļa izmaksas ir attiecināmas, ja tās nav atgūstamas atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā.

IV. Pasākuma īstenošanas nosacījumi

20. Pasākuma ietvaros apstiprināto projektu īsteno atbilstoši šajos noteikumos minētajiem nosacījumiem.

21. Finansējuma saņēmējs pasākumu īsteno atbilstoši normatīvajiem aktiem par aktīvo nodarbinātības pasākumu un preventīvo bezdarba samazināšanas pasākumu organizēšanas un finansēšanas kārtību un pasākumu īstenotāju izvēles principiem, kā arī atbilstoši noteiktām personu grupām paredzēto pasākumu un reģionālās mobilitātes atbalsta pasākumu īstenošanas nosacījumiem, ciktāl šie noteikumi nenosaka citādi.

22. Šo noteikumu 15.1. un 15.2. apakšpunktā minētajā atbalstāmajā darbībā iesaista tos šo noteikumu 3. punktā minētos bezdarbniekus, kuri nav iesaistīti apmācībā pie darba devēja atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā īstenojama bezdarbnieku un darba meklētāju apmācība, un kuri nav iesaistīti aktīvajos nodarbinātības pasākumos ar darba līgumu slēgšanu, izņemot gadījumus, ko nosaka normatīvie akti par aktīvo nodarbinātības pasākumu un preventīvo bezdarba samazināšanas pasākumu organizēšanas un finansēšanas kārtību un pasākumu īstenotāju izvēles principiem.

23. Nodrošinot subsidēto darba vietu šo noteikumu 3. punktā minētajiem bezdarbniekiem, finansējuma saņēmējs ievēro šādas prasības:

23.1. finansējuma saņēmējs ar darba devēju, kurš izvēlēts atbilstoši normatīvajiem aktiem par aktīvo nodarbinātības pasākumu un preventīvo bezdarba samazināšanas pasākumu organizēšanas un finansēšanas kārtību un pasākumu īstenotāju izvēles principiem, slēdz līgumu par pasākuma īstenošanu un finanšu atbalsta saņemšanu. Saskaņā ar noslēgto līgumu darba devējs nodrošina:

23.1.1. darba tiesisko attiecību nodibināšanu ar šo noteikumu 3. punktā minēto bezdarbnieku:

23.1.1.1. līdz 12 mēnešiem, nodarbinot šo noteikumu 3.2. vai 3.5. apakšpunktā minētos bezdarbniekus;

23.1.1.2. līdz 24 mēnešiem, nodarbinot šo noteikumu 3.3. vai 3.4. apakšpunktā minētos bezdarbniekus;

23.1.1.3. līdz 36 mēnešiem, nodarbinot šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētos bezdarbniekus;

23.1.2. kvalificētu darba vadītāju, kurš subsidētajā darba veikšanas vietā palīdz pasākumos iesaistītajam bezdarbniekam apgūt darbam nepieciešamās pamatprasmes un iemaņas. Par kvalificētu darba vadītāju uzskata personu, kura ir ieguvusi izglītību vai ne mazāk kā divus gadus ilgu darba pieredzi profesijā, kurā nodarbina bezdarbnieku, vai kura ieguvusi sešu mēnešu darba pieredzi profesijā, ja bezdarbnieku plānots nodarbināt mazkvalificētos darbos (vienkāršo profesiju darbi atbilstoši Latvijas Republikas Profesiju klasifikatora devītajai pamatgrupai). Viens darba vadītājs darbu vada vienlaicīgi ne vairāk kā diviem bezdarbniekiem. Kvalificētu darba vadītāju nodrošina:

23.1.2.1 pirmos divus mēnešus no iesaistes brīža pasākumā, ja bezdarbniekam nav darba pieredzes un izglītības attiecīgajā profesijā;

23.1.2.2. vienu mēnesi no iesaistes brīža pasākumā, ja bezdarbniekam ir darba pieredze un izglītība attiecīgajā profesijā vai bezdarbnieku plānots nodarbināt mazkvalificētos darbos (vienkāršo profesiju darbi atbilstoši Latvijas Republikas Profesiju klasifikatora devītajai pamatgrupai);

23.1.3. šo noteikumu 23.1.2. apakšpunktā minētajos termiņos neieskaita pārejošas darbnespējas laiku un citu laiku, kad bezdarbnieks nav veicis darbu attaisnojošu iemeslu dēļ;

23.2. pirms šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētā bezdarbnieka pieņemšanas darbā darba devēja piedāvāto darba vietu izvērtē un nepieciešamos darba vietas pielāgojumus nosaka finansējuma saņēmēja izvēlēts ergoterapeits;

23.3. ergoterapeits pēc piedāvātās darba vietas novērtēšanas finansējuma saņēmējam iesniedz rakstisku atzinumu par darba vietas atbilstību šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētā bezdarbnieka nodarbināšanai un darba vietas pielāgošanai nepieciešamajiem tehniskajiem palīglīdzekļiem (aprīkojumu, tehniskajām sistēmām) atbilstoši bezdarbnieka funkcionālā traucējuma veidam, smaguma pakāpei un veicamajam darbam. Ja ergoterapeits atzinumā norāda, ka šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētā bezdarbnieka nodarbināšana darba devēja piedāvātajā darba vietā nav iespējama, šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētais bezdarbnieks pie izvēlētā darba devēja netiek nodarbināts;

23.4. šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētā bezdarbnieka nodarbināšanai piedāvātās darba vietas pielāgošanas nosacījumus nosaka finansējuma saņēmēja un darba devēja līgumā par pasākumu īstenošanu;

23.5. ja pasākuma īstenošanas laikā tiek sabojāts pielāgotās darba vietas aprīkojums, tā remonta vai atjaunošanas izmaksas sedz darba devējs un šīs izmaksas nav attiecināmas.

24. Finansējuma saņēmējs, organizējot atbalsta personu pakalpojumu, ievēro šādas prasības:

24.1. lai nodrošinātu šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētajam bezdarbniekam atbalsta personas pakalpojumu, finansējuma saņēmējs atbilstoši prasībām, kas noteiktas normatīvajos aktos par publiskajiem iepirkumiem, izvēlas pakalpojuma sniedzējus – biedrības, nodibinājumus vai citas juridiskas vai fiziskas personas, kuru darbības mērķis ir saistīts ar atbalsta sniegšanu personām ar invaliditāti;

24.2. atbalsta personas pakalpojumus var sniegt persona, kas ieguvusi izglītību veselības aprūpes, sociālās aprūpes vai sociālās rehabilitācijas jomā, sociālajā darbā vai karitatīvajā sociālajā darbā, pedagoģijā vai psiholoģijā;

24.3. atbalsta persona šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētajam bezdarbniekam palīdz integrēties darba vietā (piemēram, līdzdalība pārrunās ar darba devēju, atbalsta sniegšana darba vadītāja norādīto darba uzdevumu apguvē un izpildē, komunikācijas un saskarsmes veidošana ar darba devēju, darba vadītāju un darba kolēģiem, psiholoģiska un motivējoša atbalsta sniegšana ievērot darba kārtības noteikumus un darba pienākumus);

24.4. atbalsta personas pakalpojumu šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētajam bezdarbniekam sniedz 12 darba tiesisko attiecību mēnešus šādā apmērā:

24.4.1. pirmajā darba tiesisko attiecību nedēļā – katru bezdarbniekam noteikto darba dienu visu bezdarbniekam nolīgto darba laiku;

24.4.2. no otrās līdz piektajai darba tiesisko attiecību nedēļai katru bezdarbniekam noteikto darba dienu, bet ne vairāk kā trīs stundas dienā;

24.4.3. no sestās līdz devītajai darba tiesisko attiecību nedēļai divas reizes nedēļā, bet ne vairāk kā vienu stundu katrā pakalpojuma sniegšanas reizē bezdarbniekam noteiktajā darba dienā;

24.4.4. no desmitās darba tiesisko attiecību nedēļas – vienu reizi nedēļā, bet ne vairāk kā vienu stundu katrā pakalpojumu sniegšanas reizē;

24.5. šo noteikumu 24.4. apakšpunktā minētajos termiņos neieskaita pārejošas darbnespējas laiku un citu laiku, kad bezdarbnieks nav veicis darbu attaisnojošu iemeslu dēļ;

24.6. pēc 12 mēnešu perioda, bet ne ilgāk kā līdz darba līguma beigu termiņam darba devējam un šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētajam bezdarbniekam, ja tas nepieciešams, ir tiesības vērsties pie šo noteikumu 24.1. apakšpunktā minētā pakalpojumu sniedzēja, lai konsultāciju veidā saņemtu nepieciešamo atbalstu darba tiesisko attiecību veiksmīgai turpināšanai.

25. Ja darba devējs šo noteikumu 3. punktā minētos bezdarbniekus pasākumā iesaista nepilnu darba laiku, proporcionāli tiek samazināts šo noteikumu 17.1. apakšpunktā minētais darba devējam piešķirtās dotācijas apmērs.

26. Asistenta pakalpojumus šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minētajiem bezdarbniekiem nodrošina pašvaldība atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā piešķir un finansē asistenta pakalpojumus pašvaldībā.

27. Īstenojot šo noteikumu 15.2. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību, finansējuma saņēmējs šo noteikumu 3. punktā minēto bezdarbnieku iesaistē ievēro šādas prasības:

27.1. subsidētā darba vieta atrodas vismaz 20 km attālumā no bezdarbnieka deklarētās dzīvesvietas (izņemot Rīgu), un bezdarbnieks norādītajā administratīvajā teritorijā ir deklarēts vismaz sešus mēnešus. Izņēmums attiecībā uz Rīgu netiek piemērots, ja darba devējs piedāvā vienlaikus uzsākt darba tiesiskās attiecības ar vismaz 10 finansējuma saņēmēja reģistrētiem bezdarbniekiem;

27.2. bezdarbniekam ir noteikts normālais darba laiks un bezdarbnieka darba alga ir vismaz valstī noteiktās minimālās mēneša darba algas apmērā, bet ne lielāka par divu valstī noteikto minimālo mēneša darba algas apmēru;

27.3. darba tiesiskās attiecības ir nodibinātas ne agrāk kā 10 darbdienas pirms mobilitātes atbalsta pasākumu pieprasīšanas dienas, ir saņemts bezdarbnieka iesniegums par nepieciešamo finanšu atbalstu reģionālajai mobilitātei un finansējuma saņēmējs trīs darba dienu laikā no iesnieguma saņemšanas dienas ir pieņēmis lēmumu par finanšu atlīdzības piešķiršanu;

27.4. ikmēneša finanšu atlīdzību par iepriekšējo darba tiesisko attiecību mēnesi izmaksā līdz attiecīgā mēneša 10. un 20. datumam pēc transporta un īres izdevumus apliecinošo dokumentu saņemšanas.

28. Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs:

28.1. nodrošina mērķa grupas vajadzību un sasniedzamo rādītāju uzskaiti, analīzi un uzraudzību novadu teritoriālo vienību (tai skaitā pagasta) līmenī, informāciju ievietojot savā tīmekļa vietnē;

28.2. uzskaita un analizē traucējošos apstākļus personu iesaistei pasākumā;

28.3. pēc vadošās iestādes pieprasījuma un atbilstoši darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" papildinājumā noteiktajam informācijas iegūšanas biežumam nodrošina datus par pasākuma dalībniekiem nodarbinātībā gan vienu, gan divus gadus pēc pasākuma beigām;

28.4. par projekta ietvaros atbalstu saņēmušajām personām uzkrāj informāciju atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda projektu pārbaužu veikšanas kārtību 2014.–2020. gada plānošanas periodā, un maksājuma pieprasījuma veidlapā noteiktajiem datiem;

28.5. veicina šādu horizontālā principa "Vienlīdzīgas iespējas" horizontālo rādītāju sasniegšanu:

28.5.1. personu ar invaliditāti īpatsvars mērķa grupā nav mazāks par šo personu īpatsvaru reģistrēto bezdarbnieku kopskaitā;

28.5.2. personu, kas vecākas par 50 gadiem, īpatsvars mērķa grupā nav mazāks par šo personu īpatsvaru reģistrēto bezdarbnieku kopskaitā;

28.5.3. sieviešu īpatsvars atbalsta saņēmēju vidū ir līdzvērtīgs sieviešu īpatsvaram reģistrēto bezdarbnieku kopskaitā;

28.5.4. etnisko minoritāšu pārstāvju īpatsvars mērķa grupā nav mazāks par etnisko minoritāšu pārstāvju īpatsvaru reģistrēto bezdarbnieku kopskaitā;

28.5.5. specifiskus pakalpojumus (darbavietu pielāgošana, ergoterapeita, surdotulka, atbalsta personāla pakalpojumi) saņēmušo personu ar invaliditāti skaits;

28.6. nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus, kas noteikti Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulā (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006, un normatīvajos aktos par Eiropas Savienības fondu publicitātes un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanu;

28.7. savā tīmekļa vietnē ne retāk kā reizi trijos mēnešos ievieto aktuālu informāciju par projekta īstenošanu;

28.8. piesaistot projekta īstenošanas un administrēšanas personālu uz darba līguma pamata un paredzot tam atlīdzības izmaksas, nodrošina, ka projekta īstenošanas un administrēšanas personāls tiek piesaistīts uz normālo vai nepilnu darba laiku (tai skaitā atlīdzībai var piemērot daļlaika attiecināmības principu), attiecīgi veicot projekta vadības un īstenošanas personāla darba laika uzskaiti par veiktajām funkcijām un nostrādāto laiku;

28.9. nodrošina ar projekta īstenošanu saistītā finansējuma, tai skaitā privātā attiecināmā līdzfinansējuma, uzskaiti;

28.10. var veikt publiskos iepirkumus pirms vienošanās noslēgšanas, iepirkuma līgumus slēdzot ne agrāk par 2015. gada 2. februāri, vai piemērot pirms 2015. gada 2. februāra noslēgtos iepirkuma līgumus, veicot tajos nebūtiskus grozījumus Publisko iepirkumu likuma izpratnē un tos papildinot ar atsauci, ka attiecīgo atbalsta pasākumu finansē arī specifiskā atbalsta mērķa pasākuma projekta ietvaros, kā arī veicot citus tehniskus nebūtiskus grozījumus, kas nepieciešami šo noteikumu 15. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;

28.11. grozījumus projektā izdara atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2014.–2020. gada plānošanas periodā;

28.12. līgumos, kurus slēdz šo noteikumu 15.1., 15.3., 17.6.4. un 18.10. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, avansa maksājumus var paredzēt ne vairāk kā 20 procentu apmērā no attiecīgā līguma summas.

29. Sadarbības iestādei ir tiesības vienpusēji atkāpties no noslēgtās vienošanās jebkurā no šādiem gadījumiem:

29.1. finansējuma saņēmējs nepilda vienošanos par projekta īstenošanu, tai skaitā netiek ievēroti projektā noteiktie termiņi vai ir iestājušies citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var ietekmēt pasākuma mērķi un (vai) atbalsta mērķa pasākuma uzraudzības rādītāju sasniegšanu;

29.2. citos gadījumos, kas paredzēti vienošanās nosacījumos par projekta īstenošanu.

30. Pasākuma ietvaros projektu īsteno saskaņā ar vienošanos, bet ne ilgāk kā līdz 2022. gada 31. decembrim.

31. Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republikas teritorija.

V. Ar valsts atbalsta saņemšanu saistītie nosacījumi

32. Finanšu atbalstu darba devējam dotācijas veidā šo noteikumu 17.1. un 17.2. apakšpunktā minētajām mērķa grupas nodrošinājuma izmaksām sniedz saskaņā ar Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352/1) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1407/2013) vai Komisijas 2014. gada 27. jūnija Regulu (EK) Nr. 717/2014 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 28. jūnijs, Nr. L 190/45) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 717/2014) attiecībā uz zivsaimniecības uzņēmumiem, kas darbojas saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 11. decembra Regulu (ES) Nr. 1379/2013 (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 28. decembris, Nr. L 354/1) par zvejas un akvakultūras produktu tirgu kopīgo organizāciju un ar ko groza Padomes Regulas (EK) Nr. 1184/2006 un (EK) Nr. 1224/2009 un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 104/2000, vai Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352/9) (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1408/2013).

33. Pieņemot lēmumu par de minimis atbalsta piešķiršanu darba devējam dotācijas veidā šo noteikumu 17.1. un 17.2. apakšpunktā minētajām mērķa grupas nodrošinājuma izmaksām, ievēro šādus nosacījumus:

33.1. de minimis atbalstu piešķir, ievērojot Komisijas regulas Nr. 1407/2013 1. panta 1. punktā, Komisijas regulas Nr. 717/2014 1. panta 1. punktā un Komisijas regulas Nr. 1408/2013 1. panta 1. punktā minētos nozaru un darbības ierobežojumus;

33.2. pirms lēmuma par finanšu atbalsta piešķiršanu finansējuma saņēmējs pārbauda, vai darba devējam minētais finanšu atbalsts nepalielina attiecīgajā fiskālajā gadā, kā arī iepriekšējos divos fiskālajos gados saņemtā de minimis atbalsta kopējo apmēru līdz līmenim, kas pārsniedz Komisijas regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā, Komisijas regulas Nr. 717/2014 3. panta 2. punktā (darba devējiem, kuri darbojas zvejniecības un akvakultūras nozarē saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes regulu Nr. 1379/2013) vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 3. panta 2. punktā (darba devējiem, kuri nodarbojas ar lauksaimniecības produktu primāro ražošanu) noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru. Izvērtējot finanšu atbalsta apmēru, jāvērtē saņemtais de minimis atbalsts viena vienota uzņēmuma līmenī. Vienots uzņēmums ir tāds uzņēmums, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 1407/2013 2. panta 2. punktā, Komisijas regulas Nr. 1408/2013 2. panta 2. punktā un Komisijas regulas Nr. 717/2014 2. panta 2. punktā minētajiem kritērijiem;

33.3. finanšu atbalstu nepiešķir saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013 vai Komisijas regulu Nr. 717/2014, vai Komisijas regulu Nr. 1408/2013, ja saimnieciskās darbības veicējam ar tiesas spriedumu ir pasludināts maksātnespējas process, ar tiesas spriedumu tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process vai ar tiesas lēmumu tiek īstenots ārpustiesas tiesiskās aizsardzības process, ir uzsākta bankrota procedūra, piemērota sanācija vai mierizlīgums vai kura saimnieciskā darbība ir izbeigta;

33.4. darba devējam dotācijas veidā piešķirto finanšu atbalstu de minimis atbalsta veidā bezdarbnieku nodarbināšanai drīkst kumulēt līdz Komisijas regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā vai Komisijas regulas Nr. 717/2014 3. panta 2. punktā, vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 3. panta 2. punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam un drīkst kumulēt ar valsts atbalstu attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām vai valsts atbalstu tam pašam riska finansējuma pasākumam, ja šīs kumulācijas rezultātā netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kāda konkrētā gadījumā īpašajiem apstākļiem noteikta Komisijas grupu atbrīvojuma regulā vai lēmumā, saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 1407/2013 5. panta 1. un 2. punktu vai Komisijas regulas Nr. 717/2014 5. panta 1., 2. un 3. punktu, vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 5. panta 1., 2. un 3. punktu.

34. Finanšu atbalsta uzskaiti veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem.

35. Lēmumu par atbalsta piešķiršanu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013, Komisijas regulu Nr. 717/2014 un Komisijas regulu Nr. 1408/2013 var pieņemt līdz šo regulu darbības beigām jeb līdz 2021. gada 30. jūnijam.

Ministru prezidente Laimdota Straujuma

Labklājības ministrs Uldis Augulis

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!