Daugavpils pilsētas domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi
Daugavpils pilsētas domes saistošie noteikumi Nr.23
Daugavpilī 2015.gada 30.aprīlī (prot. Nr.9, 7.§)
(precizēts 2015.gada 14.maijā)
Daugavpils pilsētas pašvaldības atbalsts personām ar invaliditāti vides pieejamības nodrošināšanai
Apstiprināti
Daugavpils pilsētas domes
2015.gada 30.aprīļa sēdē lēmums Nr.177,
2015.gada 14.maija sēdē lēmums Nr.213 precizēts
Izdoti saskaņā ar likuma
"Par pašvaldībām" 43.panta trešo daļu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Saistošie noteikumi (turpmāk – noteikumi) nosaka atbalsta pasākumu kopumu mājokļa vides pieejamības nodrošināšanai personām ar invaliditāti (turpmāk – Personas).
2. Noteikumos lietotie termini:
2.1. ģimenes locekļi – personas laulātais, vecāki, brāļi, māsas un bērni (Civillikumā noteiktie);
2.2. mājokļa pielāgošana – mājokļa pārbūve vai atjaunošana un aprīkošana ar nepieciešamajiem tehniskajiem palīglīdzekļiem, kā arī pandusa (uzbrauktuves) ierīkošana;
2.3. pacēlājs – stacionāra, pārvietojama, saliekama vai mobila ierīce, kas nodrošina vides pieejamību atbilstoši personas ar invaliditāti vajadzībām un tiek uzstādīts pacēlāja saņēmēja dzīvesvietā ārpus dzīvojamām telpām;
2.4. panduss (uzbrauktuve) – braukšanai riteņkrēslā piemērota stacionāra ceļa, ietves vai grīdas slīpne divu dažādu līmeņu savienošanai. Panduss (uzbrauktuve) tiek ierīkots viendzīvokļa/daudzdzīvokļu dzīvojamajā mājā vai piegulošajā teritorijā līdz kāpņu telpai;
2.5. persona – persona ar invaliditāti, kurai ir kustību traucējumi, kura, pārvietojoties mājoklī un ārējā vidē, izmanto tikai riteņkrēslu;
3. Atbalsta pasākumus mājokļa iekšējās un ārējās vides pielāgošanai nodrošina personai ar I un II grupas invaliditāti, kā arī bērnam ar invaliditāti ar kustību traucējumiem, ja persona pārvietojas riteņkrēslā, nesaņem ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumus vai neatrodas ieslodzījuma vietā.
4. Tiesības uz atbalsta pasākumiem mājokļa iekšējās un ārējās vides pielāgošanai ir personai, kura savu pamata dzīvesvietu uz atbalsta pieprasīšanas dienu ir deklarējusi un dzīvo Daugavpils pilsētas pašvaldības administratīvajā teritorijā ne mazāk kā pēdējos 12 (divpadsmit) mēnešus, ja:
4.1. mājoklis ir personas vai tās ģimenes locekļa īpašumā;
4.2. mājoklis ir personas vai tās ģimenes locekļa valdījumā vai lietošanā atbilstoši īres līgumam, uz termiņu, kas nav īsāks par pieciem gadiem no atbalsta pieprasīšanas dienas, izņemot gadījumu, ja Persona īrē pašvaldības sociālo dzīvokli.
II. Dokumentu iesniegšanas kārtība
5. Lai saņemtu atbalstu vides pieejamības nodrošināšanai, persona vai tās likumiskais vai pilnvarotais pārstāvis, uzrādot Personas invaliditāti apliecinošu dokumentu, iesniedz Daugavpils pilsētas domes Sociālo lietu pārvaldē (turpmāk – Pārvalde):
5.1. iesniegumu par atbalsta piešķiršanu vides pieejamības nodrošināšanai (norādot 10.1.–.10.4.punktā minēto atbalsta veidu);
5.2. ģimenes ārsta izsniegtu izrakstu no ambulatorā slimnieka medicīniskās kartes (veidlapa Nr.027/u) ar rekomendācijām mājokļa pielāgošanai un personas funkcionālo spēju uzlabošanai;
5.3. īpašuma tiesības apliecinoša dokumenta vai īres līguma kopiju (uzrādot oriģinālu);
5.4. mājokļa īpašnieka rakstisku piekrišanu mājokļa pielāgošanai, ja persona nav mājokļa īpašnieks;
5.5. ergoterapeita atzinumu par nepieciešamajiem pielāgojumiem.
6. Pēc noteikumu 5.punktā minēto dokumentu saņemšanas Pārvalde 15 (piecpadsmit) darba dienu laikā:
6.1. izvērtē personas atbilstību noteikumu 3. un 4.punktā noteiktajām prasībām;
6.2. izskata iesniegtos dokumentus, apseko Personu dzīvesvietā un novērtē Personas pašaprūpes spējas;
6.3. vajadzības gadījumā saņem būvvaldes un mājās pārvaldnieka atzinumu par Personas ieceres īstenošanas iespējamību;
6.4. pieņem lēmumu par Personas atbilstību atbalsta saņēmēju kategorijai un atbalsta saņemšanai nepieciešamo dokumentu sagatavošanas izdevumu segšanu vai lēmumu par atteikumu sniegt atbalstu;
6.5. ar lēmuma pieņemšanas dienu iekļauj personu atbalsta saņēmēju reģistrā un piešķir kārtas numuru (ja lēmums par atbalsta saņemšanu ir pozitīvs).
6.6. rakstiski paziņo Personai pieņemto lēmumu.
7. Pēc pozitīva lēmuma saņemšanas, Persona vai tās likumiskais pārstāvis, sadarbībā ar Pārvaldes atbildīgajiem speciālistiem, īsteno nepieciešamos pasākumus būvniecību reglamentējošajos normatīvajos aktos noteikto dokumentu un saskaņojumu saņemšanai (ja ieplānoti būvniecības darbi) un iesniedz Pārvaldē:
7.1. būvatļauju ar atzīmi par visu tajā ietverto projektēšanas un būvdarbu uzsākšanas nosacījumu izpildi (ja ieceres realizācijai nepieciešama būvatļauja);
7.2. apliecinājuma karti vai paskaidrojuma rakstu ar visu tajos ietverto nosacījumu izpildi (ja ieceres realizācijai nepieciešama apliecinājuma karte vai paskaidrojuma raksts);
7.3. sertificēta speciālista sastādītu izdevumu aprēķinu (tāmi).
7.4. ja paredzēts iegādāties mājokļa pielāgošanas aprīkojumu, Persona iesniedz aprīkojuma piegādes un uzstādīšanas izdevumu aprēķinu (tāmi).
III. Atbalsta sniegšanas kārtība
8. Atbalsta pasākumus nodrošina, neizvērtējot personas ienākumus un materiālo stāvokli.
9. Atbalstu nodrošina rindas kārtībā.
10. Atbalsts vides pieejamības nodrošināšanai tiek piešķirts atbilstoši Daugavpils pilsētas pašvaldības budžetā paredzētajiem līdzekļiem. Daugavpils pilsētas pašvaldības finansējums, kas saistīts ar:
10.1. mājokļa pielāgošanas izdevumu segšanai ir līdz 2135,00 euro;
10.2. pandusa ierīkošanas izdevumu segšanai ir līdz 2846,00 euro;
10.3. pacēlāja piešķiršanu lietošanā vai ierīkošanas izdevumu segšanai ir līdz 4269,00 euro;
10.4. atbalsta saņemšanai nepieciešamo dokumentu sagatavošanas izdevumu segšanai ir līdz 356,00 euro.
11. Persona nav tiesīga saņemt atbalstu gan pandusa, gan pacēlāja ierīkošanai vienlaicīgi.
12. Ja Personai nepieciešams atbalsts, kura izmaksas pārsniedz 10.punktā noteikto summu, Persona var to saņemt, veicot līdzmaksājumu, t.sk. piesaistot ziedojumus.
13. Ja atbalstu nevar piešķirt mājokļa, mājokļa kāpņu telpas plānojuma, izmēra vai citu iemeslu dēļ, kā arī ja atbalsta izmaksas pārsniedz saistošo noteikumu 10.punktā minēto summu, Persona saglabā kārtas numuru reģistrā, līdz parādās iespēja piešķirt atbalstu.
14. Atbalstu vides pieejamības nodrošināšanai piešķir ne biežāk kā reizi piecos gados.
15. Personai ir pienākums uzturēt un lietot mājokļa pielāgojumu atbilstoši tā funkcijām un ar pienācīgu rūpību.
IV. Atbalsts mājokļa pielāgošanai
16. Atbalsta saņemšanai nepieciešamo dokumentu sagatavošanas izdevumus Pārvalde izmaksā Personai pamatojoties uz līgumu. Līgumā nosaka pušu tiesības, pienākumus, atbalsta izmaksas kārtību, veidu, apmēru un citus tiesiskus nosacījumus.
17. Pārvalde piecu darba dienu laikā izskata noteikumu 7.punktā noteiktos dokumentus un pieņem lēmumu par atbalsta piešķiršanu un atbalsta apmēru, vai atteikumu piešķirt atbalstu, ja nav ievērotas šo noteikumu prasības.
18. Pamatojoties uz šo noteikumu 17.punktā minēto lēmumu, Pārvalde, Persona vai tās likumiskais pārstāvis, mājokļa īpašnieks (ja persona nav mājokļa īpašnieks) un Personas izvēlēts komersants slēdz attiecīgu līgumu par darbu izpildi vai aprīkojuma piegādi.
19. Līguma ietvaros izpildītā darba vai piegādātā aprīkojuma pieņemšanā piedalās un pieņemšanas un nodošanas aktu paraksta:
19.1. Persona vai tās likumiskais pārstāvis;
19.2. mājokļa īpašnieks (ja persona nav mājokļa īpašnieks);
19.3. komersants;
19.4. Pārvaldes pārstāvis.
20. Pārvalde pēc noteikumu 19.punktā minētā pieņemšanas un nodošanas akta parakstīšanas pārskaita atbalstu komersanta kredītiestādes kontā.
V. Atbalsts pandusa (uzbrauktuves) ierīkošanai
21. Lai saņemtu atbalstu pandusa (uzbrauktuves) ierīkošanai, persona vai tās likumiskais vai pilnvarotais pārstāvis iesniedz Pārvaldē 5.punktā minētos dokumentus un dzīvokļu īpašnieku kopības lēmumu par piekrišanu veikt pandusa (uzbrauktuves) izbūvi.
22. Pārvalde piecu darba dienu laikā izskata noteikumu 7.punktā noteiktos dokumentus un pieņem lēmumu par atbalsta piešķiršanu un atbalsta apmēru, vai atteikumu piešķirt atbalstu, ja nav ievērotas šo noteikumu prasības.
23. Pamatojoties uz šo noteikumu 22.punktā minēto lēmumu, Pārvalde, Persona vai tās likumiskais pārstāvis, mājokļa īpašnieks (ja persona nav mājokļa īpašnieks) un Personas izvēlēts komersants slēdz attiecīgu līgumu par darbu izpildi vai aprīkojuma piegādi.
24. Līguma ietvaros izpildītā darba vai piegādātā aprīkojuma pieņemšanā piedalās un pieņemšanas un nodošanas aktu paraksta:
24.1. Persona vai tās likumiskais pārstāvis;
24.2. mājokļa īpašnieks (ja persona nav mājokļa īpašnieks);
24.3. komersants;
24.4. Pārvaldes pārstāvis.
25. Panduss (uzbrauktuve) ar pieņemšanas – nodošanas akta parakstīšanu pāriet Personas īpašumā.
26. Pārvalde pēc noteikumu 24.punktā minētā pieņemšanas un nodošanas akta parakstīšanas pārskaita atbalstu komersanta kredītiestādes kontā.
VI. Atbalsts pacēlāja nodošanai personas lietošanā
27. Lai saņemtu atbalstu pacēlāja nodošanai personas lietošanā, persona vai likumiskais pārstāvis iesniedz Pārvaldē 5.punktā minētos dokumentus un, ja nepieciešams, dzīvokļu īpašnieku kopības lēmumu par piekrišanu veikt pacēlāja izbūvi.
28. Pacēlājs ir Daugavpils pilsētas pašvaldības īpašums.
29. Pārvalde pacēlāju nodod personas lietošanā saskaņā ar patapinājuma līgumu. Par pacēlāja nodošanu personas lietošanā tiks parakstīts pieņemšanas – nodošanas akts.
30. Daugavpils pilsētas pašvaldība var demontēt pacēlāju, ja:
30.1. Persona vairs pastāvīgi nedzīvo dzīvesvietā, kuras kāpņu telpā uzstādīts pacēlājs;
30.2. Personas veselības stāvoklis ir uzlabojies, un saskaņā ar ergoterapeita atzinumu tai vairs nav nepieciešams izmantot pacēlāju
31. Ja pacēlājs tiek demontēts noteikumu 30.2.apakšpunktā minētajā gadījumā, izdevumus par ergoterapeita atzinuma sagatavošanu sedz Pārvalde.
32. Noteikumu 30.punktā minētajā gadījumā jautājumu par pacēlāja demontāžu Pārvalde virza izskatīšanai domes atbildīgajā komitejā. Vadoties no komitejas ieteikuma, Pārvaldes vadītājs pieņem lēmumu par pacēlāja saglabāšanu vai demontāžu.
33. Noteikumu 30.punktā minētajā gadījumā Pārvalde saglabā pacēlāju, ja kāpņu telpā, kurā ierīkots pacēlājs, dzīvo cita persona ar kustību traucējumiem un saskaņā ar ergoterapeita atzinumu, tai nepieciešams izmantot pacēlāju.
34. Personas līdzdarbības pienākumi:
34.1. uzturēt un lietot pacēlāju atbilstoši tā funkcijām un ar pienācīgu rūpību;
34.2. vajadzībai izbeidzoties, nodot pacēlāju Pārvaldei.
VII. Lēmuma apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība
35. Pārvaldes pieņemto lēmumu par atbalsta piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt un faktisko rīcību var apstrīdēt Daugavpils pilsētas domē Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.
36. Daugavpils pilsētas domes lēmumu par apstrīdēto administratīvo aktu vai faktisko rīcību var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.
Daugavpils pilsētas domes priekšsēdētājs J.Lāčplēsis
Daugavpils pilsētas domes 2015.gada 30.aprīļa saistošo
noteikumu Nr.23 "Daugavpils pilsētas pašvaldības atbalsts personām ar
invaliditāti vides pieejamības nodrošināšanai"
paskaidrojuma raksts
Paskaidrojuma raksta sadaļas | Norādāmā informācija |
1. Projekta nepieciešamības pamatojums | 2010.gada 31.martā
Latvijas Republikā stājās spēkā Apvienoto Nāciju Organizācijas
Konvencija par personu ar invaliditāti tiesībām, kura 4.panta 1.punkts
nosaka, ka dalībvalstis apņemas nodrošināt un veicināt to, lai visas
personas ar invaliditāti varētu pilnībā īstenot visas cilvēktiesības un
pamatbrīvības bez jebkāda veida diskriminācijas invaliditātes dēļ. Šai
nolūkā dalībvalstis apņemas pieņemt visus atbilstošos likumdošanas,
administratīvos un citus pasākumus šajā konvencijā atzīto tiesību
īstenošanai, kā arī veicināt personām ar invaliditāti piemērotu jauno
tehnoloģiju, pārvietošanās palīglīdzekļu, ierīču un atbalsta tehnoloģiju
pieejamību un izmantošanu. Ņemot vērā, ka Daugavpils pilsētas domes saistošo noteikumu Nr.5 "Daugavpils pilsētas pašvaldības materiālais atbalsts mazaizsargātajām personām" 14.nodaļas precizējums nav iespējams bez vairāku papildu punktu ieviešanas, pieņemts lēmums izdot jaunus caurskatāmus noteikumus. |
2. Īss projekta satura izklāsts | Saistošie noteikumi nosaka kārtību, kādā Daugavpils pilsētas pašvaldībā tām personām ar kustību traucējumiem, kuras pārvietojas riteņkrēslā, tiek piešķirts atbalsts personām ar invaliditāti vides pieejamības nodrošināšanai. Lai saņemtu atbalstu, personai jāvēršas Daugavpils pilsētas domes Sociālo lietu pārvaldē, pievienojot saistošo noteikumu II nodaļā minētos dokumentus. Saistošo noteikumu projektā tiek noteikti personas pienākumi un tiesības, arī lēmuma par atbalsta piešķiršanu apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība. |
3.Informācija par plānoto projekta ietekmi uz pašvaldības budžetu | Prognozētie atbalstu papildus izdevumi nekādā veidā neietekmēs pašvaldības budžetu. |
4. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā | Grozījumi saistošajos noteikumos uzņēmējdarbības vidi neietekmē. |
5. Informācija par administratīvajām procedūrām | Noteikumu izpildi nodrošinās Daugavpils pilsētas domes Sociālo lietu pārvalde. |
6. Informācija par konsultācijām ar privātpersonām | Daugavpils pilsētas domes Sociālo lietu pārvaldes speciālisti. |
Daugavpils pilsētas domes priekšsēdētājs J.Lāčplēsis